Maskipeitteet kylmään autoon avuksi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Arttu.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: To 19.03.2009 17:39
Paikkakunta: Lammi

Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi

Viesti Kirjoittaja Arttu. »

Missäs teijän mersujen lämmöt sitten on ilman pahvia? en oo viel toistaseks törmänny mersuun missä ei olis lämmöt normit vaikka ei olis pahvia kunnon pakkasilla? vai eikö vaan tuu lämmintä sisään? tai sitten en vaan oo nähny tarpeeks mersuja :/
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi

Viesti Kirjoittaja woke »

Mulla ei viimasuojaa ja lämpenee ihan normilämpöön maantieajossa. Esim. tänä aamuna pakkasta 20 astetta ja työmatka 32km josta ekat 10km 60km/h ja sitten 80km/h, niin kyllä puolimatkassa oli lämmöt jo normaalissa. Ennen ajoonlähtöä webastolla lämmitystä reilut 20 minuuttia. En tiedä paljonko viimasuoja nopeuttaisi lämpenemistä. Tietysti jos enempi pakkasta niin vähän kauemman aikaa kestää lämmetä. Kaupunkipyörityksessä lämmöt kyllä aina vähän laskee. Autona siis E220cdi ja termostaatin vaihdoin jo syksyllä kun ei silloin lämmöt noussut normaaliin :-)
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Arttu. kirjoitti:Missäs teijän mersujen lämmöt sitten on ilman pahvia? en oo viel toistaseks törmänny mersuun missä ei olis lämmöt normit vaikka ei olis pahvia kunnon pakkasilla? vai eikö vaan tuu lämmintä sisään? tai sitten en vaan oo nähny tarpeeks mersuja :/
Minusta tätä jo kommentoitiinkin muutamaan kertaan. Keulapahvilla ei ole tarkoitus korvata rikkinäistä termostaattia. Kyllä toimiva auto tosiaan lämpenee ilman pahveja normaaliin käyntilämpöön mutta se toimivakin auto lämpenee normaaliin lämpöön nopeammin jos turhaa viimaa konehuoneeseen rajaa.

Hyvä tuosta on kyllä huomauttaa kun moni ei hoksaa että se termostaatti pitää laittaa kuntoon.
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi

Viesti Kirjoittaja tese »

DBFI kirjoitti:Minusta tätä jo kommentoitiinkin muutamaan kertaan. Keulapahvilla ei ole tarkoitus korvata rikkinäistä termostaattia. Kyllä toimiva auto tosiaan lämpenee ilman pahveja normaaliin käyntilämpöön mutta se toimivakin auto lämpenee normaaliin lämpöön nopeammin jos turhaa viimaa konehuoneeseen rajaa.

Hyvä tuosta on kyllä huomauttaa kun moni ei hoksaa että se termostaatti pitää laittaa kuntoon.
Täsmälleen näin! Eikö sitä jo uskota vaikka lähes kolme sivua asiaa jo vatvottu? :shock:
Se miten itse kukin tuon turhan viiman rajaamisen toteuttaa on ihan jokaisen oma asia. :D
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Vastaa Viestiin