W211 - badenwürttembergiläinen ja baijerilainen Suomessa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
woodchip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 13.07.2009 21:24
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja woodchip »

Aivan totta. Itselläni ei ollut tuota toista akkua niin eipäs tullut mieleen. Eikä terminaaleitakaan voi yhdistää ulkopuolisen latauksen takia koska silloin ne ovat aina yhdessä. Tarttis tavallaan olla kaksi erillistä laturia ? Ei taida kuitenkaan pikkuakun latauksella olla tarvetta...

Tässä yhteydessä kysäisin että näin jossain että jonkun systeemin kautta pääsisi näkemään mittaristosta mikä on akun jännite. Onkos tämmönen tuttua kenellekkään ? Olis kiva vilkasta joskus kun tuota lämppäriä käyttää.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 756
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

DBFI kirjoitti:Mutta mistä löydät sedanista lisävirran + navan? On siellä paikkoja mihin kytkeä mutta en aiemmin ole varsinaista jump start liitintä nähnyt 211:ssä.
Pientä epätarkuutta kysymyksessäni: auto on siis S211.

Eli siellä raitisilmasuodatinkotelon vieressä oleva lisävirta + napa lienee se paikka mihin voi laturin kytkeä?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Avatar
fokura
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 03.11.2008 20:13

Viesti Kirjoittaja fokura »

DBFI kirjoitti: Mutta eihän akuilla ole yhteistä + pistettä kun välissä on se rele? Mutta kuten sanot, kyllä siellä konehuoneen puolella on monta vaihtoehtoa laturin kytkemiseksi.
Tätä liitäntäpistettä ollaan ennenkin kaipailtu W211 mallien osalta
joissa ei ole sitä varten tehtyä liitäntää kuin esim. farkuissa.
Mutta, - ei koskaan - ei kukaan - ole kertonut - vaihtoehtoista liitintä.
Kerro sinä - yksikään - paikka mihin kohtuudella saisi akkulaturin liitettyä.
Kiiitooos!
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Voiskos startin päähän laittaa akkulaturin johdon? Sieltä luulis olevan parhaan kaapelin akulle väkisinkin? Mulle olikin ihan uutta tieto, ettei sedanissa ole samankaista "+"-napaa konehuoneessa, kuin farkussa.
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

JP74 kirjoitti:Voiskos startin päähän laittaa akkulaturin johdon? Sieltä luulis olevan parhaan kaapelin akulle väkisinkin? Mulle olikin ihan uutta tieto, ettei sedanissa ole samankaista "+"-napaa konehuoneessa, kuin farkussa.
Hehkurele voisi myös olla hyvä vaihtoehto, jos dieselistä kyse.
Avatar
fokura
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 03.11.2008 20:13

Viesti Kirjoittaja fokura »

hannun1 kirjoitti: Hehkurele voisi myös olla hyvä vaihtoehto, jos dieselistä kyse.
Kyllä vain, onkohan siitä suora yhteys pääakulle?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13732
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

fokura kirjoitti:
hannun1 kirjoitti: Hehkurele voisi myös olla hyvä vaihtoehto, jos dieselistä kyse.
Kyllä vain, onkohan siitä suora yhteys pääakulle?
Ei ole, 150 ampeerin sulake välissä pre-fuseboxissa. Taitaa olla pyrofuse'kin välissä takakontissa. :)

Eli sen verran vahvoja piuhoja nuo että kannattaa laittaa sopiva sulake väliin jos vain laturia varten kytkee johdot, ei sitten pääse johdot sulamaan jos tulee vika ja virta kulkeekin akusta jonnekin muualle.

Sulakerasiaan voi myös syöttää tai sitten lisälämmittimen johtoon mutta mikään noista ei ole valmiina ulottuvilla laturin klipsiä varten.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:...Tänään päivällä kokeillessani autoa käyntiin huomasin, että mittaristoon ei syty enää varoitusvaloja ennen käynnistystä. Siis hehkutuksen merkkivaloa ja niitä kaikkia muita valoja, jotka siinä aikaisemmin ovat palaneet ja sitten sammuneet kun moottori käynnistyy...
Edellisen jälkeen autoni sippasi ihan täydellisesti. Ja sen jälkeen lopputulos oli, että autoni päätyi verstaalle.

Vähän ajan kuluttua verstaalta ilmoitettiin, että autooni vaihdettu uusi iso akku oli sökö. Kun tuo iso akku, jossa oli takuuaikaa jäljellä edelleen yli 2/3 laitettiin takaisin peräkonttiin, auto tuli hetikohta taas hyvälle tuulelle ilman mitään oireita. Ei tullut mieleenikään, että juuri peräkonttiin laitettu akku olisi ollut viallinen, mutta niin se nyt vain taisi olla.

Ikävä sanoa, mutta jos olisin saanut heti kättelyssä sen pyytämäni uuden pikkuakun konepellin alle, tältä tuskalta oltaisiin nähdäkseni säästytty. Nyt kun autossa on KL:n minulle myymä ja itse vaihtamani pikkuakku sekä muutaman kuukauden ikäinen iso akku, homma on OK.

Toivotaan, että tämä episodi tuli nyt vihdoin pisteeseen, jossa voi huokaista ja sanoa, että loppu hyvin kaikki hyvin. Ja että ei tarvitse enää katsella sitä fiskeriä. Ja että pääsen sanomaan jäsen jytäkkä:n olevan selkeä tämän aiheen Asiantuntija (poislukien se virheellinen näkemys, että purjehdus muka olisi turhaa :) ).
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Toivottavasti pääsit ongemasta eroon.Saattaa vielä vika ilmoitella olostaan ääriolosuhteissa jos ilmat pysyy kylminä ja ajomatkat lyhyinä.

Aikaisemmassa postauksessa kirjoitin "Mutta kun sen pikkuakun vaihdat niin ctekiä et enää tarvitse."
Tuota voisin vetää takaisin sen verran jos ongelmaa vielä ilmenee ääriolosuhteissa niin kannattaa tykittää sitä pikkuakkua tolla ctekillä.

Jep, no on se purjehdus ihan ok!
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Nyt kun olen tuota autoa tuossa käytellyt, niin vaikuttaisi hyvin paljon siltä, että alkuperäinen Webaston laiskuuden aiheuttaja oli (oppikirjatietojen kanssa ristiriitaisesti) aux-akku.

Eli:

- Autoni peräkontissa on nyt sama pääakku, joka siellä on viimeiset kuukaudet ollut.

- Autoni konepellin alla on nyt uusi Mersun tähdellä varustettu pikkuakku.

Nyt jännitteet eivät käy enää samalla tavalla polvillaan kuin ennen pikkuakun vaihtamista ja Webastokin on alkanut toimia ohjekirjan kuvaamalla tavalla.

Luulisin, että tällä testailulla voin nyt siirtää epäilevän luonteeni syrjään ja päättää huokaista ja sanoa, että loppu hyvin kaikki hyvin.

Vielä kuitenkin viimeinen vilkaisu: Kurkistus. :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

lainaan tätä topiccia kun Sprintterissä on nyt tullut ongelma... autossa on kaksi webastoa joista toinen moottorille ja toinen sisätiloille. Sisätilan webasto herjaa jotain vikakoodia "F 13". Toimii hyvin kylmällä mutta kun on ollut käytössä vähän aikaa niin toiminta loppuu ja näyttöön ilmestyy tuo koodi. Niin ja mallihan on 316 CDI ja vuosimalli 2006. Moottorin webasto ei oikkuile.

Tietäisikö joku mikä on mennyt vialle?
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Vastaa Viestiin