V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Kuusenalla on käyty muutaman kerran.
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
OK. Kuulostaa polttoainepuolen ongelmalta, mutta paha on täältä käsin arvailla.Weicco kirjoitti:Kuusenalla on käyty muutaman kerran.
Kaipa vaikka vaihteistokin voisi nykiä, en tiedä. Toivottavasti auto on huollettu
eli kaikki suodattimet ovat puhtaat.
Ei se läppämoottori tai sen johdotus ole viallinen, jos ei siitä tule vikakoodia.
Kun se auto kerran menee vikatilaan, niin siitä pitäisi jäädä selitykseksi vikakoodi,
miksi vikatilaan mentiin. Tämä koodi on luultavimmin kohdassa Common Rail Injection.
Tämmöisen koodin pohjalta voisi sitten arvailla paremmin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Huolto ohjelman mukaisesti on huollatettu.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Muistaaksen ei kuitenkaan varsianisesti tämän vaivan takia...Weicco kirjoitti:Kuusenalla on käyty muutaman kerran.
aika montaa muuta vikaa on etsity ja löydetty,
mutta ei korjattu
(tais olla jonkun "hyvän..." huollon jäljiltä mistä onkelmat alkujaan lähti)
E:jos läpät ei ole irti niin pysyvät siinä asenossa mihin se mootori ne jumittaa, nykiminen tuskin läpistä johtuu(jos siis ovat kinni siinä vivustossan) enemin suutimet, määränsäädin, paineensäädin, paineanturi, myös laatikon puolelta voi tulla nykimistä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Kannattaa varmasti käyttää kerran vielä auto siellä kuusen alla. CDI203 pystyy luultavastiCDI203 kirjoitti:Muistaaksen ei kuitenkaan varsianisesti tämän vaivan takia...Weicco kirjoitti:Kuusenalla on käyty muutaman kerran.
aika montaa muuta vikaa on etsity ja löydetty,
mutta ei korjattu
(tais olla jonkun "hyvän..." huollon jäljiltä mistä onkelmat alkujaan lähti)
E:jos läpät ei ole irti niin pysyvät siinä asenossa mihin se mootori ne jumittaa, nykiminen tuskin läpistä johtuu(jos siis ovat kinni siinä vivustossan) enemin suutimet, määränsäädin, paineensäädin, paineanturi, myös laatikon puolelta voi tulla nykimistä
nopeasti selvittämään ongelman, ellei kyseessä ole mystinen kämmi asentajilta. Jos
saadaan vikakoodit tänne, niin voidaan arvuutella mekin täällä kotona.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 01.11.2012 21:38
- Paikkakunta: Kristiinankaupunki
- Viesti:
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Tuliko selvyyttä tuohon nykimiseen - on nimittäin itsellä juurikin samaa oiretta...
W124 300TDT 4-matic -88
Ex: S211 280cdi 4-matic -07, tuikutettu
Ex: W124 300TDT -90
Ex: W210 E300TDT -97
Ex: W124 E250TD -95
Ex: W124 300TD -93
Ex: S211 280cdi 4-matic -07, tuikutettu
Ex: W124 300TDT -90
Ex: W210 E300TDT -97
Ex: W124 E250TD -95
Ex: W124 300TD -93
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 21.08.2012 17:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Itselläkin V6 CDI nykii ja temppuilee, vikakoodi tulee liian suuresta ahtopaineesta, säätömoottori vaihdettu turboon. Auto 2 viikkoa jo korjaamolla eikä löydy vikaa.
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
.
Se (kuuma)öljy siellä säätömoottoreiden piirilevyillä sotkee koko sen alueen diaknostiikan.
Vaikkei nyt varsinaista herjaa pääsekkään esille, niin epämääräisissä tapauksissa kannattaa ainaskin koettaa puhdistella ne osat huolella myös sisältä.
Yleensä pikku rassauksen jälkeen saa kunnollisen vikakoodinkin esiin.
Se (kuuma)öljy siellä säätömoottoreiden piirilevyillä sotkee koko sen alueen diaknostiikan.
Vaikkei nyt varsinaista herjaa pääsekkään esille, niin epämääräisissä tapauksissa kannattaa ainaskin koettaa puhdistella ne osat huolella myös sisältä.
Yleensä pikku rassauksen jälkeen saa kunnollisen vikakoodinkin esiin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 21.08.2012 17:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Sain Starin hankittua Rovaniemeltä, ja pääsin tutkimaan autoa itse koska korjaamo ei löytänyt vikaa.
Liitteenä kuva arvoista, onko tämä teidän mielestä ihan selkee DPF tukkeutuminen? ja auto ei anna muuta vika koodia kuin liian pieni ahtopaine.
Liitteenä kuva arvoista, onko tämä teidän mielestä ihan selkee DPF tukkeutuminen? ja auto ei anna muuta vika koodia kuin liian pieni ahtopaine.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Aika alhainen tyhjäkäynti autossa.pikkuhärski kirjoitti:Sain Starin hankittua Rovaniemeltä, ja pääsin tutkimaan autoa itse koska korjaamo ei löytänyt vikaa.
Liitteenä kuva arvoista, onko tämä teidän mielestä ihan selkee DPF tukkeutuminen? ja auto ei anna muuta vika koodia kuin liian pieni ahtopaine.

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 21.08.2012 17:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
En vielä tiedä mistä ne vaihdetaan asteiksi ja bareiksi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Vasemasa ala kulmassa "nappula" missä rattat sielätäpikkuhärski kirjoitti:En vielä tiedä mistä ne vaihdetaan asteiksi ja bareiksi.
Pääsee muttamaan asetuksia,
Vaika eihän noissa yksiköissä
ole mitään outoa kaikki oleelinen tieto on näkyvillä
E: hitupönikään arvoja kun tutkailee auto on hyvä olla käynissä
(Aluksi

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
pikkuhärski kirjoitti:Sain Starin hankittua Rovaniemeltä, ja pääsin tutkimaan autoa itse koska korjaamo ei löytänyt vikaa.
Liitteenä kuva arvoista, onko tämä teidän mielestä ihan selkee DPF tukkeutuminen? ja auto ei anna muuta vika koodia kuin liian pieni ahtopaine.
Minun mielestäni ei ole millään lailla selkeä hiukkassuodattimen tukkeentuminen.
Minun mielestäni on ihan selkee liian alhainen ahtopaine.
Tarina ei vaan kerro sitä, että miksi tarkkailet tässä hiukkaspönikkää, etkä ahtopainetta ?
Oliskohan vian löytyminen helpompaa siten, että aloittaisit purkamaan niistä vihjeistä, jotka staari kertoo ?
Vaikkapa ihan ihan ensin vian olosuhdetiedoista, joista selviää oikeasti se, minkä takia järjestelmä on päätynyt tekniikkaa suojaavaan ratkaisuun, eli vikatilaan.
Ensin kerätään kaikki tieto viasta, minkä testeri antaa ja vasta sen jälkeen, mikäli on edes tarvetta, ruvetaan kuutioimaan mahdollista vian aiheuttajaa.
Lähes aina staari kertoo juuri ne oikeat vihjeet ja tarkistuskohdat tarkasti ja oikein - ei tarvi kun noudattaa ohjeita kirjaimellisesti.
Ei vaikeaa ... ehkä siksi onkin niin vaikeaa ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 21.08.2012 17:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Tuikku
Korjaamo teki näin ja vaihtoivat turbon eikä vaikuttanut mitään. Itse vaihdoin nyt tuon pakopaine anturin sellaisella diagnoosi menetelmällä että otin vanhan anturin irti ja näytti silti yli 3bar ja totesin että rikki, tästä ei tullut mitään vikakoodia siltikään. Pakopaine menee uudellakin anturilla yli 3 bar ja ajattelin että mikään muu ei voi sitä painetta nostaa kuin tukkeutunut suodatin.
Korjaamo teki näin ja vaihtoivat turbon eikä vaikuttanut mitään. Itse vaihdoin nyt tuon pakopaine anturin sellaisella diagnoosi menetelmällä että otin vanhan anturin irti ja näytti silti yli 3bar ja totesin että rikki, tästä ei tullut mitään vikakoodia siltikään. Pakopaine menee uudellakin anturilla yli 3 bar ja ajattelin että mikään muu ei voi sitä painetta nostaa kuin tukkeutunut suodatin.
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
.
Pakopaineanturi näyttää absoluuttista painetta, eli 3br on kaksi ylipainetta,eli ok.
Vikakoodi ei ole edellyttänyt ahtimen vaihtoa, vaan ahtopaine heittelee.
Siihen voi olla monta syytä, siksi pitää seurata sitä ahtopainetta ja miten se käyttäytyy.
Esim vika imusarjan läppämoottorissa aiheuttaa ahtopaineen kummallista käytöstä.
Vian olosuhdetiedot kertoo, mikä arvo tekee vian.
Pakopaineanturi näyttää absoluuttista painetta, eli 3br on kaksi ylipainetta,eli ok.
Vikakoodi ei ole edellyttänyt ahtimen vaihtoa, vaan ahtopaine heittelee.
Siihen voi olla monta syytä, siksi pitää seurata sitä ahtopainetta ja miten se käyttäytyy.
Esim vika imusarjan läppämoottorissa aiheuttaa ahtopaineen kummallista käytöstä.
Vian olosuhdetiedot kertoo, mikä arvo tekee vian.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 21.08.2012 17:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
No olis yksi kysymys vielä. Onko kukaan joutunut kalibroimaan turbon säätömoottoria, koska itse aukasin moottorin ja voi olla että asento pikkaisen muuttu sieltä sisältä, mottoristahan ei ole takaisin kytkentää joten ei herjaisi vika koosia siitä jos vaikka toimilaite olisi 10% väärässä kohdassa, kun mielestäni oma auto ei herää niin aikaisin kuin aikasemmin.
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
.
Ohjelmassa on kyllä varoja jonkinlaiseen korjailuunkin.
Sanotaan nyt lonkalta, että siinä kaasuttelutilanteessa parikymmentä prossaa.
Ohjelmassa on kyllä varoja jonkinlaiseen korjailuunkin.
Sanotaan nyt lonkalta, että siinä kaasuttelutilanteessa parikymmentä prossaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
En tiedä (...onko kukaan joutunut kalibroimaan turbon säätömoottoria), en ainakaan usko.pikkuhärski kirjoitti:No olis yksi kysymys vielä. Onko kukaan joutunut kalibroimaan turbon säätömoottoria, koska itse aukasin moottorin ja voi olla että asento pikkaisen muuttu sieltä sisältä, mottoristahan ei ole takaisin kytkentää joten ei herjaisi vika koosia siitä jos vaikka toimilaite olisi 10% väärässä kohdassa, kun mielestäni oma auto ei herää niin aikaisin kuin aikasemmin.
Ahtopaineen säätimen moottorin asennosta on takaisinkytkentä, eikä kalibrointi ole tarpeen.
Kuvassa vasemmalla ylhäällä näkyvä pyöreä kiekko liikkuu moottorin mukana ja
alhaalla oikealla on vastakappale, joka lukee kiekon liikkeitä.
Ahtopaine luultavasti vuotaa putkistosta, katso näkyykö öljyisiä vuotojälkiä. Yksi vuotopaikka
on edessä vasemmalla (edestä katsottuna oikealla) oleva turbon putken liitos.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma 24.03.2014 08:57
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Tervehdys!
Lainaan tätä vanhaa ketjua, koska omaani (-06, W164, aj. 165 tkm) tuli samat viat. Eli kone nykii voimakkaasti kun kierrokset nousee kolmeen tonniin ja jos kaasua ei löysää, niin silloin antaa joitain vikakoodeja. Eivät ole tarkaa vikaa löytäneet millään, joten ajattelin kysäistä, että oletteko te löytäneet vian? Yleensä ongelma ilmenee kun auto on seissyt ajon jälkeen tunnin tai pari ja sitten lähtee uudestaan ajamaan. Ensimmäisissä kunnon kiihdytyksissä alkaa nyhtämään, mutta sitten vähän myöhemmin ei sitten enää nyhdä ollenkaan. Vastapaineanturi on jo vaihdettu kun sitä kuulemma herjasi...
Lainaan tätä vanhaa ketjua, koska omaani (-06, W164, aj. 165 tkm) tuli samat viat. Eli kone nykii voimakkaasti kun kierrokset nousee kolmeen tonniin ja jos kaasua ei löysää, niin silloin antaa joitain vikakoodeja. Eivät ole tarkaa vikaa löytäneet millään, joten ajattelin kysäistä, että oletteko te löytäneet vian? Yleensä ongelma ilmenee kun auto on seissyt ajon jälkeen tunnin tai pari ja sitten lähtee uudestaan ajamaan. Ensimmäisissä kunnon kiihdytyksissä alkaa nyhtämään, mutta sitten vähän myöhemmin ei sitten enää nyhdä ollenkaan. Vastapaineanturi on jo vaihdettu kun sitä kuulemma herjasi...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma 24.03.2014 08:57
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Onko joku oikeasti saanut selville tätä mystistä vikaa? Siis yleensä vika esiintyy kun auto on seissyt n. tunnin verran ja silloin kun lähtee rivakasti kiihdyttämään niin kierrosten saavuttaessa 3000 alkaa nykimään niin pirusti. Jos kiihdytystä vaan jatkaa, niin silloin antaa noita vikakoodeja (mm. ahtopaineesta yms.). Jos kaasun löysää, niin vikakoodit eivät tallennu. Kun on vähän aikaa taas ajanut (2-3 km), niin sitten taas ei enää nyvi vaikka kuinka kiihdyttää. Eli vika on aika lyhyt aikainen ja vain yleensä silloin kun auto on jonkin aikaa seissyt. Yön yli seisomisen jälkeen en ole vikaa huomannut. Läppien säätömoottori (160e) on vaihdettu, samoin kuin muistaakseni se ahtopaineen joku säädin tai anturi (n. 190e), josta antoi sitä vikakoodia... Turboa tai edes sen säädintä ei viitsisi ihan huvikseen alkaa vaihtamaan jos vika ei sillä edes korjaannu. Muutaman kerran on autoa (w164, -06, aj. 168tkm) käytetty paikallisella pajalla, mutta eipä ole auttanut.
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=93389
Tuo Martinin sepostus kuvineen on kelpo esitys.
Tuo Martinin sepostus kuvineen on kelpo esitys.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Mitäs samoja koodeja *:ri sieltä aina löytääjpleppanen kirjoitti:Onko joku oikeasti saanut selville tätä mystistä vikaa? Siis yleensä vika esiintyy kun auto on seissyt n. tunnin verran ja silloin kun lähtee rivakasti kiihdyttämään niin kierrosten saavuttaessa 3000 alkaa nykimään niin pirusti. Jos kiihdytystä vaan jatkaa, niin silloin antaa noita vikakoodeja (mm. ahtopaineesta yms.). Jos kaasun löysää, niin vikakoodit eivät tallennu. Kun on vähän aikaa taas ajanut (2-3 km), niin sitten taas ei enää nyvi vaikka kuinka kiihdyttää. Eli vika on aika lyhyt aikainen ja vain yleensä silloin kun auto on jonkin aikaa seissyt. Yön yli seisomisen jälkeen en ole vikaa huomannut. Läppien säätömoottori (160e) on vaihdettu, samoin kuin muistaakseni se ahtopaineen joku säädin tai anturi (n. 190e), josta antoi sitä vikakoodia... Turboa tai edes sen säädintä ei viitsisi ihan huvikseen alkaa vaihtamaan jos vika ei sillä edes korjaannu. Muutaman kerran on autoa (w164, -06, aj. 168tkm) käytetty paikallisella pajalla, mutta eipä ole auttanut.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Muutama havainto imusarjan läppämoottorin poistosta W211/V6 CDI/ OM642:
Vikakoodina tuo imusarjan läppämoottori @ 145 tkm. Hankin uuden moottorin ja poistin vanhan. Jatkoin 3 johdinta ja toin läppämoottorin konetilaan eteen sopivaan paikkaan suojakoteloon.
Nyt jälkikäteen mietittynä:
* ottaen huomioon tavallisen autotallimekaanikon rajallinen aika (jos ei vara-autoa käytössä) ja taitotaso: Olisin jättänyt vanhan moottorin paikoilleen ja pitämään läppiä oikeassa asennossa.
Samalla olisin saanut ehjänä pidettyä tuon läppämoottorin toisen muovioksan (vasen puoli edestä päin katsottuna).
Kaikki nippuside viritykset olisi jäänyt pois samalla joilla lukitsin läpät auki asentoon.
* jos uuden läppämoottorin haluaa laittaa takaisin original paikalleen niin ottaisin turbon pois. Pysyypä muovivarret ja klipsut paremmin ehjänä ja muutama kirosana ja olutkin säästyy
ja loppupeleissä voi olla jopa nopeampi korjaustyö, ainakin jos ensimmäisen kerran tekee.
* vaikka turbon ja sen pienen toisen oranssisen tiivisteen uusisi niin aina se tulee vuotamaan tai ainakin tihkumaan hiukan öljyä imuaukon ympärille ja alle sinne läppämoottorille & lauhduttajalle.
Jos uusikin moottori sijoitetaan original paikkaan, jonkinmoinen suoja ja johdon liitoksen suojaus olisi hyvä tehdä. Eipä tuohon tilaan kummoista suojaa saa mutta ohuesta alumiinipellista (jos vuoka liian heiveröinen)
saisi askarrellapaskarrella jos on aikaa.
* kun imusarjan läpät on nyt koko ajan auki niin minusta ei vastaa kaasuun ihan niin hyvin kuin aiemmin. Joutuu polkemaan tavallaan aavistuksen enemmän.Tämä on kyllä ihan mutua, mutta kuitenkin.
* kulutus kasvanut 0,3 ltr/ 100 km (ajettu vaihdon jälkeen 2 tankillista). Ajomatka maantietä 160 km / pvä.
Vikakoodina tuo imusarjan läppämoottori @ 145 tkm. Hankin uuden moottorin ja poistin vanhan. Jatkoin 3 johdinta ja toin läppämoottorin konetilaan eteen sopivaan paikkaan suojakoteloon.
Nyt jälkikäteen mietittynä:
* ottaen huomioon tavallisen autotallimekaanikon rajallinen aika (jos ei vara-autoa käytössä) ja taitotaso: Olisin jättänyt vanhan moottorin paikoilleen ja pitämään läppiä oikeassa asennossa.
Samalla olisin saanut ehjänä pidettyä tuon läppämoottorin toisen muovioksan (vasen puoli edestä päin katsottuna).
Kaikki nippuside viritykset olisi jäänyt pois samalla joilla lukitsin läpät auki asentoon.
* jos uuden läppämoottorin haluaa laittaa takaisin original paikalleen niin ottaisin turbon pois. Pysyypä muovivarret ja klipsut paremmin ehjänä ja muutama kirosana ja olutkin säästyy
ja loppupeleissä voi olla jopa nopeampi korjaustyö, ainakin jos ensimmäisen kerran tekee.
* vaikka turbon ja sen pienen toisen oranssisen tiivisteen uusisi niin aina se tulee vuotamaan tai ainakin tihkumaan hiukan öljyä imuaukon ympärille ja alle sinne läppämoottorille & lauhduttajalle.
Jos uusikin moottori sijoitetaan original paikkaan, jonkinmoinen suoja ja johdon liitoksen suojaus olisi hyvä tehdä. Eipä tuohon tilaan kummoista suojaa saa mutta ohuesta alumiinipellista (jos vuoka liian heiveröinen)
saisi askarrellapaskarrella jos on aikaa.
* kun imusarjan läpät on nyt koko ajan auki niin minusta ei vastaa kaasuun ihan niin hyvin kuin aiemmin. Joutuu polkemaan tavallaan aavistuksen enemmän.Tämä on kyllä ihan mutua, mutta kuitenkin.
* kulutus kasvanut 0,3 ltr/ 100 km (ajettu vaihdon jälkeen 2 tankillista). Ajomatka maantietä 160 km / pvä.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
illinois kirjoitti:Muutama havainto imusarjan läppämoottorin poistosta W211/V6 CDI/ OM642:
Vikakoodina tuo imusarjan läppämoottori @ 145 tkm. Hankin uuden moottorin ja poistin vanhan. Jatkoin 3 johdinta ja toin läppämoottorin konetilaan eteen sopivaan paikkaan suojakoteloon.
Nyt jälkikäteen mietittynä:
* ottaen huomioon tavallisen autotallimekaanikon rajallinen aika (jos ei vara-autoa käytössä) ja taitotaso: Olisin jättänyt vanhan moottorin paikoilleen ja pitämään läppiä oikeassa asennossa.
Samalla olisin saanut ehjänä pidettyä tuon läppämoottorin toisen muovioksan (vasen puoli edestä päin katsottuna).
Kaikki nippuside viritykset olisi jäänyt pois samalla joilla lukitsin läpät auki asentoon.
* jos uuden läppämoottorin haluaa laittaa takaisin original paikalleen niin ottaisin turbon pois. Pysyypä muovivarret ja klipsut paremmin ehjänä ja muutama kirosana ja olutkin säästyy
ja loppupeleissä voi olla jopa nopeampi korjaustyö, ainakin jos ensimmäisen kerran tekee.
* vaikka turbon ja sen pienen toisen oranssisen tiivisteen uusisi niin aina se tulee vuotamaan tai ainakin tihkumaan hiukan öljyä imuaukon ympärille ja alle sinne läppämoottorille & lauhduttajalle.
Jos uusikin moottori sijoitetaan original paikkaan, jonkinmoinen suoja ja johdon liitoksen suojaus olisi hyvä tehdä. Eipä tuohon tilaan kummoista suojaa saa mutta ohuesta alumiinipellista (jos vuoka liian heiveröinen)
saisi askarrellapaskarrella jos on aikaa.
* kun imusarjan läpät on nyt koko ajan auki niin minusta ei vastaa kaasuun ihan niin hyvin kuin aiemmin. Joutuu polkemaan tavallaan aavistuksen enemmän.Tämä on kyllä ihan mutua, mutta kuitenkin.
* kulutus kasvanut 0,3 ltr/ 100 km (ajettu vaihdon jälkeen 2 tankillista). Ajomatka maantietä 160 km / pvä.
Tämmöisen askartelin omaani, ohuesta rosteripellistä, on toiminut muutaman vuoden
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
BMW E31 850i V12
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Omasta tilastoitua:illinois kirjoitti:
* kun imusarjan läpät on nyt koko ajan auki niin minusta ei vastaa kaasuun ihan niin hyvin kuin aiemmin. Joutuu polkemaan tavallaan aavistuksen enemmän.Tämä on kyllä ihan mutua, mutta kuitenkin.
* kulutus kasvanut 0,3 ltr/ 100 km (ajettu vaihdon jälkeen 2 tankillista). Ajomatka maantietä 160 km / pvä.
- ennen läppien aukilukitsemista: ajettu 37840 km, naftaa kulutettu 3347,19 litraa, keskikulutus 8,85 l/100km
- läppien aukilukitsemisen jälkeen: ajettu 61023 km, naftaa kulutettu 5478,6 litraa, keskikulutus 8,9 l/100km
Kulutusero on siis 0,05l/100, joka voi myös selittyä muilla tekijöillä.
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Juu, minun otos ei ole tarpeeksi tarkka ja nyt on ollut melkoisesti hellettä joten imetty ilma hiukan kuumempaa kuin aiemmin keväällä. Muuten kaikki on ennallaan eli mitää ei ole muutettu muuta.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Toimivat läpät lisäävät alas herkkyyttä, eli tarkkaperseinen sen voipi huomata ajossa,
mutta ilmalla on myöskin syynsä.
mutta ilmalla on myöskin syynsä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma 24.03.2014 08:57
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Ei ole nyt staria saatavilla, mutta kiinanihme antaa tämmöiset koodit: P2510 ja P2616CDI203 kirjoitti:Mitäs samoja koodeja *:ri sieltä aina löytääjpleppanen kirjoitti:Onko joku oikeasti saanut selville tätä mystistä vikaa? Siis yleensä vika esiintyy kun auto on seissyt n. tunnin verran ja silloin kun lähtee rivakasti kiihdyttämään niin kierrosten saavuttaessa 3000 alkaa nykimään niin pirusti. Jos kiihdytystä vaan jatkaa, niin silloin antaa noita vikakoodeja (mm. ahtopaineesta yms.). Jos kaasun löysää, niin vikakoodit eivät tallennu. Kun on vähän aikaa taas ajanut (2-3 km), niin sitten taas ei enää nyvi vaikka kuinka kiihdyttää. Eli vika on aika lyhyt aikainen ja vain yleensä silloin kun auto on jonkin aikaa seissyt. Yön yli seisomisen jälkeen en ole vikaa huomannut. Läppien säätömoottori (160e) on vaihdettu, samoin kuin muistaakseni se ahtopaineen joku säädin tai anturi (n. 190e), josta antoi sitä vikakoodia... Turboa tai edes sen säädintä ei viitsisi ihan huvikseen alkaa vaihtamaan jos vika ei sillä edes korjaannu. Muutaman kerran on autoa (w164, -06, aj. 168tkm) käytetty paikallisella pajalla, mutta eipä ole auttanut.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit
Siis tulee aina nuo samatjpleppanen kirjoitti:Ei ole nyt staria saatavilla, mutta kiinanihme antaa tämmöiset koodit: P2510 ja P2616CDI203 kirjoitti:Mitäs samoja koodeja *:ri sieltä aina löytääjpleppanen kirjoitti:Onko joku oikeasti saanut selville tätä mystistä vikaa? Siis yleensä vika esiintyy kun auto on seissyt n. tunnin verran ja silloin kun lähtee rivakasti kiihdyttämään niin kierrosten saavuttaessa 3000 alkaa nykimään niin pirusti. Jos kiihdytystä vaan jatkaa, niin silloin antaa noita vikakoodeja (mm. ahtopaineesta yms.). Jos kaasun löysää, niin vikakoodit eivät tallennu. Kun on vähän aikaa taas ajanut (2-3 km), niin sitten taas ei enää nyvi vaikka kuinka kiihdyttää. Eli vika on aika lyhyt aikainen ja vain yleensä silloin kun auto on jonkin aikaa seissyt. Yön yli seisomisen jälkeen en ole vikaa huomannut. Läppien säätömoottori (160e) on vaihdettu, samoin kuin muistaakseni se ahtopaineen joku säädin tai anturi (n. 190e), josta antoi sitä vikakoodia... Turboa tai edes sen säädintä ei viitsisi ihan huvikseen alkaa vaihtamaan jos vika ei sillä edes korjaannu. Muutaman kerran on autoa (w164, -06, aj. 168tkm) käytetty paikallisella pajalla, mutta eipä ole auttanut.
jos ei ole ihan nurkan takan *:ria niin sitten ajelee sinne missä on
(niitähän on vaikka missä kuustenalla,

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
