Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Mese taas kerralla läpi elokuun katsastuksesta, yesh. Paitsi että kuuluu sellainen ääni kuin pakoputki olisi jatkokohdasta löysällä....Tää vielä,onko se nyt ummessa katti tai dpf.ei käynnisty jos tukossa..
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ti 20.01.2015 13:03
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Tämän keissin lopputulema kyllä kiinnostaa myös minua. Varsinkin jos vika on se kuuluisa markan vika, että mitä merkkiliike siinätapauksessa sanoo/hyvittelee edes tuommoista asiakkaan rahojen ja ajan tuhlausta.
S203 C30 CDI AMG -04
Exiä: Muutama pensiini w201
Ja todella monia diesel w124/w201..
Exiä: Muutama pensiini w201
Ja todella monia diesel w124/w201..
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Kokolailla samoilla linjoilla, siksi seuraankinSavon_tietäjä kirjoitti:Tämän keissin lopputulema kyllä kiinnostaa myös minua. Varsinkin jos vika on se kuuluisa markan vika, että mitä merkkiliike siinätapauksessa sanoo/hyvittelee edes tuommoista asiakkaan rahojen ja ajan tuhlausta.

----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Saatiin star tänään kiinni.
* rail paine 240 bar
* suuttimet kunnossa
* herjaa kampiakselin ja nokka-akselin synkronoinnista. Kumpikun anturi on merkkilikkeen toimesta vaihdettu ja vikakoodi oli poistunut ennen kuin auto tuli kotii, että miksi tuo vikakoodi taas... Johtuuko siitä kun starttaillaan monesti niin akku tyhjenee vaikka onkin koko ajan laturissa eikä saa kunnolla synkronoitua...
* dpf täyttöaste on 400 % ja siitä herjaa !! Testiä ei voi jatkaa kun öljyn lämpö on alle 35 astetta, joten nyt lämmitellään öljyjä lohkolämmittimen avulla.
Jännityksellä odotan voiko tuota dpf:ffää huijata starilla että auton voisi käynnistää ja suorittaa dpf:n polton ?
Jos mennään ihan ekaan ominaisuuteen mitä huomasin katsastuksen jälkeen, oli se, että autosta kuului kiidyttäessä huomattavan kova pako-, tai vastaava ääni, aivan kuin autoa olisi viritetty jotenkin. Ääni ei ollut ruma vaan ennemminkin mukavan kova ja kuului vain kiihdyttäessä.
Tämän olen maininnut kummallekin merkkikorjaamolle jossa auto oli, mutta eipä sillä maininnalla ollut merkitystä.
* rail paine 240 bar
* suuttimet kunnossa
* herjaa kampiakselin ja nokka-akselin synkronoinnista. Kumpikun anturi on merkkilikkeen toimesta vaihdettu ja vikakoodi oli poistunut ennen kuin auto tuli kotii, että miksi tuo vikakoodi taas... Johtuuko siitä kun starttaillaan monesti niin akku tyhjenee vaikka onkin koko ajan laturissa eikä saa kunnolla synkronoitua...
* dpf täyttöaste on 400 % ja siitä herjaa !! Testiä ei voi jatkaa kun öljyn lämpö on alle 35 astetta, joten nyt lämmitellään öljyjä lohkolämmittimen avulla.
Jännityksellä odotan voiko tuota dpf:ffää huijata starilla että auton voisi käynnistää ja suorittaa dpf:n polton ?
Jos mennään ihan ekaan ominaisuuteen mitä huomasin katsastuksen jälkeen, oli se, että autosta kuului kiidyttäessä huomattavan kova pako-, tai vastaava ääni, aivan kuin autoa olisi viritetty jotenkin. Ääni ei ollut ruma vaan ennemminkin mukavan kova ja kuului vain kiihdyttäessä.
Tämän olen maininnut kummallekin merkkikorjaamolle jossa auto oli, mutta eipä sillä maininnalla ollut merkitystä.
Viimeksi muokannut JuhaP, Su 18.12.2016 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Pitääkö näissä olla paluupuolella "vastapainetta". Joskus luin että 10 bar pitäis olla muuten ei käynnisty. Siitä on jo kyllä aikaa, voi olla, että tekniikka on siitä jo kehittynyt.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Ahtimen aktuaattori kun jää sopivasti "auki" niin tulee melko kumeat soundit.JuhaP kirjoitti: Jos mennään ihan ekaan ominaisuuteen mitä huomasin katsastuksen jälkeen, oli se, että autosta kuului kiidyttäessä huomattavan kova pako-, tai vastaava ään, aivan kuin autoa olisi viritetty jotenkin. Ääni ei ollut ruma vaan ennemminkin mukavan kova ja kuului vain kiihdyttäessä.
Tämän olen maininnut kummallekin merkkikorjaamolle jossa auto oli, mutta eipä sillä maininnalla ollut merkitystä.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Polton saa päälle jos herja % onJuhaP kirjoitti:Saatiin star tänään kiinni.
* rail paine 240 bar
* suuttimet kunnossa
* herjaa kampiakselin ja nokka-akselin synkronoinnista. Kumpikun anturi on merkkilikkeen toimesta vaihdettu ja vikakoodi oli poistunut ennen kuin auto tuli kotii, että miksi tuo vikakoodi taas... Johtuuko siitä kun starttaillaan monesti niin akku tyhjenee vaikka onkin koko ajan laturissa eikä saa kunnolla synkronoitua...
* dpf täyttöaste on 400 % ja siitä herjaa !! Testiä ei voi jatkaa kun öljyn lämpö on alle 35 astetta, joten nyt lämmitellään öljyjä lohkolämmittimen avulla.
Jännityksellä odotan voiko tuota dpf:ffää huijata starilla että auton voisi käynnistää ja suorittaa dpf:n polton ?
Jos mennään ihan ekaan ominaisuuteen mitä huomasin katsastuksen jälkeen, oli se, että autosta kuului kiidyttäessä huomattavan kova pako-, tai vastaava ääni, aivan kuin autoa olisi viritetty jotenkin. Ääni ei ollut ruma vaan ennemminkin mukavan kova ja kuului vain kiihdyttäessä.
Tämän olen maininnut kummallekin merkkikorjaamolle jossa auto oli, mutta eipä sillä maininnalla ollut merkitystä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Nää on just tätä, aikoinaan omassa Citikassa (joka jätti tielle), niin Citroenin oma testisofta ilmoitti että bensapumppuvika(kun sen testasin), no siinä ei ollut vikaa. Lopulta ilmeni että vikana oli sulakerasiassa oleva rele, joka antoi tuota väärää koodia. Että vaikka on kuinka diagnoosiohjelmat millä tutkia, niin silti pitää olla perehtynyt ko autoon jotta tommoset selvii nopeasti. Autoni ei käynyt merkkikorjaamossa, siellä usein liian nuoria jannuja tietääkseen mitään. Koska tämmösiin uusiin sitikoihin on kaikki integroitu, niin piti koko sulakerasia releineen vaihtaa, osan hinta 500eur. Tuota ennen kun se hajos, nii ongelmat oli samantyylisiä kun sulla...eli auto sammuili, välillä toimi, kunnes kyykähti kokonaan ja ei käynnistynyt.JuhaP kirjoitti:Saatiin star tänään kiinni.
* rail paine 240 bar
* suuttimet kunnossa
* herjaa kampiakselin ja nokka-akselin synkronoinnista. Kumpikun anturi on merkkilikkeen toimesta vaihdettu ja vikakoodi oli poistunut ennen kuin auto tuli kotii, että miksi tuo vikakoodi taas... Johtuuko siitä kun starttaillaan monesti niin akku tyhjenee vaikka onkin koko ajan laturissa eikä saa kunnolla synkronoitua...
* dpf täyttöaste on 400 % ja siitä herjaa !! Testiä ei voi jatkaa kun öljyn lämpö on alle 35 astetta, joten nyt lämmitellään öljyjä lohkolämmittimen avulla.
Jännityksellä odotan voiko tuota dpf:ffää huijata starilla että auton voisi käynnistää ja suorittaa dpf:n polton ?
Jos mennään ihan ekaan ominaisuuteen mitä huomasin katsastuksen jälkeen, oli se, että autosta kuului kiidyttäessä huomattavan kova pako-, tai vastaava ääni, aivan kuin autoa olisi viritetty jotenkin. Ääni ei ollut ruma vaan ennemminkin mukavan kova ja kuului vain kiihdyttäessä.
Tämän olen maininnut kummallekin merkkikorjaamolle jossa auto oli, mutta eipä sillä maininnalla ollut merkitystä.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Kylläkai auto olisi pitänyt saada kuntoonJuhaP kirjoitti:Saatiin star tänään kiinni.
* rail paine 240 bar
* suuttimet kunnossa
* herjaa kampiakselin ja nokka-akselin synkronoinnista. Kumpikun anturi on merkkilikkeen toimesta vaihdettu ja vikakoodi oli poistunut ennen kuin auto tuli kotii, että miksi tuo vikakoodi taas... Johtuuko siitä kun starttaillaan monesti niin akku tyhjenee vaikka onkin koko ajan laturissa eikä saa kunnolla synkronoitua...
* dpf täyttöaste on 400 % ja siitä herjaa !! Testiä ei voi jatkaa kun öljyn lämpö on alle 35 astetta, joten nyt lämmitellään öljyjä lohkolämmittimen avulla.
Jännityksellä odotan voiko tuota dpf:ffää huijata starilla että auton voisi käynnistää ja suorittaa dpf:n polton ?
Jos mennään ihan ekaan ominaisuuteen mitä huomasin katsastuksen jälkeen, oli se, että autosta kuului kiidyttäessä huomattavan kova pako-, tai vastaava ääni, aivan kuin autoa olisi viritetty jotenkin. Ääni ei ollut ruma vaan ennemminkin mukavan kova ja kuului vain kiihdyttäessä.
Tämän olen maininnut kummallekin merkkikorjaamolle jossa auto oli, mutta eipä sillä maininnalla ollut merkitystä.
ensimmäisessä merkkikorjaamossa,pyytää autoa vietäessä korjausarvio kirjallisena auton tutkimisen jälkeen.Ja käskeä korjata auto,saavat sen varmasti kuntoon ja sinä maksat korjausarvion joka saa ylittyä korkeintaan 20% väärin mennä vastaanottamaan autoa jos sitä ei ole saatu kuntoon,eikä semmoisesta työstä voi veloittaa jos korjaus on epäonnistunut.Lisäksi olisit voinut olla korvausta vailla jos korjaus tarpeettomasti viivästyy.Onkai se vieläkin mahdollista viedä sinne merkkikorjaamoon joka siihen kalliita osia vaihtanut ja vaatia auton kuntoonlaittoa. Onko sulla joku ilmoitettu kustannusarvio,minkä puitteissa auto pitää tulla kuntoon.Ottaa vaikka kuluttaja viranomaiset kaveriksi sehän ei maksa mitään ja kyllä merkkikorjaamossa noudattavat viraomaissuosituksia.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Ensimmäinen korjaamo ilmoitti että ECU on vaihdettava, noin 2000 €. Tähän en suostunut vaan tilasin käytetyn ECU:n ja se ei auttanut.
Toinen korjaamo sitten vaihtoi ECU:n kun mitään muuta eivät enää keksineet, mutta ECU:n vaihto ei auttanut. Tämän jälkeen korjaamo ilmoitti että on kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäinen on se, että tilataan uusi moottori, 18 000 euroa ( kyllä tuossa on kolme nollaa). Toinen vaihtoehto on se, että alkavat purkamaan konetta ~100 €/h+ ALV, joka ei kuulostanut järkevältä ja hinautin auton kotiin.
Mitään SLA:ta ainakaan jälkimmäinen korjaamo ei anna, vaan korjaavat autoa siihen saakka kun vika löytyy tai asiakas vihetää pelin poikki.
Maahantuoja ilmoitti minulle, että tarvittaessa heitä tulee mies Kouvolaan laittamaan auton kuntoon jos Kouvolan korjaamo ei asiassa onnistu. Noh, maahantuoja lopetti kommentoimatta asiaan muutama viikko sitten. Jospa sieltä tulee kaveri lauantaina punaisessa puvussa
.
Sitten asiaan. Autossa on nyt 2 vikakoodia. Nokka-akselin asennonosoitin vika ja toinen on se tuhkapönttö täynnä-vika. Eka vika poistuu huomenna kun saan uuden anturin. OM651 kone kuulemma kyllä lähtee käyntiin ilman nokka-akselin anturiakin, eli olisiko sitten pakoputki niin tukossa että se estää käynnistyksen.
Tässä vaiheessa jo ISO kiitos kaikille jotka ovat ketjuun vastanneet. On täällä vaan hienoa jengiä !!!. Ei yhtään "kysy USA:n presidentiltä" vastausta
Toinen korjaamo sitten vaihtoi ECU:n kun mitään muuta eivät enää keksineet, mutta ECU:n vaihto ei auttanut. Tämän jälkeen korjaamo ilmoitti että on kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäinen on se, että tilataan uusi moottori, 18 000 euroa ( kyllä tuossa on kolme nollaa). Toinen vaihtoehto on se, että alkavat purkamaan konetta ~100 €/h+ ALV, joka ei kuulostanut järkevältä ja hinautin auton kotiin.
Mitään SLA:ta ainakaan jälkimmäinen korjaamo ei anna, vaan korjaavat autoa siihen saakka kun vika löytyy tai asiakas vihetää pelin poikki.
Maahantuoja ilmoitti minulle, että tarvittaessa heitä tulee mies Kouvolaan laittamaan auton kuntoon jos Kouvolan korjaamo ei asiassa onnistu. Noh, maahantuoja lopetti kommentoimatta asiaan muutama viikko sitten. Jospa sieltä tulee kaveri lauantaina punaisessa puvussa

Sitten asiaan. Autossa on nyt 2 vikakoodia. Nokka-akselin asennonosoitin vika ja toinen on se tuhkapönttö täynnä-vika. Eka vika poistuu huomenna kun saan uuden anturin. OM651 kone kuulemma kyllä lähtee käyntiin ilman nokka-akselin anturiakin, eli olisiko sitten pakoputki niin tukossa että se estää käynnistyksen.
Tässä vaiheessa jo ISO kiitos kaikille jotka ovat ketjuun vastanneet. On täällä vaan hienoa jengiä !!!. Ei yhtään "kysy USA:n presidentiltä" vastausta

Viimeksi muokannut JuhaP, Ma 19.12.2016 09:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Tätä topikkia seuraan mielenkiinnolla ja kauhulla
Toivottavasti ei omalle kohdalle koskaan osu vastaavanlaista tapausta.

Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
koititteko tuntuuko startatessa putken päässä mitään?
Onkohan näissä nokkien "limput" prässätyt..yksi ford muistuu mieleen mikä ei lähtenyt käyntiin,siitä oli limput jostain syystä kääntymeet vääriin kohtiin..
Eikös tämä ole lähtenyt käymään/ajettu joitain km vian jälkeen? Sitten se nuukahti kerrasta kokonaan taas?
Onkohan näissä nokkien "limput" prässätyt..yksi ford muistuu mieleen mikä ei lähtenyt käyntiin,siitä oli limput jostain syystä kääntymeet vääriin kohtiin..
Eikös tämä ole lähtenyt käymään/ajettu joitain km vian jälkeen? Sitten se nuukahti kerrasta kokonaan taas?
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Startatessa putken päästä tuntuu lehmän henkäys. Porvoon korjaamon jälkeen nuukahti motarille 11 km ajon jälkeen. Meni kyllä vikatilaan aikalailla heti kun lähdin ajamaan.
Porvoossa auto oli lähtenyt käyntiin ilman nokka-akselin anturia. Auttaisiko se jos irrottaisi pakoputken turbolta,,,,,,,ei varmaan ainakaan huononna tilannetta.
Porvoossa auto oli lähtenyt käyntiin ilman nokka-akselin anturia. Auttaisiko se jos irrottaisi pakoputken turbolta,,,,,,,ei varmaan ainakaan huononna tilannetta.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Tuo tuntuu nyt kyllä aika ikävältä jutulta jossa kaikki on mennyt väärin.Asiakas vastaanottanut rikkinäisen auton korjaamolta.JuhaP kirjoitti:Ensimmäinen korjaamo ilmoitti että ECU on vaihdettava, noin 2000 €. Tähän en suostunut vaan tilasin käytetyn ECU:n ja se ei auttanut.
Toinen korjaamo sitten vaihtoi ECU:n kun mitään muuta eivät enää keksineet, mutta ECU:n vaihto ei auttanut. Tämän jälkeen korjaamo ilmoitti että on kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäinen on se, että tilataan uusi moottori, 18 000 euroa ( kyllä tuossa on kolme nollaa). Toinen vaihtoehto on se, että alkavat purkamaan konetta ~100 €/h+ ALV, joka ei kuulostanut järkevältä ja hinautin auton kotiin.
Mitään SLA:ta ainakaan jälkimmäinen korjaamo ei anna, vaan korjaavat autoa siihen saakka kun vika löytyy tai asiakas vihetää pelin poikki.
Maahantuoja ilmoitti minulle, että tarvittaessa heitä tulee mies Kouvolaan laittamaan auton kuntoon jos Kouvolan korjaamo ei asiassa onnistu. Noh, maahantuoja lopetti kommentoimatta asiaan muutama viikko sitten. Jospa sieltä tulee kaveri lauantaina punaisessa puvussa.
Sitten asiaan. Autossa on nyt 2 vikakoodia. Nokka-akselin asennonosoitin vika ja toinen on se tuhkapönttö täynnä-vika. Eka vika poistuu huomenna kun saan uuden anturin. OM651 kone kuulemma kyllä lähtee käyntiin ilman nokka-akselin anturiakin, eli olisiko sitten pakoputki niin tukossa että smle estää käynnistyksen.
Tässä vaiheessa jo ISO kiitos kaikille jotka ovat ketjuun vastanneet. On täällä vaan hienoa jengiä !!!. Ei yhtään "kysy USA:n presidentiltä" vastausta
Jatkoa ajatellen kannattaa kyllä autoa vietäessä,aina pyytää korjausarvio, ei käynnisty voitteko tutkia paljonko korjaus maksaa,ja kun olet saanut arvion se sitoo korjaamoa,aivan sama vaikka moottorin joutuvat vaihtamaan.Yksityishenkilön kuluttajansuoja on Suomessa niin kova.Ei se voi mennä niin että opetellaan asiakkaan kustannuksella,sen takia kaikki työt on etukäteen hinnoiteltu.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Päivitystä..
* Turbon pannan irroitus pakoputkesta ei auta. Tosin en tiedä löysyttääkö tuo pakoputken kunnolla kun pannan aukaisee.
* Sitten irroitin pohjamuovin moottorin alta ja huomasin että molemmista päistä turbon välijäähdyntintä on tullut aika rankasti öljyä.
* Turbon pannan irroitus pakoputkesta ei auta. Tosin en tiedä löysyttääkö tuo pakoputken kunnolla kun pannan aukaisee.
* Sitten irroitin pohjamuovin moottorin alta ja huomasin että molemmista päistä turbon välijäähdyntintä on tullut aika rankasti öljyä.
Viimeksi muokannut JuhaP, Ma 19.12.2016 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Hehee , repesin..JuhaP kirjoitti: Noh, maahantuoja lopetti kommentoimatta asiaan muutama viikko sitten. Jospa sieltä tulee kaveri lauantaina punaisessa puvussa.
Mutta koita irroittaa se pakoputki kokonaan eikä pelkkä pannan löysäys.
Omissa autoissa on öljyä ollut aina ahtoputkissa, ei välttämättä ole mikään vian merkki
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Kannattaa jakokin tarkistaa et on kohillaan jos nokkaa tai kampiakselia herjailee, jos on jostain syystä päässyt hyppäämään. Selittäisi ne huonot puristuksetkin.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Eikös auto hajoo aina sieltä, mistä sitä on viimeksi korjattu. Jos sen kampura-anturin asennuksessa on sählätty jotenkin 

-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
JuhaP kirjoitti:
Niin, vianetsintä jota auton mukaan ei ole, jatkuu 28.11. Mistäköhän lähdetään liikkeelle etsimään vikaa jota ei ole.
Nokka-akselin asennonosoitin, kampiakselin asennonosoitin, hajonnut ECU, vai oliko se hajonnut.
Tarina jatkuu...............
Täällä oli todella suuritöinen ja vastaavan hankala vianetsintä oman Ford TDCI:n (Delphi) kanssa.
Kaikki anturit vaihdettu, kp-pumppu, suuttimet, jako tarkistettu kolme kertaa, polttoainetta tulee, pa-paine riittävä, akku uusittu, startti uusittu, ECU vaihdettu, mittaristoa testattu (kuuluu osana ajonestoon), avaimet koodattu uudestaan, johtosarjat tarkistettu, imupuolelta EGR ohitettu jotta ilmavirtaus vapaata, pakoputki löysätty turbon jälkeen, polttoainejärjestelmä huuhdeltu ja tankki pesty perusteellisesti, pa-putket ja -letkut vaihdettu, hehkut vaihdettu. Puristuspaineet uuden koneen arvoissa.
Ei vikakoodeja.
Lopulta auto vietiin marmoritiskille ohjeistuksella, että päivittävät ECU:n ja jos ei lähde, niin tarkistavat ruiskutuksen ajoituksen. Aikaa max. 3 tuntia jossa ajassa ehtii tehdä tuon min. kaksi kertaa.
Kolmen tunnin päästä korjaamolta puhelu jonka mukaan kaikki arvot ja anturit ok, ei vikakoodeja, ruiskutusta ei kuulemma heidän laitteillaan voi tarkistaa (???), pyörittää hyvin ja kaikki kunnossa. Paitsi ettei lähde käyntiin.
Hain auton pois ja aloitin uudestaan kotona tutkinnan mittaamalla heittokellolla yläkuolokohdan, sitten astelevyllä ruiskutuksen ajoituksen (pitää olla 50 astetta ennen ykk) ja lopputulos oli että ruiskutus tapahtui 123 astetta ennen ykk. Venttiilien jako eli jakopäänketju kohdallaan.
Lopulta siis kone-/vaihteistopaketti irti ja tarkemman tutkinnan jälkeen vetolevyn keskiö repeytynyt irti kampiakselin pulttikehän (8 pulttia) ulkopuolelta jolloin vetolevyn ulkokehällä oleva kampiakselin tunnistinkehä oli siirtynyt ja ECU ruiskutti kampiakselin asentoanturilta saamansa väärän tiedon perusteella polttoaineen täysin väärään aikaan.
Elämäni vaikein autoremontti.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Vähän samantapaiseen törmäsin kun viime vuonna vaihdoin tyttären 406-pösön jakohihnan. Autossa lukitaan hihnapyörät tapeilla paikoilleen jolloin uuden hihnan jako menee taatusti kohdilleen. Paitsi jos kampiakselin kaksoismassapyörän kumin vulkanointi on pettänyt... No onneksi huomasin ja etsin jaon perinteisesti "mäntä ylhäällä/venttiilit saksaa"-tekniikalla.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Viittaa samaan vikaan. Tarkastettiin tänään silmämääräisesti ja todettiin vetolevyn halkeilleen useasta kohdasta ja ympärillä metallisilppua.vetolevyn keskiö repeytynyt irti kampiakselin pulttikehän (8 pulttia) ulkopuolelta jolloin vetolevyn ulkokehällä oleva kampiakselin tunnistinkehä oli siirtynyt ja ECU ruiskutti kampiakselin asentoanturilta saamansa väärän tiedon perusteella polttoaineen täysin väärään aikaan.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
No ehkä ihan hyvä, että vika löytyi... mutta kyllä tästä kannattaa "korjanneen" ja osia mutuna vaihdelleen liikkeen kanssa hivenen keskustella ?JuhaP kirjoitti:Viittaa samaan vikaan. Tarkastettiin tänään silmämääräisesti ja todettiin vetolevyn halkeilleen useasta kohdasta ja ympärillä metallisilppua.vetolevyn keskiö repeytynyt irti kampiakselin pulttikehän (8 pulttia) ulkopuolelta jolloin vetolevyn ulkokehällä oleva kampiakselin tunnistinkehä oli siirtynyt ja ECU ruiskutti kampiakselin asentoanturilta saamansa väärän tiedon perusteella polttoaineen täysin väärään aikaan.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Siis sieltäkö on metallinen pyörä antanut periksi???? Olisko ollu valmistusvirheellinen jotenkin... Kuullostaa kyllä havinaisen ikävältä ongelmalta, millainen homma tuon osan vaihtaminen on?
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Sitä se nyt vaikuttaa että vetolevy on irti kampiakselilta, kun startti ei pyöritä konetta kunnolla, mutta vetolevy pyörii. Tarkastusluukusta kun tähystää niin vetolevy on halki useasta kohdasta ja luukusta tulee metallijauhoa ja -silppua. Sen parempaa analyysiä siitä aukosta ei voi tehdä.
Vaatii vaihdelaatikon irroittamisen koneesta ja tiputtamisen alas, että levyn pääsee vaihtamaan. Osan saa ebaysta satasella. Vaihtoon taitaa mennä puolesta päivästä päivään.
Kotitallissa kampiakselin ja nokka-akselin synkronointivika löydettiin heti kun star oli autossa kiinni. Noh, jos nokka-akselin anturi ja synkronointirengas on kunnossa ja kampiakselin asennontunnistinkin on vaihdettu korjaamolla ja ketju ei ole poikki, niin mikä osa on liikkunut ?
Kunhan nyt saa tuon osan vaihdettua niin sitten ollaan ainakin lähempänä maalia
.
Vaatii vaihdelaatikon irroittamisen koneesta ja tiputtamisen alas, että levyn pääsee vaihtamaan. Osan saa ebaysta satasella. Vaihtoon taitaa mennä puolesta päivästä päivään.
Kotitallissa kampiakselin ja nokka-akselin synkronointivika löydettiin heti kun star oli autossa kiinni. Noh, jos nokka-akselin anturi ja synkronointirengas on kunnossa ja kampiakselin asennontunnistinkin on vaihdettu korjaamolla ja ketju ei ole poikki, niin mikä osa on liikkunut ?
Kunhan nyt saa tuon osan vaihdettua niin sitten ollaan ainakin lähempänä maalia

1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
JuhaP kirjoitti:
Kotitallissa kampiakselin ja nokka-akselin synkronointivika löydettiin heti kun star oli autossa kiinni. Noh, jos nokka-akselin anturi ja synkronointirengas on kunnossa ja kampiakselin asennontunnistinkin on vaihdettu korjaamolla ja ketju ei ole poikki, niin mikä osa on liikkunut ?
Kunhan nyt saa tuon osan vaihdettua niin sitten ollaan ainakin lähempänä maalia.
Se vetolevy nimenomaan todennäköisesti on hajonnut repeytyen irti esim. keskiosastaan.
Syynä voi olla väärä keskilinja vaihteiston/moottorin välillä, puuttuvat ohjaintapit, viallinen vetolevy, turbiinin tasapainotusongelma, viallinen turbiini. Jonka seurauksena siis kampiakselin tunnistinkehä on liikkunut väärään asentoon ja startilla pyöritettäessä startti pyörittää vetolevyn hammaskehää ja turbiinia mutta keskiosastaan irronnut vetolevy ei pyöritä moottoria.
Vaihtoehtoja on paljon ja omasta autosta (TDCI Ford) en osaa sanoa siitäkään tarkempaa ennenkuin saan osat nippuun ja kilometrejä alle. Mitään näkyvää syytä ei tuossa Fordissa ollut.
Tuossa kuvassa siis hajonnut Mercedeksen vetolevy, sekin haljenneena kuten sinullakin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Kiitti kuvasta !
Edelleenkään oikeen ymmärrä miten vetolevy pyörii ja kampiakseli ei niin, että sieltä ei mitään rumaa ääntä kuulu. Kapiakselin kahdeksan pulttiahan menee tosta levystä läpi ? Eli tuo keskikohta mistä pultit menee läpi pysyy nyt paikoillaan ja ulkokehä pyörii. Luulisi että sieltä kuuluu ruma ääni, mutta se keskikohta on vaan siirtynyt laajemman kehän "päälle"ja nyt se ääni on lähinnä kuin joku kytkin luistaisi.
Edelleenkään oikeen ymmärrä miten vetolevy pyörii ja kampiakseli ei niin, että sieltä ei mitään rumaa ääntä kuulu. Kapiakselin kahdeksan pulttiahan menee tosta levystä läpi ? Eli tuo keskikohta mistä pultit menee läpi pysyy nyt paikoillaan ja ulkokehä pyörii. Luulisi että sieltä kuuluu ruma ääni, mutta se keskikohta on vaan siirtynyt laajemman kehän "päälle"ja nyt se ääni on lähinnä kuin joku kytkin luistaisi.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Tuo murtuma johtaa lopulta koko keskiosan irtoamiseen.JuhaP kirjoitti:Kiitti kuvasta !
Edelleenkään oikeen ymmärrä miten vetolevy pyörii ja kampiakseli ei niin, että sieltä ei mitään rumaa ääntä kuulu. Kapiakselin kahdeksan pulttiahan menee tosta levystä läpi ? Eli tuo keskikohta mistä pultit menee läpi pysyy nyt paikoillaan ja ulkokehä pyörii. Luulisi että sieltä kuuluu ruma ääni, mutta se keskikohta on vaan siirtynyt laajemman kehän "päälle"ja nyt se ääni on lähinnä kuin joku kytkin luistaisi.
Erittäin tärkeä seikka irroitettaessa vaihteistoa moottorista on IRROITTAA turbiini vetolevystä ja jättää se vaihteistoon kiinni. Muutoin on suuri vaara tarjolla, että vaihteiston öljypumppu vaurioituu irroitettaessa.
Tuosta tarkistusluukusta saa irroitettua vetolevyn/turbiinin mutterit yksi kerrallaan.
Kuva totaalisesti hajonneesta vetolevystä. Voit odottaa jotakin tuollaista omassa autossasi. Jos se murtuma on jokseenkin pyöreä, ei pahaa ääntä välttämättä kuulu.
Usein ääni kuulemma muistuttaa väljää kiertokangenlaakerin naputusta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Lisäyksenä vielä, että omassa Fordissa tuo murtuma oli niin "tiukka" vetolevyn pulttikehän päällä olleesta vahvistuslevystä johtuen ettei pyörimistä vielä tapahtunut mutta yli 70 asteen siirtymä esti käynnistyksen.JuhaP kirjoitti:Kiitti kuvasta !
Edelleenkään oikeen ymmärrä miten vetolevy pyörii ja kampiakseli ei niin, että sieltä ei mitään rumaa ääntä kuulu. Kapiakselin kahdeksan pulttiahan menee tosta levystä läpi ? Eli tuo keskikohta mistä pultit menee läpi pysyy nyt paikoillaan ja ulkokehä pyörii. Luulisi että sieltä kuuluu ruma ääni, mutta se keskikohta on vaan siirtynyt laajemman kehän "päälle"ja nyt se ääni on lähinnä kuin joku kytkin luistaisi.
Startti siis pyöritti moottoria moitteettomasti ja yritin jo aiemmin testata tunnistinkehää laittamalla terästangon anturin reiästä ja yrittämällä pyörittää konetta etupäästä jolloin olisi voitu todeta tunnistinkehän mahdollinen löysyys. Mutta kaikki vaikutti olevan ok.
Jälkeenpäin saamani tiedon mukaan autoa oli aiemminkin yritetty korjata toisella merkkikorjaamolla kolinan tai naputuksen vuoksi, tuloksetta ja ajoa oli jatkettu kunnes auto ei enää käynnistynyt.
Jonka jälkeen siis ostin auton myyjän mukaan suutinvikaisena.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Niin se on tässäkin tapauksessa startti pyörittänyt konetta moitteetta, kunnes huomattiin että joku siellä luistaa eikä kone pyöri kuten pitäisi. Johtuuko se alkuperäinen moottorin äänien koveneminen kiihdyttäessä myös tuosta. Koneesta kuului sellainen ääni kuin sitä olisi viritetty, eli oliko ajoitus siirtynyt silloin ja ääni johtui siitä.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
JuhaP kirjoitti:Niin se on tässäkin tapauksessa startti pyörittänyt konetta moitteetta, kunnes huomattiin että joku siellä luistaa eikä kone pyöri kuten pitäisi. Johtuuko se alkuperäinen moottorin äänien koveneminen kiihdyttäessä myös tuosta. Koneesta kuului sellainen ääni kuin sitä olisi viritetty, eli oliko ajoitus siirtynyt silloin ja ääni johtui siitä.
Kyllä se käyntiääni ainakin jollakin tavalla muuttuu jo pelkästään siitä, että ruiskutuksen ajoitus muuttuu.
Ensiksi varmaan tulee hyvin hiljainen mekaaninen naputus, joka aikaa myöten kovenee ja lopulta tapahtuu tuo totaalinen särkyminen/siirtyminen ja käynti lakkaa.
Henkilökohtaisesti omassa autossa pelottaa se miten kauan sillä on viallisena ajettu ettei mäntiä ole halki tai lohko hajallaan. Täytyy vaan laittaa osat nippuun ja toivoa parasta.
Tuossa kuvassa voisi olla sellainen vetolevy mikä ei oikein edes pidä ääntä kun keskiosa on sorvaantunut lähes pyöreäksi:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.