Mika.T kirjoitti:mesemies89 kirjoitti:
Minä tiedän, mikä johti Mersun alipainepumpun rakenteellisen muutokseen vanhaan verrattuna, mutta se on sitten aivan eri juttu.
No kerroppa meillekkin, niin ei tarvi asialla leuhkia.
Ja hyvän foorumin henkeen kuuluu että tietoa jaetaan. Ei pantata.
Tuntuuko siltä että menee leuhkimisen puolelle.

Ansioluettelooni ei tule merkittävää sulkaa, jos kirjoittaisn 10-sivuisen dokumentaation alipainepumpun rakenteista, materiaaleista ja käyttötarkoituksesta.
Kyllähän perussyy vaikenemiseen on, ettei tavallinen tallustelija tarvitse sillä tiedolla mitään, minkä vuoksi kyseisen Mersun moottorin OM 60X on saanut alipainepumpulle uuden konstruktiomuutoksen. Siksi sitä ei tarvitse käsitellä tälläkään foorumilla. Luottakaa insinööritaitoon ja tietämykseen, ja käyttäkää valmistajan ohjeistuksen mukaisia komponentteja Mersun moottoreissa. Korvaavaa alipainetta voidaan tuottaa muullakin tavoin, joten kunnioitetaan tässä tapauksessa Saksalaisen insinööritaidon osaamista.
Tämäkin topiikki ilmeisesti pyrkii selvittämään, miksi moottorille kävi niinkuin kävi. Katsotaan mitä siellä tapahtui, eikä spekuloida kanssakeskutelijoiden tietämyksillä tai tietämättömyydellä.
Olen itse kertonut omat näkemykseni ja kokemukseni asiasta, joko se jotakin miellyttää tai sitten ei.
Näin etätyönä tehty arvio on arvailua, mutta kyseisen tapauksen selviäminen kestäisi alle tunnissa, mitä siellä moottorissa on tapahtunut.
Itse katson kanssakeskustelijoiden " ammattitaitoa " monesta vinkkelistä, ensinnäkin henkilön ikä, koulutus ja alan kokemus.
Ne antavat viitteitä mitä todellisuudessa hatun alla on....oli kysymys etukammion rikkoontumisesta tai ruiskutuspumpun sielunelämästä.

Mitä tulee tämän foorumin titueeraamiin " asiantuntijoihin ", on tullut väistämättä käsitys, minkälaisilla tiedollisilla ja taidoillisilla osaamisella muutamat asiantuntijat ovat " tittelinsä " ansaineet.

Taitaa paremminkin olla foorumin pieni piiri pyörii sisäpiirin omia ostettuja professuureja. No tämäntyyppisillä foorumeilla voi kuka hihulli hyvänsä lausua asioita, joista ei tiedä kuitenkaan mitään.