190 cossu om603 st, Feenikslintu?
Jos porailussa tulee ongelmaa niin vesivanerista tai muovista "sapluuna" ja sen läpi, onnistuu vaikka tiivistepahvin porailu siististi. Siis kaksi sapluuna puristetaan tiukasti yhteen, toisessa voi olla reikä valmiina ja siitä läpi.
Mielenkiinnosta kysyn, saitko tietää paljonko piti vai pitikö ollenkaan kampiakselin tasapainoa muuttaa. Ne kun ei oikein innostuneet mulla sitä painottamaan...tosin ei niillä ollut konettakaan siihen hommaan.
Mielenkiinnosta kysyn, saitko tietää paljonko piti vai pitikö ollenkaan kampiakselin tasapainoa muuttaa. Ne kun ei oikein innostuneet mulla sitä painottamaan...tosin ei niillä ollut konettakaan siihen hommaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Luulisin että paras on tehä reijät ku on tiiviste vielä kasassa. Sitte sen jälkeen purkaa ja hioo törstöt pois. Varsinki sähkönen dremeli oli verraton vehe tuossa hommassa...
Kyllä niille raha tuntu kelpaavan, ettei ne vastaankaan sanoneet. Sanoivat että keskeltä piti eniten porata, muttei ollu isoa heittoa. Jokapuolella on kuiteski reikiä, mutta tosin keskimmäisten kankien vastapainot oli pahimmat.
Vielä sitte tuohon ihme kuparisprayhyn mitä kaikki tunkee tuonne kannentiivisteen väliin. Että miksi? Mulle ei oo vieläkään auennu, vaikka siitä juttua on jo ollukki... Niinku jo sillon puhuttiin, ni koneistaja sano että ei missää nimessä, mutta miksi niitä on sinne silti laitettu? Onko se vaan joku huhu taas vai?
Kyllä niille raha tuntu kelpaavan, ettei ne vastaankaan sanoneet. Sanoivat että keskeltä piti eniten porata, muttei ollu isoa heittoa. Jokapuolella on kuiteski reikiä, mutta tosin keskimmäisten kankien vastapainot oli pahimmat.
Vielä sitte tuohon ihme kuparisprayhyn mitä kaikki tunkee tuonne kannentiivisteen väliin. Että miksi? Mulle ei oo vieläkään auennu, vaikka siitä juttua on jo ollukki... Niinku jo sillon puhuttiin, ni koneistaja sano että ei missää nimessä, mutta miksi niitä on sinne silti laitettu? Onko se vaan joku huhu taas vai?

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Keskimmäisten kankien vastapainot
Missäs on rumilus
Kaikki nettiin kirjoitettu voidaan tulkita huhuiksi, mutta minä uskon niitä huhuja, joita laittaa liikkelle kaverit, jotka olen tavannut elävässä elämässä ja jotka ajelevat noilla autoilla kilparadalla.
Mulla on liimattu tuolla massatiiviste ja hyvin toimii siinäkin. Metallitiivistettä en ole tuon avulla vielä käyttänyt, mutta tarkoitus kyllä on.

Missäs on rumilus

Kaikki nettiin kirjoitettu voidaan tulkita huhuiksi, mutta minä uskon niitä huhuja, joita laittaa liikkelle kaverit, jotka olen tavannut elävässä elämässä ja jotka ajelevat noilla autoilla kilparadalla.
Mulla on liimattu tuolla massatiiviste ja hyvin toimii siinäkin. Metallitiivistettä en ole tuon avulla vielä käyttänyt, mutta tarkoitus kyllä on.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Niin tai, miten sen nyt selittäis. Mutta kampiaksilan keskellä se heitto oli siis suurin.veskola kirjoitti:Keskimmäisten kankien vastapainot![]()
Missäs on rumilus

Rumilus? Nut puhaltaa kyllä ohi...

Vielä tuohon möhnään. Että mitä sillä liimalla on siellä väliä, kun paikallaan se pysyy pulttien ja ohjureiden ansiosta. Sitten taas tiivisteen hommahan on tiivistää, että tuskin siellä mitään lisä-aineita tarttee senkään takia? No, olkokoon miten vain. Koitetaan nyt ensin iliman...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
En minä tiiä.
Niin ne vaan sano jotta siinä oli suurimmat heitot. Kai niillä on joku yltiöpäisen tarkka rengas tasapainottajan tyylinen härpätin, jolla näkee missä kohtaa heitto on...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
ite painotan vauhtipyörät yms sillai et sorviin tms.tukevaan jalustaan tehä herkillä laakereilla olevat ööö vaikka holkit että se pyörii omalla massallaan siis esim vautipyörä ja sitte periaatehan on sama kun rengasta tasapainotetaan se kohta mikä jää alimmaiseksi on painavin, sitte kun vauhtipyörä on semmonen et sama mistä kohtaa antaa alkaa sen pyöriin niin ei pyöri niin sitte on hyvä.en tiiä tajusittako
kummelilla taitaa olla ensimmäinen virikone tekeillä?liimaa laitetaan sen takia ettei tiiviste "pullaha" esim nyt ja yleensä liekkirenkaan kohalta vesikanavaan tai muuhun missä nyt sattuu ohuin kohta oleen.
itselläkin on massatiivisteessä tossa vht:stä hyviä kokemuksia

kummelilla taitaa olla ensimmäinen virikone tekeillä?liimaa laitetaan sen takia ettei tiiviste "pullaha" esim nyt ja yleensä liekkirenkaan kohalta vesikanavaan tai muuhun missä nyt sattuu ohuin kohta oleen.
itselläkin on massatiivisteessä tossa vht:stä hyviä kokemuksia
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
joo joo kyllä akselin perustasapainotus on ihan pässin lihaa mutta kun tässä alettiin puhumaan, että se on enemmän epätasapainossa keskeltä jne.
Samahan se on periaatteessa mistä sen tasapainottaa mutta kauimmainen kohta keskiakselista vaikuttaa tietysti eniten. Jos katkaistaan akseli neljään osaan niin yksikään osista ei ole yksinään tasapainossa. Varmaankin jos pitää poistaa materiaalia siltä puolella missä on päätylimput, niin otetaan saman verran molemmista...kuten keskilimppujenkin kohdalla.
Mäntien ja kankien painollakaan ei ole mitään tekemistä kampiakseliin tasapainotuksen kanssa rivi 4 ja 6 sylinterisessä. Akseli on yksinään tasapainossa. Männät ja kanget pitää tietysti olla keskenään juuri samanpainoisia.
Kertoivat koneistamolla tarinan BMW miehestä, joka halusi vältämättä, että kampiakseli tasapainotetaan vaikka tasapainottaja kivenkovaan koitti vakuuttaa, ettei sille ole tarvetta mäntien ja kankien vaihtamisen yhteydessä. Bemarimies ei antanut periksi vaan tasapainotus suoritettiin. Lopputuloksena akseliin oli porattu toiseen päähän noin millin reikä ja bemarimies oi tyytyväinen
Mersun kammessahan ne reiät on jo valmiina siinä keskilimpussa, tietysti se nyt kiinnosti tuliko sinne oikeasti uusia reikiä ja jos tuli niin kuinka paljon.
Niin ja kävi siellä koneistamolla myös Vitomies, jolla oli kanki ja kanget sekä männät laatikossa mukana...tämä lähti sitten kotiin tyytyväisenä ja mitään tasapainotusta ei tehty. Vauhtipyörä on ehkäpä se kaikkein tärkein painotettava, jos on syytä epäillä, että se ei ihan ole kohdillaan.
Samahan se on periaatteessa mistä sen tasapainottaa mutta kauimmainen kohta keskiakselista vaikuttaa tietysti eniten. Jos katkaistaan akseli neljään osaan niin yksikään osista ei ole yksinään tasapainossa. Varmaankin jos pitää poistaa materiaalia siltä puolella missä on päätylimput, niin otetaan saman verran molemmista...kuten keskilimppujenkin kohdalla.
Mäntien ja kankien painollakaan ei ole mitään tekemistä kampiakseliin tasapainotuksen kanssa rivi 4 ja 6 sylinterisessä. Akseli on yksinään tasapainossa. Männät ja kanget pitää tietysti olla keskenään juuri samanpainoisia.
Kertoivat koneistamolla tarinan BMW miehestä, joka halusi vältämättä, että kampiakseli tasapainotetaan vaikka tasapainottaja kivenkovaan koitti vakuuttaa, ettei sille ole tarvetta mäntien ja kankien vaihtamisen yhteydessä. Bemarimies ei antanut periksi vaan tasapainotus suoritettiin. Lopputuloksena akseliin oli porattu toiseen päähän noin millin reikä ja bemarimies oi tyytyväinen

Mersun kammessahan ne reiät on jo valmiina siinä keskilimpussa, tietysti se nyt kiinnosti tuliko sinne oikeasti uusia reikiä ja jos tuli niin kuinka paljon.
Niin ja kävi siellä koneistamolla myös Vitomies, jolla oli kanki ja kanget sekä männät laatikossa mukana...tämä lähti sitten kotiin tyytyväisenä ja mitään tasapainotusta ei tehty. Vauhtipyörä on ehkäpä se kaikkein tärkein painotettava, jos on syytä epäillä, että se ei ihan ole kohdillaan.
Viimeksi muokannut veskola, Pe 22.01.2010 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo just. Siis kyllä tuli uusia reikiä aika montakin. Samaten remmipyörään ja vauhtipyörään/asetelmaan missä kaikissa (paitsi asetelmassa) oli reikiä jo valmiina. Voin ottaa kuvia tässä yhtenä päivänä ja laittaa tänne niin näkee.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
No enemmän mua kiinnostaa miksi niitä tuli, kyllä uskotaan ilman kuviakin.
En ole itse tyytyväinen jos renkaaseen tulee tasapainotuksessa kolmeen kohtaan lyijypaino, vaikka se sen jälkeen onkin tasapainossa.
Oliskos täällä forumilla joku oikea tasapainottaja, joka tietää asiasta
En ole itse tyytyväinen jos renkaaseen tulee tasapainotuksessa kolmeen kohtaan lyijypaino, vaikka se sen jälkeen onkin tasapainossa.
Oliskos täällä forumilla joku oikea tasapainottaja, joka tietää asiasta

Lisää tietoa: www.skg.fi
No en mä sitäkään nyt tässä tarkoittanut. Viittiskö joku joskus lukea mitä tänne kirjoitetaan, ettei aina mene pelkäksi vittuiluksi ja vääntämiseksi.
Mäntien keventäminen ei aiheuta tarvetta kampiakselin painotuksen muuttamiseen, jos se oli jo valmiiksi tasapainossa.
Kelpaako nyt ?
Pistäkää ihmeessä tietoa minullekin mikä noiden limppujen merkitys on ja kuinka paljon niitä voi keventää ja miksi tai miksi ei voi ? Jos mäntä kevenee 200 gr niin mitä kannattaa silloin tehdä,jos kampi on täydellisessä tasapainossa ?
Mun eka kysymys oli paljonko se oli pielessä ? Bemarissa ei ollut kuin jonkun gramman osan, jolla ei ollut mitään merkitystä. Toi oli ainoa mikä kiinnostaa millä tarkkudella mersu on näitä osia tehnyt. Männäthän nyt on ihan sattumankauppaa.
Renkaan tasapainotuskoneesta ainakin saa selkokielisen vastauksen, kampiakselinkoneesta luulisi myös saavan.
Mäntien keventäminen ei aiheuta tarvetta kampiakselin painotuksen muuttamiseen, jos se oli jo valmiiksi tasapainossa.
Kelpaako nyt ?
Pistäkää ihmeessä tietoa minullekin mikä noiden limppujen merkitys on ja kuinka paljon niitä voi keventää ja miksi tai miksi ei voi ? Jos mäntä kevenee 200 gr niin mitä kannattaa silloin tehdä,jos kampi on täydellisessä tasapainossa ?
Mun eka kysymys oli paljonko se oli pielessä ? Bemarissa ei ollut kuin jonkun gramman osan, jolla ei ollut mitään merkitystä. Toi oli ainoa mikä kiinnostaa millä tarkkudella mersu on näitä osia tehnyt. Männäthän nyt on ihan sattumankauppaa.
Renkaan tasapainotuskoneesta ainakin saa selkokielisen vastauksen, kampiakselinkoneesta luulisi myös saavan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo en kyllä tiiä...
Ei tullu kysytttyä että mitä oli grammoissa se heitto, kuhan on tasapainossa ja männät/kanget saman painosia ni riittää mulle.
Ei tullu kysytttyä että mitä oli grammoissa se heitto, kuhan on tasapainossa ja männät/kanget saman painosia ni riittää mulle.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Nonniin, elikkä nyt on taas saatu viikonloppuna etiäppäin. Kampiakseli on paikallaan, ja männät/kanget paitsi yks kpl, sillä asennuksessa meni yks öljyrengas särki. 
No, eipä siinä kun tilaamaan KL:ltä.
Kannentiiviste tuli myös tehtyä, ja se oli kyllä hyvä tehä noin ku veskola tuossa esitti, että kahen vanerin väliin ja silviissii. Purkaa se piti silti ja törstöt dremelillä pois.
Turbo tuli tänään, kiitos jeemun. Ja ens viikonloppuna pitäs saaha jo melkolailla kasalle. Suutinten kasailu ja säätäminen on kans käsillä.
Kuvia tulee kuhan kerkeen ottamaan.
Btw. vaihoin cossuun kirkkaan väriset vilkut, niin on jo jonnin verran parempi ulkonäöltään. Tulevaisuudessa ehkä jotain pientä, mutta todennäkösesti melko orkkiksena aattelin pitää. (mitä nyt ei oteta huomioon koneen vaihtoa...
)

No, eipä siinä kun tilaamaan KL:ltä.
Kannentiiviste tuli myös tehtyä, ja se oli kyllä hyvä tehä noin ku veskola tuossa esitti, että kahen vanerin väliin ja silviissii. Purkaa se piti silti ja törstöt dremelillä pois.
Turbo tuli tänään, kiitos jeemun. Ja ens viikonloppuna pitäs saaha jo melkolailla kasalle. Suutinten kasailu ja säätäminen on kans käsillä.
Kuvia tulee kuhan kerkeen ottamaan.

Btw. vaihoin cossuun kirkkaan väriset vilkut, niin on jo jonnin verran parempi ulkonäöltään. Tulevaisuudessa ehkä jotain pientä, mutta todennäkösesti melko orkkiksena aattelin pitää. (mitä nyt ei oteta huomioon koneen vaihtoa...


It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Ja välillä vähän OT: Tuosta auton ulkonäöstä, pitäs ottaa parempia kuiva tässä ku kerkee, mutta mitkä vanteet laittas kesäks? Kun tarkotus pitää kuitenki melko orkkiksen näkösenä. Itellä ollu mielessä nuo 17" intra amg:t, tai vastaavat... Niitä kyllä paljon on liikkeellä, mutta jotenki mielyttää silmää. Ehotuksia saa laittaa jos jollain on jotain mielessä. (kuitenki suht. järkevän hintasia, ettei saa maksaa 500e enempää...
)

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Ja taikasin asiaan:
Elikkäs, eilen saatiin kasattua kone sille mallille, että pumppu ois seuraavana ja sitten saiskin laittaa venakopan paikalleen. Tavote olis ensviikonloppuna ottaa ekat savut.
Mutta, mitenkähän käy, kun siinä rakentelun innoittamana unohin laittaa tiivistemassaa siihen päätykopan ja lohkon liitokseen kannentiivisteen alle, että mahtaakohan vuotaa öljyä?
Nehän on ajettu samaan tasoon, mutta siihen jäi pieni rappu silti, vaikka ohjurit onkin jne. Että ootteko laittanu tuohon mitään, vai onkohan selviö, että vuotaa? Aattelin koittaa sitä nyt käyntiin kuiteski ensin, että jos sattuu vuotamaan joku muukin paikka tms.
Elikkäs, eilen saatiin kasattua kone sille mallille, että pumppu ois seuraavana ja sitten saiskin laittaa venakopan paikalleen. Tavote olis ensviikonloppuna ottaa ekat savut.
Mutta, mitenkähän käy, kun siinä rakentelun innoittamana unohin laittaa tiivistemassaa siihen päätykopan ja lohkon liitokseen kannentiivisteen alle, että mahtaakohan vuotaa öljyä?

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
- Henry_435
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
- Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi
Itellä samanlainen pukki


W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76
Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50
Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76
Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50
Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
joo ei uskalla kaikkia apulaitteita ilman tukea laittaa. Tällä hetkellä on talja katossa vielä apurina tuon pukin lisäks. 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Nyt on konetta käytetty, mutta ei tee öljynpainetta... Muutama sekunti pariin otteeseen pyöritettiin, ja ei vaan öljyä pumpannu. Vaikka oli suodatinjalasta hattu ja suodatin pois, ni ei mitään näkyny, vaikka startillakin pyöritettiin jonnin aikaa. Höyryä alko lupaavasti tulla, mutta ei näkyny öljyä. Voi olla että pumppu vaan ei kerenny pumpata kanavia täyteen tai sitten jotain muuta. Pitänee ensviikonloppuna ottaa öljypohja pois, ja porakoneella koittaa pumpata painetta.
Samaten esikammiomuttereiden ja kannen välistä tuli mustaa mönjää jonnin verran, että voi olla eessä vielä niitten purku ja laitto uudestaan paikalleen. Jos sattu jäämään jotakin törkyä, vaikka ne kyllä putsasinki...
Onko kellään muulla ollu vastaavaa ton öljynpaineen kanssa?
Samaten esikammiomuttereiden ja kannen välistä tuli mustaa mönjää jonnin verran, että voi olla eessä vielä niitten purku ja laitto uudestaan paikalleen. Jos sattu jäämään jotakin törkyä, vaikka ne kyllä putsasinki...

Onko kellään muulla ollu vastaavaa ton öljynpaineen kanssa?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Ei ole mutta uitappa sinne öljykanavaan reilusti öljyä siitä suodattimen reijästä. Sen pitäisi mennä sinne öljykanavaan ja valua siitä öljypumpun rattaille ja siten siellä oleva ilma poistuu. Haulla löytyy vastaava ongelma.
Ei kannata purkaa konetta enempiä.
Akselit ja laakerit voidellaan kasausvaiheessa juuri sen takia, että öljynpaineen nousu kestää jonkin aikaa kun pumppu yrittää saada ilman pois. Ei se heti siitä hajoa vaikka monet sitä pelkäävät.
En osaa siis sanoa ihan tarkalleen miten kauan pitää pyörittää (käydä) ennenkuin paine nousee mutta se on "pitkä" aika. Luultavasti paine nousee vasta kun kone käynistyy kunnolla ja käy hetken aikaa. Siellä on paljon ilmaa, jonka pitää liikkua pois.
Tuli muuten mieleen, että siinä suodatinjalassahan on se paineanturi, jos sen reijästä pumppaa öljyä sisään niin taitaa mennä juuri oikeaan paikkaan.
Ei kannata purkaa konetta enempiä.
Akselit ja laakerit voidellaan kasausvaiheessa juuri sen takia, että öljynpaineen nousu kestää jonkin aikaa kun pumppu yrittää saada ilman pois. Ei se heti siitä hajoa vaikka monet sitä pelkäävät.
En osaa siis sanoa ihan tarkalleen miten kauan pitää pyörittää (käydä) ennenkuin paine nousee mutta se on "pitkä" aika. Luultavasti paine nousee vasta kun kone käynistyy kunnolla ja käy hetken aikaa. Siellä on paljon ilmaa, jonka pitää liikkua pois.
Tuli muuten mieleen, että siinä suodatinjalassahan on se paineanturi, jos sen reijästä pumppaa öljyä sisään niin taitaa mennä juuri oikeaan paikkaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Eikös suodatinjalassa ole takaisku ettei pääse valumaan pumpulle asti? Tuliko uus öljypumppu, voitelitko sen öljyllä etukäteen? Laita koneeseen muutama litra liikaa öljyä että peittää pumpun, starttaile paineet ja ota ylimääräset pois.
Lauantaina laitoin oman 601sen tulille, öljynpaineet nousi startilla helposti kolmeen baariin ennekuin oli polttoainelinjat ilmautunu ja käynnisty.
Lauantaina laitoin oman 601sen tulille, öljynpaineet nousi startilla helposti kolmeen baariin ennekuin oli polttoainelinjat ilmautunu ja käynnisty.
S210 220 CDI A -02
En tiedä tuosta takaiskusta mutta meinasin just, että suodatinjalka mieluummin pois kuin öljypohja jos ei oikeasti nouse. En ole w124:n suodatinjalkaa ihmetellyt sen tarkemmin.
Mulla on tuossa viton jalassa se paineanturi ja siitä häviää kyllä paineet vilkkaasti kun moottori sammuu. Viton jalka on erilainen .
Myös öljy häipyy suodattimesta kun suodatinpatruunan nostaa pois (tai sen kannen).
Mulla kun oli öljypumppu pyöritetty täyteen jo kokoamisvaiheessa niin voi olla herkempi nostamaan paineet.
äääh...käyntiin vaan ja runtua
Mulla on tuossa viton jalassa se paineanturi ja siitä häviää kyllä paineet vilkkaasti kun moottori sammuu. Viton jalka on erilainen .
Myös öljy häipyy suodattimesta kun suodatinpatruunan nostaa pois (tai sen kannen).
Mulla kun oli öljypumppu pyöritetty täyteen jo kokoamisvaiheessa niin voi olla herkempi nostamaan paineet.
äääh...käyntiin vaan ja runtua

Lisää tietoa: www.skg.fi