Paawo kakkonen - OM648
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Käykö tuo 400sen pumppu tuohon ns. Bolt on?
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Alun toista tonnia.JP74 kirjoitti:Paljonko muuten oli hinta ko. pumpulle...?dealer kirjoitti:Viikolla kävi pajalla 211 OM648 jossa omistaja arvioi olevan 350/800, taisi sinulla tuikku olla sormet pelissä siinäkin ohjelman osalta. Kyseisessä autossa AMG suuttimet ja katseltiin 400 pumpun hintoja.
wiimax.fi
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
400cdi,n pumppuja saa ebay´stä parilla sadalla käytettynä ja jollain lailla "huollettuinakin" kolmella ja puolella sadalla.
Asennus ei aivan bolt-on ole, muttei kovin vaativakaan.
Eri moottoreissa hiukan eri osat ahdistaa...
Muutama tunti menee.
Varsinkin 1350bar järjestelmissä aika rajun syötön lisän antaa, kun railpainetta sitten nostaa reilusti.
1600bar järjestelmästä railpaineanturin vaatii kunnolla toimiakseen.
Semmoiset 320hv vakiosuuttimilla W210 320cdi´stä toooodella reilulla paineella ja hiukan modatulla ahtimella.
Matalamman paineen järjestelmissä paineen nosto antaa suhteessa enemmän "hyvää", kun että 1600bar nostetaan 1800,n.
1600bar ruiskutusjärjestelmä on kuitenkin huomattavasti toimintavarmempi, kaikin puolin.
400cdi,n pumppuja saa ebay´stä parilla sadalla käytettynä ja jollain lailla "huollettuinakin" kolmella ja puolella sadalla.
Asennus ei aivan bolt-on ole, muttei kovin vaativakaan.
Eri moottoreissa hiukan eri osat ahdistaa...
Muutama tunti menee.
Varsinkin 1350bar järjestelmissä aika rajun syötön lisän antaa, kun railpainetta sitten nostaa reilusti.
1600bar järjestelmästä railpaineanturin vaatii kunnolla toimiakseen.
Semmoiset 320hv vakiosuuttimilla W210 320cdi´stä toooodella reilulla paineella ja hiukan modatulla ahtimella.
Matalamman paineen järjestelmissä paineen nosto antaa suhteessa enemmän "hyvää", kun että 1600bar nostetaan 1800,n.
1600bar ruiskutusjärjestelmä on kuitenkin huomattavasti toimintavarmempi, kaikin puolin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Voiko 1600 järjestelmästä nostaa painetta jonkinverran vai särkyykö pumppu kättelyssä?
W221 320 CDI
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
Joo, voi
Joo, voi
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
Pikkuisen asiaa isommasta pumpusta.
Tämä koskee molempia "suoria" malleja 320cdi,tä, 1350bar ja 1600bar järjestelmiä.
Kummassakin vakiona oleva korkeapainepumppu on viritystä ajatellen alimittainen, niiden tuotto loppuu heti jo kättelyvaiheessa, ennen kuin päästään edes kunnolla alkuun.
1350bar järjestelmässä isomman pumpun hyöty ehken vieläkin suurempi, koska pumppu on suhteessa paaaljon pienempi, kuin hiukan uudemmassa.
Huomioitavaa tässä vakio pumpun kapasiteetissa on se, että ei se heti kerrasta lopu se tuotto, kuin veitsellä leikaten, vaan se alkaa pikkuhiljaa hiipumaan. Ja korkeapainejärjestelmän tärkein yksittäinen osa, suutin on siellä putkiston viimeisessä sokkelossa. Kun suuttimen sisällä alkaa paine hiipumaan, niin sitä on aluksi vaikea todentaa mitenkään. Sitä vaan toteaa että "varmaan hyötysuhde huononee niin paljon", joka on osaksi varmaan tottakin, muttamutta, asialla on varmaan muitakin puolia ...
Sellaisella pumpulla, jossa tuotto riittää yltäkyllin joka tilanteeseen, vaikkei suuttimet niin viimmeisen päälle iskussa olisikkaan, on mahdollista saada kuitenkin hyviä tuloksia, koska kaikki polttoaineen paineella toimivat komponentitkin toimivavat edelleenkin juuri niin kuin niiden pitääkin.
Kuinka ollakkaan, mersullahan on tieten mallistossa sellainen pumppu, joka täyttää tämän tarpeen hienosti, 3,0AMG/400cdi railpumppu.
Kaikki versiot käy kaikkiin suoriin moottoreihin, hiukan eri muutoksia eri tilanteissa, asennus vaatii jo hiukan asian tuntemista, ei ihan helppo enää.
Tuosta vanhemman kasikoneen pumpusta tekee erinomaisen suurien elementtien lisäksi se, että siinä on integroituna lisäksi hammasrataspumppu joka imee tarvittaessa polttoaineen tankista ja nostaa pumpun sisäistä toimintapainetta, lisäksi se on cr3 pumppu, joka tarvittaessa pystyy 1800bar paineeseen, siitäkin on jo vuosien kokemus.
W210, 320cdi
Railpaine 1600bar, vakiot suuttimet, paljon pikku muutoksia, omistaja on ammatti-ihmisiä.
~327/840

Pikkuisen asiaa isommasta pumpusta.
Tämä koskee molempia "suoria" malleja 320cdi,tä, 1350bar ja 1600bar järjestelmiä.
Kummassakin vakiona oleva korkeapainepumppu on viritystä ajatellen alimittainen, niiden tuotto loppuu heti jo kättelyvaiheessa, ennen kuin päästään edes kunnolla alkuun.
1350bar järjestelmässä isomman pumpun hyöty ehken vieläkin suurempi, koska pumppu on suhteessa paaaljon pienempi, kuin hiukan uudemmassa.
Huomioitavaa tässä vakio pumpun kapasiteetissa on se, että ei se heti kerrasta lopu se tuotto, kuin veitsellä leikaten, vaan se alkaa pikkuhiljaa hiipumaan. Ja korkeapainejärjestelmän tärkein yksittäinen osa, suutin on siellä putkiston viimeisessä sokkelossa. Kun suuttimen sisällä alkaa paine hiipumaan, niin sitä on aluksi vaikea todentaa mitenkään. Sitä vaan toteaa että "varmaan hyötysuhde huononee niin paljon", joka on osaksi varmaan tottakin, muttamutta, asialla on varmaan muitakin puolia ...
Sellaisella pumpulla, jossa tuotto riittää yltäkyllin joka tilanteeseen, vaikkei suuttimet niin viimmeisen päälle iskussa olisikkaan, on mahdollista saada kuitenkin hyviä tuloksia, koska kaikki polttoaineen paineella toimivat komponentitkin toimivavat edelleenkin juuri niin kuin niiden pitääkin.
Kuinka ollakkaan, mersullahan on tieten mallistossa sellainen pumppu, joka täyttää tämän tarpeen hienosti, 3,0AMG/400cdi railpumppu.
Kaikki versiot käy kaikkiin suoriin moottoreihin, hiukan eri muutoksia eri tilanteissa, asennus vaatii jo hiukan asian tuntemista, ei ihan helppo enää.
Tuosta vanhemman kasikoneen pumpusta tekee erinomaisen suurien elementtien lisäksi se, että siinä on integroituna lisäksi hammasrataspumppu joka imee tarvittaessa polttoaineen tankista ja nostaa pumpun sisäistä toimintapainetta, lisäksi se on cr3 pumppu, joka tarvittaessa pystyy 1800bar paineeseen, siitäkin on jo vuosien kokemus.
W210, 320cdi
Railpaine 1600bar, vakiot suuttimet, paljon pikku muutoksia, omistaja on ammatti-ihmisiä.
~327/840

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Ei oiekin löydy enään sanojakaan
Jokatapauksessa superin rajapyki on jo siirtynyt hyvänmatkaa eteenpäin. Samalla voipi heittää romukoppaan yleisellä tasolla olevan pinttyneen käsityksen siitä että ollakseen mootorissa oikeasti voimaa tarttee ahtimenkin olla vesisaavinkokoinen.

Jokatapauksessa superin rajapyki on jo siirtynyt hyvänmatkaa eteenpäin. Samalla voipi heittää romukoppaan yleisellä tasolla olevan pinttyneen käsityksen siitä että ollakseen mootorissa oikeasti voimaa tarttee ahtimenkin olla vesisaavinkokoinen.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
No niin, Antin mörkösuuttimet on paikoillaan.
Hyvin toimii, todella hyvin.
Käyntiäänikin hiljeni huomattavasti, ei savua, eikä käryä.
Eiköhän tämä kapistus nyt viikolla tule sellaiseen kuntoon, että voi alkaa kunnolla koeponnistamaan.
Vihonviimeiset osat on postissa tulossa ja pakoputkenkin saan alkuviikosta.
... Pääsee säätämään, on sitä jo odottanutkin.
Sellainen on hytinä varpaissa, että tulee melko lailla sellainen käyttö ominaisuuksiltaan, kun halusinkin, ahdin herää todella alhaalta ja ihan pintakaasulla vieläpä.
No niin, Antin mörkösuuttimet on paikoillaan.
Hyvin toimii, todella hyvin.
Käyntiäänikin hiljeni huomattavasti, ei savua, eikä käryä.
Eiköhän tämä kapistus nyt viikolla tule sellaiseen kuntoon, että voi alkaa kunnolla koeponnistamaan.
Vihonviimeiset osat on postissa tulossa ja pakoputkenkin saan alkuviikosta.
... Pääsee säätämään, on sitä jo odottanutkin.
Sellainen on hytinä varpaissa, että tulee melko lailla sellainen käyttö ominaisuuksiltaan, kun halusinkin, ahdin herää todella alhaalta ja ihan pintakaasulla vieläpä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Tuosta w210 320 mallin +300 tehot 1600bar pumpulla ja vakio suuttimilla, mutta minkä ahtimen vaatii?
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
Vakio ahdin, johon on itse vaihdettu vakiota vastaava, mutta billett - tyyppinen, koneistettu imusiipi.
Aamulla kävin omaani testaamassa.
1 ms (=24 astetta kampiaks.) max ruiskutusaika ja tulpattu hukkaportin kello, joka ei oikein ahtoja nosta, kun pakopaine sen aukaisee, lisäksi kolmosvaihde - antoi 382hv.
Jos kaikki olisi tekniikassa sellaisessa kunnossa, kun pitäisi, varmaan luokkaa parikymmentä hv olisi parempi tulos.
Ruiskutuksessa on vielä 50%,n lisäysvara, jolloin duraatio on edelleenkin maltillinen, 36 astetta kampiakselilla.
Vakio ahdin, johon on itse vaihdettu vakiota vastaava, mutta billett - tyyppinen, koneistettu imusiipi.
Aamulla kävin omaani testaamassa.
1 ms (=24 astetta kampiaks.) max ruiskutusaika ja tulpattu hukkaportin kello, joka ei oikein ahtoja nosta, kun pakopaine sen aukaisee, lisäksi kolmosvaihde - antoi 382hv.
Jos kaikki olisi tekniikassa sellaisessa kunnossa, kun pitäisi, varmaan luokkaa parikymmentä hv olisi parempi tulos.
Ruiskutuksessa on vielä 50%,n lisäysvara, jolloin duraatio on edelleenkin maltillinen, 36 astetta kampiakselilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
Noin 426/840
Puoli kiloa nyt kuitenkin lähenee.
Tulos on saatu vieläkin vuotavalla hukkaportilla - kohta menee hermot.
Mitattu samassa paikassa, samalla vaihteella, kolmosella, mikä ei enää näillä tehoilla ole se oikea, mutta onpahan vertailukelpoista dataa.

Noin 426/840
Puoli kiloa nyt kuitenkin lähenee.
Tulos on saatu vieläkin vuotavalla hukkaportilla - kohta menee hermot.
Mitattu samassa paikassa, samalla vaihteella, kolmosella, mikä ei enää näillä tehoilla ole se oikea, mutta onpahan vertailukelpoista dataa.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Hyvältä näyttää 

Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
Kiitos tuesta.
Ahtimen irroitus-kiinnitys-irroitus-kiinnitys-jumppa alkaa vaan jo väsyttämään, haluaisin tästä alituisesta korjaamisesta siirtyä jo kokonaan sinne särkemispuolelle.
Aina se unohtuu, että varmaan parikymmentä kertaa ainakin se ahtimen joutuu uudelleen laittamaan takaisin, milloin mistäkin syystä, ennen kuin kaikki toimii .... ja vesijäähdytetyssä on vielä omat kommervenkkinsä lisäksi ...
Pakoputkistosta tuli nätti kun karamelli, mutta liikaa on ääntä, pitää vielä vaimennusta lisätä.
Kiitos tuesta.
Ahtimen irroitus-kiinnitys-irroitus-kiinnitys-jumppa alkaa vaan jo väsyttämään, haluaisin tästä alituisesta korjaamisesta siirtyä jo kokonaan sinne särkemispuolelle.
Aina se unohtuu, että varmaan parikymmentä kertaa ainakin se ahtimen joutuu uudelleen laittamaan takaisin, milloin mistäkin syystä, ennen kuin kaikki toimii .... ja vesijäähdytetyssä on vielä omat kommervenkkinsä lisäksi ...
Pakoputkistosta tuli nätti kun karamelli, mutta liikaa on ääntä, pitää vielä vaimennusta lisätä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
aika komeita lukemia... 

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Mahtava lukea todella tasokasta harrastamista ja varsinkin siitä inffosta mitä tuikun kautta tulee meille pikku nikaroijille!
Iso respect kyllä täytyy antaa ja tuosta perikksiantamattomuudesta nostan hattua!
Iso respect kyllä täytyy antaa ja tuosta perikksiantamattomuudesta nostan hattua!
W221 320 CDI
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Huimaa touhua! Tsemppiä.
S211 320 CDI V6 4matic tuikutettu
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Mitä vuosmallia tää Tuikun auto on? Ja paljon kilometrejä takana?
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
-04,hän se on, on paljon ajettu.
Tänään jo hetken aikaa toimikin, niin kuin pitääkin, ahtoja 2,75bar, vetoja hyvin, eikä savuja ollenkaan.
Muttamutta, parin kymmenen reippaamman kiihdytyksen jälkeen ilmeisesti hukkaportin kello jumittui auki - asentoon ja tällä erää kiihdyttelyt on tässä.
Kehitystä on kuitenkin selvästi tapahtunut, jotain on särkynyt testatessa, olen päässyt jo selkeästi testaamaan.
Sellainen ei niin harmita, kun laitteet kuitenkin pelaa, mutta sitten rääkätessä särkyy.
Vetoja olis tulollaan, kunhan saan taas nippuun ...
-04,hän se on, on paljon ajettu.
Tänään jo hetken aikaa toimikin, niin kuin pitääkin, ahtoja 2,75bar, vetoja hyvin, eikä savuja ollenkaan.
Muttamutta, parin kymmenen reippaamman kiihdytyksen jälkeen ilmeisesti hukkaportin kello jumittui auki - asentoon ja tällä erää kiihdyttelyt on tässä.
Kehitystä on kuitenkin selvästi tapahtunut, jotain on särkynyt testatessa, olen päässyt jo selkeästi testaamaan.

Sellainen ei niin harmita, kun laitteet kuitenkin pelaa, mutta sitten rääkätessä särkyy.
Vetoja olis tulollaan, kunhan saan taas nippuun ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648

Viimeksi muokannut vaunu, Ma 10.08.2015 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 320 CDI V6 4matic tuikutettu
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Eipäs ollutkaan vika hukkaportissa.tuikku kirjoitti:.
-04,hän se on, on paljon ajettu.
Tänään jo hetken aikaa toimikin, niin kuin pitääkin, ahtoja 2,75bar, vetoja hyvin, eikä savuja ollenkaan.
Muttamutta, parin kymmenen reippaamman kiihdytyksen jälkeen ilmeisesti hukkaportin kello jumittui auki - asentoon ja tällä erää kiihdyttelyt on tässä.
Kehitystä on kuitenkin selvästi tapahtunut, jotain on särkynyt testatessa, olen päässyt jo selkeästi testaamaan.![]()
Sellainen ei niin harmita, kun laitteet kuitenkin pelaa, mutta sitten rääkätessä särkyy.
Vetoja olis tulollaan, kunhan saan taas nippuun ...
Vaan ahtimen pakosiipi oli katkaissut akselin ja paennut pakoputkeen.
Vika akselin karkaisussa ?
Tässä on nyt tuumaustauon paikka.
Korjaus olisi amatööristä helppo, kun laakerit ja kompura on täysin ehjät, öljyä ei ole paennut mihinkään.
Uusi pakosiipi/akseli paketti ja tasapainotus . ?
Vai pitääkö hommata väliaikainen ahdin tilalle ja miettiä asia kokonaan uudelleen, esim Garrettin kannalta ?
Mahdollista takuukäytäntöä voi olla turha aloittaa, tulee talvi odotellessa ...
Hyvät neuvot olis nyt kalliit.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Muistaakseni tuo oli juurikin näiden EFR ahtimien heikko paikka. Akseli ja itse ropeli ovat eri materiaaleja jotka on vaan liitetty toisiinsa. Ainakin alkupään ahtimissa oli juurikin tuota vikaa. Harmi sinäänsä sillä karttojen perusteella vaikuttaisi olevan mainio ahdin.
diipa daapa...
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
Juu, tämmöistä minäkin lueskelin talvella, mutta mielestäni tehtaan edustaja vakuutti ongelman olevan korjattu - no ...
Ahdin itsessään olisi kyllä erinomainen ja toimi kyllä hienosti, kokonsakkin puolesta helppo sovittaa.
Jos korjaus osa löytyy, haluan vielä kokeilla.
Sitten muuten kait vaihtoehdot on joko Garretti gtx, tai ihan samoilla siivillä uniikin teetättäminen, jostain aihiosta (tämä mahtaisi olla kestävin ja edullisinkin vaihtoehto).
Toista uutta samanlaista en taida ostaa, liian kallista kokeilua.
"Ensiavuksi" saa "turbotohtori Anton" määrätä varmaankin nelisatasta vnt-buranaa, jotta saadaan päänsärky poikkeen ja Paawo liikenteeseen.
Kuitenkin, mörköpaawosta tuli särkypaawo.
Juu, tämmöistä minäkin lueskelin talvella, mutta mielestäni tehtaan edustaja vakuutti ongelman olevan korjattu - no ...
Ahdin itsessään olisi kyllä erinomainen ja toimi kyllä hienosti, kokonsakkin puolesta helppo sovittaa.
Jos korjaus osa löytyy, haluan vielä kokeilla.
Sitten muuten kait vaihtoehdot on joko Garretti gtx, tai ihan samoilla siivillä uniikin teetättäminen, jostain aihiosta (tämä mahtaisi olla kestävin ja edullisinkin vaihtoehto).
Toista uutta samanlaista en taida ostaa, liian kallista kokeilua.
"Ensiavuksi" saa "turbotohtori Anton" määrätä varmaankin nelisatasta vnt-buranaa, jotta saadaan päänsärky poikkeen ja Paawo liikenteeseen.
Kuitenkin, mörköpaawosta tuli särkypaawo.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Borgin S256 pienelä pakopesällä olisi varmasti aika passeli. Ei paljoa häviä tuon EFR:n käppyröistä ja on kestävä. Volkkareissa todettiin että ainakin VNT:nä pikkumottorin kupeessa tuo 56mm siipi on erittäin hyvä.
http://www.full-race.com/store/turbos/b ... turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.full-race.com/store/turbos/b ... turbo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
diipa daapa...
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
Pienempi, "nelisatanen" vnt taitaa tulla ensin.
Koetan polkaista sellaisellakin jonkinlaisen tuloksen.
"Pitkän tähtäimen" suunnitelmana efr-korjaus, tai jokin helposti saatava, sopivan iso vnt - muokattuna, mutta nämä vaatii jo sen verran aikaa, ettei nyt kerkiä enää tänä kesänä, syksy ja muut jutut lähenee kovaa vauhtia ja tarvitsen ehdottomasti kulkuvälineen.
Efr,lle tehty pakosarja miellyttää minua kovin, en halua sitä pilkottavan, ennen kuin on ehdottoman varmaa, että efr-projektista jää käteen vaan sitä itteään, eikä muuta, elättelen siis vielä toiveita ....
Toisaalta olen efr,n kovin ihastunut, toisaalta on jo hiukan p****n makua tulossa suuhun, "kahden tunnin ahdin" ....
Pienempi, "nelisatanen" vnt taitaa tulla ensin.
Koetan polkaista sellaisellakin jonkinlaisen tuloksen.
"Pitkän tähtäimen" suunnitelmana efr-korjaus, tai jokin helposti saatava, sopivan iso vnt - muokattuna, mutta nämä vaatii jo sen verran aikaa, ettei nyt kerkiä enää tänä kesänä, syksy ja muut jutut lähenee kovaa vauhtia ja tarvitsen ehdottomasti kulkuvälineen.
Efr,lle tehty pakosarja miellyttää minua kovin, en halua sitä pilkottavan, ennen kuin on ehdottoman varmaa, että efr-projektista jää käteen vaan sitä itteään, eikä muuta, elättelen siis vielä toiveita ....
Toisaalta olen efr,n kovin ihastunut, toisaalta on jo hiukan p****n makua tulossa suuhun, "kahden tunnin ahdin" ....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
Tässäpäs nyt ajellaan taas vnt-ahtimella.
Huomenna laitetaan pakoputkeen lisävaimennusta, jokohan puuttuva pakosiipikin löytyisi.
Pitää laittaa ihan kuvakin tänne, kunhan potilas tulee esiin.
Tässäpäs nyt ajellaan taas vnt-ahtimella.
Huomenna laitetaan pakoputkeen lisävaimennusta, jokohan puuttuva pakosiipikin löytyisi.

Pitää laittaa ihan kuvakin tänne, kunhan potilas tulee esiin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
Pakosiipeä ei pakoputkesta löytynyt, eli täytyi toisenlainen selitys löytää.
No, eikun ahtimen tiirailuun.
Pienen puhdistelun jälkeen kiilautunut pakosiiven palanen löytyikin pakopesästä.
Se oli siis mennyt murusiksi ja pakoputkesta pihalle.


Pakosiipeä ei pakoputkesta löytynyt, eli täytyi toisenlainen selitys löytää.
No, eikun ahtimen tiirailuun.
Pienen puhdistelun jälkeen kiilautunut pakosiiven palanen löytyikin pakopesästä.
Se oli siis mennyt murusiksi ja pakoputkesta pihalle.


.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Iha uteiliasuutta kyselen pakopaineista että minkä verran piti olla että tulee tuollasta jälkeä? Vai onko ahtimen läpi menny jotain joka on ruvennu pakosiipeä syömään?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Pakopaine harvemmin syynä akselin katkeamiseen. BW:lla on tai ainakin oli ongelmia liittää akseli titaanisiipeen jossa epäonnistuivat ja pakosiipi usein löytyi tieltä pian ensikäytön jälkeen. Olisivat kysyneet Mitsubishiltä neuvoa kun heillä ollut samaa tekniikkaa akselien liitoksissa monta evoluutiota ilman akseleiden katkeamisia.
Inconel turbiini taas on inertiahitsattu mutta niitä tekevätkin kaikki turbotehtaat.
Inconel turbiini taas on inertiahitsattu mutta niitä tekevätkin kaikki turbotehtaat.
Holset siellä lukee..
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Pystyykö tuon imusiiven ihan itse vaihtamaan tallin pöydällä vai tarviiko jonkunlaisen tasapainotuksen?tuikku kirjoitti:.
Vakio ahdin, johon on itse vaihdettu vakiota vastaava, mutta billett - tyyppinen, koneistettu imusiipi.
Aamulla kävin omaani testaamassa.
1 ms (=24 astetta kampiaks.) max ruiskutusaika ja tulpattu hukkaportin kello, joka ei oikein ahtoja nosta, kun pakopaine sen aukaisee, lisäksi kolmosvaihde - antoi 382hv.
Jos kaikki olisi tekniikassa sellaisessa kunnossa, kun pitäisi, varmaan luokkaa parikymmentä hv olisi parempi tulos.
Ruiskutuksessa on vielä 50%,n lisäysvara, jolloin duraatio on edelleenkin maltillinen, 36 astetta kampiakselilla.
W204 200 cdi -08