Masan w210 & S124
Re: Masan w210
otat pienemmän sisäkannun sopivasti ja sitte tuo 3,75" ulkokannu. Ja vaikka kapee 235-35...
Re: Masan w210
Tosiaan leveyttä olisi 3,75" kehän jälkeen 11,25".simoks kirjoitti:Paljoko se kokonaisleveys sit olis 3,75" lipalla?masaat kirjoitti:Turhaa nostelua, mutta laitetaa tylsyyden piikkiin...
Eli testasin vanteita alle.
[ [url=http://i7.aijaa.com/t/00831/14034489.t.jpg] ][/url]
Tarttis jostain löytää 3,5" tuuman lipat, mutta tarjolla on vain 3,25 tai 3,75. Mieli tekis 3,75", mutta ongelmaksi tulee taas se, että nouseeko 225/35 rengas enää päälle...
Mielipiteitä, riisut ja ruusut saa toki jakaa, ettei mee yksinpuheluks koko topikki.

Kai nyt tarttee pähkäillä sitä 235/35 kummia? Jos vain nousee.

vaihtoehto, mutta niitä aattelin eteen.

Noh ihmettellään. Mitäs rengasta epk suosittelisit? Nangkang?
Edit. Kai se tarttee laittaa 2,75" & 3,75" rosterikannut tilaukseen. Pelataan sit sisäkehillä, että tuleeko 10,75 vai 11,25. Kai jotkut falkenin renkaatki tarttee tilata?
Re: Masan w210
Miks se profiili pitää olla just 35? Eikö tuolle 10,75" leveydelle olis 225/40 passeli ? niin ja eikö tuo vanne oo jo tarpeeks levee kuvassa?masaat kirjoitti:Tosiaan leveyttä olisi 3,75" kehän jälkeen 11,25".simoks kirjoitti:Paljoko se kokonaisleveys sit olis 3,75" lipalla?masaat kirjoitti:Turhaa nostelua, mutta laitetaa tylsyyden piikkiin...
Eli testasin vanteita alle.
[ [url=http://i7.aijaa.com/t/00831/14034489.t.jpg] ][/url]
Tarttis jostain löytää 3,5" tuuman lipat, mutta tarjolla on vain 3,25 tai 3,75. Mieli tekis 3,75", mutta ongelmaksi tulee taas se, että nouseeko 225/35 rengas enää päälle...
Mielipiteitä, riisut ja ruusut saa toki jakaa, ettei mee yksinpuheluks koko topikki.![]()
Kai nyt tarttee pähkäillä sitä 235/35 kummia? Jos vain nousee.Vanhat 0,5" kapeemmat sisäkannut on yks
vaihtoehto, mutta niitä aattelin eteen.![]()
Noh ihmettellään. Mitäs rengasta epk suosittelisit? Nangkang?
Edit. Kai se tarttee laittaa 2,75" & 3,75" rosterikannut tilaukseen. Pelataan sit sisäkehillä, että tuleeko 10,75 vai 11,25. Kai jotkut falkenin renkaatki tarttee tilata?

W210 E320cdi
Re: Masan w210
Kuvassa vanne on 9,5" ja 40mm lätty. Eli siks leveempää kehää. 

Re: Masan w210
Hyvää joulua foorumin väki!
Tuli aikasemmin haalittua tollaset Lorinser rsk 2 8.5"/9" x18" et 18 & 37.
Niihin tuli uudet ulkokehät viimeviikolla rst 2,75 & 3,75"

Viellä keskiöille uusi maali ja uudet kehäpultit ovat tulossa.
Kaveri hitsasi mersua viime lauantaina ja tältä näytti kun itse menin sunnuntaina pelipaikoille.
Kynnys

Pyöränkotelo takana

Edestä

Jousikupin alta oli pelti aika hyvin hapettunut

Ja viiminen kuva kun oli viellä ajossa vuonna 2014

Hakusessa olis jenkkimallin takalaatikon kansi, E55 amg takapuskurin yms. Jos jollain pyörii jaloissa niin ostan pois.
Tuli aikasemmin haalittua tollaset Lorinser rsk 2 8.5"/9" x18" et 18 & 37.
Niihin tuli uudet ulkokehät viimeviikolla rst 2,75 & 3,75"

Viellä keskiöille uusi maali ja uudet kehäpultit ovat tulossa.
Kaveri hitsasi mersua viime lauantaina ja tältä näytti kun itse menin sunnuntaina pelipaikoille.
Kynnys

Pyöränkotelo takana

Edestä

Jousikupin alta oli pelti aika hyvin hapettunut

Ja viiminen kuva kun oli viellä ajossa vuonna 2014

Hakusessa olis jenkkimallin takalaatikon kansi, E55 amg takapuskurin yms. Jos jollain pyörii jaloissa niin ostan pois.
Re: Masan w210
Moi
Pohjasta alkaa olemaan massat revitty pois ja kysymys kuuluukin, että mennäänkö perse edellä puuhun jos vedän 2k happopohjamaali, 2k epoksin ja 2k polyuretaanimaalin? Ja jotain massaa hitsuuttelusaumoihin?
Tänään kävin testaamassa miten tuo 11,25" sujahtaa alle 35mm tulee kaaresta ulos. Huomenna keskiöt maalarille
Pohjasta alkaa olemaan massat revitty pois ja kysymys kuuluukin, että mennäänkö perse edellä puuhun jos vedän 2k happopohjamaali, 2k epoksin ja 2k polyuretaanimaalin? Ja jotain massaa hitsuuttelusaumoihin?
Tänään kävin testaamassa miten tuo 11,25" sujahtaa alle 35mm tulee kaaresta ulos. Huomenna keskiöt maalarille

Re: Masan w210
laitoin sulle yv! 
komiat vanteet. itsellä samanlaiset

komiat vanteet. itsellä samanlaiset

W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Masan w210
Miettisin hetken, että jaksanko tänne enää kirjoitella, mutta menkööt. Ei oo oksennustaudissa muutakaan tekemistä. Tuli aikasemmin hävitettyä nuo Artec me vip vanteet, koska piti saada Rh topline aa:t 18x8,5" et 26

Jos näitä tuuma verran levittäis suuntaan ja toiseen ni vois tulla ihan passeli setti. Mutta aika näyttää!
Sitten meni hermot ja motivaatio! Turhan pieni talli. Uudet ja todella paremmat tilat löytyi melkein heti. Noh ei muutaku alustan osat kiinni ja auto ulos odottamaan hinuria.

Sitten laitoin pari vannetta kasaan uutta testiä ajatellen, koska nyt edessäkin oli kaikki tukivarret kiinni.
Eteen 18x9,25" et laskematta

Taakse 18x10,75 et laskematta

Voisin sanoo, että just eikä melkee! Taakse vähän camberia ja eteen vanteen omat adapterit niin alkaa olee!

Nyt päästään nosturilla tekemään ja motivaation rippeet ovat löytyneet!
Loppuun vanteista! Eli vanteen keskiöt kävi helmikuussa Eekillä maalauksessa ja väriksi valittiin mersun 744. Kultaset pultit ja mutterit tuli rimfix:iltä ja uudet keskimerkit lorinserilta. Näistä jokaiselle mainitulle henkilölle/yritykselle isopeukku! Tästä on hyvä jatkaa.

Ainiin saivat keskikapselitkin kultaiset kuusiokolo pultit.

Jos näitä tuuma verran levittäis suuntaan ja toiseen ni vois tulla ihan passeli setti. Mutta aika näyttää!
Sitten meni hermot ja motivaatio! Turhan pieni talli. Uudet ja todella paremmat tilat löytyi melkein heti. Noh ei muutaku alustan osat kiinni ja auto ulos odottamaan hinuria.


Sitten laitoin pari vannetta kasaan uutta testiä ajatellen, koska nyt edessäkin oli kaikki tukivarret kiinni.
Eteen 18x9,25" et laskematta

Taakse 18x10,75 et laskematta

Voisin sanoo, että just eikä melkee! Taakse vähän camberia ja eteen vanteen omat adapterit niin alkaa olee!

Nyt päästään nosturilla tekemään ja motivaation rippeet ovat löytyneet!
Loppuun vanteista! Eli vanteen keskiöt kävi helmikuussa Eekillä maalauksessa ja väriksi valittiin mersun 744. Kultaset pultit ja mutterit tuli rimfix:iltä ja uudet keskimerkit lorinserilta. Näistä jokaiselle mainitulle henkilölle/yritykselle isopeukku! Tästä on hyvä jatkaa.

Ainiin saivat keskikapselitkin kultaiset kuusiokolo pultit.
Re: Masan w210
Omamielipiteeni on että just hapot, sitten korimassaa hitsisaumoihin, epoksia 2 kiekkaa. Sitten mä laittaisin sitä kiveniskumassaa vähintään 3mm kerroksen pohjaan. Lopuksi väri pintaan. Jos haluaa oikaista, voi hapon jättää väliin mutta epoksin kans tarkkana..masaat kirjoitti:Moi
Pohjasta alkaa olemaan massat revitty pois ja kysymys kuuluukin, että mennäänkö perse edellä puuhun jos vedän 2k happopohjamaali, 2k epoksin ja 2k polyuretaanimaalin? Ja jotain massaa hitsuuttelusaumoihin?
--
Re: Masan w210
väyryses vaan on sitä jotain 

Re: Masan w210
On, nimittäin ruostetta.
JOS joltain löytyy purku väyrystä missä olisi ehjä lattia, niin vinkatkaa!
Käyttöautoakin koittanu metsästää, mutta ei oo mitään mielenkiintosta löytyny.

Käyttöautoakin koittanu metsästää, mutta ei oo mitään mielenkiintosta löytyny.
Re: Masan w210
tuttu juttu
satuolentoja on joulupukki, maahinen ja ruosteeton väyrynen 


Re: Masan w210
Pari viikkoo sit hain uudet lattiamatot ja tänään kävin silppumassa siitä lattian
Oli lapset, tyttöystävät, kaverit, vanhemmat ihmeissää mun operaatiosta.
Jostain kumman syystä haluun valkoisen tai mustan s210 faceliftin, mut ykskään ei oo bensa

Oli lapset, tyttöystävät, kaverit, vanhemmat ihmeissää mun operaatiosta.

Jostain kumman syystä haluun valkoisen tai mustan s210 faceliftin, mut ykskään ei oo bensa

Re: Masan w210
Jarruletkut ei irtoo, eli aattelin vaihtaa koko putken. Uskaltaako putket irrottaa abs boxista ilman, että sekoaa?
Ja saako jostai orkkis jarruputkea ja polttoaineputkea?
Edit. Tarttee varmaan mennä biltemaan kupariputki ostoksille.
Ja saako jostai orkkis jarruputkea ja polttoaineputkea?
Edit. Tarttee varmaan mennä biltemaan kupariputki ostoksille.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Masan w210
Ei sekoa, mutta ei sitä mielestäni sen kummemmin kannata "tyhjätä". Ilmaamalla sitten kierrättää sen jämän sieltä pois. Minä käytin sellaista paineilmavärkkiä, minkä Biltemasta investoin.masaat kirjoitti:Jarruletkut ei irtoo, eli aattelin vaihtaa koko putken. Uskaltaako putket irrottaa abs boxista ilman, että sekoaa?
Ja saako jostai orkkis jarruputkea ja polttoaineputkea?
Edit. Tarttee varmaan mennä biltemaan kupariputki ostoksille.
Kysyitkö alkuperäisiä putkia? w202 oli saatavissa ihan edullisia suhteessa työmäärään. Tuossa naapurin ukon kanssa juteltu, niin hän teettää jossain pajalla valmiita mallin mukaan? Tällöin pitää tietty irroittaa se vanha asiallisesti. Itse hankin seuraavan tällä tavalla.
Tietenkin, kun tekee itse niin saa sitä mitä tulee tehtyä

Värysläisenä hengessä mukana

Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Masan w210
Ei Varsinais-Suomessa taida olla firmaa, jotka vääntäis uudet linjat? Suoraan sanottuna ei kiinnosttais alkaa itte taittelee.
Millaset putken päät/liittimet tarvii edes olla, että sen letkun saa kiinni? Vai onko putken päässä vain kierteet?
Puhalsin eilen takakelkan loppuun ja vedin epoksit niskaa. Jos huomenna kerkiää vetää polyuretaanimaalit niin pääsis ens viikolla vääntää puslia.

Puhalsin eilen takakelkan loppuun ja vedin epoksit niskaa. Jos huomenna kerkiää vetää polyuretaanimaalit niin pääsis ens viikolla vääntää puslia.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Masan w210
Tässä niistä liitostyypeistä ja tuolla kun ryhdyt katselemaan niin tuuppaa kovasti putkenteko-ohjetta ja työkalun käyttöä.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BcUGBdY1zWQ[/youtube]
Itse kyllä ostan valmiit putket, jos vain kohtuudella on saatavissa. Tai sitten olen teettänyt ja vielä ottanut asennuksen lisäksi. Ei ole kovin hyviä tallitiloja, missä pääsee auton alle.
Ei ole kallista tai on mutta, mutta ei liian kallista. Tämä on lisäksi sellaista työtä, missä yleensä saa sitä mitä haluaa.
Eiköhän tätä palvelua saa hydrauliikka liikkeistä? ainakin on ostettu työmaalle sellaisiin vehkeisiin, mitkä on tilattu "mallin mukaan".
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BcUGBdY1zWQ[/youtube]
Itse kyllä ostan valmiit putket, jos vain kohtuudella on saatavissa. Tai sitten olen teettänyt ja vielä ottanut asennuksen lisäksi. Ei ole kovin hyviä tallitiloja, missä pääsee auton alle.
Ei ole kallista tai on mutta, mutta ei liian kallista. Tämä on lisäksi sellaista työtä, missä yleensä saa sitä mitä haluaa.
Eiköhän tätä palvelua saa hydrauliikka liikkeistä? ainakin on ostettu työmaalle sellaisiin vehkeisiin, mitkä on tilattu "mallin mukaan".
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Masan w210 & S124
Hop. Ostin käyttiksen Mercedes-Benz 230TE automaatti. Perus siisti purkki, on nahat, 4xsähkölasit ja kattoluukku.
Ilmastointia ei löydy eikä vakkaria niin vähän on nihkeet ajella...
Mites e36 bemarin tolpat nyt menee eteen? Onko bolt on vai pitikö yläpäät muokata?
Kuva purkista

Myykää mulle RH ZW2! Tai jotkut 17"
Ilmastointia ei löydy eikä vakkaria niin vähän on nihkeet ajella...
Mites e36 bemarin tolpat nyt menee eteen? Onko bolt on vai pitikö yläpäät muokata?
Kuva purkista

Myykää mulle RH ZW2! Tai jotkut 17"

Re: Masan w210 & S124
Aattelin jos vaihtais lankkuun E mallin/faceliftin konepellin, mutta vaatisko se sit uudet umpio myös?
Re: Masan w210 & S124
Noo, emmää tätä pilaa vaikka vähän vois madaltaa.
Aattelin testata lorttoi viikolopun aikana, jos ajelis vaan 18" ja vähän korkeemalla. Entiiä.
Talvella tai ens kesänä/koska lieneekään väykky valmis niin aattelis tämän vetäis ruiskulla yli, laittais alustan kuntoo ja päästelis menemää.
Mutta kertokaa nyt tämä keulahomma?

Talvella tai ens kesänä/koska lieneekään väykky valmis niin aattelis tämän vetäis ruiskulla yli, laittais alustan kuntoo ja päästelis menemää.
Mutta kertokaa nyt tämä keulahomma?
Re: Masan w210 & S124
Ite tykkään faceliftin pellistä. Jos alkaa häiritsee niin vaihdellaa takas vanhaan 

Re: Masan w210 & S124
Noniih. Nyt olis facelifti palikkaa tippunut tontille (konepelti ja umpiot) viellä avarinmaski ja listat lamppujen alle niin alkaa pääsee pohjia. Vanteetkin piti taas ostaa, mutta lankkuun tälläkertaa
Meneekö muuten 210 mersun jouset tähän s124? Olis yhdet -40mm jouset ylimääräsenä...

Meneekö muuten 210 mersun jouset tähän s124? Olis yhdet -40mm jouset ylimääräsenä...
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Masan w210 & S124
Ei taida mennä. On minusta eri numerolla varaosinakin, ainakin tuolla tarvikeosa puolella.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Masan w210 & S124
Voinko hitsata jousikupit väyryseen vai vaatiko ne popparit? Aattelin jos laittais liimaa ja hitsaus kiinni. Kertokaas mielipiteenne?
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Masan w210 & S124
Onhan niitä hitsattukin mutta minulla on sellainen käsitys, että virallinen korjaus on niittaus, ja tietty ehjä pelti taakse. Olen itse pohdiskellut samaa ja laittaisin jollain bitumiliimalla, vetäisin niitit ja lopuksi ainakin jonkinlaisella vuorohitsillä varmistus. Bitumilla tiivistys, niitit varoiksi ja hitsaten oikeasti kiinni. Pelkään, että ihan standardi pihdeillä ei niittiä saa kunnolla kiinni, kun tässä nyt teräsniittiä yritetään kiristää.
=> eli hitsatenkin, jos vain on peltiä mikä pitää.
=> eli hitsatenkin, jos vain on peltiä mikä pitää.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Masan w210 & S124
Eiköhän ne kehoteta niittaamaan kun hitsareita on niin monenmoisia. Ja miksei se niin olekkin, tulppahitsaamalla kun jonkun verran peltejä yhteen hitsaillut, niin jos sen tekee huonosti, niin näyttää kyllä sille että pysyy mutta todellisuudessa ei oo kiinni juuri yhtään, ja sitten kun se kunnolla sulaa niin sitä peltiä saa repiä ja väännellä aivan tosissaan irti. Tulppahitsaamalla, ja reunoille liima, joka ei pääse hitsatessa palamaan, ja joka tiivistää sen sauman täydellisesti ettei varmaan sieltä välistä ainakaan ruostuNastamuumio kirjoitti:Onhan niitä hitsattukin mutta minulla on sellainen käsitys, että virallinen korjaus on niittaus, ja tietty ehjä pelti taakse. Olen itse pohdiskellut samaa ja laittaisin jollain bitumiliimalla, vetäisin niitit ja lopuksi ainakin jonkinlaisella vuorohitsillä varmistus. Bitumilla tiivistys, niitit varoiksi ja hitsaten oikeasti kiinni. Pelkään, että ihan standardi pihdeillä ei niittiä saa kunnolla kiinni, kun tässä nyt teräsniittiä yritetään kiristää.
=> eli hitsatenkin, jos vain on peltiä mikä pitää.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D