Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Mulla on toisessa autossa (ei mese) Sunny-merkkiset kesäkummit ja pito on kuivalla erittäin hyvä, eikä märälläkään valittamista. Painetta pitää olla normaalia enemmän, on sen verran löysä runko. Ja ovat olleet vieläpä ulkosäilytyksessä mutta ei tunnu haittaavan. Töissä käytetään nokian renkaita ja ainakin talvirenkaat ovat jopa hengenvaarallisia jos joutuu äkkiliikkeen tekemään, on vaarallisen löysät.
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Pitänee kantaa oma korteni tähän yhteiseen kekoon. S211 kesärengas kokemukset ovat kierros Contin ecocontact 2 kesto alle 10 000 km:ä syksyllä ja varmasti normaalia ajoa, Nokian Hakka Z kesto noin 35 000 km:ä ja Hankookin Ventusprime 2 kesto noin 40 000 km:ä. Hyvin tyytyväinen Hankookin renkaisiin, ostetaan uusikierros. Renkaita vaihdettu takaa eteen noin 7500 km:n välein, paineet takana 3,0 baria ja edessä 2,7 baria. Talvikumina Michelin NorhIce X toinen kierros, ekoilla ajettiin 5v ja ehkä noin 80000 km:ä. Rengaskoko 225/55/16 ja kantavuus vähintäin 94 (käytännössä extraload). Aikaisemmissa Toyotan fermereissä käytin 65- sarjan kumeja 60 sijaan, farkussa 195/65/15 oli huomattavasti miellyttävämpi ajella. Erityisesti Toyotassa oli Nokian Hakka H aika hyvä kumi.
Mitä tulee halpisrenkaisiin, halpahinta ei tee rengasta huonoksi, vaan huonot materiaalit ja epätasainen työnlaatu etc. Sen lisäksi että renkaat ovat ajo-ominaisuuksiltaan huonot kuivankelin ulkopuolella ne myöskin saattavat olla epätasapainossa tai täristävät ja hakkaavat. Seurauksena esim. ylimääräinen kuormitus etupään ripustukselle ja sitä kautta lyhentävät osien käyttöikää. Ok minä ajan vähän enemmän ettei tästä nyt tarvitse kenenkään 5000 km:ä vuodessa ajavan rattimiehen(naisen tai oikeastaan henkilön) vetää hernettä nenään.
Mitä tulee halpisrenkaisiin, halpahinta ei tee rengasta huonoksi, vaan huonot materiaalit ja epätasainen työnlaatu etc. Sen lisäksi että renkaat ovat ajo-ominaisuuksiltaan huonot kuivankelin ulkopuolella ne myöskin saattavat olla epätasapainossa tai täristävät ja hakkaavat. Seurauksena esim. ylimääräinen kuormitus etupään ripustukselle ja sitä kautta lyhentävät osien käyttöikää. Ok minä ajan vähän enemmän ettei tästä nyt tarvitse kenenkään 5000 km:ä vuodessa ajavan rattimiehen(naisen tai oikeastaan henkilön) vetää hernettä nenään.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Eikös noi asiat nyt kulje aika lailla käsi kädessä? halpa hinta=huonot materiaalit ja epätasainen työnlaatuOberland kirjoitti:halpahinta ei tee rengasta huonoksi, vaan huonot materiaalit ja epätasainen työnlaatu etc.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Näkyis kulkevan, mulla on tossa pihassa uudet (600km) auton alkuperäiset alukiekot joissa Pirelli Pzero Nero renkaat.....puntteja joka kiekossa 70-100g .aziz kirjoitti:Eikös noi asiat nyt kulje aika lailla käsi kädessä? halpa hinta=huonot materiaalit ja epätasainen työnlaatuOberland kirjoitti:halpahinta ei tee rengasta huonoksi, vaan huonot materiaalit ja epätasainen työnlaatu etc.
E: ja talvikumit Hakkapeliitta R....samoin punnusta kilo tolkulla...
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Su 09.06.2013 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Tietysti auton ajo-ominaisuudet voi pilata kunnolla jos oikein haluaa eksotiikkaa ja vintage tunnelmaa eli paluuta 70-luvulle niin eiköhän jostain löytyisi rättirenkaat, puolivyörenkaita, teksitiilivyörenkaita ja ainahan on pinnoitettuja joista joskus irtoaa pinnoite sisäpuolelta hakaten ajossa sisälokasuojaan. Hintaero todella huonon ja kohtuu hyvän renkaan välillä voi olla pienehkö bulkkikokokoisissa renkaissa. Eniten ihmettelen että vanteet maksaa enemmän kuin itse pirssi ja sitten ruuvataan todella matalaprofiiliset kinuskien amalgaamien irroittajat kumeiksi, jotka ei pidä mitään mutta ei myöskään kulukkaan.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Samaa mieltä Jarkon kanssa!
Omiin ajotottumuksiin ja tarpeeseen sopivat renkaat tulisi valita.
Omiin ajotottumuksiin ja tarpeeseen sopivat renkaat tulisi valita.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Onhan ne halparenkaat täyttä paskaa. Kokemusta löytyy useammastakin merkistä. Sadekelillä ei mitään pitoa, melkein kun jäällä ajaisi. 2 litrasella pikkumesellä löi tyhjää märällä asfaltilla todella helposti.
Jättäkää se auto ostamatta ja kulkekaa bussilla jollei ole varaa ostaa kunnon renkaita niihin 20 tuuman blingbling vanteisiin. Ihan muiden tielläliikkujien turvallisuuden takia.
Jättäkää se auto ostamatta ja kulkekaa bussilla jollei ole varaa ostaa kunnon renkaita niihin 20 tuuman blingbling vanteisiin. Ihan muiden tielläliikkujien turvallisuuden takia.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Ideana kehityskelpoinen.karvinen kirjoitti:Onhan ne halparenkaat täyttä paskaa. Kokemusta löytyy useammastakin merkistä. Sadekelillä ei mitään pitoa, melkein kun jäällä ajaisi. 2 litrasella pikkumesellä löi tyhjää märällä asfaltilla todella helposti.
Jättäkää se auto ostamatta ja kulkekaa bussilla jollei ole varaa ostaa kunnon renkaita niihin 20 tuuman blingbling vanteisiin. Ihan muiden tielläliikkujien turvallisuuden takia.
Vielä kun saadaan julkisliikkujiksi kaikki ajotaidottomat, taitavat juopot ja puolisokeat vanhukset.....aiaijai miten herkkua olisikaan ajella bussilla.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Mitenkä olette huomanneet eroja kulutuksessa halvempien ja merkkirenkaiden välillä? Tuossa linkissä: halvat renkaat puhutaan jo aika isoista eroista.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Mulla oli saksasta tuodessa alla E 500:sessa ns. merkkirenkaat,Gislavedit ja nyt on ns.halpikset eli Sunnyt: ei mitään eroa ajettavuudessa, ei kulutuksessa...eli mielestäni pyörii ja kuluvat takuu varmasti kaikki...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Rengas saadaan vierintä vastukseltaan pieneksi ja halpa renkaissa voi olla jopa tämä virallinen tunnus. Sitten perusfysiikka ilman kitkaa ei ole liikettä. Tarkoitan että jos tehdään vierintävastukseltaan pieni rengas se tapahtuu väistämättä pidon kustannuksella ja sen eron huomaa valitettavasti jos joutuu tilanteeseen missä rengas on ääriolosuhteissa. Valitettavasti joskus surullisin seurauksin. Kysymys kuuluu onko alle 0.5 litran ero vai pito se kumpaa arvostaa enemmän.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Tuli tänään laitettua tohon s211:een eteen Kormoran Gamma B2 245/40-18 koossa. Paineina 3,0bar. n.100km ajelua takana ja ensivaikutelmat ovat erittäin hyvät! Minusta nämä edustavat "halpa renkaiden" parasta päätä. Hinta/laatu kohdallaan. Camskill; 71,93€/kpl. Tulee varmaan ens keväänä laitettua taaksekki samanlaiset kumit. Tai sitten Linglong Greenmax UHP:t joita suunnittelin aluksi.
Vaihtoon menivät Sunny SN3970 kumit samassa koossa. 10800km ja kuluivat sakko kuntoon paineina 2.8-3.0bar. Kulmat säädetty ja alusta tikissä. Takana on vielä 3-4mm pintaa samanlaisissa/kokoisissa Sunnyissa.
Vaihtoon menivät Sunny SN3970 kumit samassa koossa. 10800km ja kuluivat sakko kuntoon paineina 2.8-3.0bar. Kulmat säädetty ja alusta tikissä. Takana on vielä 3-4mm pintaa samanlaisissa/kokoisissa Sunnyissa.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Jos renkaat kuluvat loppuun 10800 km ajolla, niin ei kai kyseessä ole halpisrenkaat vaan minusta aikas kalliit renkaat .
Omassa kalustossa (slk ja clk ) alla uutta vastavat Pirelli p7 sekä vredestein, niin on kiva päästellä menemään
myös syksyn sadekelillä perheen kanssakin .
Omassa kalustossa (slk ja clk ) alla uutta vastavat Pirelli p7 sekä vredestein, niin on kiva päästellä menemään
myös syksyn sadekelillä perheen kanssakin .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
KUMHO ei varsinaisesti ole ns. "halparengas",mutta edullisempi kuin ns."premium-merkit" (Michelin,Good Year,Pirelli,Continental,Nokian...jne.) ja itsellä Kumhoista vain hyviä kokemuksia...hiljaiset ja kestävät renkaat,enkä ole huomannut pito-ongelmia...muun merkkisistä renkaista kokemusta Nokialaisista ja Michelineistä...ja Kumhoissa kyllä mainio hinta/laatusuhde.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Paljonko kaikkiaan töineen maksoi tuo sunny kierros?
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Oberland kirjoitti:Paljonko kaikkiaan töineen maksoi tuo sunny kierros?
Jos noita mun kumeja tarkotit niin renkaat oli 240€ 4kpl. Ite laitan vanteelle ja painoon ku koneet löytyy lähipiiristä
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
eli 2,2 sent/km. Omilla Nokialaisilla (menevät nyt vaihtoon) hinnaksi tuli 2,1 sent/km. Nokialaisethan on halparenkaat Sunnyyn verrattuna!tenzo kirjoitti:Oberland kirjoitti:Paljonko kaikkiaan töineen maksoi tuo sunny kierros?
Jos noita mun kumeja tarkotit niin renkaat oli 240€ 4kpl. Ite laitan vanteelle ja painoon ku koneet löytyy lähipiiristä
(no koosta ei ollut mitään puhetta, omat on 245/45R17, nopeusluokka W, painoindeksi 99)
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Joten kun lasken 4 - 4,5 x 240 + asennus ( tasapainoitus ja vanteille laitto ja asennus) nuohan ovat meikäläisen Hankookkeihin verrattuna 2-3 x kalliimmat, Nokian ja Misukan huippukumit ovat näemmä varsinaiset halpiskumit noihin. Rengassarjan pitäisi kestää noin 35000 - 50000 km:n ajosuoritteen, riippuen tietysti ajajasta. Niin 1,2 senttiä/km.
Viimeksi muokannut Oberland, To 19.09.2013 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Pirellin pzero nerot. 215/45-17 2,5bar kuluma tasainen.
Aj. 17.000km jäljellä 4mm.
Ajomatkasta rata-ajoa ~600km n.10krt ahvenistolla.
Hintaa en tiedä koska olivat ensiasennusrenkaat mutta alkuperäisin alumiini vanteineen liike veloitti näistä 900€.
Arvioin renkaille hinnaksi vaikka 450€ kierros....2,6 cent/km.
Käytännössähän nämä ovat ilmaiset koska auto menee talven jälkeen vaihtoon kun talvi renkaatkin ovat finaalissa .
.
Aj. 17.000km jäljellä 4mm.
Ajomatkasta rata-ajoa ~600km n.10krt ahvenistolla.
Hintaa en tiedä koska olivat ensiasennusrenkaat mutta alkuperäisin alumiini vanteineen liike veloitti näistä 900€.
Arvioin renkaille hinnaksi vaikka 450€ kierros....2,6 cent/km.
Käytännössähän nämä ovat ilmaiset koska auto menee talven jälkeen vaihtoon kun talvi renkaatkin ovat finaalissa .
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Pe 20.09.2013 16:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Ajattelin ihan samaa. Alla nyt Contimentalin renkaat ja kesärenkailla ajettu 45 000 kahden kesän aikana. Nyt kulutuspintaa 5mm eli ensi kesäksi vaihtoon, mutta jos renkaat loppuvat tuolla ajolla niin minunhan pitäisi vaihtaa kumit kaksi kertaa kesässä.sportsman kirjoitti:Jos renkaat kuluvat loppuun 10800 km ajolla, niin ei kai kyseessä ole halpisrenkaat vaan minusta aikas kalliit renkaat .
Omassa kalustossa (slk ja clk ) alla uutta vastavat Pirelli p7 sekä vredestein, niin on kiva päästellä menemään
myös syksyn sadekelillä perheen kanssakin .
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Pitäisikö tuo termi halparengas määrittää uudestaan? Tuo sunny taitaa olla rahamiesten ratas.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Morjens,
Kerrompa minäkin 'halpis' kumikokemukseni. Ostettaessa kärryssä (w124) oli alla Saksassa asennetut Hankookin suvikumit ja paineena 3.0bar. Auto oli kova kuin kivi, mutta kulki suoraan ja jämptisti. Laskettuani paineet 2,5 kieppeille (tehtaan suositus 2,3/2,4), kulku pehmeni enemmän mun makuuni, mutta muutti käytöksen hieman epämääriseksi vain kuin ohjuskulmat olisivat olleet pielessä. Kävin ohjauskulmien säädössä, mutta ei muutosta. Ajan myötä auton tuli omituinen jurina noin 60-70km/h nopeudella ja aloin epäillä kardaani tai pyöränlaakerivikaa. Mittasin desibelit-mittarilla jurinat, 70 nopeudella auto oli 3 db meluisampi kuin 80km/h. Renkaat olivat myös liukkaat sateella esim. liikennevaloista lähdettäessä lipsahti helposti ASR:n aktiivimodelle - siis suti. Lopulta tulin tulokseen, että syy on pakko olla kumeissa. Ja niin olikin. Korealaiset (pintaa oli jäljellä kohtuullisesti) vaihtuivat Nokialaisiin. Ja niin muuttui auto hiljaisemmaksi, mukavemmaksi, loogisemmaksi ja pito lisääntyi. Enkä ole katunut, hintansa väärtii vaihto.
Kerrompa minäkin 'halpis' kumikokemukseni. Ostettaessa kärryssä (w124) oli alla Saksassa asennetut Hankookin suvikumit ja paineena 3.0bar. Auto oli kova kuin kivi, mutta kulki suoraan ja jämptisti. Laskettuani paineet 2,5 kieppeille (tehtaan suositus 2,3/2,4), kulku pehmeni enemmän mun makuuni, mutta muutti käytöksen hieman epämääriseksi vain kuin ohjuskulmat olisivat olleet pielessä. Kävin ohjauskulmien säädössä, mutta ei muutosta. Ajan myötä auton tuli omituinen jurina noin 60-70km/h nopeudella ja aloin epäillä kardaani tai pyöränlaakerivikaa. Mittasin desibelit-mittarilla jurinat, 70 nopeudella auto oli 3 db meluisampi kuin 80km/h. Renkaat olivat myös liukkaat sateella esim. liikennevaloista lähdettäessä lipsahti helposti ASR:n aktiivimodelle - siis suti. Lopulta tulin tulokseen, että syy on pakko olla kumeissa. Ja niin olikin. Korealaiset (pintaa oli jäljellä kohtuullisesti) vaihtuivat Nokialaisiin. Ja niin muuttui auto hiljaisemmaksi, mukavemmaksi, loogisemmaksi ja pito lisääntyi. Enkä ole katunut, hintansa väärtii vaihto.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Melkoinen suoritus, noissa kun on uutena muistaakseni 8-9mm pintaa....vielä enemmän ihmettelen koska onhan meille tullut Ilmi aikaisemmista kinasteluistamme saksan autobaanojen nopeudet 350cdi:lle....olikosse 600kmh ?. Laitan kuitenkin hymiön koska olen huumorilla liikkeellä .D-MB kirjoitti:Alla nyt Contimentalin renkaat ja kesärenkailla ajettu 45 000 kahden kesän aikana. Nyt kulutuspintaa 5mm eli ensi kesäksi vaihtoon, mutta jos renkaat loppuvat tuolla ajolla niin minunhan pitäisi vaihtaa kumit kaksi kertaa kesässä.
Ja renkaan kuluminen muuten kasvaa nopeuden neliöön....Tokihan kertoma voi olla totta, olen itsekin aikanaan ajanut Michelin MXV renkailla ~50tkm mutta autona oli Honda Civic -84 jonka omapaino ~1000kg ja ajo tapahtui suomessa.
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Voi tuossa olla perääkin. Juttelin osuuskaupan parkkipaikalla viime viikolla kaverin kanssa jolla oli samanlainen karvalakki S211 ja väitti kanssa että contin 5 on ajettu yli 50000 km:ä.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Kyllähän noi Sunnyt on "halppis" renkaat ainakin hinnan puolesta. Mitään hyvää niissä ei ollut, tai no menivät painoon helposti ja vähäisillä punteilla. 25-60gr per rengas. Myöskään selkä heittoa ei ollut juuri lainkaa. Kuluivat tosiaan erittäin nopeasti. Usko et nyt eteen laitetuilla Kormaran Gamma B2 (245/40-18) kumeilla pääsee sen 25-30tkm. Taakse täytyy miettiä viel et mitkä laittaa ens keväänä.
En kyllä jaksa uskoa et matala profiili renkailla pääsee 45-50tkm ainakaan raskaamman auton alla siten et pintaa ois jäljellä viel 5mm! Uutenahan noissa on 8-9mm pintaa.
D-MB minkä kokoset ja malliset noi sun Contit on? Paljonko olet pitänyt paineina?
En kyllä jaksa uskoa et matala profiili renkailla pääsee 45-50tkm ainakaan raskaamman auton alla siten et pintaa ois jäljellä viel 5mm! Uutenahan noissa on 8-9mm pintaa.
D-MB minkä kokoset ja malliset noi sun Contit on? Paljonko olet pitänyt paineina?
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Räplättiin juuri kaverin uusikoppasta A6 audia ja siinä oli alla nokian 255/35/20 rengastus. Sarjalla oli ajettu 20tkm ja pintaa jäljellä 7-8mm, joten 50tkm ei ole mikään mahdottomuus.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Itellä on ihan hyvät kokemukset Nangkang 225/40/18 kumeista kestivät n.50tkm hieman äänekkäät mutta vesikelin ominaisuudet oli erinomaiset. ekan kesän jälkeen alkoivat ravistaa kovassa maantie vauhdissa. Mutta niin se alkaa kyllä iha kaikki tekemään.
Melu taso oli hieman hiljasempi ku nastarengas talvella. Kulutus oli samaa luokkaa 195 leveen nastarenkaan kanssa.
Eli saatanpa ostaa toisenkin sarjan.
Nangkang on taiwanilainen ja sielläpäin sama kuin meille nokia.
Melu taso oli hieman hiljasempi ku nastarengas talvella. Kulutus oli samaa luokkaa 195 leveen nastarenkaan kanssa.
Eli saatanpa ostaa toisenkin sarjan.
Nangkang on taiwanilainen ja sielläpäin sama kuin meille nokia.
W202 C 220CDI om611.960/722.6
W208 CLK M: M111.975/722.6
W208 CLK M: M111.975/722.6
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Laitatin alle nuukuuksissani 245/35-19 Hercules-merkkiset renkaat. Pidosta en osaa oikein mitään sanoa, ei tuo nyt luisuun ole vielä lähtenyt. Ajettavuus on aivan hyvä, ei edes urista vetele ainakaan uutena. Saa nähdä sitten vanhempana.
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Renkaat ovat siis ContiSportsContact3 245/40 ZR 18 edessa ja takana 265/35. Nuo olivat ostaessani auton alla ja tietääkseni kukaan ei ole niitä huomaamattani uusiin vaihtanut. Autolla on nyt ajettu 87tkm. Ohessa kuva eturenkaiden nykyisestä kunnosta. Tarkastin samalla takarenkaat ja niissä oli jäljellä alle 4mm kulutuspintaa. Noin 10tkm kesärenkaiden ajosta on ajettu lomamatkoilla ja lopuista noin puolet autobahnalla (165km/h +) ja toinen puoli normaaleilla teillä (80-100 km/h). Miksi nuo kestivät niin kauan en osaa sanoa, mutta onhan nuo Contin kovemman nopeusluokan renkaan ainakin varsin kovaa kumia, kun niillä nyt yleensä on tarkoituskin ajaa lujaa.tenzo kirjoitti:Kyllähän noi Sunnyt on "halppis" renkaat ainakin hinnan puolesta. Mitään hyvää niissä ei ollut, tai no menivät painoon helposti ja vähäisillä punteilla. 25-60gr per rengas. Myöskään selkä heittoa ei ollut juuri lainkaa. Kuluivat tosiaan erittäin nopeasti. Usko et nyt eteen laitetuilla Kormaran Gamma B2 (245/40-18) kumeilla pääsee sen 25-30tkm. Taakse täytyy miettiä viel et mitkä laittaa ens keväänä.
En kyllä jaksa uskoa et matala profiili renkailla pääsee 45-50tkm ainakaan raskaamman auton alla siten et pintaa ois jäljellä viel 5mm! Uutenahan noissa on 8-9mm pintaa.
D-MB minkä kokoset ja malliset noi sun Contit on? Paljonko olet pitänyt paineina?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat
Mie ostin Briteistä Kléber Dynaxer HP3 -kierroksen, vakiokokoisena eli 195/65-15 H-luokan kumina. Onko nuo nyt halparenkaat vai ei, n. 250 € sarja. Tuhannen kilometrin kokemuksella erittäin hiljaiset ja pehmeät. Eiköhän noilla vielä 2015 kesä ajeta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi