5,25" Erillissarjan asennus w124 kojelaudalle. -KUVIA-
Re: 5,25" Erillissarjan asennus w124 kojelaudalle. -KUVIA-
Äänen laavusta jos kyse ni ei noi takana olevat kajarit kyllä oikee sitä paranna ainakkaa tai sytytä, basso vain sinne. Stereokuva *ittuna ainaki jos takana "kajarit"
S124 & W124
Re: 5,25" Erillissarjan asennus w124 kojelaudalle. -KUVIA-
ja jos oikein hifistellen tehään niin se subikin pitäs olla edessä, penkkien alla, vänkärin jalkotilassa tms, ja loput kaiuttimista nostettuna korvan korkeudelle, todella hyvin tuettuna. koputtelu kertoo aika paljon kotelon tukevuudesta, ohut löysä kaiuttimen "etulevy" (näin free-air kojelauta asennuksessa) kopisee selvästi kop kop, mutta hyvin tuettu kuullostaa "kuolleelta" tum tum. Löysä etulevy aiheuttaa myös napakkuuden, paineen, dynamiikan häviämistä, akustista oikosulkua, kun kalvo liikkuu terävästi eteen, etulevy liikkuu päinvastaisessa vaiheessa taakse. saa nähä joutuuko sitä ite lasikuidulla kuin leikkimään että saa riittävän tukevan olosen ja hyvän kuulosen.

(näyttää midin pahasti samoilta joita itse juuri ostin, DLS UP6i)


(näyttää midin pahasti samoilta joita itse juuri ostin, DLS UP6i)

Re: 5,25" Erillissarjan asennus w124 kojelaudalle. -KUVIA-
Mikäs tuohon syynä et subi pitäs eessä olla? Ei ihminen erota mistä suunnasta ne bassotaajuudet tulee. Suurimmassa osassa autoista se subbari soi kontissa kovempaa ja toistaa alemmas edellyttäen tietenkin että kotelointi on kunnossa. Tosin mersuissa toi etusubi on varmaan ihan hyvä ajatus jos ei hattuhyllyä halua rälläköidä.johani kirjoitti:ja jos oikein hifistellen tehään niin se subikin pitäs olla edessä, penkkien alla, vänkärin jalkotilassa tms, ja loput kaiuttimista nostettuna korvan korkeudelle, todella hyvin tuettuna. koputtelu kertoo aika paljon kotelon tukevuudesta, ohut löysä kaiuttimen "etulevy" (näin free-air kojelauta asennuksessa) kopisee selvästi kop kop, mutta hyvin tuettu kuullostaa "kuolleelta" tum tum. Löysä etulevy aiheuttaa myös napakkuuden, paineen, dynamiikan häviämistä, akustista oikosulkua, kun kalvo liikkuu terävästi eteen, etulevy liikkuu päinvastaisessa vaiheessa taakse. saa nähä joutuuko sitä ite lasikuidulla kuin leikkimään että saa riittävän tukevan olosen ja hyvän kuulosen.
[ http://www.alpine-finland.fi/galleriat/acs2008/acs2008-2.jpg ]
(näyttää midin pahasti samoilta joita itse juuri ostin, DLS UP6i)
[ http://www.fanaticaudio.com/wp-content/uploads/2013/07/DLS_up6i.jpg ]
Tonnin parin romuja
Re: 5,25" Erillissarjan asennus w124 kojelaudalle. -KUVIA-
Tuossa kyseisessä autossa on kyllä muutaman asteen ultimatea paremmat nobeliumin elementit. Ainakin ultimaten ja nobeliumin disseissä eroa aika selkeästi.johani kirjoitti:ja jos oikein hifistellen tehään niin se subikin pitäs olla edessä, penkkien alla, vänkärin jalkotilassa tms, ja loput kaiuttimista nostettuna korvan korkeudelle, todella hyvin tuettuna. koputtelu kertoo aika paljon kotelon tukevuudesta, ohut löysä kaiuttimen "etulevy" (näin free-air kojelauta asennuksessa) kopisee selvästi kop kop, mutta hyvin tuettu kuullostaa "kuolleelta" tum tum. Löysä etulevy aiheuttaa myös napakkuuden, paineen, dynamiikan häviämistä, akustista oikosulkua, kun kalvo liikkuu terävästi eteen, etulevy liikkuu päinvastaisessa vaiheessa taakse. saa nähä joutuuko sitä ite lasikuidulla kuin leikkimään että saa riittävän tukevan olosen ja hyvän kuulosen.
[ auto ]
(näyttää midin pahasti samoilta joita itse juuri ostin, DLS UP6i)
[ Ultimate ]
Edessä ollessa subin saa helpommin integroitumaan etupäähän, huomattavasti paremmin kuin kontissa ollessaan. Etusubi oikein rakennettuna kuulostaa yleensä takasubia paremmalta. Totta on että etusubista ei koskaan saada samaa painetta ja yhtä kovaa kuin takana ollessa. Äänenlaadussa kuitenkin yleensä parempi. Poikkeuksia löytyy molemmissa kategorioissa.CrbN kirjoitti:Mikäs tuohon syynä et subi pitäs eessä olla? Ei ihminen erota mistä suunnasta ne bassotaajuudet tulee. Suurimmassa osassa autoista se subbari soi kontissa kovempaa ja toistaa alemmas edellyttäen tietenkin että kotelointi on kunnossa. Tosin mersuissa toi etusubi on varmaan ihan hyvä ajatus jos ei hattuhyllyä halua rälläköidä.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: 5,25" Erillissarjan asennus w124 kojelaudalle. -KUVIA-
Ite piiilotin vahvarin ja konkan vänkkärin penkin alle.
https://www.dropbox.com/s/lbfqci0fxds9p ... .11.46.jpg

https://www.dropbox.com/s/lbfqci0fxds9p ... .11.46.jpg
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: 5,25" Erillissarjan asennus w124 kojelaudalle. -KUVIA-
Takasubbari on myös yleensä helpompi saada menemään ihan alas asti kuin etusubbari. Kanssa matkustajia saattaa myös häiritä se ettei etusubi, joka on hanskalokeron kohdalla, kuulu oikeastaan ollenkaan hanttarin penkille. Kuskille saattaa kuulostaa oikeinkin hyvältä. Eipä tuolla juuri muuta eroa ole kuin juurikin tuo integroituminen on parempaa edessä tai ainakaan se ei tuota yhtään samallalailla ongelmia. Sedanissa tietysti on muutenkin tukkoinen helposti jos ei pääse yhtään hengittämään kajuuttaan. Nämä olikin kaikki mainittu, mutta vahvistan kantaa.
Eipä niitä kaikkia elementtejä tarvitse naaman korkeudelle saada. Jotkut ovat pärjänneet 2-tiellä ilman suuntaustakin(Kalliojärvi seatilla), mutta yleensä jos pystyy yhtään suuntaamaan niin 2-tie etupäänkin äänikuvan saa nostettua kojelaudan päälle ilman häiritsevää seilaamista. Tuo tuulilasista heijastaminen on aina hiukan ongelmallista. Ei kuitenkaan kunnolla tiedä miten käyttäytyy ja kyllähän se äänikuvan tarkkuutta syö pois, kun ei ole pistemäistä säteilylähdettä suoraan kohteeseen, noin periaatteessa.
Eipä niitä kaikkia elementtejä tarvitse naaman korkeudelle saada. Jotkut ovat pärjänneet 2-tiellä ilman suuntaustakin(Kalliojärvi seatilla), mutta yleensä jos pystyy yhtään suuntaamaan niin 2-tie etupäänkin äänikuvan saa nostettua kojelaudan päälle ilman häiritsevää seilaamista. Tuo tuulilasista heijastaminen on aina hiukan ongelmallista. Ei kuitenkaan kunnolla tiedä miten käyttäytyy ja kyllähän se äänikuvan tarkkuutta syö pois, kun ei ole pistemäistä säteilylähdettä suoraan kohteeseen, noin periaatteessa.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mikko Härkönen
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 10.10.2013 17:35
Re: 5,25" Erillissarjan asennus w124 kojelaudalle. -KUVIA-
No nyt kun saatu varmistettua että 5,25 menee paikalleen leveytensä puolesta, mutta entäs syvyys.
Onko tuo 55mm jonka joku mainitsi ensimmäisellä sivulla ehdoton maksimi?
Koska itsellä olisi tarkoitus istuttaa sinne nämä.
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... =SAC230.25" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuo 55mm jonka joku mainitsi ensimmäisellä sivulla ehdoton maksimi?
Koska itsellä olisi tarkoitus istuttaa sinne nämä.
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... =SAC230.25" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes benz 300ce 24v 1992- kolaroitu.
Seuraavaksi isompi kuuppa.
Seuraavaksi isompi kuuppa.
Re: 5,25" Erillissarjan asennus w124 kojelaudalle. -KUVIA-
Uutena tulokkaana kiinnostas kuvat ja asennus ohjeet w124 sedanin kaapelointi yrityksistä ja onnistumisista, etenkin vahvistimen osalta jos on konttiin asennettu. Mitä kautta saa vedettyä syötöt, onko tankin ympärillä tilaa matkustamoon?
Onko ovipahveissa orkkis paikkoja joissain malleissa vai pitääkö alkaa kuiduttaa jne...

Onko ovipahveissa orkkis paikkoja joissain malleissa vai pitääkö alkaa kuiduttaa jne...

kaikki alkoin mersusta w123 200D, sitten kokeiltu pallon ympäri kulkineita ja palattu w124 260E:n kanssa takasin tähti kaartiin...
projektina: Oldsmobil CustomCruiser -89 307+TH200R ja
Honda CBR 600F -88 vapaampaan olemiseen...
projektina: Oldsmobil CustomCruiser -89 307+TH200R ja
Honda CBR 600F -88 vapaampaan olemiseen...
Re: 5,25" Erillissarjan asennus w124 kojelaudalle. -KUVIA-
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... &start=390" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=133934" onclick="window.open(this.href);return false;
Ite asensin 6,5" orkkispaikkoihin kojelaudan nurkkiin mutta työmäärä sitäluokkaa että en suosittele
mutta siellä ne on 
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=133934" onclick="window.open(this.href);return false;
Ite asensin 6,5" orkkispaikkoihin kojelaudan nurkkiin mutta työmäärä sitäluokkaa että en suosittele


Re: 5,25" Erillissarjan asennus w124 kojelaudalle. -KUVIA-
Kylläkai midbasso/keskiääni on helpompi asentaa oviin ? Diskantit sinne etu kulumiin. Tieten parempi ääni kun kajarit edessä ja korkeammalla...
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re:
Onko tässä mitään uutta? Onko Rainbow niin paljon parempi kuin Motonet/Biltema laatu että kannattaa maksaa melkein nelinkertainen hinta eli 29 vs 109 euroa ja postikulut päälle? Soittimena orkkis 1979 Becker Mexico nännimankka.Sergey kirjoitti:Mikäs olis se parempi? Rainbow/Biltema?toi naapuri myy noita DLS kamoja muille normihintaan ni silt saan sisäänostohintaan...
Ennen kuin joku innostuu sanomaan et Rainbow on parempi kuin Biltema, niin katsoo ensin niiden komponenttien valmistajia ja vertailee niitä keskenään ihan itse.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224