Kerrotaanpa pari kokemusta em. paikasta:
Kuten sanottu ja kehuttu foorumilla aiemminkin, on omasilmäisesti nähty auto"huollon" pihalla seuraavaa: Nuori asentajajuippi ajaa asiakkaan Citroen C5:lla hirveetä vauhtia nurkan takaa huoltohallista ja kurvaa parkkiin oven eteen, astuu autosta ulos, selkä autoon päin potkaisee jalkapohjalla oven keskeltä Citikan oven kiinni. Taitaa kiinnostaa ihan *itusti, tuleeko asiakkaan autoon naarmuja...
Faija vei Mersunsa korjuuseen kun vuoti dieseliä, autoa hakiessa huomattiin heti pihassa että tuulilasi on paskana (eikä muuten ollut aamulla) -> eivät suostuneet ikinä tunnustamaan, että oli heidän aikanaan tullut, vaan näyttivät jotain kohtaa lasissa ja sanoivat "kato ihan selvä nastan jälki, et oo varmaan vaan huomannut kun on mennyt lasi paskaksi jossain muualla". Tästä lähtien valokuvasin omat autoni ko. liikkeen pihassa parkkiruudussa kun jätin huoltoon, joka puolelta kuvat, niin sisältä kuin kyljistäkin.
Asiakas"palvelu" on kyllä ihan saatanan hanurista: Mulla tehtiin öljynvaihtohuolto A-Mersuun, siellä se kaikkin surkein asiakaspalvelija (joka ei osaa edes tervehtiä ja istuu tuppisuuna niin kauan kun sille jotain sanoo ja senkin jälkeen vielä on puoli tuntia hiljaa) kysyi avaimia antaessani "jäätkö odottamaan vai haetko myöhemmin?". Vastasin "jään odottamaan, olen tuossa kahvilan puolella niin kertokaa sitten heti kun on valmis niin pääsen töihin". Kello siis 8:00. Venasin klo 12 asti ja sitten menin kysymään että mikä siinä oikeen maksaa, niin tähän herra Viiksekäs toteaa "ohan toi ollu jo monta tuntia valmis". Ei sitten viittiny sanoo siitä mulle, vaikka istuin koko ajan näköyhteydessä häneen. Sitten katon laskua "mitä kettua, 5,0 litraa öljyä 150 € + työt päälle vielä!!!" "no joo toi öljyn hinta on nykyään aika korkee, jos oisit pelkän öljynvaihdon sijaan ottanu A-huollon, niin olis tullu halvemmaksi ja ois kuulunu öljynvaihto". WTF, maksan vaikka kirpaisee, sitten lähden ajamaan. Pääsen just moottoritielle asti, jolloin pärähtää mittaristo punaiseksi ja huutaa liiasta öljyn määrästä. Soitan heti Tynnikselle "joo tais mennä liikaa, tuo takas niin imetään vähä pois". 4,5 litraa olis ollu oikea öljyn määrä... Eivät edes suostu hyvittämään tuota puolta litraa, jonka laittoivat liikaa vaan vittuilivat vaan.
Vein e320cdi:n huoltoon, ja käskin tsekata samalla webaston vikaa (kun näin jälkikäteen oli piirikortti sökö). Hakiessani iltapäivällä auton, sanoivat että webasto on rikki ja täytyis vaihtaa uuteen, hinta on 1400 € + työt. Sanoin että en nyt taida siihen hintaan, koitan katella jostain halvempaa ratkaisua. No sain autot ja avaimen ja ajoin kotiin. Sitten kotipihassa koitin laittaa webaston päälle liekkinapista -> ei tapahdu mitään, ei ala pöhisemään, ei mene siis edes puhallin päälle. Kurkkaan lokarin alle, tulos seuraava: ei ole koko helvetin webastoa siellä

Soitan ja kysyn että WTF, missä mun webasto on. "Käydään kattomassa". Hetken kuluttua saan tietoon, että siellä se on heidän hallissa romujen joukossa. Kävin hakemassa muovikassissa olevan webaston takaisin, en edes muista mitä ne selitti että miks eivät laittaneet takaisin. Anyway, parin satkun piirikortilla homma toimi taas.
Vieläkö haluatte kuulla lisää? No kerron silti:
Vein A-Mersun määräaikaishuoltoon, ohjelmassa oli raitisilmasuodattimen ja moottorin ilmansuodattimen vaihdotkin. Hain iltapäivällä auton, katon heti parkkiksella että WTF, konepellin yläpuolinen muovi (siinä pellin ja pyyhkijöiden välissä) roikkuu konepellin päällä toisesta reunasta. Avaan konepellin -> eipä ole ruuveja koko muovissa, samalla huomaan että moottorin ilmanputsarin kansi on poissa ja lieriön mallinen ilmanputsari puoliksi ulkona kolostaan (sehän on 20 cm pitkä pötkö). Etsin kantta hetken, se löytyy moottoritilan pohjamuovien päältä makaamasta... Menen sisään valittamaan asiasta. Sain hyvityksenä sentään lohkolämmittimen sisähaaroitussarjan ja pistokkeen asennettuna.
Toinen tarina A-Mersusta. Jotenkin tuntui haisevan kabiinissa pahalta, olin jättänyt huoltoon ilmansuodattimen vaihtoon. Iltapäivällä haen: "joo sulla vuotaa toi kakkospytyn suutin, sen takia tulee hajua, ei suodattimessa oo mitään vikaa". En usko, koska suuttimet on korjattu vähän ennen tuota kahteen kertaan ensin Koivuhaan Vehossa ja sitten niiden töppäilyt Pitskun Vehossa. Ajan kotiin ja otan konepellin yläpuolisen listan irti ja raotan sen verran että saan raitisilmasuodattimen pois -> ihan täynnä paskaa ja tukossa. Koomisinta oli se, että samaan aikaan iltapäivällä tiskille sattui naapuri E300D:nsä kanssa ja hänelle valitettiin kans että suutin pitäis vaihtaa ja naapurikaan sitä ei millään jaksanut uskoa, eikä siinä mitään vikaa koskaan sitten ollutkaan.
Näiden jälkeen annoin vielä pari mahdollisuutta, vaihdatin ilmastoinnin kennon E-meseen, mikä meni kyllä hyvin. Sen lisäksi etupyörän laakerin, joka meni vituiksi ja kuukauden päästä piti homma tehdä uusiksi.
Lisäksi tuolla on ollut ihan joka saatanan kerta vaihdekepissä öljymöhnäjälkiä, joskus myös ovissa ja istuimissa. Eivät käytä mitään suojaimia ja ovat paskasissa haalareissa. Esim. Kahvimaan autossa laitetaan heti istuinsuoja ensimmäisenä kun mennään pihalle kattoon autoa...
Sinänsä paikka olis todella hyvä, jos pelkästään toimitusjohtaja olis palvelemassa huollon asiakkaita ja asentajat ei olis jotain amis-harjoittelijoita, joita ei kiinnosta mikään + hintataso olis noin 1/3 nykyisestä. Onneksi ei ole sen merkkisiä autoja, että tuolla tarvis enää asioida. Olin lähellä ostaa Bemarin, mutta en hitossa olis vienyt sitä väkiselläkään tuonne.