mercedes w211 ruosteongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

a6quattro kirjoitti:Miten on asia Saksasta tuotujen W211 kanssa? Jos tulee ruosteongelmaa ja olisi takuujuttu, niin sanovatko Veholla että "kyllä muuten, mutta SINUN Mersusi on tuotu Saksasta...." kuten Audilla?
Kyllä täälläpäin ainakin 1997 Väyrynen (onneksi uudempi ei oo vielä ruostunut) korjattiin mukisematta ruosteiden osalta muutama vuos sitten, vaikka ei ollu huoltokirjaa ja oli tuotu Saksasta. Mitäs se nyt vaikuttais ruostumiseen, vaikka oliskin Veholla huollettu, paitsi että näkyy ne vähintään yhtä hyvin ruostuvan nekin.
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Ei kysellä...

Viesti Kirjoittaja pekkali »

a6quattro kirjoitti:Miten on asia Saksasta tuotujen W211 kanssa? Jos tulee ruosteongelmaa ja olisi takuujuttu, niin sanovatko Veholla että "kyllä muuten, mutta SINUN Mersusi on tuotu Saksasta...." kuten Audilla?
Itselläni maalattiin takaluukun alaosa rekisterikilven ympärillä olevien maalikuplien vuoksi, eikä missään vaiheessa kyselty huoltokirjaa tai missä huollot tehty.
Toin auton Saksasta pari vuotta sitten.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

Heitän lusikkani soppaan minäkin, autoni vaan ei ole E-sarjaa vaan C-sarjaa.
Toin Saksasta 07 ja heti maalattiin mersun piikkiin takaluukun kilven syvennys (ruosteessa).
Massattu koko auto läpi 2v takuulla 08 alkuvuodesta Dinitrolilla alan liikkeessä.
Nyt kaikkien ovien alareunat kupassa ja kuskin puolen lokarin alareuna.
Kuvattu vehon valtuuttamassa liikkeessä ja vastausta odottelen lähiaikoina.
Eli ei se massaus ruostumista estä jos autossa on valmistusvirhe tms, tietysti se ehkäisee niitä mutta ei ole tae.
Saksassa on nyt vissiin lomat päällä kun kuvat lähetetään n 2 viikon päästä sinne ja kerrottiin että korjauksen kanssa on tietty aika hoitaa se mersun puolesta alta pois.
Ovet siis kuvattiin ja etulakoria ei kun on kuulemma kiveniskeemästä lähtenyt, vaikka kuskin oven alareunan ja lokarin kupat samanlaisia ja niiden väli on n 5 cm.
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

paaki kirjoitti: Massattu koko auto läpi 2v takuulla 08 alkuvuodesta Dinitrolilla alan liikkeessä.
Nyt kaikkien ovien alareunat kupassa ja kuskin puolen lokarin alareuna.
Kuvattu vehon valtuuttamassa liikkeessä ja vastausta odottelen lähiaikoina.
Eli ei se massaus ruostumista estä jos autossa on valmistusvirhe tms, tietysti se ehkäisee niitä mutta ei ole tae.
No eihän se massaus ovien ulkopuolia tai lokarien ulkoreunoja pelasta. Massaushan auttaa vain niihin kohtiin joissa sitä massaa on. Eli koteloiden sisukset ja alusta kaikin puolin.

Muilta osin ei auta, kuin maalata uudelleen vaan. Eli suosista vaan ovien maalaus kylkilistaan asti ainakin ja lokarien maalaus myös. Kaikki vaan uuteen maaliin ajoissa. Jos joutuu jo pahasti ruostunutta korjaileen, niin siitä ei kunnollista tahdo enään tulla...

Mulla on 3 v. sitten massattu koko auto ja jo ennen sitäkin tehty uudelleen maalauksia. On tehty myös sen jälkeen. Uusimmat vuosi sitten. Yhtään korjattua kohtaa ei ole uudestaan jouduttu laittaan, paitsi lokarien reunoista on kivenhakkaamia ja niitä oon ite vähän ehostellu.

Ovien alareunojen tiivisteitten alta oon ite korjaillu. Se voi olla turhaa hommaa, koska ei niistä oikein kunnollisia tahdo saada. Pitäs ehkä ens. kesänä viedä ne kunnolliseen hoitoon nekin. Nokkapellikin on kivenhakkaamilla, ei tosin ruostetta. Jos maalauttas ton nokkapellin ja niitten tiivisteitten aluskourut hiekkapuhaltais ja uus. maali. Sitten oiskin koko vehje kattoo lukuun ottamatta maalattu uusiksi.

Tuo on hyvä merkki, ettei korjattuja kohtia ole uusiin joutunu. Vois mennä muutamia vuosia suht. huoletta jos noi kohdat vielä laittas... Mutta todellakin kannattaa henkisesti varautua, että koko vehje se on maalattava. Joko suosiolla heti tai ajan kanssa paikka kerrallaan...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
mayris73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 16.06.2010 12:35
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja mayris73 »

Omassa W211 2004 sedanissa lokasuojenkaarien ja kynnyksen kulmauksissa ei vielä näy ruostetta, mutta molemmin puolin lakka ja maalipinta on hieman kuprahtanut. Oikealla puolella näkyy pohjamaali/sinkkipinnoite? kun maali on pudonnut pois.

Kattaisiko valmistajan koritakuu näitten korjaukset?

http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_LEFT_1.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_LEFT_2.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_RIGHT_1.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_RIGHT_2.jpg
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Yleensä suht tuoreen Mersun käyttäminen esimerkiksi Veholla tällaisissa tapauksissa kannattaa. Vastauksen saa yleensä heti. Joskus tekevät yllättäviäkin (siis yllättävänkin iäkkäisiin Mersuihin) takuukorjauksia etenkin koriin ja maaleihin liittyen.
mayris73 kirjoitti:Omassa W211 2004 sedanissa lokasuojenkaarien ja kynnyksen kulmauksissa ei vielä näy ruostetta, mutta molemmin puolin lakka ja maalipinta on hieman kuprahtanut. Oikealla puolella näkyy pohjamaali/sinkkipinnoite? kun maali on pudonnut pois.

Kattaisiko valmistajan koritakuu näitten korjaukset?

http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_LEFT_1.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_LEFT_2.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_RIGHT_1.jpg
http://www.savonkoodi.com/MB220ECDI_04_RIGHT_2.jpg
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

mayris73 kirjoitti:Omassa W211 2004 sedanissa lokasuojenkaarien ja kynnyksen kulmauksissa ei vielä näy ruostetta, mutta molemmin puolin lakka ja maalipinta on hieman kuprahtanut. Oikealla puolella näkyy pohjamaali/sinkkipinnoite? kun maali on pudonnut pois.
Ihan ilmiselviä ruostevaurioita, aivan varmasti ruostetta pohjamaalin alla. Elä yritä yhtään kierrellä asiaa vaan myönnä se suoraan itsellesikin. Äkkiä vaan korjaus ennen ku kuhina käy.
Avatar
mayris73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 16.06.2010 12:35
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja mayris73 »

[quote="masaf1"][quote="mayris73"]Omassa W211 2004 sedanissa lokasuojenkaarien ja kynnyksen kulmauksissa ei vielä näy ruostetta, mutta molemmin puolin lakka ja maalipinta on hieman kuprahtanut. Oikealla puolella näkyy pohjamaali/sinkkipinnoite? kun maali on pudonnut pois.[/quote]

Ihan ilmiselviä ruostevaurioita, aivan varmasti ruostetta pohjamaalin alla. Elä yritä yhtään kierrellä asiaa vaan myönnä se suoraan itsellesikin. Äkkiä vaan korjaus ennen ku kuhina käy.[/quote]

Jeps, pitää käydä näyttämässä Hartikaisella Kuopiossa.
Lep1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: La 06.01.2007 23:29

Viesti Kirjoittaja Lep1 »

nyt vasta huomasin tän topicin.
Pesin omaa w211 -03 ja irtos sellaset 1x1cm
maalin palaset juuri tuosta samasta kohtaa... juuri tuolta tiivisteen
alta pukkaa ruoste leviämään...
Pitääkin käydä tuolla pakallisessa Vehossa (Turku) kyselemässä asiaa,
jos on muillakin mennyt takuuseen.

Tietääkö joku kuinka monta vuotta ruostetakuu on?
Vai kuuluuko nämä vauriot sihen joskus mainostettuun 30 vuoden
puhkiruostumattomuus takuuseen?
F-350
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Kaikenlaisia maalivikoja onkin. Huomasin metallimustassa reilun vuoden vanhan MB:n ovenkahvojen pinnasta lähtevän maalin ihan lastuina...

Automaalarikaveri sanoi, ettei ole ihme, sillä kahvoissa ei ole kunnon pohjatöitä tehtyinä.

Kävin Veholla ja siellä sanottiin, että "tän mallin kahvoissa maalitakuu on kuus kuukautta".

Onneksi pinnan alta tulee musta kahva. Maalittoman kahvan huomaa vasta tosi läheltä. Enpä jaksa tehdä asialle mitään. Jos mällää kyljen, menköön siihen konkurssiin...

Muuten tuo musta väri on kyllä aika haastava jos tykkää puhtaannäköisestä autosta. Kun sen pesee, vartin päästä saa pestä uudelleen. Ilmastoinnista huolimatta pääsee parkaisu kun sortseissa istahtaa mustalle nahkapenkille... Muuten nahka on kyllä aika kiva matsku verhoilussa.

Olen tyytynyt piipahtamaan kaverin pajalla huiskimassa korin päältä hyttyset ja lokinkakat pois painepesurilla.

Ja nyt toisen kaverin luokse mökille Vesilahdelle YHDEKSI päiväksi. Ei city-slicker pitempään luonnossa kestä... :lol:
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

omassa 211 korisessa -05 mallissa oli kukkaa jo enemmän kuin yhdessä tahi kahdessa kohtaa!kävin veholla asiaa kysymässä,kahdessakin eri paikassa niin kertoivat että jos autolla kerran on menty kohta puoli miljoonaa ja ikää tulee just täyteen 5 vuotta niin ei kai sen tota parempi kuulu ollakaan! :shock: sanoivat kyllä että voidaan sitä kai maahantuojalta/valmistajalta alkaa kyselemään mutta turhaa työtä se on yleensä ollut.sitten tuli vielä automaatti askiin kipuja niin totesin että nyt lähti kiertoon...
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

"omassa 211 korisessa -05 mallissa oli kukkaa jo enemmän kuin yhdessä tahi kahdessa kohtaa!kävin veholla asiaa kysymässä,kahdessakin eri paikassa niin kertoivat että jos autolla kerran on menty kohta puoli miljoonaa ja ikää tulee just täyteen 5 vuotta niin ei kai sen tota parempi kuulu ollakaan! sanoivat kyllä että voidaan sitä kai maahantuojalta/valmistajalta alkaa kyselemään mutta turhaa työtä se on yleensä ollut.sitten tuli vielä automaatti askiin kipuja niin totesin että nyt lähti kiertoon..."

Ei se nyt noin voi mennä, suosittelen menemään jollekkin muulle/muualle vehon valtuttamaan korjaamoon. Varaa vaikka kehutusta Raision veholta aika ruostetutkimukseen, soitat ja kerrot auton iän ja varaat ajan sinne. Pitäisi olla ilmainen toimenpide jollei ole säännökset kauheesti muuttunut.
Käyvät koko auton tiedossa olevat ongelmakohdat läpi ja kuvaavat ja lähettävät tehtaalle ilmenneet ongelmat jolloin saa korvausehdotuksen myös. Ilmeisesti nämä korvausjutut on muuttunut jonkin verran omistajalle epäedullisemmaksi (= ollut liikaa tuotteessa ongelmia).
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

velieinari kirjoitti:takuuseen menee , maalaukset, vastaus tuli kolme päivää kouvolan mb-liikkeen(autosompa) reklamoinnin jälkeen ja maalit vedetään huomenna, mun mielestä mb suhtautui ja hoitaa asian hienosti!
Rupesin jutun tiimoilta syynään omaani,ja perkele sama kohta ja sama homma. Kuskinpulella n.2x2mm alueella maali pois ruosteen takia,ja samoin pelkääjänpuolella alkavaa maalin irtoamista samassa kohdassa.Kohta ei joudu minkäänlaisen ulkopuolisen rasituksen kohteeksi kun on takaoven takana suojassa.Auto W211 320CDI 3/2003 ajettu kohta 80000km.
Ensiviikolla Vehossa käynti saa nähä mikä tuomio!
Kuva liitteenä!
http://yfrog.com/af02072010176j
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Olihan sit itekin pakko käydä katsoos mites omassa autossa. Sama juttu täällä, pelkääjän puolelta maali lähtenyt, niin kuin muillakin. Kertokaa nyt kokemuksia miten on, meneekö takuuseen.
Viimeksi muokannut Tomp, Pe 02.07.2010 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Tomp kirjoitti:Olihan sit itekin pakko käydä katsoos mites omassa autossa. Sama juttu täällä, pelkääjän puolelta maali lähtenyt, niin kuin muillakin. Kertokaa nyt kokemuksia miten, on meneekö takuuseen.
Velieinarilla mennyt kuulemma takuuseen,pitäis varmaan olla sama homma kaikille eli takuuseen,eriasia jos vaativat itseltä esim 50%, korjaan itse sen verran helppo juttu korjata,mutta hauska juttu että kaikilla ruoste samassa kohti,ettei voi olla sattumaa!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Tomp kirjoitti:Olihan sit itekin pakko käydä katsoos mites omassa autossa. Sama juttu täällä, pelkääjän puolelta maali lähtenyt, niin kuin muillakin. Kertokaa nyt kokemuksia miten on, meneekö takuuseen.
Tänään Oulun Vehossa valokuvasivat ja mittailivat maalin paksuuksia,ja lähettivät takuukyselyn.Työnjohtaja sanoi ettei se maksa kuin 150euroa korjaus vaikkei takuuseen meekkään,ja sanoi että maalauksen päälle kannattaa kuulemma laitattaa koriteippiä,niin hiekkäpöly ei kuluta maalia.Ovitiiviste loppuu ennen kyseistä kohtaa niin hiekka pöly pääsee kuulemma kuluttamaan maalia.Korjaus menee jokatapauksessa syksyyn,niin panin kohtiin ruosteenmuuntoainetta niin ei ainakaan etene.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

mulla myös löytyy samaisesta kohdasta n.1x1cm ruostunut alue ja toisella puolella myös alkavaa. en nyt muista kummalta puolelta oli pahemmin. takalokareissakin on ruostetta (sisäpuolella pellin taitteessa). pitänee piakkoin ottaa yhteyttä johonkin merkkiliikkeeseen. porvoossa ei tosin ole vehoa mutta mega-auto ilmeisesti hoitaa mesen asioita. auton ensimmäinen omistaja on huollattanut tätä pitäjänmäen vehossa (ollut taksina) niin voisi olla hyvä vaihtoehto käyttää siellä kun ovat autoa hoivailleet aikaisemminkin. mese on siis W211 220CDI -04 farkku
Hazi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:40

Viesti Kirjoittaja Hazi »

Omassa E270 Cdi -04 näyttäisi alkavaa ruostumista samaisissa takaovien alakulmien kohdilla. Ajettu tällä hetkellä 88tkm ja Mobili life voimassa. Kuuluuko tähän Mobilo Life:n systeemiin noiden ruostumisten korjaus? Vai korvaako kyseinen ML täällä suomessa yhtään mitään(itse ajanut Saksasta hakemisen jälkeen n.10tkm)?
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

Itse olen nyt katsellut ostoaikeissa s211 korimallin merua. Kaikissa (3kpl), joita olen tähän mennessä käynyt katsomassa, on ollut ruostetta juurikin tuossa kynnyskotelon nurkassa.Ei taida helposti sellaista yksilöä löytyä jossa ei tätä ongelmaa ole.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

woke kirjoitti:Itse olen nyt katsellut ostoaikeissa s211 korimallin merua. Kaikissa (3kpl), joita olen tähän mennessä käynyt katsomassa, on ollut ruostetta juurikin tuossa kynnyskotelon nurkassa.Ei taida helposti sellaista yksilöä löytyä jossa ei tätä ongelmaa ole.
Ei mulla ainakaan ole näkyvissä siinä kohdassa mitään ongelmaa, vaikka auto on jo yli 5 vuotta vanha.
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

woke kirjoitti:Itse olen nyt katsellut ostoaikeissa s211 korimallin merua. Kaikissa (3kpl), joita olen tähän mennessä käynyt katsomassa, on ollut ruostetta juurikin tuossa kynnyskotelon nurkassa.Ei taida helposti sellaista yksilöä löytyä jossa ei tätä ongelmaa ole.
Hmmm... Onkos ne olleet tuontiautoja? Ei omassa Saksan tuonnissa ainakaan ole missään päin ruostetta.
C220d T 4-Matic
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

mol kirjoitti:
woke kirjoitti:Itse olen nyt katsellut ostoaikeissa s211 korimallin merua. Kaikissa (3kpl), joita olen tähän mennessä käynyt katsomassa, on ollut ruostetta juurikin tuossa kynnyskotelon nurkassa.Ei taida helposti sellaista yksilöä löytyä jossa ei tätä ongelmaa ole.
Hmmm... Onkos ne olleet tuontiautoja? Ei omassa Saksan tuonnissa ainakaan ole missään päin ruostetta.
Kaksi oli tuontiautoja ja yksi suomiauto.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Alkaakin selvitä kantsisko:

Vaihtaa tämä "käsiin ruostuva" W210 uudempaan "ruosteettomaan" W211:een :D

Juu näin se vaan kokemus opettaa. Nyt tämä Väykkä-yksilö on uudelleen maalattu melekolailla kattoa lukuunottamatta. Ja suojattu viimesen päälle.

Taitaa tämä olla kokolailla kestävin Mese, mitä tällä vuosituhannella on tehty nykykunnossaan.

Palaillaan asiaan 5-6 vuoden päästä, kun W212:sta aletaan saada kokemusta. Jos sekin kukkii, niin taitaa joutua ajaan tällä miljoona km.

Mutta ei siinä mitään. Kiva auto tää on. Vaikka "käsiin ruostuukin". :shock:
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

jukka-tre kirjoitti:Alkaakin selvitä kantsisko:

Vaihtaa tämä "käsiin ruostuva" W210 uudempaan "ruosteettomaan" W211:een :D
Eiköhän esim. joku 2009 rekisteröity 211 ole melko turvallinen hankinta ruosteettomuuden suhteen vielä pitkän aikaa. Kaikki autot ruostuu, 211 vaan vähemmän kuin 210. Ja on se 211 vaan niin paljon upeampi auto...
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

jussilampi kirjoitti:
Tomp kirjoitti:Olihan sit itekin pakko käydä katsoos mites omassa autossa. Sama juttu täällä, pelkääjän puolelta maali lähtenyt, niin kuin muillakin. Kertokaa nyt kokemuksia miten on, meneekö takuuseen.
Tänään Oulun Vehossa valokuvasivat ja mittailivat maalin paksuuksia,ja lähettivät takuukyselyn.Työnjohtaja sanoi ettei se maksa kuin 150euroa korjaus vaikkei takuuseen meekkään,ja sanoi että maalauksen päälle kannattaa kuulemma laitattaa koriteippiä,niin hiekkäpöly ei kuluta maalia.Ovitiiviste loppuu ennen kyseistä kohtaa niin hiekka pöly pääsee kuulemma kuluttamaan maalia.Korjaus menee jokatapauksessa syksyyn,niin panin kohtiin ruosteenmuuntoainetta niin ei ainakaan etene.

Yli 2kk kulunut eikä mitään takuukyselystä kuulunut,kerran käynyt Veholla paikanpäällä kysymässä ja kuulemma kiireitä tehtaalla!
Kyllä kuitenkin niin pieniä nuo W211 ruosteet ja johtuu maalin kulumisesta niin väsyin odotteluun ja korjautin omaan laskuun,korjaus ja koriteipin laitto molemmille puolin maksoi 100euroa,että varmaan Vehossa nuo omavastuu ja koriteipin laitot ois saman maksanut.

Ennen korjausta suurennettu kuva

http://yfrog.com/af02072010176j

Korjauksen jälkeen suurennettu kuva jossa koriteippaus näkyy ja suojaa maalin kulumiselta.

http://yfrog.com/j726082010283j
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Minäkin oottelin korikyselyn vastausta melkein kaks ja puol kuukauta. Soitin kiikkeeseen ja kysyin, että mikä maksaa niin sitten ilmenikin, että koko korikyselyä ei ollu etes tehty! Oli muuten aika mukava ylläri. Siis tämähän tapahtui taas täälä Hämeenlinnassa ja samassa liikkeessä mulla on ollu muutakin ongelmia.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Onneksi omassa 240tkm ajetussa ei merkkiäkään kyseisestä takaovenpielen ruosteongelmasta :D :D
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Lohduttaako tämä:

Ex oma vanha w211 -03 karvalakki suomisuolataxi 150 000 km -> ei ruostepilkkaakaan.

Ex oma vanha w211 -05 saksantuonti 150 000 km -> ei ruostepilkkaakaan.

Nykyinen w211 -07 facelift saksantuonti 100 000 km -> ei ruostepilkkaakaan...

Nykyinen w201 -93 facelift saksantuonti 190 000 km -> ei ruostepilkkaakaan...

Kuva
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Lohduttaako tämä:

Ex oma vanha w211 -03 karvalakki suomisuolataxi 150 000 km -> ei ruostepilkkaakaan.

Ex oma vanha w211 -05 saksantuonti 150 000 km -> ei ruostepilkkaakaan.

Nykyinen w211 -07 facelift saksantuonti 100 000 km -> ei ruostepilkkaakaan...

Nykyinen w201 -93 facelift saksantuonti 190 000 km -> ei ruostepilkkaakaan...

[ http://kylmanraudanseppa.kuvat.fi/kuvat/V6%20vihi3%20dekkari.JPG/_medium.jpg ]

Joo samaa mieltä,ettei W211 ole ruosteen kanssa ainakaan vielä ongelmia,molemmin puolin kalvanoitu pelti ja 30 vuoden puhkiruostumis takuu,mutta pitää ottaa huomioon että maalitakuu on vaan 2-vuotta ja jos ruoste alkaa rikkoontuneesta maalipinnasta,menee todennäkoisesti omaan piikkiin.
Ihmetyttää että joillekkin muka korjattu takuuseen muutamassa päivässä,eikä esim.mulle muutamassa kuukaudessa,että en usko tuohon muutaman päivän korjaukseen,mitä aiheen aloittaja höpöttelee,tai pistä kuvat kehiin ja sano kuka korjas ja mitä maksoi
,niin otetaan asiasta selvää,mutta tiedän jo ennakkoon ettei kuvia ja tietoja löydy.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

tn62634 kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:Alkaakin selvitä kantsisko:

Vaihtaa tämä "käsiin ruostuva" W210 uudempaan "ruosteettomaan" W211:een :D
Eiköhän esim. joku 2009 rekisteröity 211 ole melko turvallinen hankinta ruosteettomuuden suhteen vielä pitkän aikaa. Kaikki autot ruostuu, 211 vaan vähemmän kuin 210. Ja on se 211 vaan niin paljon upeampi auto...
Joo, varmaan 2 vuotta vanha auto on suht. ruosteeton vielä. Kaippa ne oppii näitä tekeen, kun muutaman vuoden tulee reklamaatioo oikeen kunnolla.

211 ei omasta mielestä ole (ehkä ulkonäköä lukuunottamatta) parempi, kuin 210. Pienemmän olonen ja äänekkäämpi. Ei ole niin letkeetä Mersu-tunnelmaa, kuin 210:ssä ajotuntumassa. Mutta kyllä tuokin kelpaisi ei siinä mitään. Semmonen juttu on vaan, että toista Mersua en maalaa enää. Jos tästä toiseen vaihdan, niin sen pitää kestää sitte maalaamatta.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin