SAA POISTAA
No tuossa omassa on ainakin digitaalinen ahtopaineen säätö.
Lähtee talven aikana hus helvettiin. Maksimi paineet 1.75 baaria. Lisäks vähän arveluttaa se mollukka tuola konepellin alla - jos se saakin kosteutta ja vetää jonku jäätävän oikkarin, niin ei paljo hampaita naurata... Hetken kyllä varmaan vetäis niinku R730...
Toisaalta tuossa samassa hässäkässä on turobtimeri, joten tuon joutuu vaan piilottaa johonkin kojelaudan sisään, kun ahtopaine- ja öljynlämpömittari saavat paikan tuosta tuhkakupin tilasta.
Mut siitä enemmän, jos saan aikaiseksi kirjoitella oman topicin.
Lähtee talven aikana hus helvettiin. Maksimi paineet 1.75 baaria. Lisäks vähän arveluttaa se mollukka tuola konepellin alla - jos se saakin kosteutta ja vetää jonku jäätävän oikkarin, niin ei paljo hampaita naurata... Hetken kyllä varmaan vetäis niinku R730...
Toisaalta tuossa samassa hässäkässä on turobtimeri, joten tuon joutuu vaan piilottaa johonkin kojelaudan sisään, kun ahtopaine- ja öljynlämpömittari saavat paikan tuosta tuhkakupin tilasta.
Mut siitä enemmän, jos saan aikaiseksi kirjoitella oman topicin.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
oisko linkkiä laittaa tuosta sun turbotimerista? jossa siis ahtopaineen säätö samassa.abject kirjoitti:No tuossa omassa on ainakin digitaalinen ahtopaineen säätö.
Lähtee talven aikana hus helvettiin. Maksimi paineet 1.75 baaria. Lisäks vähän arveluttaa se mollukka tuola konepellin alla - jos se saakin kosteutta ja vetää jonku jäätävän oikkarin, niin ei paljo hampaita naurata... Hetken kyllä varmaan vetäis niinku R730...
Toisaalta tuossa samassa hässäkässä on turobtimeri, joten tuon joutuu vaan piilottaa johonkin kojelaudan sisään, kun ahtopaine- ja öljynlämpömittari saavat paikan tuosta tuhkakupin tilasta.
Mut siitä enemmän, jos saan aikaiseksi kirjoitella oman topicin.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Jaa-a, eipä valitettavasti ole mitään käsitystä minkä merkkinen tuo on.
Paineen näyttää PSI:nä, sininen taustavalo - joka vaihtuu ahtojen käytyä tapissa punaiseksi muutamaksi sekunniksi, kaks 'kromista' nappulaa kummassakin laidassa. Taitaa olla kooltaan jotain norttiaskin luokkaa. Musta väriltään.
EDIT: YV:n kautta valkeni tuon laitteen merkki. TÄSSÄ linkki.
Paineen näyttää PSI:nä, sininen taustavalo - joka vaihtuu ahtojen käytyä tapissa punaiseksi muutamaksi sekunniksi, kaks 'kromista' nappulaa kummassakin laidassa. Taitaa olla kooltaan jotain norttiaskin luokkaa. Musta väriltään.
EDIT: YV:n kautta valkeni tuon laitteen merkki. TÄSSÄ linkki.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
tänään kyselin yhdeltä mersu mieheltä joka näitä korjailee. kannen tiivisteen vaihto remontin työn hinta 1000 euroa. tähän lisäks koneistamo työt ja osat..
oman kylän korjaajalta kysyin samaa ja loppu tuloksena ajatus että tehdään yhdessä. eli ite puran imu ja pakosarjan, suutinputket ja vedet ulos. ja yhdessä nokka ja ite kansi irti. kansi koneistamolle ja sitten yhdessä kasataan. luulis tulevan puolet halvemmaks.
mites paljonko kuus nolla kutosen kansipahvi maksaa veholla?
ja se siis sopii suoraan 603 oman tiivisteen tilalle?
mites ton vht liiman kanssa tulis toimia asennus tilanteessa?
mersu korjaaja sano että joskus nokan päässä oleva hammas pyörän kiinnityksen kanssa on joutunut temppuilemaan kun ei ole pultti vaan joku tappi vain? ja alipainepumppu kannattaisi samalla kattoa onko vanhan mallinen eli huono?
oman kylän korjaajalta kysyin samaa ja loppu tuloksena ajatus että tehdään yhdessä. eli ite puran imu ja pakosarjan, suutinputket ja vedet ulos. ja yhdessä nokka ja ite kansi irti. kansi koneistamolle ja sitten yhdessä kasataan. luulis tulevan puolet halvemmaks.
mites paljonko kuus nolla kutosen kansipahvi maksaa veholla?
ja se siis sopii suoraan 603 oman tiivisteen tilalle?
mites ton vht liiman kanssa tulis toimia asennus tilanteessa?
mersu korjaaja sano että joskus nokan päässä oleva hammas pyörän kiinnityksen kanssa on joutunut temppuilemaan kun ei ole pultti vaan joku tappi vain? ja alipainepumppu kannattaisi samalla kattoa onko vanhan mallinen eli huono?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
606 kansipahvin saa omakseen alta satasella, en tosin tiedä saako Veholta, mutta vaikkapa KL-varaosista sen saa...
Tuohan ei "heittämällä" mene, vaan siihen tarvitsee porata muutama reikä lisää, jotta sopii kapeakantiseen. Tämän jälkeen se on hyvä purkaa prässäyksistä ja puhdistaa kaikki pienet metallilastut kerrosten välistä. Sen jälkeen copper gasketit jokaiseen kerrokseen, molemmin puolin. Näissä nykyään myytävissä taitaa jo kaikissa olla se 4 kerrosta.
Kyllä se nokkapyörä aina pultilla kiinni tulee, tappi on kohdistusta/lukitusta varten siinä, tai jotain...
DuPu
Tuohan ei "heittämällä" mene, vaan siihen tarvitsee porata muutama reikä lisää, jotta sopii kapeakantiseen. Tämän jälkeen se on hyvä purkaa prässäyksistä ja puhdistaa kaikki pienet metallilastut kerrosten välistä. Sen jälkeen copper gasketit jokaiseen kerrokseen, molemmin puolin. Näissä nykyään myytävissä taitaa jo kaikissa olla se 4 kerrosta.
Kyllä se nokkapyörä aina pultilla kiinni tulee, tappi on kohdistusta/lukitusta varten siinä, tai jotain...
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Just niinku maalaisit spray maalilla. Muutama tasanen kerros niin et on kuparin värinen, sit oottelet noin 30-45min ja sit asennus. Tarkkana ku kärppä ku latoo kerroksia lohkoon.oltzi kirjoitti: mites ton vht liiman kanssa tulis toimia asennus tilanteessa?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Mihin ihmeeseen sää sitä rahastajaa tarviit siinä kannen aukaisussa 
Ainoa kohta minkä ymmärrän on kun viet kannen johonkin firmaan ja haet sen kiiltavanä ja venttiilit kunnostettuna takaisin. Silloin tarvitaan rahastajaa. Vi**umaisin homma on just kaikki imusarjojen yms. hankalien kuusiokolojen irroittelu.
Siihen maalattuun tiivisteeseen ei kannata sitten päästää kärpästä istumaan, eikä muutenkaan osua sillä harhaan
Ai niin, ja varmaan on ihan hyvä putsata se tiiviste rasvanpoistolla ennen maalausta...tai siis liimausta.

Ainoa kohta minkä ymmärrän on kun viet kannen johonkin firmaan ja haet sen kiiltavanä ja venttiilit kunnostettuna takaisin. Silloin tarvitaan rahastajaa. Vi**umaisin homma on just kaikki imusarjojen yms. hankalien kuusiokolojen irroittelu.
Siihen maalattuun tiivisteeseen ei kannata sitten päästää kärpästä istumaan, eikä muutenkaan osua sillä harhaan

Ai niin, ja varmaan on ihan hyvä putsata se tiiviste rasvanpoistolla ennen maalausta...tai siis liimausta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
ku never ever laittanu jakoa kohdallee ni siihen sitä rahastajaa tarvis 
vai pitäis se pahvi purkaa prässäyksistä
mitenköhä siinä onnistuu..?
ja se kupari spray liima juttu saa varmaan kuivua vaikka kaks päivää, ettei tarvii olla tasan puolta tuntia?
ahti ois tilattu ja pakosarjaa metsästetään. onkohan paljon eroa kkd ja stonehead pakosarjalla?

vai pitäis se pahvi purkaa prässäyksistä

ja se kupari spray liima juttu saa varmaan kuivua vaikka kaks päivää, ettei tarvii olla tasan puolta tuntia?
ahti ois tilattu ja pakosarjaa metsästetään. onkohan paljon eroa kkd ja stonehead pakosarjalla?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Ei se jaon laittaminen ole mitään muuta kun merkit kohdalleen. En minäkään ennen ekaa kertaa ollut ja hyvin onnistui ilman rahastajaa
Liima ei siis saa kuivua kahta päivää vaan juuri tolleen 'hetken', siis ne pellit erillään ennen kuin laitat ne sinne lohkon ja kannen väliin. Mä taisin laittaa ne jo 10-15 minuuttia spreijaamisesta paikalleen.
Sitä en tiedä mitten kauan sen sitten minimissään kannen laiton jälkeen pitäisi antaa kuivia ennen ekaa käynnistystä tai veden lisäystä koneeseen.

Liima ei siis saa kuivua kahta päivää vaan juuri tolleen 'hetken', siis ne pellit erillään ennen kuin laitat ne sinne lohkon ja kannen väliin. Mä taisin laittaa ne jo 10-15 minuuttia spreijaamisesta paikalleen.
Sitä en tiedä mitten kauan sen sitten minimissään kannen laiton jälkeen pitäisi antaa kuivia ennen ekaa käynnistystä tai veden lisäystä koneeseen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
okei. mitähä se mersu mies sitte pelotteli sillä ratas pyörän kiinnityksellä nokkaan..
osaako joku sanoa kaua täytyy antaa kuivata ennen käyntiin laittoa ja vesien laittoa?
kannen pultit ja pako venat vissiin kannattaa uusia?
mites kannen jälki kiristys?
osaako joku sanoa kaua täytyy antaa kuivata ennen käyntiin laittoa ja vesien laittoa?
kannen pultit ja pako venat vissiin kannattaa uusia?
mites kannen jälki kiristys?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
En kyllä yhtään tajua mistä nokan pyörän ongelmasta se puhui, kaikissa noissa koneissa mitkä olen purkanut on ollut samalainen tavallinen pultti...joten unohda koko juttu. (No välillä on 12 kulmainen ja välillä 6 kulmainen, eli tarvitaan 12 kulmainen hylsy)
Hmmm...oliskohan purkin kyljessä jotain juttua, en tiedä kun en lukenut. Ei ole yleensä niin kiire seuraavaan vaiheeseen.
Ei kai mitään venttiileitä kannata huvikseen uusia, jos ei ole vikaa. No jos teetät kansipaikassa homman niin kysyt sieltä...
Kannenpultit aina uudet, ei ole kalliita. Neon venyvät pultit ja niitä ei pidä jälkikiristellä.
Hmmm...oliskohan purkin kyljessä jotain juttua, en tiedä kun en lukenut. Ei ole yleensä niin kiire seuraavaan vaiheeseen.
Ei kai mitään venttiileitä kannata huvikseen uusia, jos ei ole vikaa. No jos teetät kansipaikassa homman niin kysyt sieltä...
Kannenpultit aina uudet, ei ole kalliita. Neon venyvät pultit ja niitä ei pidä jälkikiristellä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
juu onneksi on tällänen tiedon onginta paikkah.hartikainen kirjoitti:höpöttäny omiansa se rahastaja siellä.. ite teet vaan loppuun asti jos meinaat muutenki purkaa.. jako on helppo laittaa kunhan purkaa ajatuksen kans.. ja täältähän saa apua, eikä muuten maksa mitään(vielä)..

teen kumminkin tämän ammatti miehen kanssa niin ens kerralla osaan sitte itekki.
nii mitäs eroa on kkd ja stoneheadin pakosarjoilla? muutaku ku hinta.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Eikös tämä ollut stonen malli;
http://s536.photobucket.com/albums/ff32 ... C04812.jpg
Ja tässä tämä KKD; http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270679050
DuPu
http://s536.photobucket.com/albums/ff32 ... C04812.jpg
Ja tässä tämä KKD; http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270679050
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
toi kkd pakosarja taitaa olla paras vaihtoehto?
olikos ton ahtimen oikea asennus paikka olohuoneen pöytä
minkä kokonen lauhdutin ois sopiva laatikko öljylle? ja vakio moottoriöljy lauhdutin taitaa olla riittävä.
olikos ton ahtimen oikea asennus paikka olohuoneen pöytä

minkä kokonen lauhdutin ois sopiva laatikko öljylle? ja vakio moottoriöljy lauhdutin taitaa olla riittävä.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
oltzi kirjoitti:toi kkd pakosarja taitaa olla paras vaihtoehto?
olikos ton ahtimen oikea asennus paikka olohuoneen pöytä
minkä kokonen lauhdutin ois sopiva laatikko öljylle? ja vakio moottoriöljy lauhdutin taitaa olla riittävä.
itellä on ainakin toi stonen pakosarja ja hyvin pelaa ainakin omasta mielestä. ei mtn moittimista kyllä oo..


Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
tämä rojektin valmistuminen venyy varmaan ens vuoden puolelle kun pakosarjan saannissa 6 viikon jono. ja pumpun teossakin jonoa. noh eipä se mittää.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
meneekö vakio putsarista tarpeeks ilmaa läpi 400 hevoselle? epäilyttää noi kartio filtterit ku monessa ajetussa filtterissä on ollu hiekka pölyä sisä puolella.
vakio putsari kotelo jollain korvaus filtteri elementillä riittääkö?
vakio putsari kotelo jollain korvaus filtteri elementillä riittääkö?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Onko suojattimet ollu laajukkaita ja oikein huollettuja?
muurisha penkitteli 400hp 606:sta josa vakio putsari kotelo.
Jos sen vakio elementin meinaa korvata jollain K&N yms vastaavalla nii samalla lailla se hiekka menee siitä läpi misä kartiamallisaki.
Materiaali sama.
muurisha penkitteli 400hp 606:sta josa vakio putsari kotelo.
Jos sen vakio elementin meinaa korvata jollain K&N yms vastaavalla nii samalla lailla se hiekka menee siitä läpi misä kartiamallisaki.
Materiaali sama.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
nii i en tiiä sitten mitä kiinan ihmeitä on ollu.. noo täytyy nyt vielä miettiä.jeemu kirjoitti:Onko suojattimet ollu laajukkaita ja oikein huollettuja?
muurisha penkitteli 400hp 606:sta josa vakio putsari kotelo.
Jos sen vakio elementin meinaa korvata jollain K&N yms vastaavalla nii samalla lailla se hiekka menee siitä läpi misä kartiamallisaki.
Materiaali sama.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Vapaavirtaus putsarista jota ei ole öljytty oikein menee hiekka aika joutuin läpi moottoriin! Kokeiltu on kurapyörällä 

IG: @pyrytakkunen
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
ostin kannentiivisteen numerolla A 606 016 03 20 ja nyt mietityttää että tulikohan ostettua oikea?? peltiä se on mutta en tiiä onko kokonaan ja jos avaa ni ei saa enää palautettua..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Eiköhä se ihan oikee oo http://outcat-cs.tecdoc.net/ows/en/FE63 ... ramesetJsp
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
jee jeejeemu kirjoitti:Eiköhä se ihan oikee oo http://outcat-cs.tecdoc.net/ows/en/FE63 ... ramesetJsp

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
perä asiaa. kun tuossa ei ole vakio perä vaan joku lukoton. niin mitä kaikkea sinne tarvii ostaa murikan lisäks? kun edellinen omistaja puhu että ainakin toinen vetari on erilainen?
kertokaas ostos lista kun pitäs nyt se perä ostaa. eli murikkako pitäis olla abs ja asd?
kertokaas ostos lista kun pitäs nyt se perä ostaa. eli murikkako pitäis olla abs ja asd?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Vetarit nyt ainakin murikan lisäksi + sitten mitä muuta sieltä on poistettu, että asd on saatu pois pelistä?
Omassa oli asd:n letku tulpattu sekä asd:n rele ja vikavalopolttimo poistettu.
eipä noista vetareistakaan varmaks voi sanoo jos vaan toinen vaihdettu, mutta asd:n akselit ovat n.3cm lyhyemmät, joten tuskin siellä sellaset on paikoillaan..
Omassa oli asd:n letku tulpattu sekä asd:n rele ja vikavalopolttimo poistettu.
eipä noista vetareistakaan varmaks voi sanoo jos vaan toinen vaihdettu, mutta asd:n akselit ovat n.3cm lyhyemmät, joten tuskin siellä sellaset on paikoillaan..
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Onko apg:llä ollenkaan asd toiminnassa? Pitääkö hyvin ilman öljyn tuloa, vai onko sulla vaseliinia perä täynnä? Mulla nimittäin ei oo mitään vaseliinia, ja pitää yllättävän hyvin. Lumella ei pyöri molemmat, mutta pikitiellä jättää heti kahta rantua.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Juu kyllä mulla alko lukko pelaan kun laitoin sen releen sinne.
Eipä tullu testattua kuinka pelaa ilman hydrauliikkaa
Eipä tullu testattua kuinka pelaa ilman hydrauliikkaa
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Kyllä se jollakinlailla pelaa ilman hydrauliikkaakin. Ja mitä lähempänä ollaan vakiotehoja, sitä paremmin toimii myös lumella 
DuPu

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007