Onko tästä jenkkilän kaverista tarkempia tietoja?
Itsellä tuommoinen pikkukompura

Bensoissa on yksi juttu mihin kannattaa kiinittää huomiota...joskami kirjoitti:Paljon tuo c32 kestää nostaa ahtoja ennenkuin ecu ei pysty hanskaamaan seoksia ja vaati ohjelmoinnin?
Onko tuossa ecun ohjaama suutinten kiskopaine vai ihan kiinteä regu?
offtopic
Lukeehan noita aika moni työkalu esim kessv2, cmd, bs jopa kiinan poikien galletto 2 lukee tuon sim4lke (ainakin tuetuissa autoissa oli)
En ole väittänytkään , että tuo softa olisi haskassa. Viisi vuotta sitten oli sama juttu noitten cdi koneisten kanssa, nyt niitä ohjelmia tekee tälläkin foorumilla useampikin jamppa.
Omasta on softa luettu ja hakemista on..
Jenkkilän tietojen mukaan 65 millisellä rullalla voi ajella vielä ilman softaa. Tarkoittaa noin 13 % lisäilmaa. Siitä jos vielä mennään pienempään tai muutetaan ilmanottoa avarammaksi, ohjelma on käytännössä pakollinen.joskami kirjoitti:Paljon tuo c32 kestää nostaa ahtoja ennenkuin ecu ei pysty hanskaamaan seoksia ja vaati ohjelmoinnin?
Aattelin kysyä jonkun paremmin asiasta tietävän mielipidettä ennen kuin avaudun jenkkien hintapolitiikasta, suunnittelusta ja katteettomista lupauksista.Pansu kirjoitti:Coren kokohan tuossa on edelleen onneton, ei eroa juurikaan vakiosta. Veden virtausta vain vähän muutettu, mikä tosin vaatii pumpultakin enemmän. Jenkit totuttuun tyyliin vauhkonaNoh, toki tuo ajaa asiansa vuotavan vakion tilalle.
Ongelmahan on ettei tuonne kansien väliin mahdu juurikaan isompaa corea.
Mitä! Eihän tuo ole kuin muutaman tonninPansu kirjoitti:Joo ahdin vaihtuu heti kun rikastun sen verran
Tuosta TCU:sta... aikaisemmin kirjoitin jotain mutta jos nyt vielä vähän toistetaan.Pansu kirjoitti:Joo o, eipä tuossa keppimoduulissa taida mitään vikaa olla. Se hiton TCU ohjelman takia se jättää tapahtumamuistiin sitä can-timeout koodia. Nyt kun vakio softa on laitettu takaisin, niin tuokin herja katosi. Liekkö tuo softa on jostain uudemmasta autosta, missä rattivaihteet tai jotain ja nyt kun niitä ei ole, niin jotain uupuu ja tuosta tapahtuma tallentuu.
Eli lienee normaali "päämies"/"orja" suhde toineen toimii ohjelmalähteenamgenter kirjoitti:Mitä! Eihän tuo ole kuin muutaman tonninPansu kirjoitti:Joo ahdin vaihtuu heti kun rikastun sen verran.
Tuosta TCU:sta... aikaisemmin kirjoitin jotain mutta jos nyt vielä vähän toistetaan.Pansu kirjoitti:Joo o, eipä tuossa keppimoduulissa taida mitään vikaa olla. Se hiton TCU ohjelman takia se jättää tapahtumamuistiin sitä can-timeout koodia. Nyt kun vakio softa on laitettu takaisin, niin tuokin herja katosi. Liekkö tuo softa on jostain uudemmasta autosta, missä rattivaihteet tai jotain ja nyt kun niitä ei ole, niin jotain uupuu ja tuosta tapahtuma tallentuu.
Viri-TCU on alunperin kehitetty Saksassa Evotechin toimesta Crossfire SRT-6:een, johon ohjelma on adaptoitu SLK32 AMG:stä. Kohde autoon on tehty vielä läppävaihteet rattiin Siemensin ylimääräisellä ohjainboksilla. Tässä versiossa on ollut vain M/S-tilat valittavissa ja ohjelmassa on vedetty laatikon venttiilien paineet aivan fyysiseen maksimiin, jotta on saatu mahdollisimman nopea vaihtaminen esim. kickdown-tilanteessa. En tiedä mikä Evotechin ja Eurochargedin suhde on mutta kummallisesti hieman Saksan foorumin ilmoituksen jälkeen tuli ilmoitus jenkkipuolelle.
Mulla olisi tuo oikeasti 62 millinen vielä hyllyssä. Tosin menee itelle paikalleen kunhan ne jenkki-iipanat saa mulle uuden ohjelman. Crossfire-forumilta noita sai ainakin vielä vähän aikaa sitten tilattu mutta hinta taisi olla jotain 750 dollaria.Pansu kirjoitti:Tulikohan nyt sitten tuon kompressorin rajat vastaan, vaihdoin 65mm rullan tuohon eurochargedin 62milliseen ja paineet ei noussut nimeksikään. Tosin eipä tuo 62millinen vastaa edes 62millistä, kun urat on sen verran matalat ja hihna jää korkeammalle. Jossain taisikin olla juttua että tuo vastaa ehkä korkeintaan 63millistä. Pitäis päästä kokeileen nyt sitä oikeasti 61millistä
Tuosta ilmavuodosta tuli mieleen tuo oman auton kierrosten humppaaminen. Voisikohan johtua jostain vuodosta kun mistään ei mitään vikakoodia löydy? Samaan viittaisi tuo kun heitti taas päälle ne katalysaattorin vikatilat (tai sitten happianturien vaihto edessä).Pansu kirjoitti:Tai sitten tuolla tiivisteissä on vain vuoto jossain.
Jäi siihen. Osan jätän itelle varulta, mutta voin vaikka pari täyttökertaa myydä, jos haluat.Pansu kirjoitti:Jäikö tuota öljyä vielä? Voisin ostaa loppupurkin jos siihen jäi täyttökertaa.
Tarvii kyllä Starin että näet laatikon lämmön, muuten tuo on ihan tuurissaan mitä sinne arvot. Tikussa näkyy helposti eri kohta kun lämmöissä on edes 5 astetta eroa, esim 75 vs 80.Zamppa kirjoitti:On se vaan tarkka tosta laatikon öljyn määrästä. Tai ainakin nyt vaikutti hyvältä 1-2 vaihtokin, kun lämpimänä testasin. Saa nähä miten kylmänä. Vähä ollu terävänän oloinen tässä ja nyt katoin öljyt kohilleen. Pikkusen oli liikaa ohjearvoon nähden. Näppärä tehä pumpulla siitä öljytikun reiästä.
Meinasitko tuollaista ylimääräistä lisäsäiliötä niin kuin sulla on tuossa jäähdyttimen yläpuolella? Paljonko mahtuu lisää nestettä (prosentuaalisesti)?Pansu kirjoitti:Lupasin tehdä tuohon sopivan säiliön kiinnikkeineen, mihin liitetään paisariin menevä paksu letku ja välärin paluulinjasta tuleva ohut letku, simppeli asennus. Onkos muita halukkaita tuollaiselle säiliölle, voisin pari niitä tehdä kunhan saan tässä uuden kaasupullon tigille.
Sama aine niissä on. Jäähdyttimiä ne kaikki vain on. Itellä on ollut viime keväästä asti eriytetty kierto eikä sen kanssa mitään ongelmia ole ollut.S202 kirjoitti:Onko välijäähdyttimille sama neste ku moottorille Saattaa pikkasen toiseen tyyliin toimia ne coolerit jos rakentaa niille oman nestekierron