Suomi-auto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

jva kirjoitti:Minä vastaan omasta puolestani "Avantgarden" esittämiin väittämiin:

Oikeastaan jokaiseen kohtaan vastaus minun kohdaltani on "ei mitenkään"..mutta siitä huolimatta fakta on se että kun Saksasta (tai muualta) käytettynä tuotua autoa aikanaan lähtee vaihtamaan toiseen ja tarjoaa sitä Suomalaiseen autoliikkeeseen vaihtoautona niin lähes poikkeuksetta toiminta on se että autoa sisäänostava selvittää ensin lähes nihilistisen tarkasti mikä on auton historia..ja jos se osoittautuu tuontiautoksi on seuraus joko se että hyvityshinta on merkittävästi alempi kuin "Suomi-taustaisella" autolla tai toinen vaihtoehto johon olen törmännyt on: "emme ota tuontiautoja lainkaan vaihdossa".
Moni valittelee miks niitä 10V vanhoja linttoja täytyy tänne merentakaa raahata . Tässä osasyy , uudemmasta jäät enemmän persnetolle :(

Tässä on vähän samanlainen metamorfoosa kyseessä, kuten vanhalle lehmälle käy , kun se myydään teurastamoon . Ravintolan parilassa muuttuu viimeistään häräksi :D

Kyllä ne samat autokauppiaat myydessään kehuvat tuontiautoja :?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

juppepuputti kirjoitti: Kyllä ne samat autokauppiaat myydessään kehuvat tuontiautoja :?
Pääosin kyllä..mutta toisaalta väittäisin myös että ei, koska kaikki eivät ota tuontiautoja lainkaan vastaan, eivätkä myös siten myy niitä eteenpäin.

Mutta se on kuitenkin totta että kovin moni joka "rankaisee" autonvaihtajaa siitä että vaihdokki on tuontiauto, ei sitä seikkaa huomioi ainakaan hinnassa millään lailla siinä vaiheessa kun myy autoa eteenpäin.

Tosin sillä seikalla ei siinä mielessä ole merkitystä koska se ei edelleenkään vaikuta millään lailla siihen että vaihtoautona tuontiauton arvo on alempi ja useimmiten merkittävästi alempi kuin Suomi-auton.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

jva kirjoitti:
juppepuputti kirjoitti: Kyllä ne samat autokauppiaat myydessään kehuvat tuontiautoja :?
Pääosin kyllä..mutta toisaalta väittäisin myös että ei, koska kaikki eivät ota tuontiautoja lainkaan vastaan, eivätkä myös siten myy niitä eteenpäin.

Mutta se on kuitenkin totta että kovin moni joka "rankaisee" autonvaihtajaa siitä että vaihdokki on tuontiauto, ei sitä seikkaa huomioi ainakaan hinnassa millään lailla siinä vaiheessa kun myy autoa eteenpäin.

Tosin sillä seikalla ei siinä mielessä ole merkitystä koska se ei edelleenkään vaikuta millään lailla siihen että vaihtoautona tuontiauton arvo on alempi ja useimmiten merkittävästi alempi kuin Suomi-auton.
Mitkä liikkeet eivät myy tuontiautoja? Vehokin myy, Rinta-jouppi myy, mielestäni niiden on kaikkien myytävä, muuten kusevat omille nilkoilleen. Onko olennaista jos 30th euron autosta saa vaihdossa 5th euroa vähemmän kuin suomiautosta mikäli ostettaessa auto on ollut suomiautoa 10-15th euroa halvempi? Tämäkö on sitä säästöä. Ei millään pahalla mutta naurattaa kun ihmiset vaihtelevat autojaan ja ensimmäinen kysymys on mitä vanhasta saa vaihdossa :D , täysin epäolennaista. Esimerkki Veho myy autoa X hp.32th € vaihdossa annat reaalirahassa 12th €:n auton. Väliraha 20th €. Tuot saman auton saksasta 24th€, et anna autoasti mihinkään vaihdossa. Tällä laskutavalla vaihtoautosi jäi 4th € arvoiseksi, saakohan sitä lainkaan ikinä milloinkaan myytä :roll: :roll:
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Se mikä tässä toimii on markkinoinnin maailma.
Varmasti suurin osa niin myyjistä kuin ostajista tietää että se mistä auto on käytettynä tuotu ei merkitse yhtään mitään. Puhutaahan sitä pohjoisen ruosteetteetomista yksilöistä ja etelän kaupunkiajetuista jne... autossa ratkaisee vain ja ainoastaan mikä se on ja missä kunnossa (tai ainakin pitäisi)

Itselläni on saksantuonti jota aion joskus myydessä käyttää positiivisena argumenttina. Jos auto olisi ns. suomi-auto kehuskelisin sitten sillä. :lol:

Tämä ilmiö tapahtuu myös myydessä autoa. Aihe voi olla mikä vaan. Väri, malli, varustelu.
" En voi autostasi paljon hyvittää kun se on punainen ja siinä on automaatti. "
Ja kun menet ostamaan samaa autoa. " Upea punainen hyvin varusteltu yksilö jossa automaatti. Siis todellinen sijoitus" :wink:
W210 290TD T
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited.
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Meesu kirjoitti:Mitkä liikkeet eivät myy tuontiautoja? Vehokin myy, Rinta-jouppi myy, mielestäni niiden on kaikkien myytävä, muuten kusevat omille nilkoilleen. Onko olennaista jos 30th euron autosta saa vaihdossa 5th euroa vähemmän kuin suomiautosta mikäli ostettaessa auto on ollut suomiautoa 10-15th euroa halvempi? Tämäkö on sitä säästöä. Ei millään pahalla mutta naurattaa kun ihmiset vaihtelevat autojaan ja ensimmäinen kysymys on mitä vanhasta saa vaihdossa :D , täysin epäolennaista. Esimerkki Veho myy autoa X hp.32th € vaihdossa annat reaalirahassa 12th €:n auton. Väliraha 20th €. Tuot saman auton saksasta 24th€, et anna autoasti mihinkään vaihdossa. Tällä laskutavalla vaihtoautosi jäi 4th € arvoiseksi, saakohan sitä lainkaan ikinä milloinkaan myytä :roll: :roll:
Mielestäni ei ole ensinkään epäolennaista autoa vaihdettaessa se mitä saa vanhasta vaihdossa.
Neljään viimeiseen tekemääni autokauppaan on ollut erittäin ratkaiseva merkitys sillä paljonko olen saanut vaihdossa autosta jota olen vaihtamassa..se kun vaikuttaa olennaisesti myös siihen paljon puhuttuun välirahaan!
Edelleen peilaan asiaa noihin neljään edellä mainittuun autokauppaan..jokaisessa niissä on välirahan suuruutta neuvoteltu ja väännetty kohdalleen NIMENOMAAN vaihtoauton arvolla..myytävän auton hintaan ei myyjät ole..syystä tai toisesta..halunneet juurikaan kajota, vaan välirahaa on rukattu siis nimenomaan vaihtohyvityksellä.
Siksi ei siis ole ensinkään samantekevää onko vaihtohyvitys xxxxe (hyvitys suomi-autosta) vaiko xxxx- 5000e (tuontiauton hyvitys).

Laajasti en tunne hintatasoa kun puhutaan tuontiautoista yleensä, mutta kesän mittaan tuli selvitettyä ja vertailtua kustannukset niin tarkoin kuin mahdollista ostettaessa "suomi-CLK" Suomesta vs vastaava tuonti-CLK Saksasta. Vaikka myönnän luulleeni toisin..ja jonkin verrana asian tiimoilta täälläkin kritiikkiä Suomalaisten autoliikkeiden hinnoittelua kohtaan esitin, niin selvittelyn jälkeen oli pakko tunnustaa että luuloistani huolimatta "Suomi-CLK" ei ole sen kalliimpi kuin samanlainen "tuonti-CLK"..eli tässä mielessä siis tuonti tasaa myös "Suomi-autojen" hintatasoa.

Koska siis hintaero "Suomi-CLK:n" ja tuonti-CLK:n välillä olisi ollut lähes +/- 0, en keksi yhtään syytä miksi olisi järkevää ostaa tietoisesti auto josta kuitenkin äkkiä seuraavassa vaihdossa saa jopa sen 5000e vähemmän kuin "Suomi-CLK:sta".

On totta että esim Veho tuo itsekin Saksasta käytettyjä maahan..mutta yhtä totta on se että myös Veho hyvittää käytetystä tuontiautosta vähemmän kuin "Suomi-autosta". Miksi näin on..sitä en tiedä..mutta sen tiedän kaupanteon perusteella että noin kuitenkin on.
Lisäksi ajattelen asiaa myös niin että en halua sitoa itseäni johonkin tiettyyn autoliikkeeseen sillä että ostan heiltä tuontiauton jonka he sitten ehkä "lupaavat" ottaa jatkossa vaihdokkina hyvään hintaan takaisin..vaikka seuraavakin auto olisi Mersu niin pitää muistaa että Veho ei ole ainoa liikeketju joka Suomessa myy Mersuja..sekä uusia että käytettyjä..ja kaikki niistä eivät suhtaudu tuontiautoihin edes niin positiivisesti kuin Veho..joka siis sekin hyvittää nihkeästi tuontiautosta.
Se ei siis tosiaan ole mikään tae siitä että liike suhtautuisi tuontiautoon samanveroisena "suomi-auton" kanssa vaikka ko liike toisi autoja myös itse.

Summasummarum: miksi ihmeessä ostaisin tuontiauton kun se ei ostohetkellä tule kuin aavistuksen edullisemmaksi..jos sitäkään..verrattuna samanlaiseen "suomi-autoon", mutta joka seuraavan vaihdon yhteydessä tulee taatusti kalliimmaksi huonomman vaihtoarvonsa vuoksi??

Myönnän että jos ajatellaan noin vuoden ikäisen CLK-luokan auton hankintaa, niin tilanne on hieman eri kuin vähän vanhemman ja edullisemman hintaluokan auton hankinnassa. Mutta uudehkon, Suomalaisittain katsoen keskitasoa kalliimman auton hankinnassa on nykytilanteessa aika vaikea keksiä perusteluita sille että ostaa mieluummin tuonti- kuin "suomi-auton".

Ainoa peruste joka puhuisi tuontiauton puolesta voisi olla se että ostaja tietää tarkalleen mitä haluaa ja halun kohdetta on vaikea löytää Suomesta..jolloin Saksan olennaisesti suuremmat markkinat tarjoavat merkittävästi paremman valikoiman mistä valita.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

No niin. Jva olet ihan oikeassa tässä että jotkut autot voivat olla samanhintaisia tuotuna, toisten tuonti taas on täysin "pystyssä" järjettömän veroprosentin tai muun saksan markkinoiden saneleman seikan takia. Yleistin liikaa, jotta jokaisessa automallissa olisi muka mainitsemani kokoinen hintaero suomi vs.tuonti... Mutta mutta, tiettyihin automalleihin kohdistuu mieletön hintaero. Moni Vehossa myytävä 30-40th euron väyrynen on helposti tuomalla sijoittaa hintaluokkaan 20-30th euroa, ja niinkuin itsesanoit pyyntihinnasta eivät tinkaile vaan pelaavat vaihtoauton hinnalla :roll: Tätähän minä tarkoitin, jos auto on jo valmiiksi muutaman tonnin pitempi kuin muualla niin kannattaako sitä vaihtohyvitystä tuijottaa, juttu jonka entisessä työssä kuulin päivittäin: välirahat ratkoo, ei vaihtohyvitys.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mielenkiintoinen ja hieno keskustelu. Teen tiivistelmän aiheesta, tällainen mielikuva tästä minulle syntyy:

Pers'aukisten viheltäjien,(mm.minä) jotka tahtovat luksusta, kannattaa hakea hyvin varusteltu, vanha loistoauto Saksasta. Suomiautoja ei ole yksinkertaisesti tarjolla. Jos aikoo pitää autoa 40v, kuten minä, valinta kallistuu jälleen varustellun tuontiauton puolelle.
En tiedä mistä se johtuu että tuontiautot ovat olleet kohdallani ruosteettomia, varusteltuja ja hienokuntoisia, tuuria varmaan? Mittarilukemat ostamissani autoissa ovat olleet vastaavia kuin Suomi-autoissakin, 250-300tkm. Huoltokirjat ovat olleet tallessa ja täytetyt.

Jos ostaa uudehkon auton niin se kannattaa ostaa Suomesta. Varuste-erot ovat kaventuneet huomattavasti verrattuna tuontiautoihin, mm. ilmastointi alkaa olla jo pakollinen varuste Suomi-autoissakin. Loppu onkin sitten brassailua, ei niitä nahkoja tai sähköpenkkejä ihan välttämättä tarvitse kukaan. Suomi-auto kelpaa vaihdossa liikkeeseen, jos on kelvatakseen.

Auton historiaa arvostavien täytyy ostaa se Erkki Junkkarisen entinen taksi edelleenkin Suomesta, niitä ei Saksasta luultavasti löydy. :lol:
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

HVM kirjoitti:Mielenkiintoinen ja hieno keskustelu. Teen tiivistelmän aiheesta, tällainen mielikuva tästä minulle syntyy:

Pers'aukisten viheltäjien,(mm.minä) jotka tahtovat luksusta, kannattaa hakea hyvin varusteltu, vanha loistoauto Saksasta. Suomiautoja ei ole yksinkertaisesti tarjolla. Jos aikoo pitää autoa 40v, kuten minä, valinta kallistuu jälleen varustellun tuontiauton puolelle.
En tiedä mistä se johtuu että tuontiautot ovat olleet kohdallani ruosteettomia, varusteltuja ja hienokuntoisia, tuuria varmaan? Mittarilukemat ostamissani autoissa ovat olleet vastaavia kuin Suomi-autoissakin, 250-300tkm. Huoltokirjat ovat olleet tallessa ja täytetyt.

Jos ostaa uudehkon auton niin se kannattaa ostaa Suomesta. Varuste-erot ovat kaventuneet huomattavasti verrattuna tuontiautoihin, mm. ilmastointi alkaa olla jo pakollinen varuste Suomi-autoissakin. Loppu onkin sitten brassailua, ei niitä nahkoja tai sähköpenkkejä ihan välttämättä tarvitse kukaan. Suomi-auto kelpaa vaihdossa liikkeeseen, jos on kelvatakseen.

Auton historiaa arvostavien täytyy ostaa se Erkki Junkkarisen entinen taksi edelleenkin Suomesta, niitä ei Saksasta luultavasti löydy. :lol:
...Tana, yrität puhaltaa pelin poikki :lol: :lol: Ei vaan, hienoa kun on joskus muutakin keskusteltavaa täällä kuin: Sopiiko Ultimate DTM-kromipeilit kermanväriseen hiemanruosteiseen 123:seen :roll: :shock:
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Meesu kirjoitti:Moni Vehossa myytävä 30-40th euron väyrynen on helposti tuomalla sijoittaa hintaluokkaan 20-30th euroa, ja niinkuin itsesanoit pyyntihinnasta eivät tinkaile vaan pelaavat vaihtoauton hinnalla :roll: Tätähän minä tarkoitin, jos auto on jo valmiiksi muutaman tonnin pitempi kuin muualla niin kannattaako sitä vaihtohyvitystä tuijottaa, juttu jonka entisessä työssä kuulin päivittäin: välirahat ratkoo, ei vaihtohyvitys.
Kyllä, olet aivan oikeassa..mutta ainakin noissa jo mainitsemissani 4:ssä edellisessä tekemässäni autokaupassa se välirahan suuruus riippuin aika olennaisesti juuri siitä vaihtohyvityksestä. Tätä vielä on korostanut se että niiden autojen joista olen kauppaa tehnyt pyyntihinnat ovat olleet lähes liikuttavan yhteneväisiä eri puolilla Suomea. Esimerkkinä nyt sitten vaikka CLK:n kaltaiset, Suomessa hieman harvinaisemmat autot. Myynnissä 10-15 yksilöä kerrallaan..jos sitäkään..kaikkien pyyntihinta (varustelutaso huomioiden) käytännössä identtinen, oli auto sitten Vehon maahantuoma käytetty tai Vehon uutena Suomeen tuoma. Ostohinta on siis käytännössä sama..mutta hyvityshinnoissa syntyy eroa, ainakin tähän mennessä sen on saanut havaita.

Ja jotta ei nyt jää väärää kuvaa niin totean että minusta auton arvon kannalta merkittävimmät seikat ovat auton ikä, kunto, ajetut kilometrit, huolto- ja muu historia ja varustelutaso..EI se missä maassa auto on rekisteröity uutena ja missä sitä on huollettu ym.
Minusta Saksaan uutena rekisteröity auto on tasan yhtä "hyvä" tai "huono" kuin vastaava uutena Suomeenkin rekisteröity auto. Syy miksi en kuitenkaan halua ensisijaisesti valita tuontiautoa on se että siihen suhtautuminen jatkossa (vaihtotilanteessa) on täysin tunnepohjaista vaikka mitään reaaliperusteita.
Se 4000-5000e kun on hyvä tukku rahaa siinä vaiheessa kun seuraavasta autosta kauppaa taas joskus väännetään.

Uskoisin että kun tarkastellaan hieman vanhempia autoja..vaikkapa 5-6v ikäisiä, niin tämä talouspuoli kääntyy sikäli päälaelleen että tuontiauton hankkiminen on hankintahetkellä niin paljon edullisempaa että se todella on kannattavaa..usein varmaan jo pelkän varustelutasonkin ansiosta.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
MikkoM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.01.2006 04:07

Re: Suomi-auto

Viesti Kirjoittaja MikkoM »

Meisselimies kirjoitti:Suomi-auto on ajoneuvo, jossa ei käytännössä ole mitään varusteita, se on ruosteessa talven ja suolauksen ansiosta ja käytännössä seisonut kadulla koko elämänsä, potkittavana totta kai. No varusteiden puuttumisestahan sen suomi-auton tunnistaa.
Model 260 E
Chassis 1240261B006818
Engine 103940 10 026621
Transmission 717430 01 235840
Order 0 9 529 50535
Approx. year 1989
Lights BOSCH
Wiper SWF
Cab 06422
Dealer Finland (529)
Interior velours blue (972)
Paint
122 mother of pearl grey metallic (с 01.01.1986)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)

221 left front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)

222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)

260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)

286 luggage nets on front seat backrests (с 01.01.1962)

341 additional lamp (с 01.09.1982)

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)

486 self-levelling suspension and undershields (с 01.03.1968 по 29.02.1990)

512 radio Becker Europa cassette
Becker radio Europa cassette, full stereo, electronic LW/MW/USW (с 01.03.1985 по 30.11.1990)

540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)

551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest

584 electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
electric window lifters, fourfold or sixfold

592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

606 headlamp wiper unit, oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and containers and mounting for customs license plate (с 01.08.1971)

611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)

620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)

630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)

673 high-capacity battery (с 01.01.1964)

812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)


Mullakin suomiauto eikä mitään varusteita :roll:
w203 C220CDi automatic
280E w123 & 250 w123
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Suomi-auto

Viesti Kirjoittaja pera8x »

MikkoM kirjoitti:
Meisselimies kirjoitti:Suomi-auto on ajoneuvo, jossa ei käytännössä ole mitään varusteita, se on ruosteessa talven ja suolauksen ansiosta ja käytännössä seisonut kadulla koko elämänsä, potkittavana totta kai. No varusteiden puuttumisestahan sen suomi-auton tunnistaa.
Model 260 E
Chassis 1240261B006818
Engine 103940 10 026621
Transmission 717430 01 235840
Order 0 9 529 50535
Approx. year 1989
Lights BOSCH
Wiper SWF
Cab 06422
Dealer Finland (529)
Interior velours blue (972)
Paint
122 mother of pearl grey metallic (с 01.01.1986)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)

221 left front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)

222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)

260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)

286 luggage nets on front seat backrests (с 01.01.1962)

341 additional lamp (с 01.09.1982)

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)

486 self-levelling suspension and undershields (с 01.03.1968 по 29.02.1990)

512 radio Becker Europa cassette
Becker radio Europa cassette, full stereo, electronic LW/MW/USW (с 01.03.1985 по 30.11.1990)

540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)

551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest

584 electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
electric window lifters, fourfold or sixfold

592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

606 headlamp wiper unit, oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and containers and mounting for customs license plate (с 01.08.1971)

611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)

620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)

630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)

673 high-capacity battery (с 01.01.1964)

812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)


Mullakin suomiauto eikä mitään varusteita :roll:
kyllähän noissa kaikissa nykyautoissa alkaa oleen varusteita, ilmastoinnista xenoneihin. mitä mää tosta listasta nyt ymmärsin, niin sulla ainakin on omassa autossa moottori ja vaihdelaatikko ja boschin valot.

mulla on saksantuanti, eikä oo oikeen mitään varusteita, eli kyllä niitä on molempia varusteilla ja ilman.
W201 250DT 20V
w201 190E
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Niinhän sitä sanotaan että poikkeus vahvistaa säännön. Ja joka varuste on tuossa uutena nostanut rankasti hintaa, lieneekö näkynyt jälleenmyyntihinnassa?

Se 5000€ hinnanpudotusta tuontiauton kohdalla on optimismia, 50% hinnasta pois hyvityksessä on lähempänä totuutta.
MikkoM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.01.2006 04:07

Re: Suomi-auto

Viesti Kirjoittaja MikkoM »

pera8x kirjoitti:
kyllähän noissa kaikissa nykyautoissa alkaa oleen varusteita, ilmastoinnista xenoneihin. mitä mää tosta listasta nyt ymmärsin, niin sulla ainakin on omassa autossa moottori ja vaihdelaatikko ja boschin valot.

mulla on saksantuanti, eikä oo oikeen mitään varusteita, eli kyllä niitä on molempia varusteilla ja ilman.
Nykyautoissa :D 17 vuotta vanha nykyauto ;)
w203 C220CDi automatic
280E w123 & 250 w123
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Väännetään kättä siitä kellä vähiten varusteita tuontiautossa ;)

En ole vielä muutenkaan kaivannut:

A) Nahkasisustusta - kuuma kesällä, kylmä talvella
B) Sänköpenkkejä - perkelettäkö niitä koko ajan tarvii säätää
C) Sähkölaseja - saan veivattua lasin auki niinä harvoina kertoina kun on sen tarve
D) Kattoluukkua - ?
E) Ilmastointia - harvemmin on ollut liian kuuma tai kylmä...enkä oleile autossa pitempiä aikoja
F) Vakionopeudensäädin - osaan painaa kaasua tasaisesti itsekin enkä aja 1000 km matkoja kovin usein

jne...mitä vähemmän sähköisiä hilavitkuttimia sen vähemmän korjattavaa vanhoissa romuissa...joskus tulee mieleen että mikä h*lvetin toinen kesämökki sen auton pitää olla...pitäis olla stereot, tv, jääkaappi, karvaverhoilu...ihan oikeasti asuuko teistä joku autossaan?
:lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

A) Nahkasisustusta - kuuma kesällä, kylmä talvella
ilmastointi ja perseenlämmittimet niin oikein kivat on nuo !
B) Sänköpenkkejä - perkelettäkö niitä koko ajan tarvii säätää
portaatoon säätö, kivat leikkiä, tottakai kelpaa!
C) Sähkölaseja - saan veivattua lasin auki niinä harvoina kertoina kun on sen tarve
näitä en oo vielä sortunut kaipaamaan :D
D) Kattoluukkua - ?
hiton mukava voi välillä olla wnb avo 8)
E) Ilmastointia - harvemmin on ollut liian kuuma tai kylmä...enkä oleile autossa pitempiä aikoja
mulla toimii keho näemmä eri tavalla, ikävä kun on autossa +30 ja ajat läpi suomen+huurteen poisto
F) Vakionopeudensäädin - osaan painaa kaasua tasaisesti itsekin enkä aja 1000 km matkoja kovin usein
hyvä olla lyhyilläkin matkoilla, säästää mahdollisesti sakoissa.

jne...mitä vähemmän sähköisiä hilavitkuttimia sen vähemmän korjattavaa vanhoissa romuissa...joskus tulee mieleen että mikä h*lvetin toinen kesämökki sen auton pitää olla...pitäis olla stereot, tv, jääkaappi, karvaverhoilu...ihan oikeasti asuuko teistä joku autossaan?
:lol:


ostaa hyvän vanhan niin ei tarvitse olla koko ajan kädet rasvassa :lol:

et muuten varmasti noita kytkis pois käytöstä jos noita löytyis :wink:
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Niitäkin tuntuu riittävän, jotka ostavat vehon käytettyinä maahantuomia pyyntihinnaltaan 32 000 euron autoja joita saa saksasta vähän päälle 20 000 eurolla veroineen. Nämä henkilöt menevät vuoden päästä vaihtamaan autoa seuraavaan. Autoliike tarjoaa vaihtohyvitystä vuoden uudempaan taas 32 000 euron hintaiseen autoon noin 17 000 euroa. Tyytyväinen autonvaihtaja maksaa, ja
auto on pudottanut arvoaan vaivaiset 15 000 euroa sinä aikana.
Sama homma toimii myös suomiautojen kanssa. Vaihtohyvitykset ovat todella mitättömiä yleiseen hintatasoon nähden. Toki myyntikatetta pitää saada, mutta tuossa mittakaavassa?? Jossain mättää ja pahasti.
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Tuossapa tulikin "eemeliltä" todella hyvä pointti! :!:

Järkeä saa käyttää ja ostaa auton "sopivasti", riippumatta siitä, onko se tuontiauto vai Suomi-peli. Itselläni SEC on ns.kotimainen ja 420SE on ns.ulkomainen. Molemmat on Suomen kilvissä ja toimivat kaikkine varusteineen todella hyvin.

Joten, jos jotain heppua vaivaavat kirjaimet "saksantuonti" tai "suomiauto", niin kannattanee hakeutua hoitoon?
Sillä sanalla ei testata auton toimivuutta muualla kuin omien ennakkoluulojen maailmassa! :lol:

Kannattaakohan se auto käydä ensin läpi ja sitten vasta kysyä, missä se on "syntynyt" ja kauanko se on täällä ollut? Jos haluat olla suppeamielinen, niin sehän on ihan oma valinta. :idea:

Itselläni 420SE tuli huomattavasti halvemmaksi kuin täällä myytävät vastaavat enemmän "rassatut" autot. Monet olivat vielä paljon huonokuntoisempia ja silti hintaa oli ihan törkeästi kuntoon nähden!
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Suomi-auto

Viesti Kirjoittaja pera8x »

MikkoM kirjoitti:
pera8x kirjoitti:
kyllähän noissa kaikissa nykyautoissa alkaa oleen varusteita, ilmastoinnista xenoneihin. mitä mää tosta listasta nyt ymmärsin, niin sulla ainakin on omassa autossa moottori ja vaihdelaatikko ja boschin valot.

mulla on saksantuanti, eikä oo oikeen mitään varusteita, eli kyllä niitä on molempia varusteilla ja ilman.
Nykyautoissa :D 17 vuotta vanha nykyauto ;)
mersut on aina ollu vähän edelläkävijöitä. :wink:
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin