Jäätkä lypsää oikein väittelyäpaukku87 kirjoitti:Ohhoh, hienoa että mietteeni on saanut keskustelua aikaan![]()
((Tuonne aloitus kirjoitukseeni josko Paavon vaihtaisi 10v vanhempaan bensaan niin on tässä tullut jo unohdettua mutta edelleen mielenkiinnolla jatkan menovesien eroista lukemista ja varsinkin niitä mielipiteitä joista voi ja pitääkin kiistellä))
Jos oma työmatkani ei olisi tuota 100km päivässä niin silloin vaaka kallistuisi toki vielä enempi bensaan.
Lähinnä kiinnostaa mitä eroa on ihan käytännössä bensalla ja diiselillä? Onko tekniikan kestävyyksissä eroja, nimenomaan puhuttaessa mersuista? (Herkuttelu ja kausiautot on sitten asiaihanerikseen). Kulutuksesta puhuttaessa oli menovesi mikä tahansa niin jos kaasua ja jarrua ei osata käyttää kuin on/off asennossa, on aivan sama mitä auton ohjekirjassa sanotaan tai mihin minimi kulutukseen toiset ovat päässeet...

Laitanpa omankin lusikkani soppaan. Alla näkyy tällä hetkellä pihassa olevat tähtikeulat ja työmatka taittuu talvella väyrysellä ja kesällä väykyllä tai Secillä. Secciä pitää tankata vähän useammin. Tosin siihen menee 95:sta ja e85:sta sekasin ja väykkyyn pelekkää naftaa. Kumpi noista sitten on parempi bensa vai diiseli? Tuohon secciin kun laittasi tuon Paavon tekniikan niin olishan se mukawa. Muuten tuo iänikuinen M117 kaipaa joko remmi-tai pakokaasukäyttöstä puhaltajaa, jos haluaa että liikuskelisi ripeämmin ja haluaisin pysyä bensakoneessa. Silleen nätisti hummaillen tuo vanha kasi vie tuolla vakiokoneella.
Taisin itse sohaista muurahaispesää tuolla dieselöinti-aspektilla
