Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Edelleenkin kun paikoillaan kaasuttelee niin se jälkeen putksta tulee heikosti pakokaasua n. 30-60sek ja sitten alkaa tulemaan ihan kunnolla pakokaasua niinku kuuluukin.
Liittyykö tämä mitenkään EGRrään, tuboon vai onko edelleen joku joka tukkii putkee välillä?. Ajossahan tuo nyt kuitenkin toimii normaalisti auto.
Liittyykö tämä mitenkään EGRrään, tuboon vai onko edelleen joku joka tukkii putkee välillä?. Ajossahan tuo nyt kuitenkin toimii normaalisti auto.
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Alkupään vaimentajassa tai peräpään vaimentajassa vielä jotain joka tukkii kuitenkin vielä?
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Ilmamassa-anturin uusimisella ratkesi ainakin minulta kaikki ongelmat. Toki tuo EGR täytyy vielä putsata.
Melkein kerkesin jo unohtaa, että tuossa autossa on luistonesto
En tiedä 270:sta, mutta ainakaan tuossa 220:ssa ei ole putkistossa kuin yksi vaimentaja takana ja kaksi kattia.
Melkein kerkesin jo unohtaa, että tuossa autossa on luistonesto

En tiedä 270:sta, mutta ainakaan tuossa 220:ssa ei ole putkistossa kuin yksi vaimentaja takana ja kaksi kattia.
S203 220 CDI
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
jos katteihin jäi reunoille ohut villaeriste niin se on nyt siellä takimmaisessa tukkeenaosku1619 kirjoitti:Alkupään vaimentajassa tai peräpään vaimentajassa vielä jotain joka tukkii kuitenkin vielä?

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Joo pitää käydä tänään kysymässä pajalta ottiko ne sen pois. Jos ei, saavat kyllä ilmaseks ottaa irti, sen verran suolanen hinta(490 € !) oli tuolla edellisellä korjaamokeikalla jossa tyhjennettiin katalysaattorit ja varmistettiin auton tehojen palautuminen, kyllä sillä hintaa olis pitäny jo täydellisesti tehdä tyhjennys.. Laskukin on vielä maksamatta kun viikon päästä eräpäivä.koyama kirjoitti:jos katteihin jäi reunoille ohut villaeriste niin se on nyt siellä takimmaisessa tukkeenaosku1619 kirjoitti:Alkupään vaimentajassa tai peräpään vaimentajassa vielä jotain joka tukkii kuitenkin vielä?
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Ei sielä oo ku yks vaimentaja, se auton keskellä oleva pönttö on myös katalysaattori. Minä tyhjäsin omasta 270:stä pelkästään sen, mutta siitä ei mitään hyötyä ollut.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 10.02.2014 12:50
- Paikkakunta: Liminka
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Tuli hommattua C220 CDI 2003 automaattilaatikolla ja sillä nyt päivän verran ajellut. Vaikka kone on tuo 105kw niin tuntuu että teho ero esim vag konsernin 2.0tdi:in tehoissa on huomattava. No eteenpäin pääsee ja kulutus on pieni mutta onko normaalia että tuo turbo pitää toimiessaan kohtuu vihellystä ? Ei VAG turbon vihellys ainakaan sisälle noin selvästi kuulu. Eli onko syytä epäillä että turbossa olisi vikaa vai onko se ominaisuus ?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Kuulostaa että vuotaa jostain tai sitten on siivisä vikaamegamagnum kirjoitti:Tuli hommattua C220 CDI 2003 automaattilaatikolla ja sillä nyt päivän verran ajellut. Vaikka kone on tuo 105kw niin tuntuu että teho ero esim vag konsernin 2.0tdi:in tehoissa on huomattava. No eteenpäin pääsee ja kulutus on pieni mutta onko normaalia että tuo turbo pitää toimiessaan kohtuu vihellystä ? Ei VAG turbon vihellys ainakaan sisälle noin selvästi kuulu. Eli onko syytä epäillä että turbossa olisi vikaa vai onko se ominaisuus ?
(yleensä mitään häiritsevää vihelystä ei kuulu sissän)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 10.02.2014 12:50
- Paikkakunta: Liminka
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Auton seistessä kun kaasuttaa niin tuota turbo vihellystä ei kuulu ja ajossa vinkasee ainoastaan 2000-2500 rpm välissä muuten kyllä on hiljaa.
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Jatketaanpas samaan ketjuun:
Potilas w203 220Cdi MY05 (110kw) ajettu 154000 km. Vihellys kuuluu kylmällä koneella (myös autotalli-lämpimänä) noin 2000 - 2500 rpm kohdin, tai sitten kun kaasua "pumppaa". Kun moottori lämpenee siihen kuuluisaan lämpötilaan, hieman yli 80°C mittarin mukaan, vihellys tai vinkuna häviää ainakin ohjaamon puolelta tarkasteltuna. Ei savuta, ei vikakoodeja ja "tehotkin" tallella. Voisiko olla ja sitä toivonkin, että "vain" 1-sylinterin kohdalta pakosarja vuotaa tiivisteestä/vast. Ko. kulkuneuvo menee luottokorjaamoon eli Kontiontien Autohuoltoon ensi viikolla, mutta pakkohan sitä on tiedustella raadin mielipiteitä viasta.
Kiitokset!
Potilas w203 220Cdi MY05 (110kw) ajettu 154000 km. Vihellys kuuluu kylmällä koneella (myös autotalli-lämpimänä) noin 2000 - 2500 rpm kohdin, tai sitten kun kaasua "pumppaa". Kun moottori lämpenee siihen kuuluisaan lämpötilaan, hieman yli 80°C mittarin mukaan, vihellys tai vinkuna häviää ainakin ohjaamon puolelta tarkasteltuna. Ei savuta, ei vikakoodeja ja "tehotkin" tallella. Voisiko olla ja sitä toivonkin, että "vain" 1-sylinterin kohdalta pakosarja vuotaa tiivisteestä/vast. Ko. kulkuneuvo menee luottokorjaamoon eli Kontiontien Autohuoltoon ensi viikolla, mutta pakkohan sitä on tiedustella raadin mielipiteitä viasta.
Kiitokset!
Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.
Syynä oli kuin olikin, että 1. sylinterin kohdalta pultti poikki ja pakosarja vuotaa.
JarmoK kirjoitti:Jatketaanpas samaan ketjuun:
Potilas w203 220Cdi MY05 (110kw) ajettu 154000 km. Vihellys kuuluu kylmällä koneella (myös autotalli-lämpimänä) noin 2000 - 2500 rpm kohdin, tai sitten kun kaasua "pumppaa". Kun moottori lämpenee siihen kuuluisaan lämpötilaan, hieman yli 80°C mittarin mukaan, vihellys tai vinkuna häviää ainakin ohjaamon puolelta tarkasteltuna. Ei savuta, ei vikakoodeja ja "tehotkin" tallella. Voisiko olla ja sitä toivonkin, että "vain" 1-sylinterin kohdalta pakosarja vuotaa tiivisteestä/vast. Ko. kulkuneuvo menee luottokorjaamoon eli Kontiontien Autohuoltoon ensi viikolla, mutta pakkohan sitä on tiedustella raadin mielipiteitä viasta.
Kiitokset!