
722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic failure
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Siis täh? Eikö näitä käytetty hyvällä menestyksellä melkeen 15 vuotta? Tuota noin ne vapaakytkimethän toimii sielä mäkipidättiminiä, niitä on siellä kaks ja mulla etummainen hajalla. Ykkösellä ei pysy mäessä, siis auto käynnissä ja vaihde päällä. Yhden korjaajan mukaan se ei ole hajalla, koska ei pidä kolahtelua kun laittaa vaihteen päälle. No mäessä se ei pysy ja aiheuttaa kakkosella vikatilaa koska osallistuu jotenki siihen vetoon vaihdon aikana tai jotenki niin 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
S202 kirjoitti:Siis täh? Eikö näitä käytetty hyvällä menestyksellä melkeen 15 vuotta? Tuota noin ne vapaakytkimethän toimii sielä mäkipidättiminiä, niitä on siellä kaks ja mulla etummainen hajalla. Ykkösellä ei pysy mäessä, siis auto käynnissä ja vaihde päällä. Yhden korjaajan mukaan se ei ole hajalla, koska ei pidä kolahtelua kun laittaa vaihteen päälle. No mäessä se ei pysy ja aiheuttaa kakkosella vikatilaa koska osallistuu jotenki siihen vetoon vaihdon aikana tai jotenki niin
Nelisen vuotta kyseistä laatikkotyyppiä valmistettiin.
" Transmissions
The 1996 model W210 E-Class carried over the 4-speed automatic transmission from the previous W124 generation E-Class. In 1997, Mercedes installed in the E-class its electronically-controlled model 722.6 5-speed automatic transmission that first saw duty in 1996 in the V8-powered W140 S-class models. The 722.6 transmission is now used in a number of Daimler-Chrysler vehicles.[2] The 5-speed transmission was marketed as "sealed for life" however Mercedes dealers now recommend changing the fluid at regular intervals. A 5-speed manual is also available, although during facelift in 2000, it was replaced by a 6-speed manual. "
Vuonna 2000 tuli tiptronic- laatikot Mersuihin.
Varmistetaan nyt ensin, minkä vuotinen autosi on ?
Viimeksi muokannut rumilus, Su 03.07.2011 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
-01. Ettet vaan puhu 722.5:sesta? Sitähän ei käytetty paljoa ja tosi heikko? Löysin muuten tälläsen wikipediasta:
However, all V12-powered cars such as the S600 and S65 AMG still retain the 5G-Tronic, which has a torque capacity of 796 lb-ft.
Ja toi 796 lb-ft vastaa 1078 Nm
However, all V12-powered cars such as the S600 and S65 AMG still retain the 5G-Tronic, which has a torque capacity of 796 lb-ft.
Ja toi 796 lb-ft vastaa 1078 Nm

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Edellisessä vastauksessasi laatikon tyypi on 722.9xx.S202 kirjoitti:-01. Ettet vaan puhu 722.5:sesta? Sitähän ei käytetty paljoa ja tosi heikko? Löysin muuten tälläsen wikipediasta:
However, all V12-powered cars such as the S600 and S65 AMG still retain the 5G-Tronic, which has a torque capacity of 796 lb-ft.
Ja toi 796 lb-ft vastaa 1078 Nm
Kyllä puhun 722.6 eli 5-vaihteisesta sähköohjatusta laatikosta. Tätä laatikkotyyppiä käytettiin sekä C- että E -malleissa...vuosimalleissa -97...-00.
Niin minkä vuotinen autosi on ?
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
-01 se on edelleenkin ja nyt oot kyllä niin pihalla näistä ku olla ja voi 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
S202 kirjoitti:-01 se on edelleenkin ja nyt oot kyllä niin pihalla näistä ku olla ja voi
Niinkö meinaat ?
Osaisitko lukea tuon aikaisemman kirjoituseni
" Transmissions
The 1996 model W210 E-Class carried over the 4-speed automatic transmission from the previous W124 generation E-Class. In 1997, Mercedes installed in the E-class its electronically-controlled model 722.6 5-speed automatic transmission that first saw duty in 1996 in the V8-powered W140 S-class models. The 722.6 transmission is now used in a number of Daimler-Chrysler vehicles.[2] The 5-speed transmission was marketed as "sealed for life" however Mercedes dealers now recommend changing the fluid at regular intervals. A 5-speed manual is also available, although during facelift in 2000, it was replaced by a 6-speed manual. "
Vuonna 2000 tuli tiptronic- laatikot Mersuihin.
Jos et, niin voin kääntää sen Suomeksi.

Sitten on stari WIS,DAS,xentrykin pihalla näistä pippaloista.
Laitapa vielä autosi VIN-koodi näkyville tai täydellinen mallimerkintä niin päästään eteenpäin.
Tosin mielenkiinto lerpahti kertomaasi. Kannattaa hakea sitten ne tahot, jotka tietää näistä asioista.
Olen pahoillani, että olen harhaanjohtanut ja antanut väärää tietä asiasta. Syytän siitä osaksi Staria, mutta nyt paiskaan sen romukoppaan. Stari on antanut täsmällistä tietoa tähän päivään saakka...omat sekä asiakkaani tarpeet on kiitettävästi toteutuneet.
EDIT:
Senverran korjattakoon, että model 202 tuli 1.9.1997 sähköohjattu laatikko 722.6 ja model 203 oli sama laatikko 1.12.2004 saakka, jolloin siihen tuli 722.9 laatikko.
E-malliin tuli 722.6 laatikko 1.6.1996 jos moottorina oli 104 tai 606.
31.8.1997 722.6 tuli myös 119 moottorilla varustettuihin.
Kaikkiin E-malleihin (210) tuli 722.6 laatikko 1.9.1997 jatkuen aina 31.5.1999 saakka.
Viimeksi muokannut rumilus, Su 03.07.2011 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Taitaa se nyt olla pihalla se sun stari, tai joku mättää. Ilmeisesti oot lukenu tuon engalnninkielisen tekstin loppuosan hiukan väärin, siinä sanotaan että vuonna 2000 5-vaihteinen manuaali korvattiin 6 vaihteisella. Vastahan se tänä vuonna tuli 204:seen toi 722.9 tohon pienempään, 200cdi:hin. 203:seen tuli tuo 7vaihteinen laatikko kun niitä alkas saamaan uudella V6 320cdi moottorilla. Ihan varma en oo että jos joku oikeasti tietävä vois kertoa että miten noi nyt menee
Katoin just mersun nettisivuilta että tota 5-vaihteista automaattia käytetään aina vaan. Vai onko niin että merkinnällä 722.9 on 5 ja 7vaihteisia molempia??
Ja autostani löytyy laatikko tyyppiä 722.640

Katoin just mersun nettisivuilta että tota 5-vaihteista automaattia käytetään aina vaan. Vai onko niin että merkinnällä 722.9 on 5 ja 7vaihteisia molempia??
Ja autostani löytyy laatikko tyyppiä 722.640
Viimeksi muokannut S202, Su 03.07.2011 23:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
tuohon 722.9 laatikkoon minäkin voisin "uskoa" teknisessä mielessä paremmin, kuin 722.6 laatikkoon, mutta 722.9 + sen ohjausboksin suunnittelu/valmistaminen aftermarket tasolla (eli että laatikon vois heittää muunkin koneen perään mihin insinöörit sen on tarkoittaneet) taitaa lopullisten kustannusten osalta karata tälläisen perusharrastajan ulottumattomiin 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
S202 kirjoitti:Taitaa se nyt olla pihalla se sun stari, tai joku mättää. Ilmeisesti oot lukenu tuon engalnninkielisen tekstin loppuosan hiukan väärin, siinä sanotaan että vuonna 2000 5-vaihteinen manuaali korvattiin 6 vaihteisella. Vastahan se tänä vuonna tuli 204:seen toi 722.9 tohon pienempään, 200cdi:hin. 203:seen tuli tuo 7vaihteinen laatikko kun niitä alkas saamaan uudella V6 320cdi moottorilla. Ihan varma en oo että jos joku oikeasti tietävä vois kertoa että miten noi nyt menee![]()
Ja autostani löytyy laatikko tyyppiä 722.640
Jos osaat lukea sen osion mitä puhutaan automaattilaatikoista, ja jätä ne manuaalilaatikot sivuseikaksi.
Edellisessä viestissäni kerroin tarkasti mitä automaattilaatikoita Mersuissa on, ja jos kyseenalaistat sen, niin kyseenalaistat sitten koko Mersun olemassaolon.
Katselen niitä vaihtoehtoja, jossa 722.640 laatikko on;
C220 CDI
C220 CDI T-Model
C270 CDI
C270 CDI T-Model
E220 CDI
E270 CDI
Eli siinä mallimerkit, missä 722.640 5-vaihteinen sähköohjattu laatikko on.
Stari on 100 % erehtymätön.
Viimeksi muokannut rumilus, Ma 04.07.2011 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Mercedes C270 CDI 01-02 Mercedes E270 CDI 01-04 Mercedes E220 CDI 07-08 Mercedes E200 CDI -08
Tuossa vielä vuosimallit. -08 vuonna vielä sama 722.6. Eli palturia oli se että vaan 4 vuotta olis käytetty 722kuutosta. Vieläkö vänkäät vastaan?
Tuossa vielä vuosimallit. -08 vuonna vielä sama 722.6. Eli palturia oli se että vaan 4 vuotta olis käytetty 722kuutosta. Vieläkö vänkäät vastaan?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
E200 CDI -08 on 722.699S202 kirjoitti:Mercedes C270 CDI 01-02 Mercedes E270 CDI 01-04 Mercedes E220 CDI 07-08 Mercedes E200 CDI -08
Tuossa vielä vuosimallit. -08 vuonna vielä sama 722.6. Eli palturia oli se että vaan 4 vuotta olis käytetty 722kuutosta. Vieläkö vänkäät vastaan?
E220 CDI -07-08 722.699
Eli ovat Tiptronicin laatikoita.E270 CDI 01-04 ja
C270 CDI olen jo aikaisemmassa osiossa vastannut.
Viimeksi muokannut rumilus, Ma 04.07.2011 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
eikös tuota 722.6 laatikon jotain versiota ole tarkoitus käyttää vielä jopa 2012 4 sylinterissä... laatikon valmistus on ehkä jo lopetettu, mutta kai niillä niitä muutama on varaston hyllyillä 
edit: rumilus on puhunut 722.640 laatikoista ja S202 vetää kaikki 722.6 laatikot mukaan vertailuun

edit: rumilus on puhunut 722.640 laatikoista ja S202 vetää kaikki 722.6 laatikot mukaan vertailuun

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Kyllä ne vaihtui automaatti/manuaali Tiptronicin laatikoiksi vuositunnen vaihteessa.napa kirjoitti:eikös tuota 722.6 laatikkoa ole tarkoitus käyttää vielä jopa 2012 4 sylinterissä... laatikon valmistus on ehkä jo lopetettu, mutta kai niillä niitä muutama on varaston hyllyillä
edit: rumilus on puhunut 722.640 laatikoista ja S202 vetää kaikki 722.6 laatikot mukaan vertailuun
EDIT:
S202 taitaa olla aika sekaisin.

Kerroin tuossa aikaisemmin, että 722.6xx laatikoita löytyy parikymmentä pikkukoneisissa ja 16 yli 4-litraisissa....että kyllä niitä löytyy.
Stari ja muutkin korjaamomanuaalit kyllä sitten näyttävät, mikä minkäkin vaihteiston ero on.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Tästä minä sain sen käsityksen että rumilus olisi tarkoittanut 722.6xx olleen käytössä vain nelisen vuotta. Ja mitä se tiptronicci tuohon vaikuttaa, joku versio 722.6xx se kuitenkin onrumilus kirjoitti:Sen mitä Starin tietokanta kertoo.S202 kirjoitti:Olisko rumiluksella mahdollisesti tarkempaa tietoa tuon 722.6:sen toiminnasta? Lähinnä ne vapaakytkimet
En ole tarkkaan tutkinut sähköohjauksen sielunelämää, mutta kun mielenkiinto heräsi, niin eiköhän starin tietokanta jotakin anna. Täytyy tietysti tutkia myös ajonaikainen toiminta starin nokassa.
Mitä olisit lähinnä tarvinnut tietoa vapaakytkimestä ? Tuskin kyseisessä laatikossa sellaista on, luulisin venttiilikoneiston käskyttävän senkin puolen.
Kyseinen laatikko avattiin ja tutkittiin tässä taannoin. Mielestäni ei mitään kummallisuuksia itse peruslaatikossa.
Sähköinen venttiilikoneisto sensijaan poikkesi perinteisestä. Ilmeisesti huono laatikko, kun tuotantoerä oli noinkin lyhytaikainen. Hyvin vikaherkkä rakenteeltaan sekä myös sähköiseltä ohjauskseltaan.


Samatenhan noissa moottoreissa on kolminumeroinen luku joka kertoo mikä moottori se on ja kolme lisänumeroa(+loput numerot) jotka kertoo sen malliversion tarkemmin. Tässä nyt oli varmasti molemmilta tahoilta vähän väärinkäsityksia

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
mersun laatikoita välille
722.600-----722.699 mahtuu peräti 81kpl
kaikkein vahvin on 722.649 = AMG 65
722.600-----722.699 mahtuu peräti 81kpl
kaikkein vahvin on 722.649 = AMG 65
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Mutta kukas taikuri kertoo sen, että missä laatikossa on 722.649 -laatikkoa vastaavat sisukset, muutama levy sieltä varmaankin tietysti uupuu, mutta mistä saisi yhtä vahvat tai siis lisävahvistamalla vielä vahvemman kuin tuo kuusvitosen AMG:n loota on? Vai mahtaako tuo 722.649 olla aivan viimeisiään myöten täyteen tungetty jo levyistä, eikai, ainahan jotain parannusvaraa on täytynyt jättää? 
Lähdetäänkö kuitenkin ajatuksesta, että vahvistustoimenpiteen soveliaaksi uhriksi löytyy laatikko pienemmistä kuin V8 koneista, vai onko näihin tehtyihin askeihin laippa vaihdettu?
DuPu

Lähdetäänkö kuitenkin ajatuksesta, että vahvistustoimenpiteen soveliaaksi uhriksi löytyy laatikko pienemmistä kuin V8 koneista, vai onko näihin tehtyihin askeihin laippa vaihdettu?
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Suunnittelijan sanojen mukaan "ei ole valmis" katukäyttöön ja odottavan aika on minulle liian pitkä. Mulla projektin optimistisinkin aikataulu on 12 kkKummeli kirjoitti:Miten nii ei oo toimiva katukäyttöön?

Teemuhan ajaa manuaalina tuota

Sami T kirjoitti:Kaikkia uusia juttuja sitä kuulee? Mitäs eroa moottoreissa on?

DuPu kirjoitti:Lähdetäänkö kuitenkin ajatuksesta, että vahvistustoimenpiteen soveliaaksi uhriksi löytyy laatikko pienemmistä kuin V8 koneista, vai onko näihin tehtyihin askeihin laippa vaihdettu?
DuPu
Minä tiphadin jo näiden kahden juttuja lukiessa miten nuo lootan numerot menee, eikä ne nyt enää kiinnostakkaan, mutt se mitä tuonne edelliselle sivulle kirjoitin pitää paikkaansa, huom saamani tiedon mukaan sieltä Teemun laatikkogurujen tiimistä vai mikä se oli, että pitää olla se jokin tietty laatikko. Paras se on kun menet driftinkikisaan paikan päälle ja kysyt itse, täällä netissä kaikki menee aina ihan sekaisin

Loppuun vielä yksinkertainen kysymys: Onko 722.6yy ja 722.6zz jopa rakenteeltaan aivan erilaisia laatikoita eli pakat, rattaat ja akselit eivät ole vaihtokelpoisia keskenään ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
veskola kirjoitti:
Minä tiphadin jo näiden kahden juttuja lukiessa miten nuo lootan numerot menee, eikä ne nyt enää kiinnostakkaan, mutt se mitä tuonne edelliselle sivulle kirjoitin pitää paikkaansa, huom saamani tiedon mukaan sieltä Teemun laatikkogurujen tiimistä vai mikä se oli, että pitää olla se jokin tietty laatikko. Paras se on kun menet driftinkikisaan paikan päälle ja kysyt itse, täällä netissä kaikki menee aina ihan sekaisin![]()
Loppuun vielä yksinkertainen kysymys: Onko 722.6yy ja 722.6zz jopa rakenteeltaan aivan erilaisia laatikoita eli pakat, rattaat ja akselit eivät ole vaihtokelpoisia keskenään ?
No eihän tuollaista voi tietää vanha Erkkikään. Kyllä vähän pahaa pelkään, että jollakin driftaajalla voisi olla sellaista gurun omaista tietoa, jolla määritetään vain tietty laatikkotyyppi hyväksi todettuna.

Itse maallikkona tähän asiaan, voisin ajatella sellaisen löytyvän yli 4-litran MB tekniikasta.
Ei tuollaisia 800-1000 Nm vääntöjä niin vaikea ole ottaa vastaan, jollaisia tässä tapauksessa haetaan.
Hyvät harrastajat p= F/A on se avainkysymys, jolla tuollaiset asiat ratkeentuu.

Kyllähän se tiedetään, mistä voimansiirto ensimmäisenä antautuu.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
nyt on pakko kysyä onko rumilus ikinä ollut katsomassa esiim. kiihdytysautoilua paikanpäällä (niin se kuulemma on parhaimmillaan...) n. 1500 kiloinen auto leveillä slikseillä ei paljoa anna vaihteistolle anteeksi, kun koneesta lähtee tuo 800-1000 Nm...rumilus kirjoitti:
Ei tuollaisia 800-1000 Nm vääntöjä niin vaikea ole ottaa vastaan, jollaisia tässä tapauksessa haetaan.
Hyvät harrastajat p= F/A on se avainkysymys, jolla tuollaiset asiat ratkeentuu.
Kyllähän se tiedetään, mistä voimansiirto ensimmäisenä antautuu.
mistä muuten se voimansiirto rumiluksen mielestä ensimmäisenä antautuu


katurenkailla tuntuu kestävän vaikka 722.4 pienillä paineiden nostolla, kun ne takarenkaat toimii sulakkeina

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Jos se rakennekestävyys on mitoitettu voiman / väännön mitoituksen perusteella, antautuu voimansiirto muualta kuin kone-elimistä. Toki epäsuotuisat olosuhteet voivat aiheuttaa materiaaleillekin vaurion. Muuttuvakuormainen voima/vääntö aiheuttaa taas omat ongelmat rakennekestävyyteen.
Kyllähän voimansiirto tässä tapauksessa antautuu hydrauliikkapaineen vähyydestä ja kitkapinnan alimitoituksesta.
Tokihan sitä on ollut seuraamassa koviakin vetoja ei harraste ja kilpailutarkoituksessa. Kilpailut ja harraste ovat vain yleisön viihdyttämistä.
Kyllä nämä lainalaisuudet tiedetään ja tunnetaan.
Enemmän sitä on ollut tekemisissä siellä labran puolella, jossa monesti testataan vielä suuremmilla äärirajoilla mitä olosuhde vedoilla.
Kyllähän voimansiirto tässä tapauksessa antautuu hydrauliikkapaineen vähyydestä ja kitkapinnan alimitoituksesta.
Tokihan sitä on ollut seuraamassa koviakin vetoja ei harraste ja kilpailutarkoituksessa. Kilpailut ja harraste ovat vain yleisön viihdyttämistä.


Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Niinno, mun mielestä se ei oo huono vaihtoehto tuo manuaalina ajaminenkaan... Jos kerran vaihot on jykeviä ja ei pääse luistamaan, nii mitä muuta siinä sitte tarttee? Taas päästään siihe että pitää olla kaikki hienoudet sun muut, mutta ajaa sillä pystyy. Kyllä se hyvin potki ku autossa kävin kyytissä. Ei siis ollu teemun auto, oli 722.6:n laatikolla (eri laatikko mun mielestä ku peltolan...?) 190:n 2.5 turbod.veskola kirjoitti:Suunnittelijan sanojen mukaan "ei ole valmis" katukäyttöön ja odottavan aika on minulle liian pitkä. Mulla projektin optimistisinkin aikataulu on 12 kkKummeli kirjoitti:Miten nii ei oo toimiva katukäyttöön?![]()
Teemuhan ajaa manuaalina tuota
Nii, no tää ko. suunnittelija "vähän" pyöristelee, samaa koulua käyty ala-asteelta asti ja n. 5km matkaa asumusten välillä. Totta on että prokkis ei oo valamis, mutta mun mielestä aika hyvältä näyttää jo nyt...?

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Niin ja jos mennään faktoihin, niin paras voimansiirron hyöytysuhde saadaan rakennetulla manuaalilla. Automaatin käyttö hävittää noin 5-15 % tehoreserviä.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
En jaksa enempää vääntää aiheesta mutta oli tai ei ole niin sitä ei ole saatavilla edes rahalla.Kummeli kirjoitti:<...>mutta mun mielestä aika hyvältä näyttää jo nyt...?
Mulla olisi ollut 2 eri käyttökohdetta jos valmis ohjausjärjestelmä automaattiin olisi ollut saatavilla. Toinen vähäpäästöiseen autoon ja siihen ei todellakaan kuulu mikään driftingloota, sen pitää näyttää ja tuntua originaalilta kun katsastusinssi sen tyyppää. Toinen olisi ollutkin sitten vaikka millainen pellepeloton viritys...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Eikö kannata panostaa manuaalilootaan? Niitä saa vaikka minkälaisia 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Kyllähän manuaalilaatikko aina automaatin voittaa, kunhan se on oikein rakennettu ottamaan voimaa ja vääntömomenttia vastaan.
Hyvin pieniä muutoksia voimansiirtoon, niin avot
.
Jos minä viitsisin rakentaa tehopakkauksen, olisi siinä ilman muuta manuaalilaatikko.
Saavuttaisin sillä paremman edun kuin mitä automaatissa häviän. Ja kentien saisin pysymään voimakoneen paremmin kasassa, kun ei tarvitse ihan viimeistä puristaa
.
Veskola voi taas siirtää tämän eipäs juupas topicin jonnekin muualle, jossa saa olla taas erimieltä asioista....niinkuin tavallista.
Siihen voisi sitten esittää aivoriihen tavoin omat näkemyksensä asioista....minä toimisin unilukkarina.
Hyvin pieniä muutoksia voimansiirtoon, niin avot

Jos minä viitsisin rakentaa tehopakkauksen, olisi siinä ilman muuta manuaalilaatikko.
Saavuttaisin sillä paremman edun kuin mitä automaatissa häviän. Ja kentien saisin pysymään voimakoneen paremmin kasassa, kun ei tarvitse ihan viimeistä puristaa

Veskola voi taas siirtää tämän eipäs juupas topicin jonnekin muualle, jossa saa olla taas erimieltä asioista....niinkuin tavallista.
Siihen voisi sitten esittää aivoriihen tavoin omat näkemyksensä asioista....minä toimisin unilukkarina.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
kyllä manuaali ihan hyvä on, kun se tosiaan on oikein tehty... http://www.lencoracing.com/rumilus kirjoitti:Kyllähän manuaalilaatikko aina automaatin voittaa, kunhan se on oikein rakennettu ottamaan voimaa ja vääntömomenttia vastaan.
Hyvin pieniä muutoksia voimansiirtoon, niin avot.
Jos minä viitsisin rakentaa tehopakkauksen, olisi siinä ilman muuta manuaalilaatikko.
Saavuttaisin sillä paremman edun kuin mitä automaatissa häviän. Ja kentien saisin pysymään voimakoneen paremmin kasassa, kun ei tarvitse ihan viimeistä puristaa.
Veskola voi taas siirtää tämän eipäs juupas topicin jonnekin muualle, jossa saa olla taas erimieltä asioista....niinkuin tavallista.
Siihen voisi sitten esittää aivoriihen tavoin omat näkemyksensä asioista....minä toimisin unilukkarina.
mutta voi piru, kun niissäkin tahtoo olla planeetat ja kitkalevyt

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
napa kirjoitti:kyllä manuaali ihan hyvä on, kun se tosiaan on oikein tehty... http://www.lencoracing.com/rumilus kirjoitti:Kyllähän manuaalilaatikko aina automaatin voittaa, kunhan se on oikein rakennettu ottamaan voimaa ja vääntömomenttia vastaan.
Hyvin pieniä muutoksia voimansiirtoon, niin avot.
Jos minä viitsisin rakentaa tehopakkauksen, olisi siinä ilman muuta manuaalilaatikko.
Saavuttaisin sillä paremman edun kuin mitä automaatissa häviän. Ja kentien saisin pysymään voimakoneen paremmin kasassa, kun ei tarvitse ihan viimeistä puristaa.
Veskola voi taas siirtää tämän eipäs juupas topicin jonnekin muualle, jossa saa olla taas erimieltä asioista....niinkuin tavallista.
Siihen voisi sitten esittää aivoriihen tavoin omat näkemyksensä asioista....minä toimisin unilukkarina.
mutta voi piru, kun niissäkin tahtoo olla planeetat ja kitkalevyt



Nimenomaan. Tuo lenco onki mielenkiintonen, ku siinä vapautetaan vivulla elämääsuurempi jousivoima joka pakottaa vaihteen päälle. Hieno ois koittaa, tai sitten valtran pikavaihepakkoja 2 peräkkäin...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Eli siis 6 vaihteinen powershifti loota? 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
ei, ku 5 vaihteinen... Jos kolmen pikavaihteen pakkoja kaks peräkkäin, nii tulee 5 eri vaihetta.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
onhan mersulla manuaaliakin yli 500nm koneen perässä ja oikeen 6 vaihdetta 
