w201 sähkövikaa (ABS)
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Kaasuläpälä ruiskun alla on siinä akselilla kolmitoiminen kytkin eli se tunnistaa tyhjiksellä,keskikierrokset ja täyskaasua.
Liitin jossa kolmekohtoa tulee jostain1-2 imusarjatorven kohdalta ja siinä on liitin.
Mittaat ja älyät kyllä toimiiko se koska tyhjiksellä kytkeytyy kaksi,keskialuella taas toiset ja täydellä tapahtuu jotain.
Mutta mittaa ensin mitanneet kytkeytyy niin voin tutkia omista läpäistä miten Se toimii ja saadaan tieto onko se kunnossa?
On niitä joillakin hajonnut mutta ihan simppeli se on .
En voi käyttää hakua tällä mutta täällä on jossakin kuva sen sisästä millainen se on..sellainen relekärkisydeemi
Liitin jossa kolmekohtoa tulee jostain1-2 imusarjatorven kohdalta ja siinä on liitin.
Mittaat ja älyät kyllä toimiiko se koska tyhjiksellä kytkeytyy kaksi,keskialuella taas toiset ja täydellä tapahtuu jotain.
Mutta mittaa ensin mitanneet kytkeytyy niin voin tutkia omista läpäistä miten Se toimii ja saadaan tieto onko se kunnossa?
On niitä joillakin hajonnut mutta ihan simppeli se on .
En voi käyttää hakua tällä mutta täällä on jossakin kuva sen sisästä millainen se on..sellainen relekärkisydeemi
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Kaasuläppä kiinni 2 johtoa yhistää, kaasuläppä täysin auki 2 yhistää. Tämän osan olen vaihtanut ja se olikin alkuperäisen vian aiheuttaja. Eli siis käynti oli korkea ja välillä normaali ja taas joskus kävi 2000 yms.. Eihän se kytkin tunnista muutakuin auki ja kiinni asennot? Näin olen ymmärtänyt.atlas kirjoitti:Kaasuläpälä ruiskun alla on siinä akselilla kolmitoiminen kytkin eli se tunnistaa tyhjiksellä,keskikierrokset ja täyskaasua.
Liitin jossa kolmekohtoa tulee jostain1-2 imusarjatorven kohdalta ja siinä on liitin.
Mittaat ja älyät kyllä toimiiko se koska tyhjiksellä kytkeytyy kaksi,keskialuella taas toiset ja täydellä tapahtuu jotain.
Mutta mittaa ensin mitanneet kytkeytyy niin voin tutkia omista läpäistä miten Se toimii ja saadaan tieto onko se kunnossa?
On niitä joillakin hajonnut mutta ihan simppeli se on .
En voi käyttää hakua tällä mutta täällä on jossakin kuva sen sisästä millainen se on..sellainen relekärkisydeemi
Onko toi imuilmanlämpötila-anturin olemassa olo tossa mesessä oleellinen? Koskaan en ole huomannut mitään eroa ajossa tai käynnissä vaikka johtoliitin irti. . .



Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Nyt kaivattaisiin nopeaa apua. Eli w201 jätti tielle. Auto alkoi valoissa käymään matalampaa tyhjäkäyntiä kunnes sammui. Tämän jälkeen ei enää käynnistynyt eikä startti pyörinyt. Virta siis loppui. Onko vika laturissa vai jossain muualla?
Edit.
Noniin saatiin tutuilta apuvirtaa ja auto ajettua kotio taas. Mittasin auto käynnissä jännitteitä. Akulla hieman päälle 13V, laturin päässä jännite vaihteli paljon 12-14,5v välillä mittarilla mitaten. Onko siis tuo latausjännitteen säädin rikki?
Edit.
Noniin saatiin tutuilta apuvirtaa ja auto ajettua kotio taas. Mittasin auto käynnissä jännitteitä. Akulla hieman päälle 13V, laturin päässä jännite vaihteli paljon 12-14,5v välillä mittarilla mitaten. Onko siis tuo latausjännitteen säädin rikki?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Otase säädin paketti irti kahdella ruuvilla ja voi olla hiilet loppu mutta kun irroittaa sen niin sitten näät ja samalla tutki liukurenkaat ettei ole syvällä urilla
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Säädin paketti irti ja hiilissä adout puolet kuluneet. Liukurenkaissakin oli kyllä selkeää uraa. Vaihdan tuon jännitteensäätimen ja katson josko talven pärjäisi. Ei jaksa ulkona kädet kohmeessa vaihtaa laturia. Katsotaan jos laturin vaihtaisi sitten kesällä.atlas kirjoitti:Otase säädin paketti irti kahdella ruuvilla ja voi olla hiilet loppu mutta kun irroittaa sen niin sitten näät ja samalla tutki liukurenkaat ettei ole syvällä urilla
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Mites tarkka tuo ruisku on lämpötila-anturi(en) ohmien suhteen? Nelinapasesta anturista ristikkäiset vastusarvot -10 astetta: 5,3 kohmia ja 4,8kohmia. Imuilmananturista: 6,6 kohmia. Linkissä joku vastusarvo taulukko eli heittoa kyllä löytyy! http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... us#p680349" onclick="window.open(this.href);return false;
Rupesin epäilemään lämpötila-anturia kun kylmänä käynnistyy paremmin kuin lämpimänä. Ja eikö imuilma ja lämpötila-anturien vastusarvot pitäisi olla samat foorumin saamieni tietojen perusteella`?
Rupesin epäilemään lämpötila-anturia kun kylmänä käynnistyy paremmin kuin lämpimänä. Ja eikö imuilma ja lämpötila-anturien vastusarvot pitäisi olla samat foorumin saamieni tietojen perusteella`?
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Tarkistakaa hiilet laturilta ei välttämättä lataa kunnolla, jos toinen hiili on kulunut/ murentunut ja latauksen varoitus valo ei syty vaikka toinen hiili ei ota kunnolla luikurenkaaseen. Hiilipaketti ja lataussäädin tulevat samassa paketissa Boschin laturiin. 

Meseillään
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Vaihdettu lämpötila-anturi , erelleen kuumana saa sahata pari sekuntia. Tyhjis heiluu mittarin neulan puitteissa eli hyvin vähän ja auto täristää jonkun verran. Sytkäjohot ja tulpat ja jakanjan kansi vaihettu. Kuinka todnäk vian aiheuttajana voisivt olla suuttimet?
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Oletko muuten tarkistanut nokka akselin kunnon?
Mulla tekee samaa mutta ei häiritse...koska joko orastavaa venttiilivikaa ja suuttimiakin olen käytettyjä vaihdellut mutta tainneet olla kaikki huonoja.
Puristuspainemittaus voisi olla paikallaan.
Toisekseen toinen autoni toimii ruisku ihan kuin tehtaalla ja sinne vaihdettu orkkispotikka,suuttimet...ei vielä kantta kun pieniä katkoksia vain tyhjiksellä....kansi on kyllä valmiina odottamassa vaihtoa.
Mulla tekee samaa mutta ei häiritse...koska joko orastavaa venttiilivikaa ja suuttimiakin olen käytettyjä vaihdellut mutta tainneet olla kaikki huonoja.
Puristuspainemittaus voisi olla paikallaan.
Toisekseen toinen autoni toimii ruisku ihan kuin tehtaalla ja sinne vaihdettu orkkispotikka,suuttimet...ei vielä kantta kun pieniä katkoksia vain tyhjiksellä....kansi on kyllä valmiina odottamassa vaihtoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
En ole tarkistanut, mutta kyllä nostajat ainakin naputtaa kylmänä ja jos autoon erehtyy laittamaan täyssynteettistä litkua niin nakuttaa vielä puolilämpimänäkin.atlas kirjoitti:Oletko muuten tarkistanut nokka akselin kunnon?
Mulla tekee samaa mutta ei häiritse...koska joko orastavaa venttiilivikaa ja suuttimiakin olen käytettyjä vaihdellut mutta tainneet olla kaikki huonoja.
Puristuspainemittaus voisi olla paikallaan.
Toisekseen toinen autoni toimii ruisku ihan kuin tehtaalla ja sinne vaihdettu orkkispotikka,suuttimet...ei vielä kantta kun pieniä katkoksia vain tyhjiksellä....kansi on kyllä valmiina odottamassa vaihtoa.

Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Nokka akseli voi kulua ihan loppuun...ollut tyyppi vikaa alkupään koneissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Kertokaas kun haun perusteella luulin tekeväni kaikki oikein.. Eli joutokäynnillä 2-3 navoista mitattuna pulssisuhde oli 46-50 % . Kierroksilla 2500 pulssisuhde 50-54 %. No tästä päättelin että laihalla mennään kun lueskelin topicceja ja ihanteelliset arvot olisivat kierroksilla 39-45 %. Sain ehasta säädettyä tuohon 42-46%. Mutta joutokäyntikin rikastui samalla 36-40%. No eikun ruuvaamaan ilmamassamittarinn päältä joutokäyntiä tohon 46-50%:iin ja kappas kummaa ehan säätö meni pieleen ja oli tuolla n.50%. Potentiometri 0.65 V. Varsinaisena kysymyksenä kuuluu, että onko seokset nyt hyvät ja teinkö säädön väärin? Eli speksit vielä. Joutokäynti 46-50%, kierroksilla (2500rpm) 48-53%.
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Kuumalla konella ja säädä ensin se tyhjäkäynti prosentit ja sitten vasta ehasta ne kierroksella olevat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Siis kun ensiksi säätää tyhjäkäynti prosentit tuohon ohjearvoon ilmamassamittarin päältä eli 45-50% , ja sitten kierroksilla ehasta tuohon n. 39-43 % niin samalla tyhjisprosentit tippuu tonne 40% :iin eli menee vituralleen. Näin itellä ainakin kävi eli ehan säätö rikastutti myös tyhjäkäynninatlas kirjoitti:Kuumalla konella ja säädä ensin se tyhjäkäynti prosentit ja sitten vasta ehasta ne kierroksella olevat.

Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Mistä toi päätelmä kuskin etupyörältä anturin johto poikki? Itellä meinaan vähän ABS-vikaa ja tuntuu tulevan juurikin kuskin puoleiselta etupyörältä. Käytännössä siis startin jälkeen noin 5-10 m kohdalla abs yksikön pumppu raksuttaa. Huomaa vielä paremmin, kun painaa jarrua hieman samassa. Ja jotenkin pers tuntuman pohjalta siis tämä havainto kuskinpuolesesta etupyörästä. Onko siellä herkempi johto/ anturi, joka vaurioituu muita helpommin?JTee kirjoitti:Kuskin etupyörältä anturin johto poikki tai yj-releessä vikaa
-Jerski
w201 2.6E A -91
CLA 180BE -13
CLA 180BE -13
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Tsekkaa läpiviennit , esim irroittamalla konehuoneesta absjohtoliitin ja katso onko nirhautumia. Itellä autto pelkkä liittimien irroitus ja putsaus, tai sitten se saattoi olla uusi yj-rele, mutta ...Jerski kirjoitti:Mistä toi päätelmä kuskin etupyörältä anturin johto poikki? Itellä meinaan vähän ABS-vikaa ja tuntuu tulevan juurikin kuskin puoleiselta etupyörältä. Käytännössä siis startin jälkeen noin 5-10 m kohdalla abs yksikön pumppu raksuttaa. Huomaa vielä paremmin, kun painaa jarrua hieman samassa. Ja jotenkin pers tuntuman pohjalta siis tämä havainto kuskinpuolesesta etupyörästä. Onko siellä herkempi johto/ anturi, joka vaurioituu muita helpommin?JTee kirjoitti:Kuskin etupyörältä anturin johto poikki tai yj-releessä vikaa
-Jerski

Re: w201 tyhjäkäynti vikaa (ke jet)
Nostetaas jo valmista topicciani.
Parivuotta sitten mersuuni ilmestyi tyhmäkäynti häikkää. Tällöin vikana oli likainen potikka, ilmavuodot alipaine ja huohotusletkustossa ja kaasuläpänasento anturi sekä imusarjan esilämmityksen hapettunut anturi. Vikana oli välillä kova tyhjäkäynti ja välillä sammuilu yms kierrosten seilailu. Lisäksi kylmästartin jälkeen auton sai käynnistää uudelleen kun kierrokset vatkasivat 400-1000 kunnes aina n. kolmen sammumisen jälkeen jäi käymään yksinään.
Nyt ollaan viisastuttu paljon ke jetin sielun elämästä mutta vielä on ja pysyy hieman inhoittava vaiva, nimittäin kun hiljennän esim. risteykseen kytkin lattiassa käynti notkahtaa 500+ kierroksen kautta ja nousee hiljalleen tuonne 900-1100 rpm riippuen vähän kerrasta mihin sattuu asettumaan ja notkahtamaan. Kylmänä arempi tekemään tuota mutta lämpimänä myös kierrrokset notkahtaa alle tyhjisrajan eli moottorin lämpötilalla ei paljon ole merkitystä. Toisaalta välillä asettuu ihan suoraan tuohon 1000 + ilman "hakureissua".
Mittarin takaa päätin vaihtaa ajonopeusanturin, mutta ei vaikutusta. Eikä myöskään herjaa vikakoodia ko. osasta. Tämä osa toimii niin että kun nopeus on yli 2km/h jää kierrokset tyhjiksellä 900-1100 rpm jotta absit yms laitteet toimisivat.
Ilmavuotoihin en usko sillä kun yj-releestä nappasi sulakkeet auto kävi koko ajan 1000 rpm ja ei kertaakaan laskenut alle tuon tonnin. Käyminen oli muutenkin tasaisempaa eikä kiekkamittari värähdellytkään niin kuin KE JETIllä ollessan tyhis käy 750 +- 50 rpm.
Osaa jota uusittu ja tarkistettu ja säädetty:
Seokset duty cycle mittauksella (tornista ja ehalta ja potikalta (potikassa ei katkoksia ja on uusi kiinanvalmisteinen))
Tyhmismoottoria koitettu toisella ei vaikutusta
lambda mallia delphi
kaasuläpänasentoanturi
kk-suutin ei vuoda ja toimii oikein
venavarrenkumit ja nostajat vaihdeltu
(huohotinletkusto kaukalo suuttimet +kumit , alipaineletkut ja liitokset ja imusarjan tiiviste vuodot tsekattu ja korjattu tarvittaessa)
Bensapumpun rele kolvailtu ja pumppu ja suodatin vaihdettu
yj rele vaihdettu
tulpanjohot tulpat virranjakaja kansi ja pyörijä uusittu mallia motonet
ecu käytetty auki ei tummumisia ja suihkutettu kontaktiainetta ja puhdisteltu ja mittailtu vastusarvoja
Akku ja laturinhiilet
lämpöanturi ja imuilman anturi
ilmansuodatin ja kaasuvivuston jouset tsekattu ja rasvattu
mikrokytkin toimii
Tuossa listaa mitä nyt äkkiseltään muistuu mieleen mutta HAKUA on käytetty ja vastaavanlaiseen ongelmaan en löytänyt vastausta.

Parivuotta sitten mersuuni ilmestyi tyhmäkäynti häikkää. Tällöin vikana oli likainen potikka, ilmavuodot alipaine ja huohotusletkustossa ja kaasuläpänasento anturi sekä imusarjan esilämmityksen hapettunut anturi. Vikana oli välillä kova tyhjäkäynti ja välillä sammuilu yms kierrosten seilailu. Lisäksi kylmästartin jälkeen auton sai käynnistää uudelleen kun kierrokset vatkasivat 400-1000 kunnes aina n. kolmen sammumisen jälkeen jäi käymään yksinään.
Nyt ollaan viisastuttu paljon ke jetin sielun elämästä mutta vielä on ja pysyy hieman inhoittava vaiva, nimittäin kun hiljennän esim. risteykseen kytkin lattiassa käynti notkahtaa 500+ kierroksen kautta ja nousee hiljalleen tuonne 900-1100 rpm riippuen vähän kerrasta mihin sattuu asettumaan ja notkahtamaan. Kylmänä arempi tekemään tuota mutta lämpimänä myös kierrrokset notkahtaa alle tyhjisrajan eli moottorin lämpötilalla ei paljon ole merkitystä. Toisaalta välillä asettuu ihan suoraan tuohon 1000 + ilman "hakureissua".
Mittarin takaa päätin vaihtaa ajonopeusanturin, mutta ei vaikutusta. Eikä myöskään herjaa vikakoodia ko. osasta. Tämä osa toimii niin että kun nopeus on yli 2km/h jää kierrokset tyhjiksellä 900-1100 rpm jotta absit yms laitteet toimisivat.
Ilmavuotoihin en usko sillä kun yj-releestä nappasi sulakkeet auto kävi koko ajan 1000 rpm ja ei kertaakaan laskenut alle tuon tonnin. Käyminen oli muutenkin tasaisempaa eikä kiekkamittari värähdellytkään niin kuin KE JETIllä ollessan tyhis käy 750 +- 50 rpm.
Osaa jota uusittu ja tarkistettu ja säädetty:
Seokset duty cycle mittauksella (tornista ja ehalta ja potikalta (potikassa ei katkoksia ja on uusi kiinanvalmisteinen))
Tyhmismoottoria koitettu toisella ei vaikutusta
lambda mallia delphi
kaasuläpänasentoanturi
kk-suutin ei vuoda ja toimii oikein
venavarrenkumit ja nostajat vaihdeltu
(huohotinletkusto kaukalo suuttimet +kumit , alipaineletkut ja liitokset ja imusarjan tiiviste vuodot tsekattu ja korjattu tarvittaessa)
Bensapumpun rele kolvailtu ja pumppu ja suodatin vaihdettu
yj rele vaihdettu
tulpanjohot tulpat virranjakaja kansi ja pyörijä uusittu mallia motonet
ecu käytetty auki ei tummumisia ja suihkutettu kontaktiainetta ja puhdisteltu ja mittailtu vastusarvoja
Akku ja laturinhiilet
lämpöanturi ja imuilman anturi
ilmansuodatin ja kaasuvivuston jouset tsekattu ja rasvattu
mikrokytkin toimii
Tuossa listaa mitä nyt äkkiseltään muistuu mieleen mutta HAKUA on käytetty ja vastaavanlaiseen ongelmaan en löytänyt vastausta.
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Mulla on tehnyt tota aivan samaa joskus harvoin. Kun jarruttaa, kierrokset nousee johonkin tonnin pintaan. Tyhjäkäyntiluisti putsattu ja kokeiltu toista, yj vaihdettu, ym ym.
Viimeksi vaihdoin suuttimien tiivisteet. Vanhat oli väljähköt ja niin kovat että tarkka jätkä voisi viskata niillä fasaanin hengiltä.
Tosi harvoin kyllä tekee ja aina lähtee pois kun laittelee uudestaan käyntiin.
Niin harvoin tekee että en voi varmaksi sanoo, mutta ilmaantuisko jopa silloin, kun abs snadisti puuttuu jarrutukseen... Aivan henkimaailman juttuja
Viimeksi vaihdoin suuttimien tiivisteet. Vanhat oli väljähköt ja niin kovat että tarkka jätkä voisi viskata niillä fasaanin hengiltä.
Tosi harvoin kyllä tekee ja aina lähtee pois kun laittelee uudestaan käyntiin.
Niin harvoin tekee että en voi varmaksi sanoo, mutta ilmaantuisko jopa silloin, kun abs snadisti puuttuu jarrutukseen... Aivan henkimaailman juttuja

77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Itellä tekee n. joka toinen kerta tota että kiekat notkahtaajarssep kirjoitti:Mulla on tehnyt tota aivan samaa joskus harvoin. Kun jarruttaa, kierrokset nousee johonkin tonnin pintaan. Tyhjäkäyntiluisti putsattu ja kokeiltu toista, yj vaihdettu, ym ym.
Viimeksi vaihdoin suuttimien tiivisteet. Vanhat oli väljähköt ja niin kovat että tarkka jätkä voisi viskata niillä fasaanin hengiltä.
Tosi harvoin kyllä tekee ja aina lähtee pois kun laittelee uudestaan käyntiin.
Niin harvoin tekee että en voi varmaksi sanoo, mutta ilmaantuisko jopa silloin, kun abs snadisti puuttuu jarrutukseen... Aivan henkimaailman juttuja


Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Ojiz kirjoitti:Itellä tekee n. joka toinen kerta tota että kiekat notkahtaajarssep kirjoitti:Mulla on tehnyt tota aivan samaa joskus harvoin. Kun jarruttaa, kierrokset nousee johonkin tonnin pintaan. Tyhjäkäyntiluisti putsattu ja kokeiltu toista, yj vaihdettu, ym ym.
Viimeksi vaihdoin suuttimien tiivisteet. Vanhat oli väljähköt ja niin kovat että tarkka jätkä voisi viskata niillä fasaanin hengiltä.
Tosi harvoin kyllä tekee ja aina lähtee pois kun laittelee uudestaan käyntiin.
Niin harvoin tekee että en voi varmaksi sanoo, mutta ilmaantuisko jopa silloin, kun abs snadisti puuttuu jarrutukseen... Aivan henkimaailman juttujaIhmetyttää mikä tossa sähköises säädös voi olla kun mekaanisena toimii paremmin
Juuei tietä.. Luulis että katin kyllä polttaa aikanaan, jos ajelee ilman sähköjä. Viimeksi se teki tuon, kun olin vaihtanut ne suuttimien tiivisteet. Sen jälkeen laitoin virrat pois ja käyntiin eikä viikkokausiin mitään. Ehkä jotenkin yhteydessä siihen, kun käytin tietysti johtosarjan irti, ja koska olen nuija, en älynnyt ottaa akun kenkää irti. Akun kenkä irti muuten nollaa vikamuistin ECUlta, jonka tuossa hokasin yksi kerta.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Mulla meni kiinan potikka entiseksi 2kk kuluttua asennuksesta...pinta taas kulunut..laitoin entisen
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Joo itellä kans hajos noin 5kk jälkeen ja sitten ostib uuden jossa mainostettiin 2 vuoden takuuta ja että olis saksassa suunniteltu. Hyvik pelittänyt ja säätönsä pitänyt eikä yhtään katkosta lautasen matkalla.
Tosiaan merssun puristuspaineet tuli kanssa mitattua ja 16-16.5 bar tuloksilla että heittoa sen 0.5bar.
Tosiaan merssun puristuspaineet tuli kanssa mitattua ja 16-16.5 bar tuloksilla että heittoa sen 0.5bar.
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Nyt on ilmaantunut varsinkin kylmänä huono kaasunvastaavuus ja pieni nykiminen alle 1500rpm.. Ehan virrat oli (-) 0,5-1,0 ma kun tarkistin nekin vielä varmuudeksi
Pulssisuhde tk:lla 49-52%. Edelleenkin meinaa sammua kun käyttää kytkimellä. 


Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Onko tossa kaksi vai neljä napainen ecun ja sytkän lämpötunnistin? Eikö noita kahdellakin ole vai oliko kolmella ja neljällä?
Mulla neljällä. Pyöree Xlr-liittimen näköinen kannen päällä flektin anturin vieressä.
Mulla laukes justiin se flektin anturi. Käytetty purkuosa oli onneksi valmiina, senkun roiskas paikalleen...
Mulla neljällä. Pyöree Xlr-liittimen näköinen kannen päällä flektin anturin vieressä.
Mulla laukes justiin se flektin anturi. Käytetty purkuosa oli onneksi valmiina, senkun roiskas paikalleen...
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Nelinapainen multakin löytyyjarssep kirjoitti:Onko tossa kaksi vai neljä napainen ecun ja sytkän lämpötunnistin? Eikö noita kahdellakin ole vai oliko kolmella ja neljällä?
Mulla neljällä. Pyöree Xlr-liittimen näköinen kannen päällä flektin anturin vieressä.
Mulla laukes justiin se flektin anturi. Käytetty purkuosa oli onneksi valmiina, senkun roiskas paikalleen...