Hiljaista on ollut tällä rintamalla. Pasilassa junaa odotellessani muistin, että Helsingin hallinto-oikeus sijaitsee aivan aseman kupeessa. Raahasin maallisen tomumajani ko instanssiin ja kysyin kirjaamosta miten asiani makaa. -> Ei ole vielä otettu edes käsittelyyn...
No. Eiköhän ennen kesää (En uskalla arvata, minkä vuoden kesä)
sivuvilkun laitto
Re: sivuvilkun laitto
Sama täällä.
Mutta kosmista on että HO on miettinyt asian vireillepanoa jo kolme vuotta eikä ole siis edes aloittanut käsittelyä asiassa jonka sisältö on tiivistettynä se, että pitääkö Trafin noudattaa direktiivejä vai ei.
HO kyllä tekee tälläisellä itsestään täydellisen pellen, pelkästään vetkuttelemalla vuosikausia, koska ei ole uskallusta päättää että Trafin ei tarvitse välittää direktiiveistä mitään ja kun ei päätetä mitään, tilanne jatkuu.
Tämä ei liene yllätä ketään, Suomen oikeuslaitos on valtion politiikan suora jatke eikä riippumattomuudesta ole tietoakaan kun pelkästään sitä että pitäisikö jonkun noudattaa direktiiviä, on mahdoton päättää.
Mutta kosmista on että HO on miettinyt asian vireillepanoa jo kolme vuotta eikä ole siis edes aloittanut käsittelyä asiassa jonka sisältö on tiivistettynä se, että pitääkö Trafin noudattaa direktiivejä vai ei.
HO kyllä tekee tälläisellä itsestään täydellisen pellen, pelkästään vetkuttelemalla vuosikausia, koska ei ole uskallusta päättää että Trafin ei tarvitse välittää direktiiveistä mitään ja kun ei päätetä mitään, tilanne jatkuu.
Tämä ei liene yllätä ketään, Suomen oikeuslaitos on valtion politiikan suora jatke eikä riippumattomuudesta ole tietoakaan kun pelkästään sitä että pitäisikö jonkun noudattaa direktiiviä, on mahdoton päättää.
-
- Uusi tuttavuus
Mikäs mahtaa olla tämän päivän tilanne sivuvilkkujen suhteen?
Minulla on jenkeistä muuttoautoni, 1985 911 ja nyt vuosien päästä
vaaditaan sivuvilkkuja. Laitoin sivuvilkut jossa E merkki, mutta nyt
vaaditaan että on oltava E merkintä ja lisäksi vielä erikseen numero 5?
Onkos muut törmännyt tähän että pitää E merkinnän lisäksi olla vielä
jotain muita merkintöjä. Katsuri selitti että laittamani lamput on sivuvalot,
ja että se on eri asia kun sivuvilkut. On tämä melkoista nipottamista, ainakin
itse koen tämä melko tarpeettomaksi. En vielä ole ehtinyt perehtyä näihin
E hyväsksyntöihin ja niiden numeroihin, mutta minulla nyt autossa punaiset
takavilkut ja edessä on 3 eri keltaista vilkkua joista 2 ihan orkkis Bosch linssejä.
t, Juha
Minulla on jenkeistä muuttoautoni, 1985 911 ja nyt vuosien päästä
vaaditaan sivuvilkkuja. Laitoin sivuvilkut jossa E merkki, mutta nyt
vaaditaan että on oltava E merkintä ja lisäksi vielä erikseen numero 5?
Onkos muut törmännyt tähän että pitää E merkinnän lisäksi olla vielä
jotain muita merkintöjä. Katsuri selitti että laittamani lamput on sivuvalot,
ja että se on eri asia kun sivuvilkut. On tämä melkoista nipottamista, ainakin
itse koen tämä melko tarpeettomaksi. En vielä ole ehtinyt perehtyä näihin
E hyväsksyntöihin ja niiden numeroihin, mutta minulla nyt autossa punaiset
takavilkut ja edessä on 3 eri keltaista vilkkua joista 2 ihan orkkis Bosch linssejä.
t, Juha
Siirsin juttua tähän topikkiin. Et saisi esille tuota päätöksen numeroa?wezze72 toisaalla kirjoitti:otanpa tähän sivuvilkkuasiaan senverran kantaa, että tuossa minun aikaisemmassa 260se:ssä joka on tuotu muuttoautona joskus luki rek.otteen lisätiedoissa että suuntavalojen näkyvyyskulmat hyväksytty liikkenneministeriön päätöksellä numero jotakin.
eikä siinä sivuvilkkuja katsastuksessa tarvittu.
tuossa nykyisessä 500se:ssä tätä tekstiä taas ei ole, ja vilkuthan siinä toki on.
mutta sehän onkin sellainen ultraharvinainen erikoismalli, eli ns. suomi-auto.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224