..

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

" Mitenkäs toi sytkäpuoli Megalla, kun puolia on 8 kpl ja tulppia tuplat, vaikuttaako version valintaan?"

Ei vaikuta, puolia ohjataan ei tulppia, eikös ne yhtä aikaa kipinöi, vaikka kaksi onki per sylinteri.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1639
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja MouTine »

noroljan kirjoitti:Kait se tarvii askarrella sinne toi Mega ja rakentaa sitten...
Onko toi ihan loppuun asti mietitty juttu? Meneekö pudjetti liikaa yli jos sijoittaisi johonkin esim. Autronickkiin?
noroljan kirjoitti:Tilasin vähän osia Jenkeistä, ne menee sinne kaverille ja tulee jossain vaiheessa suomeen.
[ http://norolampi.com/mese/pakosarja.jpg ]
CLK:n pakosarja, jos toi menisi paikalleen tai edes pienellä muokkauksella.
Just tuommonen kiina-pakosarja tuli mullakin mieleen että vois tähän projektiin sopia. Virtausopillisesti ei kauhean häävi ole, mutta parempi kuin orkkis kattiensa kanssa. Ei vissiin pahan hintainen ollut? Tosta on hyvä jatkaa itse putkia.
sepulaakeri kirjoitti:Ei vaikuta, puolia ohjataan ei tulppia, eikös ne yhtä aikaa kipinöi, vaikka kaksi onki per sylinteri.
Muistaakseni olin jostain lukevinani että kipinät isketään erikseen ihan karvan eri aikaan. Meneehän puolille kolme johtoakin, joten eri kelat sielä on.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

noroljan kirjoitti:Tilasin vähän osia Jenkeistä, ne menee sinne kaverille ja tulee jossain vaiheessa suomeen.

[ http://norolampi.com/mese/pakosarja.jpg ]
CLK:n pakosarja, jos toi menisi paikalleen tai edes pienellä muokkauksella.

[ http://norolampi.com/mese/Magnaflow.JPG ]
Magnaflow 12468 pönttö, Lueskelin "Juha_M117" SECci tarinaa ja näyttäisi menevän kohtuu hyvin paikalleen.
Ei välttämättä ja toivottavasti ei, tule vastaan noiden just tohon projektiin ehdottoman tarpeellisten pakosarjojen kohdalla.

Tuolla DNSF:n puolella on ollut paljon puhetta "itäisestä" ilman suunnasta tulevista,nimen omaan pakosarjoista.

Ovat vähän ohutta ainesta ja koostumus (joku). Mutta ollut ymmärtävinäni että juuri putken seinämän ohkaisuudesta lähteviä ja värinöistä johtuvia hiushalkeemia saattaa ilmaantua. Riippuu varmaan muistakin seikoista mutta kannattaa varautua :thumbup:
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Vielä sen verran että DNSF puolella ne kyllä enemmälti käytössä Turbo koneissa ja tehot luokkaa 300-700hv. ehkä sekin altistaa ?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja jouniu »

http://www.peachparts.com/shopforum/3277203-post25.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jollakin kanukilla on samanlaiset aatokset kun tällä projektilla, kannattaa ehkä olla yhteyksissä?
500SL -90
500whp.net
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Sähän oot tutkinut, hyvä niin että tutkii eikä vaan meinaa.. :D

" Parempi olisi esim. sytytysmoduulit Bosch 0 227 100 211, mutta näitä tarvitsisi sitten 4 kpl ja hinnaksi tuleekin jo n. 700€ "

Eikö yhdel kanavalla vois ohjata kahta puolaa, jos joka tapauksessa ohjaus tapahtuu yhtäaikaa per sylinteri.
Tarvitsee vain 2 sytkämoduulia.

Tämä oli vain ajatus, varmaa tietoa ei ole mutta en nyt heti keksi että miksei onnistuisi.

Jos ei onnistu, niin laita tämmösiä 4, motonetissä tais maksaa 60/kpl,ilman liittimiä.
http://www.autotune.fi/tuote/623/sytyty ... ella-4-syl" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko järkeä/saako tulpanjohdot nätisti asennettua, on toinen juttu.
Mutta sytkä puoli maksais paljo vähempi, mulla on näillä tehty sytkä ja olen ollut tyytyväinen.
Viimeksi muokannut sepulaakeri, Su 02.02.2014 15:11. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Nyt kun oot laittamassa uuden ecun, niin ensimmäiseksi heivata sen maf mäkeen ja map tilalle. Ei edes kannata miettiä saadaanko maffia toimimaan ;)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

En tiedä megasta mitään. Mutta eikö tuon saisi toimimaan ihan normi 8 sytkällä. Ohjaus jaetaan vaan aina 2 puolalle.??

Edit: sitähän voisi kysyä täältä. varmaan löytyisi vastaus
http://www.finsquirt.net/forum/viewforum.php?f=11" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Nuo puolat pitäis tutkia miten ne toimii.

"sytkäkivet" ja ohjausmoduulit on periaatteessa sama asia. Equn 5 voltin ohjauksella ohjataan 12 voltin puolaa, vähä niinku rele mut ei sinne päinkään.

Jos nuo sun puolat toimii 5voltin ohjauksella kuten aiemmin mainitsemani VAG puola, et tarvi välttämättä mitään sytkäkiviä ym. itserakensin tosin transistori ohjauksen siihen väliin et jos sattuu ohops tai jotain, niin mega ei käryä, hajoaa vain ohjaus. Osat siihen ei maksa juuri mitään, 10€:lla saa aika paljon.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:26. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1639
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja MouTine »

On ne aika yleisiä, koska määrämittainen imusarja toimii vain tietyllä kierroasalueella. Sama asia kun esim. kaikenmailman nokkien VVT ja Vanos tyyppiset ajoitustekniikat yleistyneet. Ja nyt kai viimisimpänä ovat pakopaineitakin ruvenneet jossain autoissa ohjaamaan optimaalisiksi läpällisellä takavaimentajalla.

tosi hyvä ja mielenkiintoinen ja havainnollistama tuo imusarjan virtauskuva. Kiitos.

Itseäni kovin kiinnostaa tämä M113 moottorin ilmapumppu ja sen toiminta. Tiedän kyllä miten se toimii ja mikä sen tarkoitus on mutta eniten askarruttaa mihin se tuuppaa tarkalleen ottaen sen ilman? Ennen oon törmännyt että ilmaa pumpataan suoraan pakosarjoihin joko ulkoisesti tai sitten kannessa on ollut pienet ilmasuuttimet pakoaukoissa. Mites Mersun moottorissa? Eikai se voi suoraan palotilaankaan sitä työntää? Sehän rasittaisi älyttömästi lämpökuormalla kansia ja venttiileitä.

Anteeksi offtopic. Mersuprojekti on edelleen kiintoisa. =)
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1639
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja MouTine »

noroljan kirjoitti:Onkohan sulla tossa AMG versiossa koko pumppua?
On siinä pumppu ja huutaa kun auton lyö kylmänä käyntiin. Ja välillä hurahtaa käyntiin liikennevaloissakin jos on kovin kylmää. Vetää muuten pakosarjat komeesti punaseksi jos annat kierroksia pumpun käydessä. Tarviipas tutkia ja googletella tota ilman syöttöä tarkemmin... Kumma ettei ne ole tuossa Kleemannin softassa joka mulla on niin poistaneet mokomaa käytöstä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1639
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Meinasin heittää että olisko flekti portaattomasti ohjattavissa eli PWM tyyppinen, mutta sillon kaiketi flektille pitäisi mennä kolme johtoa. Voi olla että tää on joku vastaava kuitenkin. Toi 7,5A sulake on kokoluokkaa joka viittaisi enemmin ohjaukseen, ei mitenkään flektin moottorillle.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

:thumbup:
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1784
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Khyllä on kova rojekti. Respect!
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja RAM »

Sulla on ilmastointi päällä :D
Tai sitten moottorin lämpötila on ecun mielestä korkeella.

Pääsetkö tuohon asennukseen *:lla kiinni?
Vastaa Viestiin