w124 madallusjouset
Madallusjouset
Onko kenelläkään kokemusta Mersussa Weitec:n jousista?
Ainakin tuollaisessa Ford:n farkussa toimii hyvin, mutta miten tuossa Mersussa sitten. Ja onko tuo H&R:n jousi pintakova, vai progressiivinen niinkuin Eibach?
Ainakin tuollaisessa Ford:n farkussa toimii hyvin, mutta miten tuossa Mersussa sitten. Ja onko tuo H&R:n jousi pintakova, vai progressiivinen niinkuin Eibach?
No kaippa mä sitten tilaan ne sieltä...tuliko muuten sulle kuinka nopeasti sitten ne jouset ja tuliko muita kuluja?Make kirjoitti:Kyllä tuohon firmaan voi luottaa,itse ostin eibachit tuolta 2 viikkoa sitten,rahat laitoin tilille,ja jouset tuli matkahuoltoon,
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: Madallusjouset
h&r:n -55 madaltavat , jotka tulee 4 pyttyisiin koneisiin, ovat progut. Isompi koneisen jouset eivät.Make76 kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta Mersussa Weitec:n jousista?
Ainakin tuollaisessa Ford:n farkussa toimii hyvin, mutta miten tuossa Mersussa sitten. Ja onko tuo H&R:n jousi pintakova, vai progressiivinen niinkuin Eibach?
Eibachit tilattu Fastuksen kautta. Vähän hirvitti laittaa rahaa tilille mutta kaippa sieltä jouset tulee
Odotellaan...

Odotellaan...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Matkahuollosta soitettiin, jouset on noudettavissa. Jos vaikka viikonloppuna pääsis vaihtamaan.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
No nyt on alla Bilsteinit ja Eibachit. On hiukan eri peli ajaa, sitä paremmalta tuntuu mitä kovempaa ajaa. Vanhoista jousista oli 3 poikki 

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
ite pistin lesjöforsin -45mm jouset ykkösen kumeilla alle eikä laskenut vanha-taxi oikein tarpeeksi. Noo uusille jousille on hyvä näyttää vähän laikkaa, edestä puol kiekkaa ja takaa vartti niin johan alko näyttää sopivalta. on muuten, jos mittaa kaaresta 17" vanteen reunaan, niin edessä ja takana sama 12cm. Eli ei vieläkään mikään "juustohöylä". KYB:in kaasut samaan syssyyn alle. Ajettavuus parani todella huomattavasti! Eikä mukavuus moisesta kärsinyt ollenkaan.
Chrysler GrandVoyager 2.5TD 7hlö
Ford Escort 1.8 16v ZETEC farkku
Ford Escort 1.8 16v ZETEC farkku
Onko kokemuksia Sachsin sarjasta, joka sisältää jouset ja iskarit? Missä turun / rauman seudulla sais sopivasti vaihdettua 124-koriseen jouset ja iskarit? (etujousetkin riittää) loput vaihdan kyllä itsekin.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
En suosittele oikein H&R:ää kenellekään. Ollut puoli vuotta alla jouset ja iskarit(sprint) ja tosi löysän oloinen keula. Edessä kakkosen kumit. Jouset piti olla semmoset, ei pintakovat, mutta jäykät kuitenki, etenkin painavakeulaseen suosittelivat. Vanteet on 7" x 17" et 35. Joka helvetin kuopassa kuuluu semmonen ei Mersumainen raapasu edestä, vastaa siis lokasuojan kaareen. Keula ei silti ole mikään hirveän matala, pitää koittaa kolmosen kumeja eteen. Sais olla jäykemmät minusta nuo jouset.
En voi kuin kehua tuota Eibach Pro Kittiä ja Bilsteinin Sprittejä:
suuntavakavuus parani, sivutuuliherkkyys pieneni ja moottoritien routaheitot ottaa eleettömästi. Mukavuus ei paljoa kärsinyt sekään.
Vielä kun sais pikkasen tota tiukoissa mutkissa kallistelua pois, varmaan kaipaa paksumpia vakaajia.
Edessä 3 kumit ja takana 2 kumit. Korkeus aika passeli käyttöautoon.
suuntavakavuus parani, sivutuuliherkkyys pieneni ja moottoritien routaheitot ottaa eleettömästi. Mukavuus ei paljoa kärsinyt sekään.
Vielä kun sais pikkasen tota tiukoissa mutkissa kallistelua pois, varmaan kaipaa paksumpia vakaajia.
Edessä 3 kumit ja takana 2 kumit. Korkeus aika passeli käyttöautoon.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Onko tietoa minkämerkkinen sarja oli? Kyllähän näissä sarjoissa aika paljon eroja voi olla.Smake75 kirjoitti:Moi,en voi suositella ollenkaan madallussarjoja mersuun omas oli sellaiset kun ostin ton, kyllä lähti jouset pois alta välittömästi, madallussarjat kuluu rata-autoihin ei tieliikenteeseen
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Ettet nyt yleistäisi Hieman?Smake75 kirjoitti:Moi,en voi suositella ollenkaan madallussarjoja mersuun omas oli sellaiset kun ostin ton, kyllä lähti jouset pois alta välittömästi, madallussarjat kuluu rata-autoihin ei tieliikenteeseen
Mitkä jouset? kuinka paljon laskevat? mitkä iskarit? missä autossa ei ollu hyvät?

Ja makujakin on monia.
Näkyi olevan h&r jouset mikkä oli alla, auto oli 200d -87.Piti olla pullapitko suus jottei jäänyt kieli hampaitten väliinJarno.v kirjoitti:Ettet nyt yleistäisi Hieman?Smake75 kirjoitti:Moi,en voi suositella ollenkaan madallussarjoja mersuun omas oli sellaiset kun ostin ton, kyllä lähti jouset pois alta välittömästi, madallussarjat kuluu rata-autoihin ei tieliikenteeseen
Mitkä jouset? kuinka paljon laskevat? mitkä iskarit? missä autossa ei ollu hyvät?![]()
Ja makujakin on monia.

Eibachista on kokemusta muiden kuin Mersujen alla ja niitä ei voi niiden kokemusten perusteella suositella kenellekään. Usein etupää laskee tuplasti ilmoitetun ja siitäkin vielä ajan kanssa lisää! Maahantuojaa ei kiinnosta takuuasioiden hoito.
H&R ollut laatutavaraa ja nykyään monet kilpatallit ja Brändipajat suosittelevatkin vain niitä.
H&R ollut laatutavaraa ja nykyään monet kilpatallit ja Brändipajat suosittelevatkin vain niitä.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
www.hakalaperformance.fi
-89 560 SEC
-93 BMW 740i V8 Shadow Line
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
www.hakalaperformance.fi
-89 560 SEC
-93 BMW 740i V8 Shadow Line
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 30.03.2006 00:16
Huomenna Lesjöforsin (-45mm) jousisatsi tilaukseen. Onko kokemusta noista miten käyttäytyy vakioiskareitten kanssa?
Viimeksi muokannut H.Aulakoski, La 08.04.2006 08:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mielipiteitä on monia, mä en pystyis edes kuvittelemaan ajavani täysin vakio alustaisella, nyt kun oli h&r jouset ja bilstein sprintit niin lähes päivittäin harmitti löysä alusta.Smake75 kirjoitti:Moi,en voi suositella ollenkaan madallussarjoja mersuun omas oli sellaiset kun ostin ton, kyllä lähti jouset pois alta välittömästi, madallussarjat kuluu rata-autoihin ei tieliikenteeseen
Madallussarjat on hyviä ihan käyttöautoon.
Radalla tollaisilla valmiilla madallussarjoilla ei tee yhtikäs mitään.
Weitec
Mulla oli joskus 124:ssa noi Weitecin -35 mm madaltavat. Etupäästä tuli nätin näköinen mutta perä jäi kummasti roikkumaan liian alas, vaikka oli korkeimmat kumit alla. Myyjä onneksi antoi toisenmerkkiset takajouset tilalle, jolla ryhdin sai korjattua oikeaksi. Ehkä inan liian kovaksi tuli alusta, vaikka oli alkuperäiset iskarit paikallaan.
Ex monta W-kirjainta.
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 30.03.2006 00:16
Jos vakioiskareilla meinaat, niin sitte en kyllä -45mm sarjaa laittaisiH.Aulakoski kirjoitti:Nyt arvon gurut kaipaan apuanne;
Eli tilaanko tuohon 200d-mersuun H&R (-30mm) vai Lesjöforsin (-45mm)jouset kun ne ovat suurinpiirtein samanhintaisia ja niitä on tarkoitus käyttää ihan vakioiskareilla, ainakin alkuun...
Onko nuo ilmoitetut madallukset paikkaansa pitäviä?

Ainakin omasta tuli kumipallo noilla Lesjöforseilla vakioiskareiden kanssa.
Sprintit alle, niin johan parani kummasti

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Olen nyt kerännyt kokemuksia h&r ruskeasta (speksin mukaan -30 todellisuudessa -50mm) + sprint yhdistelmästä tuossa S124 E300 dieselissä. Auto on ajoltaan hyvä, hiukan vakiota pintakovempi (asfaltin pintaröpöt tuntuu).Sami T kirjoitti: Mielipiteitä on monia, mä en pystyis edes kuvittelemaan ajavani täysin vakio alustaisella, nyt kun oli h&r jouset ja bilstein sprintit niin lähes päivittäin harmitti löysä alusta.
Madallussarjat on hyviä ihan käyttöautoon.
Radalla tollaisilla valmiilla madallussarjoilla ei tee yhtikäs mitään.
Ainoa ongelma on nuo etupään rapsahdukset. Renkaat tapaavat silloin tällöin routaheitossa ja hieman pyöriä käännettäessä asentamiani lokari oy:n sisälokasuojia.
Edessä minulla on vahvistetut versiot jousista kompensoimassa tuota järkäle isolohkoa

En haluaisi luopua noista kokopeittävistä lokareista ja olenkin miettinyt orkkis sportlinevieterien asennusta eteen. Onko niiden kantavuudesta kokemuksia? Haluaisin siis päästä vakiota sen 30mm alemmas, mutta jousien tulisi jäykistyä sen verran, ettei noita kosketuksia tulisi liian helposti.
Vai olisiko ratkaisu vakaajatangon vaihto? Kun nuo kosketukset tulevat useimmiten pitkissä kaarroissa, joissa on heittoja. Vai palaanko alkuperäisiin jousiin ykköskumeilla ja kieppi laikalla poistaen?
Terveisin
Tero
Tero
GM
epk, mulla tuo GM koko sarja jossa 40m madaltavat jouset ja iskarit mukana hintaa oli parivuotta sitten star renkaassa 700 egeä alle asennettuina. talvella ehkä hiukan kova täristää mutta muuten oon ollut tyytyväinen.epk kirjoitti:no g&m vois ollakin yhdet kokeilemisen arvoiset, jos -45 ilmoitettu madallus, ja sulla vielä 3 kumit niin aika reipppaasti madaltaa![]()
mites hinta noille 250 jousille ?
entä pintakovuus ? nypyttääkö pienimmistäkin painaumista ?
ovat 124 230 automaatti + ilmastointi autossa
t. petri
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sportline rengaskoko
Muistanko oikein, että 124 sportlinessa vakio rengas on kokoa 205R15 55?
Tuohan on hieman 195R15 65:sta matalampi, kun näyttäisi 205R16 55:kin olevan...
Tuollahan olisi vaikutusta kaarikosketuksiin...
Tuohan on hieman 195R15 65:sta matalampi, kun näyttäisi 205R16 55:kin olevan...
Tuollahan olisi vaikutusta kaarikosketuksiin...
Terveisin
Tero
Tero
Re: Sportline rengaskoko
Ettei ollut 205/60-15?dieselflosse kirjoitti:Muistanko oikein, että 124 sportlinessa vakio rengas on kokoa 205R15 55?
Tuohan on hieman 195R15 65:sta matalampi, kun näyttäisi 205R16 55:kin olevan...
Tuollahan olisi vaikutusta kaarikosketuksiin...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 30.03.2006 00:16
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 30.03.2006 00:16
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mersufreaken:nin http://www.mercefreaken.com/ sivuilta surffailin, jotta farmariautojen omapainoissa on pieniä eroja. TurboD on hieman painavampi (1600kg vs. 300TE 1530kg) ja uskoakseni juuri koneen osalta. Jos taasen puhutaan 24V bensakoneesta vastaan 24V diesel, niin autot ovat identtisen painoiset (1590).janne_j kirjoitti:onko kenelläkään tietoa että onko 124 korisen 300 bensan ja 300turbodieselin painoissa paljon eroa? aattelin vaan että voisko tuohon tiisseliin laittaa bensan madallusjousia??
w124:ssa painoerot lienevät samaa luokkaa.
Terveisin
Tero
Tero
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Lokarit veks
Terve!
Niin siinä kävi, että kiskoin etupäästä lokari oy:n tekeleet pois. Nyt normaali ajo sujuu ilman kihnauksia. Jos haluaa rallityylillä ajella isojen heittojen yli, niin pientä hienosäätöä täytyy tehdä aiemmin mainittuihin kohtiin vasemman pyörän takaa ja oikean edestä. Nyt säätö on todella pieni. Jos casterin pieni muokkaus ei riitä, niin sitten parin millin hionta kylkimuovin reunasta vasemmalta ja puskurin kulmasta oikealta ajaa asian.
Eli, H&R ruskiaiset vahvistetut ja 205R16 55 kummi + 7" et33 vanne ovat toimiva yhdistelmä alkuperäisillä sisälokasuojalipareilla.
Niin siinä kävi, että kiskoin etupäästä lokari oy:n tekeleet pois. Nyt normaali ajo sujuu ilman kihnauksia. Jos haluaa rallityylillä ajella isojen heittojen yli, niin pientä hienosäätöä täytyy tehdä aiemmin mainittuihin kohtiin vasemman pyörän takaa ja oikean edestä. Nyt säätö on todella pieni. Jos casterin pieni muokkaus ei riitä, niin sitten parin millin hionta kylkimuovin reunasta vasemmalta ja puskurin kulmasta oikealta ajaa asian.
Eli, H&R ruskiaiset vahvistetut ja 205R16 55 kummi + 7" et33 vanne ovat toimiva yhdistelmä alkuperäisillä sisälokasuojalipareilla.
Terveisin
Tero
Tero