W124:sen rakentamista/virittämistä
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Mikä muuten sen alkuperäisen halkaisija on suunnilleen ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
47mm. Mitä vaikuttaa kehänopeuden kasvu?
Ohessa on alkuperäinen ABS:n hammas

Ohessa on alkuperäinen ABS:n hammas

Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Teroriassa kehänopeus ei kyllä vaikuta mitään, kunhan tolkuissa pysytään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
no niin hienoa että homma toimii.
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Ilmeisesti anturi oli liian kaukana hammaskehältä. Siirsin anturia hieman lähemmäksi ja nyt ei ABS:n valo palanut.
Rakoa on jotain 0,5mm.
Rakoa on jotain 0,5mm.
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
hyvä että toimiiNFS kirjoitti:Ilmeisesti anturi oli liian kaukana hammaskehältä. Siirsin anturia hieman lähemmäksi ja nyt ei ABS:n valo palanut.
Rakoa on jotain 0,5mm.

itse olen saanut VR-anturit toimimaan joskus jopa 3 mm ilmaraolla

ehkä tuo hampaan malli kuitenkin oli sitten se mikä teki kiusaa, eli nyt kun ilmarako on minimissään, pulssin ero hampaan ja ei hampaan kohdalla on selvempi

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Ny ois bemun perä muutoskatsastettu. Hieman reilu 100km tuli ajeltua ja ABS toimi niinkuin pitääkin. 

Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Mitäs se sano katsastuksessa muutoksesta. Oliko tässä millainen sovittaminen mersun palkkeihin, kuvia ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Kuviahan on tuolla edellä mainitulla sivustolla. Ei se sinne heittämällä mene.
Läpihuuto juttuhan tuommoinen muutos on pitää vain olla selvillä mistä perä on.
Tässä tapuksessa runkonumero auttaa paljon. Ei siinä mitään sen kummenpaa ole.
Läpihuuto juttuhan tuommoinen muutos on pitää vain olla selvillä mistä perä on.
Tässä tapuksessa runkonumero auttaa paljon. Ei siinä mitään sen kummenpaa ole.
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Ahaa, no niinpäs onkin. Peränsovituskuvat alkavat tästä kohtaa:
http://markom.kuvat.fi/kuvat/Mese/Mese+ ... G_5018.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://markom.kuvat.fi/kuvat/Mese/Mese+ ... G_5018.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
kuinkas ne vetarit... Sopiiko peräti asd perän vetarit pituudeltaan suosista vai vaatiiko uniikki versiot? Kuvista päätellen asd vetarit vois jopa olla aika lähellä oikeaa mittaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Onko tuo kartaani bemarin oma johon on vain hitsattu tuo 4lapane rättinivelen paikka toiseen päähä? vai pitikö lyhentää molempia paloja? vai onko tuo tehty mersun kartaanista?


Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
610mm Pitää olla vetarien mitta.
Ja tuossa kuvassa tuo alempi pätkä on bemarin oma, ylempään pätkään on hitsattu mersun 4-lapanen alkupää.
Ja tuossa kuvassa tuo alempi pätkä on bemarin oma, ylempään pätkään on hitsattu mersun 4-lapanen alkupää.
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
10mm oli 124 asd perää leviämmällä laipat kun mittailtii tälläviikol. Vetonivelet oli ihan bolt on tuohon typ210 perään mikä on sovituksella mulla. Eli 5mm pitäis olla lyhkäsemmät vetarit 

Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Eikös se olisi jo helpompi viedä rengasta yläpäästä 5mm ulommas 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Onhan se ku o tangotkin valmiina
Vaan ei tuu tähän hättää tuota perää ku vaan kahteltii ku kaverilla oli tallilla tollanen väärällä välityksellä ja lukoton ja itsellä alusta levällään.
Mut jos tuo asd porsii nii tollasta tilalle ku ei maksa juur mitään ja sovitus helpohko muuten mut tuo abs pitää saada pelaan. Samalla tietty vetaritki vaihtuu kestävempii eli kai niistä lyhkäsemmätki saa samaan rahaan

Mut jos tuo asd porsii nii tollasta tilalle ku ei maksa juur mitään ja sovitus helpohko muuten mut tuo abs pitää saada pelaan. Samalla tietty vetaritki vaihtuu kestävempii eli kai niistä lyhkäsemmätki saa samaan rahaan

Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
eiköhän se 5 mm ole pelivaraa vielä asd perän vetareissa, eli ei ainakaan heti tarvitse olla vetareita päivittämässä... omassa ainakin joskus testasin miten paljon vetarissa on päittäisvälystä, kun vetari on "lyhkäisimillään" ja reilusti oli yli 10 mm liikettä... mulla on kylläkin audin nivel käytössä sisempänä nivelenä, jossa taitaa olla aavistuksen suurempi liikevara, kuin mersun omassa... ellei sitten karpiola ole tehnyt liian lyhkäisiä vetareitaantti_k kirjoitti:10mm oli 124 asd perää leviämmällä laipat kun mittailtii tälläviikol. Vetonivelet oli ihan bolt on tuohon typ210 perään mikä on sovituksella mulla. Eli 5mm pitäis olla lyhkäsemmät vetarit

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Siis ymmärsinkö oikee että tuohon perään käy suoraa ASD perän vetarit? voiko nii hyvää tuuria muka olla 

Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
varmaa se ei ole, mutta näin tosiaan voi olla...Tompa124 kirjoitti:Siis ymmärsinkö oikee että tuohon perään käy suoraa ASD perän vetarit? voiko nii hyvää tuuria muka olla
muistelin juuri, että omassa 300E:ssä oli niin loppuun kulunut perä, että siinä lukon sylinterit liikkui yli 10 mm/puoli, kun lukko oli päällä

Viimeksi muokannut napa, La 17.09.2011 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Äkkiseltää mitä sovittelin nii pitäis passata
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
ja tähän voi vielä vaikuttaa muutaman millin suuntaan tai toiseen käyttääkö sitä pelliä siellä vetarin ja perän laipan välissäantti_k kirjoitti:Äkkiseltää mitä sovittelin nii pitäis passata

itse lähtisin siitä oletuksesta, että ASD peräisen omat vetarit toimii myös bemarin perän kanssa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Niin minkä Audin nivel sopii mersun vetariin? Ja onko rakenne minkälainen verrattuna mersun omaan niveleen josta hajoaa se ohut ulkokehä.
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
"sisäkehä" mersun nivelestä, kaikki muu audin nivelestä, koska boorit on erilaiset... nivelen osat sopii toisiinsa ihan kuinka vain haluaakin sekoitella... tämä siis sisemmän nivelen kohdalla, ulommassa nivelessä on pakko pitää mersun omat hilut, koska kaikki boorit on erilaiset (kuulat ja kuulakehän tosin voi vaihtaa myös ulompaan, mutta ei niissä mitään eroa ole kestävyydessä tai muutenkaan)NFS kirjoitti:Niin minkä Audin nivel sopii mersun vetariin? Ja onko rakenne minkälainen verrattuna mersun omaan niveleen josta hajoaa se ohut ulkokehä.
audin nivel on aavistuksen paksumpi ja jytkympi mielestäni muutenkin ja niiden saatavuus paljon helpompaa... hinnat 0-15 €/kpl käytettyinä

ja lötkö, eli 100 audin nivelestä kyse...
luultavasti myös isompien bemarien nivelet käy samaan hommaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Kyllä se sakemanni on vain ollu viisas.
Kyllä tuo mersun 110mm vetari istuu täydellisesti tuohon Bemarin perään
. Jos nuo ASD vetarit on suoraa oikeen mittaset nii kannattaako tehä samalla mitalla uudetki?.
Kenen tekemät vetarit on mallia kestävä?.
Voin laittaa kuviaki.
Jos tekis tästä topicista ny samalla koko autosta kertovan. vai kanntattasko tehä uus?.
Kyllä tuo mersun 110mm vetari istuu täydellisesti tuohon Bemarin perään

Kenen tekemät vetarit on mallia kestävä?.
Voin laittaa kuviaki.
Jos tekis tästä topicista ny samalla koko autosta kertovan. vai kanntattasko tehä uus?.
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
kestävästä tiedä mut jos saat poikki noi mun tekeleet niin saat tilalle uudet 

W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: Perä hommattu. Ny ABS:sän murheet
Vaihda ekan viestin otsikkoa, niin sinulla on topicci valmiina. Parempi pitää asiat nipussa kuin tehdä useampia juttuja.Tompa124 kirjoitti:...Jos tekis tästä topicista ny samalla koko autosta kertovan. vai kanntattasko tehä uus?.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Noo päätin tehdä tästä kokoauton topicin. Eli auto on W124 300DT automaatilla vm1991.
Vaihoon tuos lumien sulaessa 603 koneen 606:seen siinä samalla tuli tehtyä uudet paikat/linjat öljyjäähyttimille niin likille maskia kuin oli mahollista. samalla lukkopelli häipyi ja vaihtui kunno lattarauta tilalle.
Vanha kone pois

Vähä siinä tuumoolua uuden koneen ympärillä. että onko kaikki ok.



Tuossa jäähyttäjät moottorille ja laatikolle. voi olla että tuloo viä toinen jäähyttäjä kaveriksi loodalle. Kattoa ny kuin siä pysyy lämmöt kuris.

Tuollases kunnos ajettiin sitte kesä. auto meni seisontaan niin pitäs olla talvi aikaa rakentaa. Osia oon yrittäny hamuta pikkuhiljaa ettei tulis nii suurta lovia kerralla lompsaan:D.

Tuos ny on osia mitä on tähä mennes tarttunu mukahan.
Autoa ois tarkotus rakentaa perästä moottorille päin ja saada jokapaikka kestämään mahdollisimman hyvin.

Tarkotus olis laittaa Vesicooleri akunpaikalle/moottorin päälle. Ahtoputkista tulis mahdollisimman lyhyet
Ensimmäinen pullonkaula tuloo täs!. Minkä moisen määrän vettä tuommoset kennot tarttee että ne ois tehokkaat?
Mikkä siirtopumpuiksi?Webaston pumppu vai pitääkö olla tehokkaampi? Entä paisuntasäiliö?.
Löysin halvan suhkot ehjän 250d syylärin, Otin siitä muovipäädyt pois ja aattelin hitsata siihen isohkot alumiinipäädyt. vai kannattasko siihenki ettiä kunnon syyläri?
Tuos viä liki kuva BMWperästä ja mersun vetarista. hyvin ne istuu toisiinsa.

Vaihoon tuos lumien sulaessa 603 koneen 606:seen siinä samalla tuli tehtyä uudet paikat/linjat öljyjäähyttimille niin likille maskia kuin oli mahollista. samalla lukkopelli häipyi ja vaihtui kunno lattarauta tilalle.
Vanha kone pois

Vähä siinä tuumoolua uuden koneen ympärillä. että onko kaikki ok.



Tuossa jäähyttäjät moottorille ja laatikolle. voi olla että tuloo viä toinen jäähyttäjä kaveriksi loodalle. Kattoa ny kuin siä pysyy lämmöt kuris.

Tuollases kunnos ajettiin sitte kesä. auto meni seisontaan niin pitäs olla talvi aikaa rakentaa. Osia oon yrittäny hamuta pikkuhiljaa ettei tulis nii suurta lovia kerralla lompsaan:D.

Tuos ny on osia mitä on tähä mennes tarttunu mukahan.
Autoa ois tarkotus rakentaa perästä moottorille päin ja saada jokapaikka kestämään mahdollisimman hyvin.

Tarkotus olis laittaa Vesicooleri akunpaikalle/moottorin päälle. Ahtoputkista tulis mahdollisimman lyhyet
Ensimmäinen pullonkaula tuloo täs!. Minkä moisen määrän vettä tuommoset kennot tarttee että ne ois tehokkaat?
Mikkä siirtopumpuiksi?Webaston pumppu vai pitääkö olla tehokkaampi? Entä paisuntasäiliö?.
Löysin halvan suhkot ehjän 250d syylärin, Otin siitä muovipäädyt pois ja aattelin hitsata siihen isohkot alumiinipäädyt. vai kannattasko siihenki ettiä kunnon syyläri?
Tuos viä liki kuva BMWperästä ja mersun vetarista. hyvin ne istuu toisiinsa.

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
JEP!nj^ kirjoitti:Ja taustalla näkyy ensikesän takarengastus?
