Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Petteri Kivimäki kirjoitti: Pe 20.09.2024 11:14 ^ Ei se ole harrastus eikä mikään, jos ei se kaikkia rahoja ja aikaa vie.
Tässä olen vahvasti samaa mieltä pitää tietää että harrastaa ku on ihan loppu ja sitten kun sitä "valmista rojehtia" alat käynnistää
A ei edes yritä
B savu nousee
C molemmat tapahtuu yhtä aikaa :mrgreen:
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin vihdoin onnistui ja alkuperäinen tunnus on kilvissä painettuna. Ekat tuli kuiten valkoisina vaikka piti olla mustat......

Pitäisi keretä keula niputtaa ja käyttää ennen lumia leimalla.
Ja olisihan se kiva saada Ässistä kuvat rinnakkain

Kaiken huipuksi tuli tuossa isän veljen kanssa keskustelua olkatapeista.

No tuollahan on muistaakseni hyllyssä hänhän siihen omaan vaihtoi uudet tapit vanhat tallessa ja uudet holkit molemminpuolin uudet paketissa.....

Näky febin paketti olevan sieltä 70/80 luvulta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Tässä vielä kuva tuosta "aarre paketista"
Olkatapeissa kulumaa mutta helat on uudet vielä.
Eivät olleet aikoinaan muuta kuin vaihtanut tapit ja jättäneet vanhat helat paikoilleen.

Muuten mimmoinen on se oikea rotsaus työkalu noille heloille.
Jos laittaa kaikki kilkkeet vaikka uusiksi joskus???

Nyt kokeilen että kiillotan tuon vanhan tapin ja pukkaan paikoilleen.
Jos kelpaisi sitten inssille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Hep hep
https://www.autodoc.parts/febi-bilstein/1865880

Oli tullu kaupan olkatappi korjaus satseja itselle tilasin varastoon kaksi sarjaa kaiken varalta.

Mutta tarvitsijat huomio!!!!
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Hetken aikaa tutkittua ja pähkäiltyä. Löytyi oikea nimike työkalulle säätö kalvain näkyi kohtuu hintainen olevan ja löytyi sopivaa kokoakin sai tilattua työkalun.
Josko nyt alkaisi merssussa olee jopa katsastukseen riittävän tiiviit paikat kun kamppeet tuloo kotio.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Nyt olisi vihdoin alkuperäinen tappi kiillotettu ja uusi hela paikoillaan samalla vähän töhhäytin kaapissa ku oli mahdollisuus ja uutta väriä pintaan.

Huomatkaa liki uusi pylväsporakone mitä käytin hienotarkkuus sorvina kun kiillotin vanhan tapin.

Jos saisi merssun vielä kasattua....

Sitten alkaa tutkiin miksi vasen etujarru jää vähän jälkeen eikä kelpaa konttuurilla....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

En hoksannut ottaa kuvaa mutta pitihän se sitteb vielä jarrukilpi putsailla ja vähän oikoa sitten samaa kiiltävän mustaa pintaan
Seuraavaksi alkaa kasaileen kuskin kulma tutkia jarrua että onko jumitusta sitten käyttää leimalla saapi valmiiksi leimattuna jättää odottaan ensi kesää.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin nyt olisi jarrua lukuunottamatta napa kasassa ja autossa kiinni.

Olipa mielenkiintoinen kasata nuo ylä ja alapäät kun tulee pölytiivisteet väliin ja rikkoja sitten vielä saaja alapäässä tällättyä keskelle tuo alumiini osa kun kierteet menee lävitse että pölysuojat asettuu siististi paikoilleen eikä mene ruttuun.

Kun saa kasaan herkistellä vänkärin puolen säädöt myös ja viedä säädettäväksi kulmat ettei ala mersu vikuroimaan tien päällä!!
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Jahas.
Nyt olisi keula kasattu touhussaan vaan unohtui valokuvia räpsiä.

Jarrusatulassa tuntui männät liikkuvan mukavasti.
Paloja oli vähän pyhkäsin paloja että liikkuvat tapissa jaeivät kania satulaan. Laitoin nippuun jos nyt jarrut kelpaisi.

Eikait kun kerkiää niin käyttää katsastuksella vanhus olisi valmis taisteluihin.

Vähän oli pitkä tartti kun seisonut pitempään. Vissiin kaasarit tai linja yms tyhjenee???
Tovin tarttaa pörähtää kyllä kaikilla käyntiin ja käy siististi. Huomasin kesemmällä saman ilmiön jos seisoi vaikka vklp yli maanantaina piti tartata pitempään jos päivittäin ajaa naks ja käyntiin.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Jos etujarru jätättää edelleen ja satula pelaa niin tarkista jarruletkut, nehän voi hajota sillälailla että sisus pullahtaa tukkeeksi linjaan.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Shatter kirjoitti: Ke 23.10.2024 10:03 Jos etujarru jätättää edelleen ja satula pelaa niin tarkista jarruletkut, nehän voi hajota sillälailla että sisus pullahtaa tukkeeksi linjaan.
Tätä itsekin mietin ensin syyksi ovatten kyllä hyvän näköiset.
Mutta ensinnäkin epäilyttää se konttorin miehen jarru ajo.
Ensimmäinen polkaisu viisarit nousi tasatahtia ja renkaat lukkoon.
Toinen polkaisu samaan tahtiin nousi viisarit MUTTA eipä polkenutkaan lukkoon vaan löysäsi ja hiihätti lisäten voimaa tuumasi katoppa kun jääpi tuo kuskin puoli jälkeen ja hylätty......

Käsijarruha oli veto ja toinen eihän tuo pidä...... No nyt pitää.....
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Tulipa muuten tosi jämy vielä tuosta ku vaihtoi helan ja hioi tai oikeastaan kiillotti tapin ei tarvinnu rotsata helaa juuri meni paikoilleen tappi ja vielä rasvakin näkyi kulkevan.

Josko tuo jonku tovin kelpaisi.

Saa nähä milloin tapit tulee käsivarastoon saksan maalta
Rotsaus kamppeet tulikin jo postissa
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin sainpahan w111 pihallekki välillä.
Ainoa vain että sähelsin ryypyn kanssa ja sai liikaa joten poks ja joku tulppa meni pimeäksi.
Mutta kuvat sai napattua parivaljakosta.
Ja jotain noissa w111 takavaloissa on hienoa ja kiehtoo!!

Pitää hommata tulpanjohot uudet vanhukseen samalla ku vaihtaa tulpat......

Taitaata tuo saaja vähän reilusti kyllä muutennii pensaa ei alle 14 mene missään tilanteessa vaikka oikeastaan vain 80km h maalais teitä ajelen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Tuli tuossa maakunnassa käytyä ja keräiltyä talteen w110 korisista purettuja osia.
Löyty muuten 3 sarjaa lisää olkatappi rekuleita yllätys helat uudet kaikissa tapit kulahtaneey.

Sitten vielä kotia hakia tuo yksi kokonainen keulasta kolaroitu auto siinä on tekniikka mm rattivaihteiden rekuleet kaikki löytyy.

Jos jotain tarvetta enhän minä noita kaikkia tarvihe ja voin kohtuudella osista tarvitsijalle jopa luopua tai vaihtaa johonnii.

Pari diesel 200d moottoria olisi jouden kunto arvaus diesel mittareita kaksi irrallaan yksi tuossa rovissa
Huonoja ovia mutta onhan niissä laseja yms kampetta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Ja pari kuvaa lisää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Tässä yrittäny pähkäillä ja hakia tietoa huonolla menestyksellä.

Eli tässähän on tuo w123 moottori paikoillaan.
M123? 250 pensiini kutvonen.

Mitkä tulpat tähän kuuluisi noin niiku oikeasti?
Ja mitkä tulpanjohdot?

Hiukkasen näiden pensiini moottorien koodit hukassa.
Laitan vielä lohkosta numeron mitkä löysin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13627
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja karra »

Huonosti saa varaosaputkista tulpanjohtosatseja. Ebaysta löysin nämä:

https://www.ebay.de/itm/195770952843?_s ... R6qD7O_aZA

Tulpiksi heittäisin suoraan Motonetin NGK BP 6 ES. Niitä käyttänyt 25 vuotta ilman ongelmia noissa vanhemmissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

karra kirjoitti: Ti 29.10.2024 08:39 Huonosti saa varaosaputkista tulpanjohtosatseja. Ebaysta löysin nämä:

https://www.ebay.de/itm/195770952843?_s ... R6qD7O_aZA

Tulpiksi heittäisin suoraan Motonetin NGK BP 6 ES. Niitä käyttänyt 25 vuotta ilman ongelmia noissa vanhemmissa.
Nuot tulpat siellä muistaakseni mulla nyt onkin paikoillaan.

Pitää tonkia lisää nyt tietää kuiten mimmoiset johon sinne kuuluisi
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja Shatter »

karra kirjoitti: Ti 29.10.2024 08:39 Huonosti saa varaosaputkista tulpanjohtosatseja. Ebaysta löysin nämä:

https://www.ebay.de/itm/195770952843?_s ... R6qD7O_aZA

Tulpiksi heittäisin suoraan Motonetin NGK BP 6 ES. Niitä käyttänyt 25 vuotta ilman ongelmia noissa vanhemmissa.
Tulpanjohtosarja M123.920 (129hv) ja M123.921 (140hv) moottoreihin:

BorgWarner (BERU) ZEF473
BREMI 795
NGK 0754 RC-MB219
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1473
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

karra kirjoitti: Ti 29.10.2024 08:39 Huonosti saa varaosaputkista tulpanjohtosatseja. Ebaysta löysin nämä:

https://www.ebay.de/itm/195770952843?_s ... R6qD7O_aZA

Tulpiksi heittäisin suoraan Motonetin NGK BP 6 ES. Niitä käyttänyt 25 vuotta ilman ongelmia noissa vanhemmissa.
Näyttää kyllä hyvältä johtosarjalta eikä paha hinta.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Shatter kirjoitti: Ti 29.10.2024 10:29
karra kirjoitti: Ti 29.10.2024 08:39 Huonosti saa varaosaputkista tulpanjohtosatseja. Ebaysta löysin nämä:

https://www.ebay.de/itm/195770952843?_s ... R6qD7O_aZA

Tulpiksi heittäisin suoraan Motonetin NGK BP 6 ES. Niitä käyttänyt 25 vuotta ilman ongelmia noissa vanhemmissa.
Tulpanjohtosarja M123.920 (129hv) ja M123.921 (140hv) moottoreihin:

BorgWarner (BERU) ZEF473
BREMI 795
NGK 0754 RC-MB219
Kiitos paljon kiitos jos noilla ei ala löytymään on jo pienoinen ihme.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Eilen tuli odotettu paketti.

Nyt on vastaisuutta varten kaksi sarjaa uusia olkatappeja systeemeineen.
Ja rotsaus kamppeet.

Sitten 4kpl vanhoja sarjoja ok tapella uusilla heloilla jemmassa taidan pärjätä ainakin muutaman katsastuksen noilla??

Eilen ehdin vähän hiplaamaan sytkä puolta.

Pitää hommata jakajan kansi ja pyörijä myös sain kuiten käymään ok tuon voi torstaina käyttää leimalla.

Kärjellinen sytkä tuossa ja tasavirta laturi mistä saisin selville että onko tuossa nyt alkuperäinen jakaja uudemmassa moottorissa vai ei??

Olisikohan järkeä laittaa järjetön sytytys en ole moisten kanssa puuhannut koskaan??
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Ja kuvia hankinnoista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Jahas tänään katsastus.
Miten onkos noissa joku takaisku venttiili pensapumpulla tms? Oire näkkyy pahenee ja nyt näkyi selvästi ku aamulla 7 pakkasta.

Eli autoon ryyppy päälle tarttaa kerkiää avaimeen koskea hörähtää ja sammuu. (Imaisee kaasarit tyhjäksi)
Sitten sahhuuttaa tovin ja lähtee vähän ontuen käyntiin.

Aamulla kattelin niin ennen pumppua näkyi olevan suodatin tyhjä. Mutta ei vuoda maahan eikä öljykään minusta lisäänny tai ohene moottorissa.

Pitäisi muutenkin alkaa opettelee tuo kaasareiden säätäminen tuntuisi että käy mahdottoman rikkaalla kyllähän nämä syö sen tiiän mutta 160km ja 36 litraa meni tankkiin ajo 80km h maalais tietä.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1473
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Mekaanisessa pumpussa on kaksi venttiiliä, ei se muuten pumppaisi.

W123 on aina vaihtovirtalaturilla, miksiköhän sen tilalle on soviteltu tasavirta?

VJ-kannesta, tuossa pitäisi olla kahdella sivuhakasella kiinni oleva perinteisen Bosch-kannen kaltainen, mutta holkit johdoille, vai tapit kuten kuvassa:
Kuva
Holkeilla olevaa on ollut 60-luvun kutosissakin.

Kärjetön muutos, olen itse laitellut tuon kaltaisia useammankin, ja 10+ vuotta toimineet:
https://www.ebay.com/itm/170537391658
Tietty pitää tsekata, että tuo kärkien tilalle tuleva anturi on oikean muotoinen, eikä ole peilikuva. Plus pyörijän akselin halkaisija, se on vain varmistus. Tuon ikäiset on kyllä olleet 16 mm vakiona. Naurettavan helppo asentaa!
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Juhani Halmeenmäki kirjoitti: To 31.10.2024 18:45 Mekaanisessa pumpussa on kaksi venttiiliä, ei se muuten pumppaisi.

W123 on aina vaihtovirtalaturilla, miksiköhän sen tilalle on soviteltu tasavirta?

VJ-kannesta, tuossa pitäisi olla kahdella sivuhakasella kiinni oleva perinteisen Bosch-kannen kaltainen, mutta holkit johdoille, vai tapit kuten kuvassa:
Kuva
Holkeilla olevaa on ollut 60-luvun kutosissakin.

Kärjetön muutos, olen itse laitellut tuon kaltaisia useammankin, ja 10+ vuotta toimineet:
https://www.ebay.com/itm/170537391658
Tietty pitää tsekata, että tuo kärkien tilalle tuleva anturi on oikean muotoinen, eikä ole peilikuva. Plus pyörijän akselin halkaisija, se on vain varmistus. Tuon ikäiset on kyllä olleet 16 mm vakiona. Naurettavan helppo asentaa!

Joo tuon pumpun tiesin mutta voiko jos muuten pelaa oikein niin tehdä tuommoisen että jääpi ns vuotaan ja valuu linja tyhjäksi en ole tavannut vielä moista ilmiötä.

Tähän on laitettu alkuperäisen moottorin tilalle w123 moottori. Mutta sitten kuiten tehty niin että alkuperäiset kaasarit laturit yms rekuleet alkuperäistä eli jos venttiilikopan sovittaisi vanhan mallin moni ei taitaisi huomata että on vaihdettu uudempi moottori.

Vj kansi holkki mallia.

Hmmm tuommoinen systeemi oli minissä paikoillaan voisi melkein testata ei sinällään kärjissä mitään vikaa ole mutta laiskuus vissiin vaivaa.

Halvempi ainakin ku 123 ignition systeemi tieten siinä tulee uusi jakajakin.

Mikäs muuten sytkä ennakko näissä pitäisi olla alipaine säätimellä varustetuissa??

Tänään tuli puhtain paperein leima mersuun 2v saapi taas päästellä
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1473
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

No ei se pumppu oikein pumppaa, jos venttiili vuotaa. Mutta oletko kokeillut, riittääkö bensa, kun sitä tarvitaan paljon ja pitkään? Voi olla, että riittää rauhallisessa ajossa, vaikka hieman vuotaisi...

Nuo tässä aiemmin linkatut johdot on sitten väärät, tai sopiihan ne, jos vaihdat uudemman M4-tappiliitin kannen.

Kärjetön on siitä hyvä, että ei tarvi kuin yhden säätökerran, antaa vahvan kipinän aina, ja jakajan akselin pieni klappikaan ei haittaa. Ei siis pelkkää laiskuutta!
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Juhani Halmeenmäki kirjoitti: To 31.10.2024 22:26 No ei se pumppu oikein pumppaa, jos venttiili vuotaa. Mutta oletko kokeillut, riittääkö bensa, kun sitä tarvitaan paljon ja pitkään? Voi olla, että riittää rauhallisessa ajossa, vaikka hieman vuotaisi...

Nuo tässä aiemmin linkatut johdot on sitten väärät, tai sopiihan ne, jos vaihdat uudemman M4-tappiliitin kannen.

Kärjetön on siitä hyvä, että ei tarvi kuin yhden säätökerran, antaa vahvan kipinän aina, ja jakajan akselin pieni klappikaan ei haittaa. Ei siis pelkkää laiskuutta!

No se kyllä.
Eipä tuota ole tullut "poljettua" rauhallisesti kruisailtu maaseutu polkuja.
Pitää talven aikana hommailla uusi pumppu ja sytytys osia.

Onhan se kärjetön kyllä helppo myös kun ei tarvitse säätää (yleensä vesisateessa tienlaidassa kärkiä)
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Pitihän se heti aamulla vielä ajella mersulla töihin kun kuiva keli ja ei liukasta.
-12 pakkasta hyvin tarkeni sisällä autossa ja valotkin riittävät ottaen auton iän huomioon.

Aamulla vähän piti hinkata käyntiin (varmaan kuiten se pensapumppu loppu)
Aina hörähtää sitte sammuu ja alkaa tarttaaminen ja vaikeasti sitten alkaa käymään.

Muutama viilistely kuva vielä laittaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Hienosti vanha herra tuntuisi toimivan ja kuljettavan.
Lähin kauden päätös reissulle vielä maakuntaan.
("Ja samalla isä vainaalle näyttämään että taloon vielä saatiin oikea mersu")

Pakkas kelissä pimeydessä mukavasti matka taittui kyyti oli pehmeää hytässä lämpöä jopa liiaksi kaikki lasit pysyi kirkkaina vaikka kaksi pystykorvaa matka seurana.
Isolla tiellä mentiin valtavirran matkassa noin 100km h ja muutamasta rekasta edelle.

Maalaisteitä nautiskeltiin sitten 70-80 km h marssi vauhtia.

Noin vartti tankki kului pensiiniä. Trippiin kertyi 150km

Ja tähän näkyyn mikä kuvassa on ei jotenkin vain kyllästy.

Sunnuntaina ajella kotio takaisin pestä ja siirtää talliin suojaan sitten voisi keskittyä tuohon w126 hiplailuun keväämmällä sitten tämän kimppuun tarkemmin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Vastaa Viestiin