Siitä vähän V12 soundia
W140 CL600 Ehostusprojekti
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (pakosarjan tekoa)
http://carbuying.jalopnik.com/how-to-ma ... 1611782156" onclick="window.open(this.href);return false;
Siitä vähän V12 soundia
Siitä vähän V12 soundia
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (pakosarjan tekoa)
Tässä on muuten nuo auton ecujen alkuperäisen ohjelman bin-tiedostot jos joku niitä vaikka tarvitsee. =D
http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedos ... al%20file/
http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedos ... al%20file/
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Tervehdys,
Pakosarjojen sovitus tuohon moottoritilaan hylättiin todella ahtaan tilan takia. Tuonne kun ei paljoa alkuperäisistä poikkeavia mahdu.
Mutta asiaan.
tulipa taas pulma. Ajattelin, ottaa auton pihalle ja käyttää leimalla. Auto lähti nätisti käyntiin lämmitti koneen ja laski kierrokset normaaliin tasoon, mutta kun koskin kaasuun niin tuntui jotenkin niin onnettoman laiskalta. Toisen sylinterilohkon pakosarjatkaan ei oikein lämmeneet, ihan kun se toinen puoli olisi jossain limp-modessa.
Moottorin vikavalo ei kuitenkaan syttynyt mittaristoon. Ainoa mitä olen nyt viimeaikoina tehnyt on se, että vaihdoin alkuperäisen ilmamassamittarin magnetimarellin tilalle jonka jälkeen humppaava käynti taasaantui.
Mikä voisi tehdä tuollaisen äkillisen puutumisen. Harmi kun tällä hetkellä ei ole staria käytettävissä.
Pakosarjojen sovitus tuohon moottoritilaan hylättiin todella ahtaan tilan takia. Tuonne kun ei paljoa alkuperäisistä poikkeavia mahdu.
Mutta asiaan.
tulipa taas pulma. Ajattelin, ottaa auton pihalle ja käyttää leimalla. Auto lähti nätisti käyntiin lämmitti koneen ja laski kierrokset normaaliin tasoon, mutta kun koskin kaasuun niin tuntui jotenkin niin onnettoman laiskalta. Toisen sylinterilohkon pakosarjatkaan ei oikein lämmeneet, ihan kun se toinen puoli olisi jossain limp-modessa.
Moottorin vikavalo ei kuitenkaan syttynyt mittaristoon. Ainoa mitä olen nyt viimeaikoina tehnyt on se, että vaihdoin alkuperäisen ilmamassamittarin magnetimarellin tilalle jonka jälkeen humppaava käynti taasaantui.
Mikä voisi tehdä tuollaisen äkillisen puutumisen. Harmi kun tällä hetkellä ei ole staria käytettävissä.
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (pakosarjan tekoa)
no onnistuiko se ohjelman muokkaus vai iskikö Hämeenlinnassa Bosch me1 mäki kauhu?Ilmaister kirjoitti:Tässä on muuten nuo auton ecujen alkuperäisen ohjelman bin-tiedostot jos joku niitä vaikka tarvitsee. =D
http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedos ... al%20file/
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti (pakosarjan tekoa)
xr kirjoitti:no onnistuiko se ohjelman muokkaus vai iskikö Hämeenlinnassa Bosch me1 mäki kauhu?Ilmaister kirjoitti:Tässä on muuten nuo auton ecujen alkuperäisen ohjelman bin-tiedostot jos joku niitä vaikka tarvitsee. =D
http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedos ... al%20file/
Ei tarvinnut lähteä loppupeleissä edes Hämeenlinnaan. Eipä niissä parametreissä paljoa ollut enää pelivaraa. Mm. sytkän viivästämisessä tulee rajat nopeesti vastaan, johon loppuukin sitten hauskuus.
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Kiitoksia Vesa V'lle Starin lainasta!
Sain hutkittua ja tutkittua sen verran, että oikean puoleinen sylinterisarja ei saa käynnistyslupaa eculta. Koitin lukea ecun koodausta mutta xentry sanoi, että lukema epäluotettava.
Vasemman puoleista sylinterisarjaa ohjaava ecu sen sijaan antoi versiokoodauksen lukiessa seuraavat arvot.

Ainoa toiminto jonka xentry antoi viedä läpi oli ecun koodauksen resetöinti ja koodaus pitäisi nyt suorittaa uudestaan.

Missä järjestyksessä ja mitä numeroita tuohon pitäis nakella? Koitin kopioida arvoja tuosta toisesta ecusta mutta ei hyväksynyt niitä tai sitten näpyttelin ne väärässä järjestyksessä tms.
Koitin vielä lopuksi niin, että heitin nuo ohjelmoidut piirit ecuista pois ja pistin alkuperäiset piirit tilalle mutta tilanne pysyi samana. Ecu vaatii koodauksen eli tuo versiokoodaus on jollain muulla piirillä.
Tää on hyvää reeniä!
Sain hutkittua ja tutkittua sen verran, että oikean puoleinen sylinterisarja ei saa käynnistyslupaa eculta. Koitin lukea ecun koodausta mutta xentry sanoi, että lukema epäluotettava.
Vasemman puoleista sylinterisarjaa ohjaava ecu sen sijaan antoi versiokoodauksen lukiessa seuraavat arvot.

Ainoa toiminto jonka xentry antoi viedä läpi oli ecun koodauksen resetöinti ja koodaus pitäisi nyt suorittaa uudestaan.

Missä järjestyksessä ja mitä numeroita tuohon pitäis nakella? Koitin kopioida arvoja tuosta toisesta ecusta mutta ei hyväksynyt niitä tai sitten näpyttelin ne väärässä järjestyksessä tms.
Koitin vielä lopuksi niin, että heitin nuo ohjelmoidut piirit ecuista pois ja pistin alkuperäiset piirit tilalle mutta tilanne pysyi samana. Ecu vaatii koodauksen eli tuo versiokoodaus on jollain muulla piirillä.
Tää on hyvää reeniä!
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Katoithan että kampiakselin asentotunnistin antaa signaalin?
Jos ei anna niin ei käykkään.
Jos ei anna niin ei käykkään.
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Mika.T kirjoitti:Katoithan että kampiakselin asentotunnistin antaa signaalin?
Jos ei anna niin ei käykkään.
Juu kyllä se antoi signaalia. Eikös kummallekin eculle ole sama asentotunnistin? Nyt kun auto käy toisella puoliskolla.
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Noniin, homma tuli jiiriin ja ecomodesta päästiin eroon! =) Kyse ei ollut siis tuosta pitkästä numerosarjasta vaan ohjainlaitteen 9 numeroisesta koodauksesta jonka kopsasin toisesta ecusta. Parhaiten pääsee selvyyteen kun pitää xentryn kielenä lontoo, koska tuntuu tuossa suomenkielessä olevan pari kourallista käännösvirheitä.
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Molemmille puolille on omat asentoanturit nokilla ja kampiakselilla.
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Tervehdys!
jäi harmittamaan tuossa autossa hanttarin ovilasin kunto ja kun noissa on tuplalasit niin jokainen osaa arvata hinnan. Niinpä tilailin teknofokuksesta erilaisia jauheita joita veteen sekottelemalla sai aluksi hiottua ja lopuksi kiillotettua sivulasin.
Lasin lähtötilanne tämä, aika kamalassa kunossa.

Lasi hiottu käyttämällä juomalasin pohjaa sekä 15 mikronin Alumiinioksidia.

Neljän tunnin kiillotuksen jälkeen, jonka suoritin koneellisesti flexipadin oranssilla laikalla ja Ceriumoksidilla. Kovempi laikka olisi varmasti puolittanut työstäajan.

Ja lopuksi tärkein, auto kilvitetty tämän viikon tiistaina. Ainoa maininta tuli sormikireydelle jäänestä vasemman takapyörän ylätukivarresta. =D

vasemman kyljen näkymää. Onneksi tänään saapui uudet eturenkaat niin saa nuo pullakumit pois ja campersäädöt kuntoon.

That's it for now. Auto on muuten viikonlopun Auto saloon messuilla. =)
jäi harmittamaan tuossa autossa hanttarin ovilasin kunto ja kun noissa on tuplalasit niin jokainen osaa arvata hinnan. Niinpä tilailin teknofokuksesta erilaisia jauheita joita veteen sekottelemalla sai aluksi hiottua ja lopuksi kiillotettua sivulasin.
Lasin lähtötilanne tämä, aika kamalassa kunossa.

Lasi hiottu käyttämällä juomalasin pohjaa sekä 15 mikronin Alumiinioksidia.

Neljän tunnin kiillotuksen jälkeen, jonka suoritin koneellisesti flexipadin oranssilla laikalla ja Ceriumoksidilla. Kovempi laikka olisi varmasti puolittanut työstäajan.

Ja lopuksi tärkein, auto kilvitetty tämän viikon tiistaina. Ainoa maininta tuli sormikireydelle jäänestä vasemman takapyörän ylätukivarresta. =D
vasemman kyljen näkymää. Onneksi tänään saapui uudet eturenkaat niin saa nuo pullakumit pois ja campersäädöt kuntoon.

That's it for now. Auto on muuten viikonlopun Auto saloon messuilla. =)
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3182
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Hieno projekti ja hieno auto! Kiva lukea ja seurata, kun on tekijä asialla! 
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Hyvin kiillottui sivulasi. Vähän samaa projektia olisi itselle tiedossa. Mun pitää myön hankkia tuota karkeampaa tavaraa. Ceriumoksidilla lähtee tosi helposti lasinpyyhkijöiden naarmut, mutta nuo syvemmät on mullakin ongelmana 
Otithan alatiivisteen irti ja pesit sen kunnolla hioma-aineista sun muista puhtaaksi?
Otithan alatiivisteen irti ja pesit sen kunnolla hioma-aineista sun muista puhtaaksi?
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
En ollut irroittanut mutta nyt irrotin ja pesin kun mainitsit, kiitos siitä!
Tässä vielä muutama otos märästä autosta.


Tässä vielä muutama otos märästä autosta.
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Oishan tuo hieno nähdä viikon päästä Botniaringillä

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Aika ei riitä lähteä botniaringille. Oishan se kiva lähteä koittamaan, että mihin tuosta on. Kun hain auton messuilta pois niin tuli hiukan enemmän ajeltua sen kanssa. Huomaa selkeästi miten moottori herää 40km/h kohdalla ja varsinainen voima tulee vasta 70km/h liepeillä (3000rpm). 200km/h saavutetaan melko ripeästi, kun kierrokset pysyy kolmen tonnin päällä.
Hydraulialusta toimii todella näpäkästi, ajattelin aluksi, että sen kanssa tulee ongelmia mutta pesee kyllä kaikki tähän astisten autojeni alustat.
Tiheämpi perä tai modernimpi laatikko auttaisi kiihtyvyyttä melkoisesti. Mutta ei tästä ollut tarkoituskaan tulla mikään rata-auto, vain kesä-auto, jolla voi yllättää. =D
Kaikesta huolimatta auton hieromiset on nyt hierottu. Autoa ruuvataan sikäli mikäli jotain hajoaa. Huollot kuitenkin ajallaan.

Hydraulialusta toimii todella näpäkästi, ajattelin aluksi, että sen kanssa tulee ongelmia mutta pesee kyllä kaikki tähän astisten autojeni alustat.
Tiheämpi perä tai modernimpi laatikko auttaisi kiihtyvyyttä melkoisesti. Mutta ei tästä ollut tarkoituskaan tulla mikään rata-auto, vain kesä-auto, jolla voi yllättää. =D
Kaikesta huolimatta auton hieromiset on nyt hierottu. Autoa ruuvataan sikäli mikäli jotain hajoaa. Huollot kuitenkin ajallaan.

Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Ilmaister kirjoitti:Huomaa selkeästi miten moottori herää 40km/h kohdalla ja varsinainen voima tulee vasta 70km/h liepeillä (3000rpm).
Tuo moottori "herää" vasta +4500rpm jälkeen.
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Mika.T kirjoitti:Ilmaister kirjoitti:Huomaa selkeästi miten moottori herää 40km/h kohdalla ja varsinainen voima tulee vasta 70km/h liepeillä (3000rpm).
Tuo moottori "herää" vasta +4500rpm jälkeen.
Juu meni tuo mun 3000rpm teksi väärään kohtaan, piti laittaa se tuon 40km/h jälkeen. Mukava kokoonpano kaikinpuolin kunhan ei tarvitse valoista lähteä revittelemään. =D
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Pääsin minäkin vasta äskettäin ajelemaan hydraulisella alustalla ja V12 moottorilla, jonka jälkeen V8 ja ilma-alusta on alkanut tuntua aika rahvaalta
Ei pitäisi ikinä kokeilla muiden autoja
Ei pitäisi ikinä kokeilla muiden autoja
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
On se kovaa kommaa kun näyttelytasolle asti tähtää auton kunnostuksessa.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Tänään oli taas penkkipäivä. Ihan ok lukemat, rajoitinta kun nostais 700rpm ylöspäin niin sais lähes ilmasta tehoa. Toisin voi olla, että tulis kamat koneesta pihalle.


Tuossa vielä yhden onnistuneen repäsyn viteo.
https://www.youtube.com/watch?v=__OvBGV ... e=youtu.be
Lambda pyörii tuolla ohjelmalla vakio putsareilla siinä yhden hujakoilla. Ilman suodattamia saatiin muistaakseni +7hp ja lambda tipahti 0,89.
Itselleni riittää vaparikoneesta tuo teholukema vallan mainiosti. Kiihtyvyyttä jos haluaa niin tiiheämpi perä olisi poikaa.
Tuossa vielä yhden onnistuneen repäsyn viteo.
https://www.youtube.com/watch?v=__OvBGV ... e=youtu.be
Lambda pyörii tuolla ohjelmalla vakio putsareilla siinä yhden hujakoilla. Ilman suodattamia saatiin muistaakseni +7hp ja lambda tipahti 0,89.
Itselleni riittää vaparikoneesta tuo teholukema vallan mainiosti. Kiihtyvyyttä jos haluaa niin tiiheämpi perä olisi poikaa.
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Tossahan on ihan helvetisti enemmän voimaa kuin vakiossa. Hienoa!
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Onkos tuo teho takapyöriltä?
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Juu hyvin on löylyä
Mitä koneelle oli tehty tarkalleen?
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Käyrässä oleva hp on koneelta. Takapyöriltä tuli muistaakseni 315kw. Eihän tuo malliltaan ole mikään megasportti mutta kyllä tuolla tuntuuu yllättävän rinnalta repimään lähtijät.
Moottorille tehtiin seuraavat hommat:
Pakoputkisto, x-pipe ja 2 vaimenninta per puoli. Ei katteja.
Ilmanottoa avarrettu.
Saastelaitteet poistettu käytöstä.
Nokka-akselit hiottu melko agressiivisiksi ja enemmän nostaviksi. Nostoa niin paljon enemmän, että hydrauliset nostinet saa vielä tasattua välyksen pois.
Alkuperäinen moottorinohjaus muokattu ohjelmoitavaksi ja sitä ohjelmoitu. Muutostyön tein itse ja ohjelmoinnin teki optimoiautosi.fi
Tuommoset hommat.
Moottorille tehtiin seuraavat hommat:
Pakoputkisto, x-pipe ja 2 vaimenninta per puoli. Ei katteja.
Ilmanottoa avarrettu.
Saastelaitteet poistettu käytöstä.
Nokka-akselit hiottu melko agressiivisiksi ja enemmän nostaviksi. Nostoa niin paljon enemmän, että hydrauliset nostinet saa vielä tasattua välyksen pois.
Alkuperäinen moottorinohjaus muokattu ohjelmoitavaksi ja sitä ohjelmoitu. Muutostyön tein itse ja ohjelmoinnin teki optimoiautosi.fi
Tuommoset hommat.
Re: W140 CL600 Ehostusprojekti
Mitäs tälle autolle nykyään kuuluu?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!




