Tuo turbokone taas on siitä hyvä että kulutus on pieni (matka-ajossa seiskan pintaan) ja silti kiihtyy kun tarvihtee. Savua vaan tahtoo tulla kun ahot alkaa pikkuhiljaa nousemaan. Taitaa olla morkoolin jousi niin löysä että pohjaa samantien kun painetta tulee
Ruiskutuspumpun säätäminen
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Mulla tuo säätäminen kyllä tuotti positiivisia tuloksia. Tuli kunnolla lisää alavääntöjä ja ahdin herää todella vauhilla. Samalla tuli luonnollisesti lisää vetäviä kierroksia. Nyt pysyy myös tyhjäkäynti samana (n. 700 rpm) vaikka on vaihe päällä ja rattia pyörittää. Pysyy samana kylmänä ja lämpimänä. Tulipa hyvä pumppu
Tuo turbokone taas on siitä hyvä että kulutus on pieni (matka-ajossa seiskan pintaan) ja silti kiihtyy kun tarvihtee. Savua vaan tahtoo tulla kun ahot alkaa pikkuhiljaa nousemaan. Taitaa olla morkoolin jousi niin löysä että pohjaa samantien kun painetta tulee
alasyöttöä en ole kovin isolle säätänyt. Ruuvi on vaan millin-pari yli mutterin.
Tuo turbokone taas on siitä hyvä että kulutus on pieni (matka-ajossa seiskan pintaan) ja silti kiihtyy kun tarvihtee. Savua vaan tahtoo tulla kun ahot alkaa pikkuhiljaa nousemaan. Taitaa olla morkoolin jousi niin löysä että pohjaa samantien kun painetta tulee
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
kävin taas tankilla... nyt oli kulutus 6.4 ltr/100 km, mutta... kierroksia en ole päästänyt varmaan kertaakaan yli 3000 rpm (kiihdytykset on olleet siis "verkkaisia"), nopeus on ollut max. 80 km/h ja ketään en ole ohittanut... (pari traktoria lennosta, mutta niitä ei voi sanoa ohituksiksi, kun ei ole tarvinnut nostaa/laskea nopeutta...) hyvä etten ole vielä liikennevaloissakin sammuttanut auton (en nyt sentäään, mutta mielessä on kyllä ollut, kun muutaman kerran olen joutunut liikennevaloihin pysähtymään, yleensä olen onnistunut sovittamaan nopeuden niin, että on saanut rullata läpi...) "kaupunkiajoa" tuossa pätkässä ei ollut kuin jotain max. 10 km ja muu ihan perus maantieajoa, pisimmät siivut 180 km yhteensoittoon... tuolla ajotyylillä olisin luultavasti päässyt myös 300E:llä samoihin lukemiin tai jopa allenapa kirjoitti:on tuo monivena 250 sitten omituinen... kulutus oli 8.2 ltr/100 km![]()
on tuo nyt sinänsä edistystä, koska aikaisemmin alin kulutuslukema (ennen pumpun ruuvausta) oli 7.25 ltr/100 km... ja mielestäni mittari pelaa ihan ok. eli ei jätä laskematta kilometrejä välillä... ja pitäis olla oma mittari (siis se mikä tuon 3.27 perän kanssa kuulukin olla)
mutta perä alkaa olla nyt siinä kunnossa, että se on pakko ottaa "huoltoon", mulla ei vain ole kuin 1 kpl 3.92 välityksellä olevaa hyvää perää tällä hetkellä, joten sillä mennään sitten seuraavat tankilliset, kunhan vain saan aikaiseksi sen vaihtaa alle (siihen löytyy myös mittari, eli saa kilometritkin täsmäämään...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei esikammiokoneellanapa kirjoitti:napa kirjoitti:itse odotin 5 alkavaa kulutuslukemaa
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
juu, saattaa olla että odotin liikojaSiekkinen kirjoitti:Ei esikammiokoneellanapa kirjoitti:napa kirjoitti:itse odotin 5 alkavaa kulutuslukemaa
mutta nyt ollaan siis rajalla, että mun tulee halvemmaksi ajaa 200E bensalla, se meni 5.7 ltr/100 km, kun ajoin sillä myös tuolla säästö tyylillä
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Seinäjoen polttoainehintojen mukaan diesel maksaa 1.555 €/litra....95E10 1.715 €/ litra ja 98E 1.770 €/ litra.
Edellämainituilla hinnoilla Napan 200B kulut 100 kilometrillä 95E10 aineella 9.7755 €...98E aineella 10.089 ja dieselillä 9.952
Edellämainituilla hinnoilla Napan 200B kulut 100 kilometrillä 95E10 aineella 9.7755 €...98E aineella 10.089 ja dieselillä 9.952
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
+ käyttövoimaveroMesemies89 kirjoitti:Seinäjoen polttoainehintojen mukaan diesel maksaa 1.555 €/litra....95E10 1.715 €/ litra ja 98E 1.770 €/ litra.
Edellämainituilla hinnoilla Napan 200B kulut 100 kilometrillä 95E10 aineella 9.7755 €...98E aineella 10.089 ja dieselillä 9.952
toisaalta kulutukset pitää laskea niin, että tuo diesel vie sen n. 7.7 ltr/100 km ja bensa suunnílleen 7.2 ltr/100 km, en minäkään jaksa jatkuvasti ajaa sitä taloudellisuus ajoa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Minulla oli joskus W201 kahden litran bensakoneella, sen keskikulutus talviaikaan sekalaisessa rauhallisessa ajossa oli noin 11 litraa sadalle eli vähemmällä meni kun vertaa 124-korisiin.
En sitä kauaa pitänyt, onneksi oli myös diesel pihassa ettei tarvinnut joka viikko olla lompsaa tyhjentämässä paikallisella huoltoasemalla.
Ei pysty ei näillä kilometreillä ajamaan vanhoilla bensamersuilla, tosin ei kyllä kiinnostaisikaan käyttöautona kun pitää noin viitenä aamuna viikossa päästä työpaikalle ja takaisin ja mielellään päivän aikana nostelee vain muiden omistamien autojen konepeltejä.
Harrasteautot erikseen
Asiaan: Saako tuosta kohtuudella säädettyä syöttöä lisää kun laittaa STT turbosarjan OM616:een ?

En sitä kauaa pitänyt, onneksi oli myös diesel pihassa ettei tarvinnut joka viikko olla lompsaa tyhjentämässä paikallisella huoltoasemalla.
Ei pysty ei näillä kilometreillä ajamaan vanhoilla bensamersuilla, tosin ei kyllä kiinnostaisikaan käyttöautona kun pitää noin viitenä aamuna viikossa päästä työpaikalle ja takaisin ja mielellään päivän aikana nostelee vain muiden omistamien autojen konepeltejä.
Harrasteautot erikseen
Asiaan: Saako tuosta kohtuudella säädettyä syöttöä lisää kun laittaa STT turbosarjan OM616:een ?

wiimax.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
niin no. viime talvenkin tuo 200E oli mulla käytännännössä jatkuvasti ajossa, enkä minä sais sitä millään kuluttamaan yli 9 ltr/100 km
enkä saanut muuten 300E:lläkään, kuin jotain 9 ltr menemään ainetta "hullun kiilto silmissä" ajellen 
tuo farkku tuli hankittua lähinnä siksi, että ajattelin sen menevän sellaisella maltillisella 4-5 ltr:n kulutuksella, mutta ei se ainakaan tuolla yksilöllä näköjään onnistu
"japanin kosto", eli mitsu L300 pakukin meni 7 ltr/100 km, vaikka sillä ajoi kuinka sattuu, niin on se nyt kumma, jos ei w124 250 monivena mene paljon vähemmällä
viimeistään sitten, kun olen tuon perän ja laatikon vaihtanut varmasti toimiviin, niin kulutuksen pitää alkaa 5 tai sitten tuo lankku menee paaliin... tuo laatikko tuntuu välillä, kuin siellä olisi toinenkin pykälä harraamassa vastaan, mikä kyllä selittäis tuota kulutusta ja perässä on pinjonin laakerilla ainakin 5 mm klappi, että ei nuo tiedossa olevat viat/puutteet ainakaan kulutusta pienennä
ja tuohon ketun hehkuttamiseen en ole tottunut vieläkään, käytännössä aina kun hyppään autoon, niin käännän avaimen suoraan startti asentoon ja sitten kun sitä on muutaman sekunnin sahannut, niin muistaa, että ai niin, tätä piti hehkuttaa kesälläkin
(ducatossa ei hehku toiminut kunnolla ja yli + 5 C lämpötilassa se ei edes yritä/anna hehkuttaa, joten on vähän päässyt unohtumaan nämä dieselien perus metkut
)
tuo farkku tuli hankittua lähinnä siksi, että ajattelin sen menevän sellaisella maltillisella 4-5 ltr:n kulutuksella, mutta ei se ainakaan tuolla yksilöllä näköjään onnistu
ja tuohon ketun hehkuttamiseen en ole tottunut vieläkään, käytännössä aina kun hyppään autoon, niin käännän avaimen suoraan startti asentoon ja sitten kun sitä on muutaman sekunnin sahannut, niin muistaa, että ai niin, tätä piti hehkuttaa kesälläkin
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei tuon säätö välttämättä paljoa auta. Voi olla että joudut käymään kannen alla. 1½-2 kierrosta lisää niin on hyvä.dealer kirjoitti:Asiaan: Saako tuosta kohtuudella säädettyä syöttöä lisää kun laittaa STT turbosarjan OM616:een ?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
napa kirjoitti:niin no. viime talvenkin tuo 200E oli mulla käytännännössä jatkuvasti ajossa, enkä minä sais sitä millään kuluttamaan yli 9 ltr/100 kmenkä saanut muuten 300E:lläkään, kuin jotain 9 ltr menemään ainetta "hullun kiilto silmissä" ajellen
tuo farkku tuli hankittua lähinnä siksi, että ajattelin sen menevän sellaisella maltillisella 4-5 ltr:n kulutuksella, mutta ei se ainakaan tuolla yksilöllä näköjään onnistu"japanin kosto", eli mitsu L300 pakukin meni 7 ltr/100 km, vaikka sillä ajoi kuinka sattuu, niin on se nyt kumma, jos ei w124 250 monivena mene paljon vähemmällä
viimeistään sitten, kun olen tuon perän ja laatikon vaihtanut varmasti toimiviin, niin kulutuksen pitää alkaa 5 tai sitten tuo lankku menee paaliin... tuo laatikko tuntuu välillä, kuin siellä olisi toinenkin pykälä harraamassa vastaan, mikä kyllä selittäis tuota kulutusta ja perässä on pinjonin laakerilla ainakin 5 mm klappi, että ei nuo tiedossa olevat viat/puutteet ainakaan kulutusta pienennä
![]()
ja tuohon ketun hehkuttamiseen en ole tottunut vieläkään, käytännössä aina kun hyppään autoon, niin käännän avaimen suoraan startti asentoon ja sitten kun sitä on muutaman sekunnin sahannut, niin muistaa, että ai niin, tätä piti hehkuttaa kesälläkin(ducatossa ei hehku toiminut kunnolla ja yli + 5 C lämpötilassa se ei edes yritä/anna hehkuttaa, joten on vähän päässyt unohtumaan nämä dieselien perus metkut
)
Ei tuo W124 E250 TD automaattina mene millään alle 5-litran satasella, tekee sitten mitä hyvänsä. Farkkuna perävälitys ja automaattina tekee siitä aika syöpön, kun sadan vauhdissa moottori huutaa lähes 3000 r/min. Jotakin pientä voisi saada aikaan, kun EGR:n tukkisi kokonaan pois pelistä ja laittaisi harvemman perän alkuperäisen tilalle. Sitten jos viitsii lievästi ahtaa ( turbottaa ) ja välitykset harvaksi, niin menee aika mukavasti ja pienellä kulutuksella.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
juu, huomattu on, että kiertää sen 3000 rpm 100 km/h vauhdissa ja siksi tiputinkin siihen normaaliin 80 km/h... mutta paljon sekin näytti vaikuttavan, eli 8.2 ltr/100 km -> 6.4 ltr/100 km... no, oli mulla muutenkin kyllä aika raju kaasujalka, kun piti testata mitä tuo vie normaali ihmisten ajotyylillä...Mesemies89 kirjoitti:
Ei tuo W124 E250 TD automaattina mene millään alle 5-litran satasella, tekee sitten mitä hyvänsä. Farkkuna perävälitys ja automaattina tekee siitä aika syöpön, kun sadan vauhdissa moottori huutaa lähes 3000 r/min. Jotakin pientä voisi saada aikaan, kun EGR:n tukkisi kokonaan pois pelistä ja laittaisi harvemman perän alkuperäisen tilalle. Sitten jos viitsii lievästi ahtaa ( turbottaa ) ja välitykset harvaksi, niin menee aika mukavasti ja pienellä kulutuksella.
harmittavasti vain tuo on liian uusi turbotukseen (-94), ja luuletko, että en olisi sitä jo kokeillut, jos se olisi "laillista"
2.87 perä on ollut harkinnassa, jos jostain löytyis sopivasti... 2.65 on jo luultavasti liiankin harva... mutta kokeillaan nyt kaikenlaista mikä vaikuttaa kulutukseen ja/tai miten vaikuttaa... siirretään sitten vaikka joskus tuo kone toiseen koppaan (mulla olis yksi sedanin -89 ei vähäpäästöinen hyvä kori, jota olen säästellyt, jos vaikka olis tarvetta... en ole siis vienyt kilpiä pois ja "romuttanut" sitä) ja laitetaan ahdinta kylkeen ja vaikka lukkoturbiinilla olevaa laatikkoa kaveriksi... tai sitten unohdetaan nämä mersun w124 dieselit ja pysytään vain niissä bensoissa, ne kun tuntuu sopivan mulle paljon paremmin
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
http://www.mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false; -> modellene -> 124 -> 300DSiekkinen kirjoitti:Ei esikammiokoneellanapa kirjoitti:napa kirjoitti:itse odotin 5 alkavaa kulutuslukemaa
w124 300D 5v manuaali, tehtaan ilmottama
5.4l/100km 90km/h
7.0l/100km 120km/h
Manuaalina se alkais vitosella, automaatilla ei kylläkään vitoslukemia ajeta
Napa autolle näyttää:
S124 E 250 Diesel T-modell
Forbruk per 100 km
-ved 90 km/t automat: 6,2 liter
-ved 120 km/t automat: 8,1 liter
Nauratti vähän nuo 200D 4v ja 300D 5v kulutuserot
W124 200D
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 4-tr. manuelt: 0,53 liter
-ved 120 km/t 4-tr. manuelt: 0,70 liter
-ved bykjøring 4-tr. manuelt: 0,79 liter
W124 300D
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 5-tr. manuelt: 0,54 liter
-ved 120 km/t 5-tr. manuelt: 0,70 liter
-ved bykjøring 5-tr. manuelt: 0,98 liter
Viimeksi muokannut johani, To 04.10.2012 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
valmistajan ilmoitus E250 monivena farkulle on tälläiset lukemat...
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t
manuelt: 0,58 liter
automat: 0,62 liter
-ved 120 km/t
manuelt: 0,76 liter
automat: 0,81 liter
-ved bykjøring
manuelt: 0,95 liter
automat: 0,93 liter
eli kyllä tuo pitäis olla mahdollista saada pienellä optimoinnilla menemään alle 6 ltr/100 km, myös automaatilla... tuo 120 km/h kulutus tieto on ihan turha mun ajossa, kun en ikinä tuollaisia nopeuksia käytä tieliikenteessä ja "kaupunkiajo" tarkoittaa mulla sitä, että ajetaan 50-60 km/h tasanopeutta... ei sitä, että ajetaan liikennevaloista toiseen kiihdytys kilpailua... lisäksi täällä tiet on sitä tasaista "aakeeta laakeeta", eli jos ylämäkeen haluaa ajaa, niin pitää aina lähteä vähintää toiselle paikkakunnalle ja jos lähtee väärään suuntaan, niin saa kyllä ajaa aika kauas...
mutta tuo kiihtyvyysarvo 0-100 km/h on aika koominen, ei tuossa nyt enää sentään noin kauaa mene
(ja jos normi 200D sedan kiihtyy tehtaan ilmoituksen mukaan 20,4 sek. 0-100 km/h, niin kyllä tuo melkein puolet nopeammin siihen kiihtyy...) joten kyllä parempaan suuntaan ollaan menty, ainakin sillä osa-alueella...
Akselerasjon 0-100 km/t
manuelt: 16,3 sekunder
automat: 17,0 sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t
manuelt: 0,58 liter
automat: 0,62 liter
-ved 120 km/t
manuelt: 0,76 liter
automat: 0,81 liter
-ved bykjøring
manuelt: 0,95 liter
automat: 0,93 liter
eli kyllä tuo pitäis olla mahdollista saada pienellä optimoinnilla menemään alle 6 ltr/100 km, myös automaatilla... tuo 120 km/h kulutus tieto on ihan turha mun ajossa, kun en ikinä tuollaisia nopeuksia käytä tieliikenteessä ja "kaupunkiajo" tarkoittaa mulla sitä, että ajetaan 50-60 km/h tasanopeutta... ei sitä, että ajetaan liikennevaloista toiseen kiihdytys kilpailua... lisäksi täällä tiet on sitä tasaista "aakeeta laakeeta", eli jos ylämäkeen haluaa ajaa, niin pitää aina lähteä vähintää toiselle paikkakunnalle ja jos lähtee väärään suuntaan, niin saa kyllä ajaa aika kauas...
mutta tuo kiihtyvyysarvo 0-100 km/h on aika koominen, ei tuossa nyt enää sentään noin kauaa mene
Akselerasjon 0-100 km/t
manuelt: 16,3 sekunder
automat: 17,0 sekunder
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
" harmittavasti vain tuo on liian uusi turbotukseen (-94), ja luuletko, että en olisi sitä jo kokeillut, jos se olisi "laillista"
Mitenkäs tuo muuten menee, kun vastavassa mallissa on turbodiesel tekniikka. Vähäpäästöisiähän on molemmat vaihtoehdot.
Kyllä mielestäni autoon täytyy saada vaihtaa moottori, jos siitä sattuu hajoamaan alkuperäinen moottori, ja auton korjaamiseksi sattuu luiskahtamaan tilalle vastaava turbomoottori.
Mitenkäs tuo muuten menee, kun vastavassa mallissa on turbodiesel tekniikka. Vähäpäästöisiähän on molemmat vaihtoehdot.
Kyllä mielestäni autoon täytyy saada vaihtaa moottori, jos siitä sattuu hajoamaan alkuperäinen moottori, ja auton korjaamiseksi sattuu luiskahtamaan tilalle vastaava turbomoottori.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
124 on saanut vaan vanhemmalla om602 turbolla (siis jos puhutaan 250 mallista)
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
S202 kirjoitti:124 on saanut vaan vanhemmalla om602 turbolla (siis jos puhutaan 250 mallista)
On myös W124 E250 TDT 20 V...eli OM 605, tosin vähemmän laisesti.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
väyrysen OM606 turbokoneen saisin kyllä vaihtaa tai W202 (C250) OM605 turbokoneen, mutta tuota alkuperäistä konetta en laillisesti saa turbottaa... tuo oma farkun kori ja muu yleinen kunto taas ei anna aihetta tuollaiseen muutokseenMesemies89 kirjoitti:" harmittavasti vain tuo on liian uusi turbotukseen (-94), ja luuletko, että en olisi sitä jo kokeillut, jos se olisi "laillista"
Mitenkäs tuo muuten menee, kun vastavassa mallissa on turbodiesel tekniikka. Vähäpäästöisiähän on molemmat vaihtoehdot.
Kyllä mielestäni autoon täytyy saada vaihtaa moottori, jos siitä sattuu hajoamaan alkuperäinen moottori, ja auton korjaamiseksi sattuu luiskahtamaan tilalle vastaava turbomoottori.
tai sitten tuon oman -98 mallisen 2.5 TDI ducaton koneen
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
napa kirjoitti:
väyrysen OM606 turbokoneen saisin kyllä vaihtaa tai W202 (C250) OM605 turbokoneen, mutta tuota alkuperäistä konetta en laillisesti saa turbottaa... tuo oma farkun kori ja muu yleinen kunto taas ei anna aihetta tuollaiseen muutokseen
tai sitten tuon oman -98 mallisen 2.5 TDI ducaton koneense olis luultavasti hyvinkin taloudellinen tuossa farkun kopassa... pitääköhän alkaa piruuttaan tehdä välaippaa sen ja 722.4 laatikon välille, kun mersun omat moottorit ei pysty taloudellisuutta tarjoamaan
öljypohjaa joutuu kyllä muokkaamaan, mutta muuten pitäis olla ihan toteutettavissa oleva asia... pitää laittaa harkintaan
Kyllä minä unohtaisin Ducaton moottorin, kun vertaa OM 605 tai 606 Mersun turbomoottoreita....150 hv...177 hv....väännöt pitkälti yli 300 Nm. Sovitus kunhan heittää paikalleen. Molempiin Mersun moottoreihin mahdollisuus asentaa mekaaninen rivipumppu.
Kyllä meno alkaisi muuttumaan alkuperäiseen verrattuna.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
jos kulutus on pääasia, niin kannattaa kuulemma unohtaa nuo mersun esikammio koneetMesemies89 kirjoitti:
Kyllä minä unohtaisin Ducaton moottorin, kun vertaa OM 605 tai 606 Mersun turbomoottoreita....150 hv...177 hv....väännöt pitkälti yli 300 Nm. Sovitus kunhan heittää paikalleen. Molempiin Mersun moottoreihin mahdollisuus asentaa mekaaninen rivipumppu.
Kyllä meno alkaisi muuttumaan alkuperäiseen verrattuna.
ja jos voiman paskaa taas haluaa, niin sitten pitää unohtaa dieselit tykkänään...ei taida vieläkään olla niitä 4 numeroisia teholukemia kellään esittää OM606 koneesta, joka soveltuu vielä ihan päivittäiseen ajoon (ei taida olla edes sellaisia OM606 pohjaisia koneita olla olemassa , jotka ei sovellu tuohon käyttöauto kategoriaan, mutta olis saatu tuon verran edes tehoa ulos...) , että lopettakaa jo pliis tuo dieselin paremmuudesta vouhkaaminen...
ja miksi yllytät ihmisiä laittomuuksiin
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
napa kirjoitti:
ja miksi yllytät ihmisiä laittomuuksiinei tuollaiseen vähäpäästöiseen autoon saa mennä mitään mekaanista rivipumppua asentelemaan sähköisen tilalle, siitä tulee joku laiton katiska, ainakin erään xxxxxxxxx foorumilaisen mielestä
Äläs nyt Napa halaveeraa dieseleitä, odotas kun pääset dieselin makuun, niin et muulla enää ajelekaan.
Kyllä Mersun vitonen ja kutonen kiertää kauniisti ja antaa tarvittaessa maukkaan kyytin...usko pois.
Arolan Juhani tuossa naapurikunnassa ja tuttavani osaa laittaa tarvittaessa Mersun liikkumaan asiakkaan tahdon mukaiseksi.
Hänelläkin aivan tavallin " väykkky " Om 606, josta ainakin penkkilappu 430 hv ja on tavallinen käyttis.
Dieselistä on sopivasti saatavissa sinunkin käyttöön nappi peli, eikä tarvitse mihinkään laittomuuksiin syyllistyä.
Katsastuspojat eivät ymmärrä tuon taivaalista, mikä ruiskutuspumppu on OM 605 tai 606 imusarjan alla piilossa.
Päällepäin vähäpäästöisyys näkyy pakokaasun " kierrätysputkistoilla " tai paremminkin ahtoputkistolla.
Pienillä muutoksilla myös 5-litraa satasella alittuu kirkkaasti, kun on varaa muutella välityksiä turbovehkeessä.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
älä nyt puhu paskaa... jos jostain löytyy tuollaisia katsastajia jotka päästää mekaanisella rivipumpulla olevan vähäpäästöisen "ST mersun" leimasta läpi, niin siitä pitää sitten tehdä kysely trafille, että onko katsastaja syyllistynyt virkavirheeseen...Mesemies89 kirjoitti:napa kirjoitti:
ja miksi yllytät ihmisiä laittomuuksiinei tuollaiseen vähäpäästöiseen autoon saa mennä mitään mekaanista rivipumppua asentelemaan sähköisen tilalle, siitä tulee joku laiton katiska, ainakin erään xxxxxxxxx foorumilaisen mielestä
Äläs nyt Napa halaveeraa dieseleitä, odotas kun pääset dieselin makuun, niin et muulla enää ajelekaan.
Kyllä Mersun vitonen ja kutonen kiertää kauniisti ja antaa tarvittaessa maukkaan kyytin...usko pois.
Arolan Juhani tuossa naapurikunnassa ja tuttavani osaa laittaa tarvittaessa Mersun liikkumaan asiakkaan tahdon mukaiseksi.![]()
Hänelläkin aivan tavallin " väykkky " Om 606, josta ainakin penkkilappu 430 hv ja on tavallinen käyttis.
Dieselistä on sopivasti saatavissa sinunkin käyttöön nappi peli, eikä tarvitse mihinkään laittomuuksiin syyllistyä.
Katsastuspojat eivät ymmärrä tuon taivaalista, mikä ruiskutuspumppu on OM 605 tai 606 imusarjan alla piilossa.![]()
Päällepäin vähäpäästöisyys näkyy pakokaasun " kierrätysputkistoilla " tai paremminkin ahtoputkistolla.
Pienillä muutoksilla myös 5-litraa satasella alittuu kirkkaasti, kun on varaa muutella välityksiä turbovehkeessä.
minä olen joutunut ajamaan dieselillä pienen ikäni töissä, enkä todellakaan tule ikinä nauttimaan siitä helvetin käläkälä äänestä vapaa- ajallani... dieselit sopii työkoneisiin, ei henkilöautoihin... olen siis ajanut jo liikaakin dieselillä, saadakseni siitä mitään mielihyvää... (ihan jo omillakin autoilla on tainnut mennä miljoona kilometriä dieselillä + traktorilla ja rekalla ajelut siihen päälle, kilometreissä laskettuna voidaan olla aika lähellä 5 miljoonaa, mitä on dieseliä tullut kuunneltua
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
napa kirjoitti:älä nyt puhu paskaa... jos jostain löytyy tuollaisia katsastajia jotka päästää mekaanisella rivipumpulla olevan vähäpäästöisen "ST mersun" leimasta läpi, niin siitä pitää sitten tehdä kysely trafille, että onko katsastaja syyllistynyt virkavirheeseen...Mesemies89 kirjoitti:napa kirjoitti:
ja miksi yllytät ihmisiä laittomuuksiinei tuollaiseen vähäpäästöiseen autoon saa mennä mitään mekaanista rivipumppua asentelemaan sähköisen tilalle, siitä tulee joku laiton katiska, ainakin erään xxxxxxxxx foorumilaisen mielestä
Äläs nyt Napa halaveeraa dieseleitä, odotas kun pääset dieselin makuun, niin et muulla enää ajelekaan.
Kyllä Mersun vitonen ja kutonen kiertää kauniisti ja antaa tarvittaessa maukkaan kyytin...usko pois.
Arolan Juhani tuossa naapurikunnassa ja tuttavani osaa laittaa tarvittaessa Mersun liikkumaan asiakkaan tahdon mukaiseksi.![]()
Hänelläkin aivan tavallin " väykkky " Om 606, josta ainakin penkkilappu 430 hv ja on tavallinen käyttis.
Dieselistä on sopivasti saatavissa sinunkin käyttöön nappi peli, eikä tarvitse mihinkään laittomuuksiin syyllistyä.
Katsastuspojat eivät ymmärrä tuon taivaalista, mikä ruiskutuspumppu on OM 605 tai 606 imusarjan alla piilossa.![]()
Päällepäin vähäpäästöisyys näkyy pakokaasun " kierrätysputkistoilla " tai paremminkin ahtoputkistolla.
Pienillä muutoksilla myös 5-litraa satasella alittuu kirkkaasti, kun on varaa muutella välityksiä turbovehkeessä.
minä olen joutunut ajamaan dieselillä pienen ikäni töissä, enkä todellakaan tule ikinä nauttimaan siitä helvetin käläkälä äänestä vapaa- ajallani... dieselit sopii työkoneisiin, ei henkilöautoihin... olen siis ajanut jo liikaakin dieselillä, saadakseni siitä mitään mielihyvää... (ihan jo omillakin autoilla on tainnut mennä miljoona kilometriä dieselillä + traktorilla ja rekalla ajelut siihen päälle, kilometreissä laskettuna voidaan olla aika lähellä 5 miljoonaa, mitä on dieseliä tullut kuunneltua)
Kirjoituksesi perusteella olet saanut pahoja traumoja dieselillä ajoista.
Työkoneet ja raskas kalusto kuuluvat Ducaton kanssa samaan sarjaan, eli vastenmielistä ajella työkseen tuollaisilla.
Meikä kun on noita katsastuspoikia nähnyt enemmän kuin yhden, ja tiedän heidän yleiskokemuksen erilaisista autoista, niin olen vähän eri mieltä sinun kanssa, mitä ne loppupelissä tietävät.
Alkaa vaan laittamaan sitä autoasi parempaan kuosiin, ja laita sillälailla, ettei sitä kaikki huomaa mitä on tehty. Ei siitä tarvitse mitään ST-versiota tehdäkään, riittää ihan vakiopalokoillakin tuollaiset tuplat alkuperästehoihin, niin Napan 300E jää jo jalkoihin, kun polkastaan kaasu pohjaan.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
kyllä, näin on... tähän olinkin jo palaamassa, mutta ajattelin jättää väliin, mutta kun nyt otit puheeksi niin... tais olla armeijassa ensimmäisen kerran, kun oikein kunnolla alkoi vituttamaan dieselit... juuri kun oli saanut hyvän asennon ja mukavat +25 C zilin koppiin lämmintä ja ajattelin ottaa pienet 6 h tirsat aikani kuluksi, niin eiköhän joku saatanan protokuski lyö valmetin tulille siinä -40 C pakkasessa ja koko ketun lappi raikuu käläkäläkälä...Mesemies89 kirjoitti:
Kirjoituksesi perusteella olet saanut pahoja traumoja dieselillä ajoista.![]()
kyllä ne täällä ainakin tietää jotain asioista, mutta suomi on iso maa...Mesemies89 kirjoitti: Meikä kun on noita katsastuspoikia nähnyt enemmän kuin yhden, ja tiedän heidän yleiskokemuksen erilaisista autoista, niin olen vähän eri mieltä sinun kanssa, mitä ne loppupelissä tietävät.Tulevat joskus jopa kysymään meikäläiseltäkin neuvoja , jos tarvii jotakin spesiaalitietoa saada.
![]()
Alkaa vaan laittamaan sitä autoasi parempaan kuosiin, ja laita sillälailla, ettei sitä kaikki huomaa mitä on tehty. Ei siitä tarvitse mitään ST-versiota tehdäkään, riittää ihan vakiopalokoillakin tuollaiset tuplat alkuperästehoihin, niin Napan 300E jää jo jalkoihin, kun polkastaan kaasu pohjaan.
sulla ei vissiin nyt ole ihan täyttä tietoa, missä tuon 300E:n kanssa mennään
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
[/quote]napa kirjoitti:
sulla ei vissiin nyt ole ihan täyttä tietoa, missä tuon 300E:n kanssa mennääntarkoitus on siis ottaa nelinumeroiset teholukemat takapyöriltä... mutta ei toki enää mersun M103 koneesta... ja uskallan sanoa, että sellaista dieseliä ei suomesta tule löytymään (luultaasti ikinä), joka edes tuolle omalle 300E:lle tulis laittamaan kampoihin, puhumattakaan niistä oikein tosissaan rakennetuista bensa autoista, mitä suomesta löytyy...
Muistan hämärästi polttomoottorimaailmasta, että tulevaisuudesa kun dieselit vielä kehittyy, niin dieselmoottorista tullaan ottamaan suuremmat tehot kuin bensamoottoreista.
Tekniikka on yksikertainen, jossa polttoaineena dieselin molekyylipaino ratkaisee asian. Joten Napan bensamoottorin haaveet ylivertaisuudesta voidaan mitätöidä vain haaveeksi.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Muistan hämärästi polttomoottorimaailmasta, että tulevaisuudesa kun dieselit vielä kehittyy, niin dieselmoottorista tullaan ottamaan suuremmat tehot kuin bensamoottoreista.Mesemies89 kirjoitti:napa kirjoitti:
sulla ei vissiin nyt ole ihan täyttä tietoa, missä tuon 300E:n kanssa mennääntarkoitus on siis ottaa nelinumeroiset teholukemat takapyöriltä... mutta ei toki enää mersun M103 koneesta... ja uskallan sanoa, että sellaista dieseliä ei suomesta tule löytymään (luultaasti ikinä), joka edes tuolle omalle 300E:lle tulis laittamaan kampoihin, puhumattakaan niistä oikein tosissaan rakennetuista bensa autoista, mitä suomesta löytyy...
Tekniikka on yksikertainen, jossa polttoaineena dieselin molekyylipaino ratkaisee asian. Joten Napan bensamoottorin haaveet ylivertaisuudesta voidaan mitätöidä vain haaveeksi.[/quote]
samaa mieltä. ja paljon on niitä, joilla on aikomus ottaa sen ja sen verran siitä ja tästä, mutta vähemmän on niitä, ketkä on ottaneet! jos nyt vaikka mersufoorumilla, kun kerta ollaan, niin otetaan puheeks mersut ja niiden virittely. paljon on yli 400, 500 ja 600 heppasiakin pelejä ollu ihan penkkilappujen kanssa. tietääkseni kaikki muut diiseleitä, paitsi tomantin pensaturbo mese ja sitten olikohan NFS:n pensaturbo mese. toi NFS:n vekotin kehitti aika paljon tehoja, olisko ollu lähelle 700 heppaa jollakin etanopensalla.. en muista. mutta missä on napan virivirilaitteet?
nyt ei ole tarkotus mitenkään vittuilla, tai muutakaan sellasta. ihmettelen vaan, kun napa ajelee ilmeisesti aika paljon diiselikoneisilla autoilla, vaikka pensakoneisiakin on tarjolla ja samalla solvaa diiselimoottoria minkä kerkiää. ja samaa rataa jatkuu, kun puhe tulee virittelystä. aina ollaan tekemässä jotain yli tuhat heppasta pensakikotinta, mutta tulokset vaan tuntuis olevan aika laihat. ei millään pahalla, saahan sitä höpistä vaikka lämpimikseen, mutta jos kerran on jo viitisen vuotta ollu puhe siitä, että on rakenteilla joku virivirivekotin, niin kyllä sille olis jossain kohtaa hyvä saada vähän tulostakin, ettei jää sellanen mielikuva, että on pelkkiä puheita. napan tietoataitoa en kyseenalaista, sen verran on kuitenkin tullu ilmi. jostain kumman syystä vaan jääny ne tulokset tosiaan aika laimeiks.
onkos napa se sun 300E vielä hengissä? sehän kannattais ihan muuten vaan ja urheilun kannalta käyttää penkissä nyt, kun siinä on se parempi ruisku systeemi ja muutenkin moottori kondiksessa. vai ootko pistäny sen jo lihoiks siltä osin?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Muistan hämärästi polttomoottorimaailmasta, että tulevaisuudesa kun dieselit vielä kehittyy, niin dieselmoottorista tullaan ottamaan suuremmat tehot kuin bensamoottoreista.Mesemies89 kirjoitti:napa kirjoitti:
sulla ei vissiin nyt ole ihan täyttä tietoa, missä tuon 300E:n kanssa mennääntarkoitus on siis ottaa nelinumeroiset teholukemat takapyöriltä... mutta ei toki enää mersun M103 koneesta... ja uskallan sanoa, että sellaista dieseliä ei suomesta tule löytymään (luultaasti ikinä), joka edes tuolle omalle 300E:lle tulis laittamaan kampoihin, puhumattakaan niistä oikein tosissaan rakennetuista bensa autoista, mitä suomesta löytyy...
Tekniikka on yksikertainen, jossa polttoaineena dieselin molekyylipaino ratkaisee asian. Joten Napan bensamoottorin haaveet ylivertaisuudesta voidaan mitätöidä vain haaveeksi.[/quote]
haluan nähdä sen ajan, kun topfuel autot kulkee dieselillä
älä nyt sekoita mitään teoreettista fuusio juttua tähän asiaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Silmät auki niin näät. Kulkee jo.napa kirjoitti: haluan nähdä sen ajan, kun topfuel autot kulkee dieselillä
S124 & W124
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
itse auto hengissä ja voi hyvin... en vain ole sellaista hosuvaa tyyppiäpera8x kirjoitti:
onkos napa se sun 300E vielä hengissä? sehän kannattais ihan muuten vaan ja urheilun kannalta käyttää penkissä nyt, kun siinä on se parempi ruisku systeemi ja muutenkin moottori kondiksessa. vai ootko pistäny sen jo lihoiks siltä osin?
sellaista osien hankinta vaihetta eletään vieläkin... ja tahtoo olla välillä ihan oikeitakin töitä/asiallisempaa hommaa tiedossa
ja sitten on vielä ne kymmenet kaverien projektit, jotka vie aina oman aikansa... kai tuon 300E:n olis jo kasaan saanut, kun olis ottanut avioeron ja laittanut lapset laitokseen, mutta olisko se sitten taas ollut sen arvoista
Viimeksi muokannut napa, To 04.10.2012 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Mullapa on diisselikäyttis jonka teholukemat alkaa kolmosella
ja toimii ihan normaalisti jokapäiväisessä ajossa ja ohikin pääsee jos tarvii. Äänet ei tosin ole kovin sivistyneet mutta se korjautuis kun jaksais sijottaa omaisuuden pumppuun.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Nykytietämyksen mukaan kiihkeimmät palamisnopeuksiset polttoaineet eivät tee moottorista tehokasta.napa kirjoitti:
älä nyt sekoita mitään teoreettista fuusio juttua tähän asiaan...



