Hakkapeliitta 4-äänekäs ja veltto rengas

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13611
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra Viitosista kirjoitti: Todella hyvä jarrutus- ja kiihdytyspito tämän päivän lumisilla ja sohjoisilla teillä ajetun perusteella. Mutta, tosiaan sivuttaispito heikko.
Kävin tänään Pro-Renkaassa asioilla, paikka mistä ostin Viitoset. Juteltiin liikkeenpitäjän kanssa asiasta ja kun oli hyllyssä rinnakkain 4 ja 5 niin eron sivulamelleissa näki selkeästi. Eli ne "sivupalat" joissa on joka toisessa nastoja, ovat nelosessa lamelloituja kaikki tyynni. Mutta, viitosessa lamelleja on vain joka toisessa - eli siinä missä ei ole nastaa. Siinä nastallisessa palassa oli jonkinlaista rypylää sivussa mutta ei minkäänlaista lamellia. Lisäksi nelosen lamellit olivat karkeampia (isompi rako) sekä joustavampia (eli pehmeämpiä). Olisiko tuossa syy heikompaan sivuttaispitoon :roll: .

Ei muuten tullut katsotua että missä nuo Neloset oli valmistettu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Minusta vitosissa on selkeästi heikompi sivuttaispito ja yleisesti löysän oloinen rengas. Erittäin herkkä sivutuulelle ja urille. Minulla oli edelliset renkaat juuri neloset ja nyt ostin vitoset, neloset toimivat paremmin.
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Lapin reissu heitetty ja voin kertoa että: HKPL 4 lensi Rovaniemellä kierrätykseen!
Voi helvetti että oli painajaismaista menoa Oulusta Rovikselle. Päämääränä Kittilän Levi, siellä viikko ja seuraavaksi viikoksi Rukalle.
Kotkasta lähdettiiin 14.12. ja liukkaat alko vasta Oulun paikkeilla.
Kyllä oli karmeaa leijumista ja muljuamista. 50km/h oli maksimi kun muut meni 80 ja ylikin.
No hengissä päästiin Rovikselle ja kiireesti etsimään rengasliikettä kun vielä elossa oltiin ja kellokin oli n.16.00.
Nopeesti löytyi ja hyvä liike ja isäntä löytyikin.
Selvitin tilanteen että etelästä tulossa ja ylöspäin vielä menossa mutta noilla kumeilla sinne ei pääse, voitteko auttaa.
Halli oli jo täynnä tohinaa ja aukioloaikaa alle tunti.
Eikun MB sisälle, isäntä soitti yhden jampan lisää töihin ja uudet kumit alle puolessa tunnissa kaikkineen. Loistavaa palvelua!
Alle ruuvattiin omasta tahdostani sekä isännän neuvosta Contin nastat.
Kertoi vielä että loppumatka tulee olemaan vaikea kun siellä kova tuuli, tiet jäässä ja tihkuaa vettä ja poroja saa väistellä ym.

629 euroa köyhenpänä lähdettiin jatkamaan ylöspäin ja kyllä oli meno tanakkaa ja suuntavakaata. Ei oltu enää tientukkona vaan turvallisesti perille vaikka kädet olikin kipeät siitä luistelusta ja jännittämisestä.

HKPL nelosilla oli ajettu yksi talvi etelässä ja niissä ei ollut enää pitoa kuljettamaan W211:tä suoraan.
Pintaa oli, nastat tallessa, Ilmeisesti sulat tiet syöneet yhdessä talvessa ominaisuudet renkaista. Toivottavasti uudet kestää pitempään.

Jokatapauksessa: Kiitokset LAPIN KUMILLE suurenmoisesta avusta!
Voin suositella kyseistä liikettä
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Vastaa Viestiin