c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja joskami »

Millä te luette/kirjoitatte softan noihin c32:siin?
Onko tästä jenkkilän kaverista tarkempia tietoja?
Itsellä tuommoinen pikkukompura :oops: virittely käynnissä..kompurapyörä+softa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jenkkilä = Eurocharged.com

Mikähän tämä "pikkukompura" mahtaa olla, onko sillä mitään tekemistä c32:sen kanssa. Meinaan vain että eri auto, eri metodit... Prommerilla nyt ainakin saa luettua, mutta jos ei ole juotostaitoja ja eipä ne prommeritkaan ole ilmaisia...niin parempi tyytyä viemään vain auto johonkin säädettäväksi, esim. moneen kertaan mainittu Motorbit. Johdolla ja läppärillä saan kyllä ecun kirjoitettua, mutta se edelleen on c32:n ecu.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja joskami »

No joo, eihän näillä muuta yhteistä olekkaan kuin et molemmat mersuja ja kompuralla varustettuja.. c32vs.200komp
Näyttäs olevan noissa Me2.8 ecu joka on ihan kaapelilla luettavissa kuten tuo oma sim4lke kanssa.
Kun ei ole paremmin näitten bensa vehkeitten ohjelmia näpränny niin ajattelin miten olette tuon ohjelmointi homman hoitaneet.
Taidan yrittää ensin ihan itse näprätä tuon kanssa.

En sotke enempää tätä topiccia.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

No siinä tapauksessa jos siitä sama ecu löytyy. Mutta onnea matkaan jos itse aiot softaa muutella :D Tai paremminkin onnittelut, jos olet niitä harvoja ihmisiä suomessa kuka tuon softan päälle jotain ymmärtää, tälläiselle taidolle olisi kyllä käyttöä.
Kerro sitten millä softalla saat ohjelman pihalle luettua, jos obd:n kautta saat homman tehtyä. Itsellä joku ilmaisohjelma netistä, mutta tuo vain kirjoittaa. Byteshooterilla tuo luku onnistuu boottimodessa.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja joskami »

Paljon tuo c32 kestää nostaa ahtoja ennenkuin ecu ei pysty hanskaamaan seoksia ja vaati ohjelmoinnin?
Onko tuossa ecun ohjaama suutinten kiskopaine vai ihan kiinteä regu?

offtopic
Lukeehan noita aika moni työkalu esim kessv2, cmd, bs jopa kiinan poikien galletto 2 lukee tuon sim4lke (ainakin tuetuissa autoissa oli)
En ole väittänytkään , että tuo softa olisi haskassa. Viisi vuotta sitten oli sama juttu noitten cdi koneisten kanssa, nyt niitä ohjelmia tekee tälläkin foorumilla useampikin jamppa.
Omasta on softa luettu ja hakemista on..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joskami kirjoitti:Paljon tuo c32 kestää nostaa ahtoja ennenkuin ecu ei pysty hanskaamaan seoksia ja vaati ohjelmoinnin?
Onko tuossa ecun ohjaama suutinten kiskopaine vai ihan kiinteä regu?

offtopic
Lukeehan noita aika moni työkalu esim kessv2, cmd, bs jopa kiinan poikien galletto 2 lukee tuon sim4lke (ainakin tuetuissa autoissa oli)
En ole väittänytkään , että tuo softa olisi haskassa. Viisi vuotta sitten oli sama juttu noitten cdi koneisten kanssa, nyt niitä ohjelmia tekee tälläkin foorumilla useampikin jamppa.
Omasta on softa luettu ja hakemista on..
Bensoissa on yksi juttu mihin kannattaa kiinittää huomiota...
Kun alkaa koe versioita tekemään
Sietävät väärä seos suhdetta huomatavasti huonommin kuin diselit
(Joskus vuosia sitten
täältä sai cdi juttuja lukea vain että oli käyty karalalta, digtunigista tms,
hakemessa uutta ohjelmaa... joku sitten laitteli juttua miten samanlaisia voi itse tehdä ja autteli jokusta kiinostunuta alkuun)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

joskami kirjoitti:Paljon tuo c32 kestää nostaa ahtoja ennenkuin ecu ei pysty hanskaamaan seoksia ja vaati ohjelmoinnin?
Jenkkilän tietojen mukaan 65 millisellä rullalla voi ajella vielä ilman softaa. Tarkoittaa noin 13 % lisäilmaa. Siitä jos vielä mennään pienempään tai muutetaan ilmanottoa avarammaksi, ohjelma on käytännössä pakollinen.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Ja kiinteä bensanpaine, regu on suodattimessa itsessään.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu, ootko lueskellu näitä läpi?:

http://www.crossfireforum.org/forum/cro ... -real.html

http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... to-ic.html

Voisi olla ihan ok idea toteuttaa kun jossain vaiheessa tuo vakiocooleri kuitenkin antaa periksi. Olikos sulla joskus yksi cooleri puukotettavana? Millainen core sinne mahtuisi sisään?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Coren kokohan tuossa on edelleen onneton, ei eroa juurikaan vakiosta. Veden virtausta vain vähän muutettu, mikä tosin vaatii pumpultakin enemmän. Jenkit totuttuun tyyliin vauhkona :roll: Noh, toki tuo ajaa asiansa vuotavan vakion tilalle.

Ongelmahan on ettei tuonne kansien väliin mahdu juurikaan isompaa corea.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Coren kokohan tuossa on edelleen onneton, ei eroa juurikaan vakiosta. Veden virtausta vain vähän muutettu, mikä tosin vaatii pumpultakin enemmän. Jenkit totuttuun tyyliin vauhkona :roll: Noh, toki tuo ajaa asiansa vuotavan vakion tilalle.

Ongelmahan on ettei tuonne kansien väliin mahdu juurikaan isompaa corea.
Aattelin kysyä jonkun paremmin asiasta tietävän mielipidettä ennen kuin avaudun jenkkien hintapolitiikasta, suunnittelusta ja katteettomista lupauksista. :D

Ketään muuta ilmoittautunut Savonlinnan dynolle?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kyllähän tuo tosiaan sen vuotavan tilalle on hyvä päivitys, mutta virityskäyttöön taitaa olla edelleen yhtä turha kuin vakiokin.

Se koko, se koko, coren kokoa olisi kasvatettava että sitä jäähdytystehoa saataisiin kasvatettua. Size does matter, ainakin tässä tapauksessa :D Toki tuokin jotain auttaa, kunhan se vesi saadaan tehokkaasti jäähdytettyä ja virtaus on riittävän suuri, mutta jos coren koko on edelleen vakio(kuten tuossa on) niin jossain sen rajat tulee vastaan ja tuolloin on ihan sama onko tuolla vakio vai tuo uusi hieno kiiltävä.


Ei ole ketään muita vielä dynoon ilmottautunut. Tietty voidaan tuo pienemmälläkin porukalla järjestää, mutta hinta sitten pompsahtaa isommaksi.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo o, eipä tuossa keppimoduulissa taida mitään vikaa olla. Se hiton TCU ohjelman takia se jättää tapahtumamuistiin sitä can-timeout koodia. Nyt kun vakio softa on laitettu takaisin, niin tuokin herja katosi. Liekkö tuo softa on jostain uudemmasta autosta, missä rattivaihteet tai jotain ja nyt kun niitä ei ole, niin jotain uupuu ja tuosta tapahtuma tallentuu.

Noh, onpahan nyt hyllyssä yksi c32:n keppimoduuli ylimääräisenä, jos joltain se oikeasti hajoaa.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu, tuota ahdinta voisit seuraavaksi alkaa sovittamaan: Whipple M6066-M463. Ainakin yksi auto Taiwanissa on tehty tuolla ahtimella. Tosin siihen on vaihttu 3.7 litrasesta koneen osat, jotka kyllä käyvät suoraan (M112 E37).
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo ahdin vaihtuu heti kun rikastun sen verran :D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Joo ahdin vaihtuu heti kun rikastun sen verran
Mitä! Eihän tuo ole kuin muutaman tonnin :lol: .
Pansu kirjoitti:Joo o, eipä tuossa keppimoduulissa taida mitään vikaa olla. Se hiton TCU ohjelman takia se jättää tapahtumamuistiin sitä can-timeout koodia. Nyt kun vakio softa on laitettu takaisin, niin tuokin herja katosi. Liekkö tuo softa on jostain uudemmasta autosta, missä rattivaihteet tai jotain ja nyt kun niitä ei ole, niin jotain uupuu ja tuosta tapahtuma tallentuu.
Tuosta TCU:sta... aikaisemmin kirjoitin jotain mutta jos nyt vielä vähän toistetaan.

Viri-TCU on alunperin kehitetty Saksassa Evotechin toimesta Crossfire SRT-6:een, johon ohjelma on adaptoitu SLK32 AMG:stä. Kohde autoon on tehty vielä läppävaihteet rattiin Siemensin ylimääräisellä ohjainboksilla. Tässä versiossa on ollut vain M/S-tilat valittavissa ja ohjelmassa on vedetty laatikon venttiilien paineet aivan fyysiseen maksimiin, jotta on saatu mahdollisimman nopea vaihtaminen esim. kickdown-tilanteessa. En tiedä mikä Evotechin ja Eurochargedin suhde on mutta kummallisesti hieman Saksan foorumin ilmoituksen jälkeen tuli ilmoitus jenkkipuolelle. :think:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Joo ahdin vaihtuu heti kun rikastun sen verran
Mitä! Eihän tuo ole kuin muutaman tonnin :lol: .
Pansu kirjoitti:Joo o, eipä tuossa keppimoduulissa taida mitään vikaa olla. Se hiton TCU ohjelman takia se jättää tapahtumamuistiin sitä can-timeout koodia. Nyt kun vakio softa on laitettu takaisin, niin tuokin herja katosi. Liekkö tuo softa on jostain uudemmasta autosta, missä rattivaihteet tai jotain ja nyt kun niitä ei ole, niin jotain uupuu ja tuosta tapahtuma tallentuu.
Tuosta TCU:sta... aikaisemmin kirjoitin jotain mutta jos nyt vielä vähän toistetaan.

Viri-TCU on alunperin kehitetty Saksassa Evotechin toimesta Crossfire SRT-6:een, johon ohjelma on adaptoitu SLK32 AMG:stä. Kohde autoon on tehty vielä läppävaihteet rattiin Siemensin ylimääräisellä ohjainboksilla. Tässä versiossa on ollut vain M/S-tilat valittavissa ja ohjelmassa on vedetty laatikon venttiilien paineet aivan fyysiseen maksimiin, jotta on saatu mahdollisimman nopea vaihtaminen esim. kickdown-tilanteessa. En tiedä mikä Evotechin ja Eurochargedin suhde on mutta kummallisesti hieman Saksan foorumin ilmoituksen jälkeen tuli ilmoitus jenkkipuolelle. :think:
Eli lienee normaali "päämies"/"orja" suhde toineen toimii ohjelmalähteen
(joko itse tekkee ne, tilaa alkutuotajalta tai jostain...)
ja "orja" laitaa sitä sitten vähän joka paikkaan tietämättä oikestaan mitä tekee (saman tyylinen kuviohan on moottori puolella
melko yleinen noilla digitunig voima ym systeemeillä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tulikohan nyt sitten tuon kompressorin rajat vastaan, vaihdoin 65mm rullan tuohon eurochargedin 62milliseen ja paineet ei noussut nimeksikään. Tosin eipä tuo 62millinen vastaa edes 62millistä, kun urat on sen verran matalat ja hihna jää korkeammalle. Jossain taisikin olla juttua että tuo vastaa ehkä korkeintaan 63millistä. Pitäis päästä kokeileen nyt sitä oikeasti 61millistä :D

Tai vaihtaa kampuraa isommaksi..

Tai sitten tuolla tiivisteissä on vain vuoto jossain.

Tai jotain
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Kyllähän tuo Pansun laite noilla muutoksilla tuottosampaa kompuraa huutaisi, mutta löytyypähän tuon vakion rajat ainakin :)

Ite vaihtelin kompuran öljyt. Öljystä kiitos wc124:lle.

Kuva
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jäikö tuota öljyä vielä? Voisin ostaa loppupurkin jos siihen jäi täyttökertaa.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Ahtimen hyötysuhde ainakin menee aika heikoksi, joten isompi ahdin voisi olla poikaa.
Pansu kirjoitti:Tulikohan nyt sitten tuon kompressorin rajat vastaan, vaihdoin 65mm rullan tuohon eurochargedin 62milliseen ja paineet ei noussut nimeksikään. Tosin eipä tuo 62millinen vastaa edes 62millistä, kun urat on sen verran matalat ja hihna jää korkeammalle. Jossain taisikin olla juttua että tuo vastaa ehkä korkeintaan 63millistä. Pitäis päästä kokeileen nyt sitä oikeasti 61millistä
Mulla olisi tuo oikeasti 62 millinen vielä hyllyssä. Tosin menee itelle paikalleen kunhan ne jenkki-iipanat saa mulle uuden ohjelman. Crossfire-forumilta noita sai ainakin vielä vähän aikaa sitten tilattu mutta hinta taisi olla jotain 750 dollaria.
Pansu kirjoitti:Tai sitten tuolla tiivisteissä on vain vuoto jossain.
Tuosta ilmavuodosta tuli mieleen tuo oman auton kierrosten humppaaminen. Voisikohan johtua jostain vuodosta kun mistään ei mitään vikakoodia löydy? Samaan viittaisi tuo kun heitti taas päälle ne katalysaattorin vikatilat (tai sitten happianturien vaihto edessä).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Hassua mutta minulla ei valita mitään vaikka ei ole koko katteja enää paikoillaan. Silti jotain ihmeellistä oiretta/rötäämistä, mihin auttoi joskus kun starttasi auton uudelleen. Nyt sitten otin takimmaiset lambdat pois käytöstä kokonaan, niin katosi rötääminenkin. Aikeissa ollut uusia ainakin noi etummaiset lambdat, alkaa olla kilsojakin jo sen verran.

Minulla oli muutaman päivän tuo magneettikytkin lukittuna kiinni, otti paikoillaankin kierrosta vähän herkemmin. Harmi ettei tullut otettua videota, naukaisi aika mukavasti rajoittimeen :D
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Pansu kirjoitti:Jäikö tuota öljyä vielä? Voisin ostaa loppupurkin jos siihen jäi täyttökertaa.
Jäi siihen. Osan jätän itelle varulta, mutta voin vaikka pari täyttökertaa myydä, jos haluat.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

On se vaan tarkka tosta laatikon öljyn määrästä. Tai ainakin nyt vaikutti hyvältä 1-2 vaihtokin, kun lämpimänä testasin. Saa nähä miten kylmänä. Vähä ollu terävänän oloinen tässä ja nyt katoin öljyt kohilleen. Pikkusen oli liikaa ohjearvoon nähden. Näppärä tehä pumpulla siitä öljytikun reiästä.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Zamppa kirjoitti:On se vaan tarkka tosta laatikon öljyn määrästä. Tai ainakin nyt vaikutti hyvältä 1-2 vaihtokin, kun lämpimänä testasin. Saa nähä miten kylmänä. Vähä ollu terävänän oloinen tässä ja nyt katoin öljyt kohilleen. Pikkusen oli liikaa ohjearvoon nähden. Näppärä tehä pumpulla siitä öljytikun reiästä.
Tarvii kyllä Starin että näet laatikon lämmön, muuten tuo on ihan tuurissaan mitä sinne arvot. Tikussa näkyy helposti eri kohta kun lämmöissä on edes 5 astetta eroa, esim 75 vs 80.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Täytyypä seurailla paljon heittää ja käyttää Starin jatkona, jos siltä näyttää. Laitoin nyt ihan infrapunamittarin avulla.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tässä viikonloppuna kävi yhden foorumilaisen c32 täällä ja vaihdeltiin uutta hihnaa, apurullien laakereita, vesipumppua jne ja kompressorin rullalla nostettiin paineita. Koeajolla seurattiin ahtolämmöt ja paineet, tuosta tuli juttua että voitaisiin puhdistaa jäähdytysjärjestelmä ja eristää se moottorin jäähdytysjärjestelmästä. Eli erillinen kierto tuolle välijäähdyttimelle ja näin moottori ei lämmitä samoja nesteitä.
Lupasin tehdä tuohon sopivan säiliön kiinnikkeineen, mihin liitetään paisariin menevä paksu letku ja välärin paluulinjasta tuleva ohut letku, simppeli asennus. Onkos muita halukkaita tuollaiselle säiliölle, voisin pari niitä tehdä kunhan saan tässä uuden kaasupullon tigille. Privaa vaikka jos kiinnostaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onko välijäähdyttimille sama neste ku moottorille :evil: Saattaa pikkasen toiseen tyyliin toimia ne coolerit jos rakentaa niille oman nestekierron. Oliko sulla pansu vielä niitä teetettyjä kompuran rullia?
S124 300TE
W124 300D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Lupasin tehdä tuohon sopivan säiliön kiinnikkeineen, mihin liitetään paisariin menevä paksu letku ja välärin paluulinjasta tuleva ohut letku, simppeli asennus. Onkos muita halukkaita tuollaiselle säiliölle, voisin pari niitä tehdä kunhan saan tässä uuden kaasupullon tigille.
Meinasitko tuollaista ylimääräistä lisäsäiliötä niin kuin sulla on tuossa jäähdyttimen yläpuolella? Paljonko mahtuu lisää nestettä (prosentuaalisesti)?
S202 kirjoitti:Onko välijäähdyttimille sama neste ku moottorille Saattaa pikkasen toiseen tyyliin toimia ne coolerit jos rakentaa niille oman nestekierron
Sama aine niissä on. Jäähdyttimiä ne kaikki vain on. Itellä on ollut viime keväästä asti eriytetty kierto eikä sen kanssa mitään ongelmia ole ollut.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Juu tarkoitus tehdä siihen alkuperäisen paisarin viereen pieni säliliö, millä saadaan aikaan se oma kierto. Veden tilavuus tuossa ei kasva.

Omassa tuo säiliö jäähdyttimen yläpuolelta vaihtui toisenlaiseen, isompaan ja on nyt pystyssä tuossa syylärin takana.

Kompuran rullia ei tällä hetkellä ole kuin yksi 65mm hyllyssä, enkä oikein tiedä viitsiikö sitä vielä myydä, periaatteessa olisi kyllä joutava. Vaatisi vain laaakerin ja takalevyn niittauksen.
Vastaa Viestiin