Ostoaikessa C 32 AMG
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Kulutus
Yhdistetty kulutus on ollut "normaaliajossa" ainakin tuolla omalla SLK 32 AMG:llä n. 11 litraa / 100km eli polttoainevalo syttyy kun on trippimittarissa n. 500 km ja bensaa (95E) menee n. 55 litraa tankkiin tällöin.
Pelkässä maantieajossa ajaessa pitkää matkaa (mutta ohitellessa tarvittaessa kaikkia tehoja hyödyntäen eli ei mitenkään säästellen) menee n. 9 litraa / 100km.
Pelkässä pätkäajossa kaupungissa toki menee sitten jo selvästi enemmän, ehkä n. 15 litraa/km.
Ihan asialliselle ja siistille pelillehän tuo kohteena oleva auto näytti, toki hankala aivan 100% varmasti vain kuvien perusteella on sanoa.
Pelkässä maantieajossa ajaessa pitkää matkaa (mutta ohitellessa tarvittaessa kaikkia tehoja hyödyntäen eli ei mitenkään säästellen) menee n. 9 litraa / 100km.
Pelkässä pätkäajossa kaupungissa toki menee sitten jo selvästi enemmän, ehkä n. 15 litraa/km.
Ihan asialliselle ja siistille pelillehän tuo kohteena oleva auto näytti, toki hankala aivan 100% varmasti vain kuvien perusteella on sanoa.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Tuo RMI-508 oli nettiautossa vähän aikaa sitten myynnissä yksityisellä Kemissä, joten menny ilmeisesti liikkeeseen vaihdossa. Tossa vielä linkki siihen yksityisen ilmoitukseen http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/3345499 . Soita tolle edelliselle omistajalle. Edellisen omistajan tiedot kyllä saa akelta? ja numeron numeropalvelusta.
Kävin lauantaina koeajamassa yhtä farkkua pääkaupunkiseudulla ja olen aika myyty.
Kyllä meidän perheeseen sopis ihan hyvin sellainen mutta mielummin porrasperä.
Joten nyt vaan etsimään C32 AMG porrasperää joko suomesta tai ulkomailta.
Suomesta ja liikkeestä ostettuna olis vähän takuuta ja vois antaa oman auton vaihtoon samalla =)
Kyllä meidän perheeseen sopis ihan hyvin sellainen mutta mielummin porrasperä.
Joten nyt vaan etsimään C32 AMG porrasperää joko suomesta tai ulkomailta.
Suomesta ja liikkeestä ostettuna olis vähän takuuta ja vois antaa oman auton vaihtoon samalla =)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Kyllähän tuo lähtee kuin "tykin suusta" jos on tottunut jollain perusautolla ajamaan jolla kiihtyvyys 0-100km/h on n. 10s... Etenkin oikaistessa oikea jalka kickdownia käyttäen jossain n. 75 km/h nopeudessa lähtiessä ohittamaan ja tuon Speedshift-vaihteiston vaihtaessa nopeasti ja terävästi kakkosta tupaan ja auton alkaessa kerätä siitä sitä nopeutta saattaa nopeusmittarissa olla muutaman sekunnin päästä omalle kaistalle palatessa yllättäviä lukemia jo
Kaksi asiaa suorituskykyvyn "oikeana" pitämiseen liittyen:
1) Ahtimen vesipumppu. Tämä tuppaa kulumaan loppuun ennenaikaisesti. Jos lämpimällä kelillä tuntuu ahdin tipahtelevan kovemmassa kuormituksessa välillä pois ja auton menohalut hyytyvän 130hv normisedanin tasolle niin ahtimen vesipumppu on vaihtokunnossa (tuloilman lämpötila liian korkea ja ahdin tiputetaan automaattisesti pois pelistä ja kone käy osateholla). Jos ahdin tuntuu tipahtelevan kovin herkkään pois pelistä niin kannattaa tarkastaa tuon ahtimen vesipumpun sulake. Allekirjoittaneella viime talven jälkeen kun alkoi keväällä olla kuivempaa ja pitävämpää asvalttia niin ihmettelin kun tehot häviää heti vähänkin polkiessa, tuo ahtimen vesipumpun sulake oli palanut jostain syystä viime talven aikana ja ahdin tipahti todella herkästi pois päältä vähänkin autoa polkiessa. Liekö viime talven huippupakkasilla ollut osuutta sulakkeen palamiseen, joka tapauksessa edellisenä kesänä vaihdettu uusi pumppu ja kun laittoi uuden sulakkeen palaneen tilalle niin ei ole ollut mitään ongelmia. Huonolla vesipumpulla ei oirekuva ollut läheskään yhtä dramaattinen kuin kun tuo sulake oli palanut. Kulunutkin pumppu kierrättää ilmeisesti nestettä jonkin verran koska ahtimen pois tipahtelu entisellä pumpulla (mutta ehjällä sulakkeella) ilmeni vain kovalla helteellä kovemmin ajaessa kun taas uudella pumpulla palaneella sulakkeella melko tavallisessakin ajossa +10 asteen lämpötilassa saattoi ohittaessa tehot hävitä.
2) Näissä on ollut ongelmia jonkin ilmapumppureleen (secondary air injection pump relay) kanssa jonka suhteen on tehty tehtaan auktiona korjaus. Jos on huollettu "merkkiliikkeessä" huoltokirjan mukaan niin pitäisi olla korjattu tehtaan piikkiin huoltojen yhteydessä tämä. Jos tuo on viallinen niin saattaa syödä tehoja suuremmilla kierroksilla vedättäessä. Jos tuo tehtaan auktio on tehty, siitä pitäisi löytyä "Vehon" kautta tieto koneelta.

Kaksi asiaa suorituskykyvyn "oikeana" pitämiseen liittyen:
1) Ahtimen vesipumppu. Tämä tuppaa kulumaan loppuun ennenaikaisesti. Jos lämpimällä kelillä tuntuu ahdin tipahtelevan kovemmassa kuormituksessa välillä pois ja auton menohalut hyytyvän 130hv normisedanin tasolle niin ahtimen vesipumppu on vaihtokunnossa (tuloilman lämpötila liian korkea ja ahdin tiputetaan automaattisesti pois pelistä ja kone käy osateholla). Jos ahdin tuntuu tipahtelevan kovin herkkään pois pelistä niin kannattaa tarkastaa tuon ahtimen vesipumpun sulake. Allekirjoittaneella viime talven jälkeen kun alkoi keväällä olla kuivempaa ja pitävämpää asvalttia niin ihmettelin kun tehot häviää heti vähänkin polkiessa, tuo ahtimen vesipumpun sulake oli palanut jostain syystä viime talven aikana ja ahdin tipahti todella herkästi pois päältä vähänkin autoa polkiessa. Liekö viime talven huippupakkasilla ollut osuutta sulakkeen palamiseen, joka tapauksessa edellisenä kesänä vaihdettu uusi pumppu ja kun laittoi uuden sulakkeen palaneen tilalle niin ei ole ollut mitään ongelmia. Huonolla vesipumpulla ei oirekuva ollut läheskään yhtä dramaattinen kuin kun tuo sulake oli palanut. Kulunutkin pumppu kierrättää ilmeisesti nestettä jonkin verran koska ahtimen pois tipahtelu entisellä pumpulla (mutta ehjällä sulakkeella) ilmeni vain kovalla helteellä kovemmin ajaessa kun taas uudella pumpulla palaneella sulakkeella melko tavallisessakin ajossa +10 asteen lämpötilassa saattoi ohittaessa tehot hävitä.
2) Näissä on ollut ongelmia jonkin ilmapumppureleen (secondary air injection pump relay) kanssa jonka suhteen on tehty tehtaan auktiona korjaus. Jos on huollettu "merkkiliikkeessä" huoltokirjan mukaan niin pitäisi olla korjattu tehtaan piikkiin huoltojen yhteydessä tämä. Jos tuo on viallinen niin saattaa syödä tehoja suuremmilla kierroksilla vedättäessä. Jos tuo tehtaan auktio on tehty, siitä pitäisi löytyä "Vehon" kautta tieto koneelta.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Ostoaikessa C 32 AMG
Itse menin ja ostin C32:n toissapäivänä. Olipa kiva ajella aika loppuun ajetuilla kesäkumeilla Helsingistä Tampereelle kun Hämeenlinnan kohdalla tuli räntää ihan kunnolla ja motarikin alkoi olla urilla
Perillä sitten talvikumit alle ja onhan tuolla ollut kiva ajaa nää pari päivää vaikka talvi kerkesikin "yllättää". Oikeastaan syyhyää nyt kesän odotus että pääsee kokeileen oman auton suorituskykyä kuivalla. No toki kerkesin pari muutakin kyseisen mallin autoa koeajaa tässä kuukaus takaperin kuivalla kelillä ja täytyy sanoa että koeajot minut ylipäätään sai tän mallin lopulta valitsemaan.
Sen verran täytyy kiittää tän topicin (ja parin muunkin topicin) alla keskustelleita tyyppejä sillä kyllä entisten omistajien kommentit vaikutti aika paljon koeajovalintaan myös.

Sen verran täytyy kiittää tän topicin (ja parin muunkin topicin) alla keskustelleita tyyppejä sillä kyllä entisten omistajien kommentit vaikutti aika paljon koeajovalintaan myös.
C32 AMG