Febi on vain pakkaaja, ei juuri omaa tuotantoa.karra kirjoitti:Oli merkkiä Stabilus.karra kirjoitti:Tilasin Autodocista Febin ohjausvaimentimen, parikymppiä maksoi. Febin laatikossa oli toisen merkkinen osa mutta Made in Germany silti
Timppa
Febi on vain pakkaaja, ei juuri omaa tuotantoa.karra kirjoitti:Oli merkkiä Stabilus.karra kirjoitti:Tilasin Autodocista Febin ohjausvaimentimen, parikymppiä maksoi. Febin laatikossa oli toisen merkkinen osa mutta Made in Germany silti
Minulla saatto taannoin w123:ssa "mouruaminen" johtua katkenneesta jousesta, eli se jämä pätkä oli jotenki kiilautuneena tai sit vaa se jäljellä oleva haki paikkaansa alatukivarressa. Siehä voit siel säilytystallissaki kurottaa auton alle ja sormella koittaa, onko pesässä irtotavaraakarra kirjoitti:Kävin eilen Taiplasaaren kimppatalilla käyttämässä SECciä ja sen ilmastontia. Sitten seuraava käyttäminen helmi-maaliskuun taitteessa ja varmaan huhtikuun alkupuolella jos sää salli haen auton kotiin.
Jos 450 SEL olisi sitten fiksailtu valmiiksi uuteen kesään niin saisi SECin talliin ja pukeille; se takapäästä kuluva mouruaminen joustoissa olisi syytä selvittää, mutta kun ei vaan löydy mitään selkeätä äänen aiheuttajaa - tarttee varmaan laskea ripustukset alas ja ottaa jouset pois että näkee ettei sillä ole mitään kiviä välissä taikka olisi poikki yms tms
Minulla oli syksyllä auto pukeilla, ja en havainnut mitään erikosta, silmämääräisesti. Toisen kerran kävin montulla ja faija heilutti autoa kun samalla yritin kuunnella ja kokeilla kädellä missä narisee - mitään ei löytynyt eikä kuulunut. En muistaakseni sormilla kokeilliut sitä jousen alaosaa mutta kun tässä on alumiininen tukivarsi takana niin se jousen kolo on aika tiukan näköinen ja korkeat reunat jotta en ole varma saako sormea sinne "pesään"jackie kirjoitti:Minulla saatto taannoin w123:ssa "mouruaminen" johtua katkenneesta jousesta, eli se jämä pätkä oli jotenki kiilautuneena tai sit vaa se jäljellä oleva haki paikkaansa alatukivarressa. Siehä voit siel säilytystallissaki kurottaa auton alle ja sormella koittaa, onko pesässä irtotavaraa
Kummonen homma on tuo purkaa, ainakin siihen asti että näkee onko vikaa? Pitää ne jouset nyt ekana tarkistaa kumminkin.Maastis kirjoitti:Heittäisin kans äänen tuolle anti-dive mekanismille. Siinä on se pyörännapa osuus oikein hintelällä isohalkaisijaisella laakerilla laakeroitu välilinkkuun, joka taas on kartiorullalaakereilla alatukivarteen. Omassa projektissa kun purkasin noi oli toinen noista isoista hintelistä laakereista saanu vedet sisälleen ja ei tuo lyhyt nitkuttava liike laakerille muutenkaan herkkua ole. On muuten sikakalliit laakerit, lähemmäs 200 kipale. Kannattaa kuitenkin selata nettiä. Itse taisin tilata INA laakerit lopulta unkarista. Lisäksi narina vois tulla kallistuksenvakaajan päiden gumminivelistä tai siitä pystyvarresta, joka yhdistää napaosan tukivarteen siinä gumminivel molemmissa päissä. Ja voihan narista sitte vielä ihan vakaajatangon kiinnityksistä koriinkin...
Kiitti linkistä, tuo topikki mennyt kokonaan ohi... toivon että mouruaminen johtuu jousesta tai jostain muusta, sen verran työlään näköistä hommaa tuo onMaastis kirjoitti:Mulla oli aikomuskin purkaa ihan atomeiksi hiekkapuhallusta ja maalausta varten ja siitä on nyt jo tovi aikaa... en nyt muista saiko tuon linkun hintelän laakerin käsiin purkamatta pyörännapaa ja laakerointia... pitäis käydä vähän pyörittelees noita osia. Ovat nyt uudessa maalissa, mutta kasaaminen tekemättä. Pitäis käyttää vielä lukkorenkaat ja suojapellit sähkösinkissä ennen kasausta. Homma kuitenkin alkoi siitä, että lyhyt pystyssä oleva kumipuslatanko otettiin irti yläpäästä. Sitte alatukivarren alapuolelta rasvakuppi auki ja linkun kartiolaakerointi auki. Tätä ennen tietysti jarrusatula, levy ja vetari pois. Itte taisin purkaa siinä samaa kyytiä myös pyörännavan. Iso ulosvetäjä oli tarpeen kun irroitti osia siitä hintelästä laakerista.
EDIT: mun projektitopicis on jotain kuvia purkamisesta ja puretuista osista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=173476
TJ
Miksiköhän olin kirjoittanut viime vuonna että olisin asentanut orkkisjarrupalat? Kun ei löytynyt kuittia eikä tyhjiä laatikoita, löyty vanhat Jurid ja Textar laatkot joissa vähän käytetyt palat molemmissa. Textar laatikkoon olin kirjoittanut että vinkuu... laitoin uudet levyt ja palat taakse jossain vaiheessa kun etsin syytä jarrujen puoltamiselle, syynä oli silloin akun alle jäänyt irrallinen kallistuksenvakaajan puslan panta. Sitten ne alkoi vinkua, varmaan olin laittanut nuo Textarit ja viime kesänä asentanut Juridit. Ei voi muistaa.karra kirjoitti:Tuo mouruaminen kuuluu takajarruista. Kun autoa työntää niin takaa vasemmalta kuuluu hirveä raastava ääni, ja jarrusatulassa tuntuu tärinä. Ei liity mitenkään jousituksen liikkeisiin.
Eli orkkis jarrupalat jyristi ennen pysähtymistä ja toimi hetken kun asensin kitinänvaimennustarrat, tarttee laittaa ne vanhat palat kokeeksi ennen kun lähtee turkkuseen Concoursiin...
Yksi kaveri sanoi samaa. Autohan toimi aluksi hyvin kunnes vaihdoin levyt ja palat. Mäntiin en ole siis puuttunut.touhottaja kirjoitti:onko satuloitten männät oikeessa asennossa
Vasemman puolen anti-dive laakerointi on sökö, jarrusatula heiluu ihan selvästi. Laitoin vanhat jarrupalat joissa peltinen kitinänvaimennuslevy, nyt ei enää ääntele. Tarttee korjata ens talvena.karra kirjoitti:Yksi kaveri sanoi samaa. Autohan toimi aluksi hyvin kunnes vaihdoin levyt ja palat. Mäntiin en ole siis puuttunut.touhottaja kirjoitti:onko satuloitten männät oikeessa asennossa
Niissä paloissa jolla auto toimi oli metalliset kitinänvaimennuslevyt, pitää kokeilla laittaa ne viikonlopuksi.
Sinullahan on kattipeli joten seosten kuuluukin olla laihalla, tai siis CO pitoisuus on oltava alhainen - nehän mitataan katsastuksessa.tahtoomersun kirjoitti:Nyt kun vertailee näitä kulutuksia tuohon mitä tuo oma SEC kuluttelee, niin tulee mieleen, että käykö jopa liian laihalla. Turun turmeella oli siis kulutus 9.8 ja ilmastointi jatkuvasti päällä. Paljonko tuo co saa olla alimmillaan ennen kuin on liian laiha seos?
No kyllä. Siel on jo gettogetherissa muutama tuttu autokuntaHäksä kirjoitti:Harmittaa kun en pääse osallistumaan Tampereen juhliin. Otahan joku kuva sieltäkin.