Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä höpöä
nyt tulee taas rumilukselata pikkasen höpö höpöö..
ei kaasussa sen enempää ole "tehoa", kun nesteessäkään. puhumattakaan kiinteistä aineista. riippuu ihan aineesta, että missä on kuinkakin paljon energiaa ja kuinka hyvin se pystytään hyödyntään.
mitäs se on, kun puhutaan kaasun ja metallin sekoittamisesta? kiinteän aineen ja nestemäisen aineen sekoittamisesta? asia on sama, kun mää höpöttäisin, että sekotetaan vettä ja jäätä??? samaa ainetta eri olomuodossa. taikka metallia ja kaasua. joo o. riippuu pitkälti kaasusta ja metallista. kyllähän rautakin lopulta kiehuu ja höyrystyy, kun tarpeeks hiillostetaan. ollen lopulta kaasua.
ilokaasulla saadaan paljon happea moottoriin. ja kyllä, kyseessä on kaasu. saman kaltainen ilmiö saadaan aikaseks nitrometaanilla, joka on neste.
molemmissa tavotteena on saada moottoriin happea.
ja sekin, että mikä nyt on nestettä ja mikä kaasua. ilokaasukin on nesteenä pullossaan ja kaasuuntuu vasta, kun se vapautetaan paineesta pois. ja toisaalta taas nitrometaani kaasuuntuu matkalla sylinteriin ja kovassa paineessa ja lämmössä se onkin jo kaasumaista.
ei kaasussa sen enempää ole "tehoa", kun nesteessäkään. puhumattakaan kiinteistä aineista. riippuu ihan aineesta, että missä on kuinkakin paljon energiaa ja kuinka hyvin se pystytään hyödyntään.
mitäs se on, kun puhutaan kaasun ja metallin sekoittamisesta? kiinteän aineen ja nestemäisen aineen sekoittamisesta? asia on sama, kun mää höpöttäisin, että sekotetaan vettä ja jäätä??? samaa ainetta eri olomuodossa. taikka metallia ja kaasua. joo o. riippuu pitkälti kaasusta ja metallista. kyllähän rautakin lopulta kiehuu ja höyrystyy, kun tarpeeks hiillostetaan. ollen lopulta kaasua.
ilokaasulla saadaan paljon happea moottoriin. ja kyllä, kyseessä on kaasu. saman kaltainen ilmiö saadaan aikaseks nitrometaanilla, joka on neste.
molemmissa tavotteena on saada moottoriin happea.
ja sekin, että mikä nyt on nestettä ja mikä kaasua. ilokaasukin on nesteenä pullossaan ja kaasuuntuu vasta, kun se vapautetaan paineesta pois. ja toisaalta taas nitrometaani kaasuuntuu matkalla sylinteriin ja kovassa paineessa ja lämmössä se onkin jo kaasumaista.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kato kato, kurko on saanu taas netin auki ja aamulla napsittu taas mistä sattuu purkista.rumilus kirjoitti:esko kirjoitti:.
(Jos jatkan tätä monologiani polttomoottoreiden kaasufysiikasta. ....
...parempi niin .....)
Vastaanotto oli odotetun kaltainen.
Sen kyllä ymmärtääkin, kun " turbospesialistitkin " alkavat ymmärtää että ahtamisella tulevat rajat vastaan...se on sitä näpertelyä.
Alalla on tiedossa tekniikka, millä tehoja nostetaan 100-1000 kertaiseksi polttomoottoreissa, kun toiset näpertelevät antiikinaikaisten ahto-ja täytöstekniikoiden kanssa.![]()
![]()
Varovasti ny ettei lipsahda mitään huippusalaista.

Tää on taas mun jeesustelua mutta voi herranpieksut sentäänWGR kirjoitti:näillä eväillä c:stä saadaan irti vaikka 400hv-----jarruille en aio tehdä mitään



Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Pysyttäis nyt vaan asiassa, ettei tule ylilyöntejä.patroltd kirjoitti:rumilus kirjoitti:Kato kato, kurko on saanu taas netin auki ja aamulla napsittu taas mistä sattuu purkista.esko kirjoitti:.
(Jos jatkan tätä monologiani polttomoottoreiden kaasufysiikasta. ....
...parempi niin .....)
Vastaanotto oli odotetun kaltainen.
Sen kyllä ymmärtääkin, kun " turbospesialistitkin " alkavat ymmärtää että ahtamisella tulevat rajat vastaan...se on sitä näpertelyä.
Alalla on tiedossa tekniikka, millä tehoja nostetaan 100-1000 kertaiseksi polttomoottoreissa, kun toiset näpertelevät antiikinaikaisten ahto-ja täytöstekniikoiden kanssa.![]()
![]()
Varovasti ny ettei lipsahda mitään huippusalaista.
Rumilus ei ole mikään pilkankohde, jos asiat eivät aukene.
XUX63:n tärkeä huomio...jos ei ymmärrä fysiikan lakeja..ei ymmärrä myöskään mistään mitään.

Voisinko kysyä sinulta, minkä verran tunnet polttomoottoreiden rakenteista ja toimintaedellytyksistä ?edvee kirjoitti:rumilus kirjoitti:esko kirjoitti:.
(Jos jatkan tätä monologiani polttomoottoreiden kaasufysiikasta. ....
...parempi niin .....)
Yritä nyt ymmärtää että tässäkin rakennetaan dieselkäyttöistä nahkasahaaHiukan väärä kohderyhmä tuolle sinun sateenpovaukselle.
Todella käytännöllistä käyttöautossa noi ilokaasut tai vaikka plutoniumratkaisutMeidän kylällä ei huoltsikoilla ole kuin perinteisiä polttoaineita
Kuullostaako se aivan mahdottomalta, jos polttomoottorista raksittaisiin kokonaan pois polttoaineen suihkutus...ruiskutus tms. ?
Miltäs kuullostaa, jos polttoaineen jakelun suhteen käytettäisiin pelkkää vettä H2O ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
mie oon nyt kolome vuotta ajanut tuolla ahtamattomalla mersulla se kun muutettiin kuivahiiva käyttöisksi siin on sellainen annostelija joho voi lattaa yhden tai useamman pussin hiivaa jos kahella pussilla ajaa niin tehoa on kaheksan kertaisesti normaaliin verrattuna
näin talavi kelillä käytössä on vain yksi pussi kerrallaan
pakoputki ja jäähytin niitä ei enää tarvi on se hienoa tämä nyky ajan tekniikka
tätä tietohan ei löydy vahoista oppilatoksista eikä passaa tuoda salaista tietoa julki kun mahdollisesti tietoa ja lisääntynyttä suorituskykyä käytettäisiin liikennettä vaarantavasti varsinkin sellaiset henkilöt jotka ei tunne moottorin toimintaa
näin talavi kelillä käytössä on vain yksi pussi kerrallaan
pakoputki ja jäähytin niitä ei enää tarvi on se hienoa tämä nyky ajan tekniikka
tätä tietohan ei löydy vahoista oppilatoksista eikä passaa tuoda salaista tietoa julki kun mahdollisesti tietoa ja lisääntynyttä suorituskykyä käytettäisiin liikennettä vaarantavasti varsinkin sellaiset henkilöt jotka ei tunne moottorin toimintaa
Ne ovat jo kusessa. Öljysheikit katoavat maailmankartalta.Solmurauta kirjoitti:^Kuulostaa kyllä tuo H2O käyttöinen moottori jo siltä että öljynviejämaat ovat kohta kusessa.
Voin heti ryhtyä liikekumppaniksesi jos tuo on toimiva keksintö ja alkaa biljardööriksi vaikka pantas tuotto puoliks.
Kohta tulee välivaihe bio-etanonoli-pohjaiset, vetyhybridit,sähkökatalyytit, polttokennot ja sen jälkeen ihmiskunnalle aukeaa rajattomat energiavarat H2O.
Sitten vaan manipuloidaan luonnonvaroja sopivassa suhteessa...alkuaineet ja ilmakehän kaasuvarat.

Näin yksikertaista se on kun ymmärtää mistä kaikesta tässä on kysymys.

Viddu, teemalta taisi tulla vedystä se sama tarina mikä opetettiin peruskoulun seitsemännen luokan fysiikan tunnilla. Minäkin seuraan sitä kanavaa, esimerkiksi tänään uusintana vai oliko se jatko-osa Higginsin jyvä kun löydetään ja siten ymmärretään niin vain taivas on rajana. Vety voidaan työntää takaisin sinne järveen tai antaa sen olla rauhassa pohjavedessä.
Ilman potenssilaskentaa matriiseista puhumattakaan huomaa, että yksi jarrutus Vitolla (massa: 2000kg) 180-190 km/h vauhdista ja jarrulevyt on siniset ja poljin pehmeä. Toista vastaavaa jarrutusta ei kannata kokeilla
Ilman potenssilaskentaa matriiseista puhumattakaan huomaa, että yksi jarrutus Vitolla (massa: 2000kg) 180-190 km/h vauhdista ja jarrulevyt on siniset ja poljin pehmeä. Toista vastaavaa jarrutusta ei kannata kokeilla

Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei sitä vedyn atomia Higginsin bosonia voida mihinkään järveen upottaa.
Sehän se kaiken alku ja juuri onkin, nyt täytyy löytää atomin kvarkeille se kokoava voima eli Higginsin bosoni. Sitten on baletti selvillä, kun tiedetään antivedyn negatiivisesti varautunut antiprotoni ja sitä kiertävä positroni. Ollaan tasapainossa materian suhteen, jonka eräs fyysikko kirjoitti suhteellisuusteorian kaavan muotoon E=mc2
Sehän se kaiken alku ja juuri onkin, nyt täytyy löytää atomin kvarkeille se kokoava voima eli Higginsin bosoni. Sitten on baletti selvillä, kun tiedetään antivedyn negatiivisesti varautunut antiprotoni ja sitä kiertävä positroni. Ollaan tasapainossa materian suhteen, jonka eräs fyysikko kirjoitti suhteellisuusteorian kaavan muotoon E=mc2
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Te ette nyt edes ymmärrä mitä kirjoitin. Se on juuri sellaista näillä keskustelupalstoilla...hmmppphhh...painuun nyt omaan loistokkaaseen yksinäisyyteeni, etten paljasta enempiä tulevaisuuden saloja, joista olen kuullut teema kanavalta.rumilus kirjoitti:Ei sitä vedyn atomia Higginsin bosonia voida mihinkään järveen upottaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Luuletko että sitten ku keksitään kannatava tapa erottaa veden happi ja vety niin ajellaan vielä antiikinaikaisella polttomoottorilla?? Ja aika helvetin ympäripyöreä toi "100-1000 kertaiseksi"
No, otetaan siitä puolesta välistä, 500 kertaa 200d:n 75hp=37500 heppaa
Melkoista materiaalia saa olla kanget ja muut että kestää
Tai eihän se teho niitä hajota, mutta luultavasti sitä vääntöäkin löytyy 




No sehän tähtää absoluuttiseen.....?Solmurauta kirjoitti:^Miten tuo Einsteinin suhteellisuusteoria liittyy autoiluun?

Värähtelemätön polttomoottori...absoluuttinen nollapiste....kaasujen-ja antimaterian plasma ja suhteellisuusteorian E=mc2...eli suoraan verrannollinen kaavan mukaan valon nopeus 300000 km/s toiseen potenssiinn kertaa massa ( esim. vedyn protonin massa noin 4000 kg kuutiosenttimetri ).


Kyllä luulisi aukeavan mistä voimaa syntyy.


Ja onhan siellä sitä momenttiakin 2,792847351 ± 0,000000028 μN


-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Ei jumalauta, nyt on rumilus oikeasti syönyt jotain vääriä lääkkeitä tai käyttänyt jonkinasteista huumetta
Kaasujen ja antimaterian plasma? Antimateriaahan ei voi varastoida mitenkään, eli miten luulet että se saadaan sinne palotilaan? Onko mielessäsi moottori, joka jäähdytetään absoluuttiseen nollapisteeseen, käytetään polttoaineena antivetyä ja mäntä liikku valon nopeudella? Ennen jutuissas oli jotain tolkkua mutta enää ei




S202 kirjoitti:Ei jumalauta, nyt on rumilus oikeasti syönyt jotain vääriä lääkkeitä tai käyttänyt jonkinasteista huumettaKaasujen ja antimaterian plasma? Antimateriaahan ei voi varastoida mitenkään, eli miten luulet että se saadaan sinne palotilaan? Onko mielessäsi moottori, joka jäähdytetään absoluuttiseen nollapisteeseen, käytetään polttoaineena antivetyä ja mäntä liikku valon nopeudella? Ennen jutuissas oli jotain tolkkua mutta enää ei
![]()



Nyt alkaa olemaan jo meinikiä.


Vielä kun saisi rumiluksen nimen noista viesteistä pois, niin jäisi enää asiat esille.
Koittakaa nyt jumalauta jättää se rumilus rauhaan, ei minulla ole mitään tekemistä asiasisältöjen kanssa...ne ovat aivan julkisia kaikkien täyspäisten luettavissa...ei tarvitse kuin vähän viitseliäisyyttä kaivaa tietoja esiin.

"
Ennen jutuissas oli jotain tolkkua mutta enää ei "
Mutta olisiko se siinä, että olet sisäistänyt aikaisemmat sanomiseni.

Eikäs se protoni ole saman painoinen joka alkuaineessa ja massa aikarumilus kirjoitti:No sehän tähtää absoluuttiseen.....?Solmurauta kirjoitti:^Miten tuo Einsteinin suhteellisuusteoria liittyy autoiluun?Nollapisteeseen. Ei kitkaa ja on raukea olo. Moottorin viritysvoimaahan tässä topicissa haetaan.
Värähtelemätön polttomoottori...absoluuttinen nollapiste....kaasujen-ja antimaterian plasma ja suhteellisuusteorian E=mc2...eli suoraan verrannollinen kaavan mukaan valon nopeus 300000 km/s toiseen potenssiinn kertaa massa ( esim. vedyn protonin massa noin 4000 kg kuutiosenttimetri ).![]()
![]()
Kyllä luulisi aukeavan mistä voimaa syntyy.![]()
Ja onhan siellä sitä momenttiakin 2,792847351 ± 0,000000028 μN
![]()
lailla suurempi kuin 4 tonnia per kuutiosentti... siis todella *paljon* suurempi.
Edit: Mutta hyvä meininki!
Viimeksi muokannut JarkkoN, La 20.11.2010 20:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Jättäkää vaan rumilus rauhaan.Solmurauta kirjoitti:^Miksi ihmeessä olet noiden tietojen kanssa täällä forumilla etkä tahkoamassa rahaa noilla keksinnnöillä?
Minä ainakin olisin jo autotehtaiden kanssa hieromassa kauppaa ja patentoimassa moisia keksintöjä ettei joku muu vie ideaa nenän edestä.
Mistäs sen tietää mitä oikea rumilus tekee.![]()
Viimeksi muokannut rumilus, La 20.11.2010 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mistä tuollaisen toteamuksen vetäisit ?JarkkoN kirjoitti:Eikäs se protoni ole saman painoinen joka alkuaineessa ja massa aikarumilus kirjoitti:No sehän tähtää absoluuttiseen.....?Solmurauta kirjoitti:^Miten tuo Einsteinin suhteellisuusteoria liittyy autoiluun?Nollapisteeseen. Ei kitkaa ja on raukea olo. Moottorin viritysvoimaahan tässä topicissa haetaan.
Värähtelemätön polttomoottori...absoluuttinen nollapiste....kaasujen-ja antimaterian plasma ja suhteellisuusteorian E=mc2...eli suoraan verrannollinen kaavan mukaan valon nopeus 300000 km/s toiseen potenssiinn kertaa massa ( esim. vedyn protonin massa noin 4000 kg kuutiosenttimetri ).![]()
![]()
Kyllä luulisi aukeavan mistä voimaa syntyy.![]()
Ja onhan siellä sitä momenttiakin 2,792847351 ± 0,000000028 μN
![]()
lailla suurempi kuin 4 tonnia per kuutiosentti... siis todella *paljon* suurempi.
Edit: Mutta hyvä meininki!
Olemmehan kaikki eläinkunnan edustajatkin eripainoisia.
No...en ole punninnut mutta laskenut olen, voi olla epätarkkuutakin.
Tuskin kukaan autoonsa ole laittamassa fuusioydinreaktoria, jossa miljoonien c-asteen lämpötiloja hallitaan gravitaatiolla, magneettikentällä ja jäähdystä toteutetaan typen absoluuttisella nollapisteen kylmyydellä.

Olin penkiltä puotaxr kirjoitti:mie oon nyt kolome vuotta ajanut tuolla ahtamattomalla mersulla se kun muutettiin kuivahiiva käyttöisksi siin on sellainen annostelija joho voi lattaa yhden tai useamman pussin hiivaa jos kahella pussilla ajaa niin tehoa on kaheksan kertaisesti normaaliin verrattuna
näin talavi kelillä käytössä on vain yksi pussi kerrallaan
pakoputki ja jäähytin niitä ei enää tarvi on se hienoa tämä nyky ajan tekniikka
tätä tietohan ei löydy vahoista oppilatoksista eikä passaa tuoda salaista tietoa julki kun mahdollisesti tietoa ja lisääntynyttä suorituskykyä käytettäisiin liikennettä vaarantavasti varsinkin sellaiset henkilöt jotka ei tunne moottorin toimintaa

202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
201 2.0E
124 200D
Joo...kyllä minullekin oli uusi asia, vaikka kaikenlaista elämässä on nähnyt ja kuullut.Eikhi kirjoitti:Olin penkiltä puotaxr kirjoitti:mie oon nyt kolome vuotta ajanut tuolla ahtamattomalla mersulla se kun muutettiin kuivahiiva käyttöisksi siin on sellainen annostelija joho voi lattaa yhden tai useamman pussin hiivaa jos kahella pussilla ajaa niin tehoa on kaheksan kertaisesti normaaliin verrattuna
näin talavi kelillä käytössä on vain yksi pussi kerrallaan
pakoputki ja jäähytin niitä ei enää tarvi on se hienoa tämä nyky ajan tekniikka
tätä tietohan ei löydy vahoista oppilatoksista eikä passaa tuoda salaista tietoa julki kun mahdollisesti tietoa ja lisääntynyttä suorituskykyä käytettäisiin liikennettä vaarantavasti varsinkin sellaiset henkilöt jotka ei tunne moottorin toimintaa
Vieläkun näkisi sen hiivasäkin kävelevän, niin se olisi piste iin päälle.
Jos ei tuolla menetelmällä liikenne mene pyörryksiin niin on ihme. Rankinkäry on varmaan melkoinen.
Varmaan kehittämisen arvoinen asia, onhan sitä häkäpöntöllä kulkevia menopelejä, niin miksei bioreaktorikin toimisi.
Tuon teknologian kannattaa ehdottomasti pitää salassa, muuten kaikki rattijuopot ostaisivat kyseisenlaisia menopelejä, kun lopputuotteesta saisi ilmaiset pöhönät ( kännit ).
Mä mitään tiedä.. Sen verta tiedän, että ne huoltoasemat mistä tankkaan, myyvät naftaa.rumilus kirjoitti:edvee kirjoitti:rumilus kirjoitti:Voisinko kysyä sinulta, minkä verran tunnet polttomoottoreiden rakenteista ja toimintaedellytyksistä ?esko kirjoitti:.
(Jos jatkan tätä monologiani polttomoottoreiden kaasufysiikasta. ....
...parempi niin .....)
Yritä nyt ymmärtää että tässäkin rakennetaan dieselkäyttöistä nahkasahaaHiukan väärä kohderyhmä tuolle sinun sateenpovaukselle.
Todella käytännöllistä käyttöautossa noi ilokaasut tai vaikka plutoniumratkaisutMeidän kylällä ei huoltsikoilla ole kuin perinteisiä polttoaineita
Kuullostaako se aivan mahdottomalta, jos polttomoottorista raksittaisiin kokonaan pois polttoaineen suihkutus...ruiskutus tms. ?
Miltäs kuullostaa, jos polttoaineen jakelun suhteen käytettäisiin pelkkää vettä H2O ?
Naftaa kuluu 10-15t litraa kuukaudessa eikä ainakaan vielä ole vettä tarjottu tilalle


back in the busines
Työ ajattelette ihan nurinkurisesti. Me nerot ajattelemme järkevästi. Kuka hullu haluaa männän päälle tuoda yhtään mitään millä on energiaa, energia on ongelma, sen ihmiskunta on jo pikkuhiljaa ymmärtänyt kantapään kautta. Sen sijaan, venttiilikoneistolla tuodaan männän alle musta aukko, joka imaisee männän alas ja samalla se imaisee kaiken hukkaenergian ja meillä on täydellinen ikuliikkuja käytettävissä. Ikuliikkuja taas tarkoittaa ääretöntä tehoa, se kiihtyy ja kiihtyy ikuisesti.
Ootteko edes ajatellut, että jos vuorotellaan mustaa aukkoa renkaan kehällä tietyllä syklillä niin koko moottorin voi supistaa ravintoketjusta pois. (e * engine) + musta-aukko / (e * engine) sqrt (pii) rad = 1,2 sekuntia varttimaililla. Repikää siitä.
-> Haen kaljan, siinä on hiiva parhaimmillaan, ja vety, jatkakaa te tarinaa.

Työ ajattelette ihan nurinkurisesti. Me nerot ajattelemme järkevästi. Kuka hullu haluaa männän päälle tuoda yhtään mitään millä on energiaa, energia on ongelma, sen ihmiskunta on jo pikkuhiljaa ymmärtänyt kantapään kautta. Sen sijaan, venttiilikoneistolla tuodaan männän alle musta aukko, joka imaisee männän alas ja samalla se imaisee kaiken hukkaenergian ja meillä on täydellinen ikuliikkuja käytettävissä. Ikuliikkuja taas tarkoittaa ääretöntä tehoa, se kiihtyy ja kiihtyy ikuisesti.
Ootteko edes ajatellut, että jos vuorotellaan mustaa aukkoa renkaan kehällä tietyllä syklillä niin koko moottorin voi supistaa ravintoketjusta pois. (e * engine) + musta-aukko / (e * engine) sqrt (pii) rad = 1,2 sekuntia varttimaililla. Repikää siitä.
-> Haen kaljan, siinä on hiiva parhaimmillaan, ja vety, jatkakaa te tarinaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei täällä ole yhtään mitään edistyksellistä tapahtunut yön aikana.
Joku viittaisi johonkin Volvon rutteloon , jonka tehot ja vääntömomentit eivät oikein tahdo riittää. Täytyy viestittää asiassa Göteboriin, jos saisivat vähän kiihdykettä lisää myllyyn.
Nestemäiset polttoaineet ovat aivan turhia litkuja, jos polttomoottoreista otetaan voimaa ulos.
Sitten kun alkaa olemaan sellaisia kiihdykkeitä, joidenka palamisnopeus liikkuu 2000 m/s niin kyllä litran polttomoottoristakin saadaan tehoja.
Ei tarvitse mennä mustaan aukkoon, kyllä niitä kiihdykkeitä löytyy muualtakin.
Ja eikös se varttimaili ole alle 10 s vedoksia, joten ei tarvitse paljon polttoainetta kuljettaa mukana.
Polttoainetankkiin voi vaikka kusta ( urea ), niin paikat pysyy puhtaana. 

Joku viittaisi johonkin Volvon rutteloon , jonka tehot ja vääntömomentit eivät oikein tahdo riittää. Täytyy viestittää asiassa Göteboriin, jos saisivat vähän kiihdykettä lisää myllyyn.
Nestemäiset polttoaineet ovat aivan turhia litkuja, jos polttomoottoreista otetaan voimaa ulos.


Ja eikös se varttimaili ole alle 10 s vedoksia, joten ei tarvitse paljon polttoainetta kuljettaa mukana.


itse epäilen, että ne alatukivarret jotka omassani nyt ovat, että ne on jotku tarvike alatukivarretJani R-K kirjoitti:Kyllä sulla on tuossa joku mittavirhe, mulla on vakio alatukivarsilla nuo mersun omat 4m'ntä jarrut ja ainakin 1mm jää väliä levyyn. Ainoa mistä on rälläköity on dieselin jarrukilpi. Missään tilanteessa ei ota kiinni Autoa on jopa madallettu noin 40mm vakiosta jonka jälkeen jousten kuuleentumisen myötä tippunu vielä ainakin 30mm lisää.napa kirjoitti:mielenkiintoista, koska nuo skodan levyt menee juuri ja juuri paikalleen niin, ettei alapallo ota levyyn ja siinä on kuitenkin 6 mm vähemmän "ET:tä", kuin mersun alkuperäisessänyt sinne levyn ja alapallon väliin jää siis n. 4 mm tilaa, joka tarkoittaa, että mersun omalla levyllä alapallo menis 2 mm levyn sisään...
Vai onko mersun alatukivarsissa suuriakin eroja valmistusajankohdan mukaan, Näyttää tuo tukivarrenpää kyllä aika karkeaa valua olevan joten voihan siinä sulla ollakin 3mm pitemmästi tavaraa. Tuosta omastakin sais ainakin 1mm otettua pois ilman että rakenne heikkenis yhtän, sen verran on valumuotin saumakohdasta jäänyttä muotovirhettä.

itse en liikennekäytössä olevan auton alusta/ohjaus osia ala rälläkällä muotoilemaan, koska lakikin sen jo kieltää... kilpurit sitten erikseen

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."