E350 vai E500?
Re: E350 vai E500?
Pari juttua piti kommentoida:
- Kun yksityishenkilö tuo, hän maksaa saksan hinnassa mahdollisesti mukana olevan ALVin (brutto), muttei erikseen ALVia suomeen
- Autoverosta voi toki saada palautusta, mutta tässä vaiheessa asia ei ole mitenkään kirkossa kuulutettu, koska asiasta ei ole vielä yhtään lainvoimaista päätöstä, ainoastaan Kouvolan hallinto-oikeuden taannoinen päätös, josta Tulli luultavasti valittaa (jos ei ole jo valittanut, en tiedä). Ja vaikka lainvoimainen ennakkotapaus saataisiin, niin palautuksen saaminen voi vaatia oikaisuvaatimuksen lisäksi oikeuskäsittelyt hallinto-oikeudessa ja KHO:ssa.
- Kun yksityishenkilö tuo, hän maksaa saksan hinnassa mahdollisesti mukana olevan ALVin (brutto), muttei erikseen ALVia suomeen
- Autoverosta voi toki saada palautusta, mutta tässä vaiheessa asia ei ole mitenkään kirkossa kuulutettu, koska asiasta ei ole vielä yhtään lainvoimaista päätöstä, ainoastaan Kouvolan hallinto-oikeuden taannoinen päätös, josta Tulli luultavasti valittaa (jos ei ole jo valittanut, en tiedä). Ja vaikka lainvoimainen ennakkotapaus saataisiin, niin palautuksen saaminen voi vaatia oikaisuvaatimuksen lisäksi oikeuskäsittelyt hallinto-oikeudessa ja KHO:ssa.
Re: E350 vai E500?
Ei tosiaan tulisi ihan ekana mieleen ostaa Riseniltä yhtään mitään.Bercedes Menz kirjoitti:Eikös kaikki tamperelaiset tiedä, ettei Riceniltä pidä mitään autoa mennä ostamaan. Se on paikallinen "Auto-Valkama" tai "M. Sipilä"...
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E350 vai E500?
Noniin, nyt olen sitten uuden bemarin ylpeä omistaja!
saa onnitella
Auto lähtee torstaina Travemündestä Helsinkiin, jossa sen pitaisi olla perjantaina, auto tulee kontissa. Ja seuraavaksi kun joku itkee että ostin näkemättä ja ajamatta blaablaablaa, niin voin kertoa ajaneen niin montaa X5 bemaria että enköhän jo tiedä miltä se tuntuu... Myös sen ämmän ratissa olen kerran päässyt pienen lenkin heittämään
Hinta saatiin tingittyä 64 000, en vielä laskenut paljonko suomen hinta on mutta olettaisi alentuneen parilla tonnilla
Kuvia autosta sitten varmaan viikonloppuna, olettaen että tänne tuota merkkiä hyväksytte näytille?
Auto on valkoinen, perkeleen rumilla vanteilla mutta ne nyt voi onneksi vaihtaa, mustat nahat 






Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: E350 vai E500?
Juu, kuvia näytille!sabez kirjoitti:Noniin, nyt olen sitten uuden bemarin ylpeä omistaja!saa onnitella
Auto lähtee torstaina Travemündestä Helsinkiin, jossa sen pitaisi olla perjantaina, auto tulee kontissa. Ja seuraavaksi kun joku itkee että ostin näkemättä ja ajamatta blaablaablaa, niin voin kertoa ajaneen niin montaa X5 bemaria että enköhän jo tiedä miltä se tuntuu... Myös sen ämmän ratissa olen kerran päässyt pienen lenkin heittämään
Hinta saatiin tingittyä 64 000, en vielä laskenut paljonko suomen hinta on mutta olettaisi alentuneen parilla tonnilla
Kuvia autosta sitten varmaan viikonloppuna, olettaen että tänne tuota merkkiä hyväksytte näytille?
Auto on valkoinen, perkeleen rumilla vanteilla mutta ne nyt voi onneksi vaihtaa, mustat nahat
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: E350 vai E500?
Witut tänne mitään bemarin kuvia. Niitä varten on BTCF
Miten ylipäänsä "Muuta mersuasiaa"-foorumille bemarin kuvat sopisi? 


E350CDI&A180CDI
Re: E350 vai E500?
Minun puolesta tänne saa laittaa vaikkapa Sierran tai 100A:n kuvia ja silloinkin vain offtopikin puolelle. Joku saisi vaikka sitten siirtää tän topikin ot puolelle jos täällä alkaa MutteriWirityksiä näkymäänssuvik kirjoitti:Witut tänne mitään bemarin kuvia. Niitä varten on BTCFMiten ylipäänsä "Muuta mersuasiaa"-foorumille bemarin kuvat sopisi?

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
Itseasiassa tämän voisi siirtää jonnekkin muualle täältä, otsikkoa ei varmaankaan voi enää vaihtaa... meni alkuperäinen hätäpäissään tehty kuningasidea vähän perseelleen mutta pikkuvikojaHage kirjoitti:Minun puolesta tänne saa laittaa vaikkapa Sierran tai 100A:n kuvia ja silloinkin vain offtopikin puolelle. Joku saisi vaikka sitten siirtää tän topikin ot puolelle jos täällä alkaa MutteriWirityksiä näkymäänssuvik kirjoitti:Witut tänne mitään bemarin kuvia. Niitä varten on BTCFMiten ylipäänsä "Muuta mersuasiaa"-foorumille bemarin kuvat sopisi?

Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Joo, on kyllä kauheata tämä nyky-meno...LopenUupunut kirjoitti:Melkoista kiroilua.....![]()
.

Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Neliveto on hyvä, jos käy useita kymmeniä kertoja vuodessa kalassa ja
laskee isoa alumiinivenettä veteen luonnonluiskilta, kuten minä. X5:ssa
tilaa on koko perheelle pitkilläkin lomamatkoilla. Lumen poisto katolta
voi olla vaikeaa talvella lyhyille henkilöille.
Jos ei vetotarvetta tai tilantarvetta ole paljon, jokin S-mersu tai Lexus 600h
olisi saattanut myös olla hyvä matka-auto hintaluokassa 80 ke.
laskee isoa alumiinivenettä veteen luonnonluiskilta, kuten minä. X5:ssa
tilaa on koko perheelle pitkilläkin lomamatkoilla. Lumen poisto katolta
voi olla vaikeaa talvella lyhyille henkilöille.
Jos ei vetotarvetta tai tilantarvetta ole paljon, jokin S-mersu tai Lexus 600h
olisi saattanut myös olla hyvä matka-auto hintaluokassa 80 ke.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
Niin on.sabez kirjoitti:Joo, on kyllä kauheata tämä nyky-meno...LopenUupunut kirjoitti:Melkoista kiroilua.....![]()
.
En kyllä alusta asti uskonut että olet mersua ostamassa ja loppupäätös (kovin nopea) osoitti arvaukseni oikeaksi, sekä ajoneuvoluokassa aivan toiseen ääripäähän päätyminen valinnassasi.
Bemaria olit kyllä harkinnut jo kauan ennen tätä "provoa"

Oliko X6 listalla ollenkaan ?...sehän ei ole perheauto eikä kaunis (ehkä jollain pervolla tavalla) mutta hyvä ajettava pitkää matkaa silmällä pitäen.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
X6 on perästään niin ruma että en edes harkinnut..LopenUupunut kirjoitti:Niin on.sabez kirjoitti:Joo, on kyllä kauheata tämä nyky-meno...LopenUupunut kirjoitti:Melkoista kiroilua.....![]()
.
En kyllä alusta asti uskonut että olet mersua ostamassa ja loppupäätös (kovin nopea) osoitti arvaukseni oikeaksi, sekä ajoneuvoluokassa aivan toiseen ääripäähän päätyminen valinnassasi.
Bemaria olit kyllä harkinnut jo kauan ennen tätä "provoa".
Oliko X6 listalla ollenkaan ?...sehän ei ole perheauto eikä kaunis (ehkä jollain pervolla tavalla) mutta hyvä ajettava pitkää matkaa silmällä pitäen.
.




Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Kyllä se ny X6:sta nätimpi onsabez kirjoitti:Älkää nyt suuttuko mutta uusi ML on oikeasti ehkä rumin auto heti Fiat Multiplan jälken

E350CDI&A180CDI
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
http://simr.blox.pl/resource/Fiat_Multipla_f3q_BW.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Täähä o nätti ku sika pienenä...
.
Täähä o nätti ku sika pienenä...
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
Niin on, sille on vaan käynyt niin, että ensin yksi kaveri on piirtänyt korin ja sitten toinen päättänyt mihin pannaan kojelauta ja ratti ja se on mennyt vahingossa väärään päähänLopenUupunut kirjoitti:http://simr.blox.pl/resource/Fiat_Multipla_f3q_BW.jpg
Täähä o nätti ku sika pienenä...
.

Re: E350 vai E500?
http://img.timeinc.net/time/2007/50_car ... ltipla.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Jos ostit uuden h-auton eu:n alueelta niin joudut maksamaan alvin myyjälle mutta saat sen takaisin kun rekisteröit auton Suomeen , mutta bemari foorumilla saat varmaankin lisää tietoa asiasta .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: E350 vai E500?
Että mitä? Miten kuluttaja saa perittyä alvin takaisin?sportsman kirjoitti:Jos ostit uuden h-auton eu:n alueelta niin joudut maksamaan alvin myyjälle mutta saat sen takaisin kun rekisteröit auton Suomeen , mutta bemari foorumilla saat varmaankin lisää tietoa asiasta .
Re: E350 vai E500?
Käsittääkseni siellä vaan neuvotaan kaikkia laittamaan badboy konepelti, 25" vanteita alle, pohja laahaamaan maata pitkin, isommat turbot tilalle ja 20x20" tsupparit takakonttiin?sportsman kirjoitti:mutta bemari foorumilla saat varmaankin lisää tietoa asiasta .

E: niin ja onnea nyt uudesta autosta

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: E350 vai E500?
Uudesta autosta joutuu Suomessa maksamaan autoveron ja alvin ! Ehkä tuon toisen alvin haluaa joku takaisin ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: E350 vai E500?
Hauska nähdä, että joku ostaa autoja puhtaasti fiilispohjalta.JarkkoN kirjoitti:Minä taas en raaskisi käyttää noin kallista autoa matka-ajossa, vaan ajaisin työajothapero79 kirjoitti:Olen aika vakuuttunut ketjun luettuani, että bmw on enemmän sinun juttu... Ehkä myös audi
Volvo V70 D5 AWD '07:lla, jos semmoinen sattuisi jo olemaan talossa. Säästyneet
rahat ottaisin lomana.
Kaipa tuolla voisi säästää kymppitonnin vuodessa, joka tarkoittaa bruttotuloina jotain
20 tonnia (jos marginaalivero on 50%). Tällä rahalla pitäisi varmaankin jo ainakin yhden
kuukauden ylimääräistä lomaa, jotkut puoli vuotta. Voisi sitten vaikka hiukan kalastella
enemmän tuolla Silverilla. Tai viettää aikaa vaimon kanssa.
Noista saamatta jäävistä lomapäivistä vielä: jos työmatkoihin käyttää lähes 4 tuntia
päivässä, se on 50% päivittäisestä työajasta. Eli jokaista kahta työpäivää kohti menee
yksi työpäivä palkatta auton ratissa. Vuodessa tämä tarkoittaa noin 110 päivää eli
5 kuukautta palkatonta työtä.
Jos siis asuisi työpaikan vieressä ja ajaisi työmatkat polkupyörällä ja jättäisi auton
ostamatta, saisi 5 kuukautta lisää vapaa-aikaa arkisin ja lisäksi vielä 20 tonnin edestä
lisää vapaata tai vaihtoehtoisesti 10 tonnia käteen ja tietysti säästäisi auton pitokuluissa
(polttoaine, vakuutukset, huollot, renkaat jne.).
Lienee tarpeetonta mainita, että asun lähellä työpaikkaa, teen lyhyttä työaikaa ja ajan
kohtuuhintaisella autolla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
JarkkoN kirjoitti:Hauska nähdä, että joku ostaa autoja puhtaasti fiilispohjalta.JarkkoN kirjoitti:Minä taas en raaskisi käyttää noin kallista autoa matka-ajossa, vaan ajaisin työajothapero79 kirjoitti:Olen aika vakuuttunut ketjun luettuani, että bmw on enemmän sinun juttu... Ehkä myös audi
Volvo V70 D5 AWD '07:lla, jos semmoinen sattuisi jo olemaan talossa. Säästyneet
rahat ottaisin lomana.
Kaipa tuolla voisi säästää kymppitonnin vuodessa, joka tarkoittaa bruttotuloina jotain
20 tonnia (jos marginaalivero on 50%). Tällä rahalla pitäisi varmaankin jo ainakin yhden
kuukauden ylimääräistä lomaa, jotkut puoli vuotta. Voisi sitten vaikka hiukan kalastella
enemmän tuolla Silverilla. Tai viettää aikaa vaimon kanssa.
Noista saamatta jäävistä lomapäivistä vielä: jos työmatkoihin käyttää lähes 4 tuntia
päivässä, se on 50% päivittäisestä työajasta. Eli jokaista kahta työpäivää kohti menee
yksi työpäivä palkatta auton ratissa. Vuodessa tämä tarkoittaa noin 110 päivää eli
5 kuukautta palkatonta työtä.
Jos siis asuisi työpaikan vieressä ja ajaisi työmatkat polkupyörällä ja jättäisi auton
ostamatta, saisi 5 kuukautta lisää vapaa-aikaa arkisin ja lisäksi vielä 20 tonnin edestä
lisää vapaata tai vaihtoehtoisesti 10 tonnia käteen ja tietysti säästäisi auton pitokuluissa
(polttoaine, vakuutukset, huollot, renkaat jne.).
Lienee tarpeetonta mainita, että asun lähellä työpaikkaa, teen lyhyttä työaikaa ja ajan
kohtuuhintaisella autolla.
Paljonko säästää jos ei käy töissä, eikä omista autoa ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
Hirmuisia summia ilmeisesti, koska niin moni tekee. Jää vielä vapa-aikaakin.LopenUupunut kirjoitti:JarkkoN kirjoitti:Hauska nähdä, että joku ostaa autoja puhtaasti fiilispohjalta.JarkkoN kirjoitti:Minä taas en raaskisi käyttää noin kallista autoa matka-ajossa, vaan ajaisin työajothapero79 kirjoitti:Olen aika vakuuttunut ketjun luettuani, että bmw on enemmän sinun juttu... Ehkä myös audi
Volvo V70 D5 AWD '07:lla, jos semmoinen sattuisi jo olemaan talossa. Säästyneet
rahat ottaisin lomana.
Kaipa tuolla voisi säästää kymppitonnin vuodessa, joka tarkoittaa bruttotuloina jotain
20 tonnia (jos marginaalivero on 50%). Tällä rahalla pitäisi varmaankin jo ainakin yhden
kuukauden ylimääräistä lomaa, jotkut puoli vuotta. Voisi sitten vaikka hiukan kalastella
enemmän tuolla Silverilla. Tai viettää aikaa vaimon kanssa.
Noista saamatta jäävistä lomapäivistä vielä: jos työmatkoihin käyttää lähes 4 tuntia
päivässä, se on 50% päivittäisestä työajasta. Eli jokaista kahta työpäivää kohti menee
yksi työpäivä palkatta auton ratissa. Vuodessa tämä tarkoittaa noin 110 päivää eli
5 kuukautta palkatonta työtä.
Jos siis asuisi työpaikan vieressä ja ajaisi työmatkat polkupyörällä ja jättäisi auton
ostamatta, saisi 5 kuukautta lisää vapaa-aikaa arkisin ja lisäksi vielä 20 tonnin edestä
lisää vapaata tai vaihtoehtoisesti 10 tonnia käteen ja tietysti säästäisi auton pitokuluissa
(polttoaine, vakuutukset, huollot, renkaat jne.).
Lienee tarpeetonta mainita, että asun lähellä työpaikkaa, teen lyhyttä työaikaa ja ajan
kohtuuhintaisella autolla.
Paljonko säästää jos ei käy töissä, eikä omista autoa ?![]()
.
Kun ostin uuden Mersun, joka sanoi että minulla on paljon rahaa, kun on uusi
Mersu. Sanoin että päinvastoin, olen käyttänyt paljon rahaa, penniäkään en
ole Mersulla ansainnut.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E350 vai E500?
Nyt mä tipuin kärryiltä. Mistä uudesta autosta? Käytettyähän tässä ollaan tuomassa, ja siitä ei tietääkseni joudu maksamaan kuin autoveron.sportsman kirjoitti:Uudesta autosta joutuu Suomessa maksamaan autoveron ja alvin ! Ehkä tuon toisen alvin haluaa joku takaisin ?
e: joo, näköjään viestissäsi tosiaan puhuttiin uudesta autosta. Missasin sen, kun luulin sen liittyvän tähän threadiin. My bad.
Re: E350 vai E500?
Mullakin on työmatka puoli kilometriä, jonka sotken halvalla fillarilla. Autolla ajan nykyään vain oikeaan tarpeeseen ja puolet siitäkin työnantajan piikkiin. Työpäivät on kyllä pakanneet vähän venymään, mutta ensi vuodelle on tavoite organisoitua siten, että täysi kuukausipalkka tulisi noin 25-30 viikkotunnin keskimääräisellä työpanoksella...JarkkoN kirjoitti: Lienee tarpeetonta mainita, että asun lähellä työpaikkaa, teen lyhyttä työaikaa ja ajan
kohtuuhintaisella autolla.


Kuolen varmaan sitten siihen joutilaaseen aikaan, jos saan asiat noin rullaamaan

Re: E350 vai E500?
Minä en ole oikein vakuuttunut, sitä että ostetaanko tässä ketjussa autoatj86430 kirjoitti:Nyt mä tipuin kärryiltä. Mistä uudesta autosta? Käytettyähän tässä ollaan tuomassa, ja siitä ei tietääkseni joudu maksamaan kuin autoveron.sportsman kirjoitti:Uudesta autosta joutuu Suomessa maksamaan autoveron ja alvin ! Ehkä tuon toisen alvin haluaa joku takaisin ?
e: joo, näköjään viestissäsi tosiaan puhuttiin uudesta autosta. Missasin sen, kun luulin sen liittyvän tähän threadiin. My bad.
olenkaan,uutta tai käytettyä? Merkistä puhumattakaan. Kohtuullisesti on vedätystä ilmassa.
esim. Auto tulee kontissa Travemundesta

Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
Minä en ole oikein vakuuttunut, sitä että ostetaanko tässä ketjussa autoasportsman kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Nyt mä tipuin kärryiltä. Mistä uudesta autosta? Käytettyähän tässä ollaan tuomassa, ja siitä ei tietääkseni joudu maksamaan kuin autoveron.sportsman kirjoitti:Uudesta autosta joutuu Suomessa maksamaan autoveron ja alvin ! Ehkä tuon toisen alvin haluaa joku takaisin ?
e: joo, näköjään viestissäsi tosiaan puhuttiin uudesta autosta. Missasin sen, kun luulin sen liittyvän tähän threadiin. My bad.
olenkaan,uutta tai käytettyä? ....quote]
Lapsuudenkaverini on lennonjohtajana Hki-vantaalla.....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
Joku voisi väittää että tuo menee vähän toisinpäin. Teet lyhyttä työaikaa -> pakko ajaa kohtuuhintaisella autolla -> sillä ei viitsi ajella joten pitää asua lähellä työpaikkaa.JarkkoN kirjoitti:Noista saamatta jäävistä lomapäivistä vielä: jos työmatkoihin käyttää lähes 4 tuntia
päivässä, se on 50% päivittäisestä työajasta. Eli jokaista kahta työpäivää kohti menee
yksi työpäivä palkatta auton ratissa. Vuodessa tämä tarkoittaa noin 110 päivää eli
5 kuukautta palkatonta työtä.
Jos siis asuisi työpaikan vieressä ja ajaisi työmatkat polkupyörällä ja jättäisi auton
ostamatta, saisi 5 kuukautta lisää vapaa-aikaa arkisin ja lisäksi vielä 20 tonnin edestä
lisää vapaata tai vaihtoehtoisesti 10 tonnia käteen ja tietysti säästäisi auton pitokuluissa
(polttoaine, vakuutukset, huollot, renkaat jne.).
Lienee tarpeetonta mainita, että asun lähellä työpaikkaa, teen lyhyttä työaikaa ja ajan
kohtuuhintaisella autolla.
Miten vaan, mutta jotenkin erikoisesti autossa vietetty aika on sinun kalkyylissäsi työaikaa ja muu vapaa-aikaa. Ainakin minulle työmatka on rentoutumista. Jos vapaa-ajan maksimointi on tavoite niin sitten varmaan kannattaa jättäytyä työttömäksi. Jos haluaa ajaa mukavilla ja uusilla autoilla pitää keskimäärin käydä töissä ellei sitten ole perinyt rahaa. Sinä selvästi haluat käydä vähän töissä ja ajaa vanhalla autolla. Jokainen tekee oman valintansa. Ei mun töissä ainakaan rahaa vaihtaa vapaaksi.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
Perustuloihin nähden liian kallis autohankinta--pakko käydä töissä, tehdä pitkää päivää--ottaa työ vastaan vaikka kaukaakin ja istua vapaa-aikansa autossa--koska ei ole varaa ostaa asuntoa läheltä työpaikkaa--verenpaineet tapissa kairan painaessa mieltä.D-MB kirjoitti:Joku voisi väittää että tuo menee vähän toisinpäin. Teet lyhyttä työaikaa -> pakko ajaa kohtuuhintaisella autolla -> sillä ei viitsi ajella joten pitää asua lähellä työpaikkaa.JarkkoN kirjoitti:Noista saamatta jäävistä lomapäivistä vielä: jos työmatkoihin käyttää lähes 4 tuntia
päivässä, se on 50% päivittäisestä työajasta. Eli jokaista kahta työpäivää kohti menee
yksi työpäivä palkatta auton ratissa. Vuodessa tämä tarkoittaa noin 110 päivää eli
5 kuukautta palkatonta työtä.
Jos siis asuisi työpaikan vieressä ja ajaisi työmatkat polkupyörällä ja jättäisi auton
ostamatta, saisi 5 kuukautta lisää vapaa-aikaa arkisin ja lisäksi vielä 20 tonnin edestä
lisää vapaata tai vaihtoehtoisesti 10 tonnia käteen ja tietysti säästäisi auton pitokuluissa
(polttoaine, vakuutukset, huollot, renkaat jne.).
Lienee tarpeetonta mainita, että asun lähellä työpaikkaa, teen lyhyttä työaikaa ja ajan
kohtuuhintaisella autolla.
Miten vaan, mutta jotenkin erikoisesti autossa vietetty aika on sinun kalkyylissäsi työaikaa ja muu vapaa-aikaa. Ainakin minulle työmatka on rentoutumista. Jos vapaa-ajan maksimointi on tavoite niin sitten varmaan kannattaa jättäytyä työttömäksi. Jos haluaa ajaa mukavilla ja uusilla autoilla pitää keskimäärin käydä töissä ellei sitten ole perinyt rahaa. Sinä selvästi haluat käydä vähän töissä ja ajaa vanhalla autolla. Jokainen tekee oman valintansa. Ei mun töissä ainakaan rahaa vaihtaa vapaaksi.
Eniwei....valintoja, valintoja.
E: pahinta on kuvitella olevansa rikas jos ajaa keskihintaisella autolla....Joka päivä töihin.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
Tosiaan valintojahan nämä vain ovat. Oma valintani on ajaa 45 minuuttia joka päivä töihin tosin lähinnä Autobahnaa. Verenpaineet tosin ovat olleet aina tapissa, mutta ei raha-asioiden vaan työasioiden takia. Muttta jos henkilö on onnellinen ajaessaan Tampereelta Helsinkiin päivittäin tehokkaalla autolla niin hyvä! Kyllä se minun kirjoissani sossunrahojen hakemisen voittaa.LopenUupunut kirjoitti: Perustuloihin nähden liian kallis autohankinta--pakko käydä töissä, tehdä pitkää päivää--ottaa työ vastaan vaikka kaukaakin ja istua vapaa-aikansa autossa--koska ei ole varaa ostaa asuntoa läheltä työpaikkaa--verenpaineet tapissa kairan painaessa mieltä.
Eniwei....valintoja, valintoja.
E: pahinta on kuvitella olevansa rikas jos ajaa keskihintaisella autolla....Joka päivä töihin.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015