ECUN karttojen modaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Kyl tää on ihan mielenkiintoista tutkia meseään tälläkin tasolla. Enkä usko että mitään riskiä on kun pitää järjen kädessä eikä yritä alkaa pultteja koeponnistamaan venyttämällä. :D

Normi 200CDI ja 220CDI 1646C-kartat on tehtaan jäljiltä samanlaiset. Mulla on yks virisofta 220CDI jossa sitä 1646C-karttaa on muokattu koillisnurkasta hiukka suuremmille arvoille. Mutta taas jossakin viri-200CDI-kartassa sitä ei oo muutettu.

Tavotteena on saada oma mese kuluttumaan normiajossa vähemmän kuin tehtaan vireessä. Edellytyksiä pitäisi olla kun kone kuitenkin saa nyt raikasta ilmaa sisäänsä kokoajan. Eikä tarvi välittää muistakaan rajoituksista mitä tehtaalla on.
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

barton kirjoitti:Kyl tää on ihan mielenkiintoista tutkia meseään tälläkin tasolla. Enkä usko että mitään riskiä on kun pitää järjen kädessä eikä yritä alkaa pultteja koeponnistamaan venyttämällä. :D

Normi 200CDI ja 220CDI 1646C-kartat on tehtaan jäljiltä samanlaiset. Mulla on yks virisofta 220CDI jossa sitä 1646C-karttaa on muokattu koillisnurkasta hiukka suuremmille arvoille. Mutta taas jossakin viri-200CDI-kartassa sitä ei oo muutettu.

Tavotteena on saada oma mese kuluttumaan normiajossa vähemmän kuin tehtaan vireessä. Edellytyksiä pitäisi olla kun kone kuitenkin saa nyt raikasta ilmaa sisäänsä kokoajan. Eikä tarvi välittää muistakaan rajoituksista mitä tehtaalla on.
Se "koilisnurkan" muutos on aika turha, se sallii aika isot arvot vakiokartallakin.

Eikö kukaan vieläkään ole sanonut että mikä kartta se on? :)
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

varmin konsti pieneen kulutukseen on auton kevennys penkit äänieristeet ym. turha pois ja kapeat pyörät matalat jouset alle :wink:
ja turhat ajot pois
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

On siihen muitakin keinoja!

Tuikulla on autossaan voimaa sairaasti, mutta kulutus on tällä hetkellä hyvin alhainen :lol:
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Testaillaan, testaillaan, ei oo kvartaalitalouteen sidoksissa tää homma. :D

Mullakin on suurinosa normiajosta vakiokierroksilla ja -kuormalla joten yritän ihan Tuikun ohjeen mukaan saada vaunun kulkemaan niillä kierroksilla mahdollisimman keveästi, pienillä painella ja ruiskauksilla.

Se 1646C-kartta pölläyttää kiihdytyksen alussa savua tasakaasuajossa jos siihen panee lisää sinne koillisnurkkaan. :wink:
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

barton kirjoitti:Testaillaan, testaillaan, ei oo kvartaalitalouteen sidoksissa tää homma. :D

Mullakin on suurinosa normiajosta vakiokierroksilla ja -kuormalla joten yritän ihan Tuikun ohjeen mukaan saada vaunun kulkemaan niillä kierroksilla mahdollisimman keveästi, pienillä painella ja ruiskauksilla.

Se 1646C-kartta pölläyttää kiihdytyksen alussa savua tasakaasuajossa jos siihen panee lisää sinne koillisnurkkaan. :wink:
Eikai sitä syyttä kutsuta "savukartaksi" ;)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: ABS

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti:
joskami kirjoitti:
Antti L. kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Kuka haluais kytkeä ABS:t pois?
No jos joku meinaa laittaa uudempaa tekniikkaa vanhempaan koppaan.. :wink:
Voisko Mersun omalla testerillä saada noi kytkettyä pois?
Vasta huomasin tämän, äkkiseltään tuulee mieleen että niitä valvoville yksiköille vois ehkä opetta riitävän väljät rajaarvot
Starin Simulaatorilla tutkailin abs/eps tilanette,en löytänyt mitään millä olisi voinut
pistää noi niin ettei herjaa mitään :? tosin simulaatori ei vastaa kaikilta osin aitoa tilaneta

Eikai sitä syyttä kutsuta "savukartaksi"
Mikä mahtaa olla oikea nimi
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Re: ABS

Viesti Kirjoittaja dera »

CDI203 kirjoitti: Eikai sitä syyttä kutsuta "savukartaksi"
Mikä mahtaa olla oikea nimi
Rauchkennfeld (MAP), eli kavereiden kesken tuttavallisesti FlMng_qAFSCDSmoke_MAP
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Viikonloppu oltu pois koneelta ja tännehän on tullu mielenkiintoista tekstiä :)
dera kirjoitti:Kuljettaja pyytää tiettyä ruiskutusmäärää oikealla jalalla.
ECU laskee montako milligrammaa kuski haluaa.
Sitten ECU katsoo, saako niin paljon ruiskia. Tässä tärkeimmät rajoitukset ovat ruiskutusmäärän rajoitus kierrosluvun mukaan, ruiskutusmäärän rajoitus moottorin imemän ilman mukaan ja ruiskutusmäärän rajoitus lämpötilan mukaan. Näistä alinta rajoitinta käytetään.
Minkälainen on tuo lämpötilan mukaan toimiva rajoitin, rajoittaako se ulkolämpötilan, moottorinlämmön, polttoaineen, ahtop, vai minkä mukaan jotta se pitäisi huomioida?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

joskami kirjoitti:Viikonloppu oltu pois koneelta ja tännehän on tullu mielenkiintoista tekstiä :)
dera kirjoitti:Kuljettaja pyytää tiettyä ruiskutusmäärää oikealla jalalla.
ECU laskee montako milligrammaa kuski haluaa.
Sitten ECU katsoo, saako niin paljon ruiskia. Tässä tärkeimmät rajoitukset ovat ruiskutusmäärän rajoitus kierrosluvun mukaan, ruiskutusmäärän rajoitus moottorin imemän ilman mukaan ja ruiskutusmäärän rajoitus lämpötilan mukaan. Näistä alinta rajoitinta käytetään.
Minkälainen on tuo lämpötilan mukaan toimiva rajoitin, rajoittaako se ulkolämpötilan, moottorinlämmön, polttoaineen, ahtop, vai minkä mukaan jotta se pitäisi huomioida?
Mikä ECU? EDC15 ei rajoita kuin moottorinlämmön mukaan, EDC16 laskee vähän joka mahdollisen muuttujan, lähtien ahtimen akselinopeudesta.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

dera kirjoitti:
joskami kirjoitti:Viikonloppu oltu pois koneelta ja tännehän on tullu mielenkiintoista tekstiä :)
dera kirjoitti:Kuljettaja pyytää tiettyä ruiskutusmäärää oikealla jalalla.
ECU laskee montako milligrammaa kuski haluaa.
Sitten ECU katsoo, saako niin paljon ruiskia. Tässä tärkeimmät rajoitukset ovat ruiskutusmäärän rajoitus kierrosluvun mukaan, ruiskutusmäärän rajoitus moottorin imemän ilman mukaan ja ruiskutusmäärän rajoitus lämpötilan mukaan. Näistä alinta rajoitinta käytetään.
Minkälainen on tuo lämpötilan mukaan toimiva rajoitin, rajoittaako se ulkolämpötilan, moottorinlämmön, polttoaineen, ahtop, vai minkä mukaan jotta se pitäisi huomioida?
Mikä ECU? EDC15 ei rajoita kuin moottorinlämmön mukaan, EDC16 laskee vähän joka mahdollisen muuttujan, lähtien ahtimen akselinopeudesta.
EDC15C6, rajoitetaanko siinä syöttöjä kunnes moottori saavuttaa 80c asteen lämmön, Vai kuinka?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

xr5t kirjoitti:varmin konsti pieneen kulutukseen on auton kevennys penkit äänieristeet ym. turha pois ja kapeat pyörät matalat jouset alle :wink:
ja turhat ajot pois
Hyviin tuloksiin pääsee myös choppauksella!
http://www.pajalle.com/cars.php?id=003&lang=fi&page=14
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

joskami kirjoitti:
dera kirjoitti:
joskami kirjoitti:Viikonloppu oltu pois koneelta ja tännehän on tullu mielenkiintoista tekstiä :)
dera kirjoitti:Kuljettaja pyytää tiettyä ruiskutusmäärää oikealla jalalla.
ECU laskee montako milligrammaa kuski haluaa.
Sitten ECU katsoo, saako niin paljon ruiskia. Tässä tärkeimmät rajoitukset ovat ruiskutusmäärän rajoitus kierrosluvun mukaan, ruiskutusmäärän rajoitus moottorin imemän ilman mukaan ja ruiskutusmäärän rajoitus lämpötilan mukaan. Näistä alinta rajoitinta käytetään.
Minkälainen on tuo lämpötilan mukaan toimiva rajoitin, rajoittaako se ulkolämpötilan, moottorinlämmön, polttoaineen, ahtop, vai minkä mukaan jotta se pitäisi huomioida?
Mikä ECU? EDC15 ei rajoita kuin moottorinlämmön mukaan, EDC16 laskee vähän joka mahdollisen muuttujan, lähtien ahtimen akselinopeudesta.
EDC15C6, rajoitetaanko siinä syöttöjä kunnes moottori saavuttaa 80c asteen lämmön, Vai kuinka?
En jaksa avata olssia nyt ja tarkastaa, mutta usien noi lämpötilaperustaiset rajoittimet on lähinnä overheat-rajoittimia eli ruiskutusta rajoitetaan, jos moottorin lämpötila nousee yli tietyn rajan.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuloilman lämpö vaikuttaa moottorin tehoon siten, että riittävän kylmää ilmaa ohjelma lukee ikäänkuin painetta olisi enemmän.
Jos taas moottoriin menevä ilma on liiaksi lämmennyt, niin ohjelma lukee sitä ikäänkuin painetta olisi vähemmän.
Ilmeisesti tällä kompensoidaan vanhemmassa ecussa sitä todellista hapen määrää.
Ei siis ole varsinainen rajoitin, mutta vakiocoolerin ollessa niin huono, kun on, niin tämä kartta valitettaasti käytännössä vaan rajoittaa.

Moottori lämpö vaikuttaa, kovasti yksinkertaistettuna, kylmän moottorin tehoa rajataan.

Polttoaineen lämpö vaikuttaa, muttei ole suoranainen rajoitin.
Polttoainehan, niinkuin tiedämme antaa vähän eri tehon eri lämpöisenä.
Mitä kylmempi -> sen enemmän tehoa.
Tätä, muuttuvaa energiamäärää korjataan oikeaksi.

Nämä ovat sellaisia juttuja, joita ei ole mitään mieltä mennä muuttelemaan, moottori toimii parhaiten, kun nuo jätetään rauhaan.
Tuloilman kartassa on muuan juttu, jonka takia sitä sitten enemmän muutetussa autossa pakko vähän korjata.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

tuikku kirjoitti:.Moottori lämpö vaikuttaa, kovasti yksinkertaistettuna, kylmän moottorin tehoa rajataan.
Ajatus, tosta kylmän moottorin rajoituksesta tuli tossa aamulla ajaessa helsinkiin uudella termostaatilla keski kulutus tippui 0.8l/100km.(ajanu 1kk aikana 6kertaa jkl-hki-jkl)
yleenä lämmöt ollut 60c vaikka kuinka olisi ajanut, nyt uudella termostaatilla yli 80c ja "tuntui että olisi mennyt kevyemmin"
ja taisin löytää kartan joka näin tekeekin.
tuikku kirjoitti: Polttoaineen lämpö vaikuttaa, muttei ole suoranainen rajoitin.
Polttoainehan, niinkuin tiedämme antaa vähän eri tehon eri lämpöisenä.
Mitä kylmempi -> sen enemmän tehoa.
Tätä, muuttuvaa energiamäärää korjataan oikeaksi.
volkkari miehet käyttää tätä hyväkseen..
tuikku kirjoitti:Nämä ovat sellaisia juttuja, joita ei ole mitään mieltä mennä muuttelemaan, moottori toimii parhaiten, kun nuo jätetään rauhaan.
Tarkoitus ei olekkaan muutella näitä, mut on hyvä ymmärtää nämä.. :)
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joskami kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.Moottori lämpö vaikuttaa, kovasti yksinkertaistettuna, kylmän moottorin tehoa rajataan.
Ajatus, tosta kylmän moottorin rajoituksesta tuli tossa aamulla ajaessa helsinkiin uudella termostaatilla keski kulutus tippui 0.8l/100km.(ajanu 1kk aikana 6kertaa jkl-hki-jkl)
yleenä lämmöt ollut 60c vaikka kuinka olisi ajanut, nyt uudella termostaatilla yli 80c ja "tuntui että olisi mennyt kevyemmin"
ja taisin löytää kartan joka näin tekeekin.
tuikku kirjoitti: Polttoaineen lämpö vaikuttaa, muttei ole suoranainen rajoitin.
Polttoainehan, niinkuin tiedämme antaa vähän eri tehon eri lämpöisenä.
Mitä kylmempi -> sen enemmän tehoa.
Tätä, muuttuvaa energiamäärää korjataan oikeaksi.
volkkari miehet käyttää tätä hyväkseen..
tuikku kirjoitti:Nämä ovat sellaisia juttuja, joita ei ole mitään mieltä mennä muuttelemaan, moottori toimii parhaiten, kun nuo jätetään rauhaan.
Tarkoitus ei olekkaan muutella näitä, mut on hyvä ymmärtää nämä.. :)
Ei ole väärä tunne
Nokikone toimii paremmin (antaa tehoa, kuluuvähemmän) kuumana, mootorin lämpö saisi olla vaikka luokka 90-95c ja sisään menvä ilma+polttoaine mahdolisimman kylmää
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

kuvia arvoja

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuvia testista,arvoja miten lampotilaa niisa kasitellan
jospa noista jolekkin jotain hyotya
kylmakone
Kuva
lampenne
Kuva
tyhjakanti
Kuva
tayskaasutesti
Kuva
paskan kiertotesti
Kuva
suutin testi
Kuva
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

BTW CDI203, mikä ohjelma sulla on käytösä? Näyttää enempikin kun pätevältä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

Eiköhän tuo ole Mersun Star diagnostics?

Tuon laittoman piraattiversion saa netistä, ainakin eBaystä.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Tommonen "star" ois kyllä kätevä, monia asiota tolla voi tehdä mersuihin. Oli aito tai piraatti niin ovat vaan aika arvokkaita.


offtopic vihdoin viimein saapui kärjet suuttimiin..:lol:
http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... C02639.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... C02640.jpg
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

joskami kirjoitti:offtopic vihdoin viimein saapui kärjet suuttimiin..:lol:
http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... C02639.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... C02640.jpg
Joo, nuo on kyllä aidot ja oikeat.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joskami kirjoitti:Tommonen "star" ois kyllä kätevä, monia asiota tolla voi tehdä mersuihin. Oli aito tai piraatti niin ovat vaan aika arvokita.
Joo kallita ovat, aika monissa paikoissa noita ollut tyrkyllä mailmalla,
noilla saa tosiaan tehtyyn kaikenlaista mersuihin

muutamia paikkoja missä noita näkynyt
mersun/daimlerin palvelimelta voinut ladat erilaisin ehdoin/hinnoin

mailmalla konkkan mennen korjaamon huutokaupassa myös törmänyt tollasen

ecartools

joskami kirjoitti:vihdoin viimein saapui kärjet suuttimiin
Lissä voimaa siis tulossa :D
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Tietääkö kukaan voiko ajotietokoneen kulutusnäyttöä rukata jotain karttaa muokkaamlla? Vehon Starillahan se säätö kai onnistuu, mutta ei haluta sitä kautta tehdä näitä juttuja. Omassa näyttää noin 10% liian vähän kokoajan, enkä panisi vastaa vaikka se näyttäisi ihan oikeinkin. :wink:
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

En ole ainakaan kuullu et joku ois jonkun kartan kautta rukannu noita kulutuslukemia, starilla on helppo homma korjata tuo oikeaksi.

Tuli käyty sitten penkissä ennen amg:n suuttimien vaihtoa jotta näkee mitä ne vaikuttaa..

lappu
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Kulututs näyttö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

barton kirjoitti:Tietääkö kukaan voiko ajotietokoneen kulutusnäyttöä rukata jotain karttaa muokkaamlla? Vehon Starillahan se säätö kai onnistuu, mutta ei haluta sitä kautta tehdä näitä juttuja. Omassa näyttää noin 10% liian vähän kokoajan, enkä panisi vastaa vaikka se näyttäisi ihan oikeinkin. :wink:
joskami kirjoitti:En ole ainakaan kuullu et joku ois jonkun kartan kautta rukannu noita kulutuslukemia, starilla on helppo homma korjata tuo oikeaksi.
Arvaus Se ei taida tulla mootorinohjain modulin kautta suoraan???
(olla siinä osassa mikä näkyy winolsilla)
korjaus kertoimet anettaan staarilla ainakin mitaristo modulin alta

Starissa on oma valikko tolee korjaukselle missä korjaus arvot annettan juuri %:teina(olethan muistanut tyhjä käynnin osuuden laskelmissa)

hyvän näköinen lappu joskami siihen on hyvä verrat mitä suutin hommala tulee lisää :D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

kulutus näyttö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sen verran lisää, onistuuko toi carsoftilla :?:
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Ei onnistu, ei ainakaan mun versiolla. Ajattelin vain että kilometritietohan varmaan tulee mittaristosta mutta ruiskutusmäärä kait sitten ECU:sta. Railpainetiedon kun sais näyttämään ECU:lle suurempana kuin se todellisuudessa onkaan niin sillä tai jollain muulla sitä vois korjata. Ei tosin ole niin järin tärkeä juttu ainakaan mulle...

Se muuten taitaa automaattilaatikonoppineisuuskin olla tallennettu sinne mittaristomoduuliin, kun käyttää mittariston irti niin tuntuu kuin laatikko vaihtaisi erilailla kuin ennen. :o ...tai sitten se vaan tuntuu...
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

barton kirjoitti:Ei onnistu, ei ainakaan mun versiolla. Ajattelin vain että kilometritietohan varmaan tulee mittaristosta mutta ruiskutusmäärä kait sitten ECU:sta. Railpainetiedon kun sais näyttämään ECU:lle suurempana kuin se todellisuudessa onkaan niin sillä tai jollain muulla sitä vois korjata. Ei tosin ole niin järin tärkeä juttu ainakaan mulle...

Se muuten taitaa automaattilaatikonoppineisuuskin olla tallennettu sinne mittaristomoduuliin, kun käyttää mittariston irti niin tuntuu kuin laatikko vaihtaisi erilailla kuin ennen. :o ...tai sitten se vaan tuntuu...
Railipaineanturin dekalibroinnilla saat koko ECUn tehokkaasti sekaisin.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

dera kirjoitti:
Railipaineanturin dekalibroinnilla saat koko ECUn tehokkaasti sekaisin.
On tullu tuokin kokeiltua, eikä sillä kyllä ECU:a sekaisin saa. ECU tottelee karttoja ja jos sen mielestä jokin kartta ei ole "järjellinen" se hyppää sen yli ja käyttää vaihtoehtoista karttaa. Aika paljon pystyy tekemään järjettömiäkin kokeita.
Puhun nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä. :D
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

barton kirjoitti:
dera kirjoitti:
Railipaineanturin dekalibroinnilla saat koko ECUn tehokkaasti sekaisin.
On tullu tuokin kokeiltua, eikä sillä kyllä ECU:a sekaisin saa. ECU tottelee karttoja ja jos sen mielestä jokin kartta ei ole "järjellinen" se hyppää sen yli ja käyttää vaihtoehtoista karttaa. Aika paljon pystyy tekemään järjettömiäkin kokeita.
Puhun nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä. :D
Eip. Ecun ruiskutusmäärälaskenta on pielessä, et vain välttämättä huomaa sitä.

Suutinkalibraatiokartoille ei ole sijaisarvoja / vaihtoehtoista karttaa.
Puhun nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä. :D
Vastaa Viestiin