Sen lisäksi, että keskustelu lähti menemään päin persettä niin täällä lähti myös pa-suodattimen vaihto menemään myöskin päin persettä kun metallisen suodattimen liitin oli niin tiukka, että lähti metalliputki kiertymään mukana ja lyttyyn samalla.
Tuo 8mm metalliputki oli yhtä palaa tankilta saakka ja siihen yritin sitten puolisen tusinaa kertaa vääntää uudesta 8mm putkesta jatkopalaa hydrauli-liittimelle mutta se suodatin oli juuri sopivasti tuossa autossa konehuoneen puolella ja raidetangon yläpuolella. Joten yritykset tehdä niin tiukka mutka ettei raidetanko ottaisi jossakin vaiheessa liikerataansa kiinni jousituksen liikkuessa, epäonnistuivat.
Lopullinen ratkaisu oli tehdä Efi-kelpoisesta (15bar) kumiletkusta banjoliittimellä lähtö suodattimelta ja vasta sitten metalliputken jatko.
Sellainen parin päivän homma.
Eli lyhyesti, ei kannata vaihtaa polttoainesuodatinta bensa-autoon koska se voi mennä vi....uiksi.


