Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Edelleenkin kun paikoillaan kaasuttelee niin se jälkeen putksta tulee heikosti pakokaasua n. 30-60sek ja sitten alkaa tulemaan ihan kunnolla pakokaasua niinku kuuluukin.

Liittyykö tämä mitenkään EGRrään, tuboon vai onko edelleen joku joka tukkii putkee välillä?. Ajossahan tuo nyt kuitenkin toimii normaalisti auto.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Alkupään vaimentajassa tai peräpään vaimentajassa vielä jotain joka tukkii kuitenkin vielä?
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Hanppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 31.08.2013 09:43

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Hanppa »

Ilmamassa-anturin uusimisella ratkesi ainakin minulta kaikki ongelmat. Toki tuo EGR täytyy vielä putsata.
Melkein kerkesin jo unohtaa, että tuossa autossa on luistonesto :D

En tiedä 270:sta, mutta ainakaan tuossa 220:ssa ei ole putkistossa kuin yksi vaimentaja takana ja kaksi kattia.
S203 220 CDI
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja koyama »

osku1619 kirjoitti:Alkupään vaimentajassa tai peräpään vaimentajassa vielä jotain joka tukkii kuitenkin vielä?
jos katteihin jäi reunoille ohut villaeriste niin se on nyt siellä takimmaisessa tukkeena :o
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

koyama kirjoitti:
osku1619 kirjoitti:Alkupään vaimentajassa tai peräpään vaimentajassa vielä jotain joka tukkii kuitenkin vielä?
jos katteihin jäi reunoille ohut villaeriste niin se on nyt siellä takimmaisessa tukkeena :o
Joo pitää käydä tänään kysymässä pajalta ottiko ne sen pois. Jos ei, saavat kyllä ilmaseks ottaa irti, sen verran suolanen hinta(490 € !) oli tuolla edellisellä korjaamokeikalla jossa tyhjennettiin katalysaattorit ja varmistettiin auton tehojen palautuminen, kyllä sillä hintaa olis pitäny jo täydellisesti tehdä tyhjennys.. Laskukin on vielä maksamatta kun viikon päästä eräpäivä.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei sielä oo ku yks vaimentaja, se auton keskellä oleva pönttö on myös katalysaattori. Minä tyhjäsin omasta 270:stä pelkästään sen, mutta siitä ei mitään hyötyä ollut.
S124 300TE
W124 300D
megamagnum
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 10.02.2014 12:50
Paikkakunta: Liminka

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja megamagnum »

Tuli hommattua C220 CDI 2003 automaattilaatikolla ja sillä nyt päivän verran ajellut. Vaikka kone on tuo 105kw niin tuntuu että teho ero esim vag konsernin 2.0tdi:in tehoissa on huomattava. No eteenpäin pääsee ja kulutus on pieni mutta onko normaalia että tuo turbo pitää toimiessaan kohtuu vihellystä ? Ei VAG turbon vihellys ainakaan sisälle noin selvästi kuulu. Eli onko syytä epäillä että turbossa olisi vikaa vai onko se ominaisuus ?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

megamagnum kirjoitti:Tuli hommattua C220 CDI 2003 automaattilaatikolla ja sillä nyt päivän verran ajellut. Vaikka kone on tuo 105kw niin tuntuu että teho ero esim vag konsernin 2.0tdi:in tehoissa on huomattava. No eteenpäin pääsee ja kulutus on pieni mutta onko normaalia että tuo turbo pitää toimiessaan kohtuu vihellystä ? Ei VAG turbon vihellys ainakaan sisälle noin selvästi kuulu. Eli onko syytä epäillä että turbossa olisi vikaa vai onko se ominaisuus ?
Kuulostaa että vuotaa jostain tai sitten on siivisä vikaa
(yleensä mitään häiritsevää vihelystä ei kuulu sissän)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
megamagnum
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 10.02.2014 12:50
Paikkakunta: Liminka

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja megamagnum »

Auton seistessä kun kaasuttaa niin tuota turbo vihellystä ei kuulu ja ajossa vinkasee ainoastaan 2000-2500 rpm välissä muuten kyllä on hiljaa.
JarmoK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 06.05.2006 23:24
Paikkakunta: Häme

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja JarmoK »

Jatketaanpas samaan ketjuun:

Potilas w203 220Cdi MY05 (110kw) ajettu 154000 km. Vihellys kuuluu kylmällä koneella (myös autotalli-lämpimänä) noin 2000 - 2500 rpm kohdin, tai sitten kun kaasua "pumppaa". Kun moottori lämpenee siihen kuuluisaan lämpötilaan, hieman yli 80°C mittarin mukaan, vihellys tai vinkuna häviää ainakin ohjaamon puolelta tarkasteltuna. Ei savuta, ei vikakoodeja ja "tehotkin" tallella. Voisiko olla ja sitä toivonkin, että "vain" 1-sylinterin kohdalta pakosarja vuotaa tiivisteestä/vast. Ko. kulkuneuvo menee luottokorjaamoon eli Kontiontien Autohuoltoon ensi viikolla, mutta pakkohan sitä on tiedustella raadin mielipiteitä viasta.

Kiitokset!
JarmoK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 06.05.2006 23:24
Paikkakunta: Häme

Re: Mersu w203 220cdi 2001 turbo ongelmia.

Viesti Kirjoittaja JarmoK »

Syynä oli kuin olikin, että 1. sylinterin kohdalta pultti poikki ja pakosarja vuotaa.
JarmoK kirjoitti:Jatketaanpas samaan ketjuun:

Potilas w203 220Cdi MY05 (110kw) ajettu 154000 km. Vihellys kuuluu kylmällä koneella (myös autotalli-lämpimänä) noin 2000 - 2500 rpm kohdin, tai sitten kun kaasua "pumppaa". Kun moottori lämpenee siihen kuuluisaan lämpötilaan, hieman yli 80°C mittarin mukaan, vihellys tai vinkuna häviää ainakin ohjaamon puolelta tarkasteltuna. Ei savuta, ei vikakoodeja ja "tehotkin" tallella. Voisiko olla ja sitä toivonkin, että "vain" 1-sylinterin kohdalta pakosarja vuotaa tiivisteestä/vast. Ko. kulkuneuvo menee luottokorjaamoon eli Kontiontien Autohuoltoon ensi viikolla, mutta pakkohan sitä on tiedustella raadin mielipiteitä viasta.

Kiitokset!
Vastaa Viestiin