w124 madallusjouset

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Make76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 29.06.2004 08:14
Paikkakunta: Lohja

Madallusjouset

Viesti Kirjoittaja Make76 »

Onko kenelläkään kokemusta Mersussa Weitec:n jousista?
Ainakin tuollaisessa Ford:n farkussa toimii hyvin, mutta miten tuossa Mersussa sitten. Ja onko tuo H&R:n jousi pintakova, vai progressiivinen niinkuin Eibach?
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Make kirjoitti:Kyllä tuohon firmaan voi luottaa,itse ostin eibachit tuolta 2 viikkoa sitten,rahat laitoin tilille,ja jouset tuli matkahuoltoon,
No kaippa mä sitten tilaan ne sieltä...tuliko muuten sulle kuinka nopeasti sitten ne jouset ja tuliko muita kuluja?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12765
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Madallusjouset

Viesti Kirjoittaja epk »

Make76 kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta Mersussa Weitec:n jousista?
Ainakin tuollaisessa Ford:n farkussa toimii hyvin, mutta miten tuossa Mersussa sitten. Ja onko tuo H&R:n jousi pintakova, vai progressiivinen niinkuin Eibach?
h&r:n -55 madaltavat , jotka tulee 4 pyttyisiin koneisiin, ovat progut. Isompi koneisen jouset eivät.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Eibachit tilattu Fastuksen kautta. Vähän hirvitti laittaa rahaa tilille mutta kaippa sieltä jouset tulee :?
Odotellaan...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Matkahuollosta soitettiin, jouset on noudettavissa. Jos vaikka viikonloppuna pääsis vaihtamaan.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

No nyt on alla Bilsteinit ja Eibachit. On hiukan eri peli ajaa, sitä paremmalta tuntuu mitä kovempaa ajaa. Vanhoista jousista oli 3 poikki :shock:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
tpm
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 24.02.2005 14:29
Paikkakunta: LAPUA

Viesti Kirjoittaja tpm »

ite pistin lesjöforsin -45mm jouset ykkösen kumeilla alle eikä laskenut vanha-taxi oikein tarpeeksi. Noo uusille jousille on hyvä näyttää vähän laikkaa, edestä puol kiekkaa ja takaa vartti niin johan alko näyttää sopivalta. on muuten, jos mittaa kaaresta 17" vanteen reunaan, niin edessä ja takana sama 12cm. Eli ei vieläkään mikään "juustohöylä". KYB:in kaasut samaan syssyyn alle. Ajettavuus parani todella huomattavasti! Eikä mukavuus moisesta kärsinyt ollenkaan.
Chrysler GrandVoyager 2.5TD 7hlö
Ford Escort 1.8 16v ZETEC farkku
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Onko kokemuksia Sachsin sarjasta, joka sisältää jouset ja iskarit? Missä turun / rauman seudulla sais sopivasti vaihdettua 124-koriseen jouset ja iskarit? (etujousetkin riittää) loput vaihdan kyllä itsekin.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

En suosittele oikein H&R:ää kenellekään. Ollut puoli vuotta alla jouset ja iskarit(sprint) ja tosi löysän oloinen keula. Edessä kakkosen kumit. Jouset piti olla semmoset, ei pintakovat, mutta jäykät kuitenki, etenkin painavakeulaseen suosittelivat. Vanteet on 7" x 17" et 35. Joka helvetin kuopassa kuuluu semmonen ei Mersumainen raapasu edestä, vastaa siis lokasuojan kaareen. Keula ei silti ole mikään hirveän matala, pitää koittaa kolmosen kumeja eteen. Sais olla jäykemmät minusta nuo jouset.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

En voi kuin kehua tuota Eibach Pro Kittiä ja Bilsteinin Sprittejä:
suuntavakavuus parani, sivutuuliherkkyys pieneni ja moottoritien routaheitot ottaa eleettömästi. Mukavuus ei paljoa kärsinyt sekään.
Vielä kun sais pikkasen tota tiukoissa mutkissa kallistelua pois, varmaan kaipaa paksumpia vakaajia.
Edessä 3 kumit ja takana 2 kumit. Korkeus aika passeli käyttöautoon.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Smake75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 21.09.2003 21:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Smake75 »

Moi,en voi suositella ollenkaan madallussarjoja mersuun omas oli sellaiset kun ostin ton, kyllä lähti jouset pois alta välittömästi, madallussarjat kuluu rata-autoihin ei tieliikenteeseen :?
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Smake75 kirjoitti:Moi,en voi suositella ollenkaan madallussarjoja mersuun omas oli sellaiset kun ostin ton, kyllä lähti jouset pois alta välittömästi, madallussarjat kuluu rata-autoihin ei tieliikenteeseen :?
Onko tietoa minkämerkkinen sarja oli? Kyllähän näissä sarjoissa aika paljon eroja voi olla.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Smake75 kirjoitti:Moi,en voi suositella ollenkaan madallussarjoja mersuun omas oli sellaiset kun ostin ton, kyllä lähti jouset pois alta välittömästi, madallussarjat kuluu rata-autoihin ei tieliikenteeseen :?
Ettet nyt yleistäisi Hieman?
Mitkä jouset? kuinka paljon laskevat? mitkä iskarit? missä autossa ei ollu hyvät? :roll:
Ja makujakin on monia.
Janne M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: To 18.12.2003 15:15
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Janne M. »

sanokaa nyt hyvä hinta/laatusuhteelta oleva -40mm madallussarja W124 -91 200D ei ole ilmastointia eikä ole automaatti..merkki/malli ja hinta
Volvo V70 D5 -02

-Pioneer DEH-P9600MP
-Hertz HT25
-Hertz HXS 300D
-DLS Cad1000
-DLS CA41
-DLS MS6

** Honkajoen Autokerho--> http://koti.mbnet.fi/h_a_k/ **
Avatar
Smake75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 21.09.2003 21:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Smake75 »

Jarno.v kirjoitti:
Smake75 kirjoitti:Moi,en voi suositella ollenkaan madallussarjoja mersuun omas oli sellaiset kun ostin ton, kyllä lähti jouset pois alta välittömästi, madallussarjat kuluu rata-autoihin ei tieliikenteeseen :?
Ettet nyt yleistäisi Hieman?
Mitkä jouset? kuinka paljon laskevat? mitkä iskarit? missä autossa ei ollu hyvät? :roll:
Ja makujakin on monia.
Näkyi olevan h&r jouset mikkä oli alla, auto oli 200d -87.Piti olla pullapitko suus jottei jäänyt kieli hampaitten väliin :D
Avatar
kasimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 22.01.2005 13:46
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja kasimb »

Eibachista on kokemusta muiden kuin Mersujen alla ja niitä ei voi niiden kokemusten perusteella suositella kenellekään. Usein etupää laskee tuplasti ilmoitetun ja siitäkin vielä ajan kanssa lisää! Maahantuojaa ei kiinnosta takuuasioiden hoito.

H&R ollut laatutavaraa ja nykyään monet kilpatallit ja Brändipajat suosittelevatkin vain niitä.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!

www.hakalaperformance.fi

-89 560 SEC

-93 BMW 740i V8 Shadow Line

-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Huomenna Lesjöforsin (-45mm) jousisatsi tilaukseen. Onko kokemusta noista miten käyttäytyy vakioiskareitten kanssa?
Viimeksi muokannut H.Aulakoski, La 08.04.2006 08:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Smake75 kirjoitti:Moi,en voi suositella ollenkaan madallussarjoja mersuun omas oli sellaiset kun ostin ton, kyllä lähti jouset pois alta välittömästi, madallussarjat kuluu rata-autoihin ei tieliikenteeseen :?
Mielipiteitä on monia, mä en pystyis edes kuvittelemaan ajavani täysin vakio alustaisella, nyt kun oli h&r jouset ja bilstein sprintit niin lähes päivittäin harmitti löysä alusta.

Madallussarjat on hyviä ihan käyttöautoon.
Radalla tollaisilla valmiilla madallussarjoilla ei tee yhtikäs mitään.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Weitec

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Mulla oli joskus 124:ssa noi Weitecin -35 mm madaltavat. Etupäästä tuli nätin näköinen mutta perä jäi kummasti roikkumaan liian alas, vaikka oli korkeimmat kumit alla. Myyjä onneksi antoi toisenmerkkiset takajouset tilalle, jolla ryhdin sai korjattua oikeaksi. Ehkä inan liian kovaksi tuli alusta, vaikka oli alkuperäiset iskarit paikallaan.
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Nyt arvon gurut kaipaan apuanne;

Eli tilaanko tuohon 200d-mersuun H&R (-30mm) vai Lesjöforsin (-45mm)jouset kun ne ovat suurinpiirtein samanhintaisia ja niitä on tarkoitus käyttää ihan vakioiskareilla, ainakin alkuun...

Onko nuo ilmoitetut madallukset paikkaansa pitäviä?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

H.Aulakoski kirjoitti:Nyt arvon gurut kaipaan apuanne;

Eli tilaanko tuohon 200d-mersuun H&R (-30mm) vai Lesjöforsin (-45mm)jouset kun ne ovat suurinpiirtein samanhintaisia ja niitä on tarkoitus käyttää ihan vakioiskareilla, ainakin alkuun...

Onko nuo ilmoitetut madallukset paikkaansa pitäviä?
Jos vakioiskareilla meinaat, niin sitte en kyllä -45mm sarjaa laittaisi :roll:
Ainakin omasta tuli kumipallo noilla Lesjöforseilla vakioiskareiden kanssa.
Sprintit alle, niin johan parani kummasti :wink:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Sami T kirjoitti: Mielipiteitä on monia, mä en pystyis edes kuvittelemaan ajavani täysin vakio alustaisella, nyt kun oli h&r jouset ja bilstein sprintit niin lähes päivittäin harmitti löysä alusta.

Madallussarjat on hyviä ihan käyttöautoon.
Radalla tollaisilla valmiilla madallussarjoilla ei tee yhtikäs mitään.
Olen nyt kerännyt kokemuksia h&r ruskeasta (speksin mukaan -30 todellisuudessa -50mm) + sprint yhdistelmästä tuossa S124 E300 dieselissä. Auto on ajoltaan hyvä, hiukan vakiota pintakovempi (asfaltin pintaröpöt tuntuu).

Ainoa ongelma on nuo etupään rapsahdukset. Renkaat tapaavat silloin tällöin routaheitossa ja hieman pyöriä käännettäessä asentamiani lokari oy:n sisälokasuojia.

Edessä minulla on vahvistetut versiot jousista kompensoimassa tuota järkäle isolohkoa :wink: ja ilmastointia. Lisäksi kumit ovat mallia 4 (takana 3).

En haluaisi luopua noista kokopeittävistä lokareista ja olenkin miettinyt orkkis sportlinevieterien asennusta eteen. Onko niiden kantavuudesta kokemuksia? Haluaisin siis päästä vakiota sen 30mm alemmas, mutta jousien tulisi jäykistyä sen verran, ettei noita kosketuksia tulisi liian helposti.

Vai olisiko ratkaisu vakaajatangon vaihto? Kun nuo kosketukset tulevat useimmiten pitkissä kaarroissa, joissa on heittoja. Vai palaanko alkuperäisiin jousiin ykköskumeilla ja kieppi laikalla poistaen?
Terveisin
Tero
Avatar
Petri A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: Ke 22.10.2003 11:42
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

GM

Viesti Kirjoittaja Petri A »

epk kirjoitti:no g&m vois ollakin yhdet kokeilemisen arvoiset, jos -45 ilmoitettu madallus, ja sulla vielä 3 kumit niin aika reipppaasti madaltaa 8)


mites hinta noille 250 jousille ?

entä pintakovuus ? nypyttääkö pienimmistäkin painaumista ?
epk, mulla tuo GM koko sarja jossa 40m madaltavat jouset ja iskarit mukana hintaa oli parivuotta sitten star renkaassa 700 egeä alle asennettuina. talvella ehkä hiukan kova täristää mutta muuten oon ollut tyytyväinen.
ovat 124 230 automaatti + ilmastointi autossa

t. petri
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Sportline rengaskoko

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Muistanko oikein, että 124 sportlinessa vakio rengas on kokoa 205R15 55?

Tuohan on hieman 195R15 65:sta matalampi, kun näyttäisi 205R16 55:kin olevan...

Tuollahan olisi vaikutusta kaarikosketuksiin...
Terveisin
Tero
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14200
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Sportline rengaskoko

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

dieselflosse kirjoitti:Muistanko oikein, että 124 sportlinessa vakio rengas on kokoa 205R15 55?

Tuohan on hieman 195R15 65:sta matalampi, kun näyttäisi 205R16 55:kin olevan...

Tuollahan olisi vaikutusta kaarikosketuksiin...
Ettei ollut 205/60-15?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
janne_j
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Pe 17.12.2004 10:18
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja janne_j »

onko kenelläkään tietoa että onko 124 korisen 300 bensan ja 300turbodieselin painoissa paljon eroa? aattelin vaan että voisko tuohon tiisseliin laittaa bensan madallusjousia??
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Mulle tarjottiin käytettyä sportline-alustasarjaa. Onko harkitsemisen arvoinen?

...Lisäksi kiinnostaisi kuulla kokemuksia madallusjousi-vakioiskari-yhdistelmistä.
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Kiinnostaisi kuulla kokemuksia madallusjousi-vakioiskari-yhdistelmistä.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

janne_j kirjoitti:onko kenelläkään tietoa että onko 124 korisen 300 bensan ja 300turbodieselin painoissa paljon eroa? aattelin vaan että voisko tuohon tiisseliin laittaa bensan madallusjousia??
Mersufreaken:nin http://www.mercefreaken.com/ sivuilta surffailin, jotta farmariautojen omapainoissa on pieniä eroja. TurboD on hieman painavampi (1600kg vs. 300TE 1530kg) ja uskoakseni juuri koneen osalta. Jos taasen puhutaan 24V bensakoneesta vastaan 24V diesel, niin autot ovat identtisen painoiset (1590).

w124:ssa painoerot lienevät samaa luokkaa.
Terveisin
Tero
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Lokarit veks

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Niin siinä kävi, että kiskoin etupäästä lokari oy:n tekeleet pois. Nyt normaali ajo sujuu ilman kihnauksia. Jos haluaa rallityylillä ajella isojen heittojen yli, niin pientä hienosäätöä täytyy tehdä aiemmin mainittuihin kohtiin vasemman pyörän takaa ja oikean edestä. Nyt säätö on todella pieni. Jos casterin pieni muokkaus ei riitä, niin sitten parin millin hionta kylkimuovin reunasta vasemmalta ja puskurin kulmasta oikealta ajaa asian.

Eli, H&R ruskiaiset vahvistetut ja 205R16 55 kummi + 7" et33 vanne ovat toimiva yhdistelmä alkuperäisillä sisälokasuojalipareilla.
Terveisin
Tero
Vastaa Viestiin