Kumimuumi kirjoitti:Auto on hyvin huollettu, vähän ajettu ja muutenkin hyväkuntoisen oloinen.
Jotenkin tullut skeptiseksi näihin "merkkihuoltoihin," mutta kuten vaikka tässä tapauksessa, niin auto on vähän ajettu ja käynyt huollossa aikalailla KERRAN vuodessa, mikäli sille ei tuossa välillä ole tehty sen kummempia?
Eli kerran vuodessa vaihdettu öljyt, muut normaalit, sekä raksittu ruutuihin kaikki ok. Harva sen kummemmin alkaa katsella, mikä siellä on tarkastettu, mikä ei.
Lähinnä sitäkin, että käy merkkihuollossa ja huomataan esim. tuollainen huohotus, kerrotaan asiakkaalle, joka kiinnostuu tottakai, että mitähän maksaa.
Merkkiliikettä ei varmasti kiinnosta alkaa tutkimaan tuntitöinä tuon alkuperää, koska asiakastakaan ei kiinnosta alkaa maksamaan tuosta etsimisestä 85€/h.
Ja varoivaisena arviona heitetään sitten, että muutaman tonnin varmasti maksaa. a) ajellaan, jos ei haittaa toimintaa b) jobbarille.
Etenkin jos se auto on vähällä ajolla, niin kaikenlaiset muiden mielestä häiritsevät viat ohitetaan tarpeettomina korjata..
Yksi tuttu piti nyrkkisääntönä, että yksi miina saa olla, mutta useamman kanssa kannattaa unohtaa halvallakin. Eli jos pelkkä laatikko hieman temppuaa, niin ok, mutta yhdistettynä koneeseen, niin melko huonoa. Ja toki, hinnassahan tuon pitää näkyä.
VW Touareg V10 menee samaan kastiin, mutta niissä (kuulopuheina toki) ongelmaa lie ollut riittävästi?
Kaverilla tuollainen 400cdi ollut pari vuotta ja pikku remonttien jälkeen ollut lie messevä peli, eikä tuo maantiekulutus hirveitä ole.