Miten se pulttien kiristäminen voi parantaa tärinöitä jos pultit on alunperin sen verran tiukassa että vanne ei liiku sitä napaa vasten? Tietenkin olettaen että vanteen keskiö on sellainen kuin sen mesessä kuuluu olla (ja muissakin) että se keskittää vanteen ja pultit on tasaisesti tiukattu.Restless76 kirjoitti:No niin nyt pääsin kokeilemaan miten 170 Nm kireys vanteissa vaikutta ajoon ja kyllä - tärinä väheni kummasti. Nyt epäilen lopun vähäisemmän tärinän tulon johtuvan sitten renkaiden ylipaineesta.
Kiitokset avusta niin jurinan selvittämisessä kuin rengastärinässä. Mielestäni tämän topikin voi sulkea.
Jos keskiö on väljä niin tärinöitä saa helposti aikaan, ei ne pultit keskitä vannetta läheskään tarpeeksi vaikka olisivat kartio- tai pallokantaisia.
Oliko sinulla vanteet koko ajan paikallaan, kiristit vain pultteja lisää ja sillä tärinät vähenivät?