W211 - badenwürttembergiläinen ja baijerilainen Suomessa
Aivan totta. Itselläni ei ollut tuota toista akkua niin eipäs tullut mieleen. Eikä terminaaleitakaan voi yhdistää ulkopuolisen latauksen takia koska silloin ne ovat aina yhdessä. Tarttis tavallaan olla kaksi erillistä laturia ? Ei taida kuitenkaan pikkuakun latauksella olla tarvetta...
Tässä yhteydessä kysäisin että näin jossain että jonkun systeemin kautta pääsisi näkemään mittaristosta mikä on akun jännite. Onkos tämmönen tuttua kenellekkään ? Olis kiva vilkasta joskus kun tuota lämppäriä käyttää.
Tässä yhteydessä kysäisin että näin jossain että jonkun systeemin kautta pääsisi näkemään mittaristosta mikä on akun jännite. Onkos tämmönen tuttua kenellekkään ? Olis kiva vilkasta joskus kun tuota lämppäriä käyttää.
Pientä epätarkuutta kysymyksessäni: auto on siis S211.DBFI kirjoitti:Mutta mistä löydät sedanista lisävirran + navan? On siellä paikkoja mihin kytkeä mutta en aiemmin ole varsinaista jump start liitintä nähnyt 211:ssä.
Eli siellä raitisilmasuodatinkotelon vieressä oleva lisävirta + napa lienee se paikka mihin voi laturin kytkeä?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Tätä liitäntäpistettä ollaan ennenkin kaipailtu W211 mallien osaltaDBFI kirjoitti: Mutta eihän akuilla ole yhteistä + pistettä kun välissä on se rele? Mutta kuten sanot, kyllä siellä konehuoneen puolella on monta vaihtoehtoa laturin kytkemiseksi.
joissa ei ole sitä varten tehtyä liitäntää kuin esim. farkuissa.
Mutta, - ei koskaan - ei kukaan - ole kertonut - vaihtoehtoista liitintä.
Kerro sinä - yksikään - paikka mihin kohtuudella saisi akkulaturin liitettyä.
Kiiitooos!
Ei ole, 150 ampeerin sulake välissä pre-fuseboxissa. Taitaa olla pyrofuse'kin välissä takakontissa.fokura kirjoitti:Kyllä vain, onkohan siitä suora yhteys pääakulle?hannun1 kirjoitti: Hehkurele voisi myös olla hyvä vaihtoehto, jos dieselistä kyse.

Eli sen verran vahvoja piuhoja nuo että kannattaa laittaa sopiva sulake väliin jos vain laturia varten kytkee johdot, ei sitten pääse johdot sulamaan jos tulee vika ja virta kulkeekin akusta jonnekin muualle.
Sulakerasiaan voi myös syöttää tai sitten lisälämmittimen johtoon mutta mikään noista ei ole valmiina ulottuvilla laturin klipsiä varten.
Edellisen jälkeen autoni sippasi ihan täydellisesti. Ja sen jälkeen lopputulos oli, että autoni päätyi verstaalle.eerola kirjoitti:...Tänään päivällä kokeillessani autoa käyntiin huomasin, että mittaristoon ei syty enää varoitusvaloja ennen käynnistystä. Siis hehkutuksen merkkivaloa ja niitä kaikkia muita valoja, jotka siinä aikaisemmin ovat palaneet ja sitten sammuneet kun moottori käynnistyy...
Vähän ajan kuluttua verstaalta ilmoitettiin, että autooni vaihdettu uusi iso akku oli sökö. Kun tuo iso akku, jossa oli takuuaikaa jäljellä edelleen yli 2/3 laitettiin takaisin peräkonttiin, auto tuli hetikohta taas hyvälle tuulelle ilman mitään oireita. Ei tullut mieleenikään, että juuri peräkonttiin laitettu akku olisi ollut viallinen, mutta niin se nyt vain taisi olla.
Ikävä sanoa, mutta jos olisin saanut heti kättelyssä sen pyytämäni uuden pikkuakun konepellin alle, tältä tuskalta oltaisiin nähdäkseni säästytty. Nyt kun autossa on KL:n minulle myymä ja itse vaihtamani pikkuakku sekä muutaman kuukauden ikäinen iso akku, homma on OK.
Toivotaan, että tämä episodi tuli nyt vihdoin pisteeseen, jossa voi huokaista ja sanoa, että loppu hyvin kaikki hyvin. Ja että ei tarvitse enää katsella sitä fiskeriä. Ja että pääsen sanomaan jäsen jytäkkä:n olevan selkeä tämän aiheen Asiantuntija (poislukien se virheellinen näkemys, että purjehdus muka olisi turhaa

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Toivottavasti pääsit ongemasta eroon.Saattaa vielä vika ilmoitella olostaan ääriolosuhteissa jos ilmat pysyy kylminä ja ajomatkat lyhyinä.
Aikaisemmassa postauksessa kirjoitin "Mutta kun sen pikkuakun vaihdat niin ctekiä et enää tarvitse."
Tuota voisin vetää takaisin sen verran jos ongelmaa vielä ilmenee ääriolosuhteissa niin kannattaa tykittää sitä pikkuakkua tolla ctekillä.
Jep, no on se purjehdus ihan ok!
Aikaisemmassa postauksessa kirjoitin "Mutta kun sen pikkuakun vaihdat niin ctekiä et enää tarvitse."
Tuota voisin vetää takaisin sen verran jos ongelmaa vielä ilmenee ääriolosuhteissa niin kannattaa tykittää sitä pikkuakkua tolla ctekillä.
Jep, no on se purjehdus ihan ok!
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Nyt kun olen tuota autoa tuossa käytellyt, niin vaikuttaisi hyvin paljon siltä, että alkuperäinen Webaston laiskuuden aiheuttaja oli (oppikirjatietojen kanssa ristiriitaisesti) aux-akku.
Eli:
- Autoni peräkontissa on nyt sama pääakku, joka siellä on viimeiset kuukaudet ollut.
- Autoni konepellin alla on nyt uusi Mersun tähdellä varustettu pikkuakku.
Nyt jännitteet eivät käy enää samalla tavalla polvillaan kuin ennen pikkuakun vaihtamista ja Webastokin on alkanut toimia ohjekirjan kuvaamalla tavalla.
Luulisin, että tällä testailulla voin nyt siirtää epäilevän luonteeni syrjään ja päättää huokaista ja sanoa, että loppu hyvin kaikki hyvin.
Vielä kuitenkin viimeinen vilkaisu: Kurkistus.
Eli:
- Autoni peräkontissa on nyt sama pääakku, joka siellä on viimeiset kuukaudet ollut.
- Autoni konepellin alla on nyt uusi Mersun tähdellä varustettu pikkuakku.
Nyt jännitteet eivät käy enää samalla tavalla polvillaan kuin ennen pikkuakun vaihtamista ja Webastokin on alkanut toimia ohjekirjan kuvaamalla tavalla.
Luulisin, että tällä testailulla voin nyt siirtää epäilevän luonteeni syrjään ja päättää huokaista ja sanoa, että loppu hyvin kaikki hyvin.
Vielä kuitenkin viimeinen vilkaisu: Kurkistus.

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
lainaan tätä topiccia kun Sprintterissä on nyt tullut ongelma... autossa on kaksi webastoa joista toinen moottorille ja toinen sisätiloille. Sisätilan webasto herjaa jotain vikakoodia "F 13". Toimii hyvin kylmällä mutta kun on ollut käytössä vähän aikaa niin toiminta loppuu ja näyttöön ilmestyy tuo koodi. Niin ja mallihan on 316 CDI ja vuosimalli 2006. Moottorin webasto ei oikkuile.
Tietäisikö joku mikä on mennyt vialle?
Tietäisikö joku mikä on mennyt vialle?
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen