MB 300 OM603 St goes OM606

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Ei pelaa niin ei pelaa, öljypumppu parillaki tapaa ja kertaa kokeiltu ja todettu toimivaksi, läpikäyty vivustot ja anturat sekä ulkoapäin että öljypohjan sisältä, edessä on siis laatikon irroitus ja jm koneelle lähettäminen ja neuvottelu maksupuolen asioista, kyllähän sitä jonkinmoisen käyttöauton hinnalla luulis yli 1000km toimivan laatikon saavan ja vielä kun ei ole päässy sitä leipääkään antamaan ahtojen puutteen vuoksi :?
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
mikaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 03.04.2011 22:17

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja mikaman »

Toivottavasti selviää mikä sitä laatikkoa hiertää. Jos vika on aiheutunu JM toimenpiteistä, menee varmaan heidän piikkiin.
Tän kesän ajelut meni sit vähän sivu suun... Nooh sulla on pitkä talvi aikaa hifistellä peli valmiiksi ensi kesää varten 8)
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Joo elikkäs Jm koneesta tuli tänään soitto että oli laatikko aukastu ja vikaki selvinny, painekanavan yks tiiviste oli halaki ja vuosi, kuulemma tiivisteen laatu vaihtunu joku aika sitte ja nyt oli ensimmäinen tämmönen tapaus. Onneksi Jounilta löyty vielä vanhaa tiiviste mallia ja aiko niputtaa lootan kasaan tällä viikolla kuluitta, myös toimitukset ees taas mukaan lukien. Tässäpä onki sitte hyvää aikaa värkkäillä lastentauteja pirssistä poijes ja parannella ahtoputkia ja pakoputkistoa :thumbup:
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Laatikko tuli huollosta ja laitettiin paikalleen mutta auto ei enään yritä edes käymään? Kumpi nuista laatikon sähkö anturoista on vaihdekepin asentotunnistin?
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Se mihin menee paksummat johot.
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Minkälainen systeemi siellä on öljypohjan alla mikä tekee sen vaihekepin asennon tunnistamisen? Siellä se kaikista luultavimmin vika on, kaikki kuiten pelas ennen laatikon korjauksessa käyttöä ja ei oo tully koskettua niihin anturoihin seisonnan aikana. Piruko kerkes jo sen 3l laittaa öljyäki laatikkoon :/

edit. tai mikä siellä vois olla ettei tarttaa, eikö tämän pitäis n vaihteellaki tartata mitä ei oo kyllä ikinä tehny, ainoastaan p vaihde päällä. starttihan pyörii kyllä suoralla virralla
Viimeksi muokannut GL Jokke, Su 09.11.2014 00:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

se katkasia on siinä laatikon kyljessä vaihevivussa ei öljypohjan sisällä.

onko pistoke kunnolla paikallaan?
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

niijustiinsa että sielä sisällä ei ole hiluja mitkä vaikuttaa, onjoo pistokkeet katottu moneen kertaan, mikä sen perällä olevan anturin tehtävä sitten on?
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Siis perässä vai vaihrlaatikon takapäässä? Perässä on abs anturi ja vaihelaatikon perässä on kickdownin solenoidi.
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Vaihelaatikon takapäässä siis juu :D onko sille vaihelaatikon kyljessä olevalle katkasijalle mitään ohitus tapaa että pääsis kokeilemaan onko vika siinä?
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Joo... auto saatiin käymään vaan ei oo vaihteita vieläkään..ttu kumma homma. Auto lähtee railerilla paikan päälle. Enään ei riitä kiinnostus alkaa turhaa irrottelemaan laatikkoa ja laittamaan takasin... :evil:
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Jouniin otin yhteyttä ja selvis ettei tiiviste ollutkaan rikki. Laatikko oli käyny atomeina ja kaikki mekaaniset osat oli kunnossa, Venttiilikoneistossa oli turbiinille öljylinjaa aukovan venttiilin välissä jotaki paskaa mikä esti öljyn pääsyn turbiiniin. Täytyy siis ottaa koneisto pöydälle ja kattoa onko sama ongelma ja puhistaa linjat ja lauhutin.
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

venttiilikoneisto on nyt käyty läpi kaikki osat toimi eikä ollu mitään likaa. Voisko se sitte olla turbiini mikä saikka, ois ensimmäinen jm koneen historiassa :shock:
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Auto liikkuu vihdoin ja viimein omin voimin,iso kiitos siitä JM koneen Jounille, joka jakso olla mukana auttamassa alottelevaa harrastelijaa. Elikkä vikahan oli loppupelissä täysin omassa sylissä, liekkö tuo nyt yllätys ku näitten kans tolskaa... :D Venttiilikoneistossa oli yksinkertasesti vain jokakerta paskaa roskaa rottia oravia mitälie mutta se jumitti sitten venttiilien toimintaa senverran että ei auto liikahellu. Onhan se mukava päässä taas käyttämään oman röntän rattia muuhunki ku pään hakkaamiseen siihen. Paljon on taas tehty ja virheistä opittu mutta täytyy sanoa että en oo ikinä törmänny moiseen sinnikkyyteen ja asiakaspalveluun mitä JM koneelta sai, tietotaito ja etenki se ammattitaito on kaverilla hallussa kyllä! Nyt vain seuraillaan että kaikki pelaa ja onhan tuossa huoltohommiaki, pakoputken kannakkeitten uusimista, ovitiivisteitten uusimista, polttoaineletkujen vaihtoa ja pitäis kutosen päädystä alkaa vaihtamaan jossain vaiheessa venttiilinnostimia ku senverran roklattaa jo, onko siitä kellään antaa mitään fiksuja vinkkejä tai erikoistyökaluhommia? Vai onko muutako ottaa irti ja vaihtaa, tottakai nokka-akseleitten kans tarkkaavaisuutta ettei mee väärälle jaolle ja ettei sinne koneistoon muutenkaan niitä rottia sun muita elukoita kovin montaa menis... :D
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

Hyvä että nyt liikkuu omin voimin. Mutta täytyy sanoa että Jokke, hieno mies, osaa myöntää tehneensä virheen. Siihen ei aina joka poika pysty. Ja vielä JM:lle asiaan kuuluvat kehut niin avot.
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Joo onhan nuot, mutta tarpeeksi ku jaksaa yrittää niin kylläpä ne sitte siitä seleviääki :D Kaikista luultavimmin moska koneistoon tuli ulkoisen öljynlauhuttimen linjoista, oisko sitte hydrauliletkun sisus alkanu irtoamaan, siellä kuitenki oli kumimoskaa niin että oli sama tehä kaikki linjat uusiksi.
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Alkais pikkuhiljaa katsastus lähestyä tällekki vaunulle, ens maanantaina päästöt ottamaan ja kattomaan mitä se katsuri tuumaa. Pissapojan säiliö tuli laiteltua paikalleen, töötti, suuttimien ylivuotoletkut ja pakoputken kannakkeita uusittua. Vielä olis vuodon paikannuksia ja korjailua jäljellä, oikiastaan kaikki mahdollinen vuotaa...laatikon pohjan kanssa tullu pitemmän aikaa tapeltua kun ei meinaa pitää, ö pohja on uusi kuin myös tiiviste eikä tiivistepinnalla ole orkosta tai moskaa välissä, momentti avaimella kiritty paikalleen. Vielä vois pitää mahollisena että kierteessä paskaa ja valehtelis sitte tiukkuuden. Onhan tässä talvi aikaa värkkäillä, hyvät joulut nyt vain kaikille foorumilaisille!
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Katoppa ettei vuoda öljytikun sisäänmeno reijästä. Itsellä vuosi sieltä välistä kun tikku oli hieman vinossa moniventtiilikoneen vaihdon jälkeen. Laitoin uuden paksumman o-renkaan tikun alapäähän ja kiristin tikun laipan suoraan laatikkoon nähden, niin loppui laatikon öljyvuodot kokonaan.
IG: @pyrytakkunen
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Täytyy tarkistaa kun seuraavan kerran pääsee auton alle, ei meinaa venttiilinnostimet tykätä näistä -30 pakkasista ku meinaa liimailla kiinni :D niitäki pitäis joutaa vaihtelemaan
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Kuva[/URL]

Siinäpä se katsurin syynäyksessä, samalla pääs hyvin tutkimaan laatikon öljyvuotoa, näyttäis että jostaki takapäästä se vuotaa vieläki aika rankastikki, keula on kuiva mittatikun putkenkin ympäriltä. Täytyy kokeilla tehä uus tiiviste pohjaan ja kattoa pitääkö. Pomppashan se ku seisontajarrun prkl meni jumimaan toiselta puolen ja maavara oli turhan matala, alunperin tuli halliin hakemaan minut että pääsi irti nosturilta :D Täytyy vaihella uudet kengät seisontajarruun ja maavaralle tehä jotain, isommat renkaatki jo kelpais kuulemma...
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Tuli saatua tuo käyttis pumppuvikanen 220d kuntoon niin saa tämä rojekti jäähä odottelemaan kesää ja uusia suunnitelmia, ei oikein oo talviautoksi tuosta eikä oo vielä ainakaan kunnon tiloja missä talven rakentelis :? Onko porukalla kokemusta delphin pumpuista? Raptecilta tuli tilattua semmonen tuohon 220d ja hyvin pelaa, ainaki kuullu että olis hyvä valmistaja, toivottavasti ainaki lucasia parempi :lol:
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Niin eikös se delphi ole entinen lucas?
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

jukkis. kirjoitti:Niin eikös se delphi ole entinen lucas?
No niihän tuo näyttäis, liekkö yhtä paska sitte seki...Aikapa sen näyttää, 50tkm välein on ainaki lucas porsinu.
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Jaha pitkästä aikaa kirjottelis jotaki tännekkin. Auto on ollu seisonnassa ja silläaikaa on tullu hommailtua toinen w124 mese jääratarojektiksi, siitä sitte myöhemmin kesällä, mutta pääsi se luovuttamaan jo kesärojektiin mustaa sisustaa ja porista kun saa joskus 94vm e400 w124 nahkajakkarat Sodankylän perukoille kuljeteltua niin alkais lopullinen vaihto operaatio. Nyt on ollu työnalla vähän ristiriitanen kokeilu itelle sisustan puuosien kans, eli on tullu hiottua tumma lakka pois ja tilalle kirkas. Vielä ei oikein osaa sanoa juuta eikä jaata onko hyvä, mutta omaan mieleen miellyttää ainaki noin irtonaisina osina :roll: Kojelautaan tuli tehtyä ahtopainemittarinpaikka ja flektin kytkin toisen raitisilma ritilän tilalle. Kuhan saa työkaluja ja osia hommailtua niin olis luvassa keväämmällä vaihella moottorista kampiakselin stefat, polttoainelinjoja ehkä jopa vaihtaa isompiin ja tehdä välisäiliö, kaiken varalle ja pumppu lähtee huoltoon ja ehkä pieniin muutostöihin :D kuskinpuolen ahtoputki pitää muuttaa kans paremmin istuvammaksi, pois abs yksikön tieltä. Pakoputkea on tullu suunniteltua että laittaisko kokonaan 4" vai pelkkä downpipe 4" ja siitä sitten 3 tai 3,5" lopputorvi, mitä porukka mieltä? myöskin auton alla on töitä hydrauliöljy linjojen kanssa. Hommaa ois taas jonkuverran mutta pyritään saamaan kesään tämäki rönttä ajoon, onhan tässä vielä aikaa... :?

Sitte pari kuvaaki ettei mene aivan kirjotteluksi.

Kuva

Kuva
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Mikään maalari kun en ole niin kysynki neuvoa että mitäs tavaraa porukka suosittelee hitsaussaumojen päälle ja minkälaista maalia, montaaki ja missä järjestyksessä?
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Ite oon käyttäny 2K epoksi pohja- ja pintamaaleja paikkojen ja hitsisaumojen maalauksessa, puhistat vaan sen sauman teräsharjalaikalla ja karhunkielellä karhentaa paljaat pellit sekä kiiltävät maalipinnat. Tärpätillä tai jollain muulla pyyhit pinnasta rasvat pois ja eikun maalit niskaan. Toi epoksi ei oo kovin ronkelia tarttumiseltaan ja kestää hyvin kolhuja ja naarmutusta. Ei myöskään lohkeile vaikka pelti pääsisi taipumaan maalin kuivuttua. Epoksi on ehkä parhaimmillaan puhtaalle peltipinnalle, mutta ei ala kiehumaan vaikka alla olisi jotain yksikomponentista paukkumaaliakin. Huom. epoksi pintamaalin päälle ei voi kitata muovikitillä, lohkeilee irti, mutta epoksipohjamaalin päälle voit maalata mitä vaan maalia, epoksi pohjamaalin päälle voi kitata perus muovikitillä. Epoksi maalit ei liukene tinnerillä taikka tärpätillä, vaan vaativat epoksi ohenteen, samalla aineella onnistuu myös ruiskun puhdistus. Epoksi maalia ei voi yleensä säilyttää muovisissa astioissa koska ne sulavat. En tiiä vastasko tää siun kysymykseen :D
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

6Vastas oikein hyvinki! Kiitokset :thumbup:
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: MB 300 OM603 St goes OM606

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Jotaki on tullu rojektin kans touhuiltua ja vielä on jonkuverran tekemistä jäljelläki, mutta pyritään että auto ois ajossa 25.4 pidettävään mersumiittiin mennessä :)

Aluksi tuli purettua autosta sisusta pois, ruskea sisusta sai luvan väistyä mustan tieltä. Musta sisusta penkkejä ja ovipahveja lukuunottamatta löyty toisesta autosta joka tuli hommailtua, 250d -86vm
Sisäpuolen pohja autosta oli yllättävänki hyvässä kunnossa ikäisekseen, tietenki ainahan näissä hommaa olis jos oikein alkais syynäämään, mutta välttää mulle :thumbup:

Kuva

Kuva

Sitten pestiin vähän autoon tulevia osia, eka imurointi sitte kunnon pesu aineen kanssa, yllättävän monta tuntia sai tuohonki hommaan kuluttaa.

Kuva

Lattia sen luovuttavasta autosta oli kyllä hirveässä kunnossa. kunnon imurointi ja pesu teki terää, alemmassa kuvassa vasta imuroinnin jäljiltä.
Kuva

Kuva

Ovipahvit oli hyvässä kunnossa kun ne sain, niille kevyt pesu ja nahankäsittelyaine päälle, kuten kaikille muillekkin sisustan osille. Samalla tulee kokeiltua vaaleita puuosia 8)
Kuva

Kuva

Penkit tulivat porista E400 mersusta, ortopedit ja sähkösäätö muistipaikoilla, myös sähkösäätöiselle ratille tuli johdot valmiiksi, jos joskus innoistuisi ohjauspylvään vaihtamaan :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ovipahveja joutui vähän leikkomaan jotta sai penkkien ohjausyksiköt sopimaan.
Kuva

Sitten jäikin sisusta seisomaan vähäksi aikaa lattian kiinnikkeiden puuttumisen vuoksi, jotka pitäisi tällä viikolla kustin polkaissa tallille :) Silläaikaa alettiin tekemään moottoripuolta.

Auto tallinsuulle ja norsu hollille
Kuva

Moottori ulos korista ja pukkiin.
Kuva

Nokka-akselien tarkistusta ja koneiston puhistusta.
Kuva

Kaikki polttoaine puolen letkut pumppuun ja korin puolelle tuli uusittua klemmareineen päivineen, moottoriin vaihdettiin kampiakselin etustefa ja takastefa vaihtuu huomenissa. Suuttimien lämpölevyt tuli myös vaihdettua uusiin ja muutamia öljyletkuja ja lähtöjä muokkailtua ja uusittua. Om606 alkuperäinen polttoaineen lisälämmitin korvattiin peitelätkällä ja 603 lämmitinkin lähti varaston hyllylle. Pumppuun tehtiin hallilla uudenlainen dieselmeken tyylinen ahdonalainen syötönsäätö. Koriin olisi tarkoitus lähipäivinä tekassa downpipelle lisää tilaa ja yks paikka abs yksikön taakse, tästä lisää myöhemmin.

Uusi etustefa paikoillaan.
Kuva

Tuollainen 22mm jatkettu avain piti tekassa että sai suuttimet irti. Kaappari oli kätevä aluslevyjen poistossa ja laitossa.
Kuva

Kuva

Kuva

Syötönsäädön osien tekoa
Kuva

Valmiina
Kuva

Moottoria pukissa pyöritellessä hoksasin tämmösen pikku halkeaman alun, ei läpi asti mutta vaatii paikkausta, kokeillaan nyt aluksi kemiallista metallia.
Kuva

Tänään pesasin moottoritilan ku sattu olemaan lämmin päivä, kohta saisi alkaa leikkomaan ja hitsailemaan peltiä, kävin lvi liikkeestä 1mm peltiä ison levyn ja IiroS neuvojen mukaan pohjamaaliksi valikoitui 2K pohjamaali jonka päälle tulee perus 1K 702m värikoodilla oleva maali.
Kuva

Jospa se siitä taas, huomenissa kävis kampuran takastefan kimppuun niin alkaisi olla moottori taas valmis keulalle nostettavaksi :)
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Vastaa Viestiin