Veltto kirjoitti:Esko R kirjoitti:Ari66 kirjoitti:Bomber4 kirjoitti:Olenko siis ainoa joka osti väykyn aikonaan juuri keulan hyvän näköisten lamppujen ja kokonais ilmeen takia?
Ari66 kirjoitti:Et

InsaneMe kirjoitti:minäkin liityn tähän harvaan joukkoon
Meillähän on kohta oma clubi kasassa:
I Love My 210®

Jos noin hieno clubi löytyy, niin mukana ollaan.

Sama täällä, mukana kans

Jep!
Ja tosiaan, kun nykysellään ajelee S124:n sijaan S210:llä, niin piti sitten lukaista tääkin viestiketju läpi kokonaan.
Siis: Autohan on aina kaunis, jos se vaan on Mersu...
Jopa ensimmäiset aakkoset alkaa näyttää hyvältä, kun sellaisen hankinta voipi olla realistista. Vaimon palattua työrytmiin noita kilsoja on W202:een alkanut pukata siihen tahtiin, että joku 170CDI voisi tuntua kovinkin houkuttelevalta vaihtoehtolta säästää ajokustannuksia.
Ainakin näin tuntui eiliseen asti, kunnes kävin uteliaisuuttani ajamassa yhdellä moisella. Periaatteessa ihan yllättävänkin ok, mutta toisaaltaihan hirveä muovihärpäke, nirisi ja narisi, rengasääniä, äkkiväärä ja veltto ajettava. Ja auto oli tältä vuosituhannelta, ajettukin vielä hyvän matkaa alle 200tkm. Siinä alkoi ikäleidi C220 saada korvien välissä odottamatonta arvostuksennousua nahkoineen, automaatti-ilmastointeineen, sähköverhoineen kaikkineen ja ennen kaikkea kuitenkin hiljaisine matkustusominaisuuksineen. Ei nimittäin raksuta eikä ujella sisällä autossa, vaikka S210:n tultua taloon on siltä alkanut vähän tuntua. No, kaikkihan on suhteellista. Ehkä tuokin oli se kaikkein surkein tarjolla ollut yksilö W168:sta, jota satuin kokeilemaan.
Vaan asiahan on menossa ihan sivuraiteelle.
Eli, jos oikein muistan, niin italialaiset (vaikken fiiua autona pidäkään, niin kyllä tuon maan muotoiluosaajille on oikeasti nostettava hattua) nimesivät aikanaan 210-korin tullessa markkinoille sen kaikkein kauneimmaksi autoksi.
Ja mitä tulee vertailuun W210 ja S210 kesken, niin itseäni on aina miellyttänyt S210:n pitkän pyöreä täyteläinen muotoilu. Sivuprofiili on kerta kaikkiaan onnistunut ja mittasuhteet kohdillaan. Klassisen harmoninen ja tasapainoisen näköinen kokonaisuus ilman kikkailuja, varsinkin kun autossa on oikea väri (tumma), sopivan matala alusta sekä sopiva vannekoko ja -malli. Vakio 17 tuumaa riittää loistavasti. ja nyt, kun mallin valmistuksen päättymisestä on jo sen verran aikaa, voinee julistaa, että kestää hienosti ajan hammastakin noin muotoilullisesti.
Ja toisaalta myös: Tarkoituksenmukainenhan on aina kaunista

.
Oma rakkine

on saanut jo lempinimenkin eräältä ystävältäni, joka auton eka kertaa nähdessään totesi mustaa lähestyvästä metalliharmaasta autosta yksioikoisesti: "Limppu!" Mielestäni tuo tekee oikeutta autolle ja oli kohteliaisuus, mies kun tunnetusti on suuri perunalimpun ystävä

.
Mitä tulee keulailmeeseen, niin 2-sarjan faceliftit on tosiaan aivan eri planeetalta näennäisestä samannäköisyydestä huolimatta.
Toisaalta myös: Ei sitä 124:n keulailmettäkään noissa ennen 1993 tapahtunutta viimeistä kauneusleikkausta valmistetuissa nyt mitenkään erinomaiseksi ole kehuminen. Oikeastaan varsinkin tietyin korostavin väriyhdistelmin se on suorastaan hirveä. Auton kori yhtä väriä, erottuva ja korin värin kanssa täysin yhteensopimaton muovinharmaa puskuri toista, ja puskurin keskellä massiivinen musta Volvo-tekele kruunaamassa karmeuden.
Noh, mielipideasioitahan nämä, vaikka taisin nyt saada taas aikaiseksi sisällissodan poikasen....
