http://teamlmd.1g.fi/kuvat/e30+330Cd/

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

napa kirjoitti:taitaa olla muuten normaali hx55, mutta siinä on pro 52 kompura+ siipi :roll: noin äkkipäätä päätellen mitoista... mikä taas ei tee siitä välttämättä yhtään parempaa, kuin mitä 52 pro on... melkein 300 € halvempikin tuo "55 pro", mitä 52 pro...
pro52 = for bensa = pakopuoli ahdas tiiseliin
pro55 = for diesel isompi pakopesä ja siipi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

minä olen aina kuvitellut, että holset tekee vain dieseleihin ahtimia :D

no, ei tästä sen enempää, varmaan on tullut kentältä dataa, että muuten hyvä se 52 pro, mutta pako ahistaa liikaa suurilla tehoilla, että kokeilkaa jotain muutakin variaatiota... ainahan hyvää voidaan parantaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

napa kirjoitti:minä olen aina kuvitellut, että holset tekee vain dieseleihin ahtimia :D
En minäkään ole kuullut muista kun dieselahtimista..
Holset siellä lukee..
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Solmurauta kirjoitti:
napa kirjoitti:minä olen aina kuvitellut, että holset tekee vain dieseleihin ahtimia :D
En minäkään ole kuullut muista kun dieselahtimista..
me ollaan kai tiputtu kehityksen kelkasta :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

napa kirjoitti:
Solmurauta kirjoitti:
napa kirjoitti:minä olen aina kuvitellut, että holset tekee vain dieseleihin ahtimia :D
En minäkään ole kuullut muista kun dieselahtimista..
me ollaan kai tiputtu kehityksen kelkasta :D
Taitaa olla #29 suurin pakopesä jota noihin 55sarjan ahtimiin saa vakiona, eihän niihin toki mikään estä tekemästä vaikka #40 lukuista pakopesää..
tosin sitä kannattaa kysyä jo asiansa osaavalta sorvarilta..
Holset siellä lukee..
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Solmurauta kirjoitti: Pitäisiköhän sinun kysyä jostain ihan turbokauppiaalta noista ahtimista niin saisit viimeisintä tietoa, nuo nettikauppiaat kun eivät välttämättä omaa parasta mahdollista tietämystä ahtimista.
Vissii puhelinluettelon keltasilta sivuilta löytää noi oikeet turbo firmat?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Palindromeja pähkäilleenä ei voi sannoo ku: Sutiva BMW, MB avitus. :lol:

Hieno peli!
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Vai jotta mega... Sittenhän siellä on otettu meikäläisen jorinat todesta... :lol:

Hyvä niin, sillä muuten tuo setti olis jäänyt vajavaiseksi palikoihin nähden. Toivottavasti perstasku kestää tulevan, sillä tuosta paketista saatavilla tehoilla alkaa paikat olemaan kovilla. 8) Ne on niitä värinöitä ja solmupisteitä. :D
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

norsu kirjoitti: Toivottavasti perstasku kestää tulevan, sillä tuosta paketista saatavilla tehoilla alkaa paikat olemaan kovilla. 8)
Tosta oliki keskustelua ilmas tänää.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Keskusteluhan alkaa mennä jo sellaiseksi mitä on odotettu...
Vielä rumilus mukaan jutusteluun niin se on 100 :D
Kyllä ainakin minun mielestä tämä e30 on kaikkineen sellainen laite että hattua sopii nostaa! 8)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

mega?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tdt leka kirjoitti:mega?
olikohan se niiin jotta tiedonkeruu ja sitten kai vettä varten...emt
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

ahaa, onks tää ny sitä diiselien hitecciä?sais kai sillä kätevästi ohjattua kaikenlaista muunki aineen syöttöä
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

laineracing kirjoitti:
tdt leka kirjoitti:mega?
olikohan se niiin jotta tiedonkeruu ja sitten kai vettä varten...emt
Kaikki nuo ovat plussaa, mutta tärkeintä on annostella ruoka oikein kahden ahtimen kanssa pelatessa. Yksinkertaista ja tarkkaa ilman turhaa savutusta. Heräävyys ja siirtymävaihe ahdista toiseen tulee olemaan eri planeetalta kuin edellisessä setissä. :wink:

Toi tiedonkeruu on kyllä pakollinen tän teholuokan laitteissa. Ei siinä paljoa mittareita kerkiä sihtaamaan, kun yrittää pitää pedaalin pohjassa ja ritsan ojakeppien välissä. Apukuskiakaan ei enää mielellään ota kyytiin säätöajoja varten mittareita kyttäämään, kun riskit jo kuitenkin jonkinlaisia.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

miten ton tiedonkeruun saa diiselisä toteutettua?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

tdt leka kirjoitti:miten ton tiedonkeruun saa diiselisä toteutettua?
Kierroslukua varten trikkeripyörä (välttämätön polttoaineenohjaukselle), 10bar :D MAP-anturi lämpötilatiedolla (samoin välttämätön), TPS (samoin) ja siihen liuta muita haluttuja antureita (pakolämpö/-paine, öljynlämpö/-paine, lambda,...).

Ei kai se tiisseli tuon suhteen paljoa bensasta eroa.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

eli jos haluaa vain seoksen nähdä niin taytyykö siihen laittaa joku erikoinen lambda anturi vai toimiiko tommosen tärpätti koneen setit nakusaki??ois mielenkiintonen laittaa tohon jää autoon seosmittari nii ei turhaa tarvis tupehuttaa ja kuumentaa konetta ylimääräsellä löpöllä.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Viesti Kirjoittaja patroltd »

MAP lämpötila tiedolla? Siis onko tässä ahtoilman lämpö ja paineanturi samassa paketissa?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

tdt leka kirjoitti:eli jos haluaa vain seoksen nähdä niin taytyykö siihen laittaa joku erikoinen lambda anturi vai toimiiko tommosen tärpätti koneen setit nakusaki??ois mielenkiintonen laittaa tohon jää autoon seosmittari nii ei turhaa tarvis tupehuttaa ja kuumentaa konetta ylimääräsellä löpöllä.
Mulla o Plx:n tekele omas
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kapeakaistaisilla, eli autojen alkuperäisillä lambda antureilla ei tee hevon vitt... näissä virityksissä, ne on suunniteltu näyttämään vain sitä bensakoneen stokiometristä seosta ja sen ulkopuolella ne on ihan pihalla...

laajakaista lambdaa saa n. 200 €:lla ja valmistajia on useita, yleisimmät löytyy innovaten ja plx:n tuotemerkkkien alta... nuo ainakin on todettu käytössä täyttävän kriteerit (samaa bosch:n anturia ne molemmat taitaa käyttää, se "ohjain" vain on molemmilla omansa)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

patroltd kirjoitti:MAP lämpötila tiedolla? Siis onko tässä ahtoilman lämpö ja paineanturi samassa paketissa?
Jeh. Normisettiä nykyään.

Juu ja laajakaista ehottomasti.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Vastaa Viestiin