!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
termari vaihdettu mutta puol tuntia saa ainakin ajaa että nousee 80c, paikallaan jos antaa käydä ni ei nouse kun 60asteeseen.. onko w211 e320 cdi A -03 tota pikkutermaria?
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Keulaa tukkoon. Laitoitko Behr termarin?anamankeli kirjoitti:termari vaihdettu mutta puol tuntia saa ainakin ajaa että nousee 80c, paikallaan jos antaa käydä ni ei nouse kun 60asteeseen.. onko w211 e320 cdi A -03 tota pikkutermaria?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Eihän W211 "normikoneisten" termarin vaihdossa kahta ja puolta tuntia saa mennä eikä mene, mutta tämä
Vai jättääkö joku korjaamo pakkasnesteet remmille kitisemään ja savuamaan ja koeajon tekemättä ?
onkin sitten liioittelua toiseen suuntaan.simppa80 kirjoitti:En ymmärrä miks et uskonut että se on max. 20min homma ja nosta meteli jos menee kauemmin..
Vai jättääkö joku korjaamo pakkasnesteet remmille kitisemään ja savuamaan ja koeajon tekemättä ?

wiimax.fi
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Eihän sinne mene nestettä jos avaa ensin vaikka alavesiletkundealer kirjoitti: onkin sitten liioittelua toiseen suuntaan.
Vai jättääkö joku korjaamo pakkasnesteet remmille kitisemään ja savuamaan ja koeajon tekemättä ?

No joo tarkotin tuolla sitä että 20min on vielä aika helevetin pitkä aika 2,5 tuntiin. V6:een kun vaihdoin niin max. 20min meni, mutta kyllä lorahti nestettä 1-2dl pohjapanssarin päälle joka tuli sieltä ulos eka kiihdytyksessä.. Hihna ei kitissy vaikka jokunen tippa meni siihenkin eikä savunnutkaan vissiin liiemmin mikään..

On tuo V6 helpompi mutta silti kyllä ne sen 1 tuntiin on tehny koeajoineen päivineen.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Eipä saanu mitään näkyviinsimppa80 kirjoitti:Pidä rest nappia pohjassa 10 sek. sitten + hae 06 näyttöön.Tabuli kirjoitti:Mitenkäs tuohon ilmastoinnin paneeliin saa lämpötilan näkymään?
Itsellä kesällä on 2 palkkia yli 80 ja talvella tasan tai 1yli.
Webaston kanssa lämpenee ihan nopiaa ja maantiellä jaksaa pitää siinä n.80.
Köykäsessä kaupunkiajossa tiputtaa alle 80 lämmöt ku on pihalla enempi pakkasta ja jos joutuu vähänaikaa paikallaan seisoo niin lämmöt myös tipahtaa.
Voisko olla, että EGR on otettu pois toiminnasta?
Saakos tuota syylärin flektiä sammutettua mitenkään?
Vähä tuntuu tyhmältä ku pihalla on -15, webasto huutaa ja flektiä pyöritetään kuitenki![]()
Niin ja auto on 220cdi -09

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
juu behrin termari, tuli koko koppa mukana. oli vähä reilu neljäkymppiäsimppa80 kirjoitti:Keulaa tukkoon. Laitoitko Behr termarin?anamankeli kirjoitti:termari vaihdettu mutta puol tuntia saa ainakin ajaa että nousee 80c, paikallaan jos antaa käydä ni ei nouse kun 60asteeseen.. onko w211 e320 cdi A -03 tota pikkutermaria?
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Lämpeneekö termarilta lähtevä letku ennen kuin pitäis avautua? Ei sais lämmetä yhtään. Mulla oli ihan jää kylmä vaan ei silti lämpene ko kovin hitaasti. Pitäis vissiin laittaa egr käyttöön talveks..anamankeli kirjoitti:juu behrin termari, tuli koko koppa mukana. oli vähä reilu neljäkymppiäsimppa80 kirjoitti:Keulaa tukkoon. Laitoitko Behr termarin?anamankeli kirjoitti:termari vaihdettu mutta puol tuntia saa ainakin ajaa että nousee 80c, paikallaan jos antaa käydä ni ei nouse kun 60asteeseen.. onko w211 e320 cdi A -03 tota pikkutermaria?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ei siinä oikeasti kyllä tarvii käyttää kuin 20-30 min. Hihna+pyörät tulee pestyä rasvanpoistajalla ja sitten kuivattua ilmalla. Etummainen pohjamuovihan pitää myös irrottaa siisteyden vuoksi. Sitten kaadan paisuntasäiliön täyteen ja ajan auton ulos käymään niin kauan että on käyntilämpönen ja teen siinä samalla muuta. Jos on asiakas vieressä niin sitten pitää ajamalla lämmittää että menee nopeammin. Tänäänkin meni noin 1,5 tuntia termarin ja vesipumpun vaihdossa.dealer kirjoitti:Eihän W211 "normikoneisten" termarin vaihdossa kahta ja puolta tuntia saa mennä eikä mene, mutta tämäonkin sitten liioittelua toiseen suuntaan.simppa80 kirjoitti:En ymmärrä miks et uskonut että se on max. 20min homma ja nosta meteli jos menee kauemmin..
Vai jättääkö joku korjaamo pakkasnesteet remmille kitisemään ja savuamaan ja koeajon tekemättä ?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Meillä on yleensä tehty auto kerrallaan valmiiksi, kesken korjauksen ei oteta toista hommaa tehtäväksi. Niin kiire ei saa olla etteikö lyhyttä koeajoa ehdi ajamaan.
Mutta hyvähän se on että remontit tehdään nopeasti ja silti ammattitaidolla.
Mutta hyvähän se on että remontit tehdään nopeasti ja silti ammattitaidolla.
wiimax.fi
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ei tuo kyllä paljoa aikaa säästä mutta menee se noinkindealer kirjoitti:Meillä on yleensä tehty auto kerrallaan valmiiksi, kesken korjauksen ei oteta toista hommaa tehtäväksi. Niin kiire ei saa olla etteikö lyhyttä koeajoa ehdi ajamaan.
Mutta hyvähän se on että remontit tehdään nopeasti ja silti ammattitaidolla.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Eläkää nyt ruvetko mihinkään pissismiskilpailuun, ihan tarpeeksi täältä on menetty jo osaavaa porukkaa vastaaviin turhiin kiistoihin...



W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ei me Siekkisen kanssa riidellä, ei ainakaan olla tosissaan ja jos oltaisiinkin niin ei kuitenkaan suututa.
Joskus on työkaverien kanssa juteltu että hyvä kun cdi termarit on niinkin esillä (pl. vanha Vito) ja toisaalta harmillista, olisipa edes sen parin kolmen tunnin työ vaihtaa niin työllistäisi erittäin hyvin.
Vanhempiin mersuihin ei tarvinnut juuri termostaatteja vaihdella, onpahan tältäkin osin vaihtelua.
Joskus on työkaverien kanssa juteltu että hyvä kun cdi termarit on niinkin esillä (pl. vanha Vito) ja toisaalta harmillista, olisipa edes sen parin kolmen tunnin työ vaihtaa niin työllistäisi erittäin hyvin.
Vanhempiin mersuihin ei tarvinnut juuri termostaatteja vaihdella, onpahan tältäkin osin vaihtelua.
wiimax.fi
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ei ainakaan minun puolesta riidellä. Sanoin vaan miten itse teen hommat eikä se tosiaankaan ole ainut eikä paras tapadealer kirjoitti:Ei me Siekkisen kanssa riidellä, ei ainakaan olla tosissaan ja jos oltaisiinkin niin ei kuitenkaan suututa.
Joskus on työkaverien kanssa juteltu että hyvä kun cdi termarit on niinkin esillä (pl. vanha Vito) ja toisaalta harmillista, olisipa edes sen parin kolmen tunnin työ vaihtaa niin työllistäisi erittäin hyvin.
Vanhempiin mersuihin ei tarvinnut juuri termostaatteja vaihdella, onpahan tältäkin osin vaihtelua.


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Siekkinen on ilmeisesti hommissa pienessä firmassa, jossa aika on rahaa ja Dealer on jossain isossa (merkkihuollossa?) ja sillä on sit se "tästä saa ihan samaa liksaa, vakkei kiirehdikkään"




Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ei kannata edes leikillään esittää sensuuntaisia arvioita että hidastelisin töissäni tahallisesti, ja tässä olen vakavissanijylppy kirjoitti:Siekkinen on ilmeisesti hommissa pienessä firmassa, jossa aika on rahaa ja Dealer on jossain isossa (merkkihuollossa?) ja sillä on sit se "tästä saa ihan samaa liksaa, vakkei kiirehdikkään"![]()
![]()

Hosuminen on jätetty taakse jo vuosia sitten. Hommat tehdään kunnolla; ammattitaidolla ja parhailla työkaluilla mitä saatavana on.
Usein asiakas kiittelee että sepä kävi nopeasti, harvoin kritisoi että olisi mennyt liian kauan.
Meitä on puolenkymmentä asentajaa, ei ole merkkiliike.
wiimax.fi
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Paikallinen, jonkin verran mersujen kanssa operoinut asentaja väitti, että pystyy ratkaisemaan väyrysen lämpenemismurheet helposti, varmasti ja pysyvästi. On kuulemma kehittänyt oman patentin, jossa asennetaan ylimääräinen termostaatti johonkin tiettyyn kohtaan, ei halunnut eritellä tarkemmin minkälainen termari ja mihin kohtaan. Arveli varmaan, että tekaisen itse, jos kertoo. Hyvin päätelty.
Satasen aikoi ottaa töineen päivineen, joten taidan kokeilla tuota ratkaisua, kun moottorin pitäisi sen jälkeen lämmetä tavoitelämpötilaan kovallakin pakkasella ja ilmeisesti ihan nopeasti.
Onko joku kuullut tästä "Savolaisen patentista"? Miten toteutettu ja ennen kaikkea toimiiko?

Onko joku kuullut tästä "Savolaisen patentista"? Miten toteutettu ja ennen kaikkea toimiiko?
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Olikos se ylävesiletkuun joku vanhan volvon termari
oli miten oli, ei se lämpenemistä nopeuta jos oma termostaatti on kunnossa.

wiimax.fi
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kerätään kolehti, jotta saadaan tietää...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onhan tuosta täällä jo pitkästi kirjoiteltu ja hyväksi havaittu:Timpsula kirjoitti:Paikallinen, jonkin verran mersujen kanssa operoinut asentaja väitti, että pystyy ratkaisemaan väyrysen lämpenemismurheet helposti, varmasti ja pysyvästi. On kuulemma kehittänyt oman patentin, jossa asennetaan ylimääräinen termostaatti johonkin tiettyyn kohtaan, ei halunnut eritellä tarkemmin minkälainen termari ja mihin kohtaan. Arveli varmaan, että tekaisen itse, jos kertoo. Hyvin päätelty.Satasen aikoi ottaa töineen päivineen, joten taidan kokeilla tuota ratkaisua, kun moottorin pitäisi sen jälkeen lämmetä tavoitelämpötilaan kovallakin pakkasella ja ilmeisesti ihan nopeasti.
Onko joku kuullut tästä "Savolaisen patentista"? Miten toteutettu ja ennen kaikkea toimiiko?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=82978" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Lupaavalta vaikuttaa, sitä pitää kokeillajylppy kirjoitti:Onhan tuosta täällä jo pitkästi kirjoiteltu ja hyväksi havaittu:Timpsula kirjoitti:Paikallinen, jonkin verran mersujen kanssa operoinut asentaja väitti, että pystyy ratkaisemaan väyrysen lämpenemismurheet helposti, varmasti ja pysyvästi. On kuulemma kehittänyt oman patentin, jossa asennetaan ylimääräinen termostaatti johonkin tiettyyn kohtaan, ei halunnut eritellä tarkemmin minkälainen termari ja mihin kohtaan. Arveli varmaan, että tekaisen itse, jos kertoo. Hyvin päätelty.Satasen aikoi ottaa töineen päivineen, joten taidan kokeilla tuota ratkaisua, kun moottorin pitäisi sen jälkeen lämmetä tavoitelämpötilaan kovallakin pakkasella ja ilmeisesti ihan nopeasti.
Onko joku kuullut tästä "Savolaisen patentista"? Miten toteutettu ja ennen kaikkea toimiiko?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=82978" onclick="window.open(this.href);return false;

W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
onhan tuo ylävesiletkuun laitettava termari paljon halvempi ja helepompi vaihtaa kuin orkkis ja ajaa saman asian kun orkkis termari, edelleen jää vaihdettavaksi se pikkutermari.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Halvempihan se kyllä on (motonetissä 6,90€) ja säästyyhän siinä orkkistermarin irroitukselta (olikohan kolmella kiinni). Että vartin homma vrt 20min...
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tietääkö joku mitkä ovat suosituslämpötilat / moottorityyppi?. Niitä ei löydä mistään. Täytyy olla olemassa joku optimilämpö jota eri säädöin tavoitellaan mahdollisimman nopeasti. Omassa bensamallissa termarin avauslämpötilaksi valmistaja ilmoittaa 100 astetta, mutta koelaudan mittari näyttää ~85 astetta. Ei koskaan asteikon keskellä olevaa 100:aa astetta.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Pikkutermaria tässä yksilössä ei ole, joten humpan juoni selvinnee yhdellä termarin vaihdolla. Paikallisesta liikkeestä löytyi wahlerin 89-asteista termostaattia, joka ei ole ihan samannäköinen kuin mistä toisessa ketjussa oli kuvat ja varaosanumerotkin, mutta kai tuokin käy. Ainakin kaupassa ko. termarin kohdalla luki mersun letkutermari, joten kokeillaan nyt. Hintaa oli kuitenkin 17 euroa. Paikallinen - Motonet 0-1.Terho P kirjoitti:onhan tuo ylävesiletkuun laitettava termari paljon halvempi ja helepompi vaihtaa kuin orkkis ja ajaa saman asian kun orkkis termari, edelleen jää vaihdettavaksi se pikkutermari.

W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Korjaamolla on kokemusta ja kaikki tarvittava käsillä, niin termostaatin vaihto
on aika nopea homma.
Minulta meni 20 minuuttia jo pelkästään oikean jäähdytinnesteen selvittämiseen.
V6:ssa on jäähdytysnesteen vaihtoväli 15 vuotta 250.000 km. Vanhan nesteen
voi ottaa talteen ja kaataa takaisin moottoriin. Vaan entä, jos pitää lisätä?
Etummaisen pohjamuovin irrottamiseenkin menee ainakin 15 minuuttia, kun ensin
pihalla joutuu ajamaan auton etupään pukeille. Pukit pitää hakea autotallin takaa.
Pyöränpesissä olevien ruuvien irrotus on hidasta.
Tyhjennyshanaan sopivan letkun leikkaaminen ja kiinnittäminen, tyhjennyshanan
avaaminen ja sopivan kanisterin etsintä vei taas 20 minuuttia. Tyhjennyshana on
muovia ja jumalattoman tiukka ekalla kerralla, enkä halunnut vääntää väkisin.
Piti varmistaa, että hana tosiaan aukeaa vääntämällä.
Termostaatin irrottamiseeen meni hetki, kun ihmettelin letkun kiinnitystä ja
kolmatta pulttia, joka on hiukan piilossa.
Auton CDI-moottorin lämmittäminen käyntilämpöiseksi ei ole mikään nopea juttu.
Lopulta päätin vaan kaataa nesteet takaisin ja ajella autolla hiukan ja sitten
täydentää nesteitä jälkikäteen. Kaipa sieltä ilma poistui, kun tuntuu toimivan.
WIS:ssa oli jokin ihme ohje ilmaamiseen.
Ainakin tuo 2,5 tuntia tuossa tuhraantui. Seuraava vaihto olisikin sitten nopeampi.
on aika nopea homma.
Minulta meni 20 minuuttia jo pelkästään oikean jäähdytinnesteen selvittämiseen.
V6:ssa on jäähdytysnesteen vaihtoväli 15 vuotta 250.000 km. Vanhan nesteen
voi ottaa talteen ja kaataa takaisin moottoriin. Vaan entä, jos pitää lisätä?
Etummaisen pohjamuovin irrottamiseenkin menee ainakin 15 minuuttia, kun ensin
pihalla joutuu ajamaan auton etupään pukeille. Pukit pitää hakea autotallin takaa.
Pyöränpesissä olevien ruuvien irrotus on hidasta.
Tyhjennyshanaan sopivan letkun leikkaaminen ja kiinnittäminen, tyhjennyshanan
avaaminen ja sopivan kanisterin etsintä vei taas 20 minuuttia. Tyhjennyshana on
muovia ja jumalattoman tiukka ekalla kerralla, enkä halunnut vääntää väkisin.
Piti varmistaa, että hana tosiaan aukeaa vääntämällä.
Termostaatin irrottamiseeen meni hetki, kun ihmettelin letkun kiinnitystä ja
kolmatta pulttia, joka on hiukan piilossa.
Auton CDI-moottorin lämmittäminen käyntilämpöiseksi ei ole mikään nopea juttu.
Lopulta päätin vaan kaataa nesteet takaisin ja ajella autolla hiukan ja sitten
täydentää nesteitä jälkikäteen. Kaipa sieltä ilma poistui, kun tuntuu toimivan.
WIS:ssa oli jokin ihme ohje ilmaamiseen.
Ainakin tuo 2,5 tuntia tuossa tuhraantui. Seuraava vaihto olisikin sitten nopeampi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Olisit ajellu Kooällään hakeen orggis mehua!JarkkoN kirjoitti:...Minulta meni 20 minuuttia jo pelkästään oikean jäähdytinnesteen selvittämiseen...

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Pe 25.11.2011 18:15
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Itse olen luopunut autojen omatoimisesta korjaamisesta jo vuosia sitten koska tiloja ei yksinkertaisesti ole. Ja korjaustarve jostain syystä on aina kun on pimeää ja kylmää. Sitten kun kysellään korjaamoista kuinka paljon maksaa ja vie aikaa niin vaihtelua on pirun paljon.JarkkoN kirjoitti:Korjaamolla on kokemusta ja kaikki tarvittava käsillä, niin termostaatin vaihto
on aika nopea homma.
Minulta meni 20 minuuttia jo pelkästään oikean jäähdytinnesteen selvittämiseen.
V6:ssa on jäähdytysnesteen vaihtoväli 15 vuotta 250.000 km. Vanhan nesteen
voi ottaa talteen ja kaataa takaisin moottoriin. Vaan entä, jos pitää lisätä?
Etummaisen pohjamuovin irrottamiseenkin menee ainakin 15 minuuttia, kun ensin
pihalla joutuu ajamaan auton etupään pukeille. Pukit pitää hakea autotallin takaa.
Pyöränpesissä olevien ruuvien irrotus on hidasta.
Tyhjennyshanaan sopivan letkun leikkaaminen ja kiinnittäminen, tyhjennyshanan
avaaminen ja sopivan kanisterin etsintä vei taas 20 minuuttia. Tyhjennyshana on
muovia ja jumalattoman tiukka ekalla kerralla, enkä halunnut vääntää väkisin.
Piti varmistaa, että hana tosiaan aukeaa vääntämällä.
Termostaatin irrottamiseeen meni hetki, kun ihmettelin letkun kiinnitystä ja
kolmatta pulttia, joka on hiukan piilossa.
Auton CDI-moottorin lämmittäminen käyntilämpöiseksi ei ole mikään nopea juttu.
Lopulta päätin vaan kaataa nesteet takaisin ja ajella autolla hiukan ja sitten
täydentää nesteitä jälkikäteen. Kaipa sieltä ilma poistui, kun tuntuu toimivan.
WIS:ssa oli jokin ihme ohje ilmaamiseen.
Ainakin tuo 2,5 tuntia tuossa tuhraantui. Seuraava vaihto olisikin sitten nopeampi.
Tuossa omassa w211 200cdi kun vaihdettiin termari Autoasi liikkeessä Martinlaaksossa Auto-Ahonen Oy:ssa niin aikaa meni 2.5h ja hintaa asennukselle reilu 200€, mitäpä pirua sitä voi siinä sitten. Verrokkina soitin Veholle siellä termari maksaa n. 87€ ja vaihtoineen osineen korjaus 280€ eli veloittavat noin pari tuntia.
Olisin vienyt Rollelle mutta olisi korjausaika mennyt pidemmälle tulevaan. Tuonne Auto-Ahoseen pääsi seuraavana päivänä. 2.5h:ssa on hieman ylimääräistä aikaa mutta minkä ****** sitä sille voi.
Auto tuli kuntoon ja pitkästö aikaa lämmötkin ovat 80-95c

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Omaani veloitettiin Hämeenlinnan Länsiautossa (merkkiliike) töitä termostaatin vaihdosta tunti. Auto tosin C-Mersu, mutta ei varmaan kauheasti työnä eroa. Torxit ainakin koneen päällysmuovissa lisähommana E-Mersussa. Ilmaukseen siinä kai aikaa vähän menee.W211cdi200 kirjoitti:Korjaamolla on kokemusta ja kaikki tarvittava käsillä, niin termostaatin Tuossa omassa w211 200cdi kun vaihdettiin termari Autoasi liikkeessä Martinlaaksossa Auto-Ahonen Oy:ssa niin aikaa meni 2.5h ja hintaa asennukselle reilu 200€, mitäpä pirua sitä voi siinä sitten. Verrokkina soitin Veholle siellä termari maksaa n. 87€ ja vaihtoineen osineen korjaus 280€ eli veloittavat noin pari tuntia.
Olisin vienyt Rollelle mutta olisi korjausaika mennyt pidemmälle tulevaan. Tuonne Auto-Ahoseen pääsi seuraavana päivänä. 2.5h:ssa on hieman ylimääräistä aikaa mutta minkä ****** sitä sille voi.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Pe 25.11.2011 18:15
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Motonetistä siksi kun ajattelin viikonloppuna itse vaihtaa mutta tökkäsi koska iski kylmä ja pimeyssimppa80 kirjoitti:HUH HUH minkä hintanen homma! Sua on kusetettu tuntimäärässä ja reippaalla kädellä!
Ja mitä tulee motonetin AUTON osiin niin ei sieltä kannata ostaa muuta kuin UISTIMIA!
EDIT: En ymmärrä miks et uskonut että se on max. 20min homma ja nosta meteli jos menee kauemmin..

Yleensähön tuolta Motonetistä olen hakenut lumilapioita ja uistimia, mutta viikonloppuna iski paniikki kun lämmöt 20 min ajossa ei noussut yli 40asteen palkin kuin ajoittain

ps. Olin myös hieman hempeällä tuulella kun tulin juuri kätilöopistolta vaimoni kanssa ultrasta. Ei siinä ole agressioita esittää korjaamosedille kun juuri on tuijotellut omaa jälkikasvua ultamonitorilta miten ne pikku kädet ja jalat heilu ja pyöri

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Meinaatkos nääs, että olisi kannattanut käyttää kokonainen tunti, kun käy kysymässä myyjiltä?JarsaR kirjoitti:Olisit ajellu Kooällään hakeen orggis mehua!JarkkoN kirjoitti:...Minulta meni 20 minuuttia jo pelkästään oikean jäähdytinnesteen selvittämiseen...
Minulla on montakin pänikkää jäähdytysnesteitä kotona, myös tämä avaamaton, KL:sta ostettu
Mobilin purkki, jonka neste sopii tähän V6:en.
Yleensä teen korjaukset niin, että selvitän WIS:sta tarvittavat työvaiheet, tarvikkeet ja työkalut
etukäteen, ennen kuin puran auton ajokelvottomaksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006