Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Missäs teijän mersujen lämmöt sitten on ilman pahvia? en oo viel toistaseks törmänny mersuun missä ei olis lämmöt normit vaikka ei olis pahvia kunnon pakkasilla? vai eikö vaan tuu lämmintä sisään? tai sitten en vaan oo nähny tarpeeks mersuja :/
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Mulla ei viimasuojaa ja lämpenee ihan normilämpöön maantieajossa. Esim. tänä aamuna pakkasta 20 astetta ja työmatka 32km josta ekat 10km 60km/h ja sitten 80km/h, niin kyllä puolimatkassa oli lämmöt jo normaalissa. Ennen ajoonlähtöä webastolla lämmitystä reilut 20 minuuttia. En tiedä paljonko viimasuoja nopeuttaisi lämpenemistä. Tietysti jos enempi pakkasta niin vähän kauemman aikaa kestää lämmetä. Kaupunkipyörityksessä lämmöt kyllä aina vähän laskee. Autona siis E220cdi ja termostaatin vaihdoin jo syksyllä kun ei silloin lämmöt noussut normaaliin 

W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Minusta tätä jo kommentoitiinkin muutamaan kertaan. Keulapahvilla ei ole tarkoitus korvata rikkinäistä termostaattia. Kyllä toimiva auto tosiaan lämpenee ilman pahveja normaaliin käyntilämpöön mutta se toimivakin auto lämpenee normaaliin lämpöön nopeammin jos turhaa viimaa konehuoneeseen rajaa.Arttu. kirjoitti:Missäs teijän mersujen lämmöt sitten on ilman pahvia? en oo viel toistaseks törmänny mersuun missä ei olis lämmöt normit vaikka ei olis pahvia kunnon pakkasilla? vai eikö vaan tuu lämmintä sisään? tai sitten en vaan oo nähny tarpeeks mersuja :/
Hyvä tuosta on kyllä huomauttaa kun moni ei hoksaa että se termostaatti pitää laittaa kuntoon.
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Täsmälleen näin! Eikö sitä jo uskota vaikka lähes kolme sivua asiaa jo vatvottu?DBFI kirjoitti:Minusta tätä jo kommentoitiinkin muutamaan kertaan. Keulapahvilla ei ole tarkoitus korvata rikkinäistä termostaattia. Kyllä toimiva auto tosiaan lämpenee ilman pahveja normaaliin käyntilämpöön mutta se toimivakin auto lämpenee normaaliin lämpöön nopeammin jos turhaa viimaa konehuoneeseen rajaa.
Hyvä tuosta on kyllä huomauttaa kun moni ei hoksaa että se termostaatti pitää laittaa kuntoon.

Se miten itse kukin tuon turhan viiman rajaamisen toteuttaa on ihan jokaisen oma asia.

W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67