w210 300tdt pykälää isompi
Sähköhienouksista mitään ymmärtämättömänä kysymys?
Minkälainen homma olisi muuttaa ecun ohjaus sellaiseksi, että sillä voisi ohjata suoraan sähköohjattua ahdinta?? Ei varmasti ole ihan vain liitoskappaleen muutos, mutta mitä se vaatisi?
Onko sähköohjatussa esim ohjausvirta ja käyttövirta erikseen? Mitä kaikkia piuhoja sähköohjatulle vaaditaan?
Minkälainen homma olisi muuttaa ecun ohjaus sellaiseksi, että sillä voisi ohjata suoraan sähköohjattua ahdinta?? Ei varmasti ole ihan vain liitoskappaleen muutos, mutta mitä se vaatisi?
Onko sähköohjatussa esim ohjausvirta ja käyttövirta erikseen? Mitä kaikkia piuhoja sähköohjatulle vaaditaan?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Vajavaisen ymmärrykseni mukaan kunpikaan ei ole kelvollinen ohjaamaan VNT:tä. Vain EGR:n kartassa on siihen tarvittavat ominaisuudet.Turbo-eemeli kirjoitti:606-ses toimii alipainella.
Tässä ei ole EGR:ää, eikä se käy nakulla, mutta vnt kylläkin. 1000cc V2, 3 jäähdytintä, 2 öljynjäähdytintä, 1 välijäähdytin...



Tuplaplenumi.


Saapa nähdä päästäänkö tavoitteeseen vai tuleeko kasa päreitä...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Ei ole. Kaikki saumat pitää ja on koeponnistettu.pyhimys kirjoitti:Olematta itse yhtään parempi, mutta yllä olevan kuvan alumiinihitsarilla on vielä vähän treenattavaa saumojen kanssa...

Näkyvät osat nätiksi, piiloon jäävät toimiviksi...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
menee ihan hiukan OOteeks mutta norsu vois pistää vähän lisäinfoo vaikka yyyveellä tosta "moposta"norsu kirjoitti:Ei ole. Kaikki saumat pitää ja on koeponnistettu.pyhimys kirjoitti:Olematta itse yhtään parempi, mutta yllä olevan kuvan alumiinihitsarilla on vielä vähän treenattavaa saumojen kanssa...
Näkyvät osat nätiksi, piiloon jäävät toimiviksi...



-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 20.09.2009 16:54
- Paikkakunta: Pälkäne
Juu toi pitäs tuikata melkein tonne projekti osuuteen omalle aiheelleen. Itellä noita Raptoreita kans ollu. Viimesin -08 700r special edition, johon tuli kans mukavasti lisäpalikkaa laitettua.laineracing kirjoitti:menee ihan hiukan OOteeks mutta norsu vois pistää vähän lisäinfoo vaikka yyyveellä tosta "moposta"norsu kirjoitti:Ei ole. Kaikki saumat pitää ja on koeponnistettu.pyhimys kirjoitti:Olematta itse yhtään parempi, mutta yllä olevan kuvan alumiinihitsarilla on vielä vähän treenattavaa saumojen kanssa...
Näkyvät osat nätiksi, piiloon jäävät toimiviksi...kiinnostaa ihan hiukan enemmän tommoset liikatehokkaatjavaaralliset sutisuti laitteet
![]()
Toivottavasti toi kuvassakin oleva härveli saa vielä myös ajettavan alustan alleen.

Sähköistä siipien ohjausmoottoria ohjataan mersussa PWM-signaalilla, katso netistä.pyhimys kirjoitti:Sähköhienouksista mitään ymmärtämättömänä kysymys?
Minkälainen homma olisi muuttaa ecun ohjaus sellaiseksi, että sillä voisi ohjata suoraan sähköohjattua ahdinta?? Ei varmasti ole ihan vain liitoskappaleen muutos, mutta mitä se vaatisi?
Onko sähköohjatussa esim ohjausvirta ja käyttövirta erikseen? Mitä kaikkia piuhoja sähköohjatulle vaaditaan?
Pulssin leveys vaihtelee välillä 5-95%.
Taajuden piti muistaakseni olla 400MZ, just eikä melkein.
Sen lisäksi 12V virtajohto, sekä maajohto, ei muuta.
Säätömoottorilla on itsellään aivot.
Toimivaa ratakaisua ei ole vielä kukaan rakentanut alkup. ecuun.
Ulkoisia ohjauksia on.
Vanhempiinkin autoihin tosiaan siipien ohjauksen rakentelu egr,n kartasta onnistuu.
Venttiili on alipaineohjattu, säätöventtiili on sama, kun sitten myöhemmässä vaiheessa ahdinta säätävä.
Kaikissa Vitoissa/Sprinttereissä ei ole koko egr,rää, jolloin homma mutkistuu runsaasti, muttei ole ilmeisesti mahdoton pieti silloinkaan.
Alipaineohjattuja ahtimiahan on sitten runsaasti, eli valinnan varaakin on.
Egr,n kartta ohjaa moottoriin menevän ilman määrää.
Suhteessa kierroslukuun ja syöttömäärään.
Silloin ahtimen siipiäkin siis käytetään ilman määrän ohjailuun, ei paineen suoranaisesti.
Toimii, mutta valmiiksi tarkoitusta varten rakenneltu ecu toimii paremmin.
Maffi pitää olla kunnossa.
Kuvittelisin, että maffi ohjattu toimii mappi ohjattua paremmin.
Hukkaportin kartassa vaikuttavina tekijöinä on ahtopaine ja kierrosluku.
Kartassa on sitten pulssin leveys.
Ahtopaine ei sovellu itse ohjaavaksi elementiksi, kun sitä juuri ahtimen siivillä pitäisi ohjata.
Ahtopaineen sijaan pitäisi olla se syöttömäärä, niin toimisi sellaisenaan.
109 Vitossa näyttää olevan......
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
... ja vnt-ahdin?
Kyllä se aika vaikea on yhdellä kartalla ohjata vnt-ahdinta, ei paljon saa olosuhteet eikä mekaniikka muuttua niin pieleen menee.
Oikeissa vnt-ohjelmissa kuitenkin verrataan pyydettyä ja toteutunutta ahtopainetta, ja jos poikkeamaa tulee niin ohjelmassa on keinot korjata ahtoja varsinkin ylöspäin aika paljon mutta mites tuommoisessa egr-karttaohjatussa? Se vaan toteuttaa tiettyä pulssisuhdetta joka sille kierrosluvulle ja kaasunasennolle on kartassa määrätty.
Kyllä se aika vaikea on yhdellä kartalla ohjata vnt-ahdinta, ei paljon saa olosuhteet eikä mekaniikka muuttua niin pieleen menee.
Oikeissa vnt-ohjelmissa kuitenkin verrataan pyydettyä ja toteutunutta ahtopainetta, ja jos poikkeamaa tulee niin ohjelmassa on keinot korjata ahtoja varsinkin ylöspäin aika paljon mutta mites tuommoisessa egr-karttaohjatussa? Se vaan toteuttaa tiettyä pulssisuhdetta joka sille kierrosluvulle ja kaasunasennolle on kartassa määrätty.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 20.09.2009 16:54
- Paikkakunta: Pälkäne
Eli toi olis ilmeisemmin se käytännöllisin ratkaisu, kun tarkotukseni on siirtyä pelkkästä softapäivityksestä pykälä ylöspäin.tuikku kirjoitti:.
A6130960299, tuo kait helpoiten käy "kaikkiin rakennelmiin"
Alipaineohjattu, liitos pakoputkeen uudempaa mallia.
Esikammioisessa antaa max 270hv.

Olisko tossa mahd. päästä tonne 270-300hv tietämille muuten vakio romppeilla?
onko tässä aloittajan suunnittelemassa projektissa edetty sanoista toteutukseen. Mulla tais väyrysen solmu antautua ja aihe siis kovin ajankohtainen. Mitä tilalle vakioahtimelle. Suurin motivaatio on saada pakopaineet alemmas ja kohtuuteen. Nyt ahtojen ollessa 1,3 pakoset painelee liki 3:ssa. Tai oikeastaan nyt, kun turbo ääntää enemmän kuin ahtaa niin pakopaineet ties missä, mutta ei uskalla ajaa. Ahtaa hitaasti, ei kulje, ja pakopainemittari oitis tapissa jos kierrättää.
Huomiotaherättämätön ulkoisesti, pakopaineita alentava ja tehojakin nostattava turbo etsinnässä. Oisko ytte saanu sen bolt-on solmun markkinoille?
Huomiotaherättämätön ulkoisesti, pakopaineita alentava ja tehojakin nostattava turbo etsinnässä. Oisko ytte saanu sen bolt-on solmun markkinoille?
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Kiireitä ollu niin en ole asiaan enempää perehtynyt. Nyt on tosin saatu laitteita ajokuntoon ja asiaan olisi aikaa paneutua vähän enempi.Castillo kirjoitti:onko tässä aloittajan suunnittelemassa projektissa edetty sanoista toteutukseen. Mulla tais väyrysen solmu antautua ja aihe siis kovin ajankohtainen. Mitä tilalle vakioahtimelle. Suurin motivaatio on saada pakopaineet alemmas ja kohtuuteen. Nyt ahtojen ollessa 1,3 pakoset painelee liki 3:ssa. Tai oikeastaan nyt, kun turbo ääntää enemmän kuin ahtaa niin pakopaineet ties missä, mutta ei uskalla ajaa. Ahtaa hitaasti, ei kulje, ja pakopainemittari oitis tapissa jos kierrättää.
Huomiotaherättämätön ulkoisesti, pakopaineita alentava ja tehojakin nostattava turbo etsinnässä. Oisko ytte saanu sen bolt-on solmun markkinoille?
Hyllyssä olisi GT32, jota saa kahdella eri pakopesällä. Vakio alipainekello ohjaisi ahdinta eikä homma menisi sen takia liian monimutkaiseksi.
Pumppupuolella kokeillaan nyt aluksia mihin vakio pumpulla päästään kohtuullisella ruiskutusajalla.
Eilen kerkesin vähän softamuutettua väyrystä penkissä testailee. Vakio ahdin puskee nyt noin 0.5bar isommilla kieroksilla, eli hapenpuute on kova. Alavääntöähän tuo ei tarvitse yhtään lisää koska moottori on enempi kierroskone kun CDI moottorit. (ei nyt sillä että eivätkö nekin kiertäisi)
Tulokset oli siis 216hp ja ~400Nm. Ahdot käyvät 2000rpm:n kohdalla 1bar ja tippuvat tasaisesti 0.5bar. Savutus on suht runsas 3500-5000rpm. Tulos on kummiskin tuolle ahtimelle ehä maksimin maksimi. En uskalla ees mitata pakopaineita. Pakoputki on täysinvakio ja katalysaattorikin on paikoillaan.
Mielessä on pyörinyt pitkään laittaa kaksi vakio ahdinta, joka on ennenkin havaittu hyväksi paketiksi käyttömukavuuden takia.
Tässä on ny lähtökohta.
Tulokset oli siis 216hp ja ~400Nm. Ahdot käyvät 2000rpm:n kohdalla 1bar ja tippuvat tasaisesti 0.5bar. Savutus on suht runsas 3500-5000rpm. Tulos on kummiskin tuolle ahtimelle ehä maksimin maksimi. En uskalla ees mitata pakopaineita. Pakoputki on täysinvakio ja katalysaattorikin on paikoillaan.
Mielessä on pyörinyt pitkään laittaa kaksi vakio ahdinta, joka on ennenkin havaittu hyväksi paketiksi käyttömukavuuden takia.
Tässä on ny lähtökohta.