tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

tuikku kirjoitti:.

Kun taas noissa vastaavalla voimansiirrolla varustetuissa 270,ssä näyttäisi pyörittävän iloisesti.
...Voisi ollakkin tutkimisen paikkaa...
220 ja 270 on sama laatikko ja ehkä heikoimpana lenkkinä pienempi turbiini kuin 320cdi:ssä, eikä voi vaihtaa suoraan 320 laatikkoa 270 tilalle kun näissä on eri välitykset.
Momentin muunnin ei kuulemma ikinä mene sataprosenttisesti lukkoon sähköohjatuissa mersun laatikoissa, näin tuo Siekkinen kertoili vajaa vuos sitten kun ihmetelin laatikon luistoa.

"Kaasupoljin" kartoilla on mielestäni paljon vaikutusta turbiinin lukittumiseen, sillä kertaa kun omani luisteli penkissä niin luulen vian ollen noissa kartoissa, koska samaa ilmiötä en ole saanut enää tulemaan.

Oikeastaan sen huomaa siitäkin kun teet ohjelman missä muutat pelkästään ruiskutusaikoja pitemmäksi niin laatikko puree tosi herkästi, koska ohjelman sisäiset suojaukset laatikolle kierretään ja kaikki muukin (ohjelma ei laske mitään oikein).
Tuntuu et ei voi lähteä liikenne valoista ilman sutimista, kun taas teet periaatteessa oikein tehdyn tehon lisäyksen niin ei turbiini niin herkästi lyö kiinni..

Näitä ei kannata ottaa vakavasti, nää enemmän musta tuntuu perusteella kirjoitettu..
Viimeksi muokannut joskami, Ma 11.10.2010 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=292

Mitä mieltä raati olisi ko. laitteesta? Monessa cdi:ssä kun tuo ahtolämpö on ongelma. Mitähän tuo vesiruisku tekee hiukkassuodattimelle?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

veskola kirjoitti:...jaa että senkinkö näkee ihan staarista tuosta vain, mä en nyt ala ollenkaan, pitäsköhän heittää ZF:n loota suosiolla romukoppaan. :roll: (Siitä kun ei saa edes vikakoodia ulos muutoin kuin savumerkkeinä :evil: )
Pyörintä nopeus ja siinä oleva ero(luiston määrä) turbinlukon tila näkyy *:rila sillä saa myös testattua solenoidin(solenoidia ohjataan kanttiallola,
sitä jos päsisi sorkimaan niin että ei vikatilaa tule kieros luvun valvonasta)

lisäksi ne jouset, karat vaikutta toimintaan(huono jousi/kara niin ei pysty ennän pitämään säätely aluella) johonkin ei sähkö malleihin sai parempia noita,
(jousia muutamalla saata käydä että, vaikutus on 0 valvonta koitta säätä
takisin ohje arvoon ja jos se ei onistu niin vikatila,
toisaalta"eivikatilaa" taanoin tuli vastaan turbin remontin yhteydessä, että turbiin piti liikaa"ikään kuin hiukan liian tiukka"
mieleen tuli bensa koneesen tehoalueesen sopivan
turbiinin haku)

samanlaisia ajatuksia tuli jonkun testauksen yhteydessä,
mistä joskami kirjoitti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Mää kattelin carsoftilla s210 270 cdi,n laatikon ja moottorin kierroksia, eikä edes tasaisessa moottoritieajossa missä turbiini tuntuu olevan lukossa laatikon kierrokset olleet moottorin kierrosten tasolla. Moottorissa kun oli kierrokset esim 2200rpm, laatikossa oli jotain 50-100rpm vähemmän.

Onko kukaan kokeillut laittaa ulkoista "vesiruiskua" suihkuttamaan cooleriin, kuten evomitsuissa on? Niissä toimii kuulemma tosi hyvin, eikä ahtolämpöja saa nousemaan millään yli ~40 asteen tason.
S210 220 CDI A -02
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5493
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

joskami kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.

Kun taas noissa vastaavalla voimansiirrolla varustetuissa 270,ssä näyttäisi pyörittävän iloisesti.
...Voisi ollakkin tutkimisen paikkaa...
220 ja 270 on sama laatikko ja ehkä heikoimpana lenkkinä pienempi turbiini kuin 320cdi:ssä, eikä voi vaihtaa suoraan 320 laatikkoa 270 tilalle kun näissä on eri välitykset.
Momentin muunnin ei kuulemma ikinä mene sataprosenttisesti lukkoon sähköohjatuissa mersun laatikoissa, näin tuo Siekkinen kertoili vajaa vuos sitten kun ihmetelin laatikon luistoa.

"Kaasupoljin" kartoilla on mielestäni paljon vaikutusta turbiinin lukittumiseen, sillä kertaa kun omani luisteli penkissä niin luulen vian ollen noissa kartoissa, koska samaa ilmiötä en ole saanut enää tulemaan.

Oikeastaan sen huomaa siitäkin kun teet ohjelman missä muutat pelkästään ruiskutusaikoja pitemmäksi niin laatikko puree tosi herkästi, koska ohjelman sisäiset suojaukset laatikolle kierretään ja kaikki muukin (ohjelma ei laske mitään oikein).
Tuntuu et ei voi lähteä liikenne valoista ilman sutimista, kun taas teet periaatteessa oikein tehdyn tehon lisäyksen niin ei turbiini niin herkästi lyö kiinni..

Näitä ei kannata ottaa vakavasti, nää enemmän musta tuntuu perusteella kirjoitettu..
Eikö 270:ssä kuitenkin ole laatikolle ilmoitettu väännönkesto 580nm??? :?
-jorkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 12.02.2006 17:39
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Mites tämmösen sähkölaatikollisen penkitys onnistuu? Eikös se ala pykältään pienempää kun lyö kaasu pohojaan :roll: Onko siihen joku keino että voi penkittää siten että pysyy esim. nelonen koko ajan päälläi?
S212 & W639
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Eikait se pykälää pienemmälle lyö ellet paina kaasupoljinta nopeasti pohjaan?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Millä kierrosluvulla turpiinilukon pitäisi kytkeytyä... Vai onko joku muun asia mikä vaikuttaa turpiinin lukkiutumiseen?
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

JP74 kirjoitti:http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=292

Mitä mieltä raati olisi ko. laitteesta? Monessa cdi:ssä kun tuo ahtolämpö on ongelma. Mitähän tuo vesiruisku tekee hiukkassuodattimelle?
Suosittelen lampimasti vesiruiskua nakuun, omaani laitoin kesalla (tosin ei CDI vaan OM617A superi) ja en oo katunu sen verran paljon se autto lampo ongelmiin.
Setteja on monenlaisia toi on tommonen vahan kehittyneempi, mut tuohon kayttoon kelpaa myos ei digitaaliset painekytkimilla varustetut.
Eri sekotus suhteilla on iso vaikutus lopputulokseen ja kannattaa kokeilla eri suhteita. Ite alotin vesi/metskulla, mut nyt on kaytossa vesi/etanooli :lol:
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Lep1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: La 06.01.2007 23:29

Viesti Kirjoittaja Lep1 »

Täällä kun nyt vaihteistosta kovin puhutaan niin:
Saako tuon ns"kickdown" toiminnon pois jotenkin?
Kun ärsyttää esim 100km/h vauhdissa haluaa ohittaa ripeästi ja pistää
kaasun pohjaan, niin loota heittää paljon pienempää pesään... Kierrokset
yli 4000 ja auto ei kulje mihinkään ennen kun on saanut arvottua isomman pykälän.

Kaasupolkimessa tuntuu pieni pykälä ennen kun menee pohjaan. Onko
polkimessa jokin anturi? ja jos sen ottaa pois niin vaikuttaako se moottorin
ojaukseen niin, että kaasu ei olekkaan pohjassa ja käytössä ei olekkaan kuin 90% syöttö tai jotain.. ?

auto w211 200cdi
F-350
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Lep1 kirjoitti:Täällä kun nyt vaihteistosta kovin puhutaan niin:
Saako tuon ns"kickdown" toiminnon pois jotenkin?
Ottaa johdon irti sieltä kickdown nappulasta joka on kaasupolkimen alla.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Lep1 kirjoitti:Täällä kun nyt vaihteistosta kovin puhutaan niin:
Saako tuon ns"kickdown" toiminnon pois jotenkin?
Kun ärsyttää esim 100km/h vauhdissa haluaa ohittaa ripeästi ja pistää
kaasun pohjaan, niin loota heittää paljon pienempää pesään... Kierrokset
yli 4000 ja auto ei kulje mihinkään ennen kun on saanut arvottua isomman pykälän.

Kaasupolkimessa tuntuu pieni pykälä ennen kun menee pohjaan. Onko
polkimessa jokin anturi? ja jos sen ottaa pois niin vaikuttaako se moottorin
ojaukseen niin, että kaasu ei olekkaan pohjassa ja käytössä ei olekkaan kuin 90% syöttö tai jotain.. ?

auto w211 200cdi
Tämä on helppo juttu. :lol:

Poljin pyytää sataa prosenttia jo ennen sitä "pykälää".
Pykälän kun ylittää, niin laatikko yrittää aina ensin tehdä "kikdaunin".

Kulkuvaivoihin noin muuten on mahdollista saada sitten päivitys, joka varmasti miellyttää.
Ja ohi pääsee, kaikista joista tarvii päästä.
Ja laatikko alkaa toimimaan tosi hienosti, ottaa huomioon sen lisääntyneen väännön.

...Sitten tietty, jos laatikossa on vikaa, tulee sekin esille, niinkuin mulla nyt tässä.

Olisin nyt kuitenkin useimpien kanssa vähän eri mieltä turbiinin lukittumisesta.
Mutta se pitää staarilla nyt sitten arkistaa lähiaikoina, kunhan ehdin.
Akin kanssakin on jo pikku "huollosta" puhuttukkin.
EIhän mersuja tarviikkaan korjata, vähän huoltaa vaan... :roll:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Lep1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: La 06.01.2007 23:29

Viesti Kirjoittaja Lep1 »

Juu ok kiitos!

Eli ei ole edes hyötyä runtata poljinta yli sen pykälän?
Pitää kattella polkimen alle jos näkyis johtoa.

Niin on mulla moottorin ohjelma vaihdettu. LMS:n asentajan kaveri sen väsäs, mut en
tiiä tehoista muuta kun et karalan ohjelmaa vastaavat numerot pitäis olla...
Tietty nyt 25tkm jälkeen tuntuu et olis kiva olla enemmänkin...
Vaihteistoon ei oo tehty muutoksia. Paitsi öljyt+suodatin vaihdettu.
F-350
Tomppa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:26

Viesti Kirjoittaja Tomppa11 »

CDI203 kirjoitti:
wallu82 kirjoitti:Itse olen myös miettinyt tuota laatikon luistoa. Ja tuntuu ,että kylmänä ( n.60astetta) vetäisi paremmin 2000-3000kierroksen kohdilla. Varsinainen veto alkaa juurikin vasta hieman jälkeen 3500 kierroksen, kun lukko kytkeytyy. Luistonesto tuubista kun kyselin, niin sanoivat ettei kannata laittaa vielä kun ongelmia ei ole esiintynyt... :roll:

Kuinka paljon laatikon pitää luistaa, että menee vikatilaan...?

muuten hienostihan auto toimii noilla syötöillä/ahdoilla.

Aika vähäsiksi noi väännöt jäi, pitää nyt itsekkin käydä kokeilemassa mitä hieman kevyemmällä setupilla ja melkein tuplasti enemmän ajetulla tulee...

:lol:
Kovin paljoa(oikeeta luistoa) ei pyörintä nopeus eroa(tarrka lukemakakin oli jossain) laatikon nopeus anturien vällile sallita ennen vikatilaa
Tästä tuli mieleen, että eihän laatikon nopeusanturit huomioi mitenkään turbiinin luistoa. Mersun laatikosta ei kokemusta, mutta yleensä ne mittaa sisäänmenoakselin ja ulosmenoakselin nopeutta. Mitä hyötyä on tuosta 3bar:n MAP:sta? Monen barin se vakio on?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tomppa11 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
wallu82 kirjoitti:Itse olen myös miettinyt tuota laatikon luistoa. Ja tuntuu ,että kylmänä ( n.60astetta) vetäisi paremmin 2000-3000kierroksen kohdilla. Varsinainen veto alkaa juurikin vasta hieman jälkeen 3500 kierroksen, kun lukko kytkeytyy. Luistonesto tuubista kun kyselin, niin sanoivat ettei kannata laittaa vielä kun ongelmia ei ole esiintynyt... :roll:

Kuinka paljon laatikon pitää luistaa, että menee vikatilaan...?

muuten hienostihan auto toimii noilla syötöillä/ahdoilla.

Aika vähäsiksi noi väännöt jäi, pitää nyt itsekkin käydä kokeilemassa mitä hieman kevyemmällä setupilla ja melkein tuplasti enemmän ajetulla tulee...

:lol:
Kovin paljoa(oikeeta luistoa) ei pyörintä nopeus eroa(tarrka lukemakakin oli jossain) laatikon nopeus anturien vällile sallita ennen vikatilaa
Tästä tuli mieleen, että eihän laatikon nopeusanturit huomioi mitenkään turbiinin luistoa. Mersun laatikosta ei kokemusta, mutta yleensä ne mittaa sisäänmenoakselin ja ulosmenoakselin nopeutta. Mitä hyötyä on tuosta 3bar:n MAP:sta? Monen barin se vakio on?
sitähän näissäkin mittaa, lisäksi on tiedossa mitä niiten pitäisi olla milläkin vaihteela/mootorin kierros luvulla

3bar mapista ainakin se hyöty että voi laitta ennemän painetta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
-jorkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 12.02.2006 17:39
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Eikös se oo vakio map 2.5bar.
S212 & W639
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Staarillahan voisi kokeilla ottaa pois toiminnasta kokonaan tuon muuntimenlukituksen. Se pysyy pois päältä niin kauon kuin ei käytä virtoja poijes. Näkisi vähän mitä vaikuttaa. Oliko vaihteistossa dynomode käytössä?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Neuvokaa, miten sen dynomoden saa päälle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

-jorkki- kirjoitti:Eikös se oo vakio map 2.5bar.
Joo, on se.
Mutta sille pystyy laittamaan 1,6bar ahtoja.
Sen se järjestelmä vielä "hallitsee" ilman katkoksia kiihdytyksissä.

Muille ahtimille, kun tälle gt2359,lle ei ole mitään hyötyä mappia vaihtaa.
Tämä ainoastaan oikeasti pystyy yli tuon 1,6bar ahtojen.
Hyötynä on se, että kun saadaan lisää ahtoja, saadaan myös lisää savutonta syöttöä.
Eli helpommin se laatikko luistamaan . . . ei kannata henkseleitä paukutella. :lol:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Kyse taisi olla Paawon dynomodesta, ei pikkuveljen.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Suomenkielisessä versiossa menet: Ohjainlaitteet-voimansiirto-vaihteisto-"malliversio"-diagnoosirutiinit-nousuntunnistuksen poiskytkentä rullausta varten. Palautuu normitilaan taas kun käytät virtoja poijes.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

dynomode

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuikku kirjoitti:.
Neuvokaa, miten sen dynomoden saa päälle.
Ohje *rila
Helpompi reitti(kaikki 5v) pikatesti(hellpo palata muihin toimintoihin) EGS, diagnoosirutiinit, nousun tunnistuksen poiskytkentä rullausta varten, kyllä, nousun tunnistus kytkettiin pois päältä, kun sytytyvirta kytketään pois (OFF), normaali toiminto on jälleen käyttetävissä, F2 sitten F1(tai esc paluu edeliseen valikkon)

turbin lukkoja ainakin 2eri mallia 1ylös päin kytkeytyviä ja vasta 3ylös kytkeytyviä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Tuikun paavoa kokeiltu.
Hyvin liikkuu, kovin on ponteva kyllä.
Seurataan miten projekti etenee 8)
wiltsu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 27.08.2010 23:43

Viesti Kirjoittaja wiltsu »

joko autoa on penkitetty?
Avatar
Lapasotka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 04.10.2005 22:14

EGR

Viesti Kirjoittaja Lapasotka »

Voikos tuon egr:n ottaa kokonaan pois käytöstä....Mulla tuo 320 cdi on jossain v.... vikatilassa ja testeris näytti et egr vikaa,,,,Voisko siis vallan poistaa moisen.....Auton pitäs olla lastutettu ja kulkee kaikki 150 km/h täl hetkel....Hermo menee
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: EGR

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lapasotka kirjoitti:Voikos tuon egr:n ottaa kokonaan pois käytöstä....Mulla tuo 320 cdi on jossain v.... vikatilassa ja testeris näytti et egr vikaa,,,,Voisko siis vallan poistaa moisen.....Auton pitäs olla lastutettu ja kulkee kaikki 150 km/h täl hetkel....Hermo menee
Lastutettu niin silti jätetyy EGR toimintaan?
muuten sen systeemin voi poistaa helposti(ohjelmasta) jättää vaan sen sähkömutikan sinne
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Nytpä on testattu tämäkin Paawo, ei huono 8)
Joku mersupurkaamo??
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, Akin pajalla tuli vanhusta käytettyä laatikon huollossa.

No, jotain edistystä kuitenkin taisi tapahtua, kun moottorin näyttää nyt saavan sammumaankin täyskaasukiihdytyksessä, jos pito riittää.
Eli kyllä laatikon luistoa täytyy olla vähemmän, vastusta moottorille enemmän, jolloin ahdot pysyy paremmin ylhäällä ja max syötöt tulee varmemmin koko ajan.
Se onkin ollut vähän pettymys tässä, että toisten autoihin saan helposti niin paljon syöttöjä, että polttoainepumpun tuotto ei riitä, mutten omaani, nyt sekin vaiva on korjaantunut. :lol:
Seraava juttu onkin polttoainelinja tilkitseminen.
Ei toinna isompia suuttimia ennen haaveilla.

...Saattaa se kuitenkin olla laatikon vaihtokin edessä.
Jostain syystä tämä ei nyt vakuuta, vaikka kaikin puolin tuntuu hyvin pelaavan.
Pitää rullilla käyttää, niin näkee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin