märssu kirjoitti:M4ketech kirjoitti:Jube kirjoitti:Näin minäkin myynti-ilmoitukseni laadin:
http://www.nettiauto.com/bmw/530/5107469" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähinnä haen sitä että he*vetti jos 700€ autosta alkaa luettelemaan kaikki huollot/korjaukset mitä tarvisi tehdä nyt ja mitä ehkä vuoden-parin sisään niin siinä käy 2800min puhepaketti köykäiseksi ja kaupat tekemättä

Tuollaisesta -86:sta kun voi todellakin hajota aivan mikä tahansa ja koska tahansa, eikä myyjilläkään aina ole kristallipalloa käytettävissä

Juu niinhän se on, mutta ainakin viimeeksi kun autoliikeestä hain mondeon pikkuvikasena, niin olisi myyjä stn saanut mun mielestäni sanoa että takaluukun tiiviste vuotaa ja takaovia ei aukea, ennen siis kun lähdin ajamaan liikkeeseen. Puhelimessa ei sitten viitsitty sanoa. Tosin nykyisen mersun myyjäkään ei sanonut että iskarin yläpään kumit pitää vaihtaa heti. (olis voinut katsoa tarkemmin ostotilanteessakin)
Tämä on kyllä jotenkin aivan käsittämätön ilmiö suomalaisessa autokaupassa. Itsekin olen muutaman vuoden myynyt
muun työn ohella autoja, lähinnä hintaluokassa 500-5000e. Ja kyllä, ihan yrityksen nimissä ja verot maksaen, ja
mielestäni vieläpä "hyviä halpoja". Nyt se on kyllä laitettu jäihin, kauppa kyllä kävis, mutta tuon hintaisten autojen ostajista suurin osa on aivan täysiä idiootteja joita ei vaan jaksa kuunnella. Muutama esimerkki elävästä elämästä:
-Renault megane hp 950e, soitellaan ja kysellään entisten omistajien tietoja ja määrää (mistä voi kauppias tietää ja mitä välii!?)
-Toyota corolla -92 hp 600e, onko missään ruostetta? (mitäpä veikkaat)
-Ford mondeo -98 hp 1200e, viekö se öljyä? (yleensähän kaikki kauppiaat ajelee noilla paskoilla ainakin sen kymppitonnin että selviää tuokin)
-Ford focus -2000 hp 2100e, "voitais maksaa siitä 1300e jos mistään ei löydy ruostetta ja vaihdat vielä jakohihnan" okei..
Anteeksi avautuminen, mutta onhan se jotenkin älytöntä että mistään ei voida enää ottaa ite vastuuta, hoetaan vaan myyjän vastuuta ja auton takuuta, muuten kyllä soitan kuluttajansuoja-asiamiehelle!
Eikait se kuitenkaan loppupeleissä ole sen myyjän syy että ostajalla ei ole varaa ostaa autoa?
Kiitän aamun hyvästä nauruhetkestä, mainio kirjoitus. Näitähän nämä ostajat on.
Oma asiani liittyy 0,5 offtopiccina samaan asiaan.
Miettikää ihmisiä asunnonostossa, täyttä paskaa ostetaan silmät kiinni jos verhot näytöllä miellyttää
Siinä ei "ruosteita" kysellä, asunnothan paranee vanhetessaan kun hinta nousee.
Eli mitä opittiin?, no se että se 600€ Corolla kannattaa heti hinnoitella 5500€:oon
Näin paskakin muuttuu kullaksi.
Olen juuri myymässä kulkuneuvoa ja sainkin eilen soiton:
-sinä myy auto?
-kyllä se myynnissä on.
-mikä minun spesial hinta?
-siinä se taisi ilmoituksessa olla.
-minu kaveri hjuvin kiinnostunut sinä auto, mutta sinä hinta kova.
-niin auton kuntoon ja historiaan nähden aivan linjassaan.
-mutta minu spesiaalihinta?
-no sinulle 12000€ ja kaverillesi 8000€, ok?
-mina ei jummarra!
Myyntihinta on netissä 10000€.