Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Dixon
Mersumies
Mersumies

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Dixon »

LopenUupunut kirjoitti:
Nozki kirjoitti:Varmaan tuossa tilanteessa heillä on joku syy ajaa tuon verran lujempaa, eli tehtävä, joka edellyttää ripeää paikalle menemistä, mutta ei hälytysajoai.
Taitaa muuten olla niin että Poliisi ei saa ajaa ylinopeutta jollei sinivalot vilku...?

.
Mulla on pieni kutina et saa ku on tehtävä päällä, mutta ei saa vaarantaa muuta liikennettä kuitenkaan. En jaksa ettiä pykäliä ja faktaa ees ny.

Terveelä järellä aateltuna ni "vuosi sajan pijätys" tulossa ni paukahappa sinne valot vilikkue pihhaa ni onko rosvos käpälämäes jo hetki sitten ollu. :D
S124 & W124
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

LopenUupunut kirjoitti:
Nozki kirjoitti:Varmaan tuossa tilanteessa heillä on joku syy ajaa tuon verran lujempaa, eli tehtävä, joka edellyttää ripeää paikalle menemistä, mutta ei hälytysajoai.
Taitaa muuten olla niin että Poliisi ei saa ajaa ylinopeutta jollei sinivalot vilku...?

.
Tieliikennelaki, 25§:
Hälytysajoneuvon, liikenteen valvontaan taikka poliisin, rajavartiolaitoksen tai tullin virkatehtävään käytettävän ajoneuvon kuljettaja sekä poliisiajoneuvon vetämään saattueeseen kuuluvan ajoneuvon kuljettaja saa ylittää tässä pykälässä tarkoitetun suurimman sallitun nopeuden, jos tehtävän kiireellisyys sitä välttämättä edellyttää.
Saa ajaa ylinopeutta, jos kiireellisyys sitä edellyttää. Ei tarvitse vilkkua.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Nozki
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Nozki »

tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:

.
Tieliikennelaki, 25§:
Hälytysajoneuvon, liikenteen valvontaan taikka poliisin, rajavartiolaitoksen tai tullin virkatehtävään käytettävän ajoneuvon kuljettaja sekä poliisiajoneuvon vetämään saattueeseen kuuluvan ajoneuvon kuljettaja saa ylittää tässä pykälässä tarkoitetun suurimman sallitun nopeuden, jos tehtävän kiireellisyys sitä välttämättä edellyttää.
Saa ajaa ylinopeutta, jos kiireellisyys sitä edellyttää. Ei tarvitse vilkkua.
Meinasinkin juuri todeta, että kyllä saa ajaa ylinopeutta tehtävän niin vaatiessa ilman vilkkuja. Mulla ei olisi ollut kylläkään viitsimystä (jos taitoakaan) kaivaa pykäliä esille, ainoastaan itselleni täysin varma (muutamasta aihetta käsittelevästä lehtijutusta luettu ja poliisimieheltä kuultu) oma käsitys asiasta. Mutta nyt ei tartte edes todistella sen enempiä, kun sekin on jo hoidettu. :thumbup:
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
bheinola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja bheinola »

Minä tuossa huomasin vasta syksyn tullen miksi ihmeessä jotkut perässäroikkujat tietyssä kohtaa kotimatkaa osasivat punkea ohi. En nimittäin tiennyt, että eemelin vakionopeussäädin polttelee jarruvalojakin himmaillessaan vauhtia alamäessä. Joittenkin ilmeistä päätellen ovat luulleet minun vilkuttelevan heille jarruvaloja ihan tahallani.
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja pforsell »

bheinola kirjoitti:Minä tuossa huomasin vasta syksyn tullen miksi ihmeessä jotkut perässäroikkujat tietyssä kohtaa kotimatkaa osasivat punkea ohi. En nimittäin tiennyt, että eemelin vakionopeussäädin polttelee jarruvalojakin himmaillessaan vauhtia alamäessä. Joittenkin ilmeistä päätellen ovat luulleet minun vilkuttelevan heille jarruvaloja ihan tahallani.
Tätä en tiennyt minäkään. Mahtaakohan olla muissakin malleissa samaa?
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja MiHe »

pforsell kirjoitti:
bheinola kirjoitti:Minä tuossa huomasin vasta syksyn tullen miksi ihmeessä jotkut perässäroikkujat tietyssä kohtaa kotimatkaa osasivat punkea ohi. En nimittäin tiennyt, että eemelin vakionopeussäädin polttelee jarruvalojakin himmaillessaan vauhtia alamäessä. Joittenkin ilmeistä päätellen ovat luulleet minun vilkuttelevan heille jarruvaloja ihan tahallani.
Tätä en tiennyt minäkään. Mahtaakohan olla muissakin malleissa samaa?
Taas opin minäkin jotain tänään :geek:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
bheinola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja bheinola »

Paskainen takaikkuna auttaa asian havaitsemista pimeän aikaan :)
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
tango
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja tango »

Tuosta lääke eteentunkijoille.
http://www.topgearsuomi.fi/content/vena ... sata-autoa" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin