Automaattilaatikko hajosi (722.6). HOMMA OK !
Tässä anturin nastajärjestys ja jännitteet, vähän arvaamalla (Ei ole varmistettu mutta jos tällaisia sähköjä löytyy niin sitten vika on varmaankin muualla ?)
1 = ? (Ei kytketty)
2 = Käyttöjännite +12 V
3 = Maa, kytketty ohjausyksikköön = 0 V ja 0 Ohm mitattuna auton rungosta
4 = Käyttöjännite ohjausyksiköltä (5 V)
5 = Signaali ulos, muuttuu ilmamäärän mukaan
Eli jos anturi on rikki niin silloin tuo vitosnasta makaa jommassa kummassa laidassa (0 tai 5 V) tai jossakin muussa asennossa
Kävisin mittaamassa omasta mutta kun siinä ei ole tuota anturia - pieni ero 606.962:n ja .961:n välillä
EDIT: nastan 2 kytkentä korjattu
1 = ? (Ei kytketty)
2 = Käyttöjännite +12 V
3 = Maa, kytketty ohjausyksikköön = 0 V ja 0 Ohm mitattuna auton rungosta
4 = Käyttöjännite ohjausyksiköltä (5 V)
5 = Signaali ulos, muuttuu ilmamäärän mukaan
Eli jos anturi on rikki niin silloin tuo vitosnasta makaa jommassa kummassa laidassa (0 tai 5 V) tai jossakin muussa asennossa
Kävisin mittaamassa omasta mutta kun siinä ei ole tuota anturia - pieni ero 606.962:n ja .961:n välillä
EDIT: nastan 2 kytkentä korjattu
Viimeksi muokannut jysi, La 12.03.2005 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No pitkästä aikaa täällä puhutaan asiaa, aivan oikein ettei suinpäin vaihdeta komponentteja, joiden toimintaperiaate on yksinkertainen mutta hinta on järkyttävä.jysi kirjoitti:Tässä anturin nastajärjestys ja jännitteet, vähän arvaamalla (Ei ole varmistettu mutta jos tällaisia sähköjä löytyy niin sitten vika on varmaankin muualla ?)
Juttua oli: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 814#163814
Oletko sattumalta törmännyt tai tiedätkö muutoin mikä merkitys on tuossa nastoilla 1 ja 3 ? Löytyykö mitään analogiaa tuon 606:n kanssa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jännitteet mitattu ilmamassamittarin liittimistä.
Vitosnastassa jännite vaihteli 1,0 - 1,4 voltin välillä hieman kierrosia annettaessa.
1,0 VDC tyhjäkäynnillä.
Ja samaan syssyyn paloi vielä kuskin puolelta ajovalopolttimo
Tuo tuntuu syövän lamppuja kuin heikkopäinen leipää.
Akun navoista tyhjäkäynnillä jännite 13,85 VDC.
Vitosnastassa jännite vaihteli 1,0 - 1,4 voltin välillä hieman kierrosia annettaessa.
1,0 VDC tyhjäkäynnillä.
Ja samaan syssyyn paloi vielä kuskin puolelta ajovalopolttimo

Tuo tuntuu syövän lamppuja kuin heikkopäinen leipää.
Akun navoista tyhjäkäynnillä jännite 13,85 VDC.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kiitos tarjouksesta, mutta se vaan ei taida sopia ?jukkis71 kirjoitti:Mä voin lainata tosta mun autosta ilmamassamittaria, jos on tarvis vielä.
(mb e 200 cdi 99).
p.040 5723628 hki
Niitä on uusia ja vaihto-osia, tähän kolmesataseen ei saanut edes sitä vaihto-osana.
Onko muuten se CDI uudempi vai vanhempi kuin 6/99 ?
Pitäis ilmeisesti olla A 000 094 12 48 ja imuputkessa.
Sulla lienee A 611 094 00 48 ja se on ilmanputsarin kotelossa?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tutki nyt kaiken varmuudeksi, ettei se hukkaportti ole selällään, itsellä oli niin ja juuri samat oireet.(pistä vaikka rautalangalla kiinni koeajon ajaksi) Se alipaine mollukka siinä turbon vieressä(290) ei tykkää kuumuudesta ja kalvo poksahtaa rikki ja se laskee paineen sieltä puolen moottoria (alipaine tulee sinne nuppineulan vahvuisella pillillä) .Eli vika voi löytyä jommasta kummasta alipainetörpöstä( hukkaportti / pakokaasun kierrätys ).Ottavat samasta linjasta paineen.
Vika testerikään ei älynnyt tätä vaivaa, koska se ei ole sähkövika ja se ilmoitti vian olevan ahtopaineen mittauksessa.
Vika testerikään ei älynnyt tätä vaivaa, koska se ei ole sähkövika ja se ilmoitti vian olevan ahtopaineen mittauksessa.
On tuo vähän eri näköinen. OM 606/611 anturissa on 2 lämmitysvastusta ja niiden välissä lämpötila-eroa mittaava vastus.veskola kirjoitti:Oletko sattumalta törmännyt tai tiedätkö muutoin mikä merkitys on tuossa nastoilla 1 ja 3 ? Löytyykö mitään analogiaa tuon 606:n kanssa ?
Elektroniikka säätää kuumemmalle vastukselle menevää jännitettä/virtaa niin että lämpötilaero pysyy 160 asteessa. Tämä jännite kertoo virtausnopeuden ja se viedään ohjausyksikölle.
Nettiä selatessa tuli vastaan tällainen sivu http://www.newbug.de/lmm.htm aiheesta, ja kas kummaa mullahan oli tuossa kakkosnastan kytkennässä virhe, eli siihen pitää tulla +12 V !
Loistavaa, nyt kun Ari666 mittaa vielä ne muut nastat läpi niin se hyperkallis massamittari voidaan jättää rauhaan...jysi kirjoitti:On tuo vähän eri näköinen. OM 606/611 anturissa on 2 lämmitysvastusta ja niiden välissä lämpötila-eroa mittaava vastus.
Elektroniikka säätää kuumemmalle vastukselle menevää jännitettä/virtaa niin että lämpötilaero pysyy 160 asteessa. Tämä jännite kertoo virtausnopeuden ja se viedään ohjausyksikölle.
Nettiä selatessa tuli vastaan tällainen sivu http://www.newbug.de/lmm.htm aiheesta, ja kas kummaa mullahan oli tuossa kakkosnastan kytkennässä virhe, eli siihen pitää tulla +12 V !
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Joo... nelosen ja vitosen mittasin.veskola kirjoitti:Loistavaa, nyt kun Ari666 mittaa vielä ne muut nastat läpi niin se hyperkallis massamittari voidaan jättää rauhaan...
Eli se +5 volttia löytyy yllättävänkin tarkasti siitä nelosesta ja 1,0-1,4 vitosesta.
Voiko tuon perusteella jo päätellä ilmamassamittarin olevan kunnossa?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kun ei ole ehjää vieressä niin vaikea sanoa mutta tuon sivun perusteella (1.0 V ilman virtausta ja 4.8 V kaasu pohjassa kiihdytettäessä) nuo vaikuttaa ihan järkeviltä lukemilta joten ehkä voidaan siirtyä seuraavaan komponenttiin.
Tässä vielä ilmamäärämittareiden kanssa painville tiedoksi sivu http://www.msi-motor-service.com/pierbu ... ver_en.asp
josta löytyy Pierburgin katalogit (MB-osanumerot vs. Pierburg-.numerot jne.). Tämä kyseinen kapistus vaan näyttää olevan jonkun muun kun Pierburgin tekemä.
Tässä vielä ilmamäärämittareiden kanssa painville tiedoksi sivu http://www.msi-motor-service.com/pierbu ... ver_en.asp
josta löytyy Pierburgin katalogit (MB-osanumerot vs. Pierburg-.numerot jne.). Tämä kyseinen kapistus vaan näyttää olevan jonkun muun kun Pierburgin tekemä.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Onpa tämä erinomaisen hieno homma, että saatiin edes suht' todennäköisesti edes tuo kohta poissuljettua.
Kiitokset selvittelyyn osallistuneille ja erityiskiitos jysille.
Huomenissa pitää hämmästellä sitä hukkaporttia.
Missä muuten moottorinohjausyksikkö sijaitsee ja miten sitä voisi kotikonstein tutkia?
Kun testeri kerran ei siihen saanut yhteyttä, niin voisi edes itse todeta saako se käyttöjännitettäkään.
Kiitokset selvittelyyn osallistuneille ja erityiskiitos jysille.
Huomenissa pitää hämmästellä sitä hukkaporttia.
Missä muuten moottorinohjausyksikkö sijaitsee ja miten sitä voisi kotikonstein tutkia?
Kun testeri kerran ei siihen saanut yhteyttä, niin voisi edes itse todeta saako se käyttöjännitettäkään.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Moottorin ohjainlaitteelta kannattaa mitata virrat ja maadoitukset. Saattaa jokin jännitteen syöttörele heitellä, ettei se kuormittettaessa johda tarpeeksi. Tai joku sulake...
Muuten noista ilmamäärämittareista pieni vinkki: Se uudemman mallin cdi:n mittari käy vanhempaan malliin. On huomattavasti halvempi. Sama mittari käy myös vag- tuotteisiin
Eroa on vain se että vanhempi malli tulee putken kanssa ja uudemmassa on vain pelkkä tunnistin. Ja se tunnistimen jännitteen vaihtelu kuuluu olla jossain siellä 0.5-4.5V, joka tapauksessa ei 0-5v, koska silloin järjestelmä ei tunnista oikosulkua tai katkosta.
Muuten noista ilmamäärämittareista pieni vinkki: Se uudemman mallin cdi:n mittari käy vanhempaan malliin. On huomattavasti halvempi. Sama mittari käy myös vag- tuotteisiin

Joku mersupurkaamo??
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
No sulakkeita katselin minäkin, mutta missään ei ole mitään sen suuntaista tekstiä, joka viittaisi moiseen toimintaan.Aki P kirjoitti:Moottorin ohjainlaitteelta kannattaa mitata virrat ja maadoitukset. Saattaa jokin jännitteen syöttörele heitellä, ettei se kuormittettaessa johda tarpeeksi. Tai joku sulake...
Jos on tietoa mikä sulake, niin vinkatkaa

Siksi sitä ohjainlaitteen sijaintia kyselinkin, että maadoitukset ja jännitteet saisi selville.
Vaan sijainti on arvoitus

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Siis ajosuuntaan katsottuna oikealla eli apukuskin puolella, vai tyypillisestä puoliköyrystä korjausasennosta edestä päin katsottuna eli kuskin puolellaAki P kirjoitti:kaavioista ei mitään muistikuvaa, mutta ohjainlaite on moottoritilassa siinä oikeassa taka nurkassa.

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Se on ainakin periaatteessa mahdollista, sillä n. 150-200 km ennen vian ilmenemistä (vika siis ilmeni tasaisen moottoritieajon jälkeen) tankkasin syrjäiseltä ST1 -asemalta jostain Hauhon ja Tampereen väliltä.petri.n kirjoitti:Ettei vaan nyt ole polttoainesuodatin tukossa?
Mutta voiko sellainen vika saattaa moottorinohjauksen häiriötilaan?
Nythän se siis ei kierrä kuin max. 4000 -4200 rpm.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kun ei saa kakkua niin ei kierrä.
Noissa traktoreissa ainakin, kun käy ihan hyvin tyhjäkäyntiä, sitten kun lähtee liikkeelle, niin eivät ota kunnolla kierroksia ja veto poissa, mutta kun ei ole kuormitusta niin kulkee ihan hyvin. Suodattimen, kun vaihtaa niin taas mentiin.
Sinuna minä vaihtaisin ensin suodattimen, ennenkuin lähtisin mitään muuta vaihtelemaan. 



- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Totta tuokin.petri.n kirjoitti:Sinuna minä vaihtaisin ensin suodattimen, ennenkuin lähtisin mitään muuta vaihtelemaan.
Mutta miksi kierrokset jää juuri niille maagisille neljäntonnin lukemille, joille käsittääkseni vikamoodissa jää ?
Eli häiriökäytöllä kone on.
Kiertäisikin kaksi- tai kolmetuhatta, niin tuollaista suodatinongelmaa voisi epäillä.
Vahvasti siis viittaa kaikesta päättelystä huolimatta moottorinohjausboxiin tai sen tarvitseman informaation puuteeseen.
...jos näiden nykylelujen vikoja nyt enää voi loogisesti yrittää päätellä....

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Voiko vikatila todella olla noin korkeilla kierroksilla? Ei nyt itsellä ole mersun vikatilasta kokemusta, mutta Seatissa oli 2500, jonka yli ei mennyt kierrokset vikatilassa..Ari66 kirjoitti: Mutta miksi kierrokset jää juuri niille maagisille neljäntonnin lukemille, joille käsittääkseni vikamoodissa jää ?
Eli häiriökäytöllä kone on.
Sitten se mikä voisi aiheuttaa ongelmaa. En ole varma, kuinka noissa mersun turbodieseleissä on ohjattu ahtopaineita, mutta Seatissa oli (toki "täysin" eri tekniikkaa

Mittasitko muuten ilmamassamittarin ulostuloa myös täyskiihdytyksessä kuormitettuna? Jospa se antaa sitä pientä vaihtelua kuormittamattomana, mutta ei annakaan tarpeeksi suurta lukemaa sitten täydet ahdot päällä..

Toinen vaihtoehto onkin sitten tuo jo mainittu ST1:llä tehty tankkaus. Jospa siellä on ollut paskaa seassa, tai liian heikko pakkaskestävyys..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Nyt vaan taitaa olla pitkälti toistasataa kaakkia joillain muilla laitumilla, luulen ma.....
Ainakin ne pellin alta on karkuteillä....
Ainakin ne pellin alta on karkuteillä....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
290 turbodiesel oli ainakin juuri tuollainen vikatilassa. Aivan kuin kaasupolkimesta olisi ollut käytössä vain 1/3. TAi tiedä vaikka toimiskin tuo vikatila niin että sähkökaasu ei "anna" kuin kolmanneksen. Kone otti paikallaan vähän vähemmän kierroksia kuin normaalisti, mutta ajossa tehoa oli runsaasti kateissa, huippunopeus oli juuri ja juuri päälle sadan. Auto oli manuaali joten tuohon vaihtamiseen en osaa sanoa mitään.Ari66 kirjoitti: Mutta miksi kierrokset jää juuri niille maagisille neljäntonnin lukemille, joille käsittääkseni vikamoodissa jää ?
Eli häiriökäytöllä kone on.
Siinä autossa vika oli haljennut ahtoputki, ja huomattavaa oli että vika häiriötila pysyi päällä vaikka auton sammutti välillä, satunnaisissa viossahan tuo tila nollautuu kun auton samuttaa välillä
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Itsellä oli aikoinaan samanlainen vika eli auto oli siis mennyt hätäkäytölle. Kun en muuta osannut, vein auton veholle. Katsoivat testerillä ja sanoivat että ilmamassamittari on rikki. Vaihtoivat mittarin mutta vika ei korjaantunut, eli vika ei siis ollutkaan ilmamassamittarissa. Sanoivat että joskus testeri ilmoittaa ilmamassamittarin olevan rikki vaikka se vielä hyvin toimiikin. Auto toimii siis hyvin vielä vanhalla ilmamassamittarilla, mutta testerin rajat ovat niin tarkat että se ilmoittaa ilmamassamittarin olevan rikki. Kun ilmamassamittari ei ollutkaan rikki alkoivat etsiä vikaa muualta. Vika löytyi paineenmuuntajasta, eli toisesta niistä mustasta mötikästä jotka ainakin minun autossani ovat siinä ilmanpuhdistajan alla/vieressä. Ohjaavat pakokaasunkierrätystä ja ilmeisesti hukkaporttia. Kun vaihtoivat osan alkoi taas autokin kulkea.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Onko se paineenmuuntaja sellainen kuutio, johon tulee sähköt + 2 tai 3 alipaineletkua? Oliskohan mersuissa sitten kuitenkin samantyyppinen kuin VAGissakin, jossa kulkee ahtopaineensäätimen nimellä.. Boschiahan ne järjestelmät molemmissa on 
Jos osaa menee vaihtoon, niin kannattaa muuten kysäistä osaa Boschilta. Todennäköisesti halvemmalla pääsee. Tosin jos Veholla käyttää, niin ei taida olla vaihtoehtoja
Se ilmamassamittari on muuten usein sellainen, että menee pikkuhiljaa. Eli saattaa näkyä vikamuistissa, vaikka ei havaittavasti tehoihin vielä vaikutakaan.. Ainakin itsellä Seatista meni siten. Ostaessa oli (jälkikäteen ajatellen) jo hiukan tehoton, mutta en sitä ostaessa hoksannut. Vuoden päästä ei jaksanut enää vaunua vetää.. 35000 km:n matkalla "kului" siis pikkuhiljaa finaaliin. Itse tuollaista on hankala huomata, koska sitä tottuu pieneen muutokseen. Vasta, kun pistin vaunun perään, niin hoksasin, että kaikki ei ole siten kuin pitäisi..

Jos osaa menee vaihtoon, niin kannattaa muuten kysäistä osaa Boschilta. Todennäköisesti halvemmalla pääsee. Tosin jos Veholla käyttää, niin ei taida olla vaihtoehtoja

Se ilmamassamittari on muuten usein sellainen, että menee pikkuhiljaa. Eli saattaa näkyä vikamuistissa, vaikka ei havaittavasti tehoihin vielä vaikutakaan.. Ainakin itsellä Seatista meni siten. Ostaessa oli (jälkikäteen ajatellen) jo hiukan tehoton, mutta en sitä ostaessa hoksannut. Vuoden päästä ei jaksanut enää vaunua vetää.. 35000 km:n matkalla "kului" siis pikkuhiljaa finaaliin. Itse tuollaista on hankala huomata, koska sitä tottuu pieneen muutokseen. Vasta, kun pistin vaunun perään, niin hoksasin, että kaikki ei ole siten kuin pitäisi..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Eli semmoinen lutikka, johon tulee alipaine, jota ecu päästää ahtimelle, ja toimii siten ahtopaineen säätimenä yhdessä ecun kanssa. Eikös samassa lutikassa ole se ahtopaineen anturi vai olisiko se erikseen...veppe kirjoitti:Onko se paineenmuuntaja sellainen kuutio, johon tulee sähköt + 2 tai 3 alipaineletkua? Oliskohan mersuissa sitten kuitenkin samantyyppinen kuin VAGissakin, jossa kulkee ahtopaineensäätimen nimellä.. Boschiahan ne järjestelmät molemmissa on
Kyllä se kommunikaatiokanava testerin ja ecun välillä nyt pitäisi saada toimimaan niin selviää tuokin. Onko siellä nyt laatikko vikatilassa vai ecu vai molemmat

Siitä 5V jännitteestä ilmamassamittarilla voidaan päätellä että eculle sentään tulee sähköt, ja tuskin se auto käynnistyisi jollei tulisi

Vaikka moottori, siis ecu, olisi vikatilassa niin toimisikohan laatikko silti itsenäisesti, ja miksei laatikko tuossa tilanteessa suostu vaihtamaan isompaa vaihdetta vaikka tehot 'vähän' on kateissa.
Onko varma ettei siellä ole erillistä kaasupolkimen asentotunnistinta, eli potikkaa, laatikkoa vaarten ?
Lisää tietoa: www.skg.fi