Tapen V8: MB E430 1998
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Ei tuon ikäisessä taida mennä uusiksi kuin ikkunoiden ja kattoluukun automaatti avaukset/sulkemiset.
ESP:tähän tuossa ei vielä ole.
ESP:tähän tuossa ei vielä ole.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
On ESP. Se kuittaantunee ratin vääntelyllä eestaas?
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Jep. Jos jää ESP:n merkkivalo palamaan niin nollautuu rattia laidasta laitaan kääntelemällä.
Onkohan siinä japanin mallin comandissa koodia. Senkin varmasti tarvii jos auto käy virrattomana.
Onkohan siinä japanin mallin comandissa koodia. Senkin varmasti tarvii jos auto käy virrattomana.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Noni.
Akku vaihdettu. Radiossa ei oo koodia kun se on tuossa commandissa integroituna. Hommasta selvittiin opettamalla kattoluukku ja ikkunat uusiks sekä veivailemalla rattia pariin kertaan laidasta toiseen.
Lisävarustelistassa ollut "Battery Isolation Switch" lienee se lattian rajassa olevan luukun takana olevat kaksi kenkää? Oletin löytäväni jonniilaisen 0/I kytkimen, mut se oli vaan tuo ekstra miinusnapa.
Vanha akku:

Eipä noissa amppeerituntimäärissä ole eroa, mutta jos tuo AGM teknologia kestäis Webastorallia vähän paremmin. Voihan tuon vanhan sitten askarrella tuon uuden rinnalle tuonne autoon, jos haluaa varmuusvirtaa.
Mut sit tuli tosi ikävä yllätys vastaan. Huomasin ku tallin pimeydestä ajelin pois.


Mitä ihmettä tuolle on käyny?! Kojelaudan päällys sieltä täältä täynnä noita halkeamia. Räikeimpänä tuo repsikan airbägin kannen ympärys. Tuo on ihan pilalla tuo päällys!!
Onko tuommoisen vaihtaminen ihan mahdoton juttu? Korjata tuota ei enää voine. Mites tuo repsikan airbägi yms suhtautuu vaihtotoimiin?
Vastaan niinkö se yks paperimies: "Nyt V*TUTTAA!"
P.S. Niin sitten vielä, kuskin puolen peilin kuori ei oo kunnolla kiinni. Lonkottaa yläreunasta. Miten se on kiinni? Voisi irroittaa ja katsoa, että onko jotain vikaavikaavikaa.
Kattoluukun haitarikumi on myös kuskin puolelta paskana, seki menee uusiks. Peilin johdot oon tilannu uudet, mutta pitänee jostain hankkia uudet ne kolmion muotoiset
kumiosat, mitkä tulee koria vasten. Ne oli melko valmiit.
Akku vaihdettu. Radiossa ei oo koodia kun se on tuossa commandissa integroituna. Hommasta selvittiin opettamalla kattoluukku ja ikkunat uusiks sekä veivailemalla rattia pariin kertaan laidasta toiseen.
Lisävarustelistassa ollut "Battery Isolation Switch" lienee se lattian rajassa olevan luukun takana olevat kaksi kenkää? Oletin löytäväni jonniilaisen 0/I kytkimen, mut se oli vaan tuo ekstra miinusnapa.
Vanha akku:

Eipä noissa amppeerituntimäärissä ole eroa, mutta jos tuo AGM teknologia kestäis Webastorallia vähän paremmin. Voihan tuon vanhan sitten askarrella tuon uuden rinnalle tuonne autoon, jos haluaa varmuusvirtaa.
Mut sit tuli tosi ikävä yllätys vastaan. Huomasin ku tallin pimeydestä ajelin pois.


Mitä ihmettä tuolle on käyny?! Kojelaudan päällys sieltä täältä täynnä noita halkeamia. Räikeimpänä tuo repsikan airbägin kannen ympärys. Tuo on ihan pilalla tuo päällys!!

Onko tuommoisen vaihtaminen ihan mahdoton juttu? Korjata tuota ei enää voine. Mites tuo repsikan airbägi yms suhtautuu vaihtotoimiin?
Vastaan niinkö se yks paperimies: "Nyt V*TUTTAA!"
P.S. Niin sitten vielä, kuskin puolen peilin kuori ei oo kunnolla kiinni. Lonkottaa yläreunasta. Miten se on kiinni? Voisi irroittaa ja katsoa, että onko jotain vikaavikaavikaa.
Kattoluukun haitarikumi on myös kuskin puolelta paskana, seki menee uusiks. Peilin johdot oon tilannu uudet, mutta pitänee jostain hankkia uudet ne kolmion muotoiset
kumiosat, mitkä tulee koria vasten. Ne oli melko valmiit.
Viimeksi muokannut Tape, Su 23.01.2011 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Aurinkohan tuon on polttanut ja nyt suomen pakkasiin tullessa kutistunut niin että jostain ratkeaa. ihan normaalia mersun kojelaudoissa. Korjaantuu vaihtamalla ehjä kojelauta. 

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Silikonilla kiillotettu aika huolella ja sen jälkeen aurinko viimeistellyt.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Kävin kokeilemassa tuota Colliniten Nahka-ainetta. Penkit on just putsattu ja käsitelty ammattilaisen toimesta, joten kävin itse ratin ja oven nahat tuolla aineella vielä kerran.
Huono kuva aiheesta: (Livenä näytti varsin hyvältä)

Löytyi lisää korjattavaa:

Sit päivän pelastaja
Ihmettelin vähän, kun repsikan penkki jäi jotenkin makaavaan asentoon. Ei tuntunut nousevan riittävän ylös. Jäi alemmaksi ku kuskin penkki. Mietin vaihtoehtoa, että onko joku turvafeature, ettei pääse peilin eteen tjsp.
Löysin syyn tuossa puunaillessani!

Siellä se oli alla välissä niin, ettei noussut penkki enempää! Onneks ei hajonnu sinne. Varovasti nitkuttelin pois ja avot nyt pelaa!
Huono kuva aiheesta: (Livenä näytti varsin hyvältä)

Löytyi lisää korjattavaa:

Sit päivän pelastaja

Ihmettelin vähän, kun repsikan penkki jäi jotenkin makaavaan asentoon. Ei tuntunut nousevan riittävän ylös. Jäi alemmaksi ku kuskin penkki. Mietin vaihtoehtoa, että onko joku turvafeature, ettei pääse peilin eteen tjsp.
Löysin syyn tuossa puunaillessani!


Siellä se oli alla välissä niin, ettei noussut penkki enempää! Onneks ei hajonnu sinne. Varovasti nitkuttelin pois ja avot nyt pelaa!

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Tuo vanha akku on kans AGM akku.Tape kirjoitti:Vanha akku:
Eipä noissa amppeerituntimäärissä ole eroa, mutta jos tuo AGM teknologia kestäis Webastorallia vähän paremmin. Voihan tuon vanhan sitten askarrella tuon uuden rinnalle tuonne autoon, jos haluaa varmuusvirtaa.

A170cdi-00 1999-
Re: Tapen V8: MB E430 1998
No voe helevetto....
Hyvin meni taas. Nojuu, on tuossa virranannossakin vähän sanomista. Katteltiin virtoja silloin kun oli webastotesteri kiinni.
Jos sen sisäpuhalluksen saa toimimaan, niin sittenhän varsinkin tuo olis hyvä kytkeä kiinni kakkosakuksi. Katsotaan nyt vaan, saako tuo Ctek sitä täyteen/ehyeksi
Hyvin meni taas. Nojuu, on tuossa virranannossakin vähän sanomista. Katteltiin virtoja silloin kun oli webastotesteri kiinni.
Jos sen sisäpuhalluksen saa toimimaan, niin sittenhän varsinkin tuo olis hyvä kytkeä kiinni kakkosakuksi. Katsotaan nyt vaan, saako tuo Ctek sitä täyteen/ehyeksi
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Ilmeisesti releen kautta suoraan ilmastoinnin sulakkeelle kytkemällä sisäpuhalluksen saa pöhisemään, mut virrankulutus on liki 20Ah. Etsinnässä on yhä homma. Kerkesin jo riemuita, kun tuli soitto, että puhaltamaan saadaan.
Ideoita?
P.S. Puhaltimenkin hän sai pyörimään, mut se ei herätä/aukase niitä läppiä/venttiileitä konehuoneen puolelta, että puhaltimelle saakka sais lämpöä.
Ideoita?
P.S. Puhaltimenkin hän sai pyörimään, mut se ei herätä/aukase niitä läppiä/venttiileitä konehuoneen puolelta, että puhaltimelle saakka sais lämpöä.
Viimeksi muokannut Tape, Pe 04.02.2011 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Unski auta!



Re: Tapen V8: MB E430 1998
Koetin vaihdella peileihin sisäjohtosarjat, muttakö varaosina tulleet oli erilaiset ku mitä autossa oli kiinni. Niissä mitkä on autossa, oli enempi liittimiä ku varaosissa.
Selvitellään!
Selvitellään!
Re: Tapen V8: MB E430 1998
1200km on nyt värkillä ajeltu. Ei mitään ylläreitä tai ropleemeja.
Kilvet sain eilen. Suht pienellä vaivalla sain vielä just oikeanlaiset, eli eu-tunnukseton, yksirivinen ja kaksinumeroinen = riittävän lyhyt suhteessa kilvenpaikkaan.
Eka täydestä täyteen tankkauskin tuli vastaan. Kulutukseksi tuli 10l/100km, sekalaisehkoa ajoa, hieman enemmän suoraa tietä ku cityä.
Kilvet sain eilen. Suht pienellä vaivalla sain vielä just oikeanlaiset, eli eu-tunnukseton, yksirivinen ja kaksinumeroinen = riittävän lyhyt suhteessa kilvenpaikkaan.
Eka täydestä täyteen tankkauskin tuli vastaan. Kulutukseksi tuli 10l/100km, sekalaisehkoa ajoa, hieman enemmän suoraa tietä ku cityä.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Ei teikäläistä sitten ainakaan bensakulut huimaa kun kilometrejä tulee noin mitättömästi =)
Mitäs tuolle kojelaudalle on suunnitelmissa?
Mitäs tuolle kojelaudalle on suunnitelmissa?
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Autoa kun nyt olisi tarkoitus pitää vähän pitempikin aika, niin vaihtaahan tuo pitäisi. Muuten noiden halkeamien paikkauskin kävisi, mutta tuo repsikan airbägin vasen rakonen irvistää sen verta, että ei kannattane. Tuo airbäg saattaa tuoda hankaluuksia vaihdossa. Pitää vähän katella osasivustoja, että onko kojelaudan päällinen erikseen vaihdettavissa, vai meneekö repsikan bägi samalla.
On minulla asiaakin, ei valitettavasti vaan yhtään kuvaa
125tkm lasissa ja vois tehdä 120tkm "ison huollon". Itse teen mitä voin ja loput pajalla.
- Moottoriöljyn lisäys. Tehty öljynvaihto filtterin kera syksyllä, pinta nyt puolen välin yli. Toivottavasti ei kuluta.
- Lootaöljyn täyttö. Mikäli mittasin oikein, on taso puolivälissä nyt. Maksimiin voisi lisätä?
- Ilmansuodatin
- Bensasuodatin (Sijaitsee missä?)
- Ilmastoinnin suodatin (Eikös se oo hanskalokerossa?)
- Peräöljyt
- Glykolit ja termari (Onko näihin muuten kalliskin termari?)
- Jakoketju pitää tarkistuttaa. Osa ei oo kallis mutta onko vaihto kallis?
- Jarrunesteiden kunto ja mahd vaihto
- Tulpat (16:han niitä on, mutta ei kai siinä muuta ku vaihtelee, kunhan saa irti...)
- Jotain puhetta ollu tulpanjohtojen tyyppiviasta? Onko kalliit narut?
- Ohjaustehostajan öljyjä monet tuntuu vaihtelevan autoihinsa. Mikä niissä vaihtoväli?
Suosituksia, että mitä tehhään samalla?
On minulla asiaakin, ei valitettavasti vaan yhtään kuvaa

125tkm lasissa ja vois tehdä 120tkm "ison huollon". Itse teen mitä voin ja loput pajalla.
- Moottoriöljyn lisäys. Tehty öljynvaihto filtterin kera syksyllä, pinta nyt puolen välin yli. Toivottavasti ei kuluta.
- Lootaöljyn täyttö. Mikäli mittasin oikein, on taso puolivälissä nyt. Maksimiin voisi lisätä?
- Ilmansuodatin
- Bensasuodatin (Sijaitsee missä?)
- Ilmastoinnin suodatin (Eikös se oo hanskalokerossa?)
- Peräöljyt
- Glykolit ja termari (Onko näihin muuten kalliskin termari?)
- Jakoketju pitää tarkistuttaa. Osa ei oo kallis mutta onko vaihto kallis?
- Jarrunesteiden kunto ja mahd vaihto
- Tulpat (16:han niitä on, mutta ei kai siinä muuta ku vaihtelee, kunhan saa irti...)
- Jotain puhetta ollu tulpanjohtojen tyyppiviasta? Onko kalliit narut?
- Ohjaustehostajan öljyjä monet tuntuu vaihtelevan autoihinsa. Mikä niissä vaihtoväli?
Suosituksia, että mitä tehhään samalla?
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Tuskin termari on paljoa 50e:a kalliimpi. Ohjaustehostimen vaihtoväli on 90tkm.Tape kirjoitti:Autoa kun nyt olisi tarkoitus pitää vähän pitempikin aika, niin vaihtaahan tuo pitäisi. Muuten noiden halkeamien paikkauskin kävisi, mutta tuo repsikan airbägin vasen rakonen irvistää sen verta, että ei kannattane. Tuo airbäg saattaa tuoda hankaluuksia vaihdossa. Pitää vähän katella osasivustoja, että onko kojelaudan päällinen erikseen vaihdettavissa, vai meneekö repsikan bägi samalla.
On minulla asiaakin, ei valitettavasti vaan yhtään kuvaa
125tkm lasissa ja vois tehdä 120tkm "ison huollon". Itse teen mitä voin ja loput pajalla.
- Moottoriöljyn lisäys. Tehty öljynvaihto filtterin kera syksyllä, pinta nyt puolen välin yli. Toivottavasti ei kuluta.
- Lootaöljyn täyttö. Mikäli mittasin oikein, on taso puolivälissä nyt. Maksimiin voisi lisätä?
- Ilmansuodatin
- Bensasuodatin (Sijaitsee missä?)
- Ilmastoinnin suodatin (Eikös se oo hanskalokerossa?)
- Peräöljyt
- Glykolit ja termari (Onko näihin muuten kalliskin termari?)
- Jakoketju pitää tarkistuttaa. Osa ei oo kallis mutta onko vaihto kallis?
- Jarrunesteiden kunto ja mahd vaihto
- Tulpat (16:han niitä on, mutta ei kai siinä muuta ku vaihtelee, kunhan saa irti...)
- Jotain puhetta ollu tulpanjohtojen tyyppiviasta? Onko kalliit narut?
- Ohjaustehostajan öljyjä monet tuntuu vaihtelevan autoihinsa. Mikä niissä vaihtoväli?
Suosituksia, että mitä tehhään samalla?
W210 E320cdi
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Jos kerran sen irti aiot repiä, niin halkeamiin täytettä ja koko lauta eugenille nahkaverhoiluun, ja joku komea tikkaus liitoskohtiin. Lisää sisustan näyttävyyttä potenssiin 10
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Joo paitsi että mun mielestä toi kojelauta on yks iso osa koko paska, eli ratti pitäis irrottaa,keskipaneelin jutskat sun muut.. Että ei ole ihan 5min homma.
W210 E320cdi
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Joo kyllähän siitä varmaan saa kaiken irtilähtevän purkaa, ennen kuin kannattaa lähteä repimään.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Tuohan se sopis hienosti muun nahkasisustan jatkoksi, että nahkoittaa kojelaudankin.
Kaks ongelmaa: a) hinta b) kuinka järjetön homma on kaivaa kojelauta irti?
Täytyy noita Japan Comand juttuja katella WIS:stä ja EPC:stä, vois samalla opiskella, kuinka vaikeasti kojelauta on kiinni.
Kaks ongelmaa: a) hinta b) kuinka järjetön homma on kaivaa kojelauta irti?
Täytyy noita Japan Comand juttuja katella WIS:stä ja EPC:stä, vois samalla opiskella, kuinka vaikeasti kojelauta on kiinni.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Hoplaa.
Askartelin kilvet kiinni. Käytin Biltemasta saatavia semmoisia säädettäviä kappaleita, että jäi nätisti kilven taakse eikä tullu reunoilta yli.
Tutuistuin peilien sielunelämään. Opettelin, miten kuori irroitetaan ja täten fixasin kuskin puolen hölskyneen peilinkuoren. Se kiinnikerauta oli alhaalta huonosti.
Otin irti repsikan peilin, kun siinä ei säädöt toiminu kunnolla. Eristelin johdot yksinään erikseen uusiksi. Johdoista tuli vähän paksut, mut menivät paikalleen.
Takaiskuna kasatessa peilin säätömoottorin yksi ruuvikiinnike päätti v*ttuuntua ja hajota. Moottori kyllä toimii, mut nyt se ei oo kunnolla paikallansa, joten säätövarakin on väärä.
Säädöt sain kyllä eristämällä toimimaan oikein!
Ei nuo hyvät oo siltikään, vaikka ois kiinnike jääny ehjäksi. Molemmat isot tiivistekumit on ihan morjes. Semmoiset mulla on, mutta nuo johtosarjat pitäis jostain kai kaivaa ihan uudet.
Jos oli mureeta repsikan puolella, ei välttämättä kuskinkaan puolella oo ihan tervettä.
Mistäs noita etsisi?
Ois kuviaki mutku kaivelee ku hajos tuo yks
Askartelin kilvet kiinni. Käytin Biltemasta saatavia semmoisia säädettäviä kappaleita, että jäi nätisti kilven taakse eikä tullu reunoilta yli.
Tutuistuin peilien sielunelämään. Opettelin, miten kuori irroitetaan ja täten fixasin kuskin puolen hölskyneen peilinkuoren. Se kiinnikerauta oli alhaalta huonosti.
Otin irti repsikan peilin, kun siinä ei säädöt toiminu kunnolla. Eristelin johdot yksinään erikseen uusiksi. Johdoista tuli vähän paksut, mut menivät paikalleen.
Takaiskuna kasatessa peilin säätömoottorin yksi ruuvikiinnike päätti v*ttuuntua ja hajota. Moottori kyllä toimii, mut nyt se ei oo kunnolla paikallansa, joten säätövarakin on väärä.
Säädöt sain kyllä eristämällä toimimaan oikein!
Ei nuo hyvät oo siltikään, vaikka ois kiinnike jääny ehjäksi. Molemmat isot tiivistekumit on ihan morjes. Semmoiset mulla on, mutta nuo johtosarjat pitäis jostain kai kaivaa ihan uudet.
Jos oli mureeta repsikan puolella, ei välttämättä kuskinkaan puolella oo ihan tervettä.
Mistäs noita etsisi?
Ois kuviaki mutku kaivelee ku hajos tuo yks

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Elikkä:
OSTETAAN:
Sähkösäätöisen, lämmitetyn ja muistillisen peilin sisälle tulevat johtosarjat molemmin puolin.
Oven ja peilin välissä siis kaksi liitintä.
OSTETAAN:
Sähkösäätöisen, lämmitetyn ja muistillisen peilin sisälle tulevat johtosarjat molemmin puolin.
Oven ja peilin välissä siis kaksi liitintä.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Itse itseni kanssa keskustellen....
Ei noita johtosarjoja saa ilman peilirunkoa, joten nou tsääns.
Huomenna uudet johdot yleiselektroniikasta ja sunnuntaina johtojen uusinta.
Vääränlaisesta johtosarjasta saan ehjät tiivisteet. Läpiviennit pitää sit vaan silikonata tjsp.
Antautunut säätömoottorin kiinnike korjataan. Irtosi nätisti joten on ehjättävissä.
Tehdään eka tuo repsikan peili. Kuskinpeili toimii, mutta jos on repsikan puolella johdot noin haperot, ei ne kuskinkaan puolella hyvät oo, vaikka toimiikin. Se sitten joskus.
Ei noita johtosarjoja saa ilman peilirunkoa, joten nou tsääns.
Huomenna uudet johdot yleiselektroniikasta ja sunnuntaina johtojen uusinta.
Vääränlaisesta johtosarjasta saan ehjät tiivisteet. Läpiviennit pitää sit vaan silikonata tjsp.
Antautunut säätömoottorin kiinnike korjataan. Irtosi nätisti joten on ehjättävissä.
Tehdään eka tuo repsikan peili. Kuskinpeili toimii, mutta jos on repsikan puolella johdot noin haperot, ei ne kuskinkaan puolella hyvät oo, vaikka toimiikin. Se sitten joskus.
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Heps ootkos kokeillut mahdollisia Viron purkaamoita?Tuli vaan mieleen,Niin ja onhan siellä MBn varaosiakin saatavilla....
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Tapen V8: MB E430 1998
jos on "kuluttanut" öljyä, voipi syy olla suodatin jalan tiivisteet kovettuneet ja valskaa sieltä (tarkistus onko kastellut moottorin kylkee).jakoketjun vaihto on pikkusen aikaa vievää.mut noilla kilsoilla tuskin vaihdon tarpeessa. tulpat n20e kappale oliko mötönet hinta(veho hinta töineen n. 800e)simoks kirjoitti:Tuskin termari on paljoa 50e:a kalliimpi. Ohjaustehostimen vaihtoväli on 90tkm.Tape kirjoitti:Autoa kun nyt olisi tarkoitus pitää vähän pitempikin aika, niin vaihtaahan tuo pitäisi. Muuten noiden halkeamien paikkauskin kävisi, mutta tuo repsikan airbägin vasen rakonen irvistää sen verta, että ei kannattane. Tuo airbäg saattaa tuoda hankaluuksia vaihdossa. Pitää vähän katella osasivustoja, että onko kojelaudan päällinen erikseen vaihdettavissa, vai meneekö repsikan bägi samalla.
On minulla asiaakin, ei valitettavasti vaan yhtään kuvaa
125tkm lasissa ja vois tehdä 120tkm "ison huollon". Itse teen mitä voin ja loput pajalla.
- Moottoriöljyn lisäys. Tehty öljynvaihto filtterin kera syksyllä, pinta nyt puolen välin yli. Toivottavasti ei kuluta.
- Lootaöljyn täyttö. Mikäli mittasin oikein, on taso puolivälissä nyt. Maksimiin voisi lisätä?
- Ilmansuodatin
- Bensasuodatin (Sijaitsee missä?)
- Ilmastoinnin suodatin (Eikös se oo hanskalokerossa?)
- Peräöljyt
- Glykolit ja termari (Onko näihin muuten kalliskin termari?)
- Jakoketju pitää tarkistuttaa. Osa ei oo kallis mutta onko vaihto kallis?
- Jarrunesteiden kunto ja mahd vaihto
- Tulpat (16:han niitä on, mutta ei kai siinä muuta ku vaihtelee, kunhan saa irti...)
- Jotain puhetta ollu tulpanjohtojen tyyppiviasta? Onko kalliit narut?
- Ohjaustehostajan öljyjä monet tuntuu vaihtelevan autoihinsa. Mikä niissä vaihtoväli?
Suosituksia, että mitä tehhään samalla?




Re: Tapen V8: MB E430 1998
Noniin. Repsikan peilin fiksuu.
- Peilit autoa myöten. Kuoren reunalla näkyy metallinen pystysuora jousi. Vapauta se koukusta, niin kuori lähtee irti. Nyppäse pikkuisen matkaa pois.
- Peilit suoraksi. Ota kuori kokonaan pois. Varo peilin lasia ja johtoja. Lähtee silti suoraan pois. Sen jälkeen kolme ruuvia irti ja peilinrunko lähtee irti. Piä kuiteski kii ennekö otat viimeisen ruuvin. Kumi voi olla jässähtäny, mutta lähtee pienellä keplottelulla. Sen jälkeen riippuen tapauksesta, mutta yksi tai kaksi sähköliitintä irti ja peili mukaan.
- Irroita säätömoottorista sininen sähköliitin ja peilin takaa musta lämmitysvastuksen liitin. Vapauta peilin yläreunasta jousi, ja käännä peilin yläreuna irti, jonka jälkeen vähän alaspäin painamalla lasi irtoaa moottorista. Moottori on kolmella ruuvilla kiinni. Irroita varovasti, moottorin kiinnikkeet ovat vähän heppoiset.
- Johdot kaikki näkyvissä. Katso tarkasti mikä johto menee mihinkäkin. Varmista mittarilla. Säätömoottorin liittimessä näkyy numeroinnit. Paa ihan paperille saakka, mikä menee mihinkäkin.
- Oven puolen liittimeen jätettiin 2cm johtoja jatkosta varten, muuten kaikki yksinkertaisesti poikki ja vanhat johdot pois. Mun peilissä säätömoottorin liitin oli päästänsä aralditin peitossa, joten kylmästi johdot juurta myöten katki ja sivuleikkureilla&viilalla liittimen pää puhtaaksi. Sitten millisellä pienoiskäsiporalla näkyviin johdonpaikkoihin reiät uusia johtoja varten. Kaavion mukaisesti juotettiin uudet johdot liittimeen, jonka jälkeen alkoi armoton testaus. Jokainen liittimen pinni käytiin läpi, että varmasti pelaa. Samoin jokainen liitin käytiin läpi oikosulun varalta, mutta ei mitään ongelmaa! Kaikki pelas eikä yhtään oikaria.

- Lämmityksen johdot uusittiin myös. Parin sentin jatkopäät jätettiin, jatkokset tehtiin tieten juottamalla + kutistesukalla :veskola: . Liittimen juuret suojattiin ujuttamalla kutistesukkaa perille saakka.
- Johdot kahteen läpivientikumeja näytteleviin kutistesukkiin ja pujotus peilinrungon läpi. Muista jättää pieni mutka johtoa peilin linkkuunmenoa varten. Jos veät tiukalle, hajuaa johdot peilin kääntyessä. Sitten uusien johtojen yhdistäminen oven puolen liittimiin ja a vot.

- Kaikki osat putsattu ja peilinkuoreen testattu Colliniten tuotteita. Vain hyvää sanottavaa niistä.
- Jäljellä on läpivientikumin pujottelu paikalleen + sopivalla mäskillä johtoliitosten sääsuojaus.
Vähän kyl jänskättää, miten toimii! Mutta yleismittarilla testailtiin sen verta huolella, että pitäis toimia.
Lisätarinaa ja kuvia peilin kasauksesta & testauksesta.
P.S. Öljyntason merkkivalo on palanut. Hyvää mittarihuoltoa PK-seudulta/läheltä? Palannon tiijän Tampesterista, mutta jos lähempänäki ois?
- Peilit autoa myöten. Kuoren reunalla näkyy metallinen pystysuora jousi. Vapauta se koukusta, niin kuori lähtee irti. Nyppäse pikkuisen matkaa pois.
- Peilit suoraksi. Ota kuori kokonaan pois. Varo peilin lasia ja johtoja. Lähtee silti suoraan pois. Sen jälkeen kolme ruuvia irti ja peilinrunko lähtee irti. Piä kuiteski kii ennekö otat viimeisen ruuvin. Kumi voi olla jässähtäny, mutta lähtee pienellä keplottelulla. Sen jälkeen riippuen tapauksesta, mutta yksi tai kaksi sähköliitintä irti ja peili mukaan.
- Irroita säätömoottorista sininen sähköliitin ja peilin takaa musta lämmitysvastuksen liitin. Vapauta peilin yläreunasta jousi, ja käännä peilin yläreuna irti, jonka jälkeen vähän alaspäin painamalla lasi irtoaa moottorista. Moottori on kolmella ruuvilla kiinni. Irroita varovasti, moottorin kiinnikkeet ovat vähän heppoiset.
- Johdot kaikki näkyvissä. Katso tarkasti mikä johto menee mihinkäkin. Varmista mittarilla. Säätömoottorin liittimessä näkyy numeroinnit. Paa ihan paperille saakka, mikä menee mihinkäkin.
- Oven puolen liittimeen jätettiin 2cm johtoja jatkosta varten, muuten kaikki yksinkertaisesti poikki ja vanhat johdot pois. Mun peilissä säätömoottorin liitin oli päästänsä aralditin peitossa, joten kylmästi johdot juurta myöten katki ja sivuleikkureilla&viilalla liittimen pää puhtaaksi. Sitten millisellä pienoiskäsiporalla näkyviin johdonpaikkoihin reiät uusia johtoja varten. Kaavion mukaisesti juotettiin uudet johdot liittimeen, jonka jälkeen alkoi armoton testaus. Jokainen liittimen pinni käytiin läpi, että varmasti pelaa. Samoin jokainen liitin käytiin läpi oikosulun varalta, mutta ei mitään ongelmaa! Kaikki pelas eikä yhtään oikaria.

- Lämmityksen johdot uusittiin myös. Parin sentin jatkopäät jätettiin, jatkokset tehtiin tieten juottamalla + kutistesukalla :veskola: . Liittimen juuret suojattiin ujuttamalla kutistesukkaa perille saakka.
- Johdot kahteen läpivientikumeja näytteleviin kutistesukkiin ja pujotus peilinrungon läpi. Muista jättää pieni mutka johtoa peilin linkkuunmenoa varten. Jos veät tiukalle, hajuaa johdot peilin kääntyessä. Sitten uusien johtojen yhdistäminen oven puolen liittimiin ja a vot.

- Kaikki osat putsattu ja peilinkuoreen testattu Colliniten tuotteita. Vain hyvää sanottavaa niistä.
- Jäljellä on läpivientikumin pujottelu paikalleen + sopivalla mäskillä johtoliitosten sääsuojaus.
Vähän kyl jänskättää, miten toimii! Mutta yleismittarilla testailtiin sen verta huolella, että pitäis toimia.
Lisätarinaa ja kuvia peilin kasauksesta & testauksesta.
P.S. Öljyntason merkkivalo on palanut. Hyvää mittarihuoltoa PK-seudulta/läheltä? Palannon tiijän Tampesterista, mutta jos lähempänäki ois?
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Se öljyntason merkkivalo mitään palanut ole, kun ei semmoista edes ole...
Tuossa on tuo öljyntason tarkistusmahollisuus. Oil Level Disp? ni sit ku painaa nollaa vaiko ärrää, en muista, ni kone kertoo onko hyvä.
Peili on paikallaan ja säätö toimii normaalisti. Säätömoottorin liitin otti sen verta arveltua pitemmän mutkan, että söi linkkuunmenovaraa johtosarjasta. Jää nyt senttiä paria pitemmäksi.
Täytyy myöhemmin tuunata kohilleen. Samaten vääränlaisesta johtosarjasta tuunattu kumi ei ihan tunnu sopivan. Täytyy pitää silmät auki, jos sais oikeanlaiset johtosarjat joskus jostain.
Mut, säätö toimii taas normaalisti ja se oli päätarkoitus.
Sori, kuvia en malttanu ottaa.

Tuossa on tuo öljyntason tarkistusmahollisuus. Oil Level Disp? ni sit ku painaa nollaa vaiko ärrää, en muista, ni kone kertoo onko hyvä.
Peili on paikallaan ja säätö toimii normaalisti. Säätömoottorin liitin otti sen verta arveltua pitemmän mutkan, että söi linkkuunmenovaraa johtosarjasta. Jää nyt senttiä paria pitemmäksi.
Täytyy myöhemmin tuunata kohilleen. Samaten vääränlaisesta johtosarjasta tuunattu kumi ei ihan tunnu sopivan. Täytyy pitää silmät auki, jos sais oikeanlaiset johtosarjat joskus jostain.
Mut, säätö toimii taas normaalisti ja se oli päätarkoitus.
Sori, kuvia en malttanu ottaa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Termos.
Pirssi on nyt huollettu kattavasti by Rolle. Ei voi taas ku kehua ja antaa sinne pisteitä.
Kohteet/vaihdot/työt:
- lootaöljy + suodatin
- peräöljy
- tulpat (autossa oli kiinni ilmeisesti alkuperäiset tulpat.... hohhoij....)
- bensafiltteri (alkuperäistä tämäkin....)
- glykolit ja termari
- jarrunesteet (kummallista mömmöä oli säiliössä, nyt on huuhdottu pariin kertaan ja vaihdettu)
- ilmansuodatin
- ilmastoinnin raitisilmasuodattimet
Auton aikaisemman omistajan hieman huolimaton pito oli kyllä tiedossa. Siksi teetin nyt kattavan huollon.
Kesää vasten enää ilmastoinnin huolto + kesärenkaitten vaihdon jälkeen alustan säätö.
Ei mulla muuta. Kovaa ajua sit vaan!
Pirssi on nyt huollettu kattavasti by Rolle. Ei voi taas ku kehua ja antaa sinne pisteitä.
Kohteet/vaihdot/työt:
- lootaöljy + suodatin
- peräöljy
- tulpat (autossa oli kiinni ilmeisesti alkuperäiset tulpat.... hohhoij....)
- bensafiltteri (alkuperäistä tämäkin....)
- glykolit ja termari
- jarrunesteet (kummallista mömmöä oli säiliössä, nyt on huuhdottu pariin kertaan ja vaihdettu)
- ilmansuodatin
- ilmastoinnin raitisilmasuodattimet
Auton aikaisemman omistajan hieman huolimaton pito oli kyllä tiedossa. Siksi teetin nyt kattavan huollon.
Kesää vasten enää ilmastoinnin huolto + kesärenkaitten vaihdon jälkeen alustan säätö.
Ei mulla muuta. Kovaa ajua sit vaan!

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Aa-puu-va.
Mihin ihmeeseen tuossa command-härvelissä laitetaan puhelimen sim-kortti?!
Ei löydy käsinojassa olevasta luurista eikä sen pohjasta oikein mitään, mihin se voisi mennä.
Mihin ihmeeseen tuossa command-härvelissä laitetaan puhelimen sim-kortti?!


Ei löydy käsinojassa olevasta luurista eikä sen pohjasta oikein mitään, mihin se voisi mennä.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Japanissa ei ole GSM-verkkoa, joten voi olla, ettei toimi, vaikka löytyisikin paikka sim-kortille... 
