tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
En oikein tiedä, mistä saisi osat, jotka kestäisi sen +2000bar.
Railputken (OM648) tilasin.
Ihan hukkaportillinen holsettihan tämä on.
Hukkaportitonkin voisi olla pikkuisen parempi kun nykyinen.
Eikä tässä oikeasti mitää tarvetta edes ole lisätehoon.
Muttamutta, vähän meinaa ruveta "kytkin luistamaan" - olen vähän katsellut netistä noita Borg varnerin efr- turboja sillä silmällä.
Jospa vaikka "korinvaihdon" yhteydessä päivittäisi tuota holsettia.
Saisi suosiolla sen tehon ulos, mitä suuttimista kunnialla lähtee.
... Alkaa hiljalleen tämä "rotta rodi - lookki" jo pikkuisen väsyttämään, tuntuisi että saattaisi jo vaikka ajella ihan ihmisautonkin näköisellä kulkineella.
No, jospa se vielä löytyy...
Laatikkoon ja turbiiniin olen todella tyytyväinen.
Paljonhan siihen tietty uuttakin laitettiin.
Rehtijii ja JN trading hoitivat myös osuutensa kiitettävästi.
En oikein tiedä, mistä saisi osat, jotka kestäisi sen +2000bar.
Railputken (OM648) tilasin.
Ihan hukkaportillinen holsettihan tämä on.
Hukkaportitonkin voisi olla pikkuisen parempi kun nykyinen.
Eikä tässä oikeasti mitää tarvetta edes ole lisätehoon.
Muttamutta, vähän meinaa ruveta "kytkin luistamaan" - olen vähän katsellut netistä noita Borg varnerin efr- turboja sillä silmällä.
Jospa vaikka "korinvaihdon" yhteydessä päivittäisi tuota holsettia.
Saisi suosiolla sen tehon ulos, mitä suuttimista kunnialla lähtee.
... Alkaa hiljalleen tämä "rotta rodi - lookki" jo pikkuisen väsyttämään, tuntuisi että saattaisi jo vaikka ajella ihan ihmisautonkin näköisellä kulkineella.
No, jospa se vielä löytyy...
Laatikkoon ja turbiiniin olen todella tyytyväinen.
Paljonhan siihen tietty uuttakin laitettiin.
Rehtijii ja JN trading hoitivat myös osuutensa kiitettävästi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
^EFR-ahtimien tuotanto on toistaiseksi lopetettu joten niitä ei kannata ostaa vasta kun lastentaudit on saatu poistettua.
Holset siellä lukee..
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Vai silleen. No ei GTX sarjan Garretitkaan varmaan huonoja vaihtoehtoja olisi.
diipa daapa...
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Ei taija niitte GTX Garrettienkaa saatavuus olla joutusammista päi.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Voisko Jeemu suositella jotain, vaikka Masteria ?
Voisko Jeemu suositella jotain, vaikka Masteria ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Onkohan epävarman miehen merkki - ruiskutuspaine nostettu 1800baariin ja ennakkoa lisätty.
Staarin kanssa ajeltu ja pahennusta herätetty, mutta paine myös toteutuu.
Huomaan että kaikki vakuutteluni ja vannomiseni tehojen riittävyydestä alkaa heittämään häränpyllyä...
No, kylläpä te tiedätte nämää jutut, siihen kun tottuu niin äkkiä, eikä se tunnu enää sitten miltään...
Paineennoston seurauksena suurempi määrä palaa nyt vähemmillä savuilla.
Lisäksi olen varmaan lyönyt pääni johonkin melko pahoin, vaikka en muista siitä itse mitään ...
Ostin juuri nimittäin toisenkin Paawon ...
Onkohan epävarman miehen merkki - ruiskutuspaine nostettu 1800baariin ja ennakkoa lisätty.

Staarin kanssa ajeltu ja pahennusta herätetty, mutta paine myös toteutuu.
Huomaan että kaikki vakuutteluni ja vannomiseni tehojen riittävyydestä alkaa heittämään häränpyllyä...
No, kylläpä te tiedätte nämää jutut, siihen kun tottuu niin äkkiä, eikä se tunnu enää sitten miltään...
Paineennoston seurauksena suurempi määrä palaa nyt vähemmillä savuilla.
Lisäksi olen varmaan lyönyt pääni johonkin melko pahoin, vaikka en muista siitä itse mitään ...
Ostin juuri nimittäin toisenkin Paawon ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
olis juoskus hieno nähdä tämä kampe mutta en ole kaupungilla vielä havainnut
olisit pyörähtänyt lauantaina

olisit pyörähtänyt lauantaina

w201 om605
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Kylläpä tämä tosiaankin pitäisi nähdä, mutta pitää perskuta piilossa mokomaa
Hienoa tekemistä ja edelläkäyntiä monessa suhteessa. 


W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Nopeesti löyty uus menijä,ei kauaa ostoilmoitus ehtinyt vanhentua.
Kuvia ootellaan.
Kuvia ootellaan.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Elkää suotta murehtiko, vanhassa rottelossa ei niin paljoa ole nähtävää, että kannattaisi harmitella.
Saa nähdä, laitako tuosta päivitysversiostakaan kuvaa mihinkään, tämä on kuitenkin niin pieni paikkakunta....
Elkää suotta murehtiko, vanhassa rottelossa ei niin paljoa ole nähtävää, että kannattaisi harmitella.

Saa nähdä, laitako tuosta päivitysversiostakaan kuvaa mihinkään, tämä on kuitenkin niin pieni paikkakunta....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
RuttuPaawo on nyt poistettu rekisteristä ja olen alkanut jo hiukan osia purkamaankin.
Ahtimeen liittyvät jutut ja ruiskutusjärjestelmä on jo poistettu.
Pakoputki, mappi, vesipumppu, alavesiletku ja yksi moniurahihnan kiristinrulla vielä tarvitaan.
Vaihteiston siirron teetätytän jossain.
Ahtoputkissa siirrytään silokoonista rautaan.
RuttuPaawo on nyt poistettu rekisteristä ja olen alkanut jo hiukan osia purkamaankin.
Ahtimeen liittyvät jutut ja ruiskutusjärjestelmä on jo poistettu.
Pakoputki, mappi, vesipumppu, alavesiletku ja yksi moniurahihnan kiristinrulla vielä tarvitaan.
Vaihteiston siirron teetätytän jossain.
Ahtoputkissa siirrytään silokoonista rautaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
On nii hieno peli tuo uusi että en edes päässyt kokeilemaan.. Jostain syystä
Melkonen liukumiina se vanha oli. Alusta ja jarrut vaatis jo reipasta parannusta.
Tai ajelee nätisti.
Tuikulla kyllä hyvä setti sitä uutta ajatellen.
Laatikko ja voimansiirto kestää ja toimii. En saannut rikki.
Voimaa vaan lisää

Melkonen liukumiina se vanha oli. Alusta ja jarrut vaatis jo reipasta parannusta.
Tai ajelee nätisti.
Tuikulla kyllä hyvä setti sitä uutta ajatellen.
Laatikko ja voimansiirto kestää ja toimii. En saannut rikki.
Voimaa vaan lisää

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Torstaina aloittelin tekniikan siirtoa.
Pohjolan liikenteen tallissa ...
Monenlaista keliä on ollut.
Tänään, sunnuntaina uskoisin saavani jo jonkinlaiseen päätökseen.
Mutta savuja ei vielä, ehken maanantaina.
Jos ei nyt sitten jotain viivästystä tule, myönteisiä yllätyksiähän näissä ei tule, niinkuin kaikki tietää.
Keulan kasasin nyt vähän erilailla, jätin nyt oikeat tilat kahdelle flektillekkin.
Toinen ilmastoinnille, toinen syylärille.
Muuten, niinkuin on selvää, toisella kerralla kaikki menee huomattavasti helpommin.
Mutta montamonta jo unohtunuttakin pikkujuttuahan siinä kuitenkin oli ratkaistava.
Sellainen puolen päivän viivästys tuli suuttimien irroittelusta.
Tässä siistimmässä oli joku edellinen korjaaja käyttänyt sen oikean suutinrasvan sijaan jotain muuta, varmaan halvempaa ja parempaa ihmeainetta.
Jos ei Antti olisi hoksannut jo hyvissä ajoin, että pitää crc,tä muistaa jo "ajeluvaiheessa" ruiskutella, niin melkeimpä irroittamaton paikka olisi ollut.
No, nyt ei särkynyt kuitenkaan, kun yksi suutin - ja sillä ei ole merkitystä, hyvä kun lopussa lähti.
Sellaisen "parannuksen" hoksasin, josta voi olla toisillekkin etua, että ahtimelta lähtevälle öljyn paluuvirtausletkulle tosiaankin voisi tehdä pakopesää vasten lämpösuojapellin, kun alkutumpin jälkeen se on mulla ihan vaan öljynkestävää kumiletkua, ei pehmene niin sitten.
... Pitää siis irroittaa ahdin ...
Ahtoputkissa vielä pikkuisen rakentelua.
Puskuri, pakoputki, ahdin ja suuttimet kiinni.
Alamuovit jätän vielä ensialkuun poikkeen, jotta näen, alkaako tiputtelemaan jostain.
Torstaina aloittelin tekniikan siirtoa.
Pohjolan liikenteen tallissa ...
Monenlaista keliä on ollut.

Tänään, sunnuntaina uskoisin saavani jo jonkinlaiseen päätökseen.
Mutta savuja ei vielä, ehken maanantaina.
Jos ei nyt sitten jotain viivästystä tule, myönteisiä yllätyksiähän näissä ei tule, niinkuin kaikki tietää.
Keulan kasasin nyt vähän erilailla, jätin nyt oikeat tilat kahdelle flektillekkin.
Toinen ilmastoinnille, toinen syylärille.
Muuten, niinkuin on selvää, toisella kerralla kaikki menee huomattavasti helpommin.
Mutta montamonta jo unohtunuttakin pikkujuttuahan siinä kuitenkin oli ratkaistava.
Sellainen puolen päivän viivästys tuli suuttimien irroittelusta.
Tässä siistimmässä oli joku edellinen korjaaja käyttänyt sen oikean suutinrasvan sijaan jotain muuta, varmaan halvempaa ja parempaa ihmeainetta.
Jos ei Antti olisi hoksannut jo hyvissä ajoin, että pitää crc,tä muistaa jo "ajeluvaiheessa" ruiskutella, niin melkeimpä irroittamaton paikka olisi ollut.
No, nyt ei särkynyt kuitenkaan, kun yksi suutin - ja sillä ei ole merkitystä, hyvä kun lopussa lähti.
Sellaisen "parannuksen" hoksasin, josta voi olla toisillekkin etua, että ahtimelta lähtevälle öljyn paluuvirtausletkulle tosiaankin voisi tehdä pakopesää vasten lämpösuojapellin, kun alkutumpin jälkeen se on mulla ihan vaan öljynkestävää kumiletkua, ei pehmene niin sitten.
... Pitää siis irroittaa ahdin ...
Ahtoputkissa vielä pikkuisen rakentelua.
Puskuri, pakoputki, ahdin ja suuttimet kiinni.
Alamuovit jätän vielä ensialkuun poikkeen, jotta näen, alkaako tiputtelemaan jostain.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Talli on siis ollut parhaasta päästä... tilaa on ja lopputulos usein parempi kuin marmori halleissa...
ilmastoinnissa olisi kyllä toivomisen varaa, monta kertaa koittanut valitta että suhteelinen kosteus vois olla pienpikin ja termostaatin vois uusia jos sitten pysyisi lämpö taisaisempan...
Uudeleen kasailessa hyvä muutella mahdoliset väliaikiseksi taroitetut systeemit pysyviksi kun ovat toimivuutensa näytäneet
Se on kyllä kumma kun jotkut siinä suutin rasvassa sääsetelevät vaikka sitä hakee sen purkin vaikka vehosta niin ei se niin kalliksi tule
verratuna siihen jumpaan kun suutimite pitäis vielä jotenkin kunnossa saada joskus irti, purkista kun rasvailee aiks monta suutinta
Kerran kävi 210 purkaessa myönteinen yllätys, yksi pultti aukesi sovinnolla ja löytyi vielä yksi ruosteeton kohta
ilmastoinnissa olisi kyllä toivomisen varaa, monta kertaa koittanut valitta että suhteelinen kosteus vois olla pienpikin ja termostaatin vois uusia jos sitten pysyisi lämpö taisaisempan...

Uudeleen kasailessa hyvä muutella mahdoliset väliaikiseksi taroitetut systeemit pysyviksi kun ovat toimivuutensa näytäneet
Se on kyllä kumma kun jotkut siinä suutin rasvassa sääsetelevät vaikka sitä hakee sen purkin vaikka vehosta niin ei se niin kalliksi tule
verratuna siihen jumpaan kun suutimite pitäis vielä jotenkin kunnossa saada joskus irti, purkista kun rasvailee aiks monta suutinta
Kerran kävi 210 purkaessa myönteinen yllätys, yksi pultti aukesi sovinnolla ja löytyi vielä yksi ruosteeton kohta

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Rupesi satamaan, niin laitanpa sitten pari kuvaa.
Holsetti pötköttää jo paikoillaan, ahtoputketkin on heppiin hitasttu.


Puhaltimien kanssa olisi sellainen idea, että tuohon alkuperäiseen kehikkoon saisi suunnilleenkaan samankokoiset flektit kiinni, niin se kehikko vielä kätevästi sopisi alkuperäiselle paikoilleen.
Alkuperäisten siipien halkaisia noin 28cm.
Alkup. moottori vaan niin kamalan iso, ettei sen kanssa mahdu.
Ajattelin lisäksi laittaa toisen vaikkapa ylävesiletkusta ohjauksella jäähdytysnesteen viilennykseen.
Vai mitenkähän on superimiehet toteuttaneet oman asennuksensa.

Rupesi satamaan, niin laitanpa sitten pari kuvaa.
Holsetti pötköttää jo paikoillaan, ahtoputketkin on heppiin hitasttu.


Puhaltimien kanssa olisi sellainen idea, että tuohon alkuperäiseen kehikkoon saisi suunnilleenkaan samankokoiset flektit kiinni, niin se kehikko vielä kätevästi sopisi alkuperäiselle paikoilleen.
Alkuperäisten siipien halkaisia noin 28cm.
Alkup. moottori vaan niin kamalan iso, ettei sen kanssa mahdu.
Ajattelin lisäksi laittaa toisen vaikkapa ylävesiletkusta ohjauksella jäähdytysnesteen viilennykseen.
Vai mitenkähän on superimiehet toteuttaneet oman asennuksensa.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Savut on nyt otettu.
Ja koeajuja suoriteltu.
Muttamutta, ahtoputken liitos ei yhdessä kohden enää pidäkkään, aiemmin kesti hyvin juuri siinä.
Liitos on ensimmäinen "joustokohta" ahtimelta lähdettäessä.
... Täytyy purkaa ...
Samalla pitää päästellä taas vaihteeksi ahdinkin irti.
Paluuputki tihkuttaa vaan öljyä, - jo on kumma, ettei tuo onnistu.
Viisi päivää meni tekniikan siirrossa, mutta vielä jäi tilkittävääkin.
Aikamoinen homma taas oli.
Ahtimen irroittelu on mun toinen luontoni.
Savut on nyt otettu.
Ja koeajuja suoriteltu.
Muttamutta, ahtoputken liitos ei yhdessä kohden enää pidäkkään, aiemmin kesti hyvin juuri siinä.
Liitos on ensimmäinen "joustokohta" ahtimelta lähdettäessä.
... Täytyy purkaa ...
Samalla pitää päästellä taas vaihteeksi ahdinkin irti.
Paluuputki tihkuttaa vaan öljyä, - jo on kumma, ettei tuo onnistu.
Viisi päivää meni tekniikan siirrossa, mutta vielä jäi tilkittävääkin.
Aikamoinen homma taas oli.
Ahtimen irroittelu on mun toinen luontoni.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Ahtimen irrottelu on iloista hommaa 

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Oisko parempi jos laittas flektinohjausanturin alavesiletkuun niin mittaisi jäähdytystulosta, eikä koneesta tulevaa vettä.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Pari päivää on nyt jo ajeltukkin.
Ihan hyvin vetää.
Pikkuisen on pakoputkessa liikaa ääntä, pitää toinenkin vaimennin laitattaa.
Savujakin tulee enemmän, kuin ennnen, pitäisi varmaan ahtopaine tarkistaa ja bleedata lisää, jos on tarvetta.
Pohjamuoveja laiteltu eessuntaas.
Huohottaa ihan kiitettävästi tämäkin.
Elkää kuitenkaan te enää tukkiko huohotinta, tai edes koettako kuristaa - tulee karsea sotku.
Pari päivää on nyt jo ajeltukkin.
Ihan hyvin vetää.
Pikkuisen on pakoputkessa liikaa ääntä, pitää toinenkin vaimennin laitattaa.
Savujakin tulee enemmän, kuin ennnen, pitäisi varmaan ahtopaine tarkistaa ja bleedata lisää, jos on tarvetta.
Pohjamuoveja laiteltu eessuntaas.
Huohottaa ihan kiitettävästi tämäkin.
Elkää kuitenkaan te enää tukkiko huohotinta, tai edes koettako kuristaa - tulee karsea sotku.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
No varmasti tuleetuikku kirjoitti:Elkää kuitenkaan te enää tukkiko huohotinta, tai edes koettako kuristaa

Paljonkos tällä moottorilla on tietä takana. Kai se pitää viritettyihin vehkeihin vain rakentaa suuremmat huohottimet ja öljy ohjata palamaan kuumaan pakoputkeen niin on poissa mielestä. Taikka kaataa RVS:ää moottoriin ja uskoo, että huohotus katoaa sillä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Ittellä menee huohotinsäiliöstä paluu öl pohojaan.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
~340km suunnilleen menty, voi pitääkkin paikkaansa.
Pakoputkihan taitaisi ollakkin ihan ok idea, pikkuisesta pakoputken vastapaineestako ei tarvi välittää.
~340km suunnilleen menty, voi pitääkkin paikkaansa.
Pakoputkihan taitaisi ollakkin ihan ok idea, pikkuisesta pakoputken vastapaineestako ei tarvi välittää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Huohotus käryt pakoputkeen saman moisen ventiilin kauttatuikku kirjoitti:.
~340km suunnilleen menty, voi pitääkkin paikkaansa.
Pakoputkihan taitaisi ollakkin ihan ok idea, pikkuisesta pakoputken vastapaineestako ei tarvi välittää.
Mitä vartilla käytetään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Hevosvoima.com myy liitin hässäkkää pakoputkeen joka tosiaan imeksii huohotuskiisut putkeen. Ei ole varmaan kummonen kapistus tehä ite.
Edit: Tossa linkkiä http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=6373" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Tossa linkkiä http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=6373" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Mitkä sulla on välijäähdyttimen mitat? Ei ole tullu vielä niin tarkasti mittailtua omasta tiloja, mutta näyttäs silmämääräsesti aika paljon paksumman sinne saavan survottua.tuikku kirjoitti:.
Rupesi satamaan, niin laitanpa sitten pari kuvaa.
Holsetti pötköttää jo paikoillaan, ahtoputketkin on heppiin hitasttu.
Puskuria ei hirveästi viittis silpoa, tosin auto on pre facelifti niin eroaako tuohon faceliftiiin kummosesti coolerin sijoitukseltaan?
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Tohon rahaa ei varmaa hirvee järkevää alakaa tekee itte?BTriker kirjoitti:Hevosvoima.com myy liitin hässäkkää pakoputkeen joka tosiaan imeksii huohotuskiisut putkeen. Ei ole varmaan kummonen kapistus tehä ite.
Edit: Tossa linkkiä http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=6373" onclick="window.open(this.href);return false;
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Monisa bensa vehkeissä on pakokaasun kierrätys/ilmapumppu
Systeemissä sopivia ventellijä valmiin jos jotain bensa vekotimia sopivasti on
Systeemissä sopivia ventellijä valmiin jos jotain bensa vekotimia sopivasti on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Joo, hyvä linkki, tilasin tollasen.jeemu kirjoitti:Tohon rahaa ei varmaa hirvee järkevää alakaa tekee itte?BTriker kirjoitti:Hevosvoima.com myy liitin hässäkkää pakoputkeen joka tosiaan imeksii huohotuskiisut putkeen. Ei ole varmaan kummonen kapistus tehä ite.
Edit: Tossa linkkiä http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=6373" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla on se "kiinancoolereista" suurin, ihan hyvä, ei varmasti paras, mutta ihan hyvä.
Se pienin malli noista mahtuu ilman mitään peruuntumattomia muutoksia etupuskurin alle ja on sekin huomattavasti vakiota parempi.
Liittäminen auton omiin ahtoputkiin ei ole vaikea operaatio.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Jep. Laitoin omaan väykkyyn 550x140x65 koolla olevan. Menee suoraan veistelemättä. 180 korkea ottaa ilmastoinnin lauhduttimessa oleviin korvakoihin kiinni, jotka kannattelee ilmastoinnin flektien kehikkoa. Ne jos näplää irti (popniiteillä kiinni) niin saa enemmän tilaa. Alkuperäisiin ahtoletkujen liitoksien päälle saa 2,5 tuumaiset silikonit venytettyä päälle(on aikas tiukat).
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Nuuka tekee itte vaikka valmis ei maksais kun kympin.jeemu kirjoitti:Tohon rahaa ei varmaa hirvee järkevää alakaa tekee itte?BTriker kirjoitti:Hevosvoima.com myy liitin hässäkkää pakoputkeen joka tosiaan imeksii huohotuskiisut putkeen. Ei ole varmaan kummonen kapistus tehä ite.
Edit: Tossa linkkiä http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=6373" onclick="window.open(this.href);return false;
Holset siellä lukee..