Bensa VS Diiseli

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
BTriker
Mersumies
Mersumies

Re: Bensa VS Diiseli

Viesti Kirjoittaja BTriker »

paukku87 kirjoitti:Ohhoh, hienoa että mietteeni on saanut keskustelua aikaan :thumbup:

((Tuonne aloitus kirjoitukseeni josko Paavon vaihtaisi 10v vanhempaan bensaan niin on tässä tullut jo unohdettua mutta edelleen mielenkiinnolla jatkan menovesien eroista lukemista ja varsinkin niitä mielipiteitä joista voi ja pitääkin kiistellä :) ))

Jos oma työmatkani ei olisi tuota 100km päivässä niin silloin vaaka kallistuisi toki vielä enempi bensaan.

Lähinnä kiinnostaa mitä eroa on ihan käytännössä bensalla ja diiselillä? Onko tekniikan kestävyyksissä eroja, nimenomaan puhuttaessa mersuista? (Herkuttelu ja kausiautot on sitten asiaihanerikseen). Kulutuksesta puhuttaessa oli menovesi mikä tahansa niin jos kaasua ja jarrua ei osata käyttää kuin on/off asennossa, on aivan sama mitä auton ohjekirjassa sanotaan tai mihin minimi kulutukseen toiset ovat päässeet...
Jäätkä lypsää oikein väittelyä :lol: Ei se mitään tätä ollut hauska seurata. Ennustan, että tätä ketjua jatkuu aika pitkään ja jopa vuosien päästä tämä bongataan ja nostetaan ylös uudelleen ja uudelleen.

Laitanpa omankin lusikkani soppaan. Alla näkyy tällä hetkellä pihassa olevat tähtikeulat ja työmatka taittuu talvella väyrysellä ja kesällä väykyllä tai Secillä. Secciä pitää tankata vähän useammin. Tosin siihen menee 95:sta ja e85:sta sekasin ja väykkyyn pelekkää naftaa. Kumpi noista sitten on parempi bensa vai diiseli? Tuohon secciin kun laittasi tuon Paavon tekniikan niin olishan se mukawa. Muuten tuo iänikuinen M117 kaipaa joko remmi-tai pakokaasukäyttöstä puhaltajaa, jos haluaa että liikuskelisi ripeämmin ja haluaisin pysyä bensakoneessa. Silleen nätisti hummaillen tuo vanha kasi vie tuolla vakiokoneella.
Taisin itse sohaista muurahaispesää tuolla dieselöinti-aspektilla :oops:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Noname »

Täällähän onkin mielenkiintoinen vääntö menossa.

Omalla kohdalla nyt alla oikeastaan ensimmäinen diisseli ja kieltämättä oli aika herkkä hetki lähestyä ensimmäisen kerran sitä omituista raksutusta ja kieltämättä aavistuksen kylmänä nenään tuikkivalta tuoksahtavaa autoa.

Ensi järkytyksestä kun toipui niin alkoi tulla positiivisia kokemuksia. Keskikulutus yli litran pienempi kun odotin ja voimaa tuntui löytyvän jopa paremmin kun vanhassa autossa. Myös pelkoja herättänyt kabiinin lämpö talvella nykydiisselissä karisi pois: 211 koppanen on lämpösempi kun vanha 202 koppanen.

Joku mainitsi Bemarin kulutuksesta ja en sitä epäile. Vanha W202 2.8 litran M104 koneella teki vakiorengastuksella matkaa helposti reilun 7 litran kulutuksella mitattuna tankkaamalla. En pidä sitä pahana. Mutta talvella kylmäkäynnistykset ja kaupunkiruuhka sai keskikulutuksen huitelemaan varmasti pitkälti kahdella numerolla laskettavissa lukemissa mihin diisselillä ei pääse oikeastaan mitenkään. Käyn nykyään paljon harvemmin mittarilla joten kulutuksen on pakko olla huomattavasti vähemmin kun ennen.

Diiselin vaihtoehtona oli samanlainen W211 320 V6 M112 bensakoneella. Näin jälkikäteen kokeiltuna se oli pettymys. Vanha M104 tuntui todella voimanpesältä siihen verrattuna joten diisseli ei kaduta enää yhtään.

Näillä kilometreillä diisseli jää kaliimmaksi mutta ero on ehkä 50 - 100 eur vuodessa. So what. Käytännössä yksi tankillinen tai 10 tuoppia olutta. :D
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
amgenter
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Näkemystä asiaan. Käyttöautona 01 Passat Variant 1,9 jonka parhaat kulutuslukemat ovat viime kesän ekalta reissulta: 2 henkilöä, auto täynnä tavaraa ja 2600 kilometriä: 4,9 litraa / 100 km. Sama homma pari kuukautta myöhemmin, jossa 3 henkilöä ja suksiboksi. 3200 kilometriä ja kulutus 5,1 l / 100 km. Tällä autolla pääsee ohi muista tarvittaessa ja turbon vaikutus on selvä. Ilman turboa olen ajellut pääkaupungista Seinäjoelle ja olihan muuten matka. Dieseli ilman turboa on kuin astmaa kärsivä antamassa tekohengitystä.

Bensa-puolella ajelen tuolla allekirjoituksen C32:lla, joka ei syystä tai toisesta sovellu kovin hyvin Norjan matkoille, joten siitä ei niin pitkää vertailukohtaa ole. Sen keskikulutus on ollut parin viime vuoden aikana 12 - 13 l / 100 km riippuen ajotyylistä. Huonoin tankillinen on ollut 15,6 l / km ja paras 10,6 km / km.

Pääasia ei ole siis se mitä auto kuluttaa / kuinka paljon voimaa siinä on. Itse valitsen auton matkan tarkoituksen mukaan. Kauppamatkoille sopii mikä tahansa, hauskanpitoon vain toinen. Hauskanpito maksaa ehkä hieman enemmän mutta olen siitä valmis maksamaan.
ssuvik
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Mä en oo koskaan ikinä missään välittänyt siitä mitä auto kuluttaa. Hölmöyttä se on, tiedän. Edellinen käyttis vei seka-ajossa 17l/100km. Nykyinen vie 15. Polttoaineeseen mennyttä rahaa en jotenkin osaa laskea menoksi :shock:
E350CDI&A180CDI
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Pakkaset kun alkaa PahviPaavokuski ihmettelee kuljetettavan vähyyttä ja palstalla alkaa kiivas termostaattivarikkokeskustelu käynnistyä :D (kakkonen on aina ykkönen)
Webaston pöhinää ei muista kukaan ja perinteisesti kulutusta ei mitata litroissa vaan mukavuudessa.
Defakauppiaat myyvät ylihintaisia sähköväyrysten latauskaapeleita suu messingillä, lisäksi akkulaturijärjestelmiä.

Aamen. :D
Opel, "weird lieben autos"....
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

napa kirjoitti:mulla olis pieniruokainen 200E (n. 6-6.5 ltr/100 km) mutta kun se on manuaali, niin eipä paljoa ole tullut enää sillä ajeltua, 300 E taas on vieläkin päivityksessä, niin piti joku automaatti sitten haalia markille työautoksi ja käteen jäi tuo 250 TD... jos olisin tiennyt, että tuo 250 TD osoittautuu suursyömäriksi (kulutus jatkuvasti yli 7 ltr, kun 300 E:kin pääsi sen alle...)
Ei millään pahalla, mutta kyllähän nämä bensakoneisten kuvitellut kulutuslukemat hieman huvittaakin kun niitä ohimennen tosijuttuina kirjoitellaan.
wiimax.fi
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

dealer kirjoitti:
napa kirjoitti:mulla olis pieniruokainen 200E (n. 6-6.5 ltr/100 km) mutta kun se on manuaali, niin eipä paljoa ole tullut enää sillä ajeltua, 300 E taas on vieläkin päivityksessä, niin piti joku automaatti sitten haalia markille työautoksi ja käteen jäi tuo 250 TD... jos olisin tiennyt, että tuo 250 TD osoittautuu suursyömäriksi (kulutus jatkuvasti yli 7 ltr, kun 300 E:kin pääsi sen alle...)
Ei millään pahalla, mutta kyllähän nämä bensakoneisten kuvitellut kulutuslukemat hieman huvittaakin kun niitä ohimennen tosijuttuina kirjoitellaan.
kyllä nuo oli ihan tankkauksista mitattuja kulutuksia... kuten on tuon 250 farkunkin kohdalla... ajotyylini on kuitenkin se max. 80 km/h ja liikennevalot kierretään kaukaa... itse en ymmärrä millainen ajotyyli on ihmisillä, jotka ei pääse esim. 300E:llä alle 10 ltr/100 km kulutuksiin, kun omaa en saanut polkemallakaan viemään sen yli :shock:

emännän 1.6 farkku laguna on nyt mennyt viimeiset 5 vuotta keskimäärin 7.5 ltr/100 km kulutuksella ja siitä on suurin osa kaupunkia... (täälläpäin kaupunkiajo tarkoittaa sitä, että ajetaan vain 50 km/h :wink: ei siis sitä että kiihdytetään ja jarrutetaan jatkuvasti ja loppuaika odotellaan liikennevalojen vaihtumista... ) kilometrejä siihen tulee jotain 8000 km/vuosi, joten diesel ei olisi siinäkään ajossa hyvä vaihtoehto...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

1992 E260 Sportline automaatti: kattelin just, että kerran olen saanut alle kympin kulutuksen; 9,84 tosin ei oo kaukana kympistä. Muutoin kulutus heiluu aika tasaisesti 11,9-12,1. Ajotyyli ei läheskään sama kuin Väykyllä, koska ei tuosta bensamyllystä irtoa kunnon suorituskykyä ja on enemmänkin pappamaiseen köröttelyyn tarkoitettu.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
ssuvik
Mersumies
Mersumies

napa kirjoitti:itse en ymmärrä millainen ajotyyli on ihmisillä, jotka ei pääse esim. 300E:llä alle 10 ltr/100 km kulutuksiin, kun omaa en saanut polkemallakaan viemään sen yli :shock:
Pieni provon tynkä..? Kyllähän sen nyt ymmärtää helposti miten ei pääse alle kympin tolla koneella. Ison bensakoneen ominaisuuksiin kuuluu suuri polttoaineen kulutus, ajotyylistä riippumatta. Voisin minäkin sanoa etten ymmärrä ihmisiä jotka ei S500:lla pääse alle kymppiin. Kerran oon siinä onnistunut, vaikka kuinka nätisti ajelis tasanopeutta, niin kyllä se tahtoo sen 11-12 viedä.
E350CDI&A180CDI
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

ssuvik kirjoitti:
napa kirjoitti:itse en ymmärrä millainen ajotyyli on ihmisillä, jotka ei pääse esim. 300E:llä alle 10 ltr/100 km kulutuksiin, kun omaa en saanut polkemallakaan viemään sen yli :shock:
Pieni provon tynkä..? Kyllähän sen nyt ymmärtää helposti miten ei pääse alle kympin tolla koneella. Ison bensakoneen ominaisuuksiin kuuluu suuri polttoaineen kulutus, ajotyylistä riippumatta. Voisin minäkin sanoa etten ymmärrä ihmisiä jotka ei S500:lla pääse alle kymppiin. Kerran oon siinä onnistunut, vaikka kuinka nätisti ajelis tasanopeutta, niin kyllä se tahtoo sen 11-12 viedä.
niin, unohdin kertoa, että oma 300E oli megasquirtilla ja suorasytkällä, joten se toimi hieman poikkeavasti tehtaan jäljiltä olevaan verrattuna... mutta mun ajotyyliin on aina jotenkin sopinut iso/tehokas moottori, kulutus ainakin on ollut sellaisella aina maltillista... sama juttu oli jo fiat 131 aikana, 1.6 kone vei n. 2.5 ltr enemmän, mitä pikkuisen piristelty 2.0 :think: ja minä en ohittele, enkä ajele muutenkaan yli 80 km/h, lisäksi jos on niitä liikennevaloja ym. esteitä, niin yritän ennakoida :wink: ja yritän pitää edellä menevään sen min. 300 m etäisyyttä, ettei tarvitse ajaa sen ajorytmin mukaan jatkuvasti... (ajotyyli on jäänyt tuollaiseksi rekka ajoista, kun sitä 60 tonnia on aika vittumaista jatkuvasti yrittää kiihdyttää vauhtiin...)

edit: 99 gls saabillakin pääsin lopulta alle 10 ltr/100 km, vaikka se ostettaessa veikin härskit 17 ltr/100 km... (loppuun kuluneet strömberit ei ole taloudelliset :P ) mitsu L300 paku meni 7-8 ltr/100 km, kunhan ei yrittänyt ajaa yli 100 000 km samoilla suuttimilla, niillä kulutus nousi aina pikkuhiljaa siihen 10 ltr tuntumaan (suutin remontti maksoi itsensä takaisin alentuneena kulutuksena yleensä n. 3-4 kuukaudessa :thumbup:)

toisaalta tuollainen 10 ltr/100 km ei vielä ole paha vanhalle autolle, jossa ei tarvitse pitää kasko ym. turhia vakuutuksia, huollattaa merkkiliikkeessä jne. edellämainittujen kulujen puuttumisella saa yleensä vuoden polttoaineet, jos ajot ei ihan mahdottomia ole (n. 20 000 km vuodessa...)
Viimeksi muokannut napa, To 30.08.2012 16:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Huikko
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ostin juuri dieselauton ja taidan vaihtaa sen takaisin bensa-autoon vuodenvaihteessa. Mä en vaan jaksa tuota ääntä enkä tankkaushanskojen kanssa räpläämistä. Ajotyyli on vuosien saatossa muovautunut bensakäyttöön ja en taida jaksaa sitäkään muuttaa. Muutenkin diesel on kohta historiaa henkilöliikennekäytössä. Nyt jo on täysin järjenvastaista ajaa 300D:llä minkään mittarin paitsi oman mielihalun mukaan.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
zalolahti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

ite oon miettiny tässä pitkään jo ostavani jonkun varmari W123 kalakattajan, mielellään turbotetun 300diiselin. Paljonkohan se vie sataselle? :D
Ja mitkä ihmeen tankkaushanskat?? :DD
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

zalolahti kirjoitti:
tuo muakin vähän ihmetytti :D

ssuvik
Mersumies
Mersumies

napa kirjoitti:
zalolahti kirjoitti:
Herkät pikku kätöset :D Totta puhuen, kyllähän dieseliinkin voi kehittyä yliherkkyys. Se voi aiheuttaa pahaakin ihottumaa ja maksavaurioita. Ei se hanskojen pitäminen hölmöä ole, vaikken niin itse teekään.
Viimeksi muokannut ssuvik, To 30.08.2012 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E350CDI&A180CDI
Jyyke
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Jyyke »

napa kirjoitti:1-1.5 ltr:n kulutuserolla ei käytännössä ole mitään merkitystä enää, näillä polttoaineen hinnoilla, kun molemmat (bensa ja diesel) kuitenkin maksaa käytännössä "saman"...
Tämähän on onneksi pelkkää matematiikkaa ja mitä kalliimmaksi pottoaineet tulevat, niin sitä suuremmaksi rahalliset erot tulevat jos oletetaan, että hintaero ~15snt säilyy ja keskikulutuksien ero on vaikkapa sen 1,5l/100km samanlaisella käytöllä.

Esim.
junanpolttoaine 6l/100km, 1,6€/l = 9,6€/100km
pensseli 7,5l/100km, 1,75€/l = 13,125€/100km
ero junanpolttoaineelle 3,525€/100km

Oletetaan hinnoiksi 1,2€/l ja 1,35€/l, on eroa enää 2,925€/100km junan hyväksi.

Jos hinnat ovat samat esim 2€/l eroa on on sen 3€/100km junalle.

Tuosta onkin sitten helppo laskea milloin diesel tulee halvemmaksi esim. 450€:n vuotuisella veroerällä. tapaus 1: ~12800km, 2: ~15400km ja 3: 15000km.

Jos noita verrataan vaikkapa suoraan minun vuotuisiin ajoihin(60tkm/v) niin pelkät polttoainekulut ovat: 1: B7875€-D5760€, 2:B6075€-D4320€ ja viimeinen B9000€-D7200€. Minulle noissa on käytännön eroja ja paljon, mutta sehän onkin kiinni ajettavasta määrästä ja ennen kaikkea käytettävissä olevasta rahamäärästä.
Erotus "huonoimmillaan" bensan ja dieselin välillä minun tapauksessa verot vähennettynä on sen ~1300€/v ja parhaillaan ~1600€/v, itse ainakin olen sen verran epärehellinen, että jos kadulta löydän tuon verran rahaa, niin taskuuni sen upotan kulkematta löytötavaratoimiston kautta.
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja S202 »

Taitaa bensa-autot olla ennemmin historiaa ku dieselit. Tai mistä sitä tietää
S124 300TE
W124 300D
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

napa kirjoitti:
zalolahti kirjoitti:

Mulla ainakin on ihan tarkoitukseen "tehdyt" Nokian valmistamat karheapintaiset hanskat tuolla kuorma-autossa....vitusti hauskempi jatkaa matkaa kun ei näpit naftassa tankkauksen jäljiltä, eikä paskaa sormet täys. :D

.
etrade
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja etrade »

Ei se dieseli sitä kahvaa paskaa vaan paskakäsi joka on sua ennen tankannut. Ei tulis mieleenkään laitta hanskoja Design museon edes Nesteen asemalla.
Huikko
Mersumies
Mersumies

Niitä hanskoja käytän ihan siksi vaan kun tulee sitten ohjaamoon omissa käsissä se käry. En muistanutkaan kuinka ärsyttävä haju dieselissä on. Mun autoissa ei haise ratti naftalle vain siksi että joku on sotkenut sen pistoolin.
201.024 mit 102.962

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Huikko kirjoitti:Niitä hanskoja käytän ihan siksi vaan kun tulee sitten ohjaamoon omissa käsissä se käry. En muistanutkaan kuinka ärsyttävä haju dieselissä on. Mun autoissa ei haise ratti naftalle vain siksi että joku on sotkenut sen pistoolin.
Onko se bensan haju jotenkin parempi, vai eikö bensamiehet koskaan sotke pistoolia (vrt. threadin otsikko)?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Huikko
Mersumies
Mersumies

tj86430 kirjoitti:
Huikko kirjoitti:Niitä hanskoja käytän ihan siksi vaan kun tulee sitten ohjaamoon omissa käsissä se käry. En muistanutkaan kuinka ärsyttävä haju dieselissä on. Mun autoissa ei haise ratti naftalle vain siksi että joku on sotkenut sen pistoolin.
Onko se bensan haju jotenkin parempi, vai eikö bensamiehet koskaan sotke pistoolia (vrt. threadin otsikko)?
No vuodesta 1990 leikkinyt bensavehkeiden kanssa eikä mulla kyllä näppeihin ole bensankäryä jäänyt pistoolista. Kyllä mä luulen että se on siitä aineesta kiinni, eikä siitä että dieselin tankkaajat jotenkin erityisesti sotkisivat sitä pistoolia.

Ja kyllä mä ennemmin sitä bensaa nuuhkin kuin dieseliä. Hyvältä ne ei haise kumpikaan.
201.024 mit 102.962

Mercedes-Benz 190E 1992
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

tj86430 kirjoitti:
Monestiko (vs diesel) olet nähnyt bensa-ajoneuvon tankin ympäryksen sellaisessa polttoaineen ja lian valumassa tankkausaukon ympäriltä ?

Itse ehkä viisi mutta noita hiaceja ja sprinttereitä sekä henkilödieseleitä yllättävän paljon....diesel kun tuppaa vaahtoamaan ja ylitäytössä sitä sattuu monella lirahtamaan jaloille asti....

Etrade, tulepa tankkaamaan kuorma-auto kerran ilman designhanskoja.... :D
Ymmärtänet että sitä korkkia ei ole suojattu mitenkään, se on eturenkaan paskasuihkussa....suurimmassa osassa.

.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Minulla on sitten käynyt hyvä tuuri, kun en ole sen enempää bensa- kuin dieselpumpullakaan juurikaan törmännyt paskaisiin kahvoihin.

Ylitäyttöä en muista sattuneen kuin kerran, kun oli viallinen pumppu.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Mulla lienee yhtä hyvä tuuri. Ja kun pääasiassa tankkailen vielä D-pisteistä.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Kumipää
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Taitaa olla tämmöset hanskat :lol:
http://hevostellen.blogspot.fi/2011/01/ ... erran.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Huikko
Mersumies
Mersumies

Kumipää kirjoitti:Taitaa olla tämmöset hanskat :lol:
http://hevostellen.blogspot.fi/2011/01/ ... erran.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Meillä on bensakoneella emäntä, ei tartte hanskoja siihen.
201.024 mit 102.962

Mercedes-Benz 190E 1992
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tj86430 kirjoitti:Onko se bensan haju jotenkin parempi, vai eikö bensamiehet koskaan sotke pistoolia (vrt. threadin otsikko)?
se bensiini ei ole rasvainen joka jäisi haihtumisen jälkeen käsiin. tupakkamiehet ei tätä asiaa ymmärrä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

ei mua tuo dieselin haju ärsytä... joutuuhan sitä joskus töissäkin vaihtelemaan suodattimia parin tunnin välein ja sitten syömään eväät samoilla käsillä, toki enimmät paskat tulee pyyhkäistyä käsistä pois siihen turpeeseen, jota on saatavilla ihan riittävästi, mutta mistään käsien pesusta on turha haaveilla tuolla luonnossa...

bensa autoilijat niitä tankkaus hanskoja enemmän tarvitsisivat, koska onhan bensa nykyään melkoista myrkkyä...

etrade
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja etrade »

LopenUupunut kirjoitti: Monestiko (vs diesel) olet nähnyt bensa-ajoneuvon tankin ympäryksen sellaisessa polttoaineen ja lian valumassa tankkausaukon ympäriltä ?

Itse ehkä viisi mutta noita hiaceja ja sprinttereitä sekä henkilödieseleitä yllättävän paljon....diesel kun tuppaa vaahtoamaan ja ylitäytössä sitä sattuu monella lirahtamaan jaloille asti....

Etrade, tulepa tankkaamaan kuorma-auto kerran ilman designhanskoja.... :D
Ymmärtänet että sitä korkkia ei ole suojattu mitenkään, se on eturenkaan paskasuihkussa....suurimmassa osassa.

.
Menny vähän ohi mihin tarvit tuota kuorkkia, mutta noi on kyl pomminvarmoja vehkeitä ja halpoja jos ei ole Absia.
Pelimies korjaa Absit tietenkin ite mutta Veholla on tyyristä.

Kerran Nesteen D-asemalla kateellisena ihmettelin ääneen komeaa puolikkaan vetäjää ja kaveri kertoi kun edellinen kuski oli halunnu lukollisen tankinkorkin kärryynsä. Isäntä ei ollu innostunut asiasta suuremmin mutta oli sanonu että käy nyt sitten hakemas se korkki siihen.

Kuski oli soittanu myöhemmin euroopasta isännälle että hänellä on tankki tyhjä. Isäntä käski mennä tankkaamaan. Kuski kertoi että oli tankannu eilis iltana. Rosvot oli porannu reijän tankkiin kun ei saanu lukkoa auki. Isäntä oli närkästyneenä kehottanu laittamaan takaisin lukottoman korkin. Multa vietiin muutama vuosi sitten pikkusen vajaa 200 litraa mutta onneksi ei tyhjäksi asti.
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

etrade kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti: .
Menny vähän ohi mihin tarvit tuota kuorkkia, mutta noi on kyl pomminvarmoja vehkeitä ja halpoja jos ei ole Absia.
Pelimies korjaa Absit tietenkin ite mutta Veholla on tyyristä...... asti.
Päätin aikanaan että kun täytän 50 en aja henkilöautolla metriäkään....joten joku liikkumaväline sitä on oltava, ja kuorma-autolla henkikulta säilyy vaikka eläkeläispappa ajaisi päin sillä Q7:lla.
Osaksi tällähetkellä täysin harrastus ja ajanviete....Eläkeikää odotellessa.

On tässä ABSit....mikäs niille muka tulis ?
Silleen hyvä tosin että rekotteessa lukee albinot....saa napista pois. :D

.
Vastaa Viestiin