napa kirjoitti:taitaa olla muuten normaali hx55, mutta siinä on pro 52 kompura+ siipi noin äkkipäätä päätellen mitoista... mikä taas ei tee siitä välttämättä yhtään parempaa, kuin mitä 52 pro on... melkein 300 € halvempikin tuo "55 pro", mitä 52 pro...
pro52 = for bensa = pakopuoli ahdas tiiseliin
pro55 = for diesel isompi pakopesä ja siipi
minä olen aina kuvitellut, että holset tekee vain dieseleihin ahtimia
no, ei tästä sen enempää, varmaan on tullut kentältä dataa, että muuten hyvä se 52 pro, mutta pako ahistaa liikaa suurilla tehoilla, että kokeilkaa jotain muutakin variaatiota... ainahan hyvää voidaan parantaa...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
napa kirjoitti:minä olen aina kuvitellut, että holset tekee vain dieseleihin ahtimia
En minäkään ole kuullut muista kun dieselahtimista..
me ollaan kai tiputtu kehityksen kelkasta
Taitaa olla #29 suurin pakopesä jota noihin 55sarjan ahtimiin saa vakiona, eihän niihin toki mikään estä tekemästä vaikka #40 lukuista pakopesää..
tosin sitä kannattaa kysyä jo asiansa osaavalta sorvarilta..
Solmurauta kirjoitti:
Pitäisiköhän sinun kysyä jostain ihan turbokauppiaalta noista ahtimista niin saisit viimeisintä tietoa, nuo nettikauppiaat kun eivät välttämättä omaa parasta mahdollista tietämystä ahtimista.
Vissii puhelinluettelon keltasilta sivuilta löytää noi oikeet turbo firmat?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Vai jotta mega... Sittenhän siellä on otettu meikäläisen jorinat todesta...
Hyvä niin, sillä muuten tuo setti olis jäänyt vajavaiseksi palikoihin nähden. Toivottavasti perstasku kestää tulevan, sillä tuosta paketista saatavilla tehoilla alkaa paikat olemaan kovilla. Ne on niitä värinöitä ja solmupisteitä.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Keskusteluhan alkaa mennä jo sellaiseksi mitä on odotettu...
Vielä rumilus mukaan jutusteluun niin se on 100
Kyllä ainakin minun mielestä tämä e30 on kaikkineen sellainen laite että hattua sopii nostaa!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
olikohan se niiin jotta tiedonkeruu ja sitten kai vettä varten...emt
Kaikki nuo ovat plussaa, mutta tärkeintä on annostella ruoka oikein kahden ahtimen kanssa pelatessa. Yksinkertaista ja tarkkaa ilman turhaa savutusta. Heräävyys ja siirtymävaihe ahdista toiseen tulee olemaan eri planeetalta kuin edellisessä setissä.
Toi tiedonkeruu on kyllä pakollinen tän teholuokan laitteissa. Ei siinä paljoa mittareita kerkiä sihtaamaan, kun yrittää pitää pedaalin pohjassa ja ritsan ojakeppien välissä. Apukuskiakaan ei enää mielellään ota kyytiin säätöajoja varten mittareita kyttäämään, kun riskit jo kuitenkin jonkinlaisia.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
eli jos haluaa vain seoksen nähdä niin taytyykö siihen laittaa joku erikoinen lambda anturi vai toimiiko tommosen tärpätti koneen setit nakusaki??ois mielenkiintonen laittaa tohon jää autoon seosmittari nii ei turhaa tarvis tupehuttaa ja kuumentaa konetta ylimääräsellä löpöllä.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
tdt leka kirjoitti:eli jos haluaa vain seoksen nähdä niin taytyykö siihen laittaa joku erikoinen lambda anturi vai toimiiko tommosen tärpätti koneen setit nakusaki??ois mielenkiintonen laittaa tohon jää autoon seosmittari nii ei turhaa tarvis tupehuttaa ja kuumentaa konetta ylimääräsellä löpöllä.
Mulla o Plx:n tekele omas
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
kapeakaistaisilla, eli autojen alkuperäisillä lambda antureilla ei tee hevon vitt... näissä virityksissä, ne on suunniteltu näyttämään vain sitä bensakoneen stokiometristä seosta ja sen ulkopuolella ne on ihan pihalla...
laajakaista lambdaa saa n. 200 €:lla ja valmistajia on useita, yleisimmät löytyy innovaten ja plx:n tuotemerkkkien alta... nuo ainakin on todettu käytössä täyttävän kriteerit (samaa bosch:n anturia ne molemmat taitaa käyttää, se "ohjain" vain on molemmilla omansa)
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."