Kyllä täälläpäin ainakin 1997 Väyrynen (onneksi uudempi ei oo vielä ruostunut) korjattiin mukisematta ruosteiden osalta muutama vuos sitten, vaikka ei ollu huoltokirjaa ja oli tuotu Saksasta. Mitäs se nyt vaikuttais ruostumiseen, vaikka oliskin Veholla huollettu, paitsi että näkyy ne vähintään yhtä hyvin ruostuvan nekin.a6quattro kirjoitti:Miten on asia Saksasta tuotujen W211 kanssa? Jos tulee ruosteongelmaa ja olisi takuujuttu, niin sanovatko Veholla että "kyllä muuten, mutta SINUN Mersusi on tuotu Saksasta...." kuten Audilla?
mercedes w211 ruosteongelma
Ei kysellä...
Itselläni maalattiin takaluukun alaosa rekisterikilven ympärillä olevien maalikuplien vuoksi, eikä missään vaiheessa kyselty huoltokirjaa tai missä huollot tehty.a6quattro kirjoitti:Miten on asia Saksasta tuotujen W211 kanssa? Jos tulee ruosteongelmaa ja olisi takuujuttu, niin sanovatko Veholla että "kyllä muuten, mutta SINUN Mersusi on tuotu Saksasta...." kuten Audilla?
Toin auton Saksasta pari vuotta sitten.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Heitän lusikkani soppaan minäkin, autoni vaan ei ole E-sarjaa vaan C-sarjaa.
Toin Saksasta 07 ja heti maalattiin mersun piikkiin takaluukun kilven syvennys (ruosteessa).
Massattu koko auto läpi 2v takuulla 08 alkuvuodesta Dinitrolilla alan liikkeessä.
Nyt kaikkien ovien alareunat kupassa ja kuskin puolen lokarin alareuna.
Kuvattu vehon valtuuttamassa liikkeessä ja vastausta odottelen lähiaikoina.
Eli ei se massaus ruostumista estä jos autossa on valmistusvirhe tms, tietysti se ehkäisee niitä mutta ei ole tae.
Saksassa on nyt vissiin lomat päällä kun kuvat lähetetään n 2 viikon päästä sinne ja kerrottiin että korjauksen kanssa on tietty aika hoitaa se mersun puolesta alta pois.
Ovet siis kuvattiin ja etulakoria ei kun on kuulemma kiveniskeemästä lähtenyt, vaikka kuskin oven alareunan ja lokarin kupat samanlaisia ja niiden väli on n 5 cm.
Toin Saksasta 07 ja heti maalattiin mersun piikkiin takaluukun kilven syvennys (ruosteessa).
Massattu koko auto läpi 2v takuulla 08 alkuvuodesta Dinitrolilla alan liikkeessä.
Nyt kaikkien ovien alareunat kupassa ja kuskin puolen lokarin alareuna.
Kuvattu vehon valtuuttamassa liikkeessä ja vastausta odottelen lähiaikoina.
Eli ei se massaus ruostumista estä jos autossa on valmistusvirhe tms, tietysti se ehkäisee niitä mutta ei ole tae.
Saksassa on nyt vissiin lomat päällä kun kuvat lähetetään n 2 viikon päästä sinne ja kerrottiin että korjauksen kanssa on tietty aika hoitaa se mersun puolesta alta pois.
Ovet siis kuvattiin ja etulakoria ei kun on kuulemma kiveniskeemästä lähtenyt, vaikka kuskin oven alareunan ja lokarin kupat samanlaisia ja niiden väli on n 5 cm.
W211 280 A facelift
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
No eihän se massaus ovien ulkopuolia tai lokarien ulkoreunoja pelasta. Massaushan auttaa vain niihin kohtiin joissa sitä massaa on. Eli koteloiden sisukset ja alusta kaikin puolin.paaki kirjoitti: Massattu koko auto läpi 2v takuulla 08 alkuvuodesta Dinitrolilla alan liikkeessä.
Nyt kaikkien ovien alareunat kupassa ja kuskin puolen lokarin alareuna.
Kuvattu vehon valtuuttamassa liikkeessä ja vastausta odottelen lähiaikoina.
Eli ei se massaus ruostumista estä jos autossa on valmistusvirhe tms, tietysti se ehkäisee niitä mutta ei ole tae.
Muilta osin ei auta, kuin maalata uudelleen vaan. Eli suosista vaan ovien maalaus kylkilistaan asti ainakin ja lokarien maalaus myös. Kaikki vaan uuteen maaliin ajoissa. Jos joutuu jo pahasti ruostunutta korjaileen, niin siitä ei kunnollista tahdo enään tulla...
Mulla on 3 v. sitten massattu koko auto ja jo ennen sitäkin tehty uudelleen maalauksia. On tehty myös sen jälkeen. Uusimmat vuosi sitten. Yhtään korjattua kohtaa ei ole uudestaan jouduttu laittaan, paitsi lokarien reunoista on kivenhakkaamia ja niitä oon ite vähän ehostellu.
Ovien alareunojen tiivisteitten alta oon ite korjaillu. Se voi olla turhaa hommaa, koska ei niistä oikein kunnollisia tahdo saada. Pitäs ehkä ens. kesänä viedä ne kunnolliseen hoitoon nekin. Nokkapellikin on kivenhakkaamilla, ei tosin ruostetta. Jos maalauttas ton nokkapellin ja niitten tiivisteitten aluskourut hiekkapuhaltais ja uus. maali. Sitten oiskin koko vehje kattoo lukuun ottamatta maalattu uusiksi.
Tuo on hyvä merkki, ettei korjattuja kohtia ole uusiin joutunu. Vois mennä muutamia vuosia suht. huoletta jos noi kohdat vielä laittas... Mutta todellakin kannattaa henkisesti varautua, että koko vehje se on maalattava. Joko suosiolla heti tai ajan kanssa paikka kerrallaan...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Omassa W211 2004 sedanissa lokasuojenkaarien ja kynnyksen kulmauksissa ei vielä näy ruostetta, mutta molemmin puolin lakka ja maalipinta on hieman kuprahtanut. Oikealla puolella näkyy pohjamaali/sinkkipinnoite? kun maali on pudonnut pois.
Kattaisiko valmistajan koritakuu näitten korjaukset?
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_LEFT_1.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_LEFT_2.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_RIGHT_1.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_RIGHT_2.jpg
Kattaisiko valmistajan koritakuu näitten korjaukset?
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_LEFT_1.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_LEFT_2.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_RIGHT_1.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_RIGHT_2.jpg
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Yleensä suht tuoreen Mersun käyttäminen esimerkiksi Veholla tällaisissa tapauksissa kannattaa. Vastauksen saa yleensä heti. Joskus tekevät yllättäviäkin (siis yllättävänkin iäkkäisiin Mersuihin) takuukorjauksia etenkin koriin ja maaleihin liittyen.
mayris73 kirjoitti:Omassa W211 2004 sedanissa lokasuojenkaarien ja kynnyksen kulmauksissa ei vielä näy ruostetta, mutta molemmin puolin lakka ja maalipinta on hieman kuprahtanut. Oikealla puolella näkyy pohjamaali/sinkkipinnoite? kun maali on pudonnut pois.
Kattaisiko valmistajan koritakuu näitten korjaukset?
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_LEFT_1.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_LEFT_2.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_RIGHT_1.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_RIGHT_2.jpg
Ihan ilmiselviä ruostevaurioita, aivan varmasti ruostetta pohjamaalin alla. Elä yritä yhtään kierrellä asiaa vaan myönnä se suoraan itsellesikin. Äkkiä vaan korjaus ennen ku kuhina käy.mayris73 kirjoitti:Omassa W211 2004 sedanissa lokasuojenkaarien ja kynnyksen kulmauksissa ei vielä näy ruostetta, mutta molemmin puolin lakka ja maalipinta on hieman kuprahtanut. Oikealla puolella näkyy pohjamaali/sinkkipinnoite? kun maali on pudonnut pois.
[quote="masaf1"][quote="mayris73"]Omassa W211 2004 sedanissa lokasuojenkaarien ja kynnyksen kulmauksissa ei vielä näy ruostetta, mutta molemmin puolin lakka ja maalipinta on hieman kuprahtanut. Oikealla puolella näkyy pohjamaali/sinkkipinnoite? kun maali on pudonnut pois.[/quote]
Ihan ilmiselviä ruostevaurioita, aivan varmasti ruostetta pohjamaalin alla. Elä yritä yhtään kierrellä asiaa vaan myönnä se suoraan itsellesikin. Äkkiä vaan korjaus ennen ku kuhina käy.[/quote]
Jeps, pitää käydä näyttämässä Hartikaisella Kuopiossa.
Ihan ilmiselviä ruostevaurioita, aivan varmasti ruostetta pohjamaalin alla. Elä yritä yhtään kierrellä asiaa vaan myönnä se suoraan itsellesikin. Äkkiä vaan korjaus ennen ku kuhina käy.[/quote]
Jeps, pitää käydä näyttämässä Hartikaisella Kuopiossa.
nyt vasta huomasin tän topicin.
Pesin omaa w211 -03 ja irtos sellaset 1x1cm
maalin palaset juuri tuosta samasta kohtaa... juuri tuolta tiivisteen
alta pukkaa ruoste leviämään...
Pitääkin käydä tuolla pakallisessa Vehossa (Turku) kyselemässä asiaa,
jos on muillakin mennyt takuuseen.
Tietääkö joku kuinka monta vuotta ruostetakuu on?
Vai kuuluuko nämä vauriot sihen joskus mainostettuun 30 vuoden
puhkiruostumattomuus takuuseen?
Pesin omaa w211 -03 ja irtos sellaset 1x1cm
maalin palaset juuri tuosta samasta kohtaa... juuri tuolta tiivisteen
alta pukkaa ruoste leviämään...
Pitääkin käydä tuolla pakallisessa Vehossa (Turku) kyselemässä asiaa,
jos on muillakin mennyt takuuseen.
Tietääkö joku kuinka monta vuotta ruostetakuu on?
Vai kuuluuko nämä vauriot sihen joskus mainostettuun 30 vuoden
puhkiruostumattomuus takuuseen?
F-350
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Kaikenlaisia maalivikoja onkin. Huomasin metallimustassa reilun vuoden vanhan MB:n ovenkahvojen pinnasta lähtevän maalin ihan lastuina...
Automaalarikaveri sanoi, ettei ole ihme, sillä kahvoissa ei ole kunnon pohjatöitä tehtyinä.
Kävin Veholla ja siellä sanottiin, että "tän mallin kahvoissa maalitakuu on kuus kuukautta".
Onneksi pinnan alta tulee musta kahva. Maalittoman kahvan huomaa vasta tosi läheltä. Enpä jaksa tehdä asialle mitään. Jos mällää kyljen, menköön siihen konkurssiin...
Muuten tuo musta väri on kyllä aika haastava jos tykkää puhtaannäköisestä autosta. Kun sen pesee, vartin päästä saa pestä uudelleen. Ilmastoinnista huolimatta pääsee parkaisu kun sortseissa istahtaa mustalle nahkapenkille... Muuten nahka on kyllä aika kiva matsku verhoilussa.
Olen tyytynyt piipahtamaan kaverin pajalla huiskimassa korin päältä hyttyset ja lokinkakat pois painepesurilla.
Ja nyt toisen kaverin luokse mökille Vesilahdelle YHDEKSI päiväksi. Ei city-slicker pitempään luonnossa kestä...
Automaalarikaveri sanoi, ettei ole ihme, sillä kahvoissa ei ole kunnon pohjatöitä tehtyinä.
Kävin Veholla ja siellä sanottiin, että "tän mallin kahvoissa maalitakuu on kuus kuukautta".
Onneksi pinnan alta tulee musta kahva. Maalittoman kahvan huomaa vasta tosi läheltä. Enpä jaksa tehdä asialle mitään. Jos mällää kyljen, menköön siihen konkurssiin...
Muuten tuo musta väri on kyllä aika haastava jos tykkää puhtaannäköisestä autosta. Kun sen pesee, vartin päästä saa pestä uudelleen. Ilmastoinnista huolimatta pääsee parkaisu kun sortseissa istahtaa mustalle nahkapenkille... Muuten nahka on kyllä aika kiva matsku verhoilussa.
Olen tyytynyt piipahtamaan kaverin pajalla huiskimassa korin päältä hyttyset ja lokinkakat pois painepesurilla.
Ja nyt toisen kaverin luokse mökille Vesilahdelle YHDEKSI päiväksi. Ei city-slicker pitempään luonnossa kestä...

omassa 211 korisessa -05 mallissa oli kukkaa jo enemmän kuin yhdessä tahi kahdessa kohtaa!kävin veholla asiaa kysymässä,kahdessakin eri paikassa niin kertoivat että jos autolla kerran on menty kohta puoli miljoonaa ja ikää tulee just täyteen 5 vuotta niin ei kai sen tota parempi kuulu ollakaan!
sanoivat kyllä että voidaan sitä kai maahantuojalta/valmistajalta alkaa kyselemään mutta turhaa työtä se on yleensä ollut.sitten tuli vielä automaatti askiin kipuja niin totesin että nyt lähti kiertoon...

"omassa 211 korisessa -05 mallissa oli kukkaa jo enemmän kuin yhdessä tahi kahdessa kohtaa!kävin veholla asiaa kysymässä,kahdessakin eri paikassa niin kertoivat että jos autolla kerran on menty kohta puoli miljoonaa ja ikää tulee just täyteen 5 vuotta niin ei kai sen tota parempi kuulu ollakaan! sanoivat kyllä että voidaan sitä kai maahantuojalta/valmistajalta alkaa kyselemään mutta turhaa työtä se on yleensä ollut.sitten tuli vielä automaatti askiin kipuja niin totesin että nyt lähti kiertoon..."
Ei se nyt noin voi mennä, suosittelen menemään jollekkin muulle/muualle vehon valtuttamaan korjaamoon. Varaa vaikka kehutusta Raision veholta aika ruostetutkimukseen, soitat ja kerrot auton iän ja varaat ajan sinne. Pitäisi olla ilmainen toimenpide jollei ole säännökset kauheesti muuttunut.
Käyvät koko auton tiedossa olevat ongelmakohdat läpi ja kuvaavat ja lähettävät tehtaalle ilmenneet ongelmat jolloin saa korvausehdotuksen myös. Ilmeisesti nämä korvausjutut on muuttunut jonkin verran omistajalle epäedullisemmaksi (= ollut liikaa tuotteessa ongelmia).
Ei se nyt noin voi mennä, suosittelen menemään jollekkin muulle/muualle vehon valtuttamaan korjaamoon. Varaa vaikka kehutusta Raision veholta aika ruostetutkimukseen, soitat ja kerrot auton iän ja varaat ajan sinne. Pitäisi olla ilmainen toimenpide jollei ole säännökset kauheesti muuttunut.
Käyvät koko auton tiedossa olevat ongelmakohdat läpi ja kuvaavat ja lähettävät tehtaalle ilmenneet ongelmat jolloin saa korvausehdotuksen myös. Ilmeisesti nämä korvausjutut on muuttunut jonkin verran omistajalle epäedullisemmaksi (= ollut liikaa tuotteessa ongelmia).
W211 280 A facelift
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Rupesin jutun tiimoilta syynään omaani,ja perkele sama kohta ja sama homma. Kuskinpulella n.2x2mm alueella maali pois ruosteen takia,ja samoin pelkääjänpuolella alkavaa maalin irtoamista samassa kohdassa.Kohta ei joudu minkäänlaisen ulkopuolisen rasituksen kohteeksi kun on takaoven takana suojassa.Auto W211 320CDI 3/2003 ajettu kohta 80000km.velieinari kirjoitti:takuuseen menee , maalaukset, vastaus tuli kolme päivää kouvolan mb-liikkeen(autosompa) reklamoinnin jälkeen ja maalit vedetään huomenna, mun mielestä mb suhtautui ja hoitaa asian hienosti!
Ensiviikolla Vehossa käynti saa nähä mikä tuomio!
Kuva liitteenä!
http://yfrog.com/af02072010176j
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Olihan sit itekin pakko käydä katsoos mites omassa autossa. Sama juttu täällä, pelkääjän puolelta maali lähtenyt, niin kuin muillakin. Kertokaa nyt kokemuksia miten on, meneekö takuuseen.
Viimeksi muokannut Tomp, Pe 02.07.2010 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Velieinarilla mennyt kuulemma takuuseen,pitäis varmaan olla sama homma kaikille eli takuuseen,eriasia jos vaativat itseltä esim 50%, korjaan itse sen verran helppo juttu korjata,mutta hauska juttu että kaikilla ruoste samassa kohti,ettei voi olla sattumaa!Tomp kirjoitti:Olihan sit itekin pakko käydä katsoos mites omassa autossa. Sama juttu täällä, pelkääjän puolelta maali lähtenyt, niin kuin muillakin. Kertokaa nyt kokemuksia miten, on meneekö takuuseen.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Tänään Oulun Vehossa valokuvasivat ja mittailivat maalin paksuuksia,ja lähettivät takuukyselyn.Työnjohtaja sanoi ettei se maksa kuin 150euroa korjaus vaikkei takuuseen meekkään,ja sanoi että maalauksen päälle kannattaa kuulemma laitattaa koriteippiä,niin hiekkäpöly ei kuluta maalia.Ovitiiviste loppuu ennen kyseistä kohtaa niin hiekka pöly pääsee kuulemma kuluttamaan maalia.Korjaus menee jokatapauksessa syksyyn,niin panin kohtiin ruosteenmuuntoainetta niin ei ainakaan etene.Tomp kirjoitti:Olihan sit itekin pakko käydä katsoos mites omassa autossa. Sama juttu täällä, pelkääjän puolelta maali lähtenyt, niin kuin muillakin. Kertokaa nyt kokemuksia miten on, meneekö takuuseen.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
mulla myös löytyy samaisesta kohdasta n.1x1cm ruostunut alue ja toisella puolella myös alkavaa. en nyt muista kummalta puolelta oli pahemmin. takalokareissakin on ruostetta (sisäpuolella pellin taitteessa). pitänee piakkoin ottaa yhteyttä johonkin merkkiliikkeeseen. porvoossa ei tosin ole vehoa mutta mega-auto ilmeisesti hoitaa mesen asioita. auton ensimmäinen omistaja on huollattanut tätä pitäjänmäen vehossa (ollut taksina) niin voisi olla hyvä vaihtoehto käyttää siellä kun ovat autoa hoivailleet aikaisemminkin. mese on siis W211 220CDI -04 farkku
Omassa E270 Cdi -04 näyttäisi alkavaa ruostumista samaisissa takaovien alakulmien kohdilla. Ajettu tällä hetkellä 88tkm ja Mobili life voimassa. Kuuluuko tähän Mobilo Life:n systeemiin noiden ruostumisten korjaus? Vai korvaako kyseinen ML täällä suomessa yhtään mitään(itse ajanut Saksasta hakemisen jälkeen n.10tkm)?
Ei mulla ainakaan ole näkyvissä siinä kohdassa mitään ongelmaa, vaikka auto on jo yli 5 vuotta vanha.woke kirjoitti:Itse olen nyt katsellut ostoaikeissa s211 korimallin merua. Kaikissa (3kpl), joita olen tähän mennessä käynyt katsomassa, on ollut ruostetta juurikin tuossa kynnyskotelon nurkassa.Ei taida helposti sellaista yksilöä löytyä jossa ei tätä ongelmaa ole.
Hmmm... Onkos ne olleet tuontiautoja? Ei omassa Saksan tuonnissa ainakaan ole missään päin ruostetta.woke kirjoitti:Itse olen nyt katsellut ostoaikeissa s211 korimallin merua. Kaikissa (3kpl), joita olen tähän mennessä käynyt katsomassa, on ollut ruostetta juurikin tuossa kynnyskotelon nurkassa.Ei taida helposti sellaista yksilöä löytyä jossa ei tätä ongelmaa ole.
C220d T 4-Matic
Kaksi oli tuontiautoja ja yksi suomiauto.mol kirjoitti:Hmmm... Onkos ne olleet tuontiautoja? Ei omassa Saksan tuonnissa ainakaan ole missään päin ruostetta.woke kirjoitti:Itse olen nyt katsellut ostoaikeissa s211 korimallin merua. Kaikissa (3kpl), joita olen tähän mennessä käynyt katsomassa, on ollut ruostetta juurikin tuossa kynnyskotelon nurkassa.Ei taida helposti sellaista yksilöä löytyä jossa ei tätä ongelmaa ole.
Alkaakin selvitä kantsisko:
Vaihtaa tämä "käsiin ruostuva" W210 uudempaan "ruosteettomaan" W211:een
Juu näin se vaan kokemus opettaa. Nyt tämä Väykkä-yksilö on uudelleen maalattu melekolailla kattoa lukuunottamatta. Ja suojattu viimesen päälle.
Taitaa tämä olla kokolailla kestävin Mese, mitä tällä vuosituhannella on tehty nykykunnossaan.
Palaillaan asiaan 5-6 vuoden päästä, kun W212:sta aletaan saada kokemusta. Jos sekin kukkii, niin taitaa joutua ajaan tällä miljoona km.
Mutta ei siinä mitään. Kiva auto tää on. Vaikka "käsiin ruostuukin".
Vaihtaa tämä "käsiin ruostuva" W210 uudempaan "ruosteettomaan" W211:een

Juu näin se vaan kokemus opettaa. Nyt tämä Väykkä-yksilö on uudelleen maalattu melekolailla kattoa lukuunottamatta. Ja suojattu viimesen päälle.
Taitaa tämä olla kokolailla kestävin Mese, mitä tällä vuosituhannella on tehty nykykunnossaan.
Palaillaan asiaan 5-6 vuoden päästä, kun W212:sta aletaan saada kokemusta. Jos sekin kukkii, niin taitaa joutua ajaan tällä miljoona km.
Mutta ei siinä mitään. Kiva auto tää on. Vaikka "käsiin ruostuukin".

Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Eiköhän esim. joku 2009 rekisteröity 211 ole melko turvallinen hankinta ruosteettomuuden suhteen vielä pitkän aikaa. Kaikki autot ruostuu, 211 vaan vähemmän kuin 210. Ja on se 211 vaan niin paljon upeampi auto...jukka-tre kirjoitti:Alkaakin selvitä kantsisko:
Vaihtaa tämä "käsiin ruostuva" W210 uudempaan "ruosteettomaan" W211:een![]()
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
jussilampi kirjoitti:Tänään Oulun Vehossa valokuvasivat ja mittailivat maalin paksuuksia,ja lähettivät takuukyselyn.Työnjohtaja sanoi ettei se maksa kuin 150euroa korjaus vaikkei takuuseen meekkään,ja sanoi että maalauksen päälle kannattaa kuulemma laitattaa koriteippiä,niin hiekkäpöly ei kuluta maalia.Ovitiiviste loppuu ennen kyseistä kohtaa niin hiekka pöly pääsee kuulemma kuluttamaan maalia.Korjaus menee jokatapauksessa syksyyn,niin panin kohtiin ruosteenmuuntoainetta niin ei ainakaan etene.Tomp kirjoitti:Olihan sit itekin pakko käydä katsoos mites omassa autossa. Sama juttu täällä, pelkääjän puolelta maali lähtenyt, niin kuin muillakin. Kertokaa nyt kokemuksia miten on, meneekö takuuseen.
Yli 2kk kulunut eikä mitään takuukyselystä kuulunut,kerran käynyt Veholla paikanpäällä kysymässä ja kuulemma kiireitä tehtaalla!
Kyllä kuitenkin niin pieniä nuo W211 ruosteet ja johtuu maalin kulumisesta niin väsyin odotteluun ja korjautin omaan laskuun,korjaus ja koriteipin laitto molemmille puolin maksoi 100euroa,että varmaan Vehossa nuo omavastuu ja koriteipin laitot ois saman maksanut.
Ennen korjausta suurennettu kuva
http://yfrog.com/af02072010176j
Korjauksen jälkeen suurennettu kuva jossa koriteippaus näkyy ja suojaa maalin kulumiselta.
http://yfrog.com/j726082010283j
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Minäkin oottelin korikyselyn vastausta melkein kaks ja puol kuukauta. Soitin kiikkeeseen ja kysyin, että mikä maksaa niin sitten ilmenikin, että koko korikyselyä ei ollu etes tehty! Oli muuten aika mukava ylläri. Siis tämähän tapahtui taas täälä Hämeenlinnassa ja samassa liikkeessä mulla on ollu muutakin ongelmia.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Lohduttaako tämä:
Ex oma vanha w211 -03 karvalakki suomisuolataxi 150 000 km -> ei ruostepilkkaakaan.
Ex oma vanha w211 -05 saksantuonti 150 000 km -> ei ruostepilkkaakaan.
Nykyinen w211 -07 facelift saksantuonti 100 000 km -> ei ruostepilkkaakaan...
Nykyinen w201 -93 facelift saksantuonti 190 000 km -> ei ruostepilkkaakaan...

Ex oma vanha w211 -03 karvalakki suomisuolataxi 150 000 km -> ei ruostepilkkaakaan.
Ex oma vanha w211 -05 saksantuonti 150 000 km -> ei ruostepilkkaakaan.
Nykyinen w211 -07 facelift saksantuonti 100 000 km -> ei ruostepilkkaakaan...
Nykyinen w201 -93 facelift saksantuonti 190 000 km -> ei ruostepilkkaakaan...

--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Lohduttaako tämä:
Ex oma vanha w211 -03 karvalakki suomisuolataxi 150 000 km -> ei ruostepilkkaakaan.
Ex oma vanha w211 -05 saksantuonti 150 000 km -> ei ruostepilkkaakaan.
Nykyinen w211 -07 facelift saksantuonti 100 000 km -> ei ruostepilkkaakaan...
Nykyinen w201 -93 facelift saksantuonti 190 000 km -> ei ruostepilkkaakaan...
[ http://kylmanraudanseppa.kuvat.fi/kuvat/V6%20vihi3%20dekkari.JPG/_medium.jpg ]
Joo samaa mieltä,ettei W211 ole ruosteen kanssa ainakaan vielä ongelmia,molemmin puolin kalvanoitu pelti ja 30 vuoden puhkiruostumis takuu,mutta pitää ottaa huomioon että maalitakuu on vaan 2-vuotta ja jos ruoste alkaa rikkoontuneesta maalipinnasta,menee todennäkoisesti omaan piikkiin.
Ihmetyttää että joillekkin muka korjattu takuuseen muutamassa päivässä,eikä esim.mulle muutamassa kuukaudessa,että en usko tuohon muutaman päivän korjaukseen,mitä aiheen aloittaja höpöttelee,tai pistä kuvat kehiin ja sano kuka korjas ja mitä maksoi
,niin otetaan asiasta selvää,mutta tiedän jo ennakkoon ettei kuvia ja tietoja löydy.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Joo, varmaan 2 vuotta vanha auto on suht. ruosteeton vielä. Kaippa ne oppii näitä tekeen, kun muutaman vuoden tulee reklamaatioo oikeen kunnolla.tn62634 kirjoitti:Eiköhän esim. joku 2009 rekisteröity 211 ole melko turvallinen hankinta ruosteettomuuden suhteen vielä pitkän aikaa. Kaikki autot ruostuu, 211 vaan vähemmän kuin 210. Ja on se 211 vaan niin paljon upeampi auto...jukka-tre kirjoitti:Alkaakin selvitä kantsisko:
Vaihtaa tämä "käsiin ruostuva" W210 uudempaan "ruosteettomaan" W211:een![]()
211 ei omasta mielestä ole (ehkä ulkonäköä lukuunottamatta) parempi, kuin 210. Pienemmän olonen ja äänekkäämpi. Ei ole niin letkeetä Mersu-tunnelmaa, kuin 210:ssä ajotuntumassa. Mutta kyllä tuokin kelpaisi ei siinä mitään. Semmonen juttu on vaan, että toista Mersua en maalaa enää. Jos tästä toiseen vaihdan, niin sen pitää kestää sitte maalaamatta.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -