
Kannattaa sitä korjaamoa sitten vasta miettiä jos ei paineet ala nousemaan kun on uusi putsari paikallaan.

Se on vaan niin, että kun ottaa suodattimen pois, valuu suodatinkotelon likaisella puolella olevat liat öljypohjaan ja öljynkiertoon eli esim laakereihin, kun siellä ei ole mitään suodatinta paikalla.Sumppa124 kirjoitti:Voiko autoa käyttää hetken (5km testilenkin) ilman ö-putsaria? En saa uutta putsaria ainakaan ennen viikonloppua. Mitään asiasta ymmärtämättä väittäisin että putsari on hyvin paskainen. Tiedä vaikka johtuisikin siitä..
.
Kantsii kokeilla taaksepäin elementtiä. Useinmiten näin saa soimaan parhaiten kabiiniin...Sumppa124 kirjoitti: Subin laitoin luukkuun elementti kabiiniin päin ja mielestäni kuuluu aika hiljaa. Täytyy koittaa käännellä sitä.
Jos se anturin vaihto ei auta niin ennen öljypohjan availua paineen mittaus korjaamolla siitä anturin reiästä, koska onhan mahdollista että itse mittarikin on rikki.Sumppa124 kirjoitti:Eip auttanu putsuttimen vaihto. Huomenna menee anturi vaihtoon, toivottavasti se sitten auttaa, muuten ilmeisesti öljypohja irti ja
pumppua tutkimaan. Ja kaikki tehtävä korjaamolla kun en auton alle pääse.....
Kyllähän ne etelässä on suolaisia.Sumppa124 kirjoitti:Jep. Vakiokorjaamollani ei sellaista mittaria ollut, täytyy kysellä muualta.
Tiedättekö kuinka yleistä on vuokrata montullinen hallitila? Taitaa hinnat olla aika suolaisia?
Tätä komppaan myös. Jos kerran autolla on ajettu/on ajossa niin ei voi isoa vikaa olla...Jube kirjoitti:Jos se anturin vaihto ei auta niin ennen öljypohjan availua paineen mittaus korjaamolla siitä anturin reiästä, koska onhan mahdollista että itse mittarikin on rikki.Sumppa124 kirjoitti:Eip auttanu putsuttimen vaihto. Huomenna menee anturi vaihtoon, toivottavasti se sitten auttaa, muuten ilmeisesti öljypohja irti ja
pumppua tutkimaan. Ja kaikki tehtävä korjaamolla kun en auton alle pääse.....
Ensiksihän kannattaa kaikki helpot/halvat vaihtoehdot karsia pois
Eikai siihen tarvi ku sopivalla kierteellä oleva "nippa", letkun pätkä ja mekaaninen painemittarikarra kirjoitti: Eli teetä sinne sopiva liitin, ja hydraulikkaliikkeestä ostat sinne testi anturin kaikkine letkuineen ja liittimineen (jos et saa mistään lainaksi)
Muista että hosumalla ei hyvää tule....
Näinpä. Kierre on m12x1.5. Joku 10€ mekaaninen mittari millä mittaa paineet. Asiansa osaavasa puljusa ne tekee sulle vaika tollasen viritelmän, jos ei iteltä onnistu. Anturi on muuten sama ku muissaki w201 ja w124 malleissa.Jube kirjoitti: Eikai siihen tarvi ku sopivalla kierteellä oleva "nippa", letkun pätkä ja mekaaninen painemittari![]()
Elikkä siis lyhkäisellä lenkki-avaimella sen vaihtaminenkaan ei aivan mahdoton homma liene vaikka olisi hieman hankalammassakin paikassajeemu kirjoitti: Anturi on muuten sama ku muissaki w201 ja w124 malleissa.
Tähän malliin ei ole kuin yksi vaihtoehto: 80 asteinen. Merkkiliikkeessä oli hieman halvempi mitä tarvikeliikkeessä (tosin oli Klubin 10 % alennus mukana)Sumppa124 kirjoitti:Termari vaihtoon siis. 92- vai 87 asteinen?
Kiitos taas!
Ostin siis merkkiliikkeestä; tulee varmasti sopivaSumppa124 kirjoitti:Doddi! Selvensi aika lailla!
Mistä ostit termostaattisi? KL:stä ei löydy. Motonetissä on tällainen:
W124 Bensa 87° (ei 16V E200/E220). . . . . . . . . . . . . 30-6051 9.90 ???
Eli kaikkiin bensamalleihin patisi E200/E220 menee sama termari?? Eikai?
Jäähynesteet taitaa olla paras valuttaa pihalle ennen vaihtoa?
Vähän riippuu paikkakunnasta. Veho siis pääsääntöisesti, mutta esimerkiksi täällä miun ja Karran huudeilla merkkiliike on nimeltään Auto-Suni. Kun otat asioidessa rekisteriotteen mukaan, että saavat siun auton valmistenumeron siitä, ni tulee taatusti oikeita osia eikä mee turhaa aikaa ettimiseen.Sumppa124 kirjoitti:Veho?karra kirjoitti:menin merkkiliikkeen tiskille
Tämän 400E/E420 kanssa pitää muistaa että w124 koneet on M119 kun taas W126 on joko M116 tai M117.Aika huonosti motonetistä löytyy harvinaisempiin mallihin osia, Nuo 8 koneet on w126 mallissa hieman yleisempiä niin sieltä löytyi jotain.