w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (m103 cad kuvia?)
Re: w202 m102 virittelyä
Turbo myyty,toivottavasti kelpaa seuraavalle omistajalle.
Suunnitelmat muuttu pikkasen, ku syynäili virranjakajaa... Päätin sitte että myyn tuon kkk:n pous ja hankin tähän megan. Eräs paikallinen ladaheppu lupas 250€ propartsin 4syl megapaketin (v1 2.3).
Tarkotus käyttää polttoaineena e85, minkämoisia puristussuhteita suosittelette? Ainakin kannesta squisheja viilaillu tänään, kunnes puolivälis kompura kärys. Puristukset jotain 8-9.5 ku viilaa noi squishit pois, liian matalat vai korkeet? Venakopan otin irti, ja nokat ja keinuvivut oli niin urilla että huhhuh, joten kansi äkkiä irti ja katsomaan misä kunnos sylinterit on, ihan hyvässähän ne, ylhäältä misä renkaat ei oo käyny 89.50, muuten pikkasen kulunu, en oo tarkemmin mittaillu. Tavoite tehoille noin 350hp, joten mitkä männät ja kanget???
Suunnitelmat muuttu pikkasen, ku syynäili virranjakajaa... Päätin sitte että myyn tuon kkk:n pous ja hankin tähän megan. Eräs paikallinen ladaheppu lupas 250€ propartsin 4syl megapaketin (v1 2.3).
Tarkotus käyttää polttoaineena e85, minkämoisia puristussuhteita suosittelette? Ainakin kannesta squisheja viilaillu tänään, kunnes puolivälis kompura kärys. Puristukset jotain 8-9.5 ku viilaa noi squishit pois, liian matalat vai korkeet? Venakopan otin irti, ja nokat ja keinuvivut oli niin urilla että huhhuh, joten kansi äkkiä irti ja katsomaan misä kunnos sylinterit on, ihan hyvässähän ne, ylhäältä misä renkaat ei oo käyny 89.50, muuten pikkasen kulunu, en oo tarkemmin mittaillu. Tavoite tehoille noin 350hp, joten mitkä männät ja kanget???
Re: w202 m102 virittelyä
Tuossa on nyt aika iso ero onko 8 vai 9,5 puristuksia. Itse tekisin niin että jos jää 9,5 voisin harkita ajamista ja jos 8, on se e85 käytettäessä mun mielestä liian vähän. Jää silloin sen e85 hyöty kokonaan käyttämättä. Jos m102 mäntiä ja kankia meinaat niin ei taida saada valmiina oikeastaan yhtään mitään. Itse en ainakaan löytänyt ja teetin custom männät. 350hp on varsinkin vanhoilla väsyneillä vakiomännillä aika paljon.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w202 m102 virittelyä
(lievä mutu)kolmos megaan ja ehkä kakkoseenki saa anturin että voi käyttää Flexfuel seoksia. http://www.autotune.fi/tuote/712/etanol ... x-fuel-e85" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos joskus tulee lähettyä kauvemmas eikä saatavilla E85
Jonkuverran megasta googletellu ku suunnitellu kakstahtipyörään suoraruiskutusta, mutta en tiiä sitte mistä sais suuttimen mikä kestäis lämmöt ku sen kanteen pulttaa.
Jos joskus tulee lähettyä kauvemmas eikä saatavilla E85
Jonkuverran megasta googletellu ku suunnitellu kakstahtipyörään suoraruiskutusta, mutta en tiiä sitte mistä sais suuttimen mikä kestäis lämmöt ku sen kanteen pulttaa.
Re: w202 m102 virittelyä
Aikasemminhan oon jo kirjotellu, että tämä ei tule kilpiin enää
Tuo Flexfuel juttu oli tiedossa, mutta kiitos kuiteskin vinkistä! Tänään pitäs viilailla kansi loppuu, ja mittailla tarkemmin rutut.... Päivitellääs..
E: Minkämoiseen ja kokoseen pärrään oot suoraruiskuu suunnitellu?

Tuo Flexfuel juttu oli tiedossa, mutta kiitos kuiteskin vinkistä! Tänään pitäs viilailla kansi loppuu, ja mittailla tarkemmin rutut.... Päivitellääs..
E: Minkämoiseen ja kokoseen pärrään oot suoraruiskuu suunnitellu?
Re: w202 m102 virittelyä
sori, kun sotken topikkia, mutta mainittakoon nyt, että kun olet tota 2t suoraruikkaria harkinnut, niin olet varmaan tietoinen, että se ruiskutus systeemi vähän erilailla, kun perinteinen 4t moottorin ruisku? siellä on korkeapainepumppu, mikä tekee kovemman paineen kun muutama baari, koska polttoaine ruikkastaan pytyyn, kun siellä on puristustahti jo meneillää kovaa vauhtia. samaten suutin on ihan erilainen. karkeesti vois verrata, että toimii vähän niinkun "commonraili diiselin" ruiskutus.johani kirjoitti:(lievä mutu)kolmos megaan ja ehkä kakkoseenki saa anturin että voi käyttää Flexfuel seoksia. http://www.autotune.fi/tuote/712/etanol ... x-fuel-e85" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos joskus tulee lähettyä kauvemmas eikä saatavilla E85
Jonkuverran megasta googletellu ku suunnitellu kakstahtipyörään suoraruiskutusta, mutta en tiiä sitte mistä sais suuttimen mikä kestäis lämmöt ku sen kanteen pulttaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w202 m102 virittelyä
Tietosia ollaan ja juuri miettiny että mistä sellasen (edullisen) suuttimen sais, tässä toteutettu ihan normi suuttimella ja "normaalilla" paineella ? https://www.youtube.com/watch?v=uzbSsYh8Z9w" onclick="window.open(this.href);return false;pera8x kirjoitti:sori, kun sotken topikkia, mutta mainittakoon nyt, että kun olet tota 2t suoraruikkaria harkinnut, niin olet varmaan tietoinen, että se ruiskutus systeemi vähän erilailla, kun perinteinen 4t moottorin ruisku? siellä on korkeapainepumppu, mikä tekee kovemman paineen kun muutama baari, koska polttoaine ruikkastaan pytyyn, kun siellä on puristustahti jo meneillää kovaa vauhtia. samaten suutin on ihan erilainen. karkeesti vois verrata, että toimii vähän niinkun "commonraili diiselin" ruiskutus.johani kirjoitti:(lievä mutu)kolmos megaan ja ehkä kakkoseenki saa anturin että voi käyttää Flexfuel seoksia. http://www.autotune.fi/tuote/712/etanol ... x-fuel-e85" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos joskus tulee lähettyä kauvemmas eikä saatavilla E85
Jonkuverran megasta googletellu ku suunnitellu kakstahtipyörään suoraruiskutusta, mutta en tiiä sitte mistä sais suuttimen mikä kestäis lämmöt ku sen kanteen pulttaa.
Senhän voi ruiskuttaa heti ku pakoaukko on sulkeutunu tai inan ennen sitä ku ei se polttoainerintama kerkiä ihan pakoaukosta ulos jos sen kantta kohti esim ruiskuttaa (kuten tuossa videolla ?) jolloin painettakaan ei vaadita nii paljoa, toki voipi olla että hyötysuhde kasvais vielä inan jos sen viimetippaan puristusta jättäis tuon ruiskutuksen ja painetta nostais ? tiedä sitte. mutta joo jokatapauksessa jos toteutanki niin voin kertoa että taatusti kaikki vaihtoehdot mietitään läpi ennen toteutusta

Re: w202 m102 virittelyä
Ei oo projekti edistynyt, kun turboa ei oo postista viä noudettu... Ja "uus" kompurakin oli vähän surkee, joten kansi ei oo edistynyt 
Minkämoiset elementit sopii om615 pumppuun? Mekaaniseen.. Ei ainakaa samat mitä 60x pumppuihin? Mistähän löytäs 7-10mm elementit tuommosee? Se malli kiinnostas, kiinasta noita varmaan löytys...

Minkämoiset elementit sopii om615 pumppuun? Mekaaniseen.. Ei ainakaa samat mitä 60x pumppuihin? Mistähän löytäs 7-10mm elementit tuommosee? Se malli kiinnostas, kiinasta noita varmaan löytys...

Re: w202 m102 virittelyä
käyppä hakee halpa hallista ac-16 plus liuotinpesuainetta ja leiki painepesurin kans, saattaa tulla peräti hauska muodonmuutos tuolle 

Re: w202 m102 virittelyä
20min leikin ruuvarin ja paineilman kans, alta paljastu jo joku ihan syöttöpumpulta näyttävä laitos
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 1066_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Suuntaa antava kuva miten mä kiinnityksen aion toteuttaa...

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 1066_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Suuntaa antava kuva miten mä kiinnityksen aion toteuttaa...
Re: w202 m102 virittelyä
mitäpä aijot tuolla pumpulla tehä?
Re: w202 m102 virittelyä
Sinappimersuun, niinku tuossa aijemmin mainitsin. Isohan se on, mutta onha sitä scanian pumppuki saatu toimiin mersun konees.
Re: w202 m102 virittelyä
niin mutta tuohan kutos koneen pumppu. miten aijot saada ruiskutuksen joka pytylle oikeaan aikaan?
Re: w202 m102 virittelyä
Onko kutoskoneissa männät sitten erilailla kun 180° välein? Kun nelosessa 2 on ykk, niin 2 on akk.. että kai se kutosissa samallalailla? Vai mitä tarkotat?
Re: w202 m102 virittelyä
Eikös turbosaabissakin ole kutoskoneen k-jetti. Kaks lähtöö vaa tulpattu.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: w202 m102 virittelyä
Otan kaks elementtiä pois, jos sitä haetaan.
Re: w202 m102 virittelyä
Siis nelitahti moottorin kaikkien sylintereiden työtahit käydään kerran läpi kahden kierroksen aikana oli niitä sylinterejä minkäverran hyvänsä.
Eli nelos koneessa 180 asteen välein, kutos koneissa 120asteen välein ja kasi koneissa 90 asteen välein.
Eli nelos koneessa voit käyttää kasin syöttöpumppua kunhan poistat sytytysjärjestyksessä jokatoisen elementin, kutos koneen et, ellet tee pumppuun uutta nokka-akselia.
Eli nelos koneessa 180 asteen välein, kutos koneissa 120asteen välein ja kasi koneissa 90 asteen välein.
Eli nelos koneessa voit käyttää kasin syöttöpumppua kunhan poistat sytytysjärjestyksessä jokatoisen elementin, kutos koneen et, ellet tee pumppuun uutta nokka-akselia.
Re: w202 m102 virittelyä
Hyvä että tuli selväks ennenku aloin sovittaan pumppua tähän!
Pitää siis ruuvata jostai vehkeestä joku toine pumppu irti 


Re: w202 m102 virittelyä
Juu on, mutta polttoaine menee silti ilmamäärän mukaan (määräjakaja), ei toimi sama ajatus.Mr300 kirjoitti:Eikös turbosaabissakin ole kutoskoneen k-jetti. Kaks lähtöö vaa tulpattu.
-83 190E 2.3
Re: w202 m102 virittelyä
Eli onko vitoskoneessa työtahdit 180 asteen välein vai 120 asteen?
Re: w202 m102 virittelyä
Seikkailin googlessa ja osu silmään, että ootpa muuten naapuripitäjästä. Ootko "hokkasen" kans jutellu tuosta megasta, jos tunnet edes kyseistä herraa? Sehän sielläpäin niitä ladoja rustaa ja taitaapi olla mega ajossakin yhdes vehkees (tai ainakin oli).... Tsempillä eteenpäin ja koita saada jotain järjellistä aikaseks! Tuun tuolla coupella sinnepäin suhistelemaan kyllä jahka saan rattaat liikkeelle 

Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: w202 m102 virittelyä
No, hokkasen kanssa whatsapissa jakanu melkein kaikki mietteet noiden romujen kanssa ja siltä se megakin pitäis ostaa! Haluan kyllä nähdä tuon sun projektin livenä. Kaikista kiinnostavin ptojekti foorumilla.
Re: w202 m102 virittelyä
Että oli laadukasta spekulointia topicci täynnä.. M102 lentää romuläjään, eipä siitä moottoriksi ollut. Seuraavan tarinan jälkeen, kukaan ei luultavasti seuraa topiccia jaja..? Elikkäs, nyt on ihan oikeesti tarkoitus sovittaa audin 2.5TDI moottori jollain mesen manuaaliloodalla..

Elikkäs saatu tuo adapteri hitsailtua. Huomenna sorviin ja tasaseksi pinnat, että saadaan kaikki keskelle. On myös muutakin hommaa jolla keskitetään, kerrotaan lisää huomenissa. Tarkoitus levittää vanteet, ja tehä kaikenmailman driftaus modit, joku driftmissile tääkin on niinkuin toi venäjän rauta alhaala.
Alko myös jostain syystä drifting kiinnostamaan tossa kesällä. Keväällä sitten tuli ostettua tuolta Hokkaselta lada. Tais olla virhe...
http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... ssile.html" onclick="window.open(this.href);return false; Siihen taas tarkotus sovittaa m103 tai m104, kun sellasen löydän. Jos joltain löytys ja haluais vaihtaa om604 koneeseen, sähköseen syöttöpumppuun ja sähkölootaan niin ottakaa yhteyttä, päikseen menisi!!

Elikkäs saatu tuo adapteri hitsailtua. Huomenna sorviin ja tasaseksi pinnat, että saadaan kaikki keskelle. On myös muutakin hommaa jolla keskitetään, kerrotaan lisää huomenissa. Tarkoitus levittää vanteet, ja tehä kaikenmailman driftaus modit, joku driftmissile tääkin on niinkuin toi venäjän rauta alhaala.
Alko myös jostain syystä drifting kiinnostamaan tossa kesällä. Keväällä sitten tuli ostettua tuolta Hokkaselta lada. Tais olla virhe...

http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... ssile.html" onclick="window.open(this.href);return false; Siihen taas tarkotus sovittaa m103 tai m104, kun sellasen löydän. Jos joltain löytys ja haluais vaihtaa om604 koneeseen, sähköseen syöttöpumppuun ja sähkölootaan niin ottakaa yhteyttä, päikseen menisi!!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: OM604 low-budget ST?
Asiallista toimintaa, täältäkin respect!dealer kirjoitti:Hatunnosto täältäIkääkin on mulla vasta 14, mutta tällästä ratapeliä tästä aattelin rakentaa.
Aufrecht Melcher Grossaspach
Re: w202 NYT vauhdittakaamme VAG 2.5TDI moottorilla
Nyt ikää on jo vuosi enemmän.. Kauheeta hommaa tuo adapterin sorvailu.... kuulo menee ja hidasta ja jälki rumaa. Mutta melkein valmista jo on. Mitä veikkaatta, paljon mahtaa saada voimaa tuosta 10v dieselistä? Syöttöpumpun muokkasin sähkösestä mekaaniseksi. Periaatteessa kun vääntää kaasun pohjaan elementit antaa maksimimäärän... 

Re: w202 NYT vauhdittakaamme VAG 2.5TDI moottorilla
onkossiellä minkäännäköstä kierrostenrajotinta 

Re: w202 NYT vauhdittakaamme VAG 2.5TDI moottorilla
om604-m102-vag 2,5tdi . Aina vaan mennään syvemmälle suohon 

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 NYT vauhdittakaamme VAG 2.5TDI moottorilla
Eei muuten ole. Räjähtää siis, pitää hankkia 1.9tdi pumppu osiksi.
Jep, vaan minkäs teet kun ei oikeen tuppukyläs keksi mitään järkevää "pätkäduunia", niin mistä sitä mopojonne rahnaa löytäs.. Todennäkösesti moottori vaihtuu vielä joskus ellei auto mene muutamalla satasella kaupaksi valmistuessaan.
Jep, vaan minkäs teet kun ei oikeen tuppukyläs keksi mitään järkevää "pätkäduunia", niin mistä sitä mopojonne rahnaa löytäs.. Todennäkösesti moottori vaihtuu vielä joskus ellei auto mene muutamalla satasella kaupaksi valmistuessaan.
Re: w202 NYT vauhdittakaamme VAG 2.5TDI moottorilla
audin rivi vitonen on kova kone. kestää ja kestää myös ottaa aika hyvin voimaa. ei ole paska moottori tuo. siis jos tämä nyt on se 5 pyttynen 2,5 litran turbodiesel sähkömekaanisella jakajapumpulla. noita on tuttavilla ollu aika paljon, eikä ole pahaa sanottavaa noista moottoreista. 

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w202 NYT vauhdittakaamme VAG 2.5TDI moottorilla
Juurikin tuo motti! Sanovat että pitää suuttimet vaihtaa jos haluaa paljon enemmän voimaa irti. Pitäisi melkein löytää jonkun VAG 1.9l moottorin syöttöpumppu löytää josta saa tuon mekaanisen kannen. Jollain foorumilla joskus näin sellaisen swapin...