Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä höpöä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

nyt tulee taas rumilukselata pikkasen höpö höpöö..

ei kaasussa sen enempää ole "tehoa", kun nesteessäkään. puhumattakaan kiinteistä aineista. riippuu ihan aineesta, että missä on kuinkakin paljon energiaa ja kuinka hyvin se pystytään hyödyntään.

mitäs se on, kun puhutaan kaasun ja metallin sekoittamisesta? kiinteän aineen ja nestemäisen aineen sekoittamisesta? asia on sama, kun mää höpöttäisin, että sekotetaan vettä ja jäätä??? samaa ainetta eri olomuodossa. taikka metallia ja kaasua. joo o. riippuu pitkälti kaasusta ja metallista. kyllähän rautakin lopulta kiehuu ja höyrystyy, kun tarpeeks hiillostetaan. ollen lopulta kaasua.

ilokaasulla saadaan paljon happea moottoriin. ja kyllä, kyseessä on kaasu. saman kaltainen ilmiö saadaan aikaseks nitrometaanilla, joka on neste.
molemmissa tavotteena on saada moottoriin happea.

ja sekin, että mikä nyt on nestettä ja mikä kaasua. ilokaasukin on nesteenä pullossaan ja kaasuuntuu vasta, kun se vapautetaan paineesta pois. ja toisaalta taas nitrometaani kaasuuntuu matkalla sylinteriin ja kovassa paineessa ja lämmössä se onkin jo kaasumaista.
W201 250DT 20V
w201 190E
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Viesti Kirjoittaja patroltd »

rumilus kirjoitti:
esko kirjoitti:.
(Jos jatkan tätä monologiani polttomoottoreiden kaasufysiikasta. ....
...parempi niin .....)




Vastaanotto oli odotetun kaltainen.
Sen kyllä ymmärtääkin, kun " turbospesialistitkin " alkavat ymmärtää että ahtamisella tulevat rajat vastaan...se on sitä näpertelyä.
Alalla on tiedossa tekniikka, millä tehoja nostetaan 100-1000 kertaiseksi polttomoottoreissa, kun toiset näpertelevät antiikinaikaisten ahto-ja täytöstekniikoiden kanssa. :lol: :lol: :lol:
Kato kato, kurko on saanu taas netin auki ja aamulla napsittu taas mistä sattuu purkista.
Varovasti ny ettei lipsahda mitään huippusalaista. :shock:
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

WGR kirjoitti:näillä eväillä c:stä saadaan irti vaikka 400hv-----jarruille en aio tehdä mitään
Tää on taas mun jeesustelua mutta voi herranpieksut sentään :shock: Laittakaa ihan oikeesti ne jarrut vastaamaan tehoja. Se on melkosen paskamainen tunne kun ottaa tehoa irti ja sitten huomaa että jarrut kuolee :( Piti kokeilla kertaalleen TDT:n vakiojarruilla ja ei tarvinnut toista kertaa kokeilla. Testatkaa turvallisissa olosuhteissa vaikka reilusta parista sadasta jarrua-väistöä-jarrua jne niin huomaatte että kannattaa satsata :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

patroltd kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
esko kirjoitti:.
(Jos jatkan tätä monologiani polttomoottoreiden kaasufysiikasta. ....
...parempi niin .....)




Vastaanotto oli odotetun kaltainen.
Sen kyllä ymmärtääkin, kun " turbospesialistitkin " alkavat ymmärtää että ahtamisella tulevat rajat vastaan...se on sitä näpertelyä.
Alalla on tiedossa tekniikka, millä tehoja nostetaan 100-1000 kertaiseksi polttomoottoreissa, kun toiset näpertelevät antiikinaikaisten ahto-ja täytöstekniikoiden kanssa. :lol: :lol: :lol:
Kato kato, kurko on saanu taas netin auki ja aamulla napsittu taas mistä sattuu purkista.
Varovasti ny ettei lipsahda mitään huippusalaista. :shock:
Pysyttäis nyt vaan asiassa, ettei tule ylilyöntejä.
Rumilus ei ole mikään pilkankohde, jos asiat eivät aukene.

XUX63:n tärkeä huomio...jos ei ymmärrä fysiikan lakeja..ei ymmärrä myöskään mistään mitään. :cry: Valitettavasti fysiikan lakien mukaan nopeuden ja ilmanvastuksen....massan ja jarrutusmatkan neliössä kulkevat tosiasiat. Pari vetoa parisadan nopeuteen ja siitä täysjarrutus, niin seuraavalla vedolla jarrutuksessa poljin painuu pohjaan, kun jarrunesteet kiehuu.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

edvee kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
esko kirjoitti:.
(Jos jatkan tätä monologiani polttomoottoreiden kaasufysiikasta. ....
...parempi niin .....)





Yritä nyt ymmärtää että tässäkin rakennetaan dieselkäyttöistä nahkasahaa :roll: Hiukan väärä kohderyhmä tuolle sinun sateenpovaukselle.

Todella käytännöllistä käyttöautossa noi ilokaasut tai vaikka plutoniumratkaisut :roll: Meidän kylällä ei huoltsikoilla ole kuin perinteisiä polttoaineita :lol:
Voisinko kysyä sinulta, minkä verran tunnet polttomoottoreiden rakenteista ja toimintaedellytyksistä ?
Kuullostaako se aivan mahdottomalta, jos polttomoottorista raksittaisiin kokonaan pois polttoaineen suihkutus...ruiskutus tms. ?
Miltäs kuullostaa, jos polttoaineen jakelun suhteen käytettäisiin pelkkää vettä H2O ?
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

^Kuulostaa kyllä tuo H2O käyttöinen moottori jo siltä että öljynviejämaat ovat kohta kusessa.
Voin heti ryhtyä liikekumppaniksesi jos tuo on toimiva keksintö ja alkaa biljardööriksi vaikka pantas tuotto puoliks. :lol:
Holset siellä lukee..
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

mie oon nyt kolome vuotta ajanut tuolla ahtamattomalla mersulla se kun muutettiin kuivahiiva käyttöisksi siin on sellainen annostelija joho voi lattaa yhden tai useamman pussin hiivaa jos kahella pussilla ajaa niin tehoa on kaheksan kertaisesti normaaliin verrattuna
näin talavi kelillä käytössä on vain yksi pussi kerrallaan
pakoputki ja jäähytin niitä ei enää tarvi on se hienoa tämä nyky ajan tekniikka
tätä tietohan ei löydy vahoista oppilatoksista eikä passaa tuoda salaista tietoa julki kun mahdollisesti tietoa ja lisääntynyttä suorituskykyä käytettäisiin liikennettä vaarantavasti varsinkin sellaiset henkilöt jotka ei tunne moottorin toimintaa
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Solmurauta kirjoitti:^Kuulostaa kyllä tuo H2O käyttöinen moottori jo siltä että öljynviejämaat ovat kohta kusessa.
Voin heti ryhtyä liikekumppaniksesi jos tuo on toimiva keksintö ja alkaa biljardööriksi vaikka pantas tuotto puoliks. :lol:
Ne ovat jo kusessa. Öljysheikit katoavat maailmankartalta.
Kohta tulee välivaihe bio-etanonoli-pohjaiset, vetyhybridit,sähkökatalyytit, polttokennot ja sen jälkeen ihmiskunnalle aukeaa rajattomat energiavarat H2O.

Sitten vaan manipuloidaan luonnonvaroja sopivassa suhteessa...alkuaineet ja ilmakehän kaasuvarat. :lol:
Näin yksikertaista se on kun ymmärtää mistä kaikesta tässä on kysymys. :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Viddu, teemalta taisi tulla vedystä se sama tarina mikä opetettiin peruskoulun seitsemännen luokan fysiikan tunnilla. Minäkin seuraan sitä kanavaa, esimerkiksi tänään uusintana vai oliko se jatko-osa Higginsin jyvä kun löydetään ja siten ymmärretään niin vain taivas on rajana. Vety voidaan työntää takaisin sinne järveen tai antaa sen olla rauhassa pohjavedessä.

Ilman potenssilaskentaa matriiseista puhumattakaan huomaa, että yksi jarrutus Vitolla (massa: 2000kg) 180-190 km/h vauhdista ja jarrulevyt on siniset ja poljin pehmeä. Toista vastaavaa jarrutusta ei kannata kokeilla :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Ei sitä vedyn atomia Higginsin bosonia voida mihinkään järveen upottaa.
Sehän se kaiken alku ja juuri onkin, nyt täytyy löytää atomin kvarkeille se kokoava voima eli Higginsin bosoni. Sitten on baletti selvillä, kun tiedetään antivedyn negatiivisesti varautunut antiprotoni ja sitä kiertävä positroni. Ollaan tasapainossa materian suhteen, jonka eräs fyysikko kirjoitti suhteellisuusteorian kaavan muotoon E=mc2
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

^Miten tuo Einsteinin suhteellisuusteoria liittyy autoiluun?
Holset siellä lukee..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

rumilus kirjoitti:Ei sitä vedyn atomia Higginsin bosonia voida mihinkään järveen upottaa.
Te ette nyt edes ymmärrä mitä kirjoitin. Se on juuri sellaista näillä keskustelupalstoilla...hmmppphhh...painuun nyt omaan loistokkaaseen yksinäisyyteeni, etten paljasta enempiä tulevaisuuden saloja, joista olen kuullut teema kanavalta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Luuletko että sitten ku keksitään kannatava tapa erottaa veden happi ja vety niin ajellaan vielä antiikinaikaisella polttomoottorilla?? Ja aika helvetin ympäripyöreä toi "100-1000 kertaiseksi" :lol: No, otetaan siitä puolesta välistä, 500 kertaa 200d:n 75hp=37500 heppaa 8) Melkoista materiaalia saa olla kanget ja muut että kestää :shock: Tai eihän se teho niitä hajota, mutta luultavasti sitä vääntöäkin löytyy :P
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Se ei kuule ekakertalainen oo helppoa se superin rakentaminen, higgins...bosoni...vety...kvarkki ja sitten vielä jarrut. Melkein sanosin että kannattaa jättää tekemättä :roll:
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Se 5 tonnin budjetti ei sitten pidä, jos pitää käyttää Higgsin bosonia.
Olen kokeillut enkä voi suositella.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Solmurauta kirjoitti:^Miten tuo Einsteinin suhteellisuusteoria liittyy autoiluun?
No sehän tähtää absoluuttiseen.....? :D Nollapisteeseen. Ei kitkaa ja on raukea olo. Moottorin viritysvoimaahan tässä topicissa haetaan.
Värähtelemätön polttomoottori...absoluuttinen nollapiste....kaasujen-ja antimaterian plasma ja suhteellisuusteorian E=mc2...eli suoraan verrannollinen kaavan mukaan valon nopeus 300000 km/s toiseen potenssiinn kertaa massa ( esim. vedyn protonin massa noin 4000 kg kuutiosenttimetri ). :lol: :lol:
Kyllä luulisi aukeavan mistä voimaa syntyy. :D :D
Ja onhan siellä sitä momenttiakin 2,792847351 ± 0,000000028 μN
:D :D
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

^Miksi ihmeessä olet noiden tietojen kanssa täällä forumilla etkä tahkoamassa rahaa noilla keksinnnöillä?
Minä ainakin olisin jo autotehtaiden kanssa hieromassa kauppaa ja patentoimassa moisia keksintöjä ettei joku muu vie ideaa nenän edestä.
Holset siellä lukee..
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei jumalauta, nyt on rumilus oikeasti syönyt jotain vääriä lääkkeitä tai käyttänyt jonkinasteista huumetta :shock: Kaasujen ja antimaterian plasma? Antimateriaahan ei voi varastoida mitenkään, eli miten luulet että se saadaan sinne palotilaan? Onko mielessäsi moottori, joka jäähdytetään absoluuttiseen nollapisteeseen, käytetään polttoaineena antivetyä ja mäntä liikku valon nopeudella? Ennen jutuissas oli jotain tolkkua mutta enää ei :shock: :shock:
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

S202 kirjoitti:Ei jumalauta, nyt on rumilus oikeasti syönyt jotain vääriä lääkkeitä tai käyttänyt jonkinasteista huumetta :shock: Kaasujen ja antimaterian plasma? Antimateriaahan ei voi varastoida mitenkään, eli miten luulet että se saadaan sinne palotilaan? Onko mielessäsi moottori, joka jäähdytetään absoluuttiseen nollapisteeseen, käytetään polttoaineena antivetyä ja mäntä liikku valon nopeudella? Ennen jutuissas oli jotain tolkkua mutta enää ei :shock: :shock:
:lol: :lol: :lol:

Nyt alkaa olemaan jo meinikiä. :lol: :lol:

Vielä kun saisi rumiluksen nimen noista viesteistä pois, niin jäisi enää asiat esille.
Koittakaa nyt jumalauta jättää se rumilus rauhaan, ei minulla ole mitään tekemistä asiasisältöjen kanssa...ne ovat aivan julkisia kaikkien täyspäisten luettavissa...ei tarvitse kuin vähän viitseliäisyyttä kaivaa tietoja esiin. :D
"
Ennen jutuissas oli jotain tolkkua mutta enää ei "

Mutta olisiko se siinä, että olet sisäistänyt aikaisemmat sanomiseni. :D
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

rumilus kirjoitti:
Solmurauta kirjoitti:^Miten tuo Einsteinin suhteellisuusteoria liittyy autoiluun?
No sehän tähtää absoluuttiseen.....? :D Nollapisteeseen. Ei kitkaa ja on raukea olo. Moottorin viritysvoimaahan tässä topicissa haetaan.
Värähtelemätön polttomoottori...absoluuttinen nollapiste....kaasujen-ja antimaterian plasma ja suhteellisuusteorian E=mc2...eli suoraan verrannollinen kaavan mukaan valon nopeus 300000 km/s toiseen potenssiinn kertaa massa ( esim. vedyn protonin massa noin 4000 kg kuutiosenttimetri ). :lol: :lol:
Kyllä luulisi aukeavan mistä voimaa syntyy. :D :D
Ja onhan siellä sitä momenttiakin 2,792847351 ± 0,000000028 μN
:D :D
Eikäs se protoni ole saman painoinen joka alkuaineessa ja massa aika
lailla suurempi kuin 4 tonnia per kuutiosentti... siis todella *paljon* suurempi.

Edit: Mutta hyvä meininki!
Viimeksi muokannut JarkkoN, La 20.11.2010 20:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Solmurauta kirjoitti:^Miksi ihmeessä olet noiden tietojen kanssa täällä forumilla etkä tahkoamassa rahaa noilla keksinnnöillä?
Minä ainakin olisin jo autotehtaiden kanssa hieromassa kauppaa ja patentoimassa moisia keksintöjä ettei joku muu vie ideaa nenän edestä.


Mistäs sen tietää mitä oikea rumilus tekee. :wink:
Jättäkää vaan rumilus rauhaan.
Viimeksi muokannut rumilus, La 20.11.2010 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

JarkkoN kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
Solmurauta kirjoitti:^Miten tuo Einsteinin suhteellisuusteoria liittyy autoiluun?
No sehän tähtää absoluuttiseen.....? :D Nollapisteeseen. Ei kitkaa ja on raukea olo. Moottorin viritysvoimaahan tässä topicissa haetaan.
Värähtelemätön polttomoottori...absoluuttinen nollapiste....kaasujen-ja antimaterian plasma ja suhteellisuusteorian E=mc2...eli suoraan verrannollinen kaavan mukaan valon nopeus 300000 km/s toiseen potenssiinn kertaa massa ( esim. vedyn protonin massa noin 4000 kg kuutiosenttimetri ). :lol: :lol:
Kyllä luulisi aukeavan mistä voimaa syntyy. :D :D
Ja onhan siellä sitä momenttiakin 2,792847351 ± 0,000000028 μN
:D :D
Eikäs se protoni ole saman painoinen joka alkuaineessa ja massa aika
lailla suurempi kuin 4 tonnia per kuutiosentti... siis todella *paljon* suurempi.

Edit: Mutta hyvä meininki!
Mistä tuollaisen toteamuksen vetäisit ?
Olemmehan kaikki eläinkunnan edustajatkin eripainoisia.

No...en ole punninnut mutta laskenut olen, voi olla epätarkkuutakin.
Tuskin kukaan autoonsa ole laittamassa fuusioydinreaktoria, jossa miljoonien c-asteen lämpötiloja hallitaan gravitaatiolla, magneettikentällä ja jäähdystä toteutetaan typen absoluuttisella nollapisteen kylmyydellä. :D
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

xr kirjoitti:mie oon nyt kolome vuotta ajanut tuolla ahtamattomalla mersulla se kun muutettiin kuivahiiva käyttöisksi siin on sellainen annostelija joho voi lattaa yhden tai useamman pussin hiivaa jos kahella pussilla ajaa niin tehoa on kaheksan kertaisesti normaaliin verrattuna
näin talavi kelillä käytössä on vain yksi pussi kerrallaan
pakoputki ja jäähytin niitä ei enää tarvi on se hienoa tämä nyky ajan tekniikka
tätä tietohan ei löydy vahoista oppilatoksista eikä passaa tuoda salaista tietoa julki kun mahdollisesti tietoa ja lisääntynyttä suorituskykyä käytettäisiin liikennettä vaarantavasti varsinkin sellaiset henkilöt jotka ei tunne moottorin toimintaa
Olin penkiltä puota :lol:
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Eikhi kirjoitti:
xr kirjoitti:mie oon nyt kolome vuotta ajanut tuolla ahtamattomalla mersulla se kun muutettiin kuivahiiva käyttöisksi siin on sellainen annostelija joho voi lattaa yhden tai useamman pussin hiivaa jos kahella pussilla ajaa niin tehoa on kaheksan kertaisesti normaaliin verrattuna
näin talavi kelillä käytössä on vain yksi pussi kerrallaan
pakoputki ja jäähytin niitä ei enää tarvi on se hienoa tämä nyky ajan tekniikka
tätä tietohan ei löydy vahoista oppilatoksista eikä passaa tuoda salaista tietoa julki kun mahdollisesti tietoa ja lisääntynyttä suorituskykyä käytettäisiin liikennettä vaarantavasti varsinkin sellaiset henkilöt jotka ei tunne moottorin toimintaa
Olin penkiltä puota :lol:
Joo...kyllä minullekin oli uusi asia, vaikka kaikenlaista elämässä on nähnyt ja kuullut.
Vieläkun näkisi sen hiivasäkin kävelevän, niin se olisi piste iin päälle.

Jos ei tuolla menetelmällä liikenne mene pyörryksiin niin on ihme. Rankinkäry on varmaan melkoinen.
Varmaan kehittämisen arvoinen asia, onhan sitä häkäpöntöllä kulkevia menopelejä, niin miksei bioreaktorikin toimisi.
Tuon teknologian kannattaa ehdottomasti pitää salassa, muuten kaikki rattijuopot ostaisivat kyseisenlaisia menopelejä, kun lopputuotteesta saisi ilmaiset pöhönät ( kännit ).
EdVonV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 07.12.2008 15:20

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

rumilus kirjoitti:
edvee kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
esko kirjoitti:.
(Jos jatkan tätä monologiani polttomoottoreiden kaasufysiikasta. ....
...parempi niin .....)





Yritä nyt ymmärtää että tässäkin rakennetaan dieselkäyttöistä nahkasahaa :roll: Hiukan väärä kohderyhmä tuolle sinun sateenpovaukselle.

Todella käytännöllistä käyttöautossa noi ilokaasut tai vaikka plutoniumratkaisut :roll: Meidän kylällä ei huoltsikoilla ole kuin perinteisiä polttoaineita :lol:
Voisinko kysyä sinulta, minkä verran tunnet polttomoottoreiden rakenteista ja toimintaedellytyksistä ?
Kuullostaako se aivan mahdottomalta, jos polttomoottorista raksittaisiin kokonaan pois polttoaineen suihkutus...ruiskutus tms. ?
Miltäs kuullostaa, jos polttoaineen jakelun suhteen käytettäisiin pelkkää vettä H2O ?
Mä mitään tiedä.. Sen verta tiedän, että ne huoltoasemat mistä tankkaan, myyvät naftaa.
Naftaa kuluu 10-15t litraa kuukaudessa eikä ainakaan vielä ole vettä tarjottu tilalle :lol: Vetyautojen olemassaolosta tiedän kyllä. Täytysköhän kysyä Volvolta joko olis tarjolla FH häkäpönttö ensvuoden mallistossa :roll: Minkäverran pystyisit kehittää tehoa vedestä? naftakäyttösissä meinaa 600hp/3000nm olla minimiteho täyskuormilla...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

back in the busines :twisted:

Työ ajattelette ihan nurinkurisesti. Me nerot ajattelemme järkevästi. Kuka hullu haluaa männän päälle tuoda yhtään mitään millä on energiaa, energia on ongelma, sen ihmiskunta on jo pikkuhiljaa ymmärtänyt kantapään kautta. Sen sijaan, venttiilikoneistolla tuodaan männän alle musta aukko, joka imaisee männän alas ja samalla se imaisee kaiken hukkaenergian ja meillä on täydellinen ikuliikkuja käytettävissä. Ikuliikkuja taas tarkoittaa ääretöntä tehoa, se kiihtyy ja kiihtyy ikuisesti.

Ootteko edes ajatellut, että jos vuorotellaan mustaa aukkoa renkaan kehällä tietyllä syklillä niin koko moottorin voi supistaa ravintoketjusta pois. (e * engine) + musta-aukko / (e * engine) sqrt (pii) rad = 1,2 sekuntia varttimaililla. Repikää siitä.

-> Haen kaljan, siinä on hiiva parhaimmillaan, ja vety, jatkakaa te tarinaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
EdVonV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 07.12.2008 15:20

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

:lol: Niimpä onkin! Täytyy myöntää ettei olis tullu mieleen moinen musta-aukkoratkaisu!
Mutta vatkaako ratti jos tulee värinöitä? Pysyykö liimapainot tommotti aukon reunassa?
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Ei täällä ole yhtään mitään edistyksellistä tapahtunut yön aikana. :D
Joku viittaisi johonkin Volvon rutteloon , jonka tehot ja vääntömomentit eivät oikein tahdo riittää. Täytyy viestittää asiassa Göteboriin, jos saisivat vähän kiihdykettä lisää myllyyn.
Nestemäiset polttoaineet ovat aivan turhia litkuja, jos polttomoottoreista otetaan voimaa ulos. :lol: Sitten kun alkaa olemaan sellaisia kiihdykkeitä, joidenka palamisnopeus liikkuu 2000 m/s niin kyllä litran polttomoottoristakin saadaan tehoja. :lol: Ei tarvitse mennä mustaan aukkoon, kyllä niitä kiihdykkeitä löytyy muualtakin.
Ja eikös se varttimaili ole alle 10 s vedoksia, joten ei tarvitse paljon polttoainetta kuljettaa mukana. :D Polttoainetankkiin voi vaikka kusta ( urea ), niin paikat pysyy puhtaana. :D
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

:D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Jani R-K kirjoitti:
napa kirjoitti:mielenkiintoista, koska nuo skodan levyt menee juuri ja juuri paikalleen niin, ettei alapallo ota levyyn ja siinä on kuitenkin 6 mm vähemmän "ET:tä", kuin mersun alkuperäisessä :roll: nyt sinne levyn ja alapallon väliin jää siis n. 4 mm tilaa, joka tarkoittaa, että mersun omalla levyllä alapallo menis 2 mm levyn sisään...
Kyllä sulla on tuossa joku mittavirhe, mulla on vakio alatukivarsilla nuo mersun omat 4m'ntä jarrut ja ainakin 1mm jää väliä levyyn. Ainoa mistä on rälläköity on dieselin jarrukilpi. Missään tilanteessa ei ota kiinni Autoa on jopa madallettu noin 40mm vakiosta jonka jälkeen jousten kuuleentumisen myötä tippunu vielä ainakin 30mm lisää.

Vai onko mersun alatukivarsissa suuriakin eroja valmistusajankohdan mukaan, Näyttää tuo tukivarrenpää kyllä aika karkeaa valua olevan joten voihan siinä sulla ollakin 3mm pitemmästi tavaraa. Tuosta omastakin sais ainakin 1mm otettua pois ilman että rakenne heikkenis yhtän, sen verran on valumuotin saumakohdasta jäänyttä muotovirhettä.
itse epäilen, että ne alatukivarret jotka omassani nyt ovat, että ne on jotku tarvike alatukivarret :roll: uudehkot ne aikakin ovat ja alkuperäiset ne ei voi olla, koska niissä on vielä maali päällä ja auton mittarissa yli 500 000 km...

itse en liikennekäytössä olevan auton alusta/ohjaus osia ala rälläkällä muotoilemaan, koska lakikin sen jo kieltää... kilpurit sitten erikseen :wink: tämä vain sen vuoksi, että JOS jotain sattuu ja vaikka syy ei olisikaan rälläkällä muotoillussa alatukivarren päässä, niin vakuutusyhtiö saa asian kuitenkin siltä näyttämään, jos/kun sen huomaavat...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin