KUUSSATASEN ONGELMAT,ONKO NIITÄ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 993
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

jsmaa kirjoitti:
Ville126 kirjoitti:itsellä tällähetkellä kenkkuilee ilmeisesti jompikumpi kaasuläpistä kun asr valo syttyy silloin tällöin. Omaan autoon on kyllä korjattu tasonsäätöä, vaihdelaatikkoa, virtalukkoa ja muuta pientä. Henkilökohtaisesti olen päättänyt että makso mitä makso pidän auton ja korjaan sitämukaa kun pystyn, koska kyllä se toimiessaan niin mahtavan kyydin tarjoaa ja tehoakin löytyy tarvittaessa.

Kyllä 600 kannattaa ostaa jos sen ostaa harrasteautoksi ja ei masennu pienistä ikä murheista.

Rahaa autoon palaa kyllä, jos ei korjauksiin niin bensaan :D
Millaista mittarilukemaa näytti kun noita korjauksia tuli ja tarkemmin minkälaisia vikoja korjattiin?
Kesäautoksihan minä sitä ajattelin,eihän sillä kurakeleillä ja suolan joukossa...Siis leikittelin ajatuksella.Mutta kun se päivän mulla oli niin olin jo tosissani hankkimassa sitä.Nää kirjoitukset foorumilla sitten pikkuhiljaa rauhoitti suurinta intoa.Syksykin tulee...Mutta yhtä varmasti uusi kesä.Ja kuka tietää...Ja onhan syksykin usein kuiva ja lämmin.eihän sitä vielä tiedä kuinka tulee innostuttua.Pitäis vaan hakea se pariksi päiväksi syyniin,viimex kun teki vaan mieli ajaa...
.

Ostohetkellä syksyllä 2008 auton mittarissa oli 204tkm ja nyt on 216tkm. Vaihdellaatikosta rivahti öljypumppu ja sen seurauksena turbiini otti itseensä.

Perän tason säädöstä oli rikki "paineakut" jolloin perä siis pompotti.

Nyt eilen sain korjattua toisen kaasuläpistä ja asr vika hävisi, siitä oli vain johdot haurastuneet.

Imu ovien pumppu vaati vain pientä säätöä siihenkin vikaan vinkki löytyi tuolta v12 uber alles sivulta.

Kaikki kojetaulun valot ovat kerran hävinnet jonka viaksi paljastui rikki mennyt valojen himmennin. Sinänsä pieni vika mutta itse ohitin valo himmentimen koska se ei ole yhtä helposti vaihdettavissa kuin 124 mersussa.

Semmosta tähän mennessä :D
Dodge Charger 440 R/T 1969
Vellu62
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 17.08.2009 13:20
Paikkakunta: Ulvila

Re: KUUSSATASEN ONGELMAT,ONKO NIITÄ?

Viesti Kirjoittaja Vellu62 »

jsmaa kirjoitti:Pitäis koeajaa tollanen -92 n.60tkm ajettu kuussatanen.Mitenkä on,entiset ja nykyiset omuistajat,mitä ongelmia näissä noin yleisesti on?Onko kallis auto pitää,bensankulutus on käytännön ajossa mitä luokkaa? Kun noilla kilometreillä ei kulumia vielä ole,onko muutoin ajanhapertamaa ja missä? Heitelkääpäs kokemuksianne!
Ite ostin n. 2 vuotta sitten SEC:in jokin aika takaperin laukesi laatikko.
Syynä oli kaiketi stefan hapertuminen, ajamattomuus, auto oli seisonut jo vuosia, ties missä auringonpaisteessa, ei ainakaan maalipinnan mukaan varjossa.Onneksi on lakkaus sen verran sitkoa, jotta oli edes jonkinverran kestänyt aurinkoa.
Kyllä ne kumiosat hapertuu, mm. takasisälokarit oli pelkkää murusta, laitatin uudet.
Bensaa syö niin paljon kuin kerkiää tankkaamaan.
Nyt olisikin haussa, käytetty laatikko, josko kellään olisi heittää vinkkiä.
:?:
tttreg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 03.08.2009 22:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja tttreg »

Kävin eilen koeajamassa yhtä w140 600SEL:iä ja mm. tässä topikissa mainitut asiat oli hyvää "taustalukemista". Moottori täristi ja ASR valo välkkyi kiihdytyksissä, jarrut nyki ja vinkui. Jarrujen kuntoa ihmettelen erityisesti kun hanskalokerossa oli kuitenniin vähän toistatonnin edestä jarruremotti kuitteja, no paperiahan saa tietty kopiokoneella aikaseksi...

Ainut mitä jäin miettimää on laatikon kunnon arviointi, kuinka hyvin se kunnossa ollessaan vaihtaa? Huomaako vaihtamista likilainkaan / kuinka paljon se saa normi kiihdytyksessä vaihtaessa nykästä ennenkuin on syytä huoleen?

Miten jos tommosesta on pytty pimeenä ja bensat siis valuu kattiin niin kuinka nopeasti siitä tulee entinen? Kirjoituksista sai semmosen kuvan että kappaleiksi menee, mut siis kuinka nopeasti ja paljonko uusi kustantaa noin suurin ja piirtein?

Tuo nyt tsekattu kärry jää jokatapauksessa jollekin syvempi taskuiselle kaverille ostettavaksi, jäi vähän semmonen kuva auton kunnosta ja täällä olleista kirjoituksista että melkosen tyyriitä korjauksia siihen on tiedossa, mutta eiköhän noita muitakin tule vielä tyrkylle.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

tttreg kirjoitti:Kävin eilen koeajamassa yhtä w140 600SEL:iä ja mm. tässä topikissa mainitut asiat oli hyvää "taustalukemista". Moottori täristi ja ASR valo välkkyi kiihdytyksissä, jarrut nyki ja vinkui. Jarrujen kuntoa ihmettelen erityisesti kun hanskalokerossa oli kuitenniin vähän toistatonnin edestä jarruremotti kuitteja, no paperiahan saa tietty kopiokoneella aikaseksi...

Ainut mitä jäin miettimää on laatikon kunnon arviointi, kuinka hyvin se kunnossa ollessaan vaihtaa? Huomaako vaihtamista likilainkaan / kuinka paljon se saa normi kiihdytyksessä vaihtaessa nykästä ennenkuin on syytä huoleen?

Miten jos tommosesta on pytty pimeenä ja bensat siis valuu kattiin niin kuinka nopeasti siitä tulee entinen? Kirjoituksista sai semmosen kuvan että kappaleiksi menee, mut siis kuinka nopeasti ja paljonko uusi kustantaa noin suurin ja piirtein?

Tuo nyt tsekattu kärry jää jokatapauksessa jollekin syvempi taskuiselle kaverille ostettavaksi, jäi vähän semmonen kuva auton kunnosta ja täällä olleista kirjoituksista että melkosen tyyriitä korjauksia siihen on tiedossa, mutta eiköhän noita muitakin tule vielä tyrkylle.
Joo,kuinkassattui,just tulin retkeltä katsastamassa kahta kuussatasta. Senverran,eli tunnin olin ulkona ja vaihdoin omasta kolmesatasesta etujarrupalat,kun kuskinpuolen palasta lähti reissussa pinta ja piti vähän metakkaa...
Sain sitten koneen eteen - ja tässähän tää topikki oli jo kaivettu esiin.
Kyllä vähän huonolta näyttää,toisella autolla ajettu todella vähän,toisellakin vähän yli puolensataatuhatta. Katteja on vaihdeltu,moottori täristää epätasaisesti,vaihdelaatikko ei toimi kunnolla,ilmastoinnin lauhdutinkin jo vaihdettu ja toisesta koko moottori.Ties mitä vielä jota ei kerrottu tai päälle näy.Toinen päältä ja sisältä erittäin siisti,toinen ei ihan yhtä siisti.
Yx viimevuotinen ihastus pitäis lähipäivinä vielä käydä katsomassa uudestaan.
Alkaa hinku pikkuhiljaa hiipua kun tällasia tulee eteen. Tiedä sitten,löytyiskö se hyvin vähänajettu,siisti ja kaikinpuolin kunnossaoleva jostain. Ja sitten toisaalta -miksi se olis myynnissä...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei se vähän ajettu peli autuaaksi tee. Mulla on 300tkm ajettu 600 ja oikeinkin hyvässä kunnossa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juuri meinasin todeta, että eikös se ole hyvä asia, että kriittisiä kohteita on jo uusittu? Tietysti rikkoontumisen aiheuttanut vika pitää myös olal selivllä ja kunnossa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:Ei se vähän ajettu peli autuaaksi tee. Mulla on 300tkm ajettu 600 ja oikeinkin hyvässä kunnossa.
Niimpä! Tekee mieli kysyä että kuinkapaljon oot rahaa pistänyt korjauksiin,mitä on vaihdettu/kuika kauan auto on sulla ollut ja minkäverran olet sinäaikana sillä ajanut???
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 993
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Nuo tuolla muutamissa aikaseimmissa viesteissä mainitut koneen "tärinät" eivät välttämättä ole vakavia vikoja. Itsellä oli nuo nokka akselin asentotunnistimen piuhat hapertuneet miltei kokonaan pois ja kun tuon korjasin loppui moottorin täriseminen varsinkin tyhjäkäynnillä.

Vaihteiston toiminnasta en niinkään osaa sitten sanoa. Omassa autossa vaihdot tuntee mutta en tiedä sitten onko kahden vaihteisto remontin jälkeen säädetty oikein sitä vaihteistoa sieltä sen kyljessä olevasta "venttiilistä".

Minun auto kuitenkin tänä keväänä toiminut ihan kivasti. Tuo kaasuläppä vika vaivaa edelleen mutta sekin tokenisi ilmeisesti rasvaamalla sen koneistoa. Purin nuo läpät nimittäin irti autosta ja rassailin niitä niin auto rupesi toimimaan paremmin.

Tietysti minulle on tullut mieleen vaan että onko kuitenkin 600:sen ongelmat "kateutta".
Meinaan vaan sillä että ei kukaan koskaan puhu pahaa 500:sesta. Mutta loppuen lopuksi omassa autossani hajonneita osia löytyy myös 500:sesta. Kuten takapään tasonsäätö. Ilmastointi. yms yms.

Omassa autossani "V12" ongelmia ovat siis olleet nuo kaasuläpät, vaiheteisto ja moottorin johtosarjat.

Vielä kun loppuun lisää MB-Carlssonilla tehdyn havainnon niin vähintään ymmärtää itsekkin että autot rupeavat vaan yksinkertaisesti olemaan jo niin vanhoja että oli se sitten 350td tai 500 niin aina niissä jotain vikaa on.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Enempi olisin huolestunut jos automaatin vaihdot ei tunnu..
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Itse huutokaupasta huutelin SL600:a vm 1996, joka oli nuorennettu
SL73 AMG:n näköiseksi. Muuten kuulemma priima, mutta vaihdelaatikko
kolahti, kun laittoi pykälää silmään. Kilometrejä oli 90 tuhatta Japanin
ruuhkissa ja autossa oli myös lasikatto jälkiasennuksena. En uskaltanut
tarjota riittävästi.

Mikä noista laatikoista hajoaa ja paljonko korjaus maksaa?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin