Mutka oli ehkä huono esimerkki, puskasta eteen hyppäävän hirven väistäminen tms. voisi olla osuvampi. Kaikkea ei vaan voi ennakoida (paitsi jäämällä kotiin)Mulsu kirjoitti:= summa summarum.
Ennakoiva ajotapa ja oikea tilannenopeus = mutka mennään tyylillä. Millä tahansa renkailla
Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
tj86430 kirjoitti:Mutka oli ehkä huono esimerkki, puskasta eteen hyppäävän hirven väistäminen tms. voisi olla osuvampi. Kaikkea ei vaan voi ennakoida (paitsi jäämällä kotiin)Mulsu kirjoitti:= summa summarum.
Ennakoiva ajotapa ja oikea tilannenopeus = mutka mennään tyylillä. Millä tahansa renkailla
ei ennakoida, mutta varmistaa sen että on paras mahdollinen prosentti selvitä siinä tilanteessa kun hirvi hyppää tielle on, ja tässä tulee kuvaan nämä "liian kalliit" renkaat



Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Tilasinpa testin vuoksi Accelerara merkkiset taakse
Odotukset eivät ole korkealla, mutta ei ole hintakaan. Täytyypä raportoida toimiiko ne miten vaiko ollenkaan.
Hauska olisi päästä vertailemaan samanlaisen väykyn alla merkkirenkaita, esim. jarrutusmatkoja. No yhdet oli tuossakin ostaessa, rungot hajosivat Kaikista kun pintaa 3-4mm. Continentaalit, eikä rengasliikkeen asentajan mukaan olleet ensimmäiset.

Hauska olisi päästä vertailemaan samanlaisen väykyn alla merkkirenkaita, esim. jarrutusmatkoja. No yhdet oli tuossakin ostaessa, rungot hajosivat Kaikista kun pintaa 3-4mm. Continentaalit, eikä rengasliikkeen asentajan mukaan olleet ensimmäiset.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Joskus tullut noita renkaiden kulutuspintoja mittailtua.
Joissakin kiinalaisissa renkaissa on 2-4mm enemmän pintaa kuin esim. michelinin energy savereissa joissa ei ainakaan ihan aluksi ollut kuin säälittävän nihkeät vähänpäälle 6mm.
Jos otetaan kiinalainen rengas jossa kulutuspintaa on 10mm, ja michelin jossa sitä on 6mm. Kummastakin ajetaan 4mm pois (michelinistä se kuluu luultavasti vieläpä nopeammin) ja lähdetään sitten sadekeliin ajelemaan?
Itse ajelen nokian renkailla, mutta VAIN sen takia koska tykkään että renkaat ässän alla ovat hiljaiset.
Jos olisi jokin muu kuin ässämersu niin sitten ajaisin noilla vähän kovempiäänisillä renkailla.
Joissakin kiinalaisissa renkaissa on 2-4mm enemmän pintaa kuin esim. michelinin energy savereissa joissa ei ainakaan ihan aluksi ollut kuin säälittävän nihkeät vähänpäälle 6mm.
Jos otetaan kiinalainen rengas jossa kulutuspintaa on 10mm, ja michelin jossa sitä on 6mm. Kummastakin ajetaan 4mm pois (michelinistä se kuluu luultavasti vieläpä nopeammin) ja lähdetään sitten sadekeliin ajelemaan?

Itse ajelen nokian renkailla, mutta VAIN sen takia koska tykkään että renkaat ässän alla ovat hiljaiset.
Jos olisi jokin muu kuin ässämersu niin sitten ajaisin noilla vähän kovempiäänisillä renkailla.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Olet aivan oikeassa. michelin pilot primacyt tosiaan on paljon kovempimeluiset kuin noi sunnyt.Roobert kirjoitti:mahtaahan olla rengasmelukin vähä toista luokkaa kuin micheliineissä
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
tämä kyllä pisti taas niin silmään, että on pakko "avautua"Marko_K kirjoitti:
Oikeastaan huvittavaa, että tätä keskustelua käydään Mersuforumilla. Samalla logiikallahan tämän foorumin kirjoittajat ajaisivat Hyundailla ja Daihatsulla, eivätkä maksasi pienistä eroista extraa MB:n muodossa...



ja minä en ainakaan olisi valmis maksamaan mitään "MB lisää"


mutta sitten sitä rengas asiaakin, kun siitä oli tarkoitus kirjoittaa... eli ostin emännän autoon tänään uudet kesärenkaat (rellu laguna farmari) ja ainakin auto taas pysyy kaistalla ilman suurempia taisteluja... vanhat renkaat oli kumho escta (tai jotain) ja uudet on bridgestone turanza (tai jotain)
huomenna pitää kuitenkin käydä tarkistamassa suuntaukset, kun jouduin vetämään noiden kumho renkaiden loppuaikana jo niin rajun aurauksen (+5 mm) tuohon relluun, että sillä pysyy tiellä/omalla kaistalla ilman metrin toleranssia ja renkaat koki sitten ennenaikaisen lopun sen johdosta


tuohon omaan 300E mersuun taas katselin seuraaviksi takarenkaiksi yokohaman advan sport rengasta koossa 265/35 18" kun niitä oli muutama rengasliikkeen hyllyssä ja ne sais "sopivasti" (halvemmat, kuitenkin kuin jotku nangangit tai vastavat), kun eivät ole enää aivan uusia (muistaakseni -09 leimat) ja niitä on vain muutama jäljellä... onko tuosta yokohaman renkaasta kellään mitään pahaa sanottavaa, netistä ei tullut äkkiä mitään kummallista vastaan


eli tämän näköisellä kuviolla, jos on paremmin tuttu kuvasta...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Tuo yokohamahan on ihan premiumrenkaita.
Ei edes verrattavissa mihinkään nankangeihin
Ovat vieläpä aika hinnakkaita nuo yokohaman huippumerkit.
Ei edes verrattavissa mihinkään nankangeihin

All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
eli niistä tohtii sen reilun huntin antaa/kplMulsu kirjoitti:Tuo yokohamahan on ihan premiumrenkaita.
Ei edes verrattavissa mihinkään nankangeihinOvat vieläpä aika hinnakkaita nuo yokohaman huippumerkit.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
No todellakin kärsii 
Normaalisti nuo on luokkaa 200e kpl.

Normaalisti nuo on luokkaa 200e kpl.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
no eihän täällä seinäjoella mikään korjaamo pystynyt tarjoamaan niin yksinkertaista palvelua, kuin aurauksen tarkistus/säätö
kävin sitten eräällä maatilalla nurmossa hoitamassa itse koko homman parin laudanpätkän ja rullamitan kanssa, että viitsii ajella senaikaa, kun pääsee itse oikein montulle tuon homman tekemään
aurausta oli kieltämättä aika reilusti, eli 25 mm metrin matkalta mitattuna laudoista 
vianor esim. tarjosi loppuviikolle aikaa, vaikka suurin osa asentajista pyöri pihalla tupakilla ja halli/piha tyhjänä autoista... luultavasti firmoilla ei niin huonosti vielä menekkään, mitä vois luulla
joku toinen korjaamo väitti, että ei onnistu pelkän aurauksen tarkistus, vaan pitää tehdä oikein 4 pyörä suuntaus jne. ja ajan olis ehkä saanut ensiviikolle...
koskiselta sentään olis löytynyt vehkeet, mutta ei vapaata nosturipaikkaa ja vähän koskinen nikotteli, kun kuuli että olis pitänyt renaultista tarkistaa auraus
joten se jäi sitten siihen... no, homma nyt kuitenkin hoidossa niin paljon, että viitsii ajella pakolliset ajot...



vianor esim. tarjosi loppuviikolle aikaa, vaikka suurin osa asentajista pyöri pihalla tupakilla ja halli/piha tyhjänä autoista... luultavasti firmoilla ei niin huonosti vielä menekkään, mitä vois luulla

koskiselta sentään olis löytynyt vehkeet, mutta ei vapaata nosturipaikkaa ja vähän koskinen nikotteli, kun kuuli että olis pitänyt renaultista tarkistaa auraus

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Omissa autoissa on on pitkän aikaa tullut käytettyä michelinin pilot Primacya 17 tuuman koossa ja nyt pitäis hommata taakse uudet renkaat (marangoni mythokset alkaa olla sen verran paljon kankailla)
Autossa on siis nyt paikallaan edessä misukat ja takana nua marangonit ja auto kulkee kun juna vaikka kyseessä on madallettu s202 jossa pyöräkulmat on mitä sattuu kun en oo saanu aikaseks käydä niitä säädättämässä madalluksen ja alustaremontin jälkeen. No alle tuli väliaikaisesti 17 tuumaset joissa paikallaan champiro Gtradial merkkiset renkaat 235/40-17 koossa ja autosta tuli aivan karmea ajaa, saa ihan tosissaan ajaa suorallakin tiellä että auto pysyy tiellä
Olen tainnut olla liian monta vuotta michelin-leirissä että olen unohtanut että miten huono auto voi olla ajaa kun siinä on huono renkaat alla
Autossa on siis nyt paikallaan edessä misukat ja takana nua marangonit ja auto kulkee kun juna vaikka kyseessä on madallettu s202 jossa pyöräkulmat on mitä sattuu kun en oo saanu aikaseks käydä niitä säädättämässä madalluksen ja alustaremontin jälkeen. No alle tuli väliaikaisesti 17 tuumaset joissa paikallaan champiro Gtradial merkkiset renkaat 235/40-17 koossa ja autosta tuli aivan karmea ajaa, saa ihan tosissaan ajaa suorallakin tiellä että auto pysyy tiellä

Olen tainnut olla liian monta vuotta michelin-leirissä että olen unohtanut että miten huono auto voi olla ajaa kun siinä on huono renkaat alla

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Pakko kehua * Falken FK 452 * renkaita, on niin pitävät ja hiljaiset, ei enää suomesta ostettuja riistohintaisia Hakka Z renkaita.
Hyvät toki Nokiatkin, mutta Falken on käytännössä yhtä hyvä.
Ei vetele edes tässä 255/45R18 koossa, niinkuin vanhat mikälie merkki nyt olikaan....
Hyvät toki Nokiatkin, mutta Falken on käytännössä yhtä hyvä.
Ei vetele edes tässä 255/45R18 koossa, niinkuin vanhat mikälie merkki nyt olikaan....
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
nyt on yokohamat alla... ainakin nuo on hiljaiset ja LEVEÄT
ajotuntuma pysyi ainakin yhtä hyvänä, ellei jopa parantunut nexen N3000 (roadstone) renkaisiin verrattuna (ei nekään huonot olleet...)
nyppäsin samalla noista vanteista (inter action mesh II) sen typerän rosteri lipan huulesta pois ja nyt pitäis vielä sutia vanteet mustiksi
nyt kun kävin oikein kunnolla tutkimassa mitä tuli ostettua, niin huomasin, ettei ne ihan nuo kumit ollutkaan mistä aikaisemmin kuvan laitoin
eli nämä oli Yokohama AVS dB V550 ja tuo kuva tuolla aiemmin on yokohama advan sport renkaasta
, no, sen siitä saa, kun netistä etsii muistinvaraisesti kuvion perusteella rengasta... mutta löytyi sitten syy siihen miksi ne on niin hiljaiset, eli niistä on oikein yrittämällä yritettykin tehdä hiljaisia renkaita...

tässä kuvassa näkyy millaiseksi tuo inter action mesh II vannne muuttuu, kun siitä nyppää sen "rosteri huulen" pois... omasta mielestä ainakin parempaan suuntaan...

ei se leveys oikein pääse kuvassa esiin

nyppäsin samalla noista vanteista (inter action mesh II) sen typerän rosteri lipan huulesta pois ja nyt pitäis vielä sutia vanteet mustiksi

nyt kun kävin oikein kunnolla tutkimassa mitä tuli ostettua, niin huomasin, ettei ne ihan nuo kumit ollutkaan mistä aikaisemmin kuvan laitoin


tässä kuvassa näkyy millaiseksi tuo inter action mesh II vannne muuttuu, kun siitä nyppää sen "rosteri huulen" pois... omasta mielestä ainakin parempaan suuntaan...
ei se leveys oikein pääse kuvassa esiin

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Parin tuhannen kilometrin kokemuksella:
Rotalla (Minerva) 105F renkaista (245-40/18")
Hiljaiset renkaat ainakin väyrysen alla.
Märkäpito melko ohutta, näillä mersukin sutii....märällä.
Ei vaapu alla vaikka runko tuntuukin melko pehmeältä, heilutus sivusuunnassa saa renkaan tuntumaan "löysältä".
Hinta laatu suhde kohdallaan. (90€/kpl)
Voin suositella lämpimästi.
Ajomäärästä ja ratapidosta päivittelen jossain vaiheessa....katsotaan sulaako alle.
.
Rotalla (Minerva) 105F renkaista (245-40/18")
Hiljaiset renkaat ainakin väyrysen alla.
Märkäpito melko ohutta, näillä mersukin sutii....märällä.
Ei vaapu alla vaikka runko tuntuukin melko pehmeältä, heilutus sivusuunnassa saa renkaan tuntumaan "löysältä".
Hinta laatu suhde kohdallaan. (90€/kpl)
Voin suositella lämpimästi.
Ajomäärästä ja ratapidosta päivittelen jossain vaiheessa....katsotaan sulaako alle.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Napa, yokohaman kuvio on pitkälti sama kuin falken ZE912 sekä hankook ventus prime. Ja sen tiän että ne on erinomaiset gummit... molemmis kai treadwear indeksi 280.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
näissä mun yokohamoissa on treadwear vain 220, joten oletettavasti eivät ole kovin pitkäikäiset... pitää hankkia näihin joku runkovika tai vastaava, niin saa uudet sitten takuulla, jos alkaa näyttää siltä, että ne kuluu liian nopeasti normaali ajossaSergey kirjoitti:Napa, yokohaman kuvio on pitkälti sama kuin falken ZE912 sekä hankook ventus prime. Ja sen tiän että ne on erinomaiset gummit... molemmis kai treadwear indeksi 280.

ja nuo falkenit ja hankookit olis olleet niin kalliit, ettei mulla sellaisiin olis ollut varaa


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
falken ze912 tossa koossa 130e/kpl camskillillä ja 4kpl rahteineen 533,77e.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
jep... näyttää tuo camskill olevan niin paljon halvempi paikkaSergey kirjoitti:falken ze912 tossa koossa 130e/kpl camskillillä ja 4kpl rahteineen 533,77e.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
tänään maalasin mustaksi (semi matta spray
) nuo takavanteet, kuten tuolla aikaisemmin jo vähän uhkailinkin... mielestäni toimii
kuvia sitten vaikka huomenna, kun ei tuolla pimeässä kuvamiseessa taida oikein olla mitään mieltä...


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
tässä olis nyt kuvia inter action mesh II vanteesta mustaksi maalattuna ja rosteri huuli poistettuna...



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Mikähän saa aikaan ilmiön, että w211 syö eturenkaiden sisäreunat "laineelle"? Alapallot on uudet, välyksiä ei löydy ja kulmat säädetty (tosin puoltaa hieman oikealle edelleen).
Hankook Ventus Prime 225/55r16, voiko nuo olla niin huonot renkaat, että jo toinen perättäinen satsi tekee tämän? pintaa 3-5mm.
Hankook Ventus Prime 225/55r16, voiko nuo olla niin huonot renkaat, että jo toinen perättäinen satsi tekee tämän? pintaa 3-5mm.

Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Ehditkö ajaa noilla renkailla jo ennen kun nuo osat oli vaihdettu ja juttu korjattu?
Kun se rengas saa sen huonoksi kulumisen alun, se kuluu sellaiseksi ihan loppuun asti vaikka viat korjattaisiinkin.
Eivät ole huonot renkaat.
Kun se rengas saa sen huonoksi kulumisen alun, se kuluu sellaiseksi ihan loppuun asti vaikka viat korjattaisiinkin.
Eivät ole huonot renkaat.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Viime kesänä kyllä, ja olivat silloin takana ja tasaisesti kuluneet. Laitettiin viimeviikolla nuo sisäreunoista kuluneet taakse, niin ei ainakaan rattia täristä.Mulsu kirjoitti:Ehditkö ajaa noilla renkailla jo ennen kun nuo osat oli vaihdettu ja juttu korjattu?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Sitten asiasta toiseen: Onko porukalla kokemuksia Kumho KU-31 renkaasta? Nuo eivät olisi pahan hintaisia.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Aika hiljaiset renkaat . Ainoa vika niissä oli että joutui pitämään paljon painetta ettei renkaat olleet niin neliskulmaiset paria ekaa kilometriäRikuK kirjoitti:Sitten asiasta toiseen: Onko porukalla kokemuksia Kumho KU-31 renkaasta? Nuo eivät olisi pahan hintaisia.

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Laiska etsii hyvänhintaisia talvirenkaita facelift farkku väykkyyn. 17" x 8" vanteille.. Ainoat jotka on osunu silmään näyttäis olevan 140eur + toimitus Hakkapelitta 4 225/50R17 tuolla vannetukussa.
Vai saisko jotku hyvät nastat / kitkat halvemmallakin?
Hopeanuoleen voisi talvella ostella myös vanteet ja renkaat kesäksi.
Nyt on tähtäimessä ollu Tomason TN1 18", toki jos rahaa olis enemmän niin 19" TN8:t tai Lorinserin turbiinit.
Noille 18" vanteille mahtuis varmaan kivasti nuo Falkenin 452:t jotka sais 245/40 ja 255/35 koossa ihan edukkaasti camskill.co.uk:lta (255/40 korjais kivasti mittarivirheen mutta ei ole noin halpoja)
Rengas ja vanne ehdotuksia otetaan vastaan
Vai saisko jotku hyvät nastat / kitkat halvemmallakin?
Hopeanuoleen voisi talvella ostella myös vanteet ja renkaat kesäksi.
Nyt on tähtäimessä ollu Tomason TN1 18", toki jos rahaa olis enemmän niin 19" TN8:t tai Lorinserin turbiinit.
Noille 18" vanteille mahtuis varmaan kivasti nuo Falkenin 452:t jotka sais 245/40 ja 255/35 koossa ihan edukkaasti camskill.co.uk:lta (255/40 korjais kivasti mittarivirheen mutta ei ole noin halpoja)
Rengas ja vanne ehdotuksia otetaan vastaan

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Makarooneista kun oli tuossa aiemmin puhe niin, kävin itse sellaiset kesän alussa hakemassa taka-akselille kun jostain kumman syystä misukat olivat jo aika lailla kaljut kuten omistajansakin. Ei voi moittia ajomukavuudessa. Ovat hiljaisemmat kuin aiemmat Michelin Pilot Sportit ja pehmoisemmat. Eli hieman jäykemmällä alustalla ei kaikki Pohjanmaan töyssyt hakkaa niin pahasti. Pitoa niissä kyllä ei ole niin paljon kuin misukoissa. Piloteilla ESP ei vilkkunut kuin sataseen asti ja näillä Marangonilla ESP kyllä tykkää syttyä vielä 120 vauhdissa. Taka-akselilla normaalit AMG-vanteet (255/35/18).
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Hei!
Osasikohan joku vihjasta mistä löytäisin hyvät talvirenkaat autolleni kun sellaisia ei saksasta saanut mukaan. Vanteita ei siis ole myöskään talvirenkaisiin.
Mulla on alla nyt kesänakkeina
ContiSport Contact 3 : 245/40 R17 (takana)
ContiSport Contact 3 : 225/45 R17 (edessä)
Kyseessä on CL203 Sportcoupe 180 Kompre.
Lueskelin tätä ketjua (en nyt ihan ekasta sivusta 2004 lähtien) mutta pari vikaa ja ilmeisesti tarjontaa on aika lailla. Mieluiten tietenkin jotkut sellaiset missä saisi vanteet mukaan ja en tietenkään ihan kauheita haluaisi maksaa..
Thänks.
Osasikohan joku vihjasta mistä löytäisin hyvät talvirenkaat autolleni kun sellaisia ei saksasta saanut mukaan. Vanteita ei siis ole myöskään talvirenkaisiin.
Mulla on alla nyt kesänakkeina
ContiSport Contact 3 : 245/40 R17 (takana)
ContiSport Contact 3 : 225/45 R17 (edessä)
Kyseessä on CL203 Sportcoupe 180 Kompre.
Lueskelin tätä ketjua (en nyt ihan ekasta sivusta 2004 lähtien) mutta pari vikaa ja ilmeisesti tarjontaa on aika lailla. Mieluiten tietenkin jotkut sellaiset missä saisi vanteet mukaan ja en tietenkään ihan kauheita haluaisi maksaa..
Thänks.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Continental Viking Contact 5 on erinomainen kitkarengas. Ite paan sellaiset tulevaksi talveksi. Toiseen autoon tulee Nokian Hakka7 piikkikumit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Mitä suositte S211 talvisina? koko vakio 225/55/16.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….